2030 täällä kinastellaan...

Anonyymi

2030 täällä kinastellaan vain kenen sähköauto on paras. Teslan, Volkswagenin vai konkurssilta pelastetun Toyotan.

53

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todennäköisimmin VW olisi se, joka pelastetaan konkurssilta. VW:llä on nytkin 168 miljardia velkaa, enemmän kuin Suomen valtiolla. Toyotalla on sentään hieman parempi talous.

      Tai voidaanhan Toyota pelastaa konkurssilta, mutta siinä tapauksessa VW on jo mennyt konkurssiin ja kukaan ei ole edes pelastanut sitä.

      • Anonyymi

        VW:n omaisuus on moninkertainen ja budjetit jne... monikertaisesti suurempia kuin tuo velka, eli sillä ei ole mitään merkitystä. Hölmö poika ei ole oikein perillä talousasioista jne...


      • Anonyymi

        VW:n omaisuus on moninkertainen ja budjetit jne... monikertaisesti suurempia kuin tuo velka, eli sillä ei ole mitään merkitystä. Hölmö poika ei ole oikein perillä talousasioista jne.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW tekee oikeita investointeja nyt. Toyota on ainoa joka ei tee.

        Sijoittajat huolissaan Toyotan osalta: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/investors-chide-toyotas-toyoda-questioning-combustion-car-ban-2021-05-10/

        Onneksi tuolla ei kenellekään meistä ole mitään merkitystä. vai onko jollain jonkun autofirman osakkeita?

        Lapsellista vängätä merkeistä joka asian suhteen. Ihan kuin kinaisi kumpi on nyt tekemässä parempia investointeja Arla Vai Valio. Te olette naurettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n omaisuus on moninkertainen ja budjetit jne... monikertaisesti suurempia kuin tuo velka, eli sillä ei ole mitään merkitystä. Hölmö poika ei ole oikein perillä talousasioista jne...

        Ja silti viime vuonna Toyota myi enemmän maailmanlaajuisesti kuin VW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n omaisuus on moninkertainen ja budjetit jne... monikertaisesti suurempia kuin tuo velka, eli sillä ei ole mitään merkitystä. Hölmö poika ei ole oikein perillä talousasioista jne...

        Pienenä yksityiskohtana, VW myi viime vuonna 9,3 miljoonaa autoa, Toyota myi 9,5 miljoonaa autoa. Eli Toyota ja VW myi suunnilleen saman määrän autoja maailmanlaajuisesti. VW ei ole merkittävästi Toyotaa suurempi. Eikä ole ollut sitä vuosikymmeniin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti Toyota myi enemmän autoja kuin VW viime vuonna.

        Anteeksi spämmäys, suomi24 sekoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tuolla ei kenellekään meistä ole mitään merkitystä. vai onko jollain jonkun autofirman osakkeita?

        Lapsellista vängätä merkeistä joka asian suhteen. Ihan kuin kinaisi kumpi on nyt tekemässä parempia investointeja Arla Vai Valio. Te olette naurettavia.

        On sillä väliä. En uskaltaisi ostaa konkurssikypsän firman autoja, koska varaosien saatavuus voi olla huonoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä väliä. En uskaltaisi ostaa konkurssikypsän firman autoja, koska varaosien saatavuus voi olla huonoa.

        Jos autoja on myyty paljon, löytyy varaosia paljon, vaikka firma menisi konkurssiin. Sillä silloin muut tekevät varaosia autoon. Samoin romutettavia autoja löytyisi jonkin verran, joista tulee lisää varaosia.

        On melko epätodennäköistä, että Toyota tai VW menee konkurssiin. Ja molemmat myyvät sen verran, että toisilla on kannattavaa tehdä epävirallisia varaosia näiden autoille.


      • Anonyymi

        Toyota on tällä hetkellä maailman vakavaraisin autonvalmistaja. Vuonna 2030 Toyota on edelleen maailman suurin autonvalmistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tällä hetkellä maailman vakavaraisin autonvalmistaja. Vuonna 2030 Toyota on edelleen maailman suurin autonvalmistaja.

        Ainakin Tesla on Toyotaa vakavaraisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tällä hetkellä maailman vakavaraisin autonvalmistaja. Vuonna 2030 Toyota on edelleen maailman suurin autonvalmistaja.

        On vaikea sanoa on näin. Tällä hetkellä VW ja Toyota on maailmanlaajuisissa myynneissä käytännössä tasoissa ja järjestys vaihtelee vuosittain. Ja muut voivat ottaa näitä kiinni. 9 vuodessakin tilanne voi muuttua hyvinkin paljon.

        Toyota on vakavarainen, koska Toyota ei ota suuria riskejä. Tästä voi olla myös haittaa, jos tilanne muuttuu nopeammin kuin he uskovat. Muista, miten kävi Nokian puhelimille. Johtavan markkina-aseman menettämiseen ei suurta mokaa tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Tesla on Toyotaa vakavaraisempi.

        Ei ole ainakaan vielä. Toki Teslan talous on koko ajan parantunut, joten voi olla tulevaisuudessa. Teslan pörssiarvo on vain korkealla, mutta erityisen vakavarainen se ei vielä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainakaan vielä. Toki Teslan talous on koko ajan parantunut, joten voi olla tulevaisuudessa. Teslan pörssiarvo on vain korkealla, mutta erityisen vakavarainen se ei vielä ole.

        Teslan talous on huomattavasti paremmalla tolalla kuin Toyotan tai Volkswagenin.

        Teslalla on rahaa tai vastaavia 17,1 miljardia ja velkaa 5,1 miljardia.

        Velka on vuoden aikana pudonnut 2020 Q1 8,3 miljardista 5,1:een, vaikka Tesla rakensi 2 tehdasta ja 2 tehtaan laajennosta.

        Paljon vahvempi tase siis kuin Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan talous on huomattavasti paremmalla tolalla kuin Toyotan tai Volkswagenin.

        Teslalla on rahaa tai vastaavia 17,1 miljardia ja velkaa 5,1 miljardia.

        Velka on vuoden aikana pudonnut 2020 Q1 8,3 miljardista 5,1:een, vaikka Tesla rakensi 2 tehdasta ja 2 tehtaan laajennosta.

        Paljon vahvempi tase siis kuin Toyotalla.

        Et kertonut mikä on Toyotan tase, vain Teslan taseen. Kerro vastaavat luvut Toyotasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kertonut mikä on Toyotan tase, vain Teslan taseen. Kerro vastaavat luvut Toyotasta.

        Ok, taidan itse kertoa. Toki Toyotalla on velkaa jopa 115 miljardia, mutta samaan aikaan on rahaa tai vastaavia on 83 miljardia. Ja lisäksi Toyotalla on moninkertainen määrä omaisuutta Teslaan verrattuna.

        On suhteellista, onko Toyotan talous paremmalla tolalla tai ei. Pelkkä velan määrä ei tuosta kerro, koska Toyota saa todella halpaa lainaa ja siksi kassaa ei velkojen maksuun ole käytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, taidan itse kertoa. Toki Toyotalla on velkaa jopa 115 miljardia, mutta samaan aikaan on rahaa tai vastaavia on 83 miljardia. Ja lisäksi Toyotalla on moninkertainen määrä omaisuutta Teslaan verrattuna.

        On suhteellista, onko Toyotan talous paremmalla tolalla tai ei. Pelkkä velan määrä ei tuosta kerro, koska Toyota saa todella halpaa lainaa ja siksi kassaa ei velkojen maksuun ole käytetty.

        Lisään... Siis Teslan omaisuuden arvoksi on kerrottu 52,3 miljardia, Toyotalla omaisuuden arvo on 556,9 miljardia. Mutta Teslan omaisuus onkin nopeassa kasvussa, mutta ei todellakaan lähelläkään Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Siis Teslan omaisuuden arvoksi on kerrottu 52,3 miljardia, Toyotalla omaisuuden arvo on 556,9 miljardia. Mutta Teslan omaisuus onkin nopeassa kasvussa, mutta ei todellakaan lähelläkään Toyotaa.

        Nyt ei puhuttu omaisuuden määrästä, vaan vakavaraisuudesta. Toyotalla on suhteessa paljon enemmän velkaa ja muita vastuita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, taidan itse kertoa. Toki Toyotalla on velkaa jopa 115 miljardia, mutta samaan aikaan on rahaa tai vastaavia on 83 miljardia. Ja lisäksi Toyotalla on moninkertainen määrä omaisuutta Teslaan verrattuna.

        On suhteellista, onko Toyotan talous paremmalla tolalla tai ei. Pelkkä velan määrä ei tuosta kerro, koska Toyota saa todella halpaa lainaa ja siksi kassaa ei velkojen maksuun ole käytetty.

        "Pelkkä velan määrä ei tuosta kerro, koska Toyota saa todella halpaa lainaa ja siksi kassaa ei velkojen maksuun ole käytetty."

        Tesla saa myös halpaa lainaa ja on saanut halvalla rahaa osakeanneilla. Teslalla on rahaa yli kolminkertainen määrä velkoihin verrattuna.

        Teslan rahan ja omaisuuden määrä on toki pienempi, mutta kokonaisuutta katsottaessa en keksi miten Toyotan taloustilanteen saisi Teslaa paremmalta näyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelkkä velan määrä ei tuosta kerro, koska Toyota saa todella halpaa lainaa ja siksi kassaa ei velkojen maksuun ole käytetty."

        Tesla saa myös halpaa lainaa ja on saanut halvalla rahaa osakeanneilla. Teslalla on rahaa yli kolminkertainen määrä velkoihin verrattuna.

        Teslan rahan ja omaisuuden määrä on toki pienempi, mutta kokonaisuutta katsottaessa en keksi miten Toyotan taloustilanteen saisi Teslaa paremmalta näyttämään.

        Enkä oikeastaan keksi millä tavalla Teslan talous on merkittävästi Toyotaa parempi. Toyotalla on enemmän velkaa, mutta kyseessä on todella halpaa velkaa ja sen vakuutena on rahan lisäksi myös paljon omaisuutta. Jopa yli 10 kertaa Teslaa enemmän omaisuutta.

        Vapaata rahaahan Toyotalla on monta kertaa enemmän kuin Teslalla. Tuo 83 miljardia on vapaasti käytettävissä investointeihin, ei sillä tarvitse maksaa lainoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei puhuttu omaisuuden määrästä, vaan vakavaraisuudesta. Toyotalla on suhteessa paljon enemmän velkaa ja muita vastuita.

        Velkojen määrä ei yksistään kerro vakavaraisuudesta. Itse asiassa, juuri vakavaraisten yritysten kannattaa ottaa velkaa, koska omaisuuden tuotto päihittää korot. Ja Toyotan nettotulos viime vuonna oli 14,5 miljardia, mikä oli paljon enemmän kuin Teslalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkojen määrä ei yksistään kerro vakavaraisuudesta. Itse asiassa, juuri vakavaraisten yritysten kannattaa ottaa velkaa, koska omaisuuden tuotto päihittää korot. Ja Toyotan nettotulos viime vuonna oli 14,5 miljardia, mikä oli paljon enemmän kuin Teslalla.

        Lisään... Siis viime vuonna Teslan nettotulos oli 1,1 miljardia, Toyotan 14,5 miljardia. Aikamoinen ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Siis viime vuonna Teslan nettotulos oli 1,1 miljardia, Toyotan 14,5 miljardia. Aikamoinen ero.

        "Lisään... Siis viime vuonna Teslan nettotulos oli 1,1 miljardia, Toyotan 14,5 miljardia. Aikamoinen ero."

        Tesla on kasvuyritys, Toyota ei ole. Tesla investoi uusiin tehtaisiin ja tuotekehitykseen suuria summia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä oikeastaan keksi millä tavalla Teslan talous on merkittävästi Toyotaa parempi. Toyotalla on enemmän velkaa, mutta kyseessä on todella halpaa velkaa ja sen vakuutena on rahan lisäksi myös paljon omaisuutta. Jopa yli 10 kertaa Teslaa enemmän omaisuutta.

        Vapaata rahaahan Toyotalla on monta kertaa enemmän kuin Teslalla. Tuo 83 miljardia on vapaasti käytettävissä investointeihin, ei sillä tarvitse maksaa lainoja.

        " sen vakuutena on rahan lisäksi myös paljon omaisuutta. Jopa yli 10 kertaa Teslaa enemmän omaisuutta."

        Toyotalla on paljon omaisuutta, jolla ei ole arvoa tai käyttöä tulevaisuudessa. Tehtaiden seinät eivät paljoa maksa. Sellaisen omaisuuden arvo on negatiivinen, joka pitää hävittää uusien tuotantokoneiden tieltä.

        Toyotan riippakivenä ovat myös lukuisat sopimukset alihankintaketjun kanssa. Niistä on ollut aiemmin hyötyä, koska Toyotan ja alihankkijoiden etu on ollut yhteinen, mutta täysin sähköiseen voimalinjaan siirryttäessä vanhat alihankkijat jäävät tarpeettomiksi.

        Kaikki tämä kyllä heijastuu yritysten markkina-arvossa. Tesla on huomattavasti Toyotaa paremmalla tolalla, eikä sillä ole menneisyyden taakkaa ja vastuita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tuolla ei kenellekään meistä ole mitään merkitystä. vai onko jollain jonkun autofirman osakkeita?

        Lapsellista vängätä merkeistä joka asian suhteen. Ihan kuin kinaisi kumpi on nyt tekemässä parempia investointeja Arla Vai Valio. Te olette naurettavia.

        Eikun meidän nimenomaan se on nyt päätettävä! Kuka pärjää ja kuka ei, ja se määräytyy täysin täällä suomi24:llä annettujen kommenttien perusteella!

        Meitä on kuitenkin täällä aiheesta sanailemassa tälläkin palstalla lähes 40 henkilöä. Siinä on jo sellainen massa, että jos joku päivä pääsemme yksimielisyyteen parhaasta merkistä, niin autonvalmistajien ja maailman talouseliitin on PAKKO kuunnella meitä.
        Meistä 40: stä kuitenkin ainakin 5 ostaa uuden auton vuosittain, sillä heilutellaan maailman valmistustilastoja kummasti.
        Osto- ja keskustelukäyttäytymisellämme voimme ohjata maailman kehityksen suuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " sen vakuutena on rahan lisäksi myös paljon omaisuutta. Jopa yli 10 kertaa Teslaa enemmän omaisuutta."

        Toyotalla on paljon omaisuutta, jolla ei ole arvoa tai käyttöä tulevaisuudessa. Tehtaiden seinät eivät paljoa maksa. Sellaisen omaisuuden arvo on negatiivinen, joka pitää hävittää uusien tuotantokoneiden tieltä.

        Toyotan riippakivenä ovat myös lukuisat sopimukset alihankintaketjun kanssa. Niistä on ollut aiemmin hyötyä, koska Toyotan ja alihankkijoiden etu on ollut yhteinen, mutta täysin sähköiseen voimalinjaan siirryttäessä vanhat alihankkijat jäävät tarpeettomiksi.

        Kaikki tämä kyllä heijastuu yritysten markkina-arvossa. Tesla on huomattavasti Toyotaa paremmalla tolalla, eikä sillä ole menneisyyden taakkaa ja vastuita.

        Niinpä, tärkeitä asioita joita harva autonvaihtaja tulee miettineeksi. Miksiköhän 😅
        Itse kysyn aina autokaupoilla myyjältä noiden valmistajan vanhojen alihankkijoiden määrää ja vakavaraisuutta. Ajomukavuuteen se vaikuttaa enemmän kuin moni arvaakaan.
        Valmistajan nettovarallisuus ja käyttökate pitää toki ottaa huomioon. Konsernin velkamäärä suhteutettuna liikevaihtoon ja investointivalmius on myös oleellinen juttu, etenkin jos ajaa päivittäin lyhyttä ajoa useamman matkustajan kanssa.

        Kerran ostin auton jonka valmistaja ei saanut halpaa lainaa vakuuksien vähyyden takia, niin eikö perhana vaan hajonnut ilmastoinnin kompura mökkireissulla! Opinpa kantapään kautta, että mikä on tärkeää ja mikä ei!

        Kun nuo jutut on myyjän kanssa puitu niin seuraavaksi mietitään auton väriä ja siitä se sitten etenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tärkeitä asioita joita harva autonvaihtaja tulee miettineeksi. Miksiköhän 😅
        Itse kysyn aina autokaupoilla myyjältä noiden valmistajan vanhojen alihankkijoiden määrää ja vakavaraisuutta. Ajomukavuuteen se vaikuttaa enemmän kuin moni arvaakaan.
        Valmistajan nettovarallisuus ja käyttökate pitää toki ottaa huomioon. Konsernin velkamäärä suhteutettuna liikevaihtoon ja investointivalmius on myös oleellinen juttu, etenkin jos ajaa päivittäin lyhyttä ajoa useamman matkustajan kanssa.

        Kerran ostin auton jonka valmistaja ei saanut halpaa lainaa vakuuksien vähyyden takia, niin eikö perhana vaan hajonnut ilmastoinnin kompura mökkireissulla! Opinpa kantapään kautta, että mikä on tärkeää ja mikä ei!

        Kun nuo jutut on myyjän kanssa puitu niin seuraavaksi mietitään auton väriä ja siitä se sitten etenee.

        Jos puhutaan autoalan valmistajien tulevaisuudesta, melko tärkeää ymmärtää yritysten tämän hetkinen tilanne. Vahvuudet ja heikkoudet.

        Auton ostamisessa sillä ei välttämättä niin paljon merkitystä ole. Ellet sitten halua suosia tulevaisuudessa vahvoilla olevaa valmistajaa jostain syystä.


    • Anonyymi

      Näin se kehitys kehittyy. Suurin osa täällä olevista aloituksista näyttää melko naurettavilta 2030.

    • Anonyymi

      Vety on siinä vaiheessa unohdettu henkilöautoliikenteen osalta tai ottanut 1-5% kokonaisosuuden erikoistarkoituksiin. Sen verran kalliimpia vetyautot valmistaa, huoltaa ja käyttää.

    • Anonyymi

      Täällä kinastellaan mikä kiinalainen sähköauto on paras.

      • Anonyymi

        Mikä logo näyttää komeimmalta kinkkiauton nokalla?


      • Anonyymi

        Mikä logo näyttää komeimmalta kinkkiauton nokalla?


    • Anonyymi

      2030-luvulla ihmetellään että mikä se sähköautojuttu silloin vuonna nakki ja muusi oikein oli?

      • Anonyymi

        Ei, vaan ihmetellään miksi ihmeessä 2021 oli vielä niin paljon öljy-yhtiöiden puolustelijoita. Venäjän maksamia trolleja?


    • Anonyymi

      Teslaa firmana ei enää ole 2030.

      Joku keksii ennen sitä hiilineutraalin ja riittävän halvan tavan valmistaa bensaa ja sähkölelut unohtuu.

      Kumpi on ympäristöystävällisempää? Korvata kaikki miljoonat autot maailmassa akkulaitteilla, vai kehittää polttoaine joka toimii jo rakennetuissa autoissa?

      Toinen syy miksi sähköleikki hiipuu on litium. Sitä vain ei riitä kaikille vaadittavassa mittakaavassa, ja sen kerääminen on käsittämätön ympäristökatastrofi. Etelä Amerikassa ihmispolot käyttävät viimeiset makean veden varastonsa (jäätiköt sulaa eikä palaa) tähän touhuun.

      • Anonyymi

        Todennäköisempää on, että uusia bensa-autoja ei enää myydä vuonna 2030. Lisäksi, akut voidaan tarvittaessa tehdä ilman litiumia, on olemassa akkuja joissa litiumia ei ole.


      • Anonyymi

        Litiumia riittää 8 miljardiin täyssähköautoon. Ja tässä vain tunnetut varat.


      • Anonyymi

        Muuten, Tesla on hankkinut ison alueen USA:sta, josta aikoo kerätä litiumia jollain uudella menetelmällä. Tesla on ostanut yhden yrityksenkin tuota varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, Tesla on hankkinut ison alueen USA:sta, josta aikoo kerätä litiumia jollain uudella menetelmällä. Tesla on ostanut yhden yrityksenkin tuota varten.

        Tesla on tässä touhussa käsittämättömän paljon edellä. Se alkoi miettiä raaka-aineiden tuotantoketjua jo 2014.


    • Anonyymi

      Sähköautot tuli ja meni, näkeehän sen jokainen.

      • Anonyymi

        Nykyisin täyssähköautoja tulee vastaan koko ajan. Eniten Tesla Model 3:sia, mutta myös paljon Model S:iä, ID.3:sia, jne.

        Myyntimäärät ja täten myös osuus autokannasta tuplaantuu joka vuosi.

        Sähköautot ovat tulleet jäädäkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin täyssähköautoja tulee vastaan koko ajan. Eniten Tesla Model 3:sia, mutta myös paljon Model S:iä, ID.3:sia, jne.

        Myyntimäärät ja täten myös osuus autokannasta tuplaantuu joka vuosi.

        Sähköautot ovat tulleet jäädäkseen.

        Niinhän sinä nolo poika luulet.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9524d523-a4c7-48b7-bf71-1770db1ee04a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä nolo poika luulet.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9524d523-a4c7-48b7-bf71-1770db1ee04a

        Neljä kertaa halvempi käyttövoimaltaan, joten so?

        Sähköautot maksavat pian uutena saman kuin polttomoottoriautot, joten isossa kuvassa pitäisi muistaa myös Suomen vaihtotase.

        Jokainen euro joka ei valu öljyn ostoon ulkomaille on Suomen taloudessa kiertäessään yli 5 euroa enemmän vaihtoa ja sitä myötä veroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljä kertaa halvempi käyttövoimaltaan, joten so?

        Sähköautot maksavat pian uutena saman kuin polttomoottoriautot, joten isossa kuvassa pitäisi muistaa myös Suomen vaihtotase.

        Jokainen euro joka ei valu öljyn ostoon ulkomaille on Suomen taloudessa kiertäessään yli 5 euroa enemmän vaihtoa ja sitä myötä veroja.

        "Jokainen euro joka ei valu öljyn ostoon ulkomaille on Suomen taloudessa kiertäessään yli 5 euroa enemmän vaihtoa ja sitä myötä veroja."

        Ne veroeurot Sanna Marinin johtama hallitus kuittasi viime tiistaina italialaisille eläkeläisille nuijan kopautuksella, joten se niistä veroista suomen hyötynäkökohta huomioiden.


    • Anonyymi

      "Neljä kertaa halvempi käyttövoimaltaan, joten so?"

      Neljä kertaa kalliimpi ostaa, ja sama käyttövoima vero kuitenkin kuin polttiksissa, joten so?

      • Anonyymi

        Minkähän polttiksen saat ostettua uutena 10 t€?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän polttiksen saat ostettua uutena 10 t€?

        Minkähän täyssähkärin saat ostettua uutena 10 t€?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän täyssähkärin saat ostettua uutena 10 t€?

        "Minkähän täyssähkärin saat ostettua uutena 10 t€?"

        "Neljä kertaa kalliimpi ostaa, ja sama käyttövoima vero kuitenkin kuin polttiksissa, joten so?"

        "Minkähän polttiksen saat ostettua uutena 10 t€?"

        10 t€ ei ole neljä kertaa kalliimpi kuin 10 t€. Ehkä polttishöperön olisi kannattanut käydä peruskoulu läpi?


    • Anonyymi

      Toyota sijoitti vain 35 mrd sähköautoihin. Tuhon tiellä koko firma, konkurssissa ennen 2035?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe