Mikrouunin jälkeen tarpeellisin ruoanlaittovälineesi?

Anonyymi

Omasta mielestä paistinpannu on seuraavaksi tärkein, mukava paistella vaikka makkaraa tai munakas tms.

17

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla ei oo mikroo ja muutenkin keittiö vuosimallia 54.

    • Anonyymi

      Tärkein kodinkone on ehdottomasti jääkaappi! Sillä ja liedellä pärjää pitkälle. Tietysti tarvitaan kattilat, uunivuoat ja paistinpannu... ja ruokailuvälineet. Ilman mikroaaltouunia pärjäisi, mutta käytännöllinen se on.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Vai olisko se mies iki oma mies ja sheenakin sais siltä luonnon makkaraa ja kivan olon joka saa hymyn aikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai olisko se mies iki oma mies ja sheenakin sais siltä luonnon makkaraa ja kivan olon joka saa hymyn aikaan

        Tää on hyvä...ei mikroo 😄


    • Anonyymi

      Käytän mikroa erittäin vähän.
      Wokkipannu on aika ahkerassa käytössä, samoin kattiloita tarvitsen esim. vihannes-sosekeiton tekoon. Blenderi (tehosekoitin) on myös tarpeellinen.
      Ihan tavallista uunia käytän melko paljon.

    • Anonyymi

      Tietenkin paistinlasta? No jaa, keittoja teen paljon tai sitten uunissa. Joten kait se ihan liesi on tärkein. Mikrossa lämmitän sitten jämiä tahi pakastimesta otettua ruokaani.

    • Raaka-aineet eli ruoka on tärkein ja seuraavaksi tärkein joku millä kypsentää se. Kypsäähän ei tarvi kun syödä.

    • Niin siis kun mikroaaltouuni ei mielestäni ole edes mikään ruoanlaittoväline.

      Kauan olin ilman mikroa, mutta kun mutsi sellasen väkisin tyrkytti niin otin kyllä vastaan. Kyllä mä joskus voin jotain jo tekemääni ruokaa sillä LÄMMITTÄÄ, mutta mitenkään kovin tarpeellisena en sitä pidä.

      Tärkeimmät kodinkoneet mulla keittiössä on jääkaappi, pakastin ja hella. Sitten tulee vedenkeitin (pitäähän sitä kahvia saada) ja blenderi. Loput on jokseenkin turhia, mm. leivänpaahdin ja voileipägrilli jota käytän muutaman kerran vuodessa.

      Välineinä on kaks kattilaa, kaks paistinpannua (toinen valurautaa ja toinen teflonia), paistinlastat, vispilä ja muutama hyvä veitsi. Ja pataruokia varten tietysti valurautapata.

      Jaa muuten lasketaanko juomanlaittovälineet (kaks kiljupönikkää) tähän mukaan?

    • Anonyymi

      Tärkeimmät ovat kippo ja lusikka. Syön tuorepuuron joka päivä. Sen jälkeen on möyhentävä mylly, sillä juurekset raasteeksi. Uunissa lihaa ja kalaa. Kattilassa riisiä, makaroonia ja perunaa. Niillä pärjäisin. Mikro ja paistinpannu erittäin havoin käytössä.

    • Anonyymi

      Mikrouunia ei ole ollut vuosiin. Kahvinkeitin on mulle tärkein kaikista.

    • Anonyymi

      Mikrolla saa niin helposti ja nopeasti valmista syötävää aikaiseksi, siksi arvostan sitä niin korkealle.

      T: aloittaja

      • Anonyymi

        "Mikrolla saa niin helposti ja nopeasti valmista syötävää aikaiseksi, siksi arvostan sitä niin korkealle."

        Mitä esimerkiksi valmistat mikrossa? Mulla oli mikro joskus 10 vuotta sitten, mutta kun se hajosi niin tajusin että pelkästään lämmitin tai sulatin siinä jotain. Korkeintaan kaurapuuron muttei ikinä varsinaista ruokaa. Itselle turha laite.


      • Musta mikrossa lämmitetään valmista ruokaa, ei valmisteta.

        Ennen kuin valmiin ruoan voi lämmittää, se pitää ensin valmistaa tai ostaa.


    • Anonyymi

      Enpä muista, milloin viimexi mikroa käytin. Voisihan tuonne toki kännykän joskus paiskata. Juu, pitkin hampain myönnän teflonpannun helpon putsaamisen ylitte valurautapannun. Tähän voi oikein mitenkään tärkeysjärjestyttää, kaikkia tarpeelliseksi havaittuja tarvitten. Paitsi mikroa. - cu- *olutta*

    • Anonyymi

      Lusikka, kahvinheittimen kylkiäisenä.

    • Anonyymi

      Ponukattila.

    • Anonyymi

      Vedenkeitin on ehdottomasti tän talouden käytetyin laite. Sen jälkeen tulee mikro, liesi j uuni, tuossa järjestyksessä. Kokkaan aina enemmän kuin vaan yhden päivän annoksen. Siksi siis mikro on enemmän käytössä kuin liesi ja uuni. Tulee mikrolla joskus kokattuakin, mutta se on aika harvinaista. Toki jääkaappi ja pakastin lasketaan tähän mukaan niin ne ovat käytössä 24/7/365.

      Ruoanlaittovälineistä en osaa sanoa mikä olis käytössä eniten. Mulla on aina kausia tuon ruokapuolen suhteen. Joskus teen pataruokia ja joskus keittoja, joskus risottoja ja joskus salaattia. Teen siis pidempään samantyyppisiä ruokia ja sitten kyllästyn ja tulee joku muu ruokatyyppi tilalle. Pataleipä taitaa olla se ainoa juttu, jonka teen säännöllisesti joka viikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      410
      2247
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      61
      1919
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      218
      1515
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1177
    5. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      135
      1140
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      76
      1132
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1053
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      988
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      62
      920
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      279
      916
    Aihe