Nyt ei ole kumpaakaan. Ei ole akku. Tarkoitan akkua johon "mahtuu" n 3 kertainen määrä energiaa noin niinkuin ensialkuun. Siis samaan painoon ja tilavuuteen. Kestävyydessäkin tarvittaisiin enempi tasalaatua ja kestoa olosuhteissa täällä kylmässä pohjolassa. Autojen teho on kivaa ja suorastaan olen itsekkin sitä hankkinut lisää omiin vakioautoihin. Sähköautossa se tehon käyttö vain tyhjää muutamalla polkaisulla sen akun. Jarrustus lataus hihhihii autolla ajetaan ei jarrutella. Toki se kaupungissa pienen järkevän hyödyn se generöinti tuo takaisin ja se on hyvä asia. Järkevä sähköauto on siis semmoinen jossa ei voi eikä ole pienintä tarvettakaan tehdä niitä mahtavia kiihytyksiä jotka siis tyhjää sen akun ja ompa samalla kalliimpia sähköosia josta on muuten järkyttävä pula jo nyt olemassa ettäs tiedätte. Se kaasutpotikka ketju on aivan eri hintaluokka ja malminkaivamis kustannut 400kw kuin 50kw autossa. 50kw tehoinen auto riittää kaikille. Onhan olemassa edelleen se jo olemassa oleva alennus vaihteisto senkun siihen lisätään 1 tai 2 pykälää lisää. Joka autossa ei edes tarvita kuin se 1 alennus vaihteisto. Sähköautojen kehitys on nyt tyhmää ja koko idea on saasteettomuus ja se ei nyt toteudu millään. Ihminen on TYHMÄ. Äänestäkää jaloillanne ja älkää ostako tyhmiä sähköautoja vaan vaatikaajärkiautoja. Ai niin suomen ihmismäärä ei ole kuin promille luokkaa saasteissa eli olematon. Haluan bensan hinnan olevan 50senttiä ja v8 takaisin!
Milloin tulee fiksu sähköauto ja siihen akku?
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Tarkoitan akkua johon "mahtuu" n 3 kertainen määrä energiaa noin niinkuin ensialkuun."
Verrattuna mihin? Paljonko kapasiteetin (wattitunteina, Wh) pitäisi olla yhtä kilogrammaa kohti?
"Sähköautossa se tehon käyttö vain tyhjää muutamalla polkaisulla sen akun."
Miten muutama polkaisu, tyhjentää akun? Yksi polkaisu 0-100 km/h vie ehkä 0,25 kWh, vaikka regenillä ei saataisi mitään takaisin. Sähköauton akku on 50-100 kWh, ei 1 kWh.
"Se kaasutpotikka ketju on aivan eri hintaluokka ja malminkaivamis kustannut 400kw kuin 50kw autossa. 50kw tehoinen auto riittää kaikille. Onhan olemassa edelleen se jo olemassa oleva alennus vaihteisto senkun siihen lisätään 1 tai 2 pykälää lisää. Joka autossa ei edes tarvita kuin se 1 alennus vaihteisto."
Ehdottamasi vaihteiston kitka menettää enemmän energiaa kuin vaihtoehto, joten autolla pääsee lyhemmän matkaa. 50 kW ja 400 kW täyssähköauton kulut ovat lähes samat, ero on lähinnä hieman kalliimpi tehoelektroniikka. Turha vaihteisto maksaisi enemmän.
Mutta en oikeasti tiedä miksi edes vaivaiduin tähän vastaamaan. Ei edes alakoulutasoinen aloitus. - Anonyymi
Toyota tuo markkinoille vuoden päästä kuvaamasi auton. Toyota BZ4X. Heunäkuussa kertoo tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783945
- 2013052
- 253010
- 492838
- 242784
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412525Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2912396Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2252084Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241987- 441947