Helluntailaiset seuraa nyt Dr. Owuoria.

Anonyymi

Matt.7:21-23

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Musta tuntuu....

    • Anonyymi

      Dr. Owuor on väärä profeetta.

      http://www.kristitynfoorumi.fi/owuor.html

      Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.


    • Anonyymi

      Owuorista on moni pastori tai seurakunta ja yksilöuskova tehnyt jutun tai ohjelman varoittaakseen, että hän on väärä profeetta.

      Muitakaan vastaavia johtotähtiä ei uskoelämässä tarvita. Raamattua lukemalla ja Jeesuksen seurassa pysymällä pääsee perille. Ja pysymällä osallisena terveestä seurakuntayhteydestä, jossa ei seurata mitään tällaisia johtotähtiä.

      • Anonyymi

        Näin todistetusti videomateriaalia. Suomalaiset levittävät masssiivisesti Owuorin materiaalia.


        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, 11. 3:11. 1. Tim. 6:4-5 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut ...


      • Anonyymi

        Lahkojohtajia ei opinkappaleet kiinnosta pätkääkään. Lahkojohtajille kelpaa puhumaan ihan kuka vaan kuuluisa, pääasia kunhan salit täyttyy yleisöstä. Mitä enemmän ihmisiä tulee paikalle, sen enemmän lahko saa tuloja.


    • Anonyymi

      Aloittaja valehtelee. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nykyajan lahkoilu on bisnestä ja ihmisten terveydellä ja sielulla puoskarointia.

      Parhamamikin oli täysin kouluja käymätön maallikko, mutta amerikassa kuka vain saa perustaa oman raamattukoulun, niin teki tuo sodomiasta tunnettu Charles Fox Parhamkin. Parham on nykymuotoisen helluntailaisuuden hengellinen ja opillinen isähahmo, jonka oppeja he puolustavat kiivaasti vielä nykyisinkin.

      Parhamia is "The Father of The Pentecostel"

      • Anonyymi

        Amerikanlahkot nimittävät omia "raamattukoulujaan" jopa yliopistoiksi. Törkeää touhua lahkoissa.


      • Joku saatanan palvoja syyttelee aiheettomasti ihmisiä jostakiin parhamista.
        Sellaisen syytöksen yleistäminen ihmisryhmiin on valehtelua. Saatano on valehtielija, jotenka tuollaisen valheen levittäjä toteuttaa saatanan valheita.

        Yksikään monista tuntemistani helluntailaisista ei ole koskaan puhunut parhamista.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      >> kelpaa puhumaan ihan kuka vaan kuuluisa, pääasia kunhan salit täyttyy yleisöstä <<

      Tämä näyttää olevan valitettava tosiasia ja malli, jota saa kyllä raamatun opetuslapseudesta hakea, eikä löydä.

      Mutta raamatusta löytyy kyllä sanoja ja profetioita, jotka kertovat näin tapahtuvan. Joten siinä mielessä kristikunta etenee ihan "raamatullisesti" eli toteuttaa itse juuri sen kirjan ennustuksia, josta itsekin saarnaavat.

    • Anonyymi

      Eipä tuo liene nyt mikään 'suuri ja sensaatiomainen uutinen', jos helluntailaiset seuraavat dr. owuoria, sillä ainahan helluntailaiset ovat olleet hanakoita seuraamaan milloin ketäkin ihmistä; sen sijaan, että seuraisivat Kristusta Jeesusta.

      • Anonyymi

        No ei sekään, että joku toinen opiston opettaja huijasi 2 M € verottajalta. Lisää juttuja on menossa poliisille tutkintaan.


        1Kor. 5:11 - Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. 'Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha.'


    • Anonyymi

      Haksahtivat pahan kerran alkaessaan yhteyteen Oowuorien kanssa.

    • Onko aloittajalla jotain lähdettä väitteelleen? Eipä taida.

      • Anonyymi

        Minä oon ainakin fb:ssä nähny monen hellarin jakavan noita Owourin linkkejä. Sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä oon ainakin fb:ssä nähny monen hellarin jakavan noita Owourin linkkejä. Sairasta.

        Monet näyttävät kirjoittelevan toisten persoonissa kaikenmaailman Wuorinista ym. mutta eivät ole kuitenkaan itse näitä persoonia.

        Pahanpuhujia riittää jopa toisten nimissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä oon ainakin fb:ssä nähny monen hellarin jakavan noita Owourin linkkejä. Sairasta.

        Valhetta Anonyymi 14.05.2021 19:27. ei ole välttämättä oikea hellari joka noita linkkejä jäkaa. Jos yksi 10 000 :sata jotakin tekee, niin ei sitä pidä yleistää.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Valhetta Anonyymi 14.05.2021 19:27. ei ole välttämättä oikea hellari joka noita linkkejä jäkaa. Jos yksi 10 000 :sata jotakin tekee, niin ei sitä pidä yleistää.

        ilippiläiskirje 1 - Raamattu 1933/-38 (KR38) - RAAMATTU.FI

        Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin


    • Anonyymi

      On pitää lisätä lähteet kunhan joutaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nainen kuvassa tunnistaako joku?

    • Anonyymi

      Anna Anttila löytyi nimikin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikä tässä mitään olen jo ilmoittanut jättäytyväni pois sekavan oppimateriaalin vuoksi jo 94 jossain vaiheessa minut ympäripuhuttiin mukaan, mutta laitoin maistraattiin irtisanomis-ilmoituksen, ei ole kukaan enää kysellyt perään.

    • Minä tunnen paljoen eri seurakunnista ja uskontokunnista uskovia, mutta en ketään sellaista, josta mainitsit.
      Minä en tunne yhtään helluntailaista, tai muutakaan ihmistä joka seuraa Dr. Owuoria.

      Tiedän että on paljon sellaisia ihmisiä uskon suunnasta riippumatta, jotka kuuluvat siihen joukkoon josta Matt.7:21-23 ilmoittaa.

      • Anonyymi

        On kristallin kirkasta opetus. Ei pidä tuollaisia kirouksia

        Roomalaisille 12:14-16
        Raamattu 1933/38

        14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko. 15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa. 16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

        5.Moos.18:21-22):
        "Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."

        On sanottu: Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Matteus 24:24 Jotkut protestanttiset (ja samalla harhaoppiset uuskarismaattiset suunnat, pitävät kiinni ajatuksesta, että profeettojen aika jatkuu tänäkin päivänä.

        Tämä ei tietenkään tarkoita, että profetian henki olisi kuollut Kirkossamme tai Seurakunnissamme. On lukuisia tapauksia, joissa pyhät ihmiset ja muutkin seurakuntalaiset ovat jollain tavalla vastaanottaneet profeetallisia näkyjä ja unia. Mutta termi profeetta sellaisenaan on yleisesti varattu vain Vanhan testamentin henkilöille.


    • Elämmä nyt tämän aikakauden loppua. Tästä ajasta on paljon ilmoitettu Raamatussa.

      Matt. 24:
      3. Lopun merkkejä
      (Mark. 13:3-13; Luuk. 21:7-19)
      Kun Jeesus istui yksin Öljymäellä, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kysyivät: "Sano meille, milloin se tapahtuu. Mikä on sinun tulemisesi ja tämän aikakauden päättymisen merkki?"
      4. Jeesus vastasi heille: "Varokaa, ettei kukaan eksytä teitä.
      5. Sillä monet tulevat minun nimessäni ja sanovat: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monia.
      6. Te saatte kuulla sodan ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää pelästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei vielä ole loppu.
      7. Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja monin paikoin tulee nälänhätää ja maanjäristyksiä.
      8. Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.
      9. Silloin te joudutte ahdistukseen, monia teistä tapetaan, ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden.
      10. Silloin monet luopuvat, ilmiantavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.
      11. Monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monia.
      12. Ja koska laittomuus lisääntyy, kylmenee monien rakkaus.
      13. Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu.
      14. Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan koko maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu."
      15. Suuri ahdistus

    • Tätä näemme tällä hetkellä. Suomessakin jakessa 9. Olkaa varuillanne. Teidät luovutetaan oikeuden eteen ........

      Mark. 13:
      3. Lopun merkkejä
      (Matt. 24:3-14; Luuk. 21:7-19)
      Kun Jeesus istui Öljymäellä temppeliä vastapäätä, kysyivät Pietari, Jaakob, Johannes ja Andreas häneltä heidän ollessaan keskenään:
      4. "Sano meille, milloin se tapahtuu. Mikä on merkkinä siitä, että kaikki tämä alkaa toteutua?"
      5. Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Varokaa, ettei kukaan eksytä teitä.
      6. Monet tulevat minun nimessäni ja sanovat: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monia.
      7. Kun kuulette sodan ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei vielä ole loppu.
      8. Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan. Monin paikoin tulee maanjäristyksiä ja on nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.
      9. Olkaa varuillanne. Teidät luovutetaan oikeuden eteen ja teitä piestään synagogissa. Teidät viedään maaherrojen ja kuninkaiden eteen minun takiani, todistukseksi heille.
      10. Mutta ensin on evankeliumi julistettava kaikille kansoille.
      11. Kun teitä viedään luovutettaviksi oikeuden eteen, älkää edeltäpäin huolehtiko, mitä puhuisitte. Puhukaa, mitä teille sinä hetkenä annetaan, sillä ette te itse puhu vaan Pyhä Henki.
      12. Veli luovuttaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiaan vastaan ja tuottavat heille kuoleman.
      13. Te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

      • Anonyymi

        tavoittelemisen arvoista:

        - kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa.
        Apt: 2: 47


    • Anonyymi

      Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

      Anna Anttila on korottanut itsensä naispiispaksi.
      Paavali ei tuntenut naispiispakäsitettä. Jään suosiolla pois tästä sotkusta ja seurakunnistanne. Hyvä työtä muuten helluntailaiset tekevät vankien ja muslimien keskuudessa, syvä kumarrus ja kiitos.
      Arvostan suuresti.

      • Anonyymi

        ilippiläiskirje 1 - Raamattu 1933/-38 (KR38) - RAAMATTU.FI


        Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin


      • Anonyymi

        ilippiläiskirje 1 - Raamattu 1933/-38 (KR38) - RAAMATTU.FI
        Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin


      • Anonyymi

        ilippiläiskirje 1 - Raamattu 1933/-38 (KR38) - RAAMATTU.FI
        Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin.


    • Anonyymi

      Se on hyvä jos ei helluntailaiset seuraa : )

    • Anonyymi

      Filippiläiskirje 1 - Raamattu 1933/-38 (KR38) - RAAMATTU.FI

      Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1968
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      370
      1620
    3. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      29
      1490
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1316
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1085
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1021
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      950
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      907
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      82
      892
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      856
    Aihe