Salli herkuttelu,rasva lihottaa,vältä rasvaa,sopivat laihdutuskalorit

Anonyymi

Pahin virhe mitä laihduttaja voi tehdä on jättää herkut kokonaan pois.Nämä herkkulakot vain altistavat ahmimiselle.

Itselläni diettiin kuuluu ja on aina kuulunut pieni määrä herkkuja.Kokonaiskalorimäärä ratkaisee laihtuuko vai ei.Kun syötyyn ruokaan on enemmän tyytyväinen laihtuu paremmin.

Ateria pitää sisältää AINA myös jälkiruokaa karkkia tai muuta makeaa herkkua.(pääruoka 400 kal ja jälkiruoka 300 kal)

Laihduttajan pitää välttää mahdollisimman paljon rasvaa koska sillä kalorimäärät helposti 2-3 kertaistuvat.Esim kalakeitto jota minäkin olen nyt syönyt 100g sisältää vain 50 kaloria ja jos siinä olisi rasvaa tai kermaa kalorit olisivat 100-150
Eli vähärasvaisella ruuualla kalorit saa helposi puolittumaan.
Keitto oli erittäin hyvää vaikka en laittanut siihen yhtään kermaa.

Sopiva hiilihydraatti määrä laihdutukseen on noin 250g päivässä ja laihdutuskalorit n2500.Sillä määrällä laihtuu kuka vain laiha viimeisiä kiloja laihduttava ja runsaasti ylipainoinen vähän liikkuva.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pienemmät kalorit ja herkkujen kokonaan pois jättäminen altistaa syömähäiriölle ja siinä käy niin että lihoo takaisin entiseen painoonsa tai paino saattaa vähän noustakkin rasvan muodossa.
      Pikakuurin jälkeen ihminen on menettänyt lihaksia ja on vähän rasvaisempi kuin ennen laihdutusta.

    • Anonyymi

      Onko tämä avaus aito vai pelleilyä?

      • Anonyymi

        Näköjään aito. Ne pelleilyaloitukset ovat niin kreisejä, että ne huomaa jo kaukaa jonkun teini-ikäisen kirjoittamiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään aito. Ne pelleilyaloitukset ovat niin kreisejä, että ne huomaa jo kaukaa jonkun teini-ikäisen kirjoittamiksi.

        Eli tuo avaaja on "aito" massiivikalorihöpöttäjä tai mansikkakaukkumies? Mistä aidon ja kopion tunnistaa toisistaan? Tai niin, miksi edes pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuo avaaja on "aito" massiivikalorihöpöttäjä tai mansikkakaukkumies? Mistä aidon ja kopion tunnistaa toisistaan? Tai niin, miksi edes pitäisi.

        Ne on aika helppo erottaa toisistaan, vaikka se pelleilijä on nähnyt hurjasti vaivaa matkiessaan MKM:ää pilkutustyyliä myöten. Molempien kirjoitustyylit ovat tulleet tässä viikkojen aikana tutuiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään aito. Ne pelleilyaloitukset ovat niin kreisejä, että ne huomaa jo kaukaa jonkun teini-ikäisen kirjoittamiksi.

        Aito Lapinlahden tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on aika helppo erottaa toisistaan, vaikka se pelleilijä on nähnyt hurjasti vaivaa matkiessaan MKM:ää pilkutustyyliä myöten. Molempien kirjoitustyylit ovat tulleet tässä viikkojen aikana tutuiksi.

        Onko MKM sama kuin KNM?


    • Anonyymi

      Jälleen täysin älytön aloitus valvonna älyttömien mieliksi.

      • Anonyymi

        Aloittaja ajattelee omilla aivoillaan, sinä taas kopiot dieettitohtorin tekstejä sellaisenaan.


    • Anonyymi

      Jokainen taaplaa tyylillään. Minä en voi syödä tuota määrää hiilihydraatteja enkä ainakaan missään nimessä valkoisen sokerin muodossa. Kyllä 2-tyypin diabeteksen saa vähemmälläkin karkin ja jälkkärien mussutuksella. Makean himostakin pääsee aika nopeasti eroon, kun ei sitä säännöllisesti syö. Juhlapyhät mansikkakakkuineen on eri juttu. Mulla ei noita juhlia joka päivä onneksi ole, ei edes kerran kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Ei noin pienistä määristä kuin hiilihydraattia 250g päivässä saa mitään diadetestä.
        Olen sanonut sen ainakin 100 kertaa että diadetes tulee vain silloin kun syö sitä 350-800g
        Kun tarve on vain 300g.

        Kevyttä toimistotyötä tekevän naisen hiilihydraatin tarve on 250-300g päivässä
        Laillistettu ravintoterapeutti annette palsa
        https://keventajat.fi/ruoka/paljonko-hiilihydraatteja/

        Olen entinen hiilihydraattien suurkäyttäjä
        Olen nimittäin itsekkin syönyt ennen noin 350-800g hiilihydraattia melkein joka päivä,mutta en ole saanut diadetestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin pienistä määristä kuin hiilihydraattia 250g päivässä saa mitään diadetestä.
        Olen sanonut sen ainakin 100 kertaa että diadetes tulee vain silloin kun syö sitä 350-800g
        Kun tarve on vain 300g.

        Kevyttä toimistotyötä tekevän naisen hiilihydraatin tarve on 250-300g päivässä
        Laillistettu ravintoterapeutti annette palsa
        https://keventajat.fi/ruoka/paljonko-hiilihydraatteja/

        Olen entinen hiilihydraattien suurkäyttäjä
        Olen nimittäin itsekkin syönyt ennen noin 350-800g hiilihydraattia melkein joka päivä,mutta en ole saanut diadetestä.

        Diabeteksen aiheuttaa ylipaino, ei hiilihydraatti. Näin siis suurimmalla osalla sairastuneita. Tosin on sairastuneissa ihannepainoisiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diabeteksen aiheuttaa ylipaino, ei hiilihydraatti. Näin siis suurimmalla osalla sairastuneita. Tosin on sairastuneissa ihannepainoisiakin.

        Tyypin 2 diabeteksen tärkeimmät riskitekijät liittyvät elintapoihimme.

        Lihavuus ja etenkin vartalolihavuus on tärkein tyypin 2 diabeteksen riskitekijä. Riski alkaa suurentua jo lievässä ylipainossa, ja riski jopa yli kymmenkertaistuu vaikeassa lihavuudessa (painoindeksi yli 35 kg/m2). Myös lihavuuden kesto lisää riskiä.

        Toinen keskeinen riskitekijä on liikunnan vähäisyys. Säännöllisesti liikkuvilla diabetesriski puolittuu verrattuna vähän tai ei juuri ollenkaan liikkuviin.

        Runsasrasvainen ruoka, etenkin runsas tyydyttyneen rasvan saanti, ja niukasti kuitua sisältävä ruokavalio ovat väestötutkimuksien mukaan tyypin 2 diabeteksen riskitekijöitä.

        Myös ruokavalion hiilihydraateilla voi olla merkitystä. Etenkin runsaasti kuitua sisältävä ruokavalio ja täysjyväviljavalmisteet vähentävät diabetesriskiä, kun taas ruokavalio, jossa on runsaasti vähäkuituisia, nopeasti sokeristuvia hiilihydraatteja (suuri glykeeminen indeksi) altistaa diabetekselle.

        Kasvisten ja hedelmien sekä marjojen runsas käyttö voi ehkäistä tautia, samoin kahvin runsas nauttiminen liittyy diabeteksen vähäisempään riskiin.

        Säännöllinen kalan käyttö voi liittyä pienentyneeseen riskiin, kun taas punainen liha ja prosessoidut lihatuotteet suurentavat riskiä.

        Lisäksi tuoreet väestötutkimukset tukevat näkemystä, että pehmeä, tyydyttymätön rasva ja sen sisältämä omega-6-sarjan rasvahappo, linolihappo, liittyy pienempään tyypin 2 diabeteksen riskiin.

        Tupakointi suurentaa tyypin 2 diabeteksen riskiä.

        Ikääntyminen lisää tyypin 2 diabeteksen sairastumisriskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin pienistä määristä kuin hiilihydraattia 250g päivässä saa mitään diadetestä.
        Olen sanonut sen ainakin 100 kertaa että diadetes tulee vain silloin kun syö sitä 350-800g
        Kun tarve on vain 300g.

        Kevyttä toimistotyötä tekevän naisen hiilihydraatin tarve on 250-300g päivässä
        Laillistettu ravintoterapeutti annette palsa
        https://keventajat.fi/ruoka/paljonko-hiilihydraatteja/

        Olen entinen hiilihydraattien suurkäyttäjä
        Olen nimittäin itsekkin syönyt ennen noin 350-800g hiilihydraattia melkein joka päivä,mutta en ole saanut diadetestä.

        Kyllä tämä on karu TODELLISUUS,ihmiset miettii saako herkutella.
        Esim täytekakkuakin otetaan vain peni pala syntymäpäivillä ja kielletään täysin karkin ja muitten herkkujen syönti kokonaan.

        HERKKUJA SAA SYÖDÄ rajoitetusti laihdutuksenkin aikana kun laskee tarkasti kalorit.
        Ainoastaan kaikki viljatuotteet ja paljon rasvaa sisältävät tuotteet kannattaa lopettaa kokonaan koska niistä tulee lyhyessä ajassa erittäin suuret kalorit JA MELKEIN kaikki ylimääräinen karkki ja suklaa.Koska 2500 kalorin kuuri ylittyy näillä erittäin helposti.

        Kalorit pitää ehdottomasti saada pidettyä alle 2700 päivässä JOS haluaa laihtua.
        Vaikka harrastaa paljon liikuntaa ei laihdu yhtään jos syö 3300 kaloria päivässä.

        Painoni on nyt 63 kiloa,vyötärönympärysmitta 79 cm,pihtimitta ylävatsa 8 mm ja alavatsa 7 mm
        Tavoitepaino nyt 58 kiloa ja pihtimitta 4 mm

        Tarkoitus olisi aloittaa kovempi reeni pyöräily 3,5 tuntia ja 3-5 kertaa viikossa illalla rullaluisteluhiihto.Käytän hiihdossa 5,5 kilon vetopainoa jonka olen tehnyt rautalevystä levyn alla kulutuskumi.Nilkoissa 2 kilon nilkkapainoja.
        Tavallinen rullaluistelu ON ajan tuhlausta koska se on höyhenen kevyttä.Minun pitää hiihtää yhdellä kädellä,koska oikea olkapää kipeytyy rasituksessa.Kädessäni on myös tenniskyynerpää ja olkapäässä nivelkuluma joka on tullut raskaasta työstä.Nostelin työssä oikeallla kädellä 20 000 kiloa joka päivä.

        Näihin töihin värvätään ihmisiä PIENELLÄ palkalla erillaisten vuokranvälitysvirmojen kautta tuuraamaan vakituisia työkykykynsä menettäneitä ihmisiä.Pysyvä vammautuminen ja työkyvyn menettäminen TULEE jo muutaman kuukauden työskentelystä jos työssä tekee yksipuolista raskasta liikettä.Vammat ei parane koskaan,eikä niitä voi leikata kuntoon.
        Vuokavirman työnvälittäjät ja firmat TIETÄÄ tämän mutta eivät varoita koska työt pitää saada tehtyä ja kaiken lisäksi halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin pienistä määristä kuin hiilihydraattia 250g päivässä saa mitään diadetestä.
        Olen sanonut sen ainakin 100 kertaa että diadetes tulee vain silloin kun syö sitä 350-800g
        Kun tarve on vain 300g.

        Kevyttä toimistotyötä tekevän naisen hiilihydraatin tarve on 250-300g päivässä
        Laillistettu ravintoterapeutti annette palsa
        https://keventajat.fi/ruoka/paljonko-hiilihydraatteja/

        Olen entinen hiilihydraattien suurkäyttäjä
        Olen nimittäin itsekkin syönyt ennen noin 350-800g hiilihydraattia melkein joka päivä,mutta en ole saanut diadetestä.

        "Ei noin pienistä määristä kuin hiilihydraattia 250g päivässä saa mitään diadetestä.
        Olen sanonut sen ainakin 100 kertaa että diadetes tulee vain silloin kun syö sitä 350-800g
        Kun tarve on vain 300g."

        Täyttä puppua kioskilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypin 2 diabeteksen tärkeimmät riskitekijät liittyvät elintapoihimme.

        Lihavuus ja etenkin vartalolihavuus on tärkein tyypin 2 diabeteksen riskitekijä. Riski alkaa suurentua jo lievässä ylipainossa, ja riski jopa yli kymmenkertaistuu vaikeassa lihavuudessa (painoindeksi yli 35 kg/m2). Myös lihavuuden kesto lisää riskiä.

        Toinen keskeinen riskitekijä on liikunnan vähäisyys. Säännöllisesti liikkuvilla diabetesriski puolittuu verrattuna vähän tai ei juuri ollenkaan liikkuviin.

        Runsasrasvainen ruoka, etenkin runsas tyydyttyneen rasvan saanti, ja niukasti kuitua sisältävä ruokavalio ovat väestötutkimuksien mukaan tyypin 2 diabeteksen riskitekijöitä.

        Myös ruokavalion hiilihydraateilla voi olla merkitystä. Etenkin runsaasti kuitua sisältävä ruokavalio ja täysjyväviljavalmisteet vähentävät diabetesriskiä, kun taas ruokavalio, jossa on runsaasti vähäkuituisia, nopeasti sokeristuvia hiilihydraatteja (suuri glykeeminen indeksi) altistaa diabetekselle.

        Kasvisten ja hedelmien sekä marjojen runsas käyttö voi ehkäistä tautia, samoin kahvin runsas nauttiminen liittyy diabeteksen vähäisempään riskiin.

        Säännöllinen kalan käyttö voi liittyä pienentyneeseen riskiin, kun taas punainen liha ja prosessoidut lihatuotteet suurentavat riskiä.

        Lisäksi tuoreet väestötutkimukset tukevat näkemystä, että pehmeä, tyydyttymätön rasva ja sen sisältämä omega-6-sarjan rasvahappo, linolihappo, liittyy pienempään tyypin 2 diabeteksen riskiin.

        Tupakointi suurentaa tyypin 2 diabeteksen riskiä.

        Ikääntyminen lisää tyypin 2 diabeteksen sairastumisriskiä.

        "Kasvisten ja hedelmien sekä marjojen runsas käyttö voi ehkäistä tautia"

        "Runsasrasvainen ruoka, etenkin runsas tyydyttyneen rasvan saanti, ja niukasti kuitua sisältävä ruokavalio ovat väestötutkimuksien mukaan tyypin 2 diabeteksen riskitekijöitä."

        Täyttä puppua kioskilta. Lähteenä Aku Ankka??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kasvisten ja hedelmien sekä marjojen runsas käyttö voi ehkäistä tautia"

        "Runsasrasvainen ruoka, etenkin runsas tyydyttyneen rasvan saanti, ja niukasti kuitua sisältävä ruokavalio ovat väestötutkimuksien mukaan tyypin 2 diabeteksen riskitekijöitä."

        Täyttä puppua kioskilta. Lähteenä Aku Ankka??

        Lähde oli eräs tänä vuonna julkaistu yliopistollinen oppikirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde oli eräs tänä vuonna julkaistu yliopistollinen oppikirja.

        "Lähde oli eräs tänä vuonna julkaistu yliopistollinen oppikirja."

        Kas kun ei raamattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä on karu TODELLISUUS,ihmiset miettii saako herkutella.
        Esim täytekakkuakin otetaan vain peni pala syntymäpäivillä ja kielletään täysin karkin ja muitten herkkujen syönti kokonaan.

        HERKKUJA SAA SYÖDÄ rajoitetusti laihdutuksenkin aikana kun laskee tarkasti kalorit.
        Ainoastaan kaikki viljatuotteet ja paljon rasvaa sisältävät tuotteet kannattaa lopettaa kokonaan koska niistä tulee lyhyessä ajassa erittäin suuret kalorit JA MELKEIN kaikki ylimääräinen karkki ja suklaa.Koska 2500 kalorin kuuri ylittyy näillä erittäin helposti.

        Kalorit pitää ehdottomasti saada pidettyä alle 2700 päivässä JOS haluaa laihtua.
        Vaikka harrastaa paljon liikuntaa ei laihdu yhtään jos syö 3300 kaloria päivässä.

        Painoni on nyt 63 kiloa,vyötärönympärysmitta 79 cm,pihtimitta ylävatsa 8 mm ja alavatsa 7 mm
        Tavoitepaino nyt 58 kiloa ja pihtimitta 4 mm

        Tarkoitus olisi aloittaa kovempi reeni pyöräily 3,5 tuntia ja 3-5 kertaa viikossa illalla rullaluisteluhiihto.Käytän hiihdossa 5,5 kilon vetopainoa jonka olen tehnyt rautalevystä levyn alla kulutuskumi.Nilkoissa 2 kilon nilkkapainoja.
        Tavallinen rullaluistelu ON ajan tuhlausta koska se on höyhenen kevyttä.Minun pitää hiihtää yhdellä kädellä,koska oikea olkapää kipeytyy rasituksessa.Kädessäni on myös tenniskyynerpää ja olkapäässä nivelkuluma joka on tullut raskaasta työstä.Nostelin työssä oikeallla kädellä 20 000 kiloa joka päivä.

        Näihin töihin värvätään ihmisiä PIENELLÄ palkalla erillaisten vuokranvälitysvirmojen kautta tuuraamaan vakituisia työkykykynsä menettäneitä ihmisiä.Pysyvä vammautuminen ja työkyvyn menettäminen TULEE jo muutaman kuukauden työskentelystä jos työssä tekee yksipuolista raskasta liikettä.Vammat ei parane koskaan,eikä niitä voi leikata kuntoon.
        Vuokavirman työnvälittäjät ja firmat TIETÄÄ tämän mutta eivät varoita koska työt pitää saada tehtyä ja kaiken lisäksi halvalla.

        "Nostelin työssä oikeallla kädellä 20 000 kiloa joka päivä."

        Jos kynä painaa 20 grammaa, kynää saa nostella edes takaisin miljoona kertaa. Kirjoituskoneen nostaminen olisi hitaampaa. Pitäisi vaihtaa välillä vasempaan käteen.

        T. Painonnostaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin pienistä määristä kuin hiilihydraattia 250g päivässä saa mitään diadetestä.
        Olen sanonut sen ainakin 100 kertaa että diadetes tulee vain silloin kun syö sitä 350-800g
        Kun tarve on vain 300g.

        Kevyttä toimistotyötä tekevän naisen hiilihydraatin tarve on 250-300g päivässä
        Laillistettu ravintoterapeutti annette palsa
        https://keventajat.fi/ruoka/paljonko-hiilihydraatteja/

        Olen entinen hiilihydraattien suurkäyttäjä
        Olen nimittäin itsekkin syönyt ennen noin 350-800g hiilihydraattia melkein joka päivä,mutta en ole saanut diadetestä.

        Pitäisikö nuo kalorit kuitenkin tarkistaa?


    • Anonyymi

      Kenen "laihdutuskalorit" on -2500kcal/pvä, ellei ole 600kiloinen, joka teeskentelee laihtuvansa diureeteilla???

      • Anonyymi

        Jos harrastaa liikuntaa,saa syödä ainakin 1000 kaloria enemmän päivässä
        2500 kaloria päivässä ON pieni kalorimäärä sille joka pyöräilee 20 km tunnissa joka päivä 3 tuntia,ja LAIHTUU 4 KILOA kuukaudessa oikeaa läskiä.

        Pyöräily kuluttaa kaloreita tunnissa 300,eli 3x300=900 kal

        Jos olet sohvaperuna sinun pitää syödä 1000 kaloria vähemmän eli 1500 kaloria päivässä jotta laihtuisit.


    • Anonyymi

      Poistin teininä sen viisi kiloa nopeasti lihonneena normaalipainoisena, että söin 2-3 vanilja-leivosta päivässä ja join aina ison kupin kahvia. Lenkillä kävin -tahdostani- 1,5tuntia päivässä. - Tuolloin ei tosin muuta ollut, joten ei pidä arvostella itseään siitä, että esim. raksa-töissä paino pysyy tasaisena, vaikka sentit hupenevat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe