Olemme olleet yhdessä jo muutaman vuoden. Miehellä Suomen kansalaisuus. Luin juttuja aikaisemmasta ketjusta koskien kurdien kansllispukua miten joidenkin mielestä sitä ei ole soveliasta käyttää, jos ei ole kurdi. Mieheni kanta on se, että haluaa kotimaastaan äidiltään tilata minulle puvun. Eli ei hän ainkaan olen sitä vastaan, että pukeudun siihen. Onko joku pukeutunut siihen häissään Suomessa?
Miehelle on tärkeää saada imami paikalle ja sitä varten minun tulee käyttää huivia. Mies on luvannut sen laittaa, hänellä on enemmän asiasta kokemusta,monen siskonsa veli kun on. Minulle se on ihan ok.
Haluaisin kuulla kokemuksia miten häät ovat menneet, mitä tapahtuu jne. Tarkoitus pitää ihan pienet häät. Maistraattiin tietysti myös. Itse en kuulu kirkkoon. Miten muuten voisi pukeutua. Mitään kermakakkua en halua. Kuitekin pitkän ja pitkähihaisen mekon haluan. Kaikki kokemukset otetaan vastaan.
Naimisiin Irakin kurdin kanssa
3
363
Vastaukset
- Anonyymi
Ludem on minun ikuisesti vain minun rakkaani
- Anonyymi
Onko häät Suomessa? kyllä ihan kurdi morsiammella on kaunis valkoinen hääpuku Naisilla Turkin kurdeilla ainakin.Ihan Turkissa kuin Suomessa vaikka avioliitto maistraatissa. Jos imami ylensä liittä pyhän avioliitoon joka on islamin liitto ja sitä ei suomen valtio hyväksy.Syy maistraatti.Mutta irak hyväksyy.Turkin valtio ei.On muslimien pyhä liitto.ylesä vaimosta tulee muslimi kun avioituu muslimin kanssa.Kai aiheesta olette puhuneeet? Olet esim.Yhdessä ruokoileet ja muslimiksi liityessä voi rukouksen myötä toistaa muslimille heidän kielelä sanat .Joka onsuomeksi allah on suurin.ei ole muita jumalia kuin allah.Vai onko tavat muutuneet? Uskonto asiat ja kultuuri asiat pitää puhua enen avioliitoa.Ettei erota kulturien takia ,isoinen värinkäsityksineen.Mies on myö se joka päätää asiat.Tuo taloon rahan.Vaimo pysyy kotona.Hoitaa kodin ja palvele miestä.Mies saa mennä menoja suomessakin.Naisen on hyvä olla koti naisten ja lasten kanssa.Vai onko sinulla modermi puoliso?Silloinhan ei imami tarvita? Kaikea hyvää.Asiat selviää vain puolison kanssa puhumalla.Täällä ei kukaan muslmi vaimo tai mies puhu.kerro asiat.Sydämeliset onnitelut .Allah olkon kanssanne.Totelet saat hyvän avioliiton.ihan totta.
- Anonyymi
Hei ja kiitos vastauksestasi. Olemme puhuneet uskonnosta ja kulttuurista. Hän ei pakota minua mihinkään, koska tietääkseni Islman pitää itse haluta. Vapaasta tahdostani, en hänen, olen lukenut Koraania ja tiedänkin siitä yllättävän paljonkin. Tuleva mieheni on minut halunnut ja sanonut minun olevan hänelle paras niin uskoisin, että hän tietää mitä saa. Kunnioitamme toisiamme. Ajatusmaailmamme on samanlainen myös uskonnollisissa arvoissa itsehän en kuulu kirkkoon.
Hän aina sanoo että hänen pitää olla vielä parempi minulle kuin minä hänelle.
Suomessa monesti ajatellaan, että Islamin uskominen mies vaatii naista palaamaa Islmaiin. Minua ei ole pakotettu mihinkään.
Mies saa minun puolestani päättää asioista ja kuitekin kuuntelee myös minua. Luotan hänen kykyynsä tehdä päätöksiä. Mielelläni olisin vain kotona kun en ole kodin ulkopuolella viihtyvää tyyppiä, mutta töissäkin pitää käydä, tai ainakin meidän molempien pitää käydä, että pärjäämme taloudellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2553587
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1322570Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta152065Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2261885Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3481864- 571458
Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491414- 1111140
- 1031137
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan711130