Viikonloppu

Mikä teille avaa viikonlopun?

Itse elän vuorotyöläisen arkea, että vapaat osuu miten osuu, mutta toisaalta viikonloppu on silti viikonloppu. Ja mulla on jotain mukavia juttuja, jos osuu viikonloppu vapaille.

Usein tykkään siivota kämpän perjantaisin. Käydä kaupassa ja tehdä ruokaa valmiiksi koko viikonlopuksi. Lisäksi meillä perjantai on namipäivä. 😋

Hyvä ruoka, sauna, uudet petivaatteet ja raikas kämppä. Ehkä enemmän aikaa lasten ja muiden perheenjäsenten kanssa. Siitä tulee mulle viikonloppu. Entäs muille? 😄

95

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se on tuo, kun muksut on viikonlopun kotona. Se on sellainen viikonlopun merkki. Paitsi kun alkaa kesäloma, niin ovat kaiket päivät kotona.

      Puoliso pitää kesäloman vasta syksyllä, niin saadaan likkojen kanssa koheltaa keskenään. Ihan kivaa, joskin perheen yhteiset menot jää just viikonloppuihin sitten.

      • No mä muistan omasta lapsuudesta myös siivouksen, kaupassa käynnin ja saunan. Ja kyllähän se oli juuri aikaa perheen kesken. Mutta vaikka ei olisi omia lapsia, mä varmaan muut asiat tekisin samoin. Siivous, kauppa, sauna ja vaikka kaverit. 😀👌


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä muistan omasta lapsuudesta myös siivouksen, kaupassa käynnin ja saunan. Ja kyllähän se oli juuri aikaa perheen kesken. Mutta vaikka ei olisi omia lapsia, mä varmaan muut asiat tekisin samoin. Siivous, kauppa, sauna ja vaikka kaverit. 😀👌

        No lapsena oli lauantaina meillä saunavuoro. Kiukaalla makkaraa pussi, ananas limpparia tai jaffaa punasta, raikkaat petivaatteet. Avot. 👍

        Meillä kun ei saunota ja siivouksenkin teen kun mahtuu tekemään. Eli leikit kesken ja hiluja lattialla. Niin ei ole rutiineja. :)


      • Anonyymi

        Mites kossupullon narauttaminen, eikö enää kuulu rutiineihin?


      • Anonyymi

        Eikö nossemuru vie teitä nossella ajelulle? 🤔


      • J-a-n kirjoitti:

        No lapsena oli lauantaina meillä saunavuoro. Kiukaalla makkaraa pussi, ananas limpparia tai jaffaa punasta, raikkaat petivaatteet. Avot. 👍

        Meillä kun ei saunota ja siivouksenkin teen kun mahtuu tekemään. Eli leikit kesken ja hiluja lattialla. Niin ei ole rutiineja. :)

        No mä huomaan, että itselle noi rutiinit nostaa fiilistä. Ja kaippa ne jää jonnekin mieleen lapsuudesta. Sun omat lapset huomaa jotain muita rutiineja sit kun mitä me aikoinaan. 😀👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites kossupullon narauttaminen, eikö enää kuulu rutiineihin?

        Ei ole kuulunut koskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nossemuru vie teitä nossella ajelulle? 🤔

        Ei, se seisoo työmaalla.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä huomaan, että itselle noi rutiinit nostaa fiilistä. Ja kaippa ne jää jonnekin mieleen lapsuudesta. Sun omat lapset huomaa jotain muita rutiineja sit kun mitä me aikoinaan. 😀👌

        Niin, ne huomaa pleikka rutiinit ja youtubesta pupuvideoiden katsomisen. Täytyy nykyään häätää ipanat ulos. Tänään pyysin nuoremman mukaan ulos, tuli kun sai vettä millä molata. Vanhempi kyttää jotain striimaajaa. Kuulemma koulussa ehti ulkoilla. :S


      • J-a-n kirjoitti:

        Niin, ne huomaa pleikka rutiinit ja youtubesta pupuvideoiden katsomisen. Täytyy nykyään häätää ipanat ulos. Tänään pyysin nuoremman mukaan ulos, tuli kun sai vettä millä molata. Vanhempi kyttää jotain striimaajaa. Kuulemma koulussa ehti ulkoilla. :S

        No ajat muuttuu. Mitä me tehtiin 35 vuotta sitten onnesta kolmiona, näistä nykylapsista sellainen on tylsää. 😄

        Sina se menee niin. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        No ajat muuttuu. Mitä me tehtiin 35 vuotta sitten onnesta kolmiona, näistä nykylapsista sellainen on tylsää. 😄

        Sina se menee niin. 😄

        Niinpä. Itse käytännössä asuin ulkona ja jalkojen päällä. Yöt nukuin sisällä, sen muistan. :)

        Muuten kyllä olin aina ulkona juoksemassa ja leikkimässä. Rosvoo ja poliisia, kirkonrottaa, 10 tikkua laudalla, hippaa, autojen neppausta hiekkiksella, polkupyöröilyä, majojen rakentelua, inkkaria ja länkkäriä leikittii nallipyssyt ja jouskarit mukana. Kaikkee kivaa ja talvella pulkkamäkeä ja lumilinnojen rakentelua. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Niinpä. Itse käytännössä asuin ulkona ja jalkojen päällä. Yöt nukuin sisällä, sen muistan. :)

        Muuten kyllä olin aina ulkona juoksemassa ja leikkimässä. Rosvoo ja poliisia, kirkonrottaa, 10 tikkua laudalla, hippaa, autojen neppausta hiekkiksella, polkupyöröilyä, majojen rakentelua, inkkaria ja länkkäriä leikittii nallipyssyt ja jouskarit mukana. Kaikkee kivaa ja talvella pulkkamäkeä ja lumilinnojen rakentelua. :)

        Sitten muistan, että tehtiin henkarin ontosta kappaleesta pilli jolla puhallettiin pihlajanmarjoja. Ritsat oli kova juttu. Räpätti pinnoissa. Twistikuminauha. Hyppynarut. Kinkkaus. Talvella luistelu. Ihan vaan hengailu ulkona kaverien kanssa. Teininä sitten Olan hurjassa keskustassa ringin kävely. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Sitten muistan, että tehtiin henkarin ontosta kappaleesta pilli jolla puhallettiin pihlajanmarjoja. Ritsat oli kova juttu. Räpätti pinnoissa. Twistikuminauha. Hyppynarut. Kinkkaus. Talvella luistelu. Ihan vaan hengailu ulkona kaverien kanssa. Teininä sitten Olan hurjassa keskustassa ringin kävely. :)

        Kevari ja autoiluiässä sitten ringinajelu. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Kevari ja autoiluiässä sitten ringinajelu. :)

        Samoja juttuja hyvin pitkälti täälläkin touhuttiin, mutta eipä ollut juuri muuta. 😀

        Sitä vaan pitää noita onan ajan juttuja hyvinä, eikä meinaa nähdä muunlaista menoa niin hyvänä. Mutta ainahsn sitä on oma aikansa kaikelle. Nyt keikutaan tiktokkejs ja hypitään trampalla. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Samoja juttuja hyvin pitkälti täälläkin touhuttiin, mutta eipä ollut juuri muuta. 😀

        Sitä vaan pitää noita onan ajan juttuja hyvinä, eikä meinaa nähdä muunlaista menoa niin hyvänä. Mutta ainahsn sitä on oma aikansa kaikelle. Nyt keikutaan tiktokkejs ja hypitään trampalla. 😬

        Jep. Oli kuitenkin hapekasta hommaa ja liikunnallistakin. :)

        Toisin kun pleikkarin edessä tönötys.


      • J-a-n kirjoitti:

        Jep. Oli kuitenkin hapekasta hommaa ja liikunnallistakin. :)

        Toisin kun pleikkarin edessä tönötys.

        No oli. Mutta meidän idät ja äidit taas teki töitäkin tuon ikäisenä. Kantoivat vettä ja puuta... yms. Heilläkin oli varmaan epäluuloja, että hauskaa pitäen voisi mitään elämiseen liittyvää oppia.

        Oma tyttö on itse tympiintynyt puhelimeen. On saanut sen kanssa viettää aikaa. Ei tartte enää houkutella lenkille tai muuhun ulkohommaan hyvällä kelillä. Sama on pojallakin... vaikka on kaikki vempaimet, niin kyllä se luonto kutsuu. Kun vaan antaa sen tulla painollaan...


      • interlocutrice kirjoitti:

        No oli. Mutta meidän idät ja äidit taas teki töitäkin tuon ikäisenä. Kantoivat vettä ja puuta... yms. Heilläkin oli varmaan epäluuloja, että hauskaa pitäen voisi mitään elämiseen liittyvää oppia.

        Oma tyttö on itse tympiintynyt puhelimeen. On saanut sen kanssa viettää aikaa. Ei tartte enää houkutella lenkille tai muuhun ulkohommaan hyvällä kelillä. Sama on pojallakin... vaikka on kaikki vempaimet, niin kyllä se luonto kutsuu. Kun vaan antaa sen tulla painollaan...

        Juu. Näinpä.

        No mäkin olen odotellut koska kyllästyy. Ehkä kun tarpeeksi saa räplätä menee hohto. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Juu. Näinpä.

        No mäkin olen odotellut koska kyllästyy. Ehkä kun tarpeeksi saa räplätä menee hohto. :)

        Meillä ri ole silmiä näkemään tulevaisuuteen. Jos peilataan liikaa omiin ja ohjataan sen mukaan, saa vastaan vaan kapinointia. 😀

        Toki sanoa voi aina. 😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        Meillä ri ole silmiä näkemään tulevaisuuteen. Jos peilataan liikaa omiin ja ohjataan sen mukaan, saa vastaan vaan kapinointia. 😀

        Toki sanoa voi aina. 😀

        No näinhän se on. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        No näinhän se on. :)

        Mä huomaanainakin vertaavani omaa elämää usein lasten elämään. Aiiiiivan turhaa. Nykyään maailma on ihan eri.... kuten oli silloinkin kun me oltiin kersoja ja mitä meijän porukat taas koki.... asiat vaan muuttuu...

        Joutuu kuule nöyrtyy...😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä huomaanainakin vertaavani omaa elämää usein lasten elämään. Aiiiiivan turhaa. Nykyään maailma on ihan eri.... kuten oli silloinkin kun me oltiin kersoja ja mitä meijän porukat taas koki.... asiat vaan muuttuu...

        Joutuu kuule nöyrtyy...😀

        No mä en vertaa silleen, että eväisin heidän juttuja. Mutta toki huvin vuoksi tulee verrattua ennen oli näin ja kerrottua heillekin. Mitä mun lapsuudessa oli, leikittiin jne.
        Mut nyt oikiasti ööitä. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        No mä en vertaa silleen, että eväisin heidän juttuja. Mutta toki huvin vuoksi tulee verrattua ennen oli näin ja kerrottua heillekin. Mitä mun lapsuudessa oli, leikittiin jne.
        Mut nyt oikiasti ööitä. :)

        Juu, öitä. 😴


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Sitten muistan, että tehtiin henkarin ontosta kappaleesta pilli jolla puhallettiin pihlajanmarjoja. Ritsat oli kova juttu. Räpätti pinnoissa. Twistikuminauha. Hyppynarut. Kinkkaus. Talvella luistelu. Ihan vaan hengailu ulkona kaverien kanssa. Teininä sitten Olan hurjassa keskustassa ringin kävely. :)

        Niin pilis siis, en nyt saanut selvää kummalla puolella olit.


    • Anonyymi

      Viinalla se lähtee liikkeelle ja puolen tunnin ilon jälkeen kääntyy itsemurha-ajatuksiksi. Niitä jatkuu sunnuntai-iltaan asti ja sitten onkin taas uusi viikko edessä.

      • Ja tuoko tuntuu toimivalta ratkaisulta? Että muutospaineita ei ole? 🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ja tuoko tuntuu toimivalta ratkaisulta? Että muutospaineita ei ole? 🤔

        En minäkään arvostele sinun keskiluokkaisia puuhasteluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään arvostele sinun keskiluokkaisia puuhasteluja.

        Arvostelinkos minä sinun toimia?

        Mietin vaan itsetuhoisuuutta...


    • Anonyymi

      Viikonloppuisin viinamiehet juovat pohjat ja lähtevät yökerhoon tapaamaan naisia.

      Viikonloppuisin raittiit miehet ovat yksin kotona ilman naisseuraa.

      t. viinamies

      • Hyvä, että sinäkin olet löytänyt oman juttusi. Jos viinan juonti on sun juttu henkeen ja vereen, eikun perusta elämäsi sille ja nauti. Selkeästi tuo viina on sinulle tärkeää. 😀👌


      • Muista vain joskus käydä mittauttamassa maksa-arvot. Ei ole hyvä, jos maksa menee pilalle liiasta viinan juonnista.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Hyvä, että sinäkin olet löytänyt oman juttusi. Jos viinan juonti on sun juttu henkeen ja vereen, eikun perusta elämäsi sille ja nauti. Selkeästi tuo viina on sinulle tärkeää. 😀👌

        Viinamies on hyväksynyt elämän tosiasiat. Ei se viinan juominen krapuloista puhumattakaan niin kivaa ole, mutta se on vain välttämätön paha jos naisseuraa haluaa.

        t. viinamies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viinamies on hyväksynyt elämän tosiasiat. Ei se viinan juominen krapuloista puhumattakaan niin kivaa ole, mutta se on vain välttämätön paha jos naisseuraa haluaa.

        t. viinamies

        No tuntuu olevan kivaa. Et muuten kailottaisi sitä kokoajan. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä . Naisia tapaa muutenkin ja pärjää ilman viinaa, mutta sinulle se on ainoa vaihtoehto... olkoot niin. Mitä tuosta paasaamaan. Kai olet aikuinen? 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viinamies on hyväksynyt elämän tosiasiat. Ei se viinan juominen krapuloista puhumattakaan niin kivaa ole, mutta se on vain välttämätön paha jos naisseuraa haluaa.

        t. viinamies

        No näinhän se varmaan on. Hyvä jos jokin keino löytyy elämänsä paremmaksi saamiksesi löytyy. 😀👌


      • Mä en muista mitään musaa aloituksesta, mutta lauantaina kaikki jo jotenkin rauhoittui. Nukuttiin pitkään ja illalla vanhemmat katsoi jotain lauantaitansseja....🤔

        https://youtu.be/TajUeYK92IQ

        Itse en höykäsen pölähtämää musiikista taijutuista tajunnut, eikä kiinnostanut. Imin vain itseeni silloin sitä fiilistä. Varmaan leikin omilla legoilla lattialla ja nautin yhdessäolosta. Saman fiiliksen toki saa musasta.. rauhan ja yhteenkuuluvuuden tms.?😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä en muista mitään musaa aloituksesta, mutta lauantaina kaikki jo jotenkin rauhoittui. Nukuttiin pitkään ja illalla vanhemmat katsoi jotain lauantaitansseja....🤔

        https://youtu.be/TajUeYK92IQ

        Itse en höykäsen pölähtämää musiikista taijutuista tajunnut, eikä kiinnostanut. Imin vain itseeni silloin sitä fiilistä. Varmaan leikin omilla legoilla lattialla ja nautin yhdessäolosta. Saman fiiliksen toki saa musasta.. rauhan ja yhteenkuuluvuuden tms.?😀

        Mulle siis eilen perjantain korkkasi käyntiin tuo Rory Gallagherin konserttitaltiointi. Ei aikoinaan =)


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä en muista mitään musaa aloituksesta, mutta lauantaina kaikki jo jotenkin rauhoittui. Nukuttiin pitkään ja illalla vanhemmat katsoi jotain lauantaitansseja....🤔

        https://youtu.be/TajUeYK92IQ

        Itse en höykäsen pölähtämää musiikista taijutuista tajunnut, eikä kiinnostanut. Imin vain itseeni silloin sitä fiilistä. Varmaan leikin omilla legoilla lattialla ja nautin yhdessäolosta. Saman fiiliksen toki saa musasta.. rauhan ja yhteenkuuluvuuden tms.?😀

        Lapsena mulle viikonlopun käynnisti usein lauaintaiaamun-ja aamupäivän ohjelmat kuten Turtles, Varjo-Ankka, Ankronikka, Tikun ja Takun pelastuspartio ja Ihmemies McGyver.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mä en muista mitään musaa aloituksesta, mutta lauantaina kaikki jo jotenkin rauhoittui. Nukuttiin pitkään ja illalla vanhemmat katsoi jotain lauantaitansseja....🤔

        https://youtu.be/TajUeYK92IQ

        Itse en höykäsen pölähtämää musiikista taijutuista tajunnut, eikä kiinnostanut. Imin vain itseeni silloin sitä fiilistä. Varmaan leikin omilla legoilla lattialla ja nautin yhdessäolosta. Saman fiiliksen toki saa musasta.. rauhan ja yhteenkuuluvuuden tms.?😀

        Joo ja kakkosella tuli 21.00 aina Köster


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja kakkosella tuli 21.00 aina Köster

        Muistan kun lauantaisein tuli aina Kettu (Kösterin tiedän, kun tuli uusintana ja sitten Kösterin jälkeen siihen Kettuun tai oikeammin Vanha kettu, saksaksi "Der Alte" tuli komisario Leo Kress) tai Kahden keikka (se missä seikkaili yksityisetsivä Matula).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja kakkosella tuli 21.00 aina Köster

        Ja muistatkos Bumtsi bumin? (se leikkimielinen musiikkivisailu missä Marco Bjorström, Esa Niemi ja Seppo Hovi) ja sitten 2000-luvun puolelta Sami Hintsasen Tartu Mikkiin.



      • Norppa83 kirjoitti:

        Lapsena mulle viikonlopun käynnisti usein lauaintaiaamun-ja aamupäivän ohjelmat kuten Turtles, Varjo-Ankka, Ankronikka, Tikun ja Takun pelastuspartio ja Ihmemies McGyver.

        Eikös noi tullut sunnuntai iltapäivästä? 🤔


      • Norppa83 kirjoitti:

        Muistan kun lauantaisein tuli aina Kettu (Kösterin tiedän, kun tuli uusintana ja sitten Kösterin jälkeen siihen Kettuun tai oikeammin Vanha kettu, saksaksi "Der Alte" tuli komisario Leo Kress) tai Kahden keikka (se missä seikkaili yksityisetsivä Matula).

        Jossain suomielokuvassa veikkasivat, mintako kertaa tälläviikolla Matula saa turpiinsa. 🤣


      • interlocutrice kirjoitti:

        Eikös noi tullut sunnuntai iltapäivästä? 🤔

        Lauantaiaamuna tuli monet noista. Tuosta McGyverista en ole ihan varma tuliko lauantaina aamupäivällä vai sunnuntaina iltapäivällä vai miten.


    • Mulle ei lauantai ole vakituinen saunapäivä. Saunapäivä voi olla vaikka keskellä viikkoa, mutta vois se olla vaikka lauantaina tai sunnuntainakin ja joskus on ollut perhjantainakin. Välillä olen mennyt saunaan vaikka kolmena päivänä viikossa, välillä vain yhtenä ja joskus on ollut kaksi tai kolme viikkoa väliäkin ennen kuin taas saunon, milloin mitenkin (tässä taloyhtiössä huoneistokohtainen sauna, kun taloyhtiössä ei ole yleistä saunaa).

      • No en minäkään tässä talonyhtiössä (omakotitalo) pidä saunavuoroja. Mutta asuin itse 20 vuotta kerrostalossa. Sirllä sauna oli erillinen juttu, mihin liittyi kaikkea. Muistan, että penskana äiti laittoi vaniljajäätelöä ja pakastemansikoita nenän eteen ja katsottiin koko perheen voimin vaikka Dallasit. 😆

        Pitää muksuilta kysyy mikä oli niiden muisto viikonlopuista. Minulle rutiininomsiset jutut on painuneet mieleen. 😁



    • Mulla seitsenpäiväinen viikkokalenteri on vaihtunut kymmenpäiväiseen vuorokiertoon joten oikeastaan viikonloput on vähän kadonneet kuvasta. Ainoa viikonlopusta muistuttava ele on perjantaisin jätettävä eurolotto ja lauantaisin kotimainen lotto.

      Siivouspäivätkin osuu sitten iltavuoron jälkeiseen välivapaaseen ja toiseksi viimeiseen vapaapäivään. Saunapäiväksi on muodostunut ensimmäisen vapaan ilta.

      Näin sinkkuna nyt sama milloin on töissä tai vapaalla mutta perheellisiltä vähän kuullut kommenttia että heidän kumppaneilta on tullut harmitusta ettei viikonloputkaan tunnu viikonlopulta kun kumppani on yleensä jossakin vuorossa töissä tai sitten nukkuu yövuoron jälkeen.

      • No itse olen oppinut nauttimaan siitä, jos omat vapaat osuu viikonlopulle. Mukava tavata kavereita esim. Viikolla usein ovat niin väsyneitä iltasin, ettei kehtais häiritä. Eikä ainakaan illanvietto oikein onnistu. 😀


    • Anonyymi

      Viikonloppu eli maailmanloppu hah, kuin joku aurinko poksahtaisi supernovaksi yllättäen, ei voi juosta seuraavaan galaksiin karkuun kovinkaan helposti.

    • Anonyymi

      Mutta itseäni kyllä mietityttää jotkut naapuruston nuoret vapaat naiset, en tiedä mitää oikein tekisin pitäisi tutustua, mutta kun en ole ihastunut kehenkään noista kymenistä oikein kehenkään, väkisin jotenkin pitäisi sitten.

      No jaa en tiedä kaikki aikanaan, eli kohta.

    • Anonyymi

      Viikonlopun avaa tyttären kanssa touhuaminen, olemme tiiviisti viikonloput yhdessä. Siivoilua, pari pesukoneellista pyykkäämistä avaa Lauantain.

      Mietin ennakkoon mitä harrastekokeiluja hänelle ehdottaisi. Torstaina kokeiltiin jalkapalloa, rullaluistelua ja patikointia. Lämmin päivä ja nestettä kului touhuillessa 5 tuntia ulkoilmassa. Tänään tanssia, polkypyöräilyä. Vaihdetaan vain ensin polkupyörään kesärenkaat, tytär saa olla mukana ja avustaa, tykkää yleensä pumpata renkaat täyteen ja kiristellä muttereita.

      Playstationia en ole vielä hänelle hankkinut koska se voi koukuttaa jäämään sisätiloihin vaikka ulkona olisi mitä ihanteellisin sää, ulkoharrastuksiin tehty.
      Sunnuntaina ajattelin ehdottaa portaiden nousua tai yleisurheilua, pikajuoksua ja pituushyppyä, en tiedä suostuuko mutta aina voi iloisesti yrittää ohjata jos sää sen sallii.

      Lauantaina perinteinen sauna tyttären ja hänen äidin kanssa.
      Kiuasmakkarat salaatin kera joka toinen viikonloppu.

      Viikonloput menevät periaatteessa samaa kaavaa käyttäen kun ei ole vielä järkevää matkustella. Tärkeintä on nyt ohjata naisenalku aktiivisten urheilullisten hikeä irrottavien harrastusten piiriin. Tuossa iässä jos alkaisi löhöilemään niin pullukkahan siitä jo nuorena naisena tulisi.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Harjoitellaan joskus laulamista duettona autolla ajellessa.
        Tämä on hyvä kappale.
        https://www.youtube.com/watch?v=Ex0lB79d-Es

        AsianVierestä


      • Lasten kanssa kannattaa touhuta, kun vielä voi ja haluavat. Esiteininä voi tulla hiljainen jakso. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Lasten kanssa kannattaa touhuta, kun vielä voi ja haluavat. Esiteininä voi tulla hiljainen jakso. 😀

        No joo, aika kuluu nopeasti ja tuo aika tulee huomaamatta.
        Vanhempien tehtävänä on antaa valmiuksia lapsen omille ajatuksille.
        Tiedostan ettei ohjaavia vuosia ole enää kovin paljon jäljellä. Nähtäväksi jää vain se onko pysynyt rakentamaan lapselle terveen pohjan, itseluottamuksen ja arvioinnin joka pönkittäisi kulkua läpi hänen elämänsä.
        Olemme alun ohjaajia ja sen jälkeen voi tulla jo seuraava rooli.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, aika kuluu nopeasti ja tuo aika tulee huomaamatta.
        Vanhempien tehtävänä on antaa valmiuksia lapsen omille ajatuksille.
        Tiedostan ettei ohjaavia vuosia ole enää kovin paljon jäljellä. Nähtäväksi jää vain se onko pysynyt rakentamaan lapselle terveen pohjan, itseluottamuksen ja arvioinnin joka pönkittäisi kulkua läpi hänen elämänsä.
        Olemme alun ohjaajia ja sen jälkeen voi tulla jo seuraava rooli.

        AsianVierestä

        Lapsista ei osaa sanoa mitään, mitä heistä teininä tulee tai aikuisena. 😁
        Odotuksia ei kannata itselleen tehdä, vaan keskittyä vaan seuraamaan vierestä hommaa. 😄
        Oikeasti se vain seuraaminen ja vierellä kulkeminen tekemättä mitään, on yllättävän vaikeaa, mutta ainoa oikea tapa. 😬



      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        Toi on hyvä biisi.

        Hyvä kun tykkäät, tuota voi laulaa sekä äidille että lapselle.
        Syvällinen biisi jos tulkitsee sitä oikealla tavalla.
        Mikä onkaan elämässä tärkeintä, ei raha eikä muukaan kiiltävä.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Lapsista ei osaa sanoa mitään, mitä heistä teininä tulee tai aikuisena. 😁
        Odotuksia ei kannata itselleen tehdä, vaan keskittyä vaan seuraamaan vierestä hommaa. 😄
        Oikeasti se vain seuraaminen ja vierellä kulkeminen tekemättä mitään, on yllättävän vaikeaa, mutta ainoa oikea tapa. 😬

        Kyllä lapsia voi kasvattaa tiettyyn suuntaan antaen oikeita kokemuksia ja signaaleja.
        Luulen ettei nuorimmaisesta tule ihan normaalia, lähinnä maailman kansalainen joka on nähnyt ja kokenut jo ennen 10 ikävuotta enemmän mitä useimmat koko elämänsä aikana.
        Hyvä vai paha, sen päättää lapsi ihan itse sitten vanhempana. Ei voi ainakaan syyttää ettei olisi saanut elää ja kokea. Minulle riittää jos hän itse on itseensä tyytyväinen sitten aikuisena, tulkoon hänestä mitä tahansa.

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Älä pese laminaattilattiaa pesuaineella, voi tulla liukasta ja sitten liukastut ja kallo halki, lämpimällä vedellä ja ISOlla sinipiika tai hammasharjalla mekaanisesti puhdistat.

    • Anonyymi

      Itselläni on joku tahaton itsemurha syndrooma kun aina liukastelen, kyvystä tai suihkusta niin liukastuu hengenvaarallisesti, en ole kyllä vielä onnistun tappamaan itseäni sen ehkä huomaa.

      • Se on se Murphyn laki. Kaikki mikä voi mennä pieleen, todellakin menee pieleen. Mulla se esiintyy ulkona liukstelun ohessa menemällä rappuset alas pää edellä. 😂

        T: toinen tohelo


    • Anonyymi

      Mikähän tuollainen käsitekin olisi sitten: tahaton itsemurha, eli vagingossa tekee itsemurhan.

    • Anonyymi

      Uusi rikosoikeudellinen käsite: itse vahingossa tehty itsemurha.

    • Anonyymi

      Minä teen kolmivuorotyötä sairaanhoitajana ja olen sinkku.
      Tässä asetelmassa tykkään juuri viikonllopputöistä koska silloin on rauhallisempaa. Mitään isompia operaatioita ei viikonlopulle suunnitella, tahti on rauhallisempaa.
      Välillä vaihdan vuoroja niitten kanssa joilla perhe tai muuten haluaa lauantain iltavuoron vaihtaa päivävuoroon.
      Itselleni ei viikonloppu koskaan ole merkinnyt oikein mitään. Paitsi kouluaikana kun ei aamulla tarvinnut nousta ja sai tehdä mitä halusi koko päivän.
      En kapakoi ja kuten sanoin elän tyytyväistä sinkkuelämää. Tykkään vapaapäivistä viikolla, ja on kiva kun välillä on kolmekin vapaata keskellä viikkoa.
      Ystäviä tapaan kun olen vapaalla, ei siihen viikonloppua tarvita. Heillä on omat menonsa ja osalla perheensä, pitää joka tapauksessa katsoa milloin kenellekin sopii tavata.

      • Viikonlopuista saa hyvät rahat. 😬👌


    • Anonyymi

      Miten avaan viikonlopun?

      Se on vain se tieto, ettei seuraavana aamuna tarvitse herätä kellon soittoon vaan saa nukkua niin pitkään kuin itselle sopii. Mielen rentoutuminen ja irtaantuminen työasioista.

      xLiner

      • Aaaammmmm...

        -risti-istuu-

        😀


      • Aaaammmmm...

        -risti-istuu-

        😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Aaaammmmm...

        -risti-istuu-

        😀

        Toi meni jumpaksi. Risti-istuntojen välissä hyppy!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi meni jumpaksi. Risti-istuntojen välissä hyppy!

        xLiner

        Ei silleen kyllä rauhoituta....😃

        Mä taidan jumpata puutarhakalusteisiin puuöljyn pintaan. Terassi sitten... 🙃


    • Anonyymi

      No se, että puolisokin on kotona. Mä nyt voin tehdä töitä vaikka keskellä yötä, ei ole mitenkään aikasidottua, kunhan tietyissä raameissa pysyy.

      W.

      • Mutta et nukkuessasi, kuten mä. Lällällää! 🤣


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mutta et nukkuessasi, kuten mä. Lällällää! 🤣

        Tota on kyllä paha päihittää...

        W.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mutta et nukkuessasi, kuten mä. Lällällää! 🤣

        Tota on kyllä paha päihittää...

        W.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tota on kyllä paha päihittää...

        W.

        Uskon vähemmälläkin. 😁


    • Anonyymi

      Voi hyvä rakkaat tyttöset, en vieläkään kuollut omalla jääkaappi reissullani voileipää tkemässä.

    • Anonyymi

      Tuollainen on vähän huvittavaa kun itse teen itselleni kaikkia loukkaantumisia... mitenkään en pysty tappamaan itseäni vahingossa.

    • Anonyymi

      Tytöjen pelotus oikein jos syöt salmiakkikarkkeja tai lakritsaa. tuhoavat hampaasi.

    • Anonyymi

      Tuollainen ei ole iloinen juttu kun itselläkin on useampia luumurtumia käsivarsissa, mustia mustelmia, ei ole kivaa.

    • Anonyymi

      Miksi teitä kiinnostaa palstalaisten tekemiset viikonloppuna kun ette koskaan tapaa oikeasti. Yks hailee mitä joku tekee jos ei tunne henkilöä. Viikonloppuna ollaan kumppanin kanssa ja tehdään kaikkea mistä tykätään.

      • Saahan sitä silti kysellä mitä porukka tuunailee. Mikäs pakko sille on mitään intressiä ollakaan? Tää sivusto on keskustelua varten. 🤨


    • Anonyymi

      Olisiko joku ötökkä en tiedä punkki tai sellainen, mutta itse kyllä vuoti verta aika paljon kun itse höpötin itseäni, voi liittyä sellaiseen jurtruun.

    • Anonyymi

      Olryko tyhmä kuin Tommi?

    • Anonyymi

      Tuosssakin sanonta niin ehkä ampiaisen pisto ei ole mukava.

    • Jaa mikä viikonloppu. Ei mulla vaan sellasia ole, kun kaikki päivät on samanlaisia.

      • Eikö olisi kiva jotain erikoista suunnitella viikonlopuks kuitenkin? 🤔


      • Anonyymi

        Päiväni murmelina. Kauhea kohtalo.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Minä yritän kyllä todella paljon kokonaan tupakan lopettamista juttua, yritän kyllä paljon.

    • Anonyymi

      Viikonloppu on maailmanloppu ja jne...

      • Anonyymi

        Minullakin on mielessä ujo poika

        Ei puhu rumia

        Eikä oo ilkee


      • Anonyymi

        Minullakin on mielessä ujo poika

        Ei puhu rumia

        Eikä oo ilkee


    • Kyllä se, että saa aamulla nukkua pitkään, aloittaa viikonlopun. Ja sitten tietysti illalla sauna ja saunasiideri. Muuten menee aika samaan tahtiin kuin arkikin. Mutta jotain erityistä kipinää sentään löytyy, kuten tv:n hyvät murhasarjat lauantaina: nuori Morse, sitten se uusi Pembroshiren murhat vai mikä lie, ja Wallander. Pienistä se sinkun viikonloppu nykyään koostuu.

      • Kuullostaa kivalta rentouttavalta viikonlopulta. 😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2970
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2263
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2181
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1392
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe