MHEV autojen akut

Anonyymi

Millaisia akkuja MHEV autoissa käytetään, millainen on käyttöikä ja mitä uusiminen maksaa?

Kohta ilmeisesti kaikki polttiksetkin on hybridejä tai näitä kevythybridejä (MHEV).

10

5286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Periaatteeltaan samoja kuin muissakin hybrideissä, rakenteeltaan vaan pienempiä ja asennustavaltaan helpommin vaihdettavia.

      Kestoikä voi olla jopa pidempi kuin sähköautoilla, koska lataus tapahtuu aina auton generaattorilla ja ohjauselektroniikalla (ei pysty pilaamaan pikalatauksilla).

      • Anonyymi

        Auton oma elektroniikka hallitsee myös pikalatausta ja säätelee sen virtaa.

        Paljon noista 48V hybriakuista ei ole tietoa mutta pari vuotta sitten Audin 48V (Bosch) akun mainittiin olevan yli 3000 dollaria. 48V akku on käytössä kuten ei ladattavassa hybridissä joten kuluminen samaa luokkaa.

        Kun ostaa polttista ja siinä on hybridi joko HV tai MHEV, kannattaa selvittää mitä akun vaihto maksaa ja mikä on akun takuu. Plugareissa tämä on selviä mutta jos 48V akun hinnat menee tuhansiin euroihin ja työ päälle niin alkaa olla merkittävä juttu kun autolla on ikää.

        Näyttää siltä että teet niin tai näin niin kalliin akun hajoamisriski on kaikissa autoissa vaikka töpseliä ei olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton oma elektroniikka hallitsee myös pikalatausta ja säätelee sen virtaa.

        Paljon noista 48V hybriakuista ei ole tietoa mutta pari vuotta sitten Audin 48V (Bosch) akun mainittiin olevan yli 3000 dollaria. 48V akku on käytössä kuten ei ladattavassa hybridissä joten kuluminen samaa luokkaa.

        Kun ostaa polttista ja siinä on hybridi joko HV tai MHEV, kannattaa selvittää mitä akun vaihto maksaa ja mikä on akun takuu. Plugareissa tämä on selviä mutta jos 48V akun hinnat menee tuhansiin euroihin ja työ päälle niin alkaa olla merkittävä juttu kun autolla on ikää.

        Näyttää siltä että teet niin tai näin niin kalliin akun hajoamisriski on kaikissa autoissa vaikka töpseliä ei olisi.

        Akun nyykähtäminen ei estä tuollaisen kevythybridin ajamista. Sitähän kuljetetaan suurimmaksi osaksi aina polttomoottorilla. Ei siis haittaa vaikka akku ei enää latautuisi lainkaan, ellei autolla ajoa ole estetty ohjelmallisesti pelkällä polttomoottorilla. Loppukäyttäjälle on aivan sama vaikka auton kokonaispäästöt ovat suuremmat kuin tyypitettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun nyykähtäminen ei estä tuollaisen kevythybridin ajamista. Sitähän kuljetetaan suurimmaksi osaksi aina polttomoottorilla. Ei siis haittaa vaikka akku ei enää latautuisi lainkaan, ellei autolla ajoa ole estetty ohjelmallisesti pelkällä polttomoottorilla. Loppukäyttäjälle on aivan sama vaikka auton kokonaispäästöt ovat suuremmat kuin tyypitettäessä.

        Lataushybridiä ei voi ajaa ollenkaan, jos akku ei toimi. Esim. 60 Volvon akku maksaa vaihdettuna n.13 000€ .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun nyykähtäminen ei estä tuollaisen kevythybridin ajamista. Sitähän kuljetetaan suurimmaksi osaksi aina polttomoottorilla. Ei siis haittaa vaikka akku ei enää latautuisi lainkaan, ellei autolla ajoa ole estetty ohjelmallisesti pelkällä polttomoottorilla. Loppukäyttäjälle on aivan sama vaikka auton kokonaispäästöt ovat suuremmat kuin tyypitettäessä.

        Mutta saako sen kevyt hybridin käyntii jos akku nyykähtää? Se kun käynnistyykin sillä 48V moottorigeneraattorilla. Perinteistä vauhtipyörän kehää pyörittävää starttia ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saako sen kevyt hybridin käyntii jos akku nyykähtää? Se kun käynnistyykin sillä 48V moottorigeneraattorilla. Perinteistä vauhtipyörän kehää pyörittävää starttia ei ole.

        Kyllä niissä on myös se normi startti, sitä käytetään esim. Kylmäkäynnistyksessä. Sitte laturilla liikennevaloissa lämpimänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saako sen kevyt hybridin käyntii jos akku nyykähtää? Se kun käynnistyykin sillä 48V moottorigeneraattorilla. Perinteistä vauhtipyörän kehää pyörittävää starttia ei ole.

        ei kaikkia saa...youtubes on tietoa...esim volvo hybrid jne


    • Anonyymi

      unohda..? sähköauto on parempi ..

    • Anonyymi

      Käyttäjät pilaavat pienet akut jatkuvalla lataamisella, akut kestävät vain tietyn määrän latauksia ja vain aidoissa sähköautoissa akut kestävät paremmin latausta.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe