Olen mustasukkainen ystävästäni

Anonyymi

Olenko ainoa joka tuntee mustasukkaisuuden tunnetta kun kuulee, että "paras kaveri" on viettänyt aikaa jonkun toisen kanssa?

Olen nuori aikuinen ja itselläni on kolme ystävää jotka lasken "parhaiksi ystävikseni". He ovat myös ainoat ystäväni, joita näen vapaa-ajalla. Mulla on opiskelukavereita ja muita tuttuja mutta en ole heistä saanut kovinkaan läheisiä. Näille kolmelle avaudun usein asioistani ja hekin avautuvat minulle. Jaamme keskenämme paljon ja pidämme yhteyttä. Olemme kaikki keskenämme erittäin läheisiä ja tunteneet ala-asteelta asti.

Silti huomaan usein kadehtivani heitä heidän muiden ystäviensä takia. Olen ainoa meidän kaveriporukasta, jolla ei ole muita ystäviä kuin he. Tuntuu siltä että erityisesti yksi heistä viettää nykyään enemmän aikaa muiden kuin meidän kaveriporukan kesken. Hän saattaa nähdä monta kertaa viikossa muita ystäviään ja huomaan tuntevani kateutta.
Kateutta siitä, että hän on onnistunut hankkimaan muitakin kavereita ja minulle hän on yksi läheisimpiä ihmisiä.

Tuntuu typerältä pitää ihmistä parhaana ystävänään ja silti en välttämättä ole ensimmäinen, joka kuulee hänen kuulumisiaan ja murheitaan.

Samalla myös hävettää nämä tunteet. En halua olla liian omistushaluinen ja pilata ystäväni vapautta.

Onko muilla samanlaisia tunteita/kokemuksia?
Miten näiden ajatusten kanssa pitäisi toimia?

3

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko ajatellut kertoa ystävillesi suoraan sinun tunteistasi ja siitä että olisit halukas viettämään heidän kanssaan enemmän aikaa? Jos he ovat sinun todellisia ystäviäsi niin he ymmärtävät kyllä ja muuttavat toimintamalliansa.

• Anonyymi

Moikka! Et ole ainoa, ymmärrän oikein hyvin tuntemuksesi. Itse olen ollut lapsesta asti mustasukkainen kavereistani. Myöhemmin ymmärsin, että kavereilta en tietenkään voi odottaa, että olisin heidän paras kaveri. Niinpä katseeni kääntyi seurustelukumppaniin ja nyt koen mustasukkaisuutta enimmäkseen hänestä. Kumppaniltani voin odottaa sitä, että olen hänelle tärkein, niin kuin hän minulle.

Kannattaa ihmeessä koittaa etsiä lisää uusia kavereita, jos vain mahdollista. Minulla ei myöskään kovin montaa ole, ja moni heistä on ainakin väliaikaisesti muuttanut kauemmas. Onneksi ei sentään kaikki samaan aikaan

• Anonyymi

Mä olen oikeastaan kateellinen siitä, ett jotkut valitaan suoraan parhaaksi ystäväksi, mua ei ikinä ole kukaan pitänyt parhaana ystävänä tai edes ystävänä ollenkaan. Lähinnä olen joku tuttava ollut, tehty aina selväksi etten ole tärkeä, eikä mua lueta kuuluvaksi ystävien joukkoon, olen ollut hätävara, tukihenkilö, se johon on purettu pahaa oloa, kun ei niitä voi purkaa oikeisiin ystäviin. Kaikki mun tuttavat ovat viettäneet aikaansa parhaiden ystävien kanssa mieluummin kuin mun kanssa ja ovat hehkuttaneet mitä kaikkea hauskaa ovat bestiksiensä kanssa tehneet. Mä en ole tarpeeksi täydellinen ulkoisesti kelvatakseni kenenkään ystäväksi, kuka nyt näin ruman kans kehtaa missään liikkua ja näyttäytyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2062
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      722
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe