Miksi pikku-ukkeli on niin prkleen vahva?

Anonyymi

Tunnen yhden pikku-ukon joka on lyhyt 175 senttinen ja painaa vain 75 kiloa.
Ottaa satakiloisen tangon maasta kuin tyhjän rinnalle ilman kunnollista tekniikkaa ja nostaa sen suorille käsille ilman jalkojen apua.
Miten ihmeessä? Olen 185 senttinen satakiloinen eikä tuo onnistu.

14

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jotkut vaan on ei se koko aina kerro voimista ratinan salille tuli kerran tyyppi joka oli aika iso ja joku mietti että riittääkö sille painot no laitto tankoon 40kg ja rupes penkkaan niin painot jäi rinnalle ei tiedä mikä ihme sille tuli.

    • Anonyymi

      Se on reenaannut oikein. Ei ole tehnyt pelkkään hypertrofista harjoittelua lihasmassa lisäämiseksi vaan myös hermostollista maksimivoimareeniä.

    • Anonyymi

      Ilman kunnollista tekniikka? Mitähän tarkoitat? Ei vaiheistusta? Ei loppuun kiihtyvää kakkosvetoa? Ei kyynärpäälyöntiä eikä tankoa olkapäille? Pelkkää tyhjää vaan?
      Suorille käsille ilman jalkojen apua? Perinteinen kisapunnerrus?

      • Anonyymi

        Tekniikka on jotain 50 luvun tekniikkaa. Eli ei kunnollinen nykyaikainen tekniikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikka on jotain 50 luvun tekniikkaa. Eli ei kunnollinen nykyaikainen tekniikka.

        Kunnollinen nykyaikainen tekniikka on nähtävissä silloin harvoin kun töllöstä tulee lähetys joistakin painonnostokisoista.
        Punnerrus jäi pois kisalajina joskus 60-70 lukujen vaihteessa.
        Useimmissa kaupungeissa on lajin harrastajia joista voi käydä katsomassa mallia.

        Mitähän tarkoitat kunnollisella nykyaikaisella tekniikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnollinen nykyaikainen tekniikka on nähtävissä silloin harvoin kun töllöstä tulee lähetys joistakin painonnostokisoista.
        Punnerrus jäi pois kisalajina joskus 60-70 lukujen vaihteessa.
        Useimmissa kaupungeissa on lajin harrastajia joista voi käydä katsomassa mallia.

        Mitähän tarkoitat kunnollisella nykyaikaisella tekniikalla?

        Huomenna tämän 77v ikäisen hauraan vanhuksen tarkoitus on vetää mm. normitangon hack kyykky treeni. Pyramidina 160kg:oon. Joo. Eihän tuo ole nuorten uroiden asteikossa mitään mutta hackin kyykkääjiä on vähemmän ja minä lohduttaudun selittelemällä heikkouttani iälläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnollinen nykyaikainen tekniikka on nähtävissä silloin harvoin kun töllöstä tulee lähetys joistakin painonnostokisoista.
        Punnerrus jäi pois kisalajina joskus 60-70 lukujen vaihteessa.
        Useimmissa kaupungeissa on lajin harrastajia joista voi käydä katsomassa mallia.

        Mitähän tarkoitat kunnollisella nykyaikaisella tekniikalla?

        Sanoit itse mitä se on ja samaa tarkoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit itse mitä se on ja samaa tarkoitin.

        Ja puhun siis rinnallevetovaiheesta. Ei mitään kyykkyhommia edes. Jos ottaa enemmän painoa niin menee sellaiseen asentoon missä toinen jalka edessä ja toinen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja puhun siis rinnallevetovaiheesta. Ei mitään kyykkyhommia edes. Jos ottaa enemmän painoa niin menee sellaiseen asentoon missä toinen jalka edessä ja toinen takana.

        Sellaisella muinaisella asennolla on sellainen nimitys kuin rinnalle veto saksiin.
        Kerrohan vielä yksityiskohtaisesti miten se ukko tuli saksista ylös!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisella muinaisella asennolla on sellainen nimitys kuin rinnalle veto saksiin.
        Kerrohan vielä yksityiskohtaisesti miten se ukko tuli saksista ylös!

        Lisäys. Siinä muinaisessa saksiin vetämisessäkin erottuvat vaiheet, jos ymmärtää ja osaa katsoa.


    • Anonyymi

      Rinnalleveto on yksi helpoimmista liikkeistä oppia. Otetaan tangosta kiinni ja nostetaan rinnalle. Siinä se. Täällä on hauska lukea "ammattilaisten" juttuja.

      John Davis on muuten paras painonnostaja kautta aikain.

      • Anonyymi

        Juu. Helppoa on kunhan nostovälineen painolla ei ole merkitystä.
        Kyse on suhteellisesta tehosta.
        Öhkäreiden rinnalleveto on lähinnä vippaamalla tehtyä myötäote hauiskääntö. Suhteessa voimiin tulos on sen mukainen.
        Kehittyneempi versio on eläimellinen repiminen takakenoon lantio edessä ja kyynärpäät alhaalla. Ressukoiden olkapäät eivät taivu tangon alle vaan tanko jää käsien ja solisluiden päiden varaan. Siitä ei kuvallista työntöä, eikä edes vauhtipunnerrusta rakenneta. Sama tapahtuu öhäreilläkin.
        Jos on mahdollista niin katsokaa jonkun painonnostajan suoritus hidastettuna niin siitä asiaa tuntematonkin voi nähdä vaiheet. Jos älyää.


      • Anonyymi

        J.D. paras? Onko mielipide vai oletko tarkistanut kaikki huippunostajat Sinclairin taulukolla? Epäilen vm. vaihtoehtoa!


    • Anonyymi

      olen 167 ja 72kg mutta teenkin saman vain 90kg lla, harjoittelin 2x viikossa 2kk, ihan summittaista salitereniä silloin tällöin, parempaankin pystyvät

      no 30kg lisäleuoilla meni inttiiässä 16 toistoa ja 2900 kuupperi sitten aloin tehdä myös maksimeja. vauhditonta pituutta tosin menee vain 245-250.,ja semmost

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe