Äitini vihaa minua

Anonyymi

Enkä tiedä miksi. Meitä on kaksi tyttöä, minä esikoinen. Nuorempi on aina ollut äidilleni tärkeämpi. Äitini on lapsuudestani saakka kertonut mikä lahja taivaasta siskoni on, minusta ei mitään hyvää. En muista että äitini olisi ikinä halannut minua, sanonut rakastavansa minua, pitänyt minua sylissään, tms. Yksi ainoa valokuva löytyy jossa olen hänen sylissään; hän vaihtaa vaatteitani kun olin vauvaiässä. Sen sijaan muistoja lyönneistä, haukkumisesta ja häpäisemisestä on useita. Esimerkkinä voin kertoa että kuukautiseni alkoivat kun olin 13-vuotias. Kerroin tämän äidilleni, hänen reaktionsa oli alkaa huutaa että minussa on jotain vialla, hänen kuukautiset alkoivat vasta 16-vuotiaana. Kun olin parikymppinen, tuntematon narkkimies hakkasi minut baari-illan päätteeksi. Kun pääsin sairaalasta ja äitini näki naamani (nenä murtunut, toinen silmä muurautunut umpeen, hammas huulen läpi, jne) hän sanoi "noni, kannattiko lähteä baariin, onks nyt hyvä olo?"
Jos kävin baareissa, hän soitti aina perään haukkuen minua alkoholistiksi. Siskoni petti aviomiestään ja teki lapsen toiselle miehelle; äitini totesi "en minä voi ketään tuomita".
Viime viikolla kävin vanhempieni luona, äitini alkoi yllättäen huutamaan että isäni ja minä olemme tehneet hänen elämästään helvetin viimeiset 38-vuotta (olen siis nykyään 35-vuotias). Kärsin mielenterveysongelmista (vaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö) ja huomaan että voin paremmin kun en tapaa häntä. Ongelmana on kuitenkin se että rakastan isääni yli kaiken ja haluan häntä tavata. Minusta tuntuu myös pahalta nähdä ja kuulla miten hän haukkuu ja sättii isääni. Isäni alistuu ja hiljenee ottaen haukut vastaan. En tiedä miten edetä ja mieleeni on alkanut tulla väkivaltaisia ajatuksia. Miten edetä?

1

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitä minäkin olen ihmetellyt, miksi mieheni joka myös perheensä esikoinen sai kärsiä ja pikkusiskonsa sai kaiken huomion ja ihailun. Tämä asetelma vaan säilyy alusta loppuun eikä tule loppumaan. Itse lakkasin käymästä mieheni vanhemmilla koska olin niin vihainen tästä eriarvoisesta kohtelusta, lopulta myös miehenikin lopetti käymiset kun ei jaksanut haukkuja enää. Sanoisin että oman mielenterveystesi kannalta mieti mitä haluat ja elä sen mukaan. Nämä asiat on vaikeita eikä näihin aina ole oikeita vastauksia. Meidän kohdalla katkaisimme välit tilanne oli niin paha ja siitäkin seurasi helvetti, vainoaminen, mustamaalaus, haukkuminen mutta siitä on päästy yli ja se on jo menneisyyttä. Voimia sinulle:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      251
      2541
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1581
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1489
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      374
      1334
    5. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      16
      1221
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      25
      1147
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      180
      974
    8. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      876
    9. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      833
    10. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      62
      831
    Aihe