Fiksumpaa keskustelua vedystä facebookissa.

Anonyymi

.... kuin täällä. Pistin kuitenkin merkille että "Sähköautot nyt" jäseniä yli 16000 kun ryhmässä "Vety" (vetyajoneuvoista keskustelua) jäseniä vain lähes 600. Sähköautojen puolella keskustelua paljon enemmän "laidasta laitaan" kun taas vedyn puolella lähinnä hypettämistä "ehkä sitten joskus" eikä arkipäivän autoilijoiden asioista... koska autoja ei käytännössä "kenelläkään" ole. Näkee selvästi jäsenmäärästä mistä ihmiset ovat enemmän kiinnostuneita vaikka "vetyuskovaiset" kovasti täällä tekniikasta hypettää ILMAN PERUSTELUJA....

15

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vetyauto on sähköauto. Ryhmässä 16000 jäsenestä suurin osa pitää vetytankattavaa polttokenno autoa parempana vaihtoehtona kuin akkusähköautoa.

      • Anonyymi

        Mutta äärimmäisen harva nyt viestejä kirjoittavista todellakin ajaa joskus polttokennoautolla. Iso osa kirjoittajista kasvaa jo horsmaa ennen kuin Suomessa ajetaan polttokennoautoilla, eikä silloinkaan vedyllä.


      • Anonyymi

        "Ryhmässä 16000 jäsenestä suurin osa pitää vetytankattavaa polttokenno autoa parempana vaihtoehtona kuin akkusähköautoa."

        Totuus on, että 16000 jäsenestä vetyvouhottajia on vain kourallinen, ei missään muotoa suurin osa. Koska suurin osa osaa ajatella omilla aivoillaan.


    • Anonyymi

      Kyllä tuossa ryhmässä ylläpitäjä poistaa polttokennoautoihin liittyvät positiiviset keskustelut välittömästi. Perusteluna on että ryhmän tarkoituksena on edistää sähköautoilua.
      Polttokennoauto on sähköauto mutta ylläpito kun on mitä on :D Ei mitään järjenjättiläisiä :)

    • Anonyymi

      Olen lukenut "sähköautot nyt" ryhmää alusta loppuun aktiivisesti eikä siellä juuri ollenkaan vetyautoista puhuta edes ohimennen. Jälleen kerran VALEHDELLAAN että vety olisi jotenkin suosittu puheenaihe täyssähköautoilijoiden keskuudessa. Miksi sitten facebook ryhmässä "vety" ei puolestaan puhuta laajemmin vetyautoilusta esim. polttokennojen huollot/hinnat, korjaus/huolto verkosto, tulevaisuuden vetyautojen verotus, kotitankkausasemat (edes teoriassa) jne. ??? Kertoo vain siitä että ei kiinnosta muuta kuin hypettäminen, mutta ei TODELLINEN ELÄMÄ. Jopa "vety" ryhmässä useampi omalla nimellään tunnustaa että henkilöautoksi on liian haasteellinen yhtälö ainakin suomessa, mutta täällä NIMETTÖMÄNÄ kyllä kehutaan kuin uskonlahko vetyautoilun nimeen.

    • Anonyymi

      Edelleenkään facebook ryhmässä "vety" ei puhuta arjen autoilusta mitenkään. Vain postataan uusia keksintöjä. Todellinen vetyautoilu jää hämärän peittoon. Mutta ei sentään samanlaista "massapostausta" kuin täällä suomi24 vetyautoilu ketjussa... levittäen VALHEITA.

    • Anonyymi

      Ei taida massavalehtelija uskaltaa faceen mennä hypettämään kun siellä onkin vastassa tietävämpiä kavereita. Ei mene valheet niin helposti läpi kuin täällä suomi24 palstalla.

    • Anonyymi

      Täyssähköautojen voittokulku vain jatkuu facen perusteella kun jäsenmäärät selvästi kasvavat eli kertoo siitä mitä ajoneuvoa harkitaan ja on jo ostettu:

      "Sähköautot - Nyt" 17300 jäsentä.

      "Vety" (keskustelua vetyajoneuvoista joka on oikeasti vain "mainostamista" eikä arkista keskustelua) jäseniä 608. Ehkä tästä syystä on vähän tylsä paikka seurata kun arjen keskustelua ei ole kuten täyssähköautojen puolella?

      ... ja tästä johtopäätökset että aiempiin lukemiin verraten täyssähköautot kiinnostavat paljon enemmän kuin vetyautot. Ehkä vuoden 2021 lopussa lukemat 19000 ja 650?

    • Anonyymi

      Voisiko myös kaasuautoista mennä keskustelemaan vetyautoryhmään ja vedota että kyllä sen voi rinnastaa vetyautoon vaikka käyttää maakaasua päävoimanlähteenään? Tai voisiko vetyautojen ryhmässä vastaavasti keskustella täyssähköautoista kun ne ovat mielestäsi vetyautoon rinnastettavia sähköautoja? Uskallan väittää että et katsoisi hyvällä vetyryhmässä kaasu ja täyssähköautoja jos et ole niistä kiinnostunut.

      Omasta mielestäni ryhmät on hyvä pitää erillään niin ei mene sillisalaatiksi.

    • Anonyymi

      en tiedä mutta veikkaan että VW ID autoissa piilee vaara ostajille

      liian äkkiä VW kehitti markkinoille E autot

      Turvallista odottaa Vetyautot suomen oloihin

    • Anonyymi

      Et ole sitten kuullut Nissan Leaf autosta jota on jo turvallisesti testattu 11 vuoden ajan myös suomessa? Ja löytyy myös muitakin merkkejä, joten testattu on jo MONTA vuotta. Mutta vetyauton turvallisuudesta ei ole vielä yhtään tietoa SUOMEN OLOISSA (jos ei jotain esittelyauton vähäistä käyttöä oteta huomioon satoihin täyssähköautoihin verrattuna oikeassa liikenteessä). Parempi siis odottaa että vetyauto on turvallinen ja jättää se ostamatta.

    • Anonyymi

      Facebook ryhmässä "vety" ei edelleenkään oikein aitoa keskustelua arjen vetyautoilusta. Energian hinta, huollot, korjaukset, jälleenmyyntiarvo, vetytankkausasemat, vakuutukset, ulkomailta auton tuominen suomeen, vetytankkausverkosto, vedyn turvallisuus (räjähdysvaara), vedyn varastointi (haihtumisongelmat), vedyn tuotantolaitokset jne. Jäsenmäärä nyt 610, joten melko huonosti tullut uusia jäseniä (lukijoita). Kertoo vain siitä että vetyautoilu (tai vetyala) ei oikeasti ihmisiä kiinnosta.

      Keskustelua siis on, mutta se on todella vähäistä eli osoittaa vain sen että vety henkilöautoliikenteessä on turhan ongelmallista ja kiusallista myöntää se ääneen omalla nimellään vaikka muuten halutaan vetyä fanittaa.

      Enemmän keskustelua on täällä suomi24 vetyautot palstalla, joka on mielestäni todella yllättävää kun yleensä surkeat kommentoinnit karkoittaa ne fiksummat kirjoittelijat pois... ja yllättävää ettei suomi24 kommentoinnit vedystä ole kiitäneet aloituksineen facebook vety palstalle. ;)

    • Anonyymi

      Polttokennoauto (vetysähköauto, FCEV) on mainio vaihtoehto akkusähköautolle.
      Polttokennoauton tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km.
      Vetyauton yksi hyvä puoli on myös se ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
      Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana.
      Suomi on tällä hetkellä Euroopan ainut maa jossa ei ole vielä vetytankkausasemia.
      Suomen ensimmäinen vetytankkausasema on kuitenkin jo tulossa.
      Ensimmäinen vetytankkausasema tulee olemaan liikuteltavaa mallia.
      Tästä se lähtee...

      • Anonyymi

        Polttokennoauto on myös tuplaten akkusähköautoa kalliimpi, ja sen käyttövoima maksaa 5-10 kertaisesti akkuihin verrattuna.

        Polttokennoautoa ei voi ladata kotona, vaan se pitää käydä vaivalloisesti tankkaamassa, todennäköisesti 50-100 km päässä, ellei kauempanakin.

        Polttokennoauto pitää huoltaa tiheästi ja vaihtaa 1-2 vuoden välein suodattimet. Polttokennot kuluvat ajan myötä ja siksi vetyauton tehot hiipuvat hitaasti mutta varmasti.

        Pienen molekyylikoon vuoksi vety haihtuu itsekseen tankista, joten jos vetyauton jättää seisontaan seuraava tankkausmatka tehdään lavetilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttokennoauto on myös tuplaten akkusähköautoa kalliimpi, ja sen käyttövoima maksaa 5-10 kertaisesti akkuihin verrattuna.

        Polttokennoautoa ei voi ladata kotona, vaan se pitää käydä vaivalloisesti tankkaamassa, todennäköisesti 50-100 km päässä, ellei kauempanakin.

        Polttokennoauto pitää huoltaa tiheästi ja vaihtaa 1-2 vuoden välein suodattimet. Polttokennot kuluvat ajan myötä ja siksi vetyauton tehot hiipuvat hitaasti mutta varmasti.

        Pienen molekyylikoon vuoksi vety haihtuu itsekseen tankista, joten jos vetyauton jättää seisontaan seuraava tankkausmatka tehdään lavetilla.

        Polttokennoauton sisätilat ovat pienet kaasutankkien ja suuren polttokennon vuoksi. Esimerkiksi Miraissa mahtuu taakse istumaan vain kaksi.

        Polttokennoauto on myös akkusähköautoa painavampi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      268
      2974
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2434
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      127
      1775
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1713
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      99
      1495
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1320
    7. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      23
      1250
    8. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1073
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1063
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      1018
    Aihe