Aikaisemmat lihomiseni syyt,ja miten laihduttu

Anonyymi

Tarkistin nyt ruokapäiväkirjasta missä oli mennyt vikaan tammi ja helmikuussa kun olin ensin laihtunut nopeasti,ja sitten lihonut takaisin.

Lihomisen syyt(2 eri syytä)
Tammikuussa oli alhaiset kalorit.Alkukuusta 10 päivää vain 1800 kaloria ,mutta vähän liikuntaa.Monena päivänä ei käyty ollenkaan(lihomisen syy liian vähäinen liikunta)
Helmikuussa syöty kuukauden puolessa välissä 6 tena päivänä 5000 kaloria (liikuntaa ollut aika paljon,lihomisen syy liika syönti)

Syömällä tasaisesti ja ENEMMÄN laihtuu
Maaliskuussa laihduttu 4 kiloa syömällä AIKA tasaisesti 2500 kaloria päivässä ja harrastettu liikuntaa
Huhtikuussa syöty 3000 kaloria joka päivä ja harrastettu paljon liikuntaa.Paino pysynyt lähes samassa mutta pihtimitta pienentynyt 2mm.(liikunta ennaltaehkäissyt lihomisen)

Ennen en ole osanut tarkasti sanoa sitä että mistä olen milloinkin lihonut,mutta nyt tarkalla ruokapäiväkirjaseurannalla tiedän.Nyt tiedän tarkasti senkin kuinka paljon saan syödä päivässä että paino pysyy samassa.Monesti ennen ihmettelin mistä olen voinut lihoa,vaikka omasta mielestä olin syönyt vähän.

Lihomisen syy voi olla liika syönti TAI liian vähän liikuntaa TAI kumpikin yhtä aikaa
Ruokapäiväkirjaseurannan lisäksi käytän painonseurantakäyrätaulukkoa.Siitä näkee hyvin painon muutokset.Ja ruokapäiväkirjasta tarkasti lihomisen tai laihtumisen ja sen mitä on syönyt.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin on asia todellisuudessa jos ei harrasta yhtään liikuntaa lihoo VAIKKA syö vähän eli vain 2500 kaloria päivässä.Pienikokoiset voi lihoa 2200 kalorillakin jos ei yhtään liiku.

      Jotta lihomisen pystyisi ehkäisemään ilman liikuntaa pitäisi syödä päivässä vain 1500-2100 kaloria.Se on niin pieni määrä,että silloin pitäisi jättää kokonaan pois kaikki herkut,ja syödä pieniä annoksia.
      Itselläni alin kalorimäärä on laihdutuksenkin aikana on 2500 kaloria

      Nettikin on täynnä valheellista tietoa laihdutuksesta on sairaaladiettiä yms 1200 -1800 kalorin kuureja.Kaikki täyttä valhetta,pelkkiä jojoiluun johtavia kuureja kaikki.

      • Anonyymi

        Hyvin monesti kuulee sen että se riippuu vain siitä mitä syö,mikä ei ole totta.
        Liikunnan kalorinkulutuksia yleensä vähätellän.Tosiasiassa liikuntaa harrastamalla saa syödä huomattavasti enemmän.

        Ihminen ei kuluta paljon energiaa jos ei liiku.


      • Anonyymi

        Hiilihydraatti on tärkein ravintoaine.HIILIHYDRAATTIA PITÄÄ OLLA VÄHINTÄÄN 250 G PÄIVÄSSÄ.


    • Anonyymi

      Ei se miten syöt vaan se MITÄ syöt.

      Muuten voit jatkaa pelleilyäsi kaloriteorialla.

      • Anonyymi

        syömällä VHH menetelmällä et laihdu alhaisen energiamäärän vuoksi vaikka se alas jääkin, vaan laihdut sen vuoksi että uskot ettei kaloriteoria toimi

        jänniä juttuja nämä VHH uskonnot


    • Anonyymi

      2000 kcal naiselle on ihan sopiva määrä päivässä eikä yhtään liian vähän.

    • Anonyymi

      silläkö sitä pysyy kehopositiivisena sitten!?

      • Anonyymi

        Jos sä luet tuoteselostuksia niin niissä 2000 kcal on laskettu tavallisen ihmisen energiantarpeeksi.Vai etkö ole ikinä lukenut tuoteselostuksia.Mulla on energiankulutus noin vajaa 1800 kcal vuorokaudessa ja en harrasta liikuntaa.Mutta koska laihdutan niin kalorit jää alle tuhanteen jolla laihdun viikossa ainakin kilon ilman liikuntaa.Ja koska en ole työelämässä niin uskon naisenkin polttavan tuon 2000 kcal päivässä jos käy töissä.Mulla siis vain 200 kcal vähemmän ilman 8 tunnin työpäivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä luet tuoteselostuksia niin niissä 2000 kcal on laskettu tavallisen ihmisen energiantarpeeksi.Vai etkö ole ikinä lukenut tuoteselostuksia.Mulla on energiankulutus noin vajaa 1800 kcal vuorokaudessa ja en harrasta liikuntaa.Mutta koska laihdutan niin kalorit jää alle tuhanteen jolla laihdun viikossa ainakin kilon ilman liikuntaa.Ja koska en ole työelämässä niin uskon naisenkin polttavan tuon 2000 kcal päivässä jos käy töissä.Mulla siis vain 200 kcal vähemmän ilman 8 tunnin työpäivää.

        Minä en eikä moni muukaan ole uskonut näin pieniä kulutuksia,mutta totuus on tullut ilmi kun olen pitänyt ruokapäiväkirjaa.Tämähän on hyvin yleistä että syödään mahan täydeltä herkkuja ja lihotaan.Täytyy nyt itse pistää päälle vähän kovempi reeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä luet tuoteselostuksia niin niissä 2000 kcal on laskettu tavallisen ihmisen energiantarpeeksi.Vai etkö ole ikinä lukenut tuoteselostuksia.Mulla on energiankulutus noin vajaa 1800 kcal vuorokaudessa ja en harrasta liikuntaa.Mutta koska laihdutan niin kalorit jää alle tuhanteen jolla laihdun viikossa ainakin kilon ilman liikuntaa.Ja koska en ole työelämässä niin uskon naisenkin polttavan tuon 2000 kcal päivässä jos käy töissä.Mulla siis vain 200 kcal vähemmän ilman 8 tunnin työpäivää.

        Sekä saadun että kulutetun energian laskeminen ovat molemmat aina arvioita. Yksilöllistä vaihtelua on. Esim. jokin spastisuutta aiheuttava vamma voi lisätä energian kulutusta. Työelämän lihottavuus tai laihduttavuus voi johtua yksinkertaisesti siitä, ennättääkö töissä syömään tai onko työpaikan kahvihuoneessa aina tarjolla herkkuja. Saatikka sitten jos joutuu edustamaan ja syömään edustuslounaita. Toki vaikkapa hoitajat tai tarjoilijat tai siivoojat saattavat kävellä huomaamattaan vaikka 10 km päivässä. Monet enemmänkin. Mutta silti näissä ammattiryhmissä on myös paino-ongelmaisia. Samoin stressi aiheuttaa helposti painonnousulle altistavia hormonaalisia muutoksia. Stressaantua voi yhtä hyvin työstä kuin pitkittyneestä työttömyydestä.

        En ole itsekään ollut töissä pitkiin aikoihin. En laske kaloreita. Liikkumaan pyrin, vaikka on tylsää lähteä vain lenkille näin yhä edelleen korona-aikaan, kun menomahdollisuudet ovat yhä vähäisiä. Painonhallinta onnistuu työttömältä tai eläkeläiseltäkin. On oltava vain riittävän kurinalainen syömisten suhteen. Samoin kannattaa pyrkiä liikkumaan edes vähän. Ainakin sen ajan on poissa jääkaapilta. Jos hallitsee huonosti mielitekonsa, niin jääkaapin lähettyvillä koko päivän oleilu käy linjojen päälle. Ruokajakelut ovat tietyssä mielessä köyhälle haastaviakin paikkoja. Todennäköisesti siellä jaetaan höttöhiilareita, joita sitten tulee syötyä tarpeettomasti. Kannattaa tehdä suurin osa ruoistaan itse, jos suinkin jaksaa. Edullisestikin saa tehtyä hyvää perusruokaa, ja samaa voi pakastaa tai syödä useamman kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä saadun että kulutetun energian laskeminen ovat molemmat aina arvioita. Yksilöllistä vaihtelua on. Esim. jokin spastisuutta aiheuttava vamma voi lisätä energian kulutusta. Työelämän lihottavuus tai laihduttavuus voi johtua yksinkertaisesti siitä, ennättääkö töissä syömään tai onko työpaikan kahvihuoneessa aina tarjolla herkkuja. Saatikka sitten jos joutuu edustamaan ja syömään edustuslounaita. Toki vaikkapa hoitajat tai tarjoilijat tai siivoojat saattavat kävellä huomaamattaan vaikka 10 km päivässä. Monet enemmänkin. Mutta silti näissä ammattiryhmissä on myös paino-ongelmaisia. Samoin stressi aiheuttaa helposti painonnousulle altistavia hormonaalisia muutoksia. Stressaantua voi yhtä hyvin työstä kuin pitkittyneestä työttömyydestä.

        En ole itsekään ollut töissä pitkiin aikoihin. En laske kaloreita. Liikkumaan pyrin, vaikka on tylsää lähteä vain lenkille näin yhä edelleen korona-aikaan, kun menomahdollisuudet ovat yhä vähäisiä. Painonhallinta onnistuu työttömältä tai eläkeläiseltäkin. On oltava vain riittävän kurinalainen syömisten suhteen. Samoin kannattaa pyrkiä liikkumaan edes vähän. Ainakin sen ajan on poissa jääkaapilta. Jos hallitsee huonosti mielitekonsa, niin jääkaapin lähettyvillä koko päivän oleilu käy linjojen päälle. Ruokajakelut ovat tietyssä mielessä köyhälle haastaviakin paikkoja. Todennäköisesti siellä jaetaan höttöhiilareita, joita sitten tulee syötyä tarpeettomasti. Kannattaa tehdä suurin osa ruoistaan itse, jos suinkin jaksaa. Edullisestikin saa tehtyä hyvää perusruokaa, ja samaa voi pakastaa tai syödä useamman kerran.

        Mun pakkaseen ei mahdu paljoa ruokaa kun se on pakastelokero.Sen olen täyttänyt pakastekasviksilla.

        Mulle kaloreitten laskeminen tuota ongelmia tai ruokien punnitseminen.Mä olen sairastanut koko ikäni ahmintahäiriötä eli bediä.Sen takia mä katson tärkeäksi punnita ruoka,koska helposti syö liikaa.Mutta henkilö joka ei sairasta bediä ja yritä samalla laihduttaa ei ymmärrä tätä.Tää ei todellakaan ole helppoa.Vaikka mä punnitsen ruuat ja saan päivässä noin 1000 kcal niin mietin onko annoskoot edelleen liian isoja.Esim puuron valmistuksessa hiutaleita käytän 50g ja mietin onko se liian paljon tai jos salaattiin laitan pakaste herneitä 100 g niin onko se liikaa.Vaikka kalorit jää alhasiksi niin mä mietin annoskokoja.


    • Anonyymi

      Söin suruun joka ilta. Vain suklaa patukan. siitä tuli nälkä leippä ja taas löytykö jotain makeaa. jatku 1. vuosi ja kiloja 8. Miten sain ne pois.Aloitn huhtikuu 2021. Makeat pois. Ruoka rytmi askeleta päivässä 16-20.000.Tai päivän aikana. Vettä .Unohdin eron ravinon ja janon. &kg. Lähtenyt 2kg lähtemättä .Savutakseni normaali painon,ennen koronaa. Kaikea saasyödä kohtudella.Poisti silti suklaa.karkit ymm.makean pakaste marjat niiden tilale.

      • Anonyymi

        Huono suomeni 6kg lähtenyt .2kg tavoite viellä pois.Ruoka rytmi. liikuntaa vain kävely. Korona vuosi tuli siis 8kg. josta sanut 6kg. Pois Huhti 21-toukokuu 21Laihdutaminen lihotaa. syö perusruokaa.hyötyliikuntaa kaikialla.ei koskaan hissiä


    • Anonyymi

      Itse laihdutin Ozempicin avulla yli 25 kiloa, mutta nyt on ruokahalu taas kasvanut, ei kuitenkaan entisiin lukemiin.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe