Tarinanurkka eli vapaata keskustelua

Kuitenkin, vaikka otsikko sanoo, että vapaata keskustelua, niin on tässä pieniä sääntöjä:
a) Ei saa valitta naisen/miehen puutetta
b)Ei saa puhua härskejä juttuja
c) Älä puhu toisista palstalaisista
d) Älä juorua
e)Kaiken mitä laittaa, on hyvä olla asiallista
f) Huumoria otetaan vastaan, mutta mielellään hyväntahtoista eli ei toisia loukkaavaa

Näiden ohjeiden kera ei kun sitten vain jutustelemaan =)

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopii. 🙃

      Olipas kiva päivä. Vetäsin aamun pitkän kaavan mukaan, pistäydyin maalla moottoripyörällä, autoin poikaa autorempassa ja snnoin niksejä, sekä kävin huhkii 1,5 h katusäbää.

      Mainio kesäkeli ollut ja mukava päivä. 😁

      • Tarkottaako toi , että kävit huhkii 1,5 h katusäbää, että kävit kävelyllä?

        Juu, ihan mainio keli ollu sen puolesta, että on aurinko paistanu koko päivän, mutta mulle ehkä vähän liian kuuma. Olin ulkona ja kun aurinko paistoi suoraan päähän, niin ei ollu kiva. Piti hakee vichyvettä, ettei tule huono olo.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tarkottaako toi , että kävit huhkii 1,5 h katusäbää, että kävit kävelyllä?

        Juu, ihan mainio keli ollu sen puolesta, että on aurinko paistanu koko päivän, mutta mulle ehkä vähän liian kuuma. Olin ulkona ja kun aurinko paistoi suoraan päähän, niin ei ollu kiva. Piti hakee vichyvettä, ettei tule huono olo.

        Ei, kun meillä on pikkukaukalo ja siinä pelataan säbää 3 vs 3, jokaiselle vaihtoparit, ei maalivahteja. 1,5 litraa meni vettä ihan kolahtamalla... ens kerraks pitää ottaa enemmän. 😁

        No kyllä kieltämättä päähän paistoi, mutta lippis ei ehkä kestäis päässä...🤔


      • Jep. Jotain peliä siis. Mutta mikäs se säbä oikein tarkottaa?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Jotain peliä siis. Mutta mikäs se säbä oikein tarkottaa?

        Salibandya, reikäinen muovipallo ja muovimailat.

        Tosin toi katusäbä on kauksns salibandystä... sellaista sohlaamista ja pomputtelua, kun pelataan asfaltilla. Pomppii miten sattuu, mutta kaikille sama. 😀

        Intouduin katsomaan telkkua. Herolta Man of steel. 😄
        Huomenna silmät ristissä sit töissä. 😆


      • interlocutrice kirjoitti:

        Salibandya, reikäinen muovipallo ja muovimailat.

        Tosin toi katusäbä on kauksns salibandystä... sellaista sohlaamista ja pomputtelua, kun pelataan asfaltilla. Pomppii miten sattuu, mutta kaikille sama. 😀

        Intouduin katsomaan telkkua. Herolta Man of steel. 😄
        Huomenna silmät ristissä sit töissä. 😆

        Salibandyn tiedän. Sehän on sählyä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Salibandyn tiedän. Sehän on sählyä.

        No ainakin toi asfaltipihalls pelattava malli. 😀

        Mutta kivaa silti. 😬


    • Anonyymi

      Oletteko opetelleet täyttämään Thermacellin itse?
      Melkolailla hyttysiä pihahommissa.

      Minäpä olen. Ei tarvi enää ostaa kaasupatruunoita. Pelkkiä tyynyjä vaan.

      • Anonyymi

        No niin. Nyt se nimimerkki poistettiin.

        -keinovaginamies-

        Lapsellista hommaa. Jos joku kirjoittelisi täällä nimimerkillä dildonainen, niin olisko yhtä halveksittu?


    • Anonyymi

      Koskas norppa ottaa iki oman miehen ja tekee liuta lapsia

    • Anonyymi

      Kesä taas, aika menee tosi nopeaan.
      Sanovat uuden kokeilemisen hidastavan aikaa, rutiinijutuista menee autopilotilla ja mieleen ei jää juurikaan muistikuvia tekemisestä. Uudesta taas elävä muisto. Päteekö ihmisiinki sitten... Dopamiini säätelee aivojen kelloa, esim onnettomuudessa aika hidastuu. /prisma-studio.

    • Pelasin eilen illalla rallipelissä yhden "weekly challengen" eli viikon verran voimassaolevan avoimen verkkopelin kerralla läpi. Ajettiin 6 pätkää Australiassa Historic-autoilla, joista valkkasin kisaan autotallissani olevan Mini Cooperin. Pätkien pituudet oli muistaakseni kilometrin tarkkuudella noin 5km, 6km, 12km, huoltotauko, 5km, 6km, 12km. Ja mitään takaisinkelauksiahan näissä ei ole, eli vaatii keskittymistä. Itse tykkään pitää myös luistonestot, absit sun muut akkojen avustimet poissa päältä asetuksista, ja historic-autoa ajan luonnollisesti H-kaavio vaihdekepillä enkä läpysköillä.

      Mulla oli tallennettuna hyväksi todetut säädöt, ei niissä mitään, mutta vedin molemmat stintit pehmeillä renkailla, joka kostautui vikalla pätkällä. Alkuun kulki hyvin, enkä rikkonut autoa juurikaan, joten huoltoparkista ei tullut aikasakkoja. Nelos- ja vitospätkä meni myös hyvin, ja taisin sillä hetkellä olla jossain sijalla 90 reilun tuhannen pelaajan joukosta. Mutta viimeisellä pätkällä vähän ennen puoliväliä taisi jonkun asfalttiosuuden pinta olla kylmä/liukas kun ajettiin yöllä, ja noi pehmeät renkaat alkoi olla sen verran finaalissa, että Mini liukui sinänsä harmittoman näköisesti oikea kylki edellä ojan penkkaan ja kippasi siitä ympäri. No, molemmat oikeanpuoleiset kumit puhki, ja kaadetun auton saa kyllä palautettua takaisin tielle, mutta tuosta taisi tulla aikasakkoa yhteensä 108 sekuntia ja taisi iskarit tai pyöräntuennan osat ottaa myös vähän osumaa, kun tuntuma oli loppupätkän verran sellaista Hessu Hopo tyylistä rutkutusta ja keinahtelua. Olin lopulta kuitenkin jossain top 200-300 joukossa mikä sekin oli periaatteessa ihan ok, mut arvatkaa ketuttiko että kävi tollaset perinteiset Kilin-Colinit viime hetkellä 😅

      Mulla on myös meneillään Monthly Challenge, joka ajetaan samalla formaatilla, mutta siinä on yhteensä kolme rallia peräkkäin ja auton luokitusvaatimus on sellainen että ajan nelivetoisella Subarulla jossa on Miniin verrattuna "hitusen" enemmän voimaakin. Eka ralli oli Australia siinäkin, enkä nyt muista enkä jaksa tarkistaa millä sijalla suunnilleen olen, mutta muistaakseni viimeksi kun tuota pelasin niin, olin jossain arviolta top 40% joukossa. Seuraava on Argentina, jonka pitäisi sopia mulle hyvin, ja voi olla että jatkan siitä tänään illalla. Enkä äkkiseltään edes muista mikähän se kolmas ralli on, mutta toi Monthly challenge on joka tapauksessa sellainen että vaatii vieläkin tasaisempaa suorittamista jopa tietoisesti nopeuden kustannuksella, niin siinä voi välillä tehdä aika isonkin loikan leaderboardilla jos moni pelaaja rikkoo renkaansa tai autonsa Argentiinan isoihin ja teräviin irtokiviin 😃

      • Eiku hetkinen, 68 sekuntia eli 1,08 siitä tuli penaltya 😂 Puoli minuuttia per rengas, ja 8 sekuntia auton kääntämisetä takaisin pyörilleen.


      • Tällä viikolla yksi Weekly Challenge on ajaa takavetoisella Historic-Bemarilla Uudessa Seelannissa 8 stagea. Yleensä mun akilleen kantapää tuossa pelissä on juurikin takavetoiset autot, ja esim. yhden kaverin kanssa kun toisinaan pelataan, niin hänellä aukeaa pieni sauma voittoon korkeintaan jollain levottomalla ja vikuroivalla autolla esim. Jyväskylässä tai muussa tosi nopeassa rallissa. Takamoottoriset tuntuu kaikkein levottomimmilta, mutta ton etumoottorisen Bemarin niksit olen alkanut vähitellen tajuamaan 😃 En kopioinut siihen edes mitään valmiita setuppeja, vaan kokeilin itse muutaman shakedown-pätkän ja tein mieleisiäni muutoksia. Perän lukkoja tiukemmalle, vähän aurausta taakse, iskarien joustovaraa ulospäin hieman lisää, jousitus ja kallistuksenvakaajat jäykemmälle, mutta taakse suhteessa vähemmän jäykäksi, ja maavaraa muutaman pykälän alaspäin.

        Vielä on ennenaikaista tuulettaa tähän tyyliin https://imgflip.com/memegenerator/224143384/Bronze-Medal mutta voin sanoa, että se on oikeasti palkitseva tunne kun huomaat oppineesi kesyttämään noita takavetoisiakin, ja löytämään itse hyvät setupit, sillä jonkun muun hyväksi toteamat voi poiketa omista mieltymyksistä paljonkin. Ekat kaksi pätkää oli aika haastavat, eka oli yli 16,5km ja toinen yli 8km, sitten oli huoltotauko, ja nyt on muistaakseni kolme vähän lyhyempää sprinttiä, joista olen ajanut ekan (eli stage 3:n), sitten on huoltotauko ja muistaakseni loppuun kolme stagea.

        Noi kaksi ekaa mulla meni varsin puhtaasti, vaikka ei välttämättä peliyhteisön absoluuttista huippuvauhtia, mutta hyödyin paljon siitä etten kärsinyt yhtään rengasrikkoa, joista saisi aikasakkoa 30 sekuntia ja vararenkaita saa olla mukana maksimissaan kaksi. Eikä huoltoparkissakaan auto ollut aivan rusinana, joten ei tullut sieltä aikasakkoa. Kolmas pätkä meni myös ihan hyvin yhtä pientä pyörähdystä lukuunottamatta, ja olen sivupalkista päätellen tällä hetkellä ehkä noin top 30-40% tienoilla leaderboardilla, mikä on takavetoisten tapauksessa mun kohdalla todella hyvin. Parhaimmillaan olen ajanut etuvetoisella rallicross-Corsalla Norjan Hell-nimisellä radalla noin top 7% ajan tauluun näillä mun Gigantin ratilla, modatulla sohvapöydällä, Mazda 6:n penkillä ja Ekotorin telkkarilla, siinä missä "oikeat" simupenkit vr-lasineen jne. maksaa tyyliin 2000-5000€.

        En tiedä jaksanko tänään pelata loppuun asti, ja voi olla ihan hyväkin pelata esim. jotain päivähaasteita, sillä äkkiähän siinä virheiden riskikin kasvaa jos liikaa leipääntyy yhdellä autolla ajamiseen. Mutta se on oikeasti hieno fiilis, kun tunnet olevasi "yhtä" auton kanssa, se käyttäytyy lähestulkoon juuri niin kuin haluat ja vaihteet sujahtaa pöytään pultatusta H-kaaviosta kuin unelma 😃

        Toi yllä mainittu Monthly Challenge on vielä kesken, mutta onhan se kolmisen viikkoa vielä avoinna, niin pitää sekin viimeistellä joku kerta.


    • Miten sitä ihminen voikin olla puhki. Lähes koko päivän on tullut oltua liikenteessä, kun kävin siellä Janin hoodeilla vähän shoppailemassa sen jälkeen kun heitin isäni autokorjaamolle autoaan hakemaan. Porukoille menin jo aamupäivällä, ja murun kanssa tuli heitettyä pieni lenkki omalla nurkillani. Se raukka kun on ollut vähän huonossa kunnossa pari viikkoa, eikä ole siksi päässyt ajelulle tai lenkille pariin viikkoon.

      Vaikka päivä olikin rankka, oli se silti mukava ja antoisa. Huomena vielä parturiin leikkauttamaan puolet tukasta veke, niin sen jälkeen voikin hyvällä mielellä olla pari päivää täysin paikallaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe