Jäätelö lihottaa lyhyessä ajassa eniten.

Anonyymi

Ei kannata syödä jäätelöä vaikka on kesä.500g kermajäätelöä syö muutamassa minutissa ja siitä kalorit 1000

Karkki on huomattavasti järkevämpi vaihtoehto herkutteluun 50g karkkia saa syödä puoli tuntia ja kalorit vain 200

95

4583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkevä määrä jäätelöä kerralla on 50 g eli vajaa desi. Siinä on noin 100 kcal.

      • Anonyymi

        "Järkevä määrä jäätelöä kerralla on 50 g eli vajaa desi. Siinä on noin 100 kcal."

        Järkevä määrä jäätelöä on 0 grammaa. Ja järkevä määrä karkkia on 0 grammaa. Jos ollaan ihan järkeviä. Ihminen ei toimi aina järki edellä, vai mitä?? :D

        T kn


    • Anonyymi

      Olipa typerä avaus, luultavasti lapsen tekemä.

    • Anonyymi

      Itse syön joka päivä jäätelöä jälkkäriksi mutta minä pyöräilenkin aika paljon. Paino laskee silti jäätelönsyönnistä huolimatta.
      Ei kannata kituuttaa. Kesästä pitää nauttia ja jäätelö kuuluu kesään. Samoin pyöräily.

      • Anonyymi

        Jäätelöissä on eroja.

        Pingviini vanilja 150kcal
        Ingman suklaa aino 450 kcal


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jäätelöissä on eroja.

        Pingviini vanilja 150kcal
        Ingman suklaa aino 450 kcal

        Enemmänkin saisi olla noita pieniä jäätelöpuikkoja tai -rasioita. Tuosta uudesta pingviinistä en tiedä kun sen reseptiäkin on uusittu. Täytyy käydä kollaamassa lähikaupan valikoimat ja katsoa Lidlin valikoima mutta siellä ei taida olla mitään pienissä annoskoossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätelöissä on eroja.

        Pingviini vanilja 150kcal
        Ingman suklaa aino 450 kcal

        Ingman ei tee Aino-jäätelöä, vaan nuo molemmat tulevat Turengista. Pingviini- vaniljasuklaapuikossa (32g/57ml) on 93,5 kcal. Aino-jäätelöistä eniten kaloreita sisältää Vadelmasuklaa jossa on 274,4 kcal/100g.
        Onhan niissä eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ingman ei tee Aino-jäätelöä, vaan nuo molemmat tulevat Turengista. Pingviini- vaniljasuklaapuikossa (32g/57ml) on 93,5 kcal. Aino-jäätelöistä eniten kaloreita sisältää Vadelmasuklaa jossa on 274,4 kcal/100g.
        Onhan niissä eroja.

        Eikö pitäisi verratessa käyttää samaa mittaa eikä niin että 100g vs 32g?

        Pingiini jäätelöpuikko 292.1 kcal / 100g
        Aino Vadelmasuklaa 274.2 kcal / 100g

        Lähde:
        https://www.pingviini.fi/tuotteet/

        Tkn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pitäisi verratessa käyttää samaa mittaa eikä niin että 100g vs 32g?

        Pingiini jäätelöpuikko 292.1 kcal / 100g
        Aino Vadelmasuklaa 274.2 kcal / 100g

        Lähde:
        https://www.pingviini.fi/tuotteet/

        Tkn

        Mistä sä sen puikon keksit?

        Ne tekee litran pakettia vaniljana. 198 kcal / 100g.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sä sen puikon keksit?

        Ne tekee litran pakettia vaniljana. 198 kcal / 100g.

        Tästä:

        "Ingman ei tee Aino-jäätelöä, vaan nuo molemmat tulevat Turengista. Pingviini- vaniljasuklaapuikossa (32g/57ml) on 93,5 kcal. Aino-jäätelöistä eniten kaloreita sisältää Vadelmasuklaa jossa on 274,4 kcal/100g.
        Onhan niissä eroja."

        T kn


      • Anonyymi

        Minulla ei.Kävelen joka päivä läpi vuoden aikojen 15km.Jäätelöstä tuli vatsa.


      • Anonyymi

        kyllä! elämästä voi nauttia vaikka laskeekin kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pitäisi verratessa käyttää samaa mittaa eikä niin että 100g vs 32g?

        Pingiini jäätelöpuikko 292.1 kcal / 100g
        Aino Vadelmasuklaa 274.2 kcal / 100g

        Lähde:
        https://www.pingviini.fi/tuotteet/

        Tkn

        Josspa verrataankin annoskokoja. Jäätelöpuikko on yksi annos.
        Samankokoisia annoksia tulisi puolen kilon (0,9l) pakkauksesta 15, mutta monelleko se pakkaus oikeasti riittää?

        Ylempänä olevassa viestissä kerrottiin Aino-jäätelössä olevan 450 kcal, tarkoitus oli vain korjata että 100 g kohti kaloreita on selväsi vähemmän.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Enemmänkin saisi olla noita pieniä jäätelöpuikkoja tai -rasioita. Tuosta uudesta pingviinistä en tiedä kun sen reseptiäkin on uusittu. Täytyy käydä kollaamassa lähikaupan valikoimat ja katsoa Lidlin valikoima mutta siellä ei taida olla mitään pienissä annoskoossa.

        On Lidlissä erilaisia puikkoja perhepakkauksissa, joten jos itsekuria on, niin sieltä kyllä löytyy sopivia.


    • Anonyymi

      Kyllä. Minulla menee pari minuuttia hotkia pari kiloa perunoita. Sen takia olen vaihtanut perunat maitoon. Maitoa voi juoda pari litraa koko päivänä.

      • Anonyymi

        Aika on TÄRKEIN lihottaja. Olen yhdistänyt mansikkakakun syönnin ja 48:ksan km:trin pyöräilyn joten aikaa ei mene ollenkaan syömiseen joten mansikkakakku EI LIHOTA. Olen tehnyt mansikkakakun smoothieksi johon lisään raakaa maksaa ja ostereita. Tämä smoothie juomapulloon ja letkulla suuhun alamäessä enkä lopeta PYÖRÄLLÄ AJOA ollenkaan. Näin aikaa säästyy eikä mansikkakakku LIHOTA ollenkaan. Samalla saan ENERGIATALOUDELLISIMMAT raudan ja kaliumin LÄHTEET samalla kun herkuttelen. Tänään saavun kotiin noin klo 23.50:mmentä jolloin menen nukkumaan ja jatkan pyöräilyä klo 5:iisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika on TÄRKEIN lihottaja. Olen yhdistänyt mansikkakakun syönnin ja 48:ksan km:trin pyöräilyn joten aikaa ei mene ollenkaan syömiseen joten mansikkakakku EI LIHOTA. Olen tehnyt mansikkakakun smoothieksi johon lisään raakaa maksaa ja ostereita. Tämä smoothie juomapulloon ja letkulla suuhun alamäessä enkä lopeta PYÖRÄLLÄ AJOA ollenkaan. Näin aikaa säästyy eikä mansikkakakku LIHOTA ollenkaan. Samalla saan ENERGIATALOUDELLISIMMAT raudan ja kaliumin LÄHTEET samalla kun herkuttelen. Tänään saavun kotiin noin klo 23.50:mmentä jolloin menen nukkumaan ja jatkan pyöräilyä klo 5:iisi.

        * repeilee*
        XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        * repeilee*
        XD

        mä en repeile yhtään

        tästä palstasta on tullut ihan pellepaikka missä kukaan ei puhu enää mitään asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä en repeile yhtään

        tästä palstasta on tullut ihan pellepaikka missä kukaan ei puhu enää mitään asiaa

        En minäkään kyllä repeile noista parodioista. Tuskin ovat kenenkään täysi-ikäisen näppäimistöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä en repeile yhtään

        tästä palstasta on tullut ihan pellepaikka missä kukaan ei puhu enää mitään asiaa

        Täällä on kautta aikojen ollut vain muutamia oikein tosikkoja, jotka eivät tunnista sanaa huumori. Kumpaanko sinä kuulut?

        Toinen arkkityyppi ihmisiä on vain yksinkertaisesti yksinkertaisia ja toiselta arkkityypilta puuttuu nauru-huumori-hymyily -geeni kokonaan; suu ei käänny korviin päin vaikka vasaralla naputtelisi. Ko. geenin puuttuminen korvataan kuivalla asiallisuudella, jossa taulukko, numero, numerosarja tai (englanninkielinen) linkki on pääosassa. Geenin puuttuminen voidaan myös korvata näennäishuumorilla, joka lämpenee poikkeuksetta sisään päin: tästä esimerkkisanoja ovat lamppuöljy, helppoheikki, terveydenedistely, terveysteletappi, kCal/vrk, kioski, mopoilu, mopopoika tai -tyttö sekä alakouluikäinen.

        Pitäisi varmaan kysyä Veijolta, mitä mieltä hän on 5 den tunnin pyöräilystä tai 2,4 n kilogramman mansikkakaukusta.

        Ps. En ole itse mansikkakakkumies, kanannahkamies tai massiivikalorihöpöttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on kautta aikojen ollut vain muutamia oikein tosikkoja, jotka eivät tunnista sanaa huumori. Kumpaanko sinä kuulut?

        Toinen arkkityyppi ihmisiä on vain yksinkertaisesti yksinkertaisia ja toiselta arkkityypilta puuttuu nauru-huumori-hymyily -geeni kokonaan; suu ei käänny korviin päin vaikka vasaralla naputtelisi. Ko. geenin puuttuminen korvataan kuivalla asiallisuudella, jossa taulukko, numero, numerosarja tai (englanninkielinen) linkki on pääosassa. Geenin puuttuminen voidaan myös korvata näennäishuumorilla, joka lämpenee poikkeuksetta sisään päin: tästä esimerkkisanoja ovat lamppuöljy, helppoheikki, terveydenedistely, terveysteletappi, kCal/vrk, kioski, mopoilu, mopopoika tai -tyttö sekä alakouluikäinen.

        Pitäisi varmaan kysyä Veijolta, mitä mieltä hän on 5 den tunnin pyöräilystä tai 2,4 n kilogramman mansikkakaukusta.

        Ps. En ole itse mansikkakakkumies, kanannahkamies tai massiivikalorihöpöttäjä.

        Siis olen ns. normaalielämässä erittäin huumorintajuinen ihminen.

        Mutta kun tällä palstalla KAIKKI on mennyt pelleilyksi, asiaa ei ole enää mitään. Kun tuo mansikkakakku spede on jaksanut vääntää jo useamman vuoden tuota rooliansa niin ei siitä lässytyksestä oikein enää huumori irtoa, tuskin irtosi missään vaiheessa.

        Suomi24:llä on ihan oma huumoripalstakin olemassa, miksei voisi mennä sinne jos kaipaa huumoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika on TÄRKEIN lihottaja. Olen yhdistänyt mansikkakakun syönnin ja 48:ksan km:trin pyöräilyn joten aikaa ei mene ollenkaan syömiseen joten mansikkakakku EI LIHOTA. Olen tehnyt mansikkakakun smoothieksi johon lisään raakaa maksaa ja ostereita. Tämä smoothie juomapulloon ja letkulla suuhun alamäessä enkä lopeta PYÖRÄLLÄ AJOA ollenkaan. Näin aikaa säästyy eikä mansikkakakku LIHOTA ollenkaan. Samalla saan ENERGIATALOUDELLISIMMAT raudan ja kaliumin LÄHTEET samalla kun herkuttelen. Tänään saavun kotiin noin klo 23.50:mmentä jolloin menen nukkumaan ja jatkan pyöräilyä klo 5:iisi.

        Tirsk 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olen ns. normaalielämässä erittäin huumorintajuinen ihminen.

        Mutta kun tällä palstalla KAIKKI on mennyt pelleilyksi, asiaa ei ole enää mitään. Kun tuo mansikkakakku spede on jaksanut vääntää jo useamman vuoden tuota rooliansa niin ei siitä lässytyksestä oikein enää huumori irtoa, tuskin irtosi missään vaiheessa.

        Suomi24:llä on ihan oma huumoripalstakin olemassa, miksei voisi mennä sinne jos kaipaa huumoria.

        Me pidetään huumorintajuisena sellaista ihmistä joka nauraa samoille asioille kuin itse nauramme. Huumorintajut ei usein kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika on TÄRKEIN lihottaja. Olen yhdistänyt mansikkakakun syönnin ja 48:ksan km:trin pyöräilyn joten aikaa ei mene ollenkaan syömiseen joten mansikkakakku EI LIHOTA. Olen tehnyt mansikkakakun smoothieksi johon lisään raakaa maksaa ja ostereita. Tämä smoothie juomapulloon ja letkulla suuhun alamäessä enkä lopeta PYÖRÄLLÄ AJOA ollenkaan. Näin aikaa säästyy eikä mansikkakakku LIHOTA ollenkaan. Samalla saan ENERGIATALOUDELLISIMMAT raudan ja kaliumin LÄHTEET samalla kun herkuttelen. Tänään saavun kotiin noin klo 23.50:mmentä jolloin menen nukkumaan ja jatkan pyöräilyä klo 5:iisi.

        Tämä oli kyllä paras teoria mitä tähän asti olen lukenut tältä foorumilta. :-D

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika on TÄRKEIN lihottaja. Olen yhdistänyt mansikkakakun syönnin ja 48:ksan km:trin pyöräilyn joten aikaa ei mene ollenkaan syömiseen joten mansikkakakku EI LIHOTA. Olen tehnyt mansikkakakun smoothieksi johon lisään raakaa maksaa ja ostereita. Tämä smoothie juomapulloon ja letkulla suuhun alamäessä enkä lopeta PYÖRÄLLÄ AJOA ollenkaan. Näin aikaa säästyy eikä mansikkakakku LIHOTA ollenkaan. Samalla saan ENERGIATALOUDELLISIMMAT raudan ja kaliumin LÄHTEET samalla kun herkuttelen. Tänään saavun kotiin noin klo 23.50:mmentä jolloin menen nukkumaan ja jatkan pyöräilyä klo 5:iisi.

        Tämä oli kyllä paras teoria mitä tähän asti olen lukenut tältä foorumilta. :-D

        T kn


    • Anonyymi

      Itseäni ei edes tee mieli jäätelö kesäisin. Jos jotain tekee mieli, niin jotain suolaista pikkupurtavaa, mitä en normaalisti söisi. Jäätelö ei auta millään lailla sen enempää jäähdytyksessä kuin nesteytyksessäkään. Pieni suolalisä voi olla järkevämpi vaihtoehto kuin iso sokerilisä. Elimistö kaipaa suoloja ja nesteitä, ei sokeria.

      • Anonyymi

        Minulla puolestaan on jäätelö- ja irtokarkkihimo. Suolasta ei tee mieli lainkaan.


    • Anonyymi

      Olipahan oike tietopläjäys kioskilta. Eiköhän olisi parempi jos keskittyist haaveilemaan mopoikään tulemisesta.

    • Anonyymi

      Tarvittiin vain yksi kevät-kesä -syksyyn.joka päivä 1 jäätelö tuutti.Valehtelematta toukokusta -syyskuhun 5kk. ja 5kg.Arvaa onko vaikee sitä saada pois,sitä rasvaa vatsastani: ON!Itse en tajunut ulkopuolinen sano,lopeta jäde!Ei ikinä jäätelöä,Ei karkia.Marjoja,vatuja mansikoita mustikoita pakaste-altaan jos tuoreena ei tarjos.

      • Anonyymi

        "Ei ikinä jäätelöä,Ei karkia.Marjoja,vatuja mansikoita mustikoita pakaste-altaan jos tuoreena ei tarjos."

        Tässä oli taas kunnon parodiaa.

        ei karkia,vatuja,mansikoita mustikoita pakaste-altaan jos tuoreen ei tarjos! Tuohon ei mitään lisättävää.

        Kiitos.


      • Anonyymi

        Kerrankin asiallinen kommentti.Tässä todistaja,vastaaja ON muu kuin aloittaja,
        Helposti se läski tulee,ja sitä on vaikea saada pois

        JÄÄTELÖ LIHOTTAA NOPEIMMIN


      • Anonyymi

        Sain 10 kg pois 6 viikossa, niin että 5 kg ei ole temppu eikä mikään.


    • Anonyymi

      Ostin eilen Cittarista 3 litraa maustettua jäätelöä tarjouksesta. Kaikki on jo syöty.

      • Anonyymi

        "Ostin eilen Cittarista 3 litraa maustettua jäätelöä tarjouksesta. Kaikki on jo syöty."

        Olisit syönyt hitaasti pinseteillä. Niin ei LIHO.


    • Anonyymi

      Jääteö on ON ehdottomasti näin kesällä se mitä pitää eniten varoa.Tänäänkin söin itse koko päivän aikana vain 2 pientä 30 g muumi jäätelöpuikkoa kalorit yht vain 130

      Monet laihdutuskuurit on menneet pilalle juuri jäätelön takia ja monet ovat siitä myös lihoneet.

      • Anonyymi

        Jäätelössä on se hyvä puoli, että siinä ei ole suolaa kuin nimeksi. Suola on suurin tappaja maailmassa tupakan jälkeen. Siis mieluummin jätskiä 400 kcal kuin makkaraleipää 400 kcal.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätelössä on se hyvä puoli, että siinä ei ole suolaa kuin nimeksi. Suola on suurin tappaja maailmassa tupakan jälkeen. Siis mieluummin jätskiä 400 kcal kuin makkaraleipää 400 kcal.

        Sokeri ei tapa jos SEN LAITTAA poskeen koska se imeytyy siellä KAUAN. SUOLAA ei voi syödä paljon joten se imeytyy NOPEASTI ja se voi tappaa heti tupakan jälkeen. Siksi suola ja sokeri kannattaa syödä tupakoinnin JÄLKEEN eikä toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri ei tapa jos SEN LAITTAA poskeen koska se imeytyy siellä KAUAN. SUOLAA ei voi syödä paljon joten se imeytyy NOPEASTI ja se voi tappaa heti tupakan jälkeen. Siksi suola ja sokeri kannattaa syödä tupakoinnin JÄLKEEN eikä toisin päin.

        Mikä sua niinku turhauttaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sua niinku turhauttaa ?

        Joo, jotakin ottaa tosi pahasti aloittajan persoona ja kirjoitustyyli. Niin pahasti, että täytyy olla kyse päähänpinttymästä. Jos kyse on nuoresta ihmisesta, niin ei ole kovin lupaavaa, jos jo tuossa iässä alkaa tulla päähänpinttymiä. Nuoren ihmisen tulisi iloita ikätovereidensa kanssa ulkona. Ihminen on onnellinen silloin kun kykenee rakastamaan ja tekemään työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, jotakin ottaa tosi pahasti aloittajan persoona ja kirjoitustyyli. Niin pahasti, että täytyy olla kyse päähänpinttymästä. Jos kyse on nuoresta ihmisesta, niin ei ole kovin lupaavaa, jos jo tuossa iässä alkaa tulla päähänpinttymiä. Nuoren ihmisen tulisi iloita ikätovereidensa kanssa ulkona. Ihminen on onnellinen silloin kun kykenee rakastamaan ja tekemään työtä.

        Olipa lapsellinen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri ei tapa jos SEN LAITTAA poskeen koska se imeytyy siellä KAUAN. SUOLAA ei voi syödä paljon joten se imeytyy NOPEASTI ja se voi tappaa heti tupakan jälkeen. Siksi suola ja sokeri kannattaa syödä tupakoinnin JÄLKEEN eikä toisin päin.

        Kuolen nauruun 😆😆😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolen nauruun 😆😆😆

        Tuo jäi sitten hänen viimeiseksi viestikseen. Osanottoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolen nauruun 😆😆😆

        Toivon niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätelössä on se hyvä puoli, että siinä ei ole suolaa kuin nimeksi. Suola on suurin tappaja maailmassa tupakan jälkeen. Siis mieluummin jätskiä 400 kcal kuin makkaraleipää 400 kcal.

        Makkaraleipä ja jäätelö ei oikein vertaudu keskenään ravintoarvoltaan tai palkitsevuudeltaan, eikä kukaan syö jäätelöä makkaraleivän jne suolaisen ruuan korvikkeena tai päinvastoin. Saati että jättää ruuan pois, tai vaihtaa ruuan sokerituotteisiin ja lisäainesotkuun siksi että "suola tappaa". Vesikin tappaa, jos sitä juo liikaa, ja varsinkin jos jättää suolan pois. Voihan syödä pienen makkaraleivän ja pienen jäätelön niin maha ja aivot on molemmat tyytyväisiä.

        Jäätelö on myös mulla mielessä tänään sillä tarkoitus on hakea viikonloppuherkuksi Ketomon jäätelöä testattavaksi. On ollut jo vähän aikaa markkinoilla, mutta vasta osui viime viikolla silmiin pakastekaapista. En kuitenkaan voinut ostaa kun en ollut kotiin menossa.

        https://www.ketomo.fi/category/2/artesaanijaatelot

        Onhan noi kalliita verrattuna tavalliseen mutta ei näitä päivittäin syödäkään.
        Keto jatkuu mulla ja olo on erittäin hyvä. Nälkä muistuttaa itseään näin aamupäivästä paastotessa. Hienoa että ketotuotteita on yhä enemmän kaupoissa saatavissa. Makkaraleipäkin onnistuu ketona, jos on pakko makkaraleipää saada. Leikkelemakkarat on jääneet multa vuosien saatossa pois, ainut on nämä kestomakkarat, joita väliin harrastan. Leikkeleissä on paljon jauhoja, glukoosia ja säilöntäaineita joten sopivia on kinkku ja kalkkuna ja niitäkin valikoiden.

        Paremmat pizzeriat tekee ketopohjapizzaa, ja Naughty Burgerista ketopullapurilaisen. Hesellä ei ole vaihtoehtoa, ainut on ns burgerisalaatti jossa kaikki mitä hampparissa mutta ilman pullaa. Viljatonta leipää pitää samalla bongailla, en ole vielä käynyt isoissa marketeissa etsimässä. Vaikka teenkin itse leivän ja muunkin ruuan niin mukava että on valmiitakin tuotteita. Mietin, jos tekisi mokkapalat viikonlopuksi. Saisi siitä tarpeellisen makupalan kahville tai ruuan jälkeen. Ostin jo 80% suklaata kuorrutukseen.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätelössä on se hyvä puoli, että siinä ei ole suolaa kuin nimeksi. Suola on suurin tappaja maailmassa tupakan jälkeen. Siis mieluummin jätskiä 400 kcal kuin makkaraleipää 400 kcal.

        "Jäätelössä on se hyvä puoli, että siinä ei ole suolaa kuin nimeksi."

        Tupakassakinn on se hyvä puoli kun siinä ei ole varmaan OLLENKAAN suolaa. Kannattaako sunkin vaihtaa makkaraleipä tupakkiin???


    • Anonyymi

      Ajoin juuri pihaan pyörälenkiltäni joka kesti 13:sta tuntia eli ei mitään Ranskan ympäriajoon kilpapyörällä. Ehdin hakea tulomatkalla Lidlistä ISON pakkauksen toffeeta jonka piilotan kellariin joten se EI LIHOTA. Jäätelö lihottaa joten sitä ei kannata syödä koska sen syömiseen menee aikaa vain 5 :si minuuttia ja tulee 2500:hatta kaloria vaikka kulutus on 3500:hatta KALORIA kun pyöräilee pikku lenkin. Käyn vielä yöllä kiipeämässä seinälle 360:nen metriä luistimet jalassa koska se on aivan HELPPOA ja LIIKUNTA LAIHDUTTAA. Syömisellä EI VOI laihtua.

    • Anonyymi

      Toffee ei myöskään haittaa tekohampaitani sillä otan ne pois JOS SYÖN 23: me grammaa niin voin laittaa toffeen ikenen ja posken väliin sulamaan missä se liukenee KAUAN eikä siksi LIHOTA kuin jäätelö joka sulaa MINUUTISSA eikä siihen edes tarvi hampaita niin ei tule syötyä enempää kuin mitä ehtii yön aikana klo 24jän ja 5den välillä sulaa. Siksi KARKKI on parempi kuin JÄÄTELÖ.

      • Anonyymi

        Hieropa sinä tyttönen vain sitä lihavaa k.itoristasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieropa sinä tyttönen vain sitä lihavaa k.itoristasi.

        Käykö että hieron vaimoni Tertun g.iltorista. Tosin se ei ole LIHAVA vaan Terttu on laihtunut koska hän pyöräilee vaikka syö 3400:taa kCal mutta hiihtää päivässä 75:isi KiloMetriä ja tulee kotiin ehkä kello 2:ksi yöllä. Sillä aikaa voin etsiä kellarista Lidlin Hedelmätoffeeta 13sta grammaa. Jos muista mihin laitoin ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieropa sinä tyttönen vain sitä lihavaa k.itoristasi.

        Hieroppa erskaasi vaikka lapasta vasten niin KYLLÄ LAIHTUU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieroppa erskaasi vaikka lapasta vasten niin KYLLÄ LAIHTUU.

        "Hieroppa erskaasi vaikka lapasta vasten niin KYLLÄ LAIHTUU."

        Valvonta osallistuu keskusteluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieroppa erskaasi vaikka lapasta vasten niin KYLLÄ LAIHTUU.

        Eiköhän tämä palsta ollut nyt taas hetkeksi taputeltu minun osalta.

        Tulen joskus syksyllä katsomaan onko tätä järkevää seurata enää millään tasolla.

        Kiitos yhteisistä vuosista, niitä muuten tuli yllättävän paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä palsta ollut nyt taas hetkeksi taputeltu minun osalta.

        Tulen joskus syksyllä katsomaan onko tätä järkevää seurata enää millään tasolla.

        Kiitos yhteisistä vuosista, niitä muuten tuli yllättävän paljon.

        Älä mene Terttu pois!


    • Anonyymi

      Hei tämä yksi tutkija sanoi,et tuottavuus pitää parantua twitterissä.Neljätuntia siivousta 16klp luokkia,12klp WC,kaksi pitkää käytävää ja rappuset vielä päälle.Tämä koulussa siivous.Siivouksessa ollaan menty jo tuottavuuden yli.Nyt sieltä joku kansanedustaja voisi ja tämä tutkija tulla tekemään siivous työtä.Ette edes jaksaisi tehdä sitä kuukautta sillä joka päivä tulee askeleita 17000-30000 askeleita.Mieti sinä tutkija Twitter ,mitä kirjoitat.Kannattaisi mennä myös kotihoito on työhön,mikä sekin on vedetty äärirajoille.Yksi sairaanhoitaja sanoi jo ,että koska tulee iso määrä masennus ihmisiä.Ei kaikilla aloilla löysää ole.Kannattaa miettiä ,mitä kirjoittaa ja toivottavasti joku kirjoittaa tämän Facebook.Siivoojan paikkoja vapaana juuri tämän vuoksi ja huono palkka.Ei mitään järkeä ole kirjoittaa et tuottavuutta pitää saada lisää.

      • Anonyymi

        "Hei tämä yksi tutkija sanoi,et tuottavuus pitää parantua twitterissä.

        twitterissä, entäs facebookissa tai muissa vastaavissa?

        "Mieti sinä tutkija Twitter ,mitä kirjoitat."

        mietippä hieman itsekkin


    • Anonyymi

      Tässäkin avauksessa todelliset ihmiset ja todellisuus on piiloutunut savuverhoon. Minulla ei ole aavistustakaan, mikä tässä tarinassa oli reaalimaailmasta. Luultavasti keskustelu IP-osoitteesta, joka ei kuulu foorumin aiheisiin.

      • Anonyymi

        "Hieroppa erskaasi vaikka lapasta vasten niin KYLLÄ LAIHTUU."

        Valvonta osallistuu keskusteluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hieroppa erskaasi vaikka lapasta vasten niin KYLLÄ LAIHTUU."

        Valvonta osallistuu keskusteluun

        Mitä yritit sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hieroppa erskaasi vaikka lapasta vasten niin KYLLÄ LAIHTUU."

        Valvonta osallistuu keskusteluun

        Täällä Terttu. Miestäni ei ole kuulunut pyörälenkiltä jonne hän lähti tänään klo 22.34:ljä. Olen huolestunut sillä mansikkakakku ja tekohampaat on edelleen täällä. Ilmoittaja jos havaintoa, Itä-Suomi.


    • Anonyymi

      Miksei Suomesta dieettijäätelöä halvalla? USA:ssa on valtavat valikoimat dieettijäätelöitä ja niiden hinnat ovat aika halvat.

      • Anonyymi

        En ole nähnyt vähäkalorista (siis käytännössä sokeritonta, erytritolilla, stevialla jne makeutettua) jäätelöä kuin harvoin. En tiedä valmistetaanko sokeritonta SIA-jäätelöä enää, Kokkolassa tehdas. En ole nähnyt aikoihin kaupassa, olen etsinyt maistaakseni muttei vaan löydy. Isot tehtaat ei kai myy sokerittomia vaan mahdollisimman halpaa ja vetistä glukoosisiirappilitkua. Jäätelön rakenne on ällöttävä nykyään näillä halvoilla pingviineillä. Pehmistä ostan joskus, se on suht hyvää, Ikeassa ja Hesellä ostan.

        Valiolla oli ennen niitä pikku purkkeja, mauttomia, jotka aiheutti rakettiripulin. Jotain maltitolia tms imeytymätöntä hiilaria tai makeutusta sisälsi. Ei voinut syödä kun koko päivä meni piloille ja eristyksissä järkyttävissä pieretyksissä.

        Jymyn sokeriton tai vähäsokerinen minttusuklaa oli pettymys koska on mautonta. Ehkä siksi siltä ainakin tuntui koska olin ehtinyt tykästyä Lohilo (ruots) minttu-suklaahippu-jäätelöön. Se on aika tyyristä, n. 4 € purkki mutta eipä jää jäätelöhimoa purkin jälkeen, sopiva koko 300 ml. Eikä tule ostettua usein. Se on myös hyvä ateriankorvike kun on proteiinipitoinen.

        Nick's jäätelö on edullisin (ostin kaappiin eilen makua suolainen karamelli). Tämäkin ruotsalaista, hinta jotain 4 € iso pakkaus, olikohan 800 ml . Fanamammas kotimainen ja kalleinta, lähes 7€. Semmoinen vanhan ajan ja itse tehdyn jäätelön makuinen. Muutama vuosi sitten söin Wauw-merkkistä jota löytyi S-ketjusta. Tanskalainen. Siinä oli pistaasijäätelö-maku, joka oli ääri herkullinen. Oli ihan kohtuu hintaisia. Ei ole enää näkynyt. Luulisin että lisää tulee markkinoille kun kysyntähän määrää ja yhä useampi haluaa elää terveellisempää ja hoikempaa elämää ja silti herkutella.

        Jenkkijäätelöitä en ole maistanut.

        T kn


      • Anonyymi

        En ole nähnyt vähäkalorista (siis käytännössä sokeritonta, erytritolilla, stevialla jne makeutettua) jäätelöä kuin harvoin. En tiedä valmistetaanko sokeritonta SIA-jäätelöä enää, Kokkolassa tehdas. En ole nähnyt aikoihin kaupassa, olen etsinyt maistaakseni muttei vaan löydy. Isot tehtaat ei kai myy sokerittomia vaan mahdollisimman halpaa ja vetistä glukoosisiirappilitkua. Jäätelön rakenne on ällöttävä nykyään näillä halvoilla pingviineillä. Pehmistä ostan joskus, se on suht hyvää, Ikeassa ja Hesellä ostan.

        Valiolla oli ennen niitä pikku purkkeja, mauttomia, jotka aiheutti rakettiripulin. Jotain maltitolia tms imeytymätöntä hiilaria tai makeutusta sisälsi. Ei voinut syödä kun koko päivä meni piloille ja eristyksissä järkyttävissä pieretyksissä.

        Jymyn sokeriton tai vähäsokerinen minttusuklaa oli pettymys koska on mautonta. Ehkä siksi siltä ainakin tuntui koska olin ehtinyt tykästyä Lohilo (ruots) minttu-suklaahippu-jäätelöön. Se on aika tyyristä, n. 4 € purkki mutta eipä jää jäätelöhimoa purkin jälkeen, sopiva koko 300 ml. Eikä tule ostettua usein. Se on myös hyvä ateriankorvike kun on proteiinipitoinen.

        Nick's jäätelö on edullisin (ostin kaappiin eilen makua suolainen karamelli). Tämäkin ruotsalaista, hinta jotain 4 € iso pakkaus, olikohan 800 ml . Fanamammas kotimainen ja kalleinta, lähes 7€. Semmoinen vanhan ajan ja itse tehdyn jäätelön makuinen. Muutama vuosi sitten söin Wauw-merkkistä jota löytyi S-ketjusta. Tanskalainen. Siinä oli pistaasijäätelö-maku, joka oli ääri herkullinen. Oli ihan kohtuu hintaisia. Ei ole enää näkynyt. Luulisin että lisää tulee markkinoille kun kysyntähän määrää ja yhä useampi haluaa elää terveellisempää ja hoikempaa elämää ja silti herkutella.

        Jenkkijäätelöitä en ole maistanut.

        T kn


      • Anonyymi

        En ole nähnyt vähäkalorista (siis käytännössä sokeritonta, erytritolilla, stevialla jne makeutettua) jäätelöä kuin harvoin. En tiedä valmistetaanko sokeritonta SIA-jäätelöä enää, Kokkolassa tehdas. En ole nähnyt aikoihin kaupassa, olen etsinyt maistaakseni muttei vaan löydy. Isot tehtaat ei kai myy sokerittomia vaan mahdollisimman halpaa ja vetistä glukoosisiirappilitkua. Jäätelön rakenne on ällöttävä nykyään näillä halvoilla pingviineillä. Pehmistä ostan joskus, se on suht hyvää, Ikeassa ja Hesellä ostan.

        Valiolla oli ennen niitä pikku purkkeja, mauttomia, jotka aiheutti rakettiripulin. Jotain maltitolia tms imeytymätöntä hiilaria tai makeutusta sisälsi. Ei voinut syödä kun koko päivä meni piloille ja eristyksissä järkyttävissä pieretyksissä.

        Jymyn sokeriton tai vähäsokerinen minttusuklaa oli pettymys koska on mautonta. Ehkä siksi siltä ainakin tuntui koska olin ehtinyt tykästyä Lohilo (ruots) minttu-suklaahippu-jäätelöön. Se on aika tyyristä, n. 4 € purkki mutta eipä jää jäätelöhimoa purkin jälkeen, sopiva koko 300 ml. Eikä tule ostettua usein. Se on myös hyvä ateriankorvike kun on proteiinipitoinen.

        Nick's jäätelö on edullisin (ostin kaappiin eilen makua suolainen karamelli). Tämäkin ruotsalaista, hinta jotain 4 € iso pakkaus, olikohan 800 ml . Fanamammas kotimainen ja kalleinta, lähes 7€. Semmoinen vanhan ajan ja itse tehdyn jäätelön makuinen. Muutama vuosi sitten söin Wauw-merkkistä jota löytyi S-ketjusta. Tanskalainen. Siinä oli pistaasijäätelö-maku, joka oli ääri herkullinen. Oli ihan kohtuu hintaisia. Ei ole enää näkynyt. Luulisin että lisää tulee markkinoille kun kysyntähän määrää ja yhä useampi haluaa elää terveellisempää ja hoikempaa elämää ja silti herkutella.

        Jenkkijäätelöitä en ole maistanut.

        T kn


      • Anonyymi

        En ole nähnyt vähäkalorista (siis käytännössä sokeritonta, erytritolilla, stevialla jne makeutettua) jäätelöä kuin harvoin. En tiedä valmistetaanko sokeritonta SIA-jäätelöä enää, Kokkolassa tehdas. En ole nähnyt aikoihin kaupassa, olen etsinyt maistaakseni muttei vaan löydy. Isot tehtaat ei kai myy sokerittomia vaan mahdollisimman halpaa ja vetistä glukoosisiirappilitkua. Jäätelön rakenne on ällöttävä nykyään näillä halvoilla pingviineillä. Pehmistä ostan joskus, se on suht hyvää, Ikeassa ja Hesellä ostan.

        Valiolla oli ennen niitä pikku purkkeja, mauttomia, jotka aiheutti rakettiripulin. Jotain maltitolia tms imeytymätöntä hiilaria tai makeutusta sisälsi. Ei voinut syödä kun koko päivä meni piloille ja eristyksissä järkyttävissä pieretyksissä.

        Jymyn sokeriton tai vähäsokerinen minttusuklaa oli pettymys koska on mautonta. Ehkä siksi siltä ainakin tuntui koska olin ehtinyt tykästyä Lohilo (ruots) minttu-suklaahippu-jäätelöön. Se on aika tyyristä, n. 4 € purkki mutta eipä jää jäätelöhimoa purkin jälkeen, sopiva koko 300 ml. Eikä tule ostettua usein. Se on myös hyvä ateriankorvike kun on proteiinipitoinen.

        Nick's jäätelö on edullisin (ostin kaappiin eilen makua suolainen karamelli). Tämäkin ruotsalaista, hinta jotain 4 € iso pakkaus, olikohan 800 ml . Fanamammas kotimainen ja kalleinta, lähes 7€. Semmoinen vanhan ajan ja itse tehdyn jäätelön makuinen. Muutama vuosi sitten söin Wauw-merkkistä jota löytyi S-ketjusta. Tanskalainen. Siinä oli pistaasijäätelö-maku, joka oli ääri herkullinen. Oli ihan kohtuu hintaisia. Ei ole enää näkynyt. Luulisin että lisää tulee markkinoille kun kysyntähän määrää ja yhä useampi haluaa elää terveellisempää ja hoikempaa elämää ja silti herkutella.

        Jenkkijäätelöitä en ole maistanut.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt vähäkalorista (siis käytännössä sokeritonta, erytritolilla, stevialla jne makeutettua) jäätelöä kuin harvoin. En tiedä valmistetaanko sokeritonta SIA-jäätelöä enää, Kokkolassa tehdas. En ole nähnyt aikoihin kaupassa, olen etsinyt maistaakseni muttei vaan löydy. Isot tehtaat ei kai myy sokerittomia vaan mahdollisimman halpaa ja vetistä glukoosisiirappilitkua. Jäätelön rakenne on ällöttävä nykyään näillä halvoilla pingviineillä. Pehmistä ostan joskus, se on suht hyvää, Ikeassa ja Hesellä ostan.

        Valiolla oli ennen niitä pikku purkkeja, mauttomia, jotka aiheutti rakettiripulin. Jotain maltitolia tms imeytymätöntä hiilaria tai makeutusta sisälsi. Ei voinut syödä kun koko päivä meni piloille ja eristyksissä järkyttävissä pieretyksissä.

        Jymyn sokeriton tai vähäsokerinen minttusuklaa oli pettymys koska on mautonta. Ehkä siksi siltä ainakin tuntui koska olin ehtinyt tykästyä Lohilo (ruots) minttu-suklaahippu-jäätelöön. Se on aika tyyristä, n. 4 € purkki mutta eipä jää jäätelöhimoa purkin jälkeen, sopiva koko 300 ml. Eikä tule ostettua usein. Se on myös hyvä ateriankorvike kun on proteiinipitoinen.

        Nick's jäätelö on edullisin (ostin kaappiin eilen makua suolainen karamelli). Tämäkin ruotsalaista, hinta jotain 4 € iso pakkaus, olikohan 800 ml . Fanamammas kotimainen ja kalleinta, lähes 7€. Semmoinen vanhan ajan ja itse tehdyn jäätelön makuinen. Muutama vuosi sitten söin Wauw-merkkistä jota löytyi S-ketjusta. Tanskalainen. Siinä oli pistaasijäätelö-maku, joka oli ääri herkullinen. Oli ihan kohtuu hintaisia. Ei ole enää näkynyt. Luulisin että lisää tulee markkinoille kun kysyntähän määrää ja yhä useampi haluaa elää terveellisempää ja hoikempaa elämää ja silti herkutella.

        Jenkkijäätelöitä en ole maistanut.

        T kn

        Mitähän ihmettä täällä tapahtuu kun sama kirjoitus tuli kolmeen kertaan?

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt vähäkalorista (siis käytännössä sokeritonta, erytritolilla, stevialla jne makeutettua) jäätelöä kuin harvoin. En tiedä valmistetaanko sokeritonta SIA-jäätelöä enää, Kokkolassa tehdas. En ole nähnyt aikoihin kaupassa, olen etsinyt maistaakseni muttei vaan löydy. Isot tehtaat ei kai myy sokerittomia vaan mahdollisimman halpaa ja vetistä glukoosisiirappilitkua. Jäätelön rakenne on ällöttävä nykyään näillä halvoilla pingviineillä. Pehmistä ostan joskus, se on suht hyvää, Ikeassa ja Hesellä ostan.

        Valiolla oli ennen niitä pikku purkkeja, mauttomia, jotka aiheutti rakettiripulin. Jotain maltitolia tms imeytymätöntä hiilaria tai makeutusta sisälsi. Ei voinut syödä kun koko päivä meni piloille ja eristyksissä järkyttävissä pieretyksissä.

        Jymyn sokeriton tai vähäsokerinen minttusuklaa oli pettymys koska on mautonta. Ehkä siksi siltä ainakin tuntui koska olin ehtinyt tykästyä Lohilo (ruots) minttu-suklaahippu-jäätelöön. Se on aika tyyristä, n. 4 € purkki mutta eipä jää jäätelöhimoa purkin jälkeen, sopiva koko 300 ml. Eikä tule ostettua usein. Se on myös hyvä ateriankorvike kun on proteiinipitoinen.

        Nick's jäätelö on edullisin (ostin kaappiin eilen makua suolainen karamelli). Tämäkin ruotsalaista, hinta jotain 4 € iso pakkaus, olikohan 800 ml . Fanamammas kotimainen ja kalleinta, lähes 7€. Semmoinen vanhan ajan ja itse tehdyn jäätelön makuinen. Muutama vuosi sitten söin Wauw-merkkistä jota löytyi S-ketjusta. Tanskalainen. Siinä oli pistaasijäätelö-maku, joka oli ääri herkullinen. Oli ihan kohtuu hintaisia. Ei ole enää näkynyt. Luulisin että lisää tulee markkinoille kun kysyntähän määrää ja yhä useampi haluaa elää terveellisempää ja hoikempaa elämää ja silti herkutella.

        Jenkkijäätelöitä en ole maistanut.

        T kn

        Mitähän ihmettä täällä tapahtuu kun sama kirjoitus tuli kolmeen kertaan?

        T kn


      • USAssa moni muukin asia on halpaa. Jäätelön tekeminen ilman glukoosia on hankalaa joten siitä ei oikein pääse eroon mitenkään ja rasvaa tarvitaan sekä maun että rakenteen takia. Käyttökelpoisia keinomakeutusaineita on vain pari ja ne ovat kalliita. Suomessa erytrioli on noin 20 kertaa kalliimpaa kuin sokeri. Alluloosia en ole nähnyt Suomessa myynnissä. Ingmanilla on laktitolilla ja aspartaamilla makeutettua kevytjäätelöä. Sen rakennetta parannetaan inuliinilla. En pitäisi laktilolia kovinkaan hyvänä makeutusaineena koska se aiheuttaa ripulia.

        Joku 15% erytriolia, 5% glukoosia, 7% rasvaa ja maitoa voisi toimia. Ehkä voisi lisätä myös maitojauhetta lisäämään kermamaisuutta tai muokattua tärkkelystä. Itse yritän kehittää vähäsokerista mangosorbettia mutta toistaiseksi kiteytyminen on ollut ongelma eli tuo kestää syötävänä vain viikon ja 1 kg satsin syöminen kestää minulla pari kuukautta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        USAssa moni muukin asia on halpaa. Jäätelön tekeminen ilman glukoosia on hankalaa joten siitä ei oikein pääse eroon mitenkään ja rasvaa tarvitaan sekä maun että rakenteen takia. Käyttökelpoisia keinomakeutusaineita on vain pari ja ne ovat kalliita. Suomessa erytrioli on noin 20 kertaa kalliimpaa kuin sokeri. Alluloosia en ole nähnyt Suomessa myynnissä. Ingmanilla on laktitolilla ja aspartaamilla makeutettua kevytjäätelöä. Sen rakennetta parannetaan inuliinilla. En pitäisi laktilolia kovinkaan hyvänä makeutusaineena koska se aiheuttaa ripulia.

        Joku 15% erytriolia, 5% glukoosia, 7% rasvaa ja maitoa voisi toimia. Ehkä voisi lisätä myös maitojauhetta lisäämään kermamaisuutta tai muokattua tärkkelystä. Itse yritän kehittää vähäsokerista mangosorbettia mutta toistaiseksi kiteytyminen on ollut ongelma eli tuo kestää syötävänä vain viikon ja 1 kg satsin syöminen kestää minulla pari kuukautta.

        Noissa proteiinijäätelöissä on osa valmistusaineena heraproteiini. Sopii hyvin jäätelön valmistukseen.

        T ln


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noissa proteiinijäätelöissä on osa valmistusaineena heraproteiini. Sopii hyvin jäätelön valmistukseen.

        T ln

        Sopii proteiinipitoisuuden nostoon mutta ei paranna rakennetta eikä suutuntumaa. Ehkä ne keittävät sen? Täytyy kokeilla sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt vähäkalorista (siis käytännössä sokeritonta, erytritolilla, stevialla jne makeutettua) jäätelöä kuin harvoin. En tiedä valmistetaanko sokeritonta SIA-jäätelöä enää, Kokkolassa tehdas. En ole nähnyt aikoihin kaupassa, olen etsinyt maistaakseni muttei vaan löydy. Isot tehtaat ei kai myy sokerittomia vaan mahdollisimman halpaa ja vetistä glukoosisiirappilitkua. Jäätelön rakenne on ällöttävä nykyään näillä halvoilla pingviineillä. Pehmistä ostan joskus, se on suht hyvää, Ikeassa ja Hesellä ostan.

        Valiolla oli ennen niitä pikku purkkeja, mauttomia, jotka aiheutti rakettiripulin. Jotain maltitolia tms imeytymätöntä hiilaria tai makeutusta sisälsi. Ei voinut syödä kun koko päivä meni piloille ja eristyksissä järkyttävissä pieretyksissä.

        Jymyn sokeriton tai vähäsokerinen minttusuklaa oli pettymys koska on mautonta. Ehkä siksi siltä ainakin tuntui koska olin ehtinyt tykästyä Lohilo (ruots) minttu-suklaahippu-jäätelöön. Se on aika tyyristä, n. 4 € purkki mutta eipä jää jäätelöhimoa purkin jälkeen, sopiva koko 300 ml. Eikä tule ostettua usein. Se on myös hyvä ateriankorvike kun on proteiinipitoinen.

        Nick's jäätelö on edullisin (ostin kaappiin eilen makua suolainen karamelli). Tämäkin ruotsalaista, hinta jotain 4 € iso pakkaus, olikohan 800 ml . Fanamammas kotimainen ja kalleinta, lähes 7€. Semmoinen vanhan ajan ja itse tehdyn jäätelön makuinen. Muutama vuosi sitten söin Wauw-merkkistä jota löytyi S-ketjusta. Tanskalainen. Siinä oli pistaasijäätelö-maku, joka oli ääri herkullinen. Oli ihan kohtuu hintaisia. Ei ole enää näkynyt. Luulisin että lisää tulee markkinoille kun kysyntähän määrää ja yhä useampi haluaa elää terveellisempää ja hoikempaa elämää ja silti herkutella.

        Jenkkijäätelöitä en ole maistanut.

        T kn

        Oli 890 ml tuo Nick's pönikkä. Todella hyvä rakenne, maku ja tasapaino. Raikas, maitomainen ja pehmeä, karamellinen. Yksi parhaista dieettijäätelöstä mitä olen maistanut.

        Suklaa on toinen maku ja sekin on hyvä. Suosikit tällä hetkellä Lohilo minttu, Nick's suklaa ja gräddkola. Fananammas suklaa. Saispa hyvää vaniljajäätelöäkin jostain kotipakkauksena. Fananammas vanilja ei oikein mulle maistunut. Lohilo vaniljaa oli ennen muttei ole enää. Kun haluaa maistuvaa vaniljaa yksittäin niin pehmis on vaihtoehto.

        Paikkakunnan paras italialainen kotijäätelö on amaretto ja Bailey's. Nään unta että pääsen Italiaan syömään Zuppa Ingleseä vielä. Voisi kyllä pyytää että paikallinen tekisi sitä myyntiin.

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        USAssa moni muukin asia on halpaa. Jäätelön tekeminen ilman glukoosia on hankalaa joten siitä ei oikein pääse eroon mitenkään ja rasvaa tarvitaan sekä maun että rakenteen takia. Käyttökelpoisia keinomakeutusaineita on vain pari ja ne ovat kalliita. Suomessa erytrioli on noin 20 kertaa kalliimpaa kuin sokeri. Alluloosia en ole nähnyt Suomessa myynnissä. Ingmanilla on laktitolilla ja aspartaamilla makeutettua kevytjäätelöä. Sen rakennetta parannetaan inuliinilla. En pitäisi laktilolia kovinkaan hyvänä makeutusaineena koska se aiheuttaa ripulia.

        Joku 15% erytriolia, 5% glukoosia, 7% rasvaa ja maitoa voisi toimia. Ehkä voisi lisätä myös maitojauhetta lisäämään kermamaisuutta tai muokattua tärkkelystä. Itse yritän kehittää vähäsokerista mangosorbettia mutta toistaiseksi kiteytyminen on ollut ongelma eli tuo kestää syötävänä vain viikon ja 1 kg satsin syöminen kestää minulla pari kuukautta.

        Kaliforniassa kasvikset ja esimerkiksi pähkinät ovat tosi kalliita, mutta dieettilimut ja dieettijäätelöt ovat sikahalpaa. Muukin epäterveellinen mättöruoka on siellä halpaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        USAssa moni muukin asia on halpaa. Jäätelön tekeminen ilman glukoosia on hankalaa joten siitä ei oikein pääse eroon mitenkään ja rasvaa tarvitaan sekä maun että rakenteen takia. Käyttökelpoisia keinomakeutusaineita on vain pari ja ne ovat kalliita. Suomessa erytrioli on noin 20 kertaa kalliimpaa kuin sokeri. Alluloosia en ole nähnyt Suomessa myynnissä. Ingmanilla on laktitolilla ja aspartaamilla makeutettua kevytjäätelöä. Sen rakennetta parannetaan inuliinilla. En pitäisi laktilolia kovinkaan hyvänä makeutusaineena koska se aiheuttaa ripulia.

        Joku 15% erytriolia, 5% glukoosia, 7% rasvaa ja maitoa voisi toimia. Ehkä voisi lisätä myös maitojauhetta lisäämään kermamaisuutta tai muokattua tärkkelystä. Itse yritän kehittää vähäsokerista mangosorbettia mutta toistaiseksi kiteytyminen on ollut ongelma eli tuo kestää syötävänä vain viikon ja 1 kg satsin syöminen kestää minulla pari kuukautta.

        USA:ssa on saatavilla rasvatonta Ben and Jerry- jäätelöä ja se on ihan törkeän hyvää. Ihmettelen miksei sitä tuoda Suomeen? On ilmeisesti liikesalaisuus kuinka tehdään rasvattomasta jäätelöstä hyvänmakuista.


    • Anonyymi

      Olen pitänyt tiukkaa ruokavaliota, koska en liiku paljoa ja sillä paino on pysynyt alle 90 kilossa (177 cm mies). Kaikki sokeria sisältävät elintarvikkeet, kuten leivokset ja mehut, on ollut pannassa, kuin myös grilliruuat ja yleensä pikaruuat ja einesruuat. Nyt korona-aikana kuri vähitellen höltyi ja olen erehtynyt ostamaan melko usein Pirkan Suklaakimara jäätelöä "lohturuuaksi". Reilussa neljässä kuukaudessa painoni on noussut 103 kiloon. Että kyllä todellakin jäätelö voi olla todella nopea lihottaja. Nyt on kuri taas palautettu ja mennään kohti alle 90 kiloa.

      • Itse lasken muistisääntönä että jäätelö sisältää 10% rasvaa ja 20% sokeria (karkea arvio mutta muistaa helposti). Tuo vastaa siis energialtaan 20% rasvaa ja jos olet lihonut 13 kg niin olet siis syönyt noin 75 kg jäätelöä 4 kk.

        Ei silti, jos on perso jäätelölle niin sitä ei kannata varastoida. Minulla menee jäätelöä paljon viemäriin kun kotijäätelö ei säily pitkään. Kaupan jäätelöä ostan vain kerta-annoksen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itse lasken muistisääntönä että jäätelö sisältää 10% rasvaa ja 20% sokeria (karkea arvio mutta muistaa helposti). Tuo vastaa siis energialtaan 20% rasvaa ja jos olet lihonut 13 kg niin olet siis syönyt noin 75 kg jäätelöä 4 kk.

        Ei silti, jos on perso jäätelölle niin sitä ei kannata varastoida. Minulla menee jäätelöä paljon viemäriin kun kotijäätelö ei säily pitkään. Kaupan jäätelöä ostan vain kerta-annoksen.

        Tuo edellinen tarinahan ei ole tosi, siis jäätelön osalta, määrä on suuresti liioiteltu. Kyse lienee enemmänkin ruuan, liikunnan ja hyvinvoinnin kokonaisuudesta, ja korona nyt vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin, jos vaikuttaa lainkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo edellinen tarinahan ei ole tosi, siis jäätelön osalta, määrä on suuresti liioiteltu. Kyse lienee enemmänkin ruuan, liikunnan ja hyvinvoinnin kokonaisuudesta, ja korona nyt vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin, jos vaikuttaa lainkaan.

        No minulla paino laski. Juuri söin lounaaksi pastaa tonnikalaherkkusienikastikkeella ja aamiaiseksi meni 2.5 dl piimää ja banaani ja illalliseksi sama. Aika vähän tulee energiaa tuollaisilla ruuilla. Pakkasessa olisi leipääkin ja jääkaapissa herkkukurkkua. Maitoa ei ole joten aerolatte ei onnistu eikä tavallista kahvia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo edellinen tarinahan ei ole tosi, siis jäätelön osalta, määrä on suuresti liioiteltu. Kyse lienee enemmänkin ruuan, liikunnan ja hyvinvoinnin kokonaisuudesta, ja korona nyt vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin, jos vaikuttaa lainkaan.

        On vähän kiinni luovuudesta ja mielikuvituksesta miten pärjää poikkeustilanteissa. Itse olen laihtunut korona-aikana hyvin. Osaksi siksi että ketutusta on voinut purkaa kylmäuinnilla ja kotijumpalla.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo edellinen tarinahan ei ole tosi, siis jäätelön osalta, määrä on suuresti liioiteltu. Kyse lienee enemmänkin ruuan, liikunnan ja hyvinvoinnin kokonaisuudesta, ja korona nyt vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin, jos vaikuttaa lainkaan.

        On vähän kiinni luovuudesta ja mielikuvituksesta miten pärjää poikkeustilanteissa. Itse olen laihtunut korona-aikana hyvin. Osaksi siksi että ketutusta on voinut purkaa kylmäuinnilla ja kotijumpalla.

        T kn


      • Anonyymi

        Harmittaa kun menin ostamaan tänään kingis jäätelöpuikon kalorit siitä 170.Jos kaupasta ei löydy muumi jäätelöä kannattaa hakea sitä eri kaupasta.

        Muumi jäätelöpuikoissa on vain 62 kaloria
        https://www.ingman.fi/tuotemerkit/muumi/ingman-muumi-laktoosition-kermajäätelö-vanilja-eskimo.html

        Pelkällä jäätelöllä voi tosiaan lihoa muutamassa kuukaudessa monta kiloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaa kun menin ostamaan tänään kingis jäätelöpuikon kalorit siitä 170.Jos kaupasta ei löydy muumi jäätelöä kannattaa hakea sitä eri kaupasta.

        Muumi jäätelöpuikoissa on vain 62 kaloria
        https://www.ingman.fi/tuotemerkit/muumi/ingman-muumi-laktoosition-kermajäätelö-vanilja-eskimo.html

        Pelkällä jäätelöllä voi tosiaan lihoa muutamassa kuukaudessa monta kiloa

        "Harmittaa kun menin ostamaan tänään kingis jäätelöpuikon kalorit siitä 170.Jos kaupasta ei löydy muumi jäätelöä kannattaa hakea sitä eri kaupasta."

        "Muumi jäätelöpuikoissa on vain 62 kaloria"

        Kaatuuko maailmasi todella muutamaan kymmeneen kilokaloriin? Eli noin oikein valtavat 100 kcal sinulla tullut yhtenä päivänä ylimääräistä. Jätä jotain muuta syömättä niinä päivinä kun ostat herkun jos olet niin kauhean tarkka. Et sinä nyt kyllä lihomaan pääse noin. Jos syö jäätelöä niin voi jättää niinä päivinä leivän pois yhdeltä aterialta tai kaikki muut makeat.

        Tai kävele puoli tuntia.

        Vai oliko tämäkin kirjoitus vitsi? :-D

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaa kun menin ostamaan tänään kingis jäätelöpuikon kalorit siitä 170.Jos kaupasta ei löydy muumi jäätelöä kannattaa hakea sitä eri kaupasta.

        Muumi jäätelöpuikoissa on vain 62 kaloria
        https://www.ingman.fi/tuotemerkit/muumi/ingman-muumi-laktoosition-kermajäätelö-vanilja-eskimo.html

        Pelkällä jäätelöllä voi tosiaan lihoa muutamassa kuukaudessa monta kiloa

        "Pelkällä jäätelöllä voi tosiaan lihoa muutamassa kuukaudessa monta kiloa"

        Syökö joku tosiaan päivittäin niin että ruokavalio koostuu pelkästä jäätelöstä? Voiko jäätelöä tosiaan syödä niin ettei mitään muuta syö...

        Vai tarkoittaako tämä että yhdestä jäätelöstä lihoo monta kiloa? Sehän ei pidä paikkansa että yksi jäätelö nyt nostaa painoa yhtään, eikä montaa kiloa. Jos syö jäätelön kuukaudessa mitään ei tapahdu. Kroppa ei tunnista jäätelöä ja nosta painoa koska se on jäätelöä vaan taitaa käsitellä sen glukoosina ja rasvana.


    • Anonyymi

      Mihin on kadonneet muuten vähäenergiset maitojäätelöt?

      T kn

      • On maitojäätelöä olemassa mutta kun rasvan määrä laskee 10% -> 5% niin energía vähenee vain 45 kcal per 100 g. Ilman rasvaa jäätelön rakenne on huono ja ilman glukoosia jäätelö kiteytyy. Täytyisi kokeilla voiko osan rasvasta korvata kasviöljyillä.

        Minulle sopiva sokerin määrä jäätelössä on 15% ja tuota on vaikea korvata millään keinomakeutusaineella. Jäätelössä tarvitaan bulkkiakin ja rakenne pitäisi olla hyvä niin on kyllä varsin ongelmallinen kevennettevä.


    • Anonyymi

      Jäätelöä kannattaa syödä yöllä 500 g niin se ei lihota ja voi kesällä taas syödä kermajäätelöä kun on kuumat ilmat.

    • Anonyymi

      Mut yöllä käy jos on kylmä ilma? Vai oliko se sitteki leipä joka lihottaa eniten?

      • Anonyymi

        Kaikki isokalorinen ruoka lihottaa yhtä paljon.


    • Anonyymi

      Kokeile syödä jälkkäriksi ja/tai muuten, esim. 2x1/3-litraa max per päivä, tai mikä sulla on se raja, jossa et laihdu etkä liho, ja sitten korvaa ne muilla ravinnoilla, vertaamiseksi. En itse ole huomannut eroa esim. jäätelön ja cornflakesin väleillä. Perunalastut lihottaa (vesi poistettu, suola tilalla), että niiden kanssa kannattaa olla varovaisempi. Pidemmän päälle jäätekö saattaa aiheuttaa laktoosi-intoleranssia; itse lopetin parin vuoden runsaan jäätelön syönnin juuri siksi.

    • Anonyymi

      Olen 12v ja viime kesänä paino nousi 13kg. Söin jokapäivä noin kolme jäätelöä eli noin 500g jäätelöä päivässä. Olen saanut ne kilot jo pois kun harrastan jääkiekkoa niin aloin treenaamaan enemmän.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      5
      1217
    Aihe