Otatteko roolia?

Jos muut on turpa kiinni ja kokoajan jatkuu sellainen ”joojoo katsotaan josko asiat lutviutuisi”-meiniki ja tiedät, etteise muutu, jos joku (eli sinä) ei ääneen sano mitään.

Puututko vai odotatko mitä muut tekee/sanoo?

82

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puutun asioihin, kun en jaksa katsella saamattomuutta.

• Anonyymi

Tarkoitat tallisi siisteyttä joka oli kuin pommin jäljiltä ja poikasikin oli siitä valittanut kun itse tuumailit joo joo kyllä se siitä lutviutuu.
      Ajan kanssa oppii tarttumaan asioihin kiinni, ole huoleti vaikka nyt ei tuntuisikaan siltä.
      Otat vain kopin omista tunteistasi ja vastuustasi.

• Riippuu tilanteesta ja asiasta. Niin sanotusti kiireellisyysluokasta. Tai onko asioista sovittu jotain, jos on sovittu huomautan herkemmin, että menes hoitamaan oma tonttis kuten oli puhetta.

Jos jokin asia on sopimatta, koitan sopia kuis tehdään tai sitten saatan kotiloissa tehdä itse, niin saan ainakin mieleni mukaisen lopputuloksen. Ja tekemisen ilonkin toisinaan.

Esimekriksi kotona sellainen sanominen ei paljon auta. Saa sanoa x 100, jos toinen ei ole halukas eväänsä liikauttamaan, niin sano vielä vaikka 1000 kertaa, eikä sittenkään tapahdu mitään muutosta.

On täysin siitä kiinni mitä toinen katsoo tarpeelliseksi kuunnella ja tehdä.

Töissä taas yleensä muistutan jokaisen vastuusta, jos jokin asia alkaa halttaamaan. Koitan sen tehdä hienovaraisesti ja asiallisesti, mutta niin että se menee perille.

• *kotioloissa/kotiloissa :D

• No kyllä minäkin osaan huomauttaa asioista, mutta en nyt tarkoita ihan sitä tässä. Tarkoitan enemmänkin, että nostetaan jo asia pöydälle niin, että tämä peli ei voi jatkua näin. Että nyt ei voi jatkaa tätä ”joojoo”- meininkiä.

Meillä töissä taas sellaista menoa, ettei mitään rajaa... kukaan ei puutu mihinkään.
        Ja toinen on perhejuttu, mikä kyntää samaa rataa...

Mieli tekee taas sanoa, ettei tää peli vetele kummassakin. Mutta sitä ei tiedä aina, mikä on se oikea paikka ja aika? Jotenkin sellainen fiilis, ettei ole mitään oikeaa paikkaa ja aikaa... tai se on missä ja milloin vaan... aina se jotakuta sattuu...

• interlocutrice kirjoitti:

No kyllä minäkin osaan huomauttaa asioista, mutta en nyt tarkoita ihan sitä tässä. Tarkoitan enemmänkin, että nostetaan jo asia pöydälle niin, että tämä peli ei voi jatkua näin. Että nyt ei voi jatkaa tätä ”joojoo”- meininkiä.

Meillä töissä taas sellaista menoa, ettei mitään rajaa... kukaan ei puutu mihinkään.

Mieli tekee taas sanoa, ettei tää peli vetele kummassakin. Mutta sitä ei tiedä aina, mikä on se oikea paikka ja aika? Jotenkin sellainen fiilis, ettei ole mitään oikeaa paikkaa ja aikaa... tai se on missä ja milloin vaan... aina se jotakuta sattuu...

Okei. Tarkoitat ponnekasta puuttumista? Kotona teen tuota tämä peli ei vetele, muttei se mitään auta kuin lasten kanssa. Aikuinen perheenjäsen on niin omapäinen, että antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, kun itsellään on jokin erilainen näkemys. Minusta hyvin miestyypillistä käytöstä.

Miehillä tuppaa olla se minä tiedän paremmin asian mentaliteetti, silloinkin kun he kyllä puhuvat asioista mutta päättävät silti toimia omalla tavallaan. Eli sananhelinää.

Töissä olen vain se hienotunteinen neuvottelija, en ala mökyämään kun porukassa on aina niitä joilta se tulee luontevammin. Ne mökyää. Voin sitten sanoa, joo kuulostaa hyvälle. :)

• J-a-n kirjoitti:

Okei. Tarkoitat ponnekasta puuttumista? Kotona teen tuota tämä peli ei vetele, muttei se mitään auta kuin lasten kanssa. Aikuinen perheenjäsen on niin omapäinen, että antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, kun itsellään on jokin erilainen näkemys. Minusta hyvin miestyypillistä käytöstä.

Miehillä tuppaa olla se minä tiedän paremmin asian mentaliteetti, silloinkin kun he kyllä puhuvat asioista mutta päättävät silti toimia omalla tavallaan. Eli sananhelinää.

Töissä olen vain se hienotunteinen neuvottelija, en ala mökyämään kun porukassa on aina niitä joilta se tulee luontevammin. Ne mökyää. Voin sitten sanoa, joo kuulostaa hyvälle. :)

Ehdotan kyllä töissä erilaisia ehkä jopa toimivampia toimintamalleja, mutta en kyllä ole painostajatyyppinen läpiviejä.

Voin sotten sanoa, kun muut hylkäsi ideani ja myöhemmin palaavat itse siihen ideaani, jospa koitetaankin sitä että niinhän mä vähän silloin jo meinasin. :)

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Tyypillistä lesbon touhua sanoa miehelleen ja asua miehen kanssa ja lesbo joka ei koskaan ole ollut naisen kanssa eli miettii vaan sitä että tarvitaanko edes yksi seksi kokemus naisen kanssa että voi sanoa olevansa lesbo ja sen jälkeen ei voi perua sitä ja asuuko ja onko lesbo aina toisen lesbojen kanssa suhteessa vai onko ne miesten kanssa suhteessa ja vain miehiin meneviä

• Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

No kyllä minäkin osaan huomauttaa asioista, mutta en nyt tarkoita ihan sitä tässä. Tarkoitan enemmänkin, että nostetaan jo asia pöydälle niin, että tämä peli ei voi jatkua näin. Että nyt ei voi jatkaa tätä ”joojoo”- meininkiä.

Sun ongelma on että otat vastuuta toistenkin tunteista. Läheisriippuvaisen rajattomuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sun ongelma on että otat vastuuta toistenkin tunteista. Läheisriippuvaisen rajattomuutta.

Ihan omia tunteita ja asioita on.

• J-a-n kirjoitti:

Ehdotan kyllä töissä erilaisia ehkä jopa toimivampia toimintamalleja, mutta en kyllä ole painostajatyyppinen läpiviejä.

Voin sotten sanoa, kun muut hylkäsi ideani ja myöhemmin palaavat itse siihen ideaani, jospa koitetaankin sitä että niinhän mä vähän silloin jo meinasin. :)

No mulle ei töissä tai muuallakaan kissan oikeasti pöydälle nostaminen ole arvovalta-kysymys. Vaikka monia se ottaa arvovallankin päälle.

Huomaan vaan, että aika pitkälle kaikki osaa mennä, kun vaan joojoo-meiningillä mennään. Siinä jää hiljaisimmat kärsimään...

Mutta pitääpä tästä laitella työrukkaset käteen. Tulin maalle väsäämään sen pergolan... aloitus vaan aina vaikeinta. 😄

• Anonyymi

No mulle ei töissä tai muuallakaan kissan oikeasti pöydälle nostaminen ole arvovalta-kysymys. Vaikka monia se ottaa arvovallankin päälle.

Huomaan vaan, että aika pitkälle kaikki osaa mennä, kun vaan joojoo-meiningillä mennään. Siinä jää hiljaisimmat kärsimään...

Mutta pitääpä tästä laitella työrukkaset käteen. Tulin maalle väsäämään sen pergolan... aloitus vaan aina vaikeinta. 😄

"aloitus vaan aina vaikeinta."

Siksihän tämä ketjukin on kun et saa mitään aikaan

• Anonyymi kirjoitti:

"aloitus vaan aina vaikeinta."

Siksihän tämä ketjukin on kun et saa mitään aikaan

Kyllä on saatu jo jotain aikaan. Vesisadekuurokin pitipidellä välissä. 😁

Kyllä on saatu jo jotain aikaan. Vesisadekuurokin pitipidellä välissä. 😁

Tässä sulle aloituksen vaikeutta prkle! 😀

https://aijaa.com/zaAnQj

Vielä kattovasat kiinni ja toisen suunnan vitoreivat.sitten vaan muutama laatta keskelle ja murskeet pohjalle. Villiviini yhdelle nurkalle ja mun hommat on siinä. Sisko saa hoitaa kasvit ja muut. 😄

Tässä sulle aloituksen vaikeutta prkle! 😀

Vielä kattovasat kiinni ja toisen suunnan vitoreivat.sitten vaan muutama laatta keskelle ja murskeet pohjalle. Villiviini yhdelle nurkalle ja mun hommat on siinä. Sisko saa hoitaa kasvit ja muut. 😄

Nonih, nyt kun vielä siihen grilli ja palju viereen, kesäkelit tilaukseen, kylmää olutta ja ai nam. 😛

• J-a-n kirjoitti:

Nonih, nyt kun vielä siihen grilli ja palju viereen, kesäkelit tilaukseen, kylmää olutta ja ai nam. 😛

Grilli tulee. Paljun vois sitten miettiä saunan nurkalle. Ehkä teen kärrimallin mitä vois vuokrata, kun ei sitä aina kehtaa laittaa. 😀

Sais investoinnit äkkiä takas. 💪😄

Grilli tulee. Paljun vois sitten miettiä saunan nurkalle. Ehkä teen kärrimallin mitä vois vuokrata, kun ei sitä aina kehtaa laittaa. 😀

Sais investoinnit äkkiä takas. 💪😄

Hyvä idea. Tuo vuokrattava kylpytynnyri. Tässä on yhellä tyypillä vuokrattavana ja ihan jatkuvasti kuulemma kysellään kesät talvet.

😃👍

• J-a-n kirjoitti:

Hyvä idea. Tuo vuokrattava kylpytynnyri. Tässä on yhellä tyypillä vuokrattavana ja ihan jatkuvasti kuulemma kysellään kesät talvet.

😃👍

No varaa itse tärkeimmät hetket ja muuten saa tienata. Täällä 100-120€ vkonloppu. Vuodessa äkkiä hankkii hintansa. 😀

No varaa itse tärkeimmät hetket ja muuten saa tienata. Täällä 100-120€ vkonloppu. Vuodessa äkkiä hankkii hintansa. 😀

Täällä on 150€ viikonloppu. Hiukan hinnoissa näkyy olevan eroa, mitä olen kattellut. Joillain on useampikin palju vuokralla.

• J-a-n kirjoitti:

Täällä on 150€ viikonloppu. Hiukan hinnoissa näkyy olevan eroa, mitä olen kattellut. Joillain on useampikin palju vuokralla.

Voihan sitä sit muutamn vuoden päästä ostaa kiinteän itselleen. 😀

Voihan sitä sit muutamn vuoden päästä ostaa kiinteän itselleen. 😀

Juu. Hyvin tai porealtaan ulos terdelle. 😛

• Anonyymi

Töissä olen kuten muutkin en ole pomo ja töissä minua kiinnostaa vain että minulle maksetaan palkka ja lomat ja vapaa aika ja max 8 tunnin työpäivät ja kotona en pakota ketään ja jos jokin jurppii niin kai se on itse tehtävä tai näen että toinen ryhtyy hommiin niin menen auttamaan

• Anonyymi

Jonkin aikaa katselen ja kuulostelen. Sitten harjoittelen kotona miten sanon, ettei mitä tahansa päräytä. Ja sitten sanon.

• Totta. Toisaalta jos voi kirjoittaa, on aina parempi. Voi miettiä miten ilmaisee. 😊👌

• Anonyymi

Riippuu ihan täysin asiasta ja siitä kuinka tärkeäksi itse koen sen toteutumisen.

• Anonyymi

Lisäksi tietysti punnitsen kuinka ison kivireen siitä saa niskaansa, jos lähtee ottamaan vetovastuun. Kokonaisharkinta ratkaseen puutunko vai en.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi tietysti punnitsen kuinka ison kivireen siitä saa niskaansa, jos lähtee ottamaan vetovastuun. Kokonaisharkinta ratkaseen puutunko vai en.

Joo. Tuokin hyvä pointi. Mutta jos jotain itse haluaa muuttaa, välillä joutuu repimään kivirekeä ja pitkään. 🤔

• Anonyymi

Joo. Tuokin hyvä pointi. Mutta jos jotain itse haluaa muuttaa, välillä joutuu repimään kivirekeä ja pitkään. 🤔

Kyllä ja siinä astuu kuvaan tuo eka kohta, eli kuinka paljon sillä jutulla todella on mulle väliä. Syyttä suotta en (enää nykyään) ota mitään ristikseni. Jutulla pitää olla mulle jotain arvoa, jotta sanon mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ja siinä astuu kuvaan tuo eka kohta, eli kuinka paljon sillä jutulla todella on mulle väliä. Syyttä suotta en (enää nykyään) ota mitään ristikseni. Jutulla pitää olla mulle jotain arvoa, jotta sanon mitään.

Niin, mitäpä sitä muitten juttuihin puuttumaan....🤔

• Anonyymi

Niin, mitäpä sitä muitten juttuihin puuttumaan....🤔

No, kuten sanottu niin riippuu täysin asiasta. Kyllä osa muiden asioista koskettaa muakin ja asioilla voi olla väliä monin eri tavoin. Työpaikalla esim. vitumaiset käytännöt voivat levitä ja helvetistäkö huonolle esimiehelle maksetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

No, kuten sanottu niin riippuu täysin asiasta. Kyllä osa muiden asioista koskettaa muakin ja asioilla voi olla väliä monin eri tavoin. Työpaikalla esim. vitumaiset käytännöt voivat levitä ja helvetistäkö huonolle esimiehelle maksetaan.

No mä oon sen verta vittumsinen työntekijä, että puutun myös laiskojen tai muuten saamattomien työjohtajien panokseen.

Ja perheessäkin sanon ääneen epäkohdat.

Ja en nipota. Jos miettii, niin kaikki voittaa...

• Anonyymi

Kyllä jos uimaan menen ja voin äkkiä uida sammakkoakin

• Anonyymi

Siitähän ovat mua jotkut täälläkin syyttäneet, ett aukaisen kitani, kun olen erimieltä asioista. Kuuluu mun perisynteihin, mutt huomauttaisin ett kyttäämään mä en alennu.
      Sanomista tulee vasta sitten, kun asiat ovat tosiaan toteen näytettyjä.
      Tai puheet ristiriitaisia, eli palaneen käryä ilmassa.
      Tuskin vaivaudun allekirjoittamaan tällä kertaa vastaustani, veikkaan ett tiedetään muutenkin hekilöisyyteni.

• No kyllä täällä aika moni uskaltaa sanoa, mitä mieltä on...

• Anonyymi

No todellakaan asiat eivät tapahdu tyyliin että: katsotaan mitä tapahtuu hah, kyllä itse pitää pystyä ohjailemaan omaa elämäänsä.

• No aina ei ole kyse yksin itsestä, vaan muistakin....

Mutta moni vaan ei saa suutansa auki. 🤔

• Anonyymi

No aina ei ole kyse yksin itsestä, vaan muistakin....

Mutta moni vaan ei saa suutansa auki. 🤔

Se on usein hyväkin asia, ettei kaikki saa suutansa auki... jotkut saa, mutta puhuvat pelkkää potaskaa ja suusta pääsee sammakoita 🙄.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Se on usein hyväkin asia, ettei kaikki saa suutansa auki... jotkut saa, mutta puhuvat pelkkää potaskaa ja suusta pääsee sammakoita 🙄.

- Sheena

Hyvät perustelut kannattaa olla... tottaksi. 🤔

• Riippuu hommasta. Jos on kyse jostain ei niin itseä inspaavasta jutusta, niin olen yksi niistä jotka välttelevät aloittamasta hommaa niin pitkään kuin mahdollista, mutta jos kyseessä on itselle mielekästä hommaa, otan kyllä aika nopeaan roolia, jos kukaan muu ei sitä ala ottamaan.

Esimerkiksi siivoamisessa mulla on ollut aina kaksi erilaista tyyliä. Sillon jos joku käskee jotain siivoamaan, viivyttelen niin pitkään kuin mahdollista, ja lopulta teen sen puoli huolimattomasti ja nopeasti. Jos taas itseä alkaa joku sekasotku ärsyttämään, tai on jo jonkin aikaa katsellut nurkissa olevia villakoiria, saan innostuksen alkaa siivoamaan, jolloin teen sen kunnolla ja pikkutarkasti. Et esim. opiskeluaikoina kämppä saatto olla enemmän tai vähemmän epäjärjestyksessä, mutta koulukansiot ja paperit oli pikkutarkasti organisoitu ja järjestyksessä.

• No töissä ketuttaa, kun vaikkapa työjohdolle kuuluu tietyt asiat, jos niitä ei hoideta, se kakkeli valuu työntekijöitten niskaan. Ja jos saa palkkaa jostain, pitäisi se hommakin tehdä... noin esimerkkinä...🤔

No töissä ketuttaa, kun vaikkapa työjohdolle kuuluu tietyt asiat, jos niitä ei hoideta, se kakkeli valuu työntekijöitten niskaan. Ja jos saa palkkaa jostain, pitäisi se hommakin tehdä... noin esimerkkinä...🤔

Kuten sanoin, riippuu hommasta. Jos olen luvannut jotain jollekulle tehdä, oli sitten kyse töissä olosta tai tehdä joku työ toiselle, teen sen kyllä, vaikkakin sitten pitkin hampain jos ei se kyseinen homma jostain syystä inspaa.

Olin ollut keväällä 2001 harjottelussa Euran Kariniemen broileritehtaan henkilöstöruokalan keittiössä, ja ruokalan pitäjällä oli myös sivutoimenaan pitopalvelu, ja sainkin harjoittelun päättyessä kesäksi paikan pitopalvelun keikkatyöläisenä. Aina silloin tällöin soitettiin ja kysyttiin pääsisinkö töihin silloin ja silloin, ja vain kerran jouduin kieltäytymään kun olin menossa pariksi päiväksi sairaalaan tutkimuksiin. Olisin tietysti voinut muulloinkin kieltäytyä jos ei olisi huvittanut viikonloppuna herätä aikaisin duuniin, tai ilmottaa äkillisestä sairastumisesta, mutta ei tullut mieleenikään kun oli tullut luvatuksi tulla.

Myös harjoittelun aikana mua pyydettiin toimimaan yhtenä päivänä ateriapalvelun lähettinä, joka kuljetti lämpimiä aterioita niitä tilanneille. Se ei varsinaisesti kuulunut mun hommiin, mutta koska ei ollut ketään muuta sijaista joka olisi tehnyt sen kyseisenä päivänä, lupasin sen tehdä. Ja sen myös tein.

Aikanaan kun oli Fazerin Hyvinkään leipomossa keväällä 2003 harjoittelussa, alkoi leikattu polvi kipuilla äkillisestä pitkästä seisomatyöstä johtuen, jouduin keskeyttämään harjoittelun ja jäämään sairauslomalle. Sen verran tunsin velvollisuudentunnetta kesken jääneestä harjoittelusta, että halusin ja sain tehdä sen palkattomana harjoitteluna kesällä loppuun.

Ei se niin kivaa ollut herätä viideltä aamulla ja lähteä seitsemäksi duuniin avaamaan tehtaan myymälää, etenkin kun juuri silloin sattu oleen pari viikkoo putkeen heinäkuussa 30 asteen helteet, niin että leipomon puolelta avoimien ovien kautta kuumien uunien ja rasvakeittimien lämpöön sekoittui myymälän oven kautta ulkoa tuleva trooppinen kuumuus, kun tiesi kuinka hikinen päivä olisi taas tiedossa vailla muuta viilennystä kuin pöytätuuletin.

Tein sen kuitenkin, koska olin silloin yksin vastuussa koko myymälästä, varsinaisen myymälänhoitajan ollessa kesälomilla sen nelisen viikkoa. Takatuuraaja, joka osasi myymälän hommat, oli kyllä olemassa, mutta koska hänellä oli omat hommat leipomon puolella, ei hän ehtinyt minua tuuraamaan muuten kuin ruokatunnin ajaksi. Eikä aina silloinkaan.

Olin jo silloin siinä mielessä vastuuni kantava, että jos lupasin jollekulle jotain, pyrin sen lupaukset myös pitämään. Samoin oli koulun ryhmätöiden suhteen, että jos sovittiin jokaiselle jotakin tehtäväksi, tein oman osuuteni. Vaikka sitten edellisenä iltana ja yönä ennen deadlinea.

• Anonyymi

No töissä ketuttaa, kun vaikkapa työjohdolle kuuluu tietyt asiat, jos niitä ei hoideta, se kakkeli valuu työntekijöitten niskaan. Ja jos saa palkkaa jostain, pitäisi se hommakin tehdä... noin esimerkkinä...🤔

"Kioskin" johtajille vaan viestiä työnjohdon ongelmista.

- Sheena

• Mulla sellainen tyyli, etten puutu. En yleensä sano mitään vaan patoan juttuja.. vanha paha tapa. Ja kun pato murtuu .. oksat pois. Karjun kuin palosireeni ja annan palaa.

Toisaalta nykyisessä työssäni en juuri vällää mitä muut tekevät.. teen oman osani ja ei paljonkaan kiinnosta mitä muut tekevät tai jättävät tekemättä. Ei ole minun asiani puuttua..

Mukaudun ja sopeudun tilanteeseen ja jos tilanne ajautuu sellaiseksi, ettei rahkeeni riitä, silloin tuon asian julki. On työnjohdon asia hoitaa asia ja jakaa töitä siten että homma toimii. Sanon ja puutun vain itseäni koskeviin asioihin nykyään.

Karvaasti olen saanut kokea ettei kannata muihin liittyviin asioihin puuttua.. niin hyvässä kuin pahassakaan. Hoidan tonttini ja pysyn erossa muiden tonteista. Ei kuulu minulle..

Jos jokin asia vituttaa, muutan omaa asennettani, sillä periaatteessa muita ei voi muuttaa kuin itseään. Sama se lutviintuuko homma vai ei. Minua ei vaan kiinnosta paskan vertaa..

• Kaikki ei tykkää jos puuttuu. Mutta en kalastele tykkääjiä. Asiasta sanon ja aina voi vastaan sanoa. Perustelut ratkaisee. 😀

Kaikki ei tykkää jos puuttuu. Mutta en kalastele tykkääjiä. Asiasta sanon ja aina voi vastaan sanoa. Perustelut ratkaisee. 😀

Asiat asioina.. mä ite lopetin puuttumisen kun tein valtavan virhearvion..
        Kehuin yhtä harkkaria esimiehelle, joka sen myötä palkattiin .. myöhemmin selvisi että tyypillä oli tuomio pedofiliasta..
        Se ei sitä seikkaa muuta että oli pätevä ja hyvä tekemään töitä..

Mutta, mutta...
        Teki minut varovaiseksi.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Asiat asioina.. mä ite lopetin puuttumisen kun tein valtavan virhearvion..
        Kehuin yhtä harkkaria esimiehelle, joka sen myötä palkattiin .. myöhemmin selvisi että tyypillä oli tuomio pedofiliasta..
        Se ei sitä seikkaa muuta että oli pätevä ja hyvä tekemään töitä..

Mutta, mutta...
        Teki minut varovaiseksi.

No tietäen sun duunin, ei kai haitanne?

Kyse kai on työn tekemisestä, ei mitä sekoilee vapaalla? Ei tuota voi sun kontolle laittaa.... paitsi jos itse laitat? 🤔

No tietäen sun duunin, ei kai haitanne?

Kyse kai on työn tekemisestä, ei mitä sekoilee vapaalla? Ei tuota voi sun kontolle laittaa.... paitsi jos itse laitat? 🤔

En laita kontolleni. Kyllä sä sen verran jo tierät että en mä lastia kanna.

Toinen keissi oli kun laitoin pääni pölkylle lopettaakseni työkaverini kiusaamisen. Se loppui, mutta tein itsestäni maalitaulun. Ei ihan järkevimpiä tekojani, mutta olen sinut senkin kanssa.

Mutta ei tod haittaa jos en puutu asioihin.. olen vain yksi ratas isossa koneistossa ja jos mun hampaat kuluu.. ratas kylmästi vaihdetaan uuteen. Mut toisaalta vastuuttomassa työssä pääsee helpommalla..

En laita kontolleni. Kyllä sä sen verran jo tierät että en mä lastia kanna.

Toinen keissi oli kun laitoin pääni pölkylle lopettaakseni työkaverini kiusaamisen. Se loppui, mutta tein itsestäni maalitaulun. Ei ihan järkevimpiä tekojani, mutta olen sinut senkin kanssa.

Mutta ei tod haittaa jos en puutu asioihin.. olen vain yksi ratas isossa koneistossa ja jos mun hampaat kuluu.. ratas kylmästi vaihdetaan uuteen. Mut toisaalta vastuuttomassa työssä pääsee helpommalla..

Elä väheksy ittees, oot tärkeä ratas ja tärkeä. 😀👌

Elä väheksy ittees, oot tärkeä ratas ja tärkeä. 😀👌

En väheksy, olen vain realisti. Viime vuonna tehtaastamme irtisanottiin neljännes. Kaikki sairaat, alkoholisoituneet, mielenvikaiset, hankalat ja toipilaat laitettiin pihalle koronan varjolla.

Olisin ollut varmaankin lähtijöiden listalla ilman erityisosaamistani. Koska syyt..

Kaunista sanoa että olisin tärkeä, mutta en ole. Olen vain tomuhiukkanen ja hyvä niin. Minä en väheksy, vaan näen kaikki ihmiset pieninä ja merkityksettöminä universumin mittakaavassa.

En tarvitse itseni korottamista, sillä kuka meistä enää mitään tietää vaikkapa 100 vuoden kuluttua. Toki minulla on puoleni, kuten jokaisella. Sinullakin..
        Ja annettavaa.. voin antaa ympärilleni hyvää mieltä, se on minun erikoistaitoni, kuten sinulla kirjoittaminen..

En väheksy, olen vain realisti. Viime vuonna tehtaastamme irtisanottiin neljännes. Kaikki sairaat, alkoholisoituneet, mielenvikaiset, hankalat ja toipilaat laitettiin pihalle koronan varjolla.

Olisin ollut varmaankin lähtijöiden listalla ilman erityisosaamistani. Koska syyt..

Kaunista sanoa että olisin tärkeä, mutta en ole. Olen vain tomuhiukkanen ja hyvä niin. Minä en väheksy, vaan näen kaikki ihmiset pieninä ja merkityksettöminä universumin mittakaavassa.

En tarvitse itseni korottamista, sillä kuka meistä enää mitään tietää vaikkapa 100 vuoden kuluttua. Toki minulla on puoleni, kuten jokaisella. Sinullakin..
        Ja annettavaa.. voin antaa ympärilleni hyvää mieltä, se on minun erikoistaitoni, kuten sinulla kirjoittaminen..

On minulla muitakin hyviä puolia ja niin sinullakin. Ne syyt mistä sanot, johtuu ohan täysin siitä mitä olet. Et ole korvaamaton, mutta tärkeä. Eli rautainen ammattilainen...😀

Turhaa koitat kyykkäillä. Ei mee tänne läpi. 😀

On minulla muitakin hyviä puolia ja niin sinullakin. Ne syyt mistä sanot, johtuu ohan täysin siitä mitä olet. Et ole korvaamaton, mutta tärkeä. Eli rautainen ammattilainen...😀

Turhaa koitat kyykkäillä. Ei mee tänne läpi. 😀

On toki sulla hyviä puolia muitakin .. tokkiinsa. Mutta näin palstatuttavuuksina juuri se kiinnitti minun huomioni ensimmäsenä. Enkä varmaan ole ainoa joka on huomannut että sulla sana hallussa.

Paskat mitään kyykkäile, ei kuulu tapoihini. Minun egolla on niin iso ego etteivät ne mahdu samaan tilaan yhtä aikaa. Egoni ja sen ego..
        No.. ei nyt sentään. Olen vain vaatimaton..

Ja tuosta rautainen ammattilainen.. hyvä vitsi.
        Oikeasti olen vain ylitunnollinen duraseli. Mutta kun leimauslaite piippaa .. jää työasiat siihen. Ei kiinnosta pätkääkään. Mulla on paska duuni, mutta duuni se on paskaduunikin.. heh.

Saitkos jo pergolan tehtyä..?

On toki sulla hyviä puolia muitakin .. tokkiinsa. Mutta näin palstatuttavuuksina juuri se kiinnitti minun huomioni ensimmäsenä. Enkä varmaan ole ainoa joka on huomannut että sulla sana hallussa.

Paskat mitään kyykkäile, ei kuulu tapoihini. Minun egolla on niin iso ego etteivät ne mahdu samaan tilaan yhtä aikaa. Egoni ja sen ego..
        No.. ei nyt sentään. Olen vain vaatimaton..

Ja tuosta rautainen ammattilainen.. hyvä vitsi.
        Oikeasti olen vain ylitunnollinen duraseli. Mutta kun leimauslaite piippaa .. jää työasiat siihen. Ei kiinnosta pätkääkään. Mulla on paska duuni, mutta duuni se on paskaduunikin.. heh.

Saitkos jo pergolan tehtyä..?

Liki...

Kattovasat kiinni ja pari vitoreivaa... neljä laattaa keskelle ja murskeet täyttöön. Mutta taitaa jäädä kesemmäks ne. Tökkäsen vielä villiviinin rehottamaan, niin eiköhän ensi kesänä viimeistään ole lupsakka mesta. 😀👌

Liki...

Kattovasat kiinni ja pari vitoreivaa... neljä laattaa keskelle ja murskeet täyttöön. Mutta taitaa jäädä kesemmäks ne. Tökkäsen vielä villiviinin rehottamaan, niin eiköhän ensi kesänä viimeistään ole lupsakka mesta. 😀👌

Hyvältä näyttää jo. Kivan kokoinen..

Alkaapi olla aika tehdastyöläisen mennä nukkumaan, niin jaksaapi viideltä ylös..
        Oli kiva jutustella, mutta hyvvee yötä.

Hyvältä näyttää jo. Kivan kokoinen..

Alkaapi olla aika tehdastyöläisen mennä nukkumaan, niin jaksaapi viideltä ylös..
        Oli kiva jutustella, mutta hyvvee yötä.

Öitä vaan. 😬

• Anonyymi

Jos on vaikka työpaikalla jokin tilanne, joka vaatii puuttumista, niin toki puutun. Pienemmistä asioista puhun. Tietty vielä siten, että kuvittelen sanoistani olevan hyötyä ja pääsen toivomaani lopputulokseen. Mutkikkaat ja hankalat asiat vaativat kirjallista ilmaisua sähköpostitse tai skypessä. Ehkä lisäksi vielä keskustelua yhden tai kahden muun henkilön kanssa asiasta, miten he sen kokevat ja mitä ehdottavat ratkaisuksi.

Sitten eri tilanne, jos joudun kokoustamaan tai tiimi/projektityöhön johonkin ryhmään, jonka kaikki muut jäsenet ovat ihmeissään ja hiljaisia. Silloin on pakko keksiä jotain rentouttavaa sanottavaa ja luoda hyvää ilmapiiriä.

- Sheena

• Kirjallisesti moni asia menee paremmin läpi. Sen voi tarkistaa ennen kuin lähettää. Mutta joskus nekin menee ”väärällä” tarkoituksella läpi...🤔

Hymiöt vähän voisi auttaa. 🤗

Jos joku vaan hiffaa senkin ilmaisun. 🙄

• Anonyymi

Työtehtäviini kuuluu puuttua epäkohtiin, tutkia juurisyitä ja miettiä korjausesityksiä joita myös itse usein omien suunnitelmien pohjalta toteutan.
      Keskustelu eri ihmisryhmien kanssa syyttelemättä ja rakentavasti, ei kukaan täydellinen ole ja meistä jokaisesta löytyy jotain parannettavaa, ainakin toisten mielestä.

AsianVierestä

• Anonyymi

Joskus itseäni vähän ehkä harmittaisi kertoa tyttösille tai joillekin pääesikunnan vääpeleillekin huonoista teoista mihin olen joskus syyllistynyt aikoinaan, ja hävettääkin itseä paljon jotkut jutut.

Mutta nykyään olen uskovainen, luotan Jumalaan.

• Anonyymi

Tuollainen on vähän no hassuakin voi olla joidenkin mielestä, mutta kun rukoilen apua Isä Jumala auta minua tässäkin elämän tilanteessa, aina tulee apua, tai joku pelottava arkkienkeli Gabriel, nuo kaksi aika voimakkaita hahmoja.

Elämän ja rukouksen opettanut mitä voiva olla sitten.

• Hyvin sullakin menee...

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Sinkkupalstalle muutamissa ihmissuhteissa epäonnistuneet miehen lempparibiisi on tämä seuraava. Tässä on sanomaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=OlOtzc_KVm0

AsianVierestä

Sanomaa? Sanoma on, että pysy kaukana? 🤔

No ehkä hyvä, kunhan vaan tajuaa sanoman...

Tää minusta parasta Tähkää...

Ei niin uhriutuvaa länkytystä. 😀

• Anonyymi

Naisten tulee ymmärtää ettei tunteet tarkoita ikuista yhdessäoloa vaikka miten syvästi tuntisi. Jotkut miehet saa vaan ihottumaa normaaleista parisuhteista. Itselleni oma yksityinen asunto on tärkeä asia elämässä, tätä en jaa kenenkään kanssa. Oma koti on henkireikä jossa voin olla edes hetken oman elämäni herra. Muuten voi touhuilla naisten kanssa mitä vaan mutta ei enää samaan asuntoon koska se kokonaisuus ei vaan toimi kovin helposti.

AsianVierestä

Uuh, tää on jotenkin kiva...😀

https://youtu.be/ABkqIFM-PBI

Tykkään...

Uuh, tää on jotenkin kiva...😀

https://youtu.be/ABkqIFM-PBI

Tykkään...

Ja tää...😀

https://youtu.be/vBkpVVW_OrY

Hauska. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinkkupalstalle muutamissa ihmissuhteissa epäonnistuneet miehen lempparibiisi on tämä seuraava. Tässä on sanomaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=OlOtzc_KVm0

AsianVierestä

Jarkko on sanoituksien kautta tuonut ihmisen ristiriitaisuutta hyvin esiin, siitä pisteet hänelle. Tämä biisi ei poikkea rehellisyydessään aikaisemmista, edistystä on tapahtunut asioiden jäsentämisessä👍

• Anonyymi kirjoitti:

Jarkko on sanoituksien kautta tuonut ihmisen ristiriitaisuutta hyvin esiin, siitä pisteet hänelle. Tämä biisi ei poikkea rehellisyydessään aikaisemmista, edistystä on tapahtunut asioiden jäsentämisessä👍

No voisin pitäytyä etunimessä ja etsiä aina parempaa tuotosta...

https://youtu.be/4-dqvMEYhfs

Piirun sina parempi. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Tai tämä...

https://youtu.be/jmauiHfVa6E

Tämän Jarkon biisit parempia. 😄

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Viettelevän hyvä. 👍

Oli se mitä hain.

Kuulostaa hyvältä, sä tuut ja meet:)

AsianVierestä

• Anonyymi

Minä en kuulu mihinkääån uskontokuntaan, luotan vain Isä Jumalaan :D
      Jännittäväkin juttu tuo arkkienkeli Gabriel, kun puhaltaa pasuunaan niin kuolemasi jo on ovella, Johanneksen ilmestyksessä tuo julma arkkienkeli oli kyllä.

• Anonyymi

Roolipeli kuin joku Heroes of Might and Magic 3?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3024
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1877
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1860
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      74
      1493
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1464
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1348
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1290
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      80
      1242
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1068
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      100
      1058
    Aihe