Pääsyvaatimuksista saarnaajaksi

Anonyymi

Pitääkö lahkosaarnaajan harrastaa kielilläpuhumista, tai hallita edes alustavasti sen sanavarasto?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä pitää.

      Jos haluat käännyttää stadilaisia, sinun pitää hallita stadin kieli
      Raumalaisa, heidän kielensä ja niin edelleen.

      KIELILLÄPUHUMISEN piikkilankamalli suomalaisille

      Kun helluntaipäivä koitti olivat kaikki yhdessä koolla:
      saamelaiset, pohjalaiset, raumalaiset, turkulaiset, hämäläiset, savolaiset, karjalaiset ja stadilaiset.

      Kuulimme kukin heidän puhuvan omalla murteella Jumalan suuria tekoja.

      Tämän takia Jumala ei ole koskaan, lähettänyt maailmaan yhtään lähetyssaarnaaja eikä lähetysteologia.

    • Anonyymi

      mitä pidempi rikosrekisteriote, niin sen paremmat työmahdollisuudet lahkoissa.

      • Anonyymi

        Kerrotko kuinka sait noin kieron mielen itsellesi?

        pitikö opiskella vai tuliko se ihan kotiperintönä, kerro kiinnostaa.


      • Se johtuu siitä, että vuodesta 90 (ei1990) alkaen on koko maailma ollut Pahan vallassa.


    • MAALLIKKOPUHUJA

      Heitäkin tämän maailman jumala työhönsä tarvitsee. Piispojensa ja pappiensa tueksi, jotta kaikki väylät totuuteen tukittaisiin, ja eksytys olisi täydellinen.

      Ei ole tuo nimitys - maallikkopuhuja - kovin miellyttävä, mutta sitäkin miellyttävämpiä ovat heidän puheensa. Jopa pappejakin parempia, jotta haaviin tulisi kahisevia.

      Oli minustakin tuollainen tulossa. Suomen Raamattuopiston kahden kurssin paperit kainalossa, maailmalle läksin.

      Olin saanut opetusta puheviestinnän perusteista, puhetilaisuuteen valmistautumisesta, retoriikan kaanoneista, laista ja evankeliumista, uskosta ja armosta. Jumalan tahdosta ja ihmisen tahdosta. Evankelioimiskokouksen musiikista, juttujen ja ilmoitusten laatimisesta, esitteiden ja julisteiden valmistamisesta. Piirilähettinä toimimisesta, kommentaarien käytöstä, ja hengellisen puheen valmistamisesta. Kaikesta maan ja taivaan välistä, mutta ei sanaakaan totuudesta.

      Jumala tuli väliin ja armahti. Antoi Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen. Johdatti ahtaan portin ja tuskan kautta Totuuden Henkensä omistajaksi ja koko totuuden tuntijaksi.

      Se oli liikaa tuon talon opettajille. Mielisairaalaa tarjosivat, ja pappiensa sielunhoitoa. Siksi minusta ei tullut maallikkopuhujaa eikä piirilähettiä. Minkälaista olisikaan elämä ollut Piirimielisairaalan piirilähettiläänä?

      "Sillä ei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle", sanoi opiston toiminnanjohtaja.

      Mutta siitä huolimatta hän edelleenkin puhuu, koska on ilmoittanut:

      "Minä olen puhunut profeetoille, minä olen antanut heille näkyjä, he ovat puhuneet vertauskuvin ja ilmoittaneet minun tahtoni.

      "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
      Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
      Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
      Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
      Jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

      Ei sanaakaan evankelioimisesta ei retoriikan kaanoneista eikä kommentaarien käytöstä.

    • Anonyymi

      Pietarin yhden puheen kautta 3000 sielua tuli uskolle kuuliaiseksi.

      olisko 3000 pappia saanut yhtäkään jos ei käännynnäisiä lasketa.

      teuvon laumaa en tunne.

      • Teologiset koulutukset eivät takaa sitä, että kyseinen henkilö olisi sopiva papiksi, tai edes uudestisyntynyt.

        Papin tulee olla uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapseksi. Jos on Pyhällä Hengellä täytetty ja on saanut Hengen Lahjoja, kuten kielilläpuhumisen lahjan, se on tärkeä Jumalan antama Lahja.

        Luuk.12:
        8. Pyhän Hengen pilkka
        (Matt. 10:32,33, 12:32, 10:19,20)
        "Minä sanon teille: Jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika on tunnustava Jumalan enkelien edessä.
        9. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä.
        10. Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka pilkkaa Pyhää Henkeä, ei anteeksi anneta.
        11. Kun teitä viedään synagogiin ja viranomaisten ja esivallan eteen, älkää olko huolissanne siitä, miten tai millä puolustautuisitte tai mitä sanoisitte.
        12. Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."


      • Kyllä papit ova saaneet koko ihmiskunan Saatanan hallintaan, jo vuonna 90, 57 vuotta sen jälkeen kun tämäaalkoi

        KRISTINUSKO ALKOI, KUN TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI

        TeuvoSuni
        29.05.2021 09:15
        Ilmoita
        "Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
        Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."

        Se liittyi tähän Jeesukselle annettuun tehtävään:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Temppelin väliverhon takana oli se paikka, jossa Jumala puhui papeille. Koska Jeesuskaan ei saanut valittua kansaa pois pappien valheista, Jumala hylkäsi lopullisesti papit, ja ihmisten rakentamat jumalanhuoneet, kun Hesekielin ja Malakian ennustukset toteutuivat:

        "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan
        Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

        "Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

        Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

        "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
        Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

        "Te papit, teitä koskee tämä sana: .
        -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon."

        "Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
        Minun liittoni oli tällainen: Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle, ja hän kunnioitti ja palveli minua, lähestyi minua vavisten.
        Luotettava opetus oli hänen sanoissaan, eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan. Vakaasti ja vilpittömästi hän vaelsi minun tietäni, ja monet hän palautti takaisin synnistä. Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.

        Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
        Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat."

        Tästä alkoi koko maailmassa Jumalan lähettämä raju eksytys. Kun Jumala hylkäsi kelvottomat papit, ja siirsi heidät parempaa palkkaa maksaan Saatanan ammattiliittoon, koska:

        "Palkkapaimen ei ole oikea paimen."

        Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan kuin mitä oli Suomen posti pakettilajittelijoita kohtaan.
        Ilmeisesti siksi, koska tiesi heidän hyvin hoitavan ihmiskunnan pitämisen hänen lähettämässä RAJUSSA EKSYTYKSESSÄ.
        - - -
        Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:

        "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

        Enää ei hänen pappien tarvitse kuunnella Jumalan ÄLKÄÄ-puheita:
        Älkää tehkö, Älkää luulko, Älkää hokeko, Älkää ruvetko, Älkää olko, Älkää tuomitko, Älkää pelätkö, Älkää menkö, Älkää varatko jne.

        Nyt he saavat toimia omien halujensa mukaan, saadakseen ympärilleen mahdollisimman paljon niitä, joilla on sama halu, koska palkkapaimenen pitää palkallaan elää.

        Tästä alkoi myös maailmassa valtava rakennusprosessi, kun Saatanan piti saada joka ainoalle papille oma palveluspaikka, jotka Jeesus jo ennalta nimitti ROSVOJEN LUOLIKSI.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä papit ova saaneet koko ihmiskunan Saatanan hallintaan, jo vuonna 90, 57 vuotta sen jälkeen kun tämäaalkoi

        KRISTINUSKO ALKOI, KUN TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI

        TeuvoSuni
        29.05.2021 09:15
        Ilmoita
        "Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
        Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."

        Se liittyi tähän Jeesukselle annettuun tehtävään:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Temppelin väliverhon takana oli se paikka, jossa Jumala puhui papeille. Koska Jeesuskaan ei saanut valittua kansaa pois pappien valheista, Jumala hylkäsi lopullisesti papit, ja ihmisten rakentamat jumalanhuoneet, kun Hesekielin ja Malakian ennustukset toteutuivat:

        "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan
        Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

        "Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

        Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

        "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
        Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

        "Te papit, teitä koskee tämä sana: .
        -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon."

        "Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
        Minun liittoni oli tällainen: Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle, ja hän kunnioitti ja palveli minua, lähestyi minua vavisten.
        Luotettava opetus oli hänen sanoissaan, eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan. Vakaasti ja vilpittömästi hän vaelsi minun tietäni, ja monet hän palautti takaisin synnistä. Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.

        Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
        Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat."

        Tästä alkoi koko maailmassa Jumalan lähettämä raju eksytys. Kun Jumala hylkäsi kelvottomat papit, ja siirsi heidät parempaa palkkaa maksaan Saatanan ammattiliittoon, koska:

        "Palkkapaimen ei ole oikea paimen."

        Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan kuin mitä oli Suomen posti pakettilajittelijoita kohtaan.
        Ilmeisesti siksi, koska tiesi heidän hyvin hoitavan ihmiskunnan pitämisen hänen lähettämässä RAJUSSA EKSYTYKSESSÄ.
        - - -
        Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:

        "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

        Enää ei hänen pappien tarvitse kuunnella Jumalan ÄLKÄÄ-puheita:
        Älkää tehkö, Älkää luulko, Älkää hokeko, Älkää ruvetko, Älkää olko, Älkää tuomitko, Älkää pelätkö, Älkää menkö, Älkää varatko jne.

        Nyt he saavat toimia omien halujensa mukaan, saadakseen ympärilleen mahdollisimman paljon niitä, joilla on sama halu, koska palkkapaimenen pitää palkallaan elää.

        Tästä alkoi myös maailmassa valtava rakennusprosessi, kun Saatanan piti saada joka ainoalle papille oma palveluspaikka, jotka Jeesus jo ennalta nimitti ROSVOJEN LUOLIKSI.

        Teuvo Suni siinä taas purkaa ahdistustaan. Toivottavasti se helpottaa muutamaksi päiväksi.
        Vai olisiko kysymys vatsavaivoista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo Suni siinä taas purkaa ahdistustaan. Toivottavasti se helpottaa muutamaksi päiväksi.
        Vai olisiko kysymys vatsavaivoista?

        Erittäin kovasti helpotti, koska ehdin harmitella, miksi tänään ei lähde palstalta yhtään tilisiirtoa taivaaseen. Mutta onneksi sinä tulit, kävitkö jo tarkastamassa Raamattu palstan?

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."


    • Aloittaja ei näytä ymmärtävän hengellistä sanavarastoa.
      Kielilläpuhumisen armolahjaa käyttävällä itsellään ole mitään sanavarastoa.

      Lahkolaisiksi pilkattiin jo Jeesuksen opetuslapsiakin.
      Ap.t. luvut 24 - luku 26

    • Anonyymi

      Teuvo hei, mie nostan sunnuntaisin käden ylös merkiksi ja kaikki synnit on anteeksi, uskoni mukaan.Onko sinulla?

      • Anonyymi

        Saahan sitä uskoa mitä sattuu.
        Meillä aivan uskomattomillahan tuota syntitaakkaa olekkaan eikä tarvitse kerjätä anteeksiantoa mielikuvitusolennolta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe