Sähköautoja myydään tehoilla ja kiihtyvyyksillä

Anonyymi

Milloin niitä aletaan markkinoida sähkönkulutuksen pienuudella. En ole ainakaan mainoksissa nähnyt kehuttavan pientä kulutusta ja siten loppupeleissä pieniä päästöjä, kun päästötöntä sähköntuotantoa ei ole eikä tule.

35

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska rikkaita ei kiinnosta kurjuuden maksimointi ja ainoastaan rikkailla on varaa sähköautoon. Sähköauton ainoa valtti polttomootteita vastaan on juuri huikea kiihtyvyys. Palataan asiaan sitten kun Suomessa on kattava pikalatausverkosto (pikalaturi = useampi sata kW aina tarjolla) ja sähköauton hankinta on mahdollista pienituloisillekin.

      • Anonyymi

        Miksi pienituloisten pitää aina itkeä ja porata kaikesta!?!? On tässä maassa muitakin kun ojankaivajia!


    • Anonyymi

      Liike vaatii tietyn verran energiaa ja sitä ei voi juurikaan vähentää. Aika vähän noiden perus sähkisten kiihtyvyyksillä mainostetaan ja niiden huiputkin on leikattu 180km/h paikkeille.
      Sulla on kyllä melko outo näkemys asiasta ja tieto jostain oudosta?????

    • Anonyymi

      Kyllä sähköautoja mainostetaan 0-päästöisinä.
      Mikä idioottimainen aloitus kateelliselta Terolta.

      • Anonyymi

        Nollapäästöisyys on valetta.


      • Anonyymi

        Kun sähköauto liikkuu, se aiheuttaa päästöjä vain senverran kuin tie kuluu (irtoaa ainetta). Mutta kun sähköauto on rakennettu, se on aiheuttanut enemmän päästöjä kuin samankokoinen polttisauto. Jokainen latauskerta aiheuttaa päästöjä voimalaitosten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sähköauto liikkuu, se aiheuttaa päästöjä vain senverran kuin tie kuluu (irtoaa ainetta). Mutta kun sähköauto on rakennettu, se on aiheuttanut enemmän päästöjä kuin samankokoinen polttisauto. Jokainen latauskerta aiheuttaa päästöjä voimalaitosten kautta.

        Toki sähköautojen rakentaminen tällä hetkellä aiheuttaa enemmän kuin polttisauton rakentaminen, mutta autoja käytetään pitkään, kenties jopa yli 20 vuotta. Sillä ei ole merkitystä vaikka omistaja vaihtuu välillä, koska auto elinaikaiset päästöt kiinnostaa enemmän.

        Ja sähkön päästöt riippuu miten sähkö on tuotettu. Jos tuottaa sähkön aurinko- tai tuulivoimalla niin päästöjä ei pahemmin tule. Varsinkin, jos sähkön tekee omasta aurinko- tai tuulivoimalasta.


    • Anonyymi

      Eipä nuo ID.3 ja ID.4 nyt mitään tykkejä ole. Tavallinen ID.4 8,5 sek 0-100 km/h.

    • Anonyymi

      Pääosin niitä kyllä mainostetaan ekologisuudella, kiihtyvyys on vain bonusta, jos on sellainen sähköauto. Lisäksi kiihtyvyyden parantaminen ei yleensä sähköautoissa lisää sähkönkulutusta normaalissa ajossa toisin kuin bensa-autoissa. Esimerkiksi Teslat kuluttavat normaalissa ajossa todella vähän sähköä, vaikka ovat nopeita kiihtymään.

      Ja tuskin VW:n sähköautoja tai Nissan Leafia jne kiihtyvyydellä mainostetaan, koska kiihtyvyys ei niissä ole kovin erikoinen. Riittävän hyvä normikäyttäjälle, mutta ei riittävä sen mainostamiseen. Useimmat sähköautomallit eivät ole kiihtyvyydeltään erikoisia, nuo nopeat sähköautot ovat vähemmistö.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Sähköautojen kiihtyvyydestä ulisevat eivät ymmärrä tekniikasta mitään. Sähköautoissa kova kiihtyvyys tulee ilmaiseksi. Jos Teslaan vaihtaa tehottoman moottorin niin se ei vie ajossa juuri yhtään sen vähempää sähköä.


      • Anonyymi

        2000 kg painava sähköauto ei koskaan kuluta vähän normaalissa vaihtelevassa ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000 kg painava sähköauto ei koskaan kuluta vähän normaalissa vaihtelevassa ajossa.

        Tehokas moottori sähköautossa painaa 35 kg. Tehoton 30 kg. Huikea säästö painossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Sähköautojen kiihtyvyydestä ulisevat eivät ymmärrä tekniikasta mitään. Sähköautoissa kova kiihtyvyys tulee ilmaiseksi. Jos Teslaan vaihtaa tehottoman moottorin niin se ei vie ajossa juuri yhtään sen vähempää sähköä.

        Et ole tainnut opiskella sähkömekaniikkaa päivääkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut opiskella sähkömekaniikkaa päivääkään?

        Oli miten oli, silti Teslat kuluttavat todella vähän sähköä, vaikka tehokkaita ovatkin. Ne ovat markkinoiden vähiten sähköä kuluttavia sähköautoja. Kilpailijoilla on huomattavasti tehottomammat sähkömoottorit ja silti ne kuluttavat enemmän sähköä. Miten tämä on selitettävissä?


    • Anonyymi

      En tiedä sähköautoista, mutta vuosikausia BMW on tuonut esille bensa-autojensa kiihtyvyyden mainoksissa. En tiedä kehtaako enää kun Teslat murskaavat jokaisen BMW:n.

    • Anonyymi

      Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90% ja polttiksen n. 30%-35%. Suomen oloissa tietysti talvisin menee sähkjöä myös auton lämmittämiseen. Siinä olet oikeassa, että sähköntuotantoon tulee kiinnittää huomiota.

      Jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa siihen ostamalla ekotuotettua sähköä. Miten sen sitten itse kukin ajattelee, on monimutkaisempi asia. Itse ostan vesivoimalla tuotettua sähköä.

      Kalaportaatkin on keksitty jo aikoja sitten.

      • Anonyymi

        "Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90%"

        Tesla Model 3 sähkömoottorin hyötysuhde on 97%. Luulisi muillakin olevan vähintään 93-95% haarukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90%"

        Tesla Model 3 sähkömoottorin hyötysuhde on 97%. Luulisi muillakin olevan vähintään 93-95% haarukassa.

        Sähkömoottorin hyötysuhde ei ole vakio, vaan riippuu kuormituksesta yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorin hyötysuhde ei ole vakio, vaan riippuu kuormituksesta yms.

        Jep aivan kuten polttiksenkin hyötysuhde. Keskimääräinen polttiksen hyötysuhde jossain 5-15% välissä, varsinkin ympärivuotisesti tarkastellen täällä Suomessa.

        Sähkövoimalinjan etu on se vaivattomuus ja reagoinnin välittömyys. DSG ja turbobiiveet tekee elämästä kurjaa. Pienemmällä suorituskyvyllä pärjää kunhan voima tulee heti ja vaivattomasti. Tästä pääsee jos osassa plugareista nauttimaan.

        Jossain vaiheessa sähköautojen päästöjä kussakin maassa varmasti pitää alkaa ilmoittamaan mainoksessa. Tämä kuitenkin on maakohtaista koska sähkön tuotannon päästöt vaihtelee paljon maittain. Pohjoismaat on kärkeä sähkön tuotannon ekologisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90%"

        Tesla Model 3 sähkömoottorin hyötysuhde on 97%. Luulisi muillakin olevan vähintään 93-95% haarukassa.

        Lisäksi pitää huomioida kuinka suuri osa energiasta häviää (yleensä lämpenemisenä) kun sähköauto ladataan, eikä akkukaan anna ulos 100% siihen ladatusta energiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi pitää huomioida kuinka suuri osa energiasta häviää (yleensä lämpenemisenä) kun sähköauto ladataan, eikä akkukaan anna ulos 100% siihen ladatusta energiasta.

        3-vaihelaturilla saa 95% sähköverkosta akkuun hyötysuhteen latauksessa. 1-vaihe jää jostain syystä sinne 85% hujakoille. Talvella 1-vaiheinen on tätäkin huonompi.

        Osaako kukaan selittää miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3-vaihelaturilla saa 95% sähköverkosta akkuun hyötysuhteen latauksessa. 1-vaihe jää jostain syystä sinne 85% hujakoille. Talvella 1-vaiheinen on tätäkin huonompi.

        Osaako kukaan selittää miksi?

        Minä osaan selittää. Mainosmiehellä on menneet hyötysuhteet sekaisin niinkuin kaikessa muussakin sähköautohörhöilyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä osaan selittää. Mainosmiehellä on menneet hyötysuhteet sekaisin niinkuin kaikessa muussakin sähköautohörhöilyssä.

        Miten mainosmiehet ovat onnistuneet manipuloimaan talon puolella olevaa kulutusmittaria?


    • Anonyymi

      jaloittelu ja kahvilla oleilu on tärkeä osa patteriautoilla matkailua.

    • Anonyymi

      Tulee ikävä yllätys sähköautoilijoille, kun poliitikot kääntävät takkinsa aikanaan.

      Siinä kohtaa kun heille ymmärrettävästi selitetään, että mitä se energia on ja, että miten sitä kuluu massan liikuttamiseen moottorin hyötysuhteesta riippumatta.

      Sitten kun tajuavat että autoja ladataan suurella todennäköisyydellä Saksalaisella hiilellä tuotetulla sähköllä, niin johan on ympäristöveron paikka.

      On se niin hienoa Suomen tulla toimeen muiden tuottamalla sähköllä. Ollaan niin persaukinen kädestä-suuhun maa, että ei kykene olemaan edes sähkön tuotannossa omavarainen.

      • Anonyymi

        "Sitten kun tajuavat että autoja ladataan suurella todennäköisyydellä Saksalaisella hiilellä tuotetulla sähköllä, niin johan on ympäristöveron paikka."

        Uskoisin suomalaisia sähköautoja ladattavan ihan suomalaisella sähköllä.


    • Anonyymi

      Vain harvaa sähköautoa myydään kiihtyvyydellä jne... suurimman osan huippunopeus on rajoitettu 150-180km/h ja kiihtyvyydet vastaavia tai heikompia kuin bensa autojen.
      Teslat ja Porschet ym. on sitten erikseen.

    • Anonyymi

      Kun sähköautot yleistyvät ja myös lippispäät pääsevät tehokkaan sähköauton rattiin, alkaa ruumiita syntyä ihan uuteen tahtiin. Rahalla kun ei saa järkeä eikä ajotaitoa.

    • Anonyymi

      Ompa aloittajalla kummallinen käsitys muodostunut sähköautojen markkinoinnista. Liekö muilla kuin Teslalla edes mainittu kiihtyvyyttä mainoksissa. Ainakaan sitä ei ole millään muotoa korostettu.
      Ajon aikainen 0-päästöisyys ja ekologisuus ne ovat sähköautojen tärkeimmät valtit.

      • Anonyymi

        Teslaa myydään myös pienellä kulutuksella ja parhaalla latausverkostolla.

        Tesla ei muuten mainosta lainkaan, missäköhän olet siis nähnyt Teslan mainoksen kiihtyvyys mainittuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslaa myydään myös pienellä kulutuksella ja parhaalla latausverkostolla.

        Tesla ei muuten mainosta lainkaan, missäköhän olet siis nähnyt Teslan mainoksen kiihtyvyys mainittuna?

        Internet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslaa myydään myös pienellä kulutuksella ja parhaalla latausverkostolla.

        Tesla ei muuten mainosta lainkaan, missäköhän olet siis nähnyt Teslan mainoksen kiihtyvyys mainittuna?

        Teslalla ei ole mitään tv- tai radiomainoksia, mutta Teslan kiihtyvyyttä korostetaan Teslan youtube-videoissa ja somekanavissa. Toki myös muita ominaisuuksia, mutta kiihtyvyys on esille paljon enemmän kuin muilla. Mutta tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että muut eivät sillä voisi mainostaakaan.

        Ja vaikka Teslalla ei perinteisiä mainoksia TV:ssä, lehdissä ja radiossa olekaan niin Tesla mainostaa hyvinkin paljon somen kautta. Myös epäsuorasti fanikanavien kautta. Kyse on erilaisesta markkinointitaktiikasta, mutta ei edes Tesla täysin mainostamista ole lopettanut. Kaikki erilaiset tilaisuudetkin, joita Tesla järjestää pitkin vuotta ovat mainostamista siinä missä muukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Internet.

        Tesla ei mainosta edes netissä. Ihmiset toki kirjoittavat Teslasta muun niin ihmiset kirjoittaa muistakn merkeistä.

        Sähköautoissa on kyllä suuria eroja kulutuksen suhteen ja erot vielä suurenee talvikäytössä.

        Ero huononkin sähköauton kulutuksen ja polttomoottoriauton välillä on niin suuri että sähköautojen kulutus ei vielä näillä myyntimäärillä kovin paljon hetkauta potentiaalisia ostaiia. Ehkä 5 vuoden päästä tilanne on eri ja sähköautojen kulutuksia vertaillaan jokaisessa jutussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla ei mainosta edes netissä. Ihmiset toki kirjoittavat Teslasta muun niin ihmiset kirjoittaa muistakn merkeistä.

        Sähköautoissa on kyllä suuria eroja kulutuksen suhteen ja erot vielä suurenee talvikäytössä.

        Ero huononkin sähköauton kulutuksen ja polttomoottoriauton välillä on niin suuri että sähköautojen kulutus ei vielä näillä myyntimäärillä kovin paljon hetkauta potentiaalisia ostaiia. Ehkä 5 vuoden päästä tilanne on eri ja sähköautojen kulutuksia vertaillaan jokaisessa jutussa.

        5 vuoden päästä nykyiset sähköautot ovat arvokkaita ainoastaan romuttamon pitäjälle joka erottelee akuista koboltin ja litiumin.
        Mieti siis kahteen kertaan mihin rahasi hassaat, moni ei ole saanut vielä edes autolainaansa maksettua kun kulkuvälineen hinta on
        romuttamon sedän maksama kilohinta akusta.
        Terv, Kylmä totuus sähköautoilusta.


    • Anonyymi

      Päästöttömiä autoja ei olekaan !
      Suomessa 1 kwh tuottaminen tekee keskimäärin 141 g CO2 päästöjä eli 141g CO2 x 80 kwhn akku / 400 km = 28.2 CO2 / km !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe