Miksi naista sanotaan heikoksi astiaksi

Anonyymi

Sodan aikana naiset tekivät miestienntöitä tehtaissa, liikenteessä mm ratikan kuljettajina, hoitivatperheet. Mummoni toimi miilulla Pohjanmaalla, hoiti karjan ja pikkutilan viljelystä. Luokkatoverini on sikatilallinrn ja nostaa karhuja, poistuvia emakoita, 60 kg ruokasäkkejä, lapioi lantaa. Sisareni on lentäjä. Serkkuni synnytti 16 lasta lest miehelleen ja hoitaa sivussa miehensä firman asiat. Tyttäreni on rakennusmestari. Tässä nyt nopeasti mieleentulevia naistöitä.

Miten te nettisaarnaajat sanotte meitä heikoiksi.

90

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sikatilallinenn nostaa kar juja ja porsi via ....

    • Se sai alkunsa, kun Saatana pääsi paratiisiin pitämään ihmiskunnan ensimmäistä herätyskokousta:

      "Onko Jumala todella sanonut, Ei suinkaan, Vaan.."

      "Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä.

      Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."

    • Varmaan siksi, että joidenkin sarnaajien mielestä siihen "astiaan" voi kusta lorottaa mielin määrin.

      • Anonyymi

        Sinun astiaasi on tainnut joku lorottaa oikein kunnolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun astiaasi on tainnut joku lorottaa oikein kunnolla.

        Taidat olla vaan kateellinen.


      • Et varmaankaan ole koskaan ajatellut, että nimimerkkisi herjaa Pyhää Henkeä.

        Eli sitä tekoa, jota et koskaan anteeksi saa. Jos olisit henki, se olisi sinun oman henkesi sanomaa.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Et varmaankaan ole koskaan ajatellut, että nimimerkkisi herjaa Pyhää Henkeä.

        Eli sitä tekoa, jota et koskaan anteeksi saa. Jos olisit henki, se olisi sinun oman henkesi sanomaa.

        Onko sinulla joku ongelma nimimerkkini kanssa?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Onko sinulla joku ongelma nimimerkkini kanssa?

        Teuvon mielestä se on Pyhän Hengen herjaamista ja tietenkin anteeksiantamatonta, jos on on hänen kanssaan eri mieltä. 😊


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Onko sinulla joku ongelma nimimerkkini kanssa?

        Minuakin se häiritsee hiukan, mutta olen ajatellut, että se riittää, jos Pyhä Henki ymmärtää, miksi käytät sitä.

        Olen ajatellut, että ehkä viittaat sillä johonkin okkulttiseen henkeen tai sitten ihmisen omaan henkeen. Koska ei kukaan oikeasti uskossa oleva ainakaan kehtaa Pyhään Henkeen viittaavaa nimitystä itselleen omia.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Et varmaankaan ole koskaan ajatellut, että nimimerkkisi herjaa Pyhää Henkeä.

        Eli sitä tekoa, jota et koskaan anteeksi saa. Jos olisit henki, se olisi sinun oman henkesi sanomaa.

        Hengen herja oli se kun juutalaiset sanoi Jeesuksessa olevan paha henki demoni riivaaja .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin se häiritsee hiukan, mutta olen ajatellut, että se riittää, jos Pyhä Henki ymmärtää, miksi käytät sitä.

        Olen ajatellut, että ehkä viittaat sillä johonkin okkulttiseen henkeen tai sitten ihmisen omaan henkeen. Koska ei kukaan oikeasti uskossa oleva ainakaan kehtaa Pyhään Henkeen viittaavaa nimitystä itselleen omia.

        Tätä on monesti kysytty ja kysymykseen on varmaankin yhtä monta kertaa vastattukin. Palstan lukijat olettavat virheellisesti, että nimimerkkini tarkoittaisi Pyhää Henkeä tai jotain epämääräistä henkeä jostain muusta uskonnosta, lahkosta tai kultista. Nimimerkkini tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että olen elossa. Elävä ihminen on hengissä eli hänellä on henki.


      • Henki kirjoitti:

        Onko sinulla joku ongelma nimimerkkini kanssa?

        Minulla ei ole koskaan sitä ongelmaa ollut, koska Pyhä Henki ei sitä mahdollisuutta minulle ole antanut:

        "Miksi häpeät nimeäsi, jolla minä olen sinut omakseni ottanut?"

        Kun minulla oli keksittynä nimimerkki Henki&henki.

        Eli Jumalan Henki ja ihmisen henki.

        Tämä tapahtui jo 16 vuotta sitten.


      • Anonyymi

        Kundaliini budha hindu puhuu valheitaan taas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teuvon mielestä se on Pyhän Hengen herjaamista ja tietenkin anteeksiantamatonta, jos on on hänen kanssaan eri mieltä. 😊

        Tämä on lähettäjäni ilmoitus:

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.
        Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Joka hylkää on jo Jumalan paaduttama, eikä siihen ole minulla ollut osaa eikä arpaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kundaliini budha hindu puhuu valheitaan taas.

        Buddha oli viisas ihminen. Hänen, kuten kaikkien muidenkin historiallisten ja fiksujen ihmisten kanssa, olisi ollut ilo vaihtaa ajatuksia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tätä on monesti kysytty ja kysymykseen on varmaankin yhtä monta kertaa vastattukin. Palstan lukijat olettavat virheellisesti, että nimimerkkini tarkoittaisi Pyhää Henkeä tai jotain epämääräistä henkeä jostain muusta uskonnosta, lahkosta tai kultista. Nimimerkkini tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että olen elossa. Elävä ihminen on hengissä eli hänellä on henki.

        No tämä oli yksi niistä selityksistä sitten, mitä veikkasin. Ainakin jotain samantapaista. En ole itse selitystäsi koskaan nähnyt täällä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Buddha oli viisas ihminen. Hänen, kuten kaikkien muidenkin historiallisten ja fiksujen ihmisten kanssa, olisi ollut ilo vaihtaa ajatuksia.

        Mitä fiksua oli jälleensyntymiseen uskovassa prinssissä, joka kulutti elämänsä oman napansa tuijotteluun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin se häiritsee hiukan, mutta olen ajatellut, että se riittää, jos Pyhä Henki ymmärtää, miksi käytät sitä.

        Olen ajatellut, että ehkä viittaat sillä johonkin okkulttiseen henkeen tai sitten ihmisen omaan henkeen. Koska ei kukaan oikeasti uskossa oleva ainakaan kehtaa Pyhään Henkeen viittaavaa nimitystä itselleen omia.

        "Koska ei kukaan oikeasti uskossa oleva ainakaan kehtaa Pyhään Henkeen viittaavaa nimitystä itselleen omia."

        Kaikki anonyymit ja erilaiset nimimerkit ovat Saatanan mukaan oikeassa uskossa olevia.

        "Koska kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        Jeesushan kielsi omiansa JYRKÄSTI lähtemästä, ennen kuin saavat Pyhän Hengen:

        "ÄLKÄÄ LÄHTEKÖ Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        En lähtenyt minäkään, ennen kuin vasta sitten, kun tammikuun 1988 viimeisen päivän yönä Pyhä Henki tuli, ja marraskuun 8 päivän yönä samana vuonna lähetti:

        Heräsin, kun makuuhuone oli kauttaaltaan kirkkaan valon vallssa, eikä pihavalokaan ollut päällä.Tuon kirkkauden keskeltä kuulin jo tutun äänen puhuvan:

        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
        Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
        Jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

        Siinä se nyt tuli tehtävä, jota toki osasin jo odottaa. Enkä tätä, totisesti, iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo monta kuukautta odottanut, kun profeettojen julmasta kohtalosta tiesin, mikä minuakin saattaa odottaa, joten vastasin:

        "Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."
        Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!" Näin olin todella luvannut 3 vuotta ja 3 kuukautta sitten: "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!"

        Sen kyllä tajusin, että valokuvaajan ammatti on nyt ohi, joten aloin etsiä jatkajaa, joka löytyikin samasta kylästä. Nuori mies, joka osti minulta studiokamerat ja valaisinlaitteet, ja tammikuun alussa tehtiin kaupat.

        Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää:"Sinä lupasit!" Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että vaimo yritti väkisin toimittaa minut sairaalaan. Ja lopulta oli pakko huutaa Jumalalle, ei vaimolle:

        "Tässä olen, omapa on valintasi!"

        Ja tässä nyt olen edelleen samalla asialla 33 vuoden kuluttu tuosta tapahtumasta. Hankkimassa ihmisten vihalla palkkaa ikuista elämää varten:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset EROTTAVAT TEIDÄT KESKUUDESTAAN ja inhoavat teidän nimeännekin. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Näillä aamuilla ei enää tarvitse hyppiä, vaan ottaa ilon irti kävellen, hiihtäen, luistellen, uiden ja avannossa käyden.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Koska ei kukaan oikeasti uskossa oleva ainakaan kehtaa Pyhään Henkeen viittaavaa nimitystä itselleen omia."

        Kaikki anonyymit ja erilaiset nimimerkit ovat Saatanan mukaan oikeassa uskossa olevia.

        "Koska kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        Jeesushan kielsi omiansa JYRKÄSTI lähtemästä, ennen kuin saavat Pyhän Hengen:

        "ÄLKÄÄ LÄHTEKÖ Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        En lähtenyt minäkään, ennen kuin vasta sitten, kun tammikuun 1988 viimeisen päivän yönä Pyhä Henki tuli, ja marraskuun 8 päivän yönä samana vuonna lähetti:

        Heräsin, kun makuuhuone oli kauttaaltaan kirkkaan valon vallssa, eikä pihavalokaan ollut päällä.Tuon kirkkauden keskeltä kuulin jo tutun äänen puhuvan:

        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
        Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
        Jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

        Siinä se nyt tuli tehtävä, jota toki osasin jo odottaa. Enkä tätä, totisesti, iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo monta kuukautta odottanut, kun profeettojen julmasta kohtalosta tiesin, mikä minuakin saattaa odottaa, joten vastasin:

        "Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."
        Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!" Näin olin todella luvannut 3 vuotta ja 3 kuukautta sitten: "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!"

        Sen kyllä tajusin, että valokuvaajan ammatti on nyt ohi, joten aloin etsiä jatkajaa, joka löytyikin samasta kylästä. Nuori mies, joka osti minulta studiokamerat ja valaisinlaitteet, ja tammikuun alussa tehtiin kaupat.

        Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää:"Sinä lupasit!" Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että vaimo yritti väkisin toimittaa minut sairaalaan. Ja lopulta oli pakko huutaa Jumalalle, ei vaimolle:

        "Tässä olen, omapa on valintasi!"

        Ja tässä nyt olen edelleen samalla asialla 33 vuoden kuluttu tuosta tapahtumasta. Hankkimassa ihmisten vihalla palkkaa ikuista elämää varten:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset EROTTAVAT TEIDÄT KESKUUDESTAAN ja inhoavat teidän nimeännekin. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Näillä aamuilla ei enää tarvitse hyppiä, vaan ottaa ilon irti kävellen, hiihtäen, luistellen, uiden ja avannossa käyden.

        >> Kaikki anonyymit ja erilaiset nimimerkit ovat Saatanan mukaan oikeassa uskossa olevia. <<

        Ja sinä kuulostat lähestulkoon raittiilta uskovalta, olematta kuitenkaan sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hengen herja oli se kun juutalaiset sanoi Jeesuksessa olevan paha henki demoni riivaaja .

        Samaa sanovat kaikki suomalaisetkin uskovat pappiensa johdolla. Tästä se minun kohdalla alkoi silloisesta Paavolan seurakunnasta, kun toimitin tämän Pyhän Hengen käskyn kyseisille ihmisille:

        Oulun piispalle, Ruukin kirkkoherralle ja Ruukin Rauhanyhdistykselle, tuolle vanhoillislestadiolaisten peitejärjestölle:
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa, koska Rauhanyhdistyksen opilla: 

        Tuomitaan; omitaan Jumalan valtakunta ja Kristuksen sovitusverikin, ja unohdetaan mitä  Raamattu sanoo näistä asioista, ja koska tämä oppi ei ole Raamatusta, on sen opin alla tapahtuvat tilaisuudet poistettava seurakuntien virallisista ilmoituksista. Raamattu sanoo myöskin:

         "Paimenia kohtaan syttyy minun vihani ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa."

        Vein sen kirkkoherra Reijo Junttilalle. vl-kappalaiselle Aimo Hautamäelle ja Oulun piispalle. Piispa ja kirkkoherra kiittivät. Vl-kappalainen antoi ensimmäisen matkalipun helvettiin:

        "Helvettiin menet, jos et tule meille tunnustamaan syntejäsi. sillä vain me olemme oikeita jumalanlapsia, ja vain me saamme antaa ihmisille syntejä anteeksi."

        Siitä huolimatta uskoin. että tämä varmasti toteutuu, koska kirkkoherra oli pari vuotta sitten todistanut, että heidän oppinsa on harhaoppi. Kun vielä Raamatun ohjekin on varsin selvä:
        "Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. "

        Mutta toisin kävi, muutaman päivän kuluttua vaimo sanoi: Meidät on lauantaina kutsuttu pappilaan. Minä ihmettelin, miten tällainen kutsu tulee vaimon kautta, vaikka minä olin kirkkoneuvoston jäsen.

        Perillä se selvisi, kun kirkkoherra, vaimo, ja kirkkoherran puoliso, Sinikka Junttila olivat pitäneet palaverin, ja todenneet minut mielisairaaksi, toimitettavaksi Mielisairaalaan.
        Näin aloitti tuon kokouksen uskonnon lehtori Sinikka Junttila:

        "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi."

        Eivät kuitenkaan pystyneet suunnitelmaansa toteuttamaan.
        Meni 3 vuotta, ennen kuin kirkkoherra Junttila otti tämän käsittelyyn kirkkoneuvoston ja valtuuston kokouksessa 31.3.1992


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Kaikki anonyymit ja erilaiset nimimerkit ovat Saatanan mukaan oikeassa uskossa olevia. <<

        Ja sinä kuulostat lähestulkoon raittiilta uskovalta, olematta kuitenkaan sitä.

        Jos minua tarkoitit puhuit aluksi totta, mutta sitten Saatan vesitti.

        "Ja sinä kuulostat lähestulkoon raittiilta uskovalta, olematta kuitenkaan sitä."

        Olen sekä raitis ja Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut, kaikkien vihaama ihminen:

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jos minua tarkoitit puhuit aluksi totta, mutta sitten Saatan vesitti.

        "Ja sinä kuulostat lähestulkoon raittiilta uskovalta, olematta kuitenkaan sitä."

        Olen sekä raitis ja Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut, kaikkien vihaama ihminen:

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."

        Voi olla Kristuksen vuoksi vihattu tai muuten vaan vihattu.

        Täällä on juttusi todettu yksinkertaisesti epäraamatulliseksi. Ei sen takia kukaan sinua vihaa. Mutta itse ainakin lakkaan lukemasta kommenttejasi, jotka eivät todellakaan ole totuudessa pysyviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla Kristuksen vuoksi vihattu tai muuten vaan vihattu.

        Täällä on juttusi todettu yksinkertaisesti epäraamatulliseksi. Ei sen takia kukaan sinua vihaa. Mutta itse ainakin lakkaan lukemasta kommenttejasi, jotka eivät todellakaan ole totuudessa pysyviä.

        Kyllä Saatana otti sinusta taas kaikki tehot irti Kristuksen Henkeä herjatessasi.

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan sitä ongelmaa ollut, koska Pyhä Henki ei sitä mahdollisuutta minulle ole antanut:

        "Miksi häpeät nimeäsi, jolla minä olen sinut omakseni ottanut?"

        Kun minulla oli keksittynä nimimerkki Henki&henki.

        Eli Jumalan Henki ja ihmisen henki.

        Tämä tapahtui jo 16 vuotta sitten.

        Miksi sinulla sitten itselläsi on yksi nimimerkeistäsi TotuudenHenki, vaikka valehtelet niin paljon ja herjaat?


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä Saatana otti sinusta taas kaikki tehot irti Kristuksen Henkeä herjatessasi.

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

        Sinun on hyvä tietää, ennenkuin aika sinusta jättää, että pilkkaajat EIVÄT peri taivasten valtakuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinulla sitten itselläsi on yksi nimimerkeistäsi TotuudenHenki, vaikka valehtelet niin paljon ja herjaat?

        Se johtuu sinun omistajastasi, jolle jokainen totuuden sana on herjausta ja valehtelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun on hyvä tietää, ennenkuin aika sinusta jättää, että pilkkaajat EIVÄT peri taivasten valtakuntaa.

        Eivät myöskään kaltaisesi murhaajat:

        "Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

        Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Eivät myöskään kaltaisesi murhaajat:

        "Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

        Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

        Unohdit peukuttaa vastaustasi, mut vielä ehtii.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tämä on lähettäjäni ilmoitus:

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.
        Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Joka hylkää on jo Jumalan paaduttama, eikä siihen ole minulla ollut osaa eikä arpaa.

        Jeesus ei ole sinua lähettänyt, sillä Hän ei lähetä ketään herjaamaan Hänen sovitustyötään.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Se johtuu sinun omistajastasi, jolle jokainen totuuden sana on herjausta ja valehtelua.

        Sinä herjaat Jeesuksen sovitustyötä. Se on äärimmäisen likainen ja suuri synti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole sinua lähettänyt, sillä Hän ei lähetä ketään herjaamaan Hänen sovitustyötään.

        Saatana sinut omakseen Jeesuksesta vuodattamalla verellä omisti, ja siksi sinulla ei ole enää mitään mahdollisuutta Jeesuksen Hengen omistukseen:

        " Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
        nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
        mutta luopuneet uskostaan.

        Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!"


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatana sinut omakseen Jeesuksesta vuodattamalla verellä omisti, ja siksi sinulla ei ole enää mitään mahdollisuutta Jeesuksen Hengen omistukseen:

        " Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
        nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
        mutta luopuneet uskostaan.

        Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!"

        Joudut kerran Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan rikoksista Jeesuksen sovitustyötä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kundaliini budha hindu puhuu valheitaan taas.

        Älykkäät keskustelevat ilmiöistä ja ideoista, keskivertoihmiset tapahtumista ja yksinkertaiset muista keskustelijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä fiksua oli jälleensyntymiseen uskovassa prinssissä, joka kulutti elämänsä oman napansa tuijotteluun?

        Paljastit juuri tietämättömyytesi ja yksinkertaisuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla Kristuksen vuoksi vihattu tai muuten vaan vihattu.

        Täällä on juttusi todettu yksinkertaisesti epäraamatulliseksi. Ei sen takia kukaan sinua vihaa. Mutta itse ainakin lakkaan lukemasta kommenttejasi, jotka eivät todellakaan ole totuudessa pysyviä.

        Useimmat uskovatkaan eivät ole vihattuja Kristuksen tähden, vaan oman käytöksensä vuoksi.:)


    • Anonyymi

      Niin kumpaanko aloittaja nyt haluaa vastauksen: naisiin vai nettisaarnaajiin?

      Nainen on varmasti fyysisestikin suht usein se heikompi osapuoli, kuten mm. miesten tekemistä väkivaltarikoksista naisia kohtaan voidaan nähdä.

      Mutta ainakin nainen on heikompi astia henkisesti ja hengellisesti, sillä raamattu kertoo, että nainen eksytettiin.

      Vasta naisen kautta eksytettiin mies, kun nainen oman eksymyksensä jälkeen suositteli samaa myös miehelleen.

      Eli Aadam teki tyypillisen vedon, jota tänäkin päivänä nähdään miehillä eli hän totteli vaimoansa, niin kuin Jumalakin raamatussa sanoo, vaikka hänen piti totella Jumalaa. Ja olla perheen pää.

      • Anonyymi

        Tarkoittaa varmaan asetelmaa miehen avuksi synnyttää hoitaa auttaa leipoo mies on ehkä ennen ollut miesten töissä lihaksikkaampi ja sotimisessa johtajana mutta myös naisia on johtajina ja kuningattaret ,sotilaita on naisia lääkäreitä. Ehkei noi vanhat satuilut enää niin toimi nykyajassakaan. Huonommin olisi jos ei olisi elatusmaksuja ja lapsilisiä. Naiset pärjää nykyään hyvin. Jotkut miehet ei maksa elatusmaksuja niinku ulkomaalainen käy naimassa ja häipyy heillä jo muita lapsia muissa maissa. Ne pitää ottaa kiinni maksamaan elatukset. Joukkoraiskaaja porukka kiinni ja jokainen maksaa kivut sauraalakulut ja abortin tai elatusmaksut naiselle ja lapselle. Ei mitään miesten ylivaltaa. Mies syntyy naisesta joten sopii kunnioittaa naisia. Eikä ketään naista tapeta sen takia että miehen imago kärsii päin vastoin ukko voidaan laittaa naulakkoon seinälle koska naisen imago kärsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa varmaan asetelmaa miehen avuksi synnyttää hoitaa auttaa leipoo mies on ehkä ennen ollut miesten töissä lihaksikkaampi ja sotimisessa johtajana mutta myös naisia on johtajina ja kuningattaret ,sotilaita on naisia lääkäreitä. Ehkei noi vanhat satuilut enää niin toimi nykyajassakaan. Huonommin olisi jos ei olisi elatusmaksuja ja lapsilisiä. Naiset pärjää nykyään hyvin. Jotkut miehet ei maksa elatusmaksuja niinku ulkomaalainen käy naimassa ja häipyy heillä jo muita lapsia muissa maissa. Ne pitää ottaa kiinni maksamaan elatukset. Joukkoraiskaaja porukka kiinni ja jokainen maksaa kivut sauraalakulut ja abortin tai elatusmaksut naiselle ja lapselle. Ei mitään miesten ylivaltaa. Mies syntyy naisesta joten sopii kunnioittaa naisia. Eikä ketään naista tapeta sen takia että miehen imago kärsii päin vastoin ukko voidaan laittaa naulakkoon seinälle koska naisen imago kärsii.

        Olisiko kannattanut lukea vastaus, koska raamattu vastauksen kertoo.


    • Anonyymi

      >> raamattu kertoo, että nainen eksytettiin. <<
      >> nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. <<

      Näistä syistä on myös olemassa (se paljon parjattu) naijohtajuuskielto Jumalan seurakunnassa.

      Luultavasti seurakunnan johtoasema olisi myös muutenkin naiselle turhan raskas taakka kannettavaksi, koska johtajat ovat kaikein kovimman paineen alla ja myös sielunvihollisen tykityksen kohteena.

      • Mikä metsäläinen sinä olet. Nämähän ovat kaikki Saatanan kollisia palvelijoita:

        "Luultavasti seurakunnan johtoasema olisi myös muutenkin naiselle turhan raskas taakka kannettavaksi, koska johtajat ovat kaikkein kovimman paineen alla ja myös sielunvihollisen tykityksen kohteena."

        Olleet siitä lähtien, kun temppelin väliverho repesi.


    • Anonyymi

      Kuka tomppeli poistatti kristinuskon palstalta kommentin, jossa oli raamatunjakeita...?!

      • Anonyymi

        >> Kuka tomppeli poistatti kristinuskon palstalta kommentin, jossa oli raamatunjakeita...?! <<

        Jakeet olivat raamatunkohdasta, jossa käärme petti Eevan ja kuinka Eeva ojensi kielletyn hedelmän sen jälkeen miehelleen, joka söi ja kuinka Jumala rankaisi siksi, että mies kuunteli vaimoaan, vaikka olisi pitänyt kuunnella Jumalaa.


      • Siihenkö sinun raamatunlausekotelosta jakeet loppuivat?

        Hae niitä lisää Paavalilta, ne oivat Saatanan rakastamia jakeita.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Siihenkö sinun raamatunlausekotelosta jakeet loppuivat?

        Hae niitä lisää Paavalilta, ne oivat Saatanan rakastamia jakeita.

        Rukoilin Herralta sielunvihollisen kuohintaa ym., mutta ilmeisesti vielä ei ole sen hetki tullut, koska se täälläkin minua kiusaa, kun tuon sen valheita esiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rukoilin Herralta sielunvihollisen kuohintaa ym., mutta ilmeisesti vielä ei ole sen hetki tullut, koska se täälläkin minua kiusaa, kun tuon sen valheita esiin.

        Mutta et huomannut että se oli ehtinyt jo sinut kuohia.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Siihenkö sinun raamatunlausekotelosta jakeet loppuivat?

        Hae niitä lisää Paavalilta, ne oivat Saatanan rakastamia jakeita.

        Niin epäilinkin, että se olit sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin epäilinkin, että se olit sinä.

        Mitä epäilystä tässä sinulla oli:

        TeuvoSuni
        25.05.2021 19:09

        Siihenkö sinun raamatunlausekotelosta jakeet loppuivat?

        Hae niitä lisää Paavalilta, ne oivat Saatanan rakastamia jakeita.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mitä epäilystä tässä sinulla oli:

        TeuvoSuni
        25.05.2021 19:09

        Siihenkö sinun raamatunlausekotelosta jakeet loppuivat?

        Hae niitä lisää Paavalilta, ne oivat Saatanan rakastamia jakeita.

        Kaikki raamatussa on sinun mielestäsi saatanasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki raamatussa on sinun mielestäsi saatanasta.

        Samaa mieltä oli lähettäjänikin, kun tästä maailmasta poistui:

        "Te olette lähtöisin Saatanasta. 
        Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. 
        Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. 
        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.  Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden.
        Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt!
        Miten te voisitte välttää kadotustuomion? 
        Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
        Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.
        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Samaa mieltä oli lähettäjänikin, kun tästä maailmasta poistui:

        "Te olette lähtöisin Saatanasta. 
        Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. 
        Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. 
        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.  Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden.
        Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt!
        Miten te voisitte välttää kadotustuomion? 
        Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
        Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.
        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."

        Herra sinua siunatkoon.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Siihenkö sinun raamatunlausekotelosta jakeet loppuivat?

        Hae niitä lisää Paavalilta, ne oivat Saatanan rakastamia jakeita.

        Mark. 13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herra sinua siunatkoon.

        Olisitpa sanonut tuon omalla nimelläsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra sinua siunatkoon.

        Älä siunaa Pahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra sinua siunatkoon.

        Ei kannata siunata menetettyä sielua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata siunata menetettyä sielua.

        Ei hän ole menetetty sielu. Herran käskystä siunaan, en kiroa.


    • Anonyymi

      Jos naisten töitä aletaan tarkastelemahan, niin tekeväthän nykyajan naiset edelleenkin raskaita "miesten" töitä. Toimivat esim. metsureina ja metsäkoneen kuljettajina sekä hitsaajina ja koneenasentajina. Monet lapioivat edelleenkin sontaa, jos kuivalantala navetan yhteydessä on. Toimivat maasiirtoalalla. Ajavat rekkaa. Ovat trukkikuskeja. Nosturin käyttäjiä. Satamatyöntekijöinä. Yms.. yms.. Ettei nyt aina ja toistuvasti tartte sota-aikaa muistella, kun vaan viittii vähänki tsiikata ympärilleen..

      • Anonyymi

        Ne, jotka osaavat ja pystyvät, tekevät. Ne jotka eivät osaa ja pysty, arvostelevat.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne, jotka osaavat ja pystyvät, tekevät. Ne jotka eivät osaa ja pysty, arvostelevat.:D

        Tässä olikin nyt kysymys raamatun kannasta, eikä niinkään noista mies- ja naisvaltaisista aloista ruumiillisista töistä.


    • Anonyymi

      Jumalan sanaa vai Paavalin mielipiteitä:
      https://www.youtube.com/watch?v=pim0GEw-Ls8

      Kaikkia, joita raamatun raitis totuus Paavalista oikeasti kiinnostaa, voivat kuunnella laittamani videon.

      Paavalia kohtaan hyökätään jatkuvasti mm. new age-liikkeen, uushenkisyyden ja okkultismin taholta erittäin voimakkaasti.

      Jos Paavali siis olisi jotain muuta kuin Jumalan palvelija, eivät nämä mainitut okkulttiset tahot Paavalia parajaisi, vaan kehuisivat häntä. Mutta he eivät kehu, vaan parjaavat, koska Paavali oli Herran Kristuksen palvelija.

      • Anonyymi

        Myös juutalaisuudesta tulevat ovat penseitä Paavalille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös juutalaisuudesta tulevat ovat penseitä Paavalille

        Varmaankin ainakin sekulaarit juutalaiset. Mutta sielläkin on jo uuden liiton uskovia tuhansittain, jotka uutta testamenttia opiskelevat ja julistavat.


    • Anonyymi

      Sen takia naista sanotaan heikommaksi astiaksi, koska nainen on tehty miehen kylkiluusta Raamatun Kirjoitusten mukaan. Nainen tehtiin kumppaniksi miehelle, koska apinoista eikä muistakaan eläinlajeista sopivaa kumppania löytynyt. Miehen tehtävänä on huolehtia kaikin tavoin naisesta, joka on hennompi ja sirompi ja moniaankin kerran heikompi.

    • Anonyymi

      Ailahtelevainen, herkkä muuttamaan mieltään.

      • Anonyymi

        Sekä miehissä että naisissa on heikkoja ja ailahtelevia. Heikot miehet joko pelkäävät tai sitten etsivät vahvoja naisia pelastajaksi. Heikot naiset etsivät vahvalta vaikuttavia miehiä, mutta saavat usein pettyä. Sillä uhoaminen ei ole vahvuutta. Naiset näissäkin tapauksissa ovat palaset keränneet ja perheen elättäneet. En ole tavannut yhtään ailahtelevaa naista asiantuntijoissa, bisnesten johtoryhmissä tai kriisialueilla siviili- tai sotilastehtävissä. Maailmankuva riippuu siitä missä porukoissa liikkuu.


    • Olen joskus paininut naisen (naisten) kanssa.

    • Anonyymi

      Nainen on herkkä tunteidensa vietävissä. Nainen on kipuherkkä mieheen verrattuna, arka, pelkäävä. Nainen pyrkii jäämään kotiin koti vaimoksi, eikä halua mennä töihin vaan on miehen loiselätti. Kotiäiti syö suklaata, lihoaa, käy shoppaillemassa, ravintolassa. Askartelee pupuja ja valittaa kuinka raskasta olla rahaton kotivaimo. Mies raataa töissä.

      NAINEN ei pääse elämässä yhtä pitkälle kuin Mies aivojensa takia. Mies opiskelee ja nainen meikkaa. Mies on looginen vastuuntuntoinen,nainen vastakohta.

      • Anonyymi

        Yleensä nainen tekee omaisuuden vitullaan avioliiton kautta


    • Anonyymi

      Rukoilen, että löydät sen oikean.

      • Anonyymi

        Noilla eväillä oikean löytäminen ei ole helppoa.:) Suuri osa suomalaisista naisista on taloudellisesti itsenäisiä. On pikkuisen huvittavaa kun vähemmän ansaitsevat miehet epäilevät, että naiset ovat heidän rahojensa perässä. Kuuntelin kerran työmatkalta tullessani koko taksimatkan kuljettajan valitusta kuinka kaikki naiset ovat hänen omakotitalonsa perään. Meinasi pokka pettää.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla eväillä oikean löytäminen ei ole helppoa.:) Suuri osa suomalaisista naisista on taloudellisesti itsenäisiä. On pikkuisen huvittavaa kun vähemmän ansaitsevat miehet epäilevät, että naiset ovat heidän rahojensa perässä. Kuuntelin kerran työmatkalta tullessani koko taksimatkan kuljettajan valitusta kuinka kaikki naiset ovat hänen omakotitalonsa perään. Meinasi pokka pettää.:)

        Miehet taitavat olla samantyyppisiä tänä päivänä. On Auervaaraa ym. Ulkomaita myöten otetaan yhteyttä ja sitten osoittaudutaan pelkäski huijariksi ja onnenonkijaksi.


    • Anonyymi

      Pietari tarkoitti, että miten läheisiään pitää kohdella.

      Naiselle ei pidä korottaa ääntään, koska nainen loukkaantuu herkemmin kuin mies.
      Mietippä lapsia. Pojille saa aina sanoa kovemmin kuin tytöille.
      Pietari myös muistutti, että vanhaa naista pitää kohdella varoen. Kyse on nimenomaan siitä, että nainen ottaa itseensä herkemmin.

      On myös kuvattu, että nainen on kuin kristallimalja ja mies on kuin sinkkiämpäri.
      Molemmat ovat tarpeellisia. Molemmilla voi nostaa kaivosta vettä tai tarjolla juhlavieraille. Toki sinkkiämpäri toimii paremmin kaivossa ja kristallimalja juhlapöydässä.

      Eli miesten pitää muistaa tämä!

      Mitä yllä oleva kirjoitti viisaudesta niin nainen on kyllä paljon fiksumpi kuin mies. Sen näkee heti peruskoulussa. Tytöt oppivat nopeammin ja ovat parempia myös yliopistossa.

      Kyse ei siis ollut Aadamin tai Eevan tilanteesta. Sanoihan Jumala Abrahamillekin, että hänen tulee kuulla kaikessa vaimoaan Saaraa. Samaten Jumala sanoi, että Ismaelista tulee Iisakin orja. Eli tässä on todiste, Jumala ei asettanut naista miehen alamaisuuteen. Yksilökysymys, ei sukupuolikysymys.

      Jumala katsoo ihmistä yksilönä, ei lihakimpaleena. Olit sitten nainen tai mies, tyttö tai poika, vammainen tai terve, nuori tai vanha, olet yhtä arvokas Jumalan silmissä. Sydämen tila kertoo sen, oletko pelastettu vai tuomittu.

      • Anonyymi

        Tytöt on koulussa parempia kun ne tykkää historiasta suomesta kemiasta biologiasta kielistä jne kouluaineista. Kouluaineet kiinostavat tyttöjä ei poikia. Poikia kiinnostava kouluopetus sisältää vain mootoripäristystä, tietokonepelejä. Ei mitään nykyistä hömppää.


      • Anonyymi

        "Kyse on nimenomaan siitä, että nainen ottaa itseensä herkemmin."

        Salli mun nauraa. Miksi ottaa itseensä, kun voi sanoa takaisin? Verbaalisia lahjoja on siunaantunut sen verran, että se on tavallisesti sillä saletti.:D:D Miehellä tai naisella, joka kuvittelee olevansa vastakkaisen sukupuolen asiantuntija, on surkea ihmistuntemus. Sillä erot yksilöiden välillä sukupuolten sisällä ovat aina isompia kuin sukupuolten välillä.


      • Anonyymi

        "Mitä yllä oleva kirjoitti viisaudesta niin nainen on kyllä paljon fiksumpi kuin mies. Sen näkee heti peruskoulussa. Tytöt oppivat nopeammin ja ovat parempia myös yliopistossa."

        Naiset ovat keskimäärin sosiaalisesti lahjakkaampia. Osaavat lukea myös pieniä signaaleja. Viisaus on oikeastaan tarkkasilmäistä kykyä havainnoida elämää ja tehdä siitä johtopäätöksiä. Tietoa voi hankkia kuka tahansa, jolla on kohtuullisen hyvin toimivat aivot ja motivaatiota. Naisilla näyttäisi motivaatiokin olevan kohdillaan, koska suurin osa korkeakoulutetuista on nykyään naisia. Näin on myös arabimaissa.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyse on nimenomaan siitä, että nainen ottaa itseensä herkemmin."

        Salli mun nauraa. Miksi ottaa itseensä, kun voi sanoa takaisin? Verbaalisia lahjoja on siunaantunut sen verran, että se on tavallisesti sillä saletti.:D:D Miehellä tai naisella, joka kuvittelee olevansa vastakkaisen sukupuolen asiantuntija, on surkea ihmistuntemus. Sillä erot yksilöiden välillä sukupuolten sisällä ovat aina isompia kuin sukupuolten välillä.

        >> Salli mun nauraa. Miksi ottaa itseensä, kun voi sanoa takaisin? Verbaalisia lahjoja on siunaantunut sen verran, että se on tavallisesti sillä saletti <<

        Eikös tuo juurikin ollut ja ole sitä itseensä ottamista?


    • Anonyymi

      Älkää intoilko liikaa.

    • Siksi koska Raamattu on patriarkaalinen kirja.

      • Anonyymi

        Patriarkaalinen se on teidän aseran kannattajien mielestä, koska raamattu puhuu niin voimakkaasti jumalatar-kultteja vastaan.

        Jumala on ilmoittanut itsensä nimenomaan Isänä. Se tarkoittaa sitä, että kaikki on hänestä lähtöisin.

        Jeesuskin oli Jumalan Poika, eikä tyttö.

        Nainen fyysisesti ja henkisesti heikompana ja eksyväisempänä olentona kuuluu Jumalan mielestä vahvemman eli miehen suojeluksen alle.


      • Anonyymi

        Raamattu on kuninkaallinen kirja.


      • Anonyymi

        Kaikki tuon ajan kirjat olivat patriarkallisia. Miten muutenkaan, sillä ne kertoivat oman aikansa yhteiskunnista. Kaikki eivät edelleenkään ymmärrä, että raamatun idea on sen sanoma. Eivät kulttuurisidonnaiset kertomukset, joiden avulla se kerrotaan.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 1Tim. 2:13-15
      Sillä Aadam luotiin ensin,
      sitten Eeva;
      eikä Aadamia petetty,
      vaan nainen petettiin
      ja joutui rikkomukseen.
      Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta,
      jos hän pysyy uskossa
      ja rakkaudessa
      ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

      1Moos. 3:6
      Ja vaimo näki,
      että siitä puusta oli hyvä syödä
      ja että se oli ihana katsella
      ja suloinen puu antamaan ymmärrystä;
      ja hän otti sen hedelmästä
      ja söi
      ja antoi myös miehellensä,
      joka oli hänen kanssansa,
      ja hänkin söi.
      2Kor. 11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

      • Anonyymi

        2 Kor 11:3-8
        Mutta minä pelkään,
        että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan,
        niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä
        ja puhtaudesta,
        joka teissä on Kristusta kohtaan.
        Sillä jos joku tulee
        ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä,
        jota me olemme saarnanneet,
        tai jos te saatte toisen hengen,
        kuin minkä olette saaneet,
        tai toisen evankeliumin,
        kuin minkä olette vastaanottaneet,
        niin sen te hyvin kärsitte.
        Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.
        Jos olenkin oppimaton puheessa,
        en kuitenkaan tiedossa;
        olemmehan tuoneet sen teille kaikin tavoin ilmi kaikissa asioissa.
        Vai olenko tehnyt syntiä siinä,
        että - alentaessani itseni,
        jotta te ylenisitte - olen ilmaiseksi julistanut teille Jumalan evankeliumia?
        Muita seurakuntia minä riistin,
        ottaessani heiltä palkkaa palvellakseni teitä.
        Kun olin teidän luonanne
        ja kärsin puutetta,
        en rasittanut ketään.


    • Anonyymi

      Miehet ovat kuitenkin kaiken puolin pahempia. Murhaavat naisia ja tappavat, ovat juoppoja, haureellisia, pettävät, perheenjättäjiä jne. Naiset tekemät synnit ovat tuomittavia mutta miehet tekee enemmän pahaa. Heitä on vangeistakin 96%.

    • Anonyymi

      "Heikompi astia" on aina ollut vain tiettyjen miesten yritys hallita naista. Kaikki eivät miehet eivät ole sellaisia. Eivätkä kaikki naiset ole hallittavissa. Aihe on oikeastaan ikävystyttävä ja tosielämälle vieras.

    • Anonyymi

      Jatkoksi vielä, että tuhannet ja taas tuhannet naiset hoitavat kotinsa ja tinaavat perheen elatuksen yksinhuoltajina, monesti sellaisissakin perheissä, joissa aviomies on muka perheen päänä, mutta ryyppää tienestinsä ja sijoittaa loput rahat autoon, jonka pitää olla tip-top-kunnossa ja korkeintaan 3 v. vanha.
      Monissa avioliitoissa vaimolla ei ole varaa mihinkään muuhun kuin välttämättömiin menoihin, ja miehen eli taso on aivan toista luokkaa kuin muun perheen.
      Kuitenkin juuri tällaisilla miehillä on otsaa väheksyä naisten panosta yhteiskunnassa, "eihän niillä ole edes varaa uuteen palttooseen, halpatyön tekijöillä."

    • Anonyymi

      Israelissa naiset käyvät armeijan, ja vaativat olla etulinjassa taisteluissa- Näin Pyhssä maassa toimitaan. Tasa-arvoisesti.

    • Anonyymi

      Kauniita ovat tummat, pitkähiuksiset naissotilaat khakinvärisissä puvuissaan, aseineen kaikkineen.

    • Anonyymi

      Tyhmyys ja uskonto.

    • Anonyymi

      Mies nostaa enemmän rautaa. Tuohan on päivän selvää. Mies heittää keihästä pitemmälle. Ja kuulaa. Juoksee satasen alle kympin. Hyppää korkeutta paljon enemmän.
      Jos et usko niin laitetaan maailman vahvin mies ja nainen kilpailemaan keskenään.

      • Anonyymi

        Mitä hyötyä on kuulantyönnöstä,vaikka kuinka pitkälle pukkaisi...::)

        Nainen vaan on nykysuomessa miestä älykkäämpi. Kaikilla aloilla naiset johtavat.Jopa pääministeri on nainen, ja pian myös (taas) Suomessa on naispresidentti.

        Se siitä"heikommasta" astiasta..::)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      157
      2262
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      120
      1715
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1590
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      98
      1487
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1332
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      223
      1285
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1273
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1237
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1121
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      976
    Aihe