Ladattavia akkuja kannattavien sähköautointoilijoiden ote on näköjään vähän kirvonnut, koska vetyautohörhöt ovat vallanneet tämän palstan. Vetyhän olisi oiva polttoaine autoihin, koska sen palamistuote on puhdasta vettä, mutta vedyn valmistaminen kuluttaa paljon energiaa, ja tankkausasemat tulevat erittäin kalliiksi. Köyhälle kansalle ei ladattavista patteriautoista eikä vetyautoista ole paljoakaan iloa, sillä niitä pystyvät hankkimaan vain kaikkein rikkaimmat ihmiset.
Kun pidetään jalat tukevasti maassa ja tunnustetaan tosiasiat, niin tulevaisuudessa todennäköisesti ajetaan kaikkein yleisimmin hiilivetykäyttöisillä itselataavilla hybridiautoilla ihan Tojotan esimerkin mukaisesti. Hiilivetykäyttöä puoltaa se, että polttoaineiden jakelujärjestelmä on jo valmiina. Itselataavalla hybridikoneistolla taasen saadaan kaupunkiajossa päästöt puolitettua, joten niiden laajamittainen käyttö torjuu kaikkein nopeimmin ilmaston lämpenemistä. Täyssähköautot ja vetykäyttöiset autot ovat tässä suhteessa paljon itselataavia hiilivetykäyttöisiä hybridiautoja huonompia.
Vetyautohörhöt vallanneet palstan
28
50
Vastaukset
- AnonyymiTarkoitat siis synteettistä polttoainetta joka tehtdään hiilestä ja vedystä. Onhan siitä ollu täällä jo monta aloitusta. - AnonyymiTarkoitat siis synteettistä polttoainetta joka tehtdään hiilestä ja vedystä. Onhan siitä ollu täällä jo monta aloitusta. 
 *******
 Kyllä minä tarkoitin ihan tavallista bensiiniä, jota syntyy öljynjalostuksessa sivutuotteena, kun tehdään raakaöljystä lentokoneiden tarvitsemaa kerosiinia. Kun bensiiniä poltetaan hyvällä hyötysuhteella itselataavissa hybridiautoissa, niin suurkaupungeissa päästöt saadaan puolitettua hyvin nopeasti ilman mitään suuria investointeja. Pitäisikö sivutuotteena syntynyt bensiini mieluummin soihduttaa ilmaan kuin käyttää sitä itselataavien hybridiautojen polttoaineena?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tarkoitat siis synteettistä polttoainetta joka tehtdään hiilestä ja vedystä. Onhan siitä ollu täällä jo monta aloitusta. 
 *******
 Kyllä minä tarkoitin ihan tavallista bensiiniä, jota syntyy öljynjalostuksessa sivutuotteena, kun tehdään raakaöljystä lentokoneiden tarvitsemaa kerosiinia. Kun bensiiniä poltetaan hyvällä hyötysuhteella itselataavissa hybridiautoissa, niin suurkaupungeissa päästöt saadaan puolitettua hyvin nopeasti ilman mitään suuria investointeja. Pitäisikö sivutuotteena syntynyt bensiini mieluummin soihduttaa ilmaan kuin käyttää sitä itselataavien hybridiautojen polttoaineena?Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.
 ***********
 Monesti olen sinulle selvittänyt hybridi-Tojotan voimalinjan nerokkuuden, mutta eihän asia ole sinulle vieläkään auennut. Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, ja tietysti se näkyy heti suurkaupunkien ilmanlaadussa.
 Miten voit väittää Tojotan tehneen virheinvestoinnin, kun se toi markkinoile varmatoimiset itselataavat hybridiautot vuonna 1997? Hybridi-Tojotat myyvät vieläkin erinomaisen hyvin, joten kannattaa niitä vielä valmistaa maksukykyisille asiakkaille. Jos Tojota on tehnyt itselataavia hybridiautoja melkein neljännesvuosisadan, ja menekki on vieläkin valtavaa, niin kyllä investointi on ollut erityisen onnistunut.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tarkoitat siis synteettistä polttoainetta joka tehtdään hiilestä ja vedystä. Onhan siitä ollu täällä jo monta aloitusta. 
 *******
 Kyllä minä tarkoitin ihan tavallista bensiiniä, jota syntyy öljynjalostuksessa sivutuotteena, kun tehdään raakaöljystä lentokoneiden tarvitsemaa kerosiinia. Kun bensiiniä poltetaan hyvällä hyötysuhteella itselataavissa hybridiautoissa, niin suurkaupungeissa päästöt saadaan puolitettua hyvin nopeasti ilman mitään suuria investointeja. Pitäisikö sivutuotteena syntynyt bensiini mieluummin soihduttaa ilmaan kuin käyttää sitä itselataavien hybridiautojen polttoaineena?"...Pitäisikö sivutuotteena syntynyt bensiini mieluummin soihduttaa ilmaan .." 
 Öljynjalostuksessa ei soihduteta mitään ilmaan, mutta öljynporauksen yhteydessä on ennen soihdutettu maakaasut taivaalle. Nykyään nekin otetaan talteen uudenaikaisilla porauslautoilla. Venäjä ja arabimaat saattavat tosin polttaa edelleen maakaasua hukkaan.
 Bensiini syntyy öljynjalostuslaitoksilla kolonnitorneissa tislausmenetelmällä. Alimpana tornissa on raskasöljy ja ylimpänä kevyet hiilivedyt kuten bensa ja muovi. Synteettinen fossiilivapaa bensa voitaisiin tehdä samalla menetelmällä mutta niin että hiili otettaisiin talteen esim. teollisuuden hiilipäästöistä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.
 ***********
 Monesti olen sinulle selvittänyt hybridi-Tojotan voimalinjan nerokkuuden, mutta eihän asia ole sinulle vieläkään auennut. Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, ja tietysti se näkyy heti suurkaupunkien ilmanlaadussa.
 Miten voit väittää Tojotan tehneen virheinvestoinnin, kun se toi markkinoile varmatoimiset itselataavat hybridiautot vuonna 1997? Hybridi-Tojotat myyvät vieläkin erinomaisen hyvin, joten kannattaa niitä vielä valmistaa maksukykyisille asiakkaille. Jos Tojota on tehnyt itselataavia hybridiautoja melkein neljännesvuosisadan, ja menekki on vieläkin valtavaa, niin kyllä investointi on ollut erityisen onnistunut."Jos Tojota on tehnyt itselataavia hybridiautoja melkein neljännesvuosisadan, ja menekki on vieläkin valtavaa, niin kyllä investointi on ollut erityisen onnistunut." 
 Aivan. Se OLI hyvä joskus aikoinaan. Nyt hybridejen päivät ovat luetut. Ladattavia hybrideitä saattaa saada vielä muutaman vuoden ajan, mutta ilman latausmahdollisuutta olevat ovat hyvin pian mennyttä aikaa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.
 ***********
 Monesti olen sinulle selvittänyt hybridi-Tojotan voimalinjan nerokkuuden, mutta eihän asia ole sinulle vieläkään auennut. Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, ja tietysti se näkyy heti suurkaupunkien ilmanlaadussa.
 Miten voit väittää Tojotan tehneen virheinvestoinnin, kun se toi markkinoile varmatoimiset itselataavat hybridiautot vuonna 1997? Hybridi-Tojotat myyvät vieläkin erinomaisen hyvin, joten kannattaa niitä vielä valmistaa maksukykyisille asiakkaille. Jos Tojota on tehnyt itselataavia hybridiautoja melkein neljännesvuosisadan, ja menekki on vieläkin valtavaa, niin kyllä investointi on ollut erityisen onnistunut."Jos Tojota on tehnyt itselataavia hybridiautoja melkein neljännesvuosisadan, ja menekki on vieläkin valtavaa, niin kyllä investointi on ollut erityisen onnistunut." 
 Aivan. Se OLI hyvä joskus aikoinaan. Nyt hybridejen päivät ovat luetut. Ladattavia hybrideitä saattaa saada vielä muutaman vuoden ajan, mutta ilman latausmahdollisuutta olevat ovat hyvin pian mennyttä aikaa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tarkoitat siis synteettistä polttoainetta joka tehtdään hiilestä ja vedystä. Onhan siitä ollu täällä jo monta aloitusta. 
 *******
 Kyllä minä tarkoitin ihan tavallista bensiiniä, jota syntyy öljynjalostuksessa sivutuotteena, kun tehdään raakaöljystä lentokoneiden tarvitsemaa kerosiinia. Kun bensiiniä poltetaan hyvällä hyötysuhteella itselataavissa hybridiautoissa, niin suurkaupungeissa päästöt saadaan puolitettua hyvin nopeasti ilman mitään suuria investointeja. Pitäisikö sivutuotteena syntynyt bensiini mieluummin soihduttaa ilmaan kuin käyttää sitä itselataavien hybridiautojen polttoaineena?Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.
 ***********
 Monesti olen sinulle selvittänyt hybridi-Tojotan voimalinjan nerokkuuden, mutta eihän asia ole sinulle vieläkään auennut. Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, ja tietysti se näkyy heti suurkaupunkien ilmanlaadussa.
 Miten voit väittää Tojotan tehneen virheinvestoinnin, kun se toi markkinoile varmatoimiset itselataavat hybridiautot vuonna 1997? Hybridi-Tojotat myyvät vieläkin erinomaisen hyvin, joten kannattaa niitä vielä valmistaa maksukykyisille asiakkaille. Jos Tojota on tehnyt itselataavia hybridiautoja melkein neljännesvuosisadan, ja menekki on vieläkin valtavaa, niin kyllä investointi on ollut erityisen onnistunut."Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, " 
 Tuo on just se tojon iso moka jättää homma puolitiehen kun muut ajavat kaupungissa täysin päästöttömästi ilman bensaa verkkosähköllä. On iso aivopieru rakentaa autoon kallis sähköinen voimalinja ilman mahdollisuutta ajaa verkkosähköllä. Luulisi vituttavan ajaa sikakalliilla bensaalla kun tietää että autossa olisi kaikki valmiudet liikkua päästöttömästi erittäin halvalla verkkosähköllä mutta joku tokiontampio ei ole laittanut autoon latauspiuhaa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.
 ***********
 Monesti olen sinulle selvittänyt hybridi-Tojotan voimalinjan nerokkuuden, mutta eihän asia ole sinulle vieläkään auennut. Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, ja tietysti se näkyy heti suurkaupunkien ilmanlaadussa.
 Miten voit väittää Tojotan tehneen virheinvestoinnin, kun se toi markkinoile varmatoimiset itselataavat hybridiautot vuonna 1997? Hybridi-Tojotat myyvät vieläkin erinomaisen hyvin, joten kannattaa niitä vielä valmistaa maksukykyisille asiakkaille. Jos Tojota on tehnyt itselataavia hybridiautoja melkein neljännesvuosisadan, ja menekki on vieläkin valtavaa, niin kyllä investointi on ollut erityisen onnistunut."Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, " 
 Tuo on just se tojon iso moka jättää homma puolitiehen kun muut ajavat kaupungissa täysin päästöttömästi ilman bensaa verkkosähköllä. On iso aivopieru rakentaa autoon kallis sähköinen voimalinja ilman mahdollisuutta ajaa verkkosähköllä. Luulisi vituttavan ajaa sikakalliilla bensaalla kun tietää että autossa olisi kaikki valmiudet liikkua päästöttömästi erittäin halvalla verkkosähköllä mutta joku tokiontampio ei ole laittanut autoon latauspistoketta.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 Ja tojokin on nyt sen ymmärtänyt. Latauskelvottomat ovat tojonkin häpeälistalla. Virheinvestointi jota lakaistaan maton alle.Jos auto liikkuu pelkästään bensalla niin sähkövoimalinjan rakentaminen autoon on suurta typeryyttä. Kun autoon rakennetaan sähköinen voimalinja niin siinä on fiksua käyttää fossiilivapaata sähköä. Kaikki muut paitsi Toyota on tämän ymmärtäneet. 
 **********
 Fossiilivapaalla sähköllä ei Suomessa kukaan pysty sähköautoa lataamaan. Pääkaupunkiseudulla asuvat viherpiipertäjätkin joutuvat ihan teknisistä syistä lataamaan sähköautojaan sähköllä, josta 57 % on tuotettu kivihiilellä. Se siitä helsinkiläisten omistamien sähköautojen nollapäästöistä.
 Tätä taustaa vasten itselataava hybridi-Tojota ei ole päästöjen suhteen yhtään hullumpi auto. Kaupunkiajossa se kulkee 50 % sähköllä joten kaupunkipäästöissä sen on samaa luokkaa kuin helsinkiläisten kivihiilidsähköllä ladatut sähköautot. Tojotan käyttömukavuus on kuitenkin parempi, koska sitä ei tarvitse latailla, joten se on edelleenkin kukkulan kunkku näissä sähköistetyissä ajoneuvoissa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Tojota käyttää sähköistä voimalinjaa autoissaan siksi, että sillä saadaan kaupunkikulutus helposti pudotettua puoleen, " 
 Tuo on just se tojon iso moka jättää homma puolitiehen kun muut ajavat kaupungissa täysin päästöttömästi ilman bensaa verkkosähköllä. On iso aivopieru rakentaa autoon kallis sähköinen voimalinja ilman mahdollisuutta ajaa verkkosähköllä. Luulisi vituttavan ajaa sikakalliilla bensaalla kun tietää että autossa olisi kaikki valmiudet liikkua päästöttömästi erittäin halvalla verkkosähköllä mutta joku tokiontampio ei ole laittanut autoon latauspiuhaa.Tuo on just se tojon iso moka jättää homma puolitiehen kun muut ajavat kaupungissa täysin päästöttömästi ilman bensaa verkkosähköllä. On iso aivopieru rakentaa autoon kallis sähköinen voimalinja ilman mahdollisuutta ajaa verkkosähköllä. Luulisi vituttavan ajaa sikakalliilla bensaalla kun tietää että autossa olisi kaikki valmiudet liikkua päästöttömästi erittäin halvalla verkkosähköllä mutta joku tokiontampio ei ole laittanut autoon latauspiuhaa. 
 *********
 Ei Tojota ole jättänyt hommaansa puolitiehen, vaan se pääsi maaliin jo 1997, kun Prius tuli yleisesti myyntiin. Ladattavalla täyssähköautollakaan ei pääkaupunkiseudulla pysty ajamaan päästöttömästi, sillä Helsingissä pistorasioista saatavasta sähköstä 57 % on tuotettu kivihiiltä polttamalla.
 Ihan turhaan kiroilet tokiolaistampioita, sillä kyllä ne pojat osaavat tehdä oikeita ratkaisuja. Tokiolaistampio tietää hyvin sen, että Japanin ja muun maailman suurkaupungeissa latausmahdollisuutta ei voida järjestää kaikille. Tokoilaistampio tietää myös sen, että suurkaupunkeihin ladattavat sähköautot ovat liian painavia ja kankeita, joten itselataava konstruktio on ainoa mahdollisuus päästöjen vähentämiseen. Näistä syistä myös Rellun uusi Clio kaupunkiauto on itselataava hybridi.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuo on just se tojon iso moka jättää homma puolitiehen kun muut ajavat kaupungissa täysin päästöttömästi ilman bensaa verkkosähköllä. On iso aivopieru rakentaa autoon kallis sähköinen voimalinja ilman mahdollisuutta ajaa verkkosähköllä. Luulisi vituttavan ajaa sikakalliilla bensaalla kun tietää että autossa olisi kaikki valmiudet liikkua päästöttömästi erittäin halvalla verkkosähköllä mutta joku tokiontampio ei ole laittanut autoon latauspiuhaa. 
 *********
 Ei Tojota ole jättänyt hommaansa puolitiehen, vaan se pääsi maaliin jo 1997, kun Prius tuli yleisesti myyntiin. Ladattavalla täyssähköautollakaan ei pääkaupunkiseudulla pysty ajamaan päästöttömästi, sillä Helsingissä pistorasioista saatavasta sähköstä 57 % on tuotettu kivihiiltä polttamalla.
 Ihan turhaan kiroilet tokiolaistampioita, sillä kyllä ne pojat osaavat tehdä oikeita ratkaisuja. Tokiolaistampio tietää hyvin sen, että Japanin ja muun maailman suurkaupungeissa latausmahdollisuutta ei voida järjestää kaikille. Tokoilaistampio tietää myös sen, että suurkaupunkeihin ladattavat sähköautot ovat liian painavia ja kankeita, joten itselataava konstruktio on ainoa mahdollisuus päästöjen vähentämiseen. Näistä syistä myös Rellun uusi Clio kaupunkiauto on itselataava hybridi.Toyota on ehkä päässyt maalin kautta paaliin. Toyotan ns. kevythybridit eivät ole päästöttömiä ja kulutuskin on suurinpiirtein sama kuin VW:n tsi koneissa. 
 https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-yli-2-500-kilometria-myohemmin-toyota-corolla-hybridin-kulutus-alkaa-selvita/
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuo on just se tojon iso moka jättää homma puolitiehen kun muut ajavat kaupungissa täysin päästöttömästi ilman bensaa verkkosähköllä. On iso aivopieru rakentaa autoon kallis sähköinen voimalinja ilman mahdollisuutta ajaa verkkosähköllä. Luulisi vituttavan ajaa sikakalliilla bensaalla kun tietää että autossa olisi kaikki valmiudet liikkua päästöttömästi erittäin halvalla verkkosähköllä mutta joku tokiontampio ei ole laittanut autoon latauspiuhaa. 
 *********
 Ei Tojota ole jättänyt hommaansa puolitiehen, vaan se pääsi maaliin jo 1997, kun Prius tuli yleisesti myyntiin. Ladattavalla täyssähköautollakaan ei pääkaupunkiseudulla pysty ajamaan päästöttömästi, sillä Helsingissä pistorasioista saatavasta sähköstä 57 % on tuotettu kivihiiltä polttamalla.
 Ihan turhaan kiroilet tokiolaistampioita, sillä kyllä ne pojat osaavat tehdä oikeita ratkaisuja. Tokiolaistampio tietää hyvin sen, että Japanin ja muun maailman suurkaupungeissa latausmahdollisuutta ei voida järjestää kaikille. Tokoilaistampio tietää myös sen, että suurkaupunkeihin ladattavat sähköautot ovat liian painavia ja kankeita, joten itselataava konstruktio on ainoa mahdollisuus päästöjen vähentämiseen. Näistä syistä myös Rellun uusi Clio kaupunkiauto on itselataava hybridi."Tokiolaistampio tietää hyvin sen, että Japanin ja muun maailman suurkaupungeissa latausmahdollisuutta ei voida järjestää kaikille." 
 Maailman surkein bisnespäätös olla rakentamatta ladattavia autoja kun kaikilla ei ole mahdollisuutta ladata. Aivan sama kun olisi valmistamatta autoja lainkaan kun kaikille ei ole parkkipaikkaakaan.
 Turhaan yrität selitellä parhain päin tojon karseaa strategia-mokaa. Tottakai muutkin tekevät vielä ladattavien ja täyssähköautojen LISÄKSI latauskelvottomia autoja. Tojon suuri moka on se että se tekee käytännössä AINOASTAAN latauskelvottomia hybridejä eikä täyssähköautoja ollenkaan.
 Kun maailmassa on miljoonien autojen vuosittaiset markkinat sähköautoille niin ei tuosta saa millään ilveellä muuta kuin ison munauksen.
 
- AnonyymiVetyautofantasiat johtavat tojohörhön tontille. Se unelmoi, että Mirai tulee ja valloittaa maailman. - AnonyymiMirai on varmasti autona laadukas, hyvä ja täysin päästötön ajopeli, mutta toistaiseksi se on Suomessa käyttökelvoton. Meillä ei ole yhtään vetytankkausasemaa, joten arkiajoon Miraista ei vielä muutamaan vuoteen ole. 
 
- AnonyymiKaikki eri mieltä asiasta olevat on hörhöjä. Kertoo kommentoijan kypsyydestä... - AnonyymiOnkohan kommentoija jo ylikypsä? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onkohan kommentoija jo ylikypsä? "Onkohan kommentoija jo ylikypsä?" 
 Ei nyt ehkä ylikypsä, mutta viiniarvostelijoiden sanontoja käyttäen kuitenkin pitkälle kehittynyt. Jälkimakukin tuntuu olevan erittäin vahva ja pitkä.
 
- AnonyymiOsmo Wiio sanoi: ”Lähitulevaisuus yliarvioidaan ja kaukainen tulevaisuus aliarvioidaan.” 
 Vetykäyttöinen henkilöauto, jonka voi tankata Rääkkylässä on todellista ehkä 56,3 vuoden päästä, ellei jokun muu liikenneratkaisu syrjäytä vetyä ja polttokennoa sitä ennen.
- AnonyymiLadattava sähköauto on vain välivaihe siirryttäessä vedyllä toimiviin polttokennoautoihin. 
- AnonyymiVetyautoista tänne kirjoittelevat vain provoillakseen koska tuolla vetyautopalstalla ei juuri kommentteja näy. Jonnekinhan sähköautoista kateellisten provoilijoiden täytyy päästä pahaa oloa purkamaan. - AnonyymiEi kai se vetyautoista kirjoittaminen varsinaista provoilua ole, mutta melkoista haihattelua vetykäyttöiset henkilöautot toistaiseksi ovat. Vaikka tekniset ongelmat pystyttäisiinkin ratkaisemaan, niin hintaa ei helposti saada tavalliselle käyttäjälle sopivaksi. 
 
- AnonyymiOstakoot hörhöt vaikka heti vetyautoja seisomaan ja odottamaan vetyasemien rakentamista. Voi tulla Mononen jo ennen vetyasemaa. - AnonyymiOstakoot hörhöt vaikka heti vetyautoja seisomaan ja odottamaan vetyasemien rakentamista. Voi tulla Mononen jo ennen vetyasemaa. 
 *********
 Vieläkö se Mononen suorittaa kyydityksiä Helsingissä? Opiskeluajoilta muistan hyvin Monosen mustat ja kiiltävät autot.
 
- AnonyymiAjan sähköautolla koska se on halpaa, ei ole kiinnostusta maksaa noin 250euroa polttolitkuista kuukaudessa. Vaihdoin Audini sähköautoon. Ajakaa millä haluatte -toistaiseksi, polttomoottoreita ei tarvitse kieltää niillä ajo vain tulee vähitellen niin kalliiksi, että tyhmätkin ymmärtävät vaihtaa. Polttokenno/vety sopii raskaisiin kulkuneuvoihin voimaa tuottamaan. - AnonyymiJos ajelee muutaman tonnin polttiksella, kuten suuri osa suomalaisista ajaa, niin vaihtaminen 40 tonnin sähköautoon ei tule säästämään vaan se maksaa enemmän. Eli pitää huomioida ihmisten tilanne. Ja järkevän hintaisia ja hyviä käytettyjä sähköautoja ei ole myynnissä. Eikä tietenkään läheskään kaikilla ole latauspaikkaakaan. 
 Lisäksi, vaikka sähkö halvempaa onkin, ei sen hinta kuitenkaan ole nolla. Joten säästö on vähemmän kuin 250 euroa kuussa sinunkin tapauksessa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos ajelee muutaman tonnin polttiksella, kuten suuri osa suomalaisista ajaa, niin vaihtaminen 40 tonnin sähköautoon ei tule säästämään vaan se maksaa enemmän. Eli pitää huomioida ihmisten tilanne. Ja järkevän hintaisia ja hyviä käytettyjä sähköautoja ei ole myynnissä. Eikä tietenkään läheskään kaikilla ole latauspaikkaakaan. 
 Lisäksi, vaikka sähkö halvempaa onkin, ei sen hinta kuitenkaan ole nolla. Joten säästö on vähemmän kuin 250 euroa kuussa sinunkin tapauksessa.Polkupyörä on halvempi. 
 
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8210015
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1307751
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906027
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään554139
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804030
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut484005
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503689
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi603092
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133080
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73077