Vuokranmaksu

Anonyymi

Erosin puolisostani ja hän muutti toisaalle. Nyt hän vaatii minua maksamaan 8 vuoden takaisia vuokria, jotka hän on maksanut ihan suosiolla. Minä makselin kaikki muut kulut, kuten sähköt, veden, ruuat sekä kaikki lomamatkat ym.ym. Onko muilla kokemusta moisesta käytöksestä ja pystyykö hän vaatimaan minulta jälkikäteen jo maksettuja vuokria? Vuokrasopimus oli alkujaan hänen nimissään ja naimisiin mentyämme muutin hänen vuokrakaksioon, apua, mitä teen.

7

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni yllättyy avioliiton aikaisesta elatusvastuusta ja siitä, että vaikka ero olisi vireillä ja olisi muuttanut erilleen, vastuu säilyy. Siitä, että voiko maksuja periä jälkikäteen, kannattaa kysyä oikeusavusta.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että vastuu puolison elatuksesta pitäisi päättyä viralliseen eroon. Lasten elatus on sitten erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että vastuu puolison elatuksesta pitäisi päättyä viralliseen eroon. Lasten elatus on sitten erikseen.

        Elatusvelvollisuus ei välttämättä pääty edes puolison osalta viralliseen eroon.

        Jos toinen puoliso on selkeästi ollut riippuvainen toisen puolison elatuksesta, voi oikeus tuomita elatusvelvollisuuden jatkuvan myös avioeron jälkeen.

        Tällaisia tapauksia on yllättävän paljon. Yleensä esim. työttömyys voi aiheuttaa tällaisen tilanteen ja erityisesti näitä on tapahtunut ulkomaalaisten puolisoiden erotessa. Esim. kielitaidoton ja työtön postimyyntivaimo on eron jälkeen kusessa ja oikeus tuomitsee edellisen puolison maksamaan elatusapua esim. 3 vuotta kerrallaan ex-puolisolle.


    • Anonyymi

      Et maksa.

      Ensinnäkin hänen tulisi näyttää, että kyseessä on velka. Olisi hyvä olla esim.
      velkakirja.

      Toisekseen hänen tulisi näyttää, että hän on yrittänyt periä velkaa aktiivisesti.

      Kolmanneksi, velka vanhenee tässä tapauksessa viidessä vuodessa, elleivät kohtien yksi ja kaksi ehdot toteudu.

    • Anonyymi

      Vasemmistolainen vaalikarja uskoo johtajiaan jotka tarjoavat heille leipää ja sirkushuveja. Kulttuurimarxismi on myös heidän keksintönsä kuten myös järjetön feminismi.
      itkevät miehet ovat kulttuurimarxistien keksintö. Neuvostoliiton piti pehmittää kovat Suomalaiset taistelijat ja Suomeen ja muualle maailmaan tuotiin ajatusmaailmaa itkevistä miehistä...siis nössöistä joista ei ole aseisiin. Paljon muutakin hapatusta on tuotu Vasemmiston kautta ja tuodaan edelleen Kommunistisen vallankumoumuksen edistämiseksi. Vasemmisto hommaa vaikka puolison jyrymiehelle pehmittämään tämän käytöksellään ja huumeiden avulla. Kun partneri on saanut miehestä itkevän kotipiian hän jättää ja suhteen aikana käy panettamassa itseään jonkun jyrymiehen kanssa jonka kanssa tähtää samaan lopputulokseen kuin aiemman miehen kanssa. Näin koetetaan saada lujamieliset miehet kaadettua Suomessakin. Kun ja, jos Venäjä hyökkää moderni mies itkee sitten vain tiskiharja kädessä keittiössään ja miettii, että ei voi lähteä. Ehkä hurjimmillaan ajattelee ottaisiko muija kiväärin käteensä. Tällaiseksi mies koetetaan heidän taholtaan muutta mikäli tämä ei suostu lähtemään kommunsitiseen liikkeeseen. Varokaa vasurinaisia heisät ei tule muutakuin sanomista.

      Toinen keino on pakkolääkitys. THL organisaation sisällä on vanhoja Taistolaisia päättämässä psyykelääkitys määäräyksistä näille inisijöiksi ja psykoosiin ajetuille kansalaisille jotta heidät saadaan pidettyä itkevinä rätteinä.

    • Anonyymi

      Mielestäni hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia saada vuokria tuolta ajalta, ellei teillä ole nimen omaan ollut (kirjallista) sopimusta siitä, että maksat puolet vuokrista.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse maksaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe