Epäurheilu

Miksi epäurheilu on niin tuomittavaa urheilun piirissä? Mitä on epäurheilu? Näitä asioita yritin selvittää, mutta törmäsin moneen läpipääsemättömään seinään. Olin kännissä kuin harakka syksyllä: https://www.youtube.com/watch?v=8pnqYG9E9AQ
(Tässä Timo Harakka on palaamassa pesälle rankan työpäivän jälkeen)

Huomioni kiinnittyi asiaan ekaksi, kun huomasin, että jalkapallo- ottelussa oli pelaaja ajettu pois kentältä epäurheilijamaisen käytöksen vuoksi. Tutkittuani asiaa tarkemmin, niin tein havainnon, että monessa muussakin lajissa sanktioidaan myös epäurheilijamainen käytös ankarasti. Tämä asia vaati lisäselvityksiä. Tutkimusta varten matkustin kahdeksi viikoksi Balille.

Epäurheilu eli e- urheilu on erittäin suosittua nykyään. Se on Veikkauksella vedonlyöntikohteenakin usein. Suosittujen turnausten voittajille jaetaan miljoonia. Monelle se on ammatti. E- urheilussahan löhötään sohvalla tai valutaan tarkoitusta varten rakennetulla tuolilla, juodaan energiajuomia ja syödään sipsejä, sekä pelataan pleikkaa. E- urheilijalla todetaan kakkostyypin diabetes tyypillisesti ennen kolmeakymmentä ikävuotta.

Jalkapalloilijat tai muut urheilijat eivät siedä siis tälläistä laiskottelua, koska itse treenaavat itsensä piippuun aamusta iltaan. Siksi siis epäurheilijoita ei nähdä tulevissa Tokion olympialaisissakaan.

3

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin mielestäni epäurheilu on yksinkertaisesti aidon urheilun vastakohta. Penkki-ja sohvaurheilun tiedän. Sekä kaikenlaisen pelaamisen. Luulisi ettei epäurheilussa olisi urheilua lainkaan. Ei edes teeveestä katsoen.

      Minua naurattaa sana "moottoriurheilu" hah. Se ei oo urheilua nähnytkään. Pelkkää peliä. Sama juttu kuin sohvaurheilijoiden pelaaminen terveydellään.

    • Anonyymi

      Saatetiin tarkoittaa epäureilullista käyttäytymistä. Mistä minä sitä tietäisin; pienenä orpopoika, sama vika vanhanakin.
      Kaikesta huolimatta olisin tänään saanut metsästettyä muhevan naakkapaistin, mutta Yliluonto käski laittaa torrakon vaan naulakkoon. Lintujen pesintäaika, Y suhautti kultahampaidensa koloista. sano.

    • Anonyymi

      Timo Harakka on suomen harakoista kuitenkin pähein. Yks Ylen toimittaja oli myös pakinoitsija, sitten sai parempia tehtäviä.
      Aikasemmin kirjoitti amerikasta; siellä on harakatkin parempia. Tarinan opetus, niin silloin. Nyt on nyt.

      Saattaakin olla, että meitillä suomessa on nyt maailman parhaimpii harakoi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe