Se on yksinäisyys palsta. Menkää sinne siis äkkiä.
Tämä ei ole oikea palsta teille.
19
73
Vastaukset
Mistä voit tietää, miten yksinäinen kukakin ihminen on. Jotkut viihtyvät omissa oloissaan suuren osan ajasta, jotkut taas haluavat, että heillä on seuraa ihan koko ajan.
- Anonyymi
Saahan sen selville kirjoituksia lukemalla. Moni urputtaa että ei ole ystäviä eikä tyttöystävää, ja jotenkin olettaa että moinen ruikutus täällä muuttaisi asian. Jos se ei ole yksinäisyyttä niin mikä sitten?
Mitkä ovat ne kriteerit, jotka termi yksinäinen pitää sisällään?
Miten sä määrittelet sen kuka on yksinäinen ja kuka ei?
Osaatko lukea toisten ihmisten ajatuksia, kun niin pätevästi neuvot ihmisiä mikä palsta on heille oikea ja mikä taas ei?
Mitkä ovat yksinäisyys -palstan vaatimukset kirjoittajiltaan?
Mitkä ovat sinkku -palstan vaatimukset tänne kirjoittavilta?
Onko tämä edes oikea palsta sinulle?
Osaatko antaa näihin kysymyksiin konkreettisen ja paikkansa pitävän vastauksen?
Kuvitteletko olevasi parempi kuin muut, ja siitä syystä saat päättää kuka tänne kuuluu ja kuka ei?
Kuten Jälkkäri-istuja toteaa, toiset viihtyvät myös yksin. Itse kuulun siihen joukkoon. Viihdyn yksin kotona pitkiäkin aikoja, enkä koe siitä huolimatta olevani yksinäinen. Jos haluan seuraa tai ihmisten keskelle, tarvii vain lähteä ulko-ovesta pihalle. Kaikki eivät edes halua olla 24/7 ihmisten ympäröimänä, mutta siitä huolimatta he eivät välttämättä ole yksinäisiä.
Oletko ajatellut että yksinäinen voi olla jopa omien kaveriensa joukossa, ihminen voi olla yksinäinen jopa ihmisten keskellä ollessa. Se että on yksinäinen, ei vaadi pelkkää yksin oloa.
Kaikki yksinolijat eivät ole automaattisesti yksinäisiä. Silloinhan voisi todeta, että joka ikinen maailmassa oleva yksin asuva on yksinäinen. Jos et ole parisuhteessa tällä hetkellä, niin silloinhan sinäkin olet yksinäinen ja väärällä palstalla. Oletko ajatellut sitä?
Oletko SINÄ yksinäinen?- Anonyymi
"Vapaaehtoinen yksinolo on eri asia kuin yksinäisyys. Yksinäisyys on pakollista ja ahdistavaa, kun taas yksinolo on itse valittua ja se voi olla positiivista. Yksinolo voi antaa mahdollisuuden rentoutua ja rauhoittua oman itsensä ja ajatustensa kanssa. Yksin oleminen on yhtä tärkeää kuin yhdessäolo. On tärkeää oppia viihtymään yksin. "
Tämä on mielestäni hyvin sanottu.
Ja:
"Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Yksinäisyys on aina haitallista. Vaikka se aiheuttaa alakuloa sekä psyykkistä ja fyysistä pahoinvointia, se on selvästi eri asia kuin masennus ja sairaudet."
Jos ihminen elää yksin, sinkkuna, ei välttämättä koe ollenkaan yksinäisyyttä. Voi kuitenkin kaivata sosiaalisia suhteita ja ajatusten vaihtoa esim. juuri tällaisen palstan kautta toisten samanmieleisten kanssa. Tämä palsta nyt kyllä on pilalla juuri näitten tyhjänmölisijöitten takia joilla ei ole mitään asiaa, halutaan vain soittaa suutaan.
Itse elän sinkkuna koska valitsen sen elämäntavan, mutta en ole yksinäinen. Viihdyn valtavan hyvin näin, mutta kaipaan myös ajatustenvaihtoa ja ajanviettoa muitten kanssa. Ystävät on tärkeitä vaikka en heitä koko ajan näekään. Tykkään olla yksin - en ole yksinäinen. - Anonyymi
Olen vähän yksinäinen, en omista kavereita en ketään. En saa parisuhdetta.
T.allu- Anonyymi
Paljo tulee yksin oltua.. välillä masentaa ku ei ole ketään kelle jutella paitsi oma terapeutti.. ihmiset ei kai musta tykkää.
- Anonyymi
Varmana en mene yksinäisyyspalstalle; kuullostaa yksinäiseltä. Jos sitä haluan, olen yksin.
- Sheena - Anonyymi
Missä se semmonen palsta on? Käydäänkö siellä yks kerrallaan itkemässä omaa yksinäisyyttä. Harva tässä maailmassa edes pystyy täysin erakkona eleleen, vaikka sitä haluais, niin aina jotain sosiaalisia siteitä on. Läheisyys sitte eri asia.
Joskus tulee pieniä hetkiä, kun tunnen jonkinlaista haikeutta, mutta kun katson kokonaiskuvaa, niin yksin oleminen ei ahdista mua. Olen tottunut olemaan paljon myös itsekseni. Tarvitsen yksinoloa, saan siitä energiaa. Yksin ollessa voin tehdä rauhassa omia juttujani ja olla sellainen kuin olen ilman ulkopuolelta tulevaa sanelua siitä millainen mun täytyy olla.
Välillä sitten tykkään lähteä ulos ihmisten pariin (tai täytyy lähteä, jos on pakollisia menoja ja muita toimitettavia asioita), mutta ulkonakin ollessa saatan olla välillä enemmän tarkkailijan osassa. Istun jossain penkillä tai kahvilan tai kirjaston nurkassa ja tarkkailen ihmisiä, mutta samalla saatan olla uppoutunut omiin ajatuksiini, olla miljoonan mailin päässä. Toki myös välillä juttelen ihmisten kanssa, mutta välillä haluan vain kulkea yksin omia polkujani.
On eri asia sitten, jos yksin oleminen ei ole vapaehtoista. Ei kaikkia yksin olevia voi niputtaa samaan ryhmään. Eivät kaikki yksin olevat tunne itseään erakoiksi (esim. itse en tunne olevani erakko, vaikka en ihan jatkuvasti ole suuna päänä höpöttelemässä ihmisille ja vaikka yleensä mieluummin luen kotona vaikka kirjaa tai kuuntelen musiikkia tai menen metsän siimekseen tai johonkin kahvilan nurkkaan istumaan kuin esim. johonkin ihmisiä kuhisevaan baariin tai joihinkin juhliin, toki välillä ihmisvilinäkin on mulle ihan ok ja nykyelämässä myös joutuu tottumaan/turtumaan sellaiseen enemmän tai vähemmmän, vaikka ihan aina ei jaksaisi).- Anonyymi
Kuka sinulle sanelee millainen (muka) pitäisi olla?
- Sheena
Täältä saisi lennättää monta kirjoittajaa pois, jos täällä alkais juttujen perusteella määrittelemään omat palstat kirjoittajille.
Yksi palsta saisi tulla vaan tännekin lisää, se voisi olla anonyymit perseilijät, minne voisi mennä kaikki, keitä ei kiinnosta keskustella, vaan pitää spämmätä, mustamaalata muita, uhoilla ja öyhöttää vaikka mistä....
Mutta yhtä kaikki... aina voi itse häippästä hevon kuuseen ja olla lukematta tätä saittia. Se onnistuu helpoiten. Ei tarvitse uhriutua enää..Täällä 24:ssa on monia, jotka vaan höpöttää ihan mitä sattuu ja valitettavasti niitäkin, jotka haukkuu toisia tai toisten kommentteja/aloituksia. Mutta olen välillä keskustellut täällä asiallistenkin kommentoijien kanssa ja käynyt joskus myös mielenkiintoisia keskusteluja. Mutta jos haluaa tarkemmin/syvällisemmin puida jotain aihetta, niin sellainen on aika harvinaista, mutta kyllä sitäkin saattaa joskus tapahtua. Yleensä täällä vaan suolletaan mitä suolletaan sen kummemmin ajattelematta. Toki huumoria saa joskus olla, mutta joillakin sekin tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän ilkeänpuolesta tai härskiä.
Norppa83 kirjoitti:
Täällä 24:ssa on monia, jotka vaan höpöttää ihan mitä sattuu ja valitettavasti niitäkin, jotka haukkuu toisia tai toisten kommentteja/aloituksia. Mutta olen välillä keskustellut täällä asiallistenkin kommentoijien kanssa ja käynyt joskus myös mielenkiintoisia keskusteluja. Mutta jos haluaa tarkemmin/syvällisemmin puida jotain aihetta, niin sellainen on aika harvinaista, mutta kyllä sitäkin saattaa joskus tapahtua. Yleensä täällä vaan suolletaan mitä suolletaan sen kummemmin ajattelematta. Toki huumoria saa joskus olla, mutta joillakin sekin tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän ilkeänpuolesta tai härskiä.
Joo, onneks täällä on ihan asiallisiakin keskustelijoita, mutta ehkä joku rekisteröitymispakko saattais tehdä ihan hyvää. Jotenkin se jonninjoutava ilkeily ja ääritouhu jäis pois ja sitä ehkä vois valvoakin paremmin.
Mutta tälläinen tämä on ja näillä mennään. :o)interlocutrice kirjoitti:
Joo, onneks täällä on ihan asiallisiakin keskustelijoita, mutta ehkä joku rekisteröitymispakko saattais tehdä ihan hyvää. Jotenkin se jonninjoutava ilkeily ja ääritouhu jäis pois ja sitä ehkä vois valvoakin paremmin.
Mutta tälläinen tämä on ja näillä mennään. :o)Ei se rekisteröidyllä nimimerkilläkään kirjoittelu aina auta.
Norppa83 kirjoitti:
Ei se rekisteröidyllä nimimerkilläkään kirjoittelu aina auta.
Siis rekisteröitynä vois ehkä kysellä ja katsella, mistä törkyviesti tulee ja olisi edes joku tieto, kuka se vois olla. Loppuis varmaan jonkinlainen törkyviestien mättäminen sentään.
Nyt veikkaan, että on vaikeaa seurata mitään...tosin voihan joku tekaista koko homman, mutta voisihan se olla joku pankkitunnuksilla rekkautuminenkin ihan jees...
- Anonyymi
Yksinäisyys palstalla yksinäinen on yksin. Ei sinne kannata mennä.
- Anonyymi
Huomenna voi tulla uusi jäkis, Kiukkuinen Jää-Kekkonen jälleen ottelu ja Selviytyjätkin ehkäpä.
- Anonyymi
Tuollainen juttu että: siis jos ei jaksa nyt olla ollenkaan nuorten naisten luona jos ärsyttää ja muuta, hassua mutta niin bvoi olla mjutta ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161