Sähköautoja myydään tehoilla ja kiihtyvyyksillä

Anonyymi

Milloin niitä aletaan markkinoida sähkönkulutuksen pienuudella. En ole ainakaan mainoksissa nähnyt kehuttavan pientä kulutusta ja siten loppupeleissä pieniä päästöjä, kun päästötöntä sähköntuotantoa ei ole eikä tule.

24

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska rikkaita ei kiinnosta kurjuuden maksimointi ja ainoastaan rikkailla on varaa sähköautoon. Sähköauton ainoa valtti polttomootteita vastaan on juuri huikea kiihtyvyys. Palataan asiaan sitten kun Suomessa on kattava pikalatausverkosto (pikalaturi = useampi sata kW aina tarjolla) ja sähköauton hankinta on mahdollista pienituloisillekin.

      • Anonyymi

        Miksi pienituloisten pitää aina itkeä ja porata kaikesta!?!? On tässä maassa muitakin kun ojankaivajia!


    • Anonyymi

      Liike vaatii tietyn verran energiaa ja sitä ei voi juurikaan vähentää. Aika vähän noiden perus sähkisten kiihtyvyyksillä mainostetaan ja niiden huiputkin on leikattu 180km/h paikkeille.
      Sulla on kyllä melko outo näkemys asiasta ja tieto jostain oudosta?????

    • Anonyymi

      Kyllä sähköautoja mainostetaan 0-päästöisinä.
      Mikä idioottimainen aloitus kateelliselta Terolta.

      • Anonyymi

        Nollapäästöisyys on valetta.


      • Anonyymi

        Kun sähköauto liikkuu, se aiheuttaa päästöjä vain senverran kuin tie kuluu (irtoaa ainetta). Mutta kun sähköauto on rakennettu, se on aiheuttanut enemmän päästöjä kuin samankokoinen polttisauto. Jokainen latauskerta aiheuttaa päästöjä voimalaitosten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sähköauto liikkuu, se aiheuttaa päästöjä vain senverran kuin tie kuluu (irtoaa ainetta). Mutta kun sähköauto on rakennettu, se on aiheuttanut enemmän päästöjä kuin samankokoinen polttisauto. Jokainen latauskerta aiheuttaa päästöjä voimalaitosten kautta.

        Toki sähköautojen rakentaminen tällä hetkellä aiheuttaa enemmän kuin polttisauton rakentaminen, mutta autoja käytetään pitkään, kenties jopa yli 20 vuotta. Sillä ei ole merkitystä vaikka omistaja vaihtuu välillä, koska auto elinaikaiset päästöt kiinnostaa enemmän.

        Ja sähkön päästöt riippuu miten sähkö on tuotettu. Jos tuottaa sähkön aurinko- tai tuulivoimalla niin päästöjä ei pahemmin tule. Varsinkin, jos sähkön tekee omasta aurinko- tai tuulivoimalasta.


    • Anonyymi

      Eipä nuo ID.3 ja ID.4 nyt mitään tykkejä ole. Tavallinen ID.4 8,5 sek 0-100 km/h.

    • Anonyymi

      Pääosin niitä kyllä mainostetaan ekologisuudella, kiihtyvyys on vain bonusta, jos on sellainen sähköauto. Lisäksi kiihtyvyyden parantaminen ei yleensä sähköautoissa lisää sähkönkulutusta normaalissa ajossa toisin kuin bensa-autoissa. Esimerkiksi Teslat kuluttavat normaalissa ajossa todella vähän sähköä, vaikka ovat nopeita kiihtymään.

      Ja tuskin VW:n sähköautoja tai Nissan Leafia jne kiihtyvyydellä mainostetaan, koska kiihtyvyys ei niissä ole kovin erikoinen. Riittävän hyvä normikäyttäjälle, mutta ei riittävä sen mainostamiseen. Useimmat sähköautomallit eivät ole kiihtyvyydeltään erikoisia, nuo nopeat sähköautot ovat vähemmistö.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Sähköautojen kiihtyvyydestä ulisevat eivät ymmärrä tekniikasta mitään. Sähköautoissa kova kiihtyvyys tulee ilmaiseksi. Jos Teslaan vaihtaa tehottoman moottorin niin se ei vie ajossa juuri yhtään sen vähempää sähköä.


      • Anonyymi

        2000 kg painava sähköauto ei koskaan kuluta vähän normaalissa vaihtelevassa ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000 kg painava sähköauto ei koskaan kuluta vähän normaalissa vaihtelevassa ajossa.

        Tehokas moottori sähköautossa painaa 35 kg. Tehoton 30 kg. Huikea säästö painossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Sähköautojen kiihtyvyydestä ulisevat eivät ymmärrä tekniikasta mitään. Sähköautoissa kova kiihtyvyys tulee ilmaiseksi. Jos Teslaan vaihtaa tehottoman moottorin niin se ei vie ajossa juuri yhtään sen vähempää sähköä.

        Et ole tainnut opiskella sähkömekaniikkaa päivääkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut opiskella sähkömekaniikkaa päivääkään?

        Oli miten oli, silti Teslat kuluttavat todella vähän sähköä, vaikka tehokkaita ovatkin. Ne ovat markkinoiden vähiten sähköä kuluttavia sähköautoja. Kilpailijoilla on huomattavasti tehottomammat sähkömoottorit ja silti ne kuluttavat enemmän sähköä. Miten tämä on selitettävissä?


    • Anonyymi

      En tiedä sähköautoista, mutta vuosikausia BMW on tuonut esille bensa-autojensa kiihtyvyyden mainoksissa. En tiedä kehtaako enää kun Teslat murskaavat jokaisen BMW:n.

    • Anonyymi

      Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90% ja polttiksen n. 30%-35%. Suomen oloissa tietysti talvisin menee sähkjöä myös auton lämmittämiseen. Siinä olet oikeassa, että sähköntuotantoon tulee kiinnittää huomiota.

      Jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa siihen ostamalla ekotuotettua sähköä. Miten sen sitten itse kukin ajattelee, on monimutkaisempi asia. Itse ostan vesivoimalla tuotettua sähköä.

      Kalaportaatkin on keksitty jo aikoja sitten.

      • Anonyymi

        "Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90%"

        Tesla Model 3 sähkömoottorin hyötysuhde on 97%. Luulisi muillakin olevan vähintään 93-95% haarukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90%"

        Tesla Model 3 sähkömoottorin hyötysuhde on 97%. Luulisi muillakin olevan vähintään 93-95% haarukassa.

        Sähkömoottorin hyötysuhde ei ole vakio, vaan riippuu kuormituksesta yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorin hyötysuhde ei ole vakio, vaan riippuu kuormituksesta yms.

        Jep aivan kuten polttiksenkin hyötysuhde. Keskimääräinen polttiksen hyötysuhde jossain 5-15% välissä, varsinkin ympärivuotisesti tarkastellen täällä Suomessa.

        Sähkövoimalinjan etu on se vaivattomuus ja reagoinnin välittömyys. DSG ja turbobiiveet tekee elämästä kurjaa. Pienemmällä suorituskyvyllä pärjää kunhan voima tulee heti ja vaivattomasti. Tästä pääsee jos osassa plugareista nauttimaan.

        Jossain vaiheessa sähköautojen päästöjä kussakin maassa varmasti pitää alkaa ilmoittamaan mainoksessa. Tämä kuitenkin on maakohtaista koska sähkön tuotannon päästöt vaihtelee paljon maittain. Pohjoismaat on kärkeä sähkön tuotannon ekologisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkömoottorin hyuötysuhde on kuitenkin n. 90%"

        Tesla Model 3 sähkömoottorin hyötysuhde on 97%. Luulisi muillakin olevan vähintään 93-95% haarukassa.

        Lisäksi pitää huomioida kuinka suuri osa energiasta häviää (yleensä lämpenemisenä) kun sähköauto ladataan, eikä akkukaan anna ulos 100% siihen ladatusta energiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi pitää huomioida kuinka suuri osa energiasta häviää (yleensä lämpenemisenä) kun sähköauto ladataan, eikä akkukaan anna ulos 100% siihen ladatusta energiasta.

        3-vaihelaturilla saa 95% sähköverkosta akkuun hyötysuhteen latauksessa. 1-vaihe jää jostain syystä sinne 85% hujakoille. Talvella 1-vaiheinen on tätäkin huonompi.

        Osaako kukaan selittää miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3-vaihelaturilla saa 95% sähköverkosta akkuun hyötysuhteen latauksessa. 1-vaihe jää jostain syystä sinne 85% hujakoille. Talvella 1-vaiheinen on tätäkin huonompi.

        Osaako kukaan selittää miksi?

        Minä osaan selittää. Mainosmiehellä on menneet hyötysuhteet sekaisin niinkuin kaikessa muussakin sähköautohörhöilyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä osaan selittää. Mainosmiehellä on menneet hyötysuhteet sekaisin niinkuin kaikessa muussakin sähköautohörhöilyssä.

        Miten mainosmiehet ovat onnistuneet manipuloimaan talon puolella olevaa kulutusmittaria?


    • Anonyymi

      jaloittelu ja kahvilla oleilu on tärkeä osa patteriautoilla matkailua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stefu ja 56v. perhetuttu

      56v. perhetuttu veti pidemmän korren 💓Soffa jäi nuolemaan näppejään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      4688
    2. No nyt! Toni Wirtanen kertoi ikävän uutisen - Vaimo Jannika B. kuittaa: "Jess! Nyt mäkin pääsen..."

      Asioissa kannattaa nähdä positiivisia puolia ja tämän vauvaa odottava Jannika B. tuntuu osaavan! https://www.suomi24.fi/viihde/no-nyt-toni-wirtanen-ke
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      4391
    3. Lokki liiteli taivaalta Hankoon

      Show sen kun jatkuu 😂😂
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2357
    4. Wow! Uhkea Sointu Borg sensuellisti yläosattomissa - Janni Hussi täräyttää "Härreguud ku hieno..."

      Diili-voittaja Sointu Borg ei peittele muotojaan somessa. Nyt vuorossa aikas rohkea otos vai mitä mieltä olet? Insta ehkä poistaa kohta, joten kannatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2143
    5. Korkeammat lämpötilat alkavat maksaa ihmishenkiä

      Monipäiväiset lämpöjaksot ovat nousemassa tasolle, josta on viime vuosina tullut ihmisille vaarallista. Ongelma syntyy, kun lämpötila ylittää kehomme
      Ilmastonmuutos
      54
      1666
    Aihe