Kyllä on kuuma +34

Anonyymi

Säätiedoitukset valehtee rutosti, muka 18 lämmintä, hah.
Kattelin keittiön ikkunan lämpömittaria ja 34 astetta näytti.
Avasin ulko-oven, niin kuuma ilma puski vastaan, äkkiä ovi kiinni, on ihan tukalan kuumaa ulkona.
Mistä ihmeen kellarista ne mittaa nuo lämpötilat.
Jos lähdet kauppaan, niin ei siinä missään varjon helmassa saa olla, vaan 99% matkasta on porottavan auringon paahteessa.

25

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesällä pitääkin olla lämmintä. :o)

      Onneksi töissä on ilmastointi ja kotonakin oikeanlaisilla metodeilla varsin viileää, joten mulle käy nämä helteet.

      Moottoripyöräkeikat tuppaa olemaan hikisiä, kun pysähtyy jonnekin, mutta niitäkin pysäyksiä voi miettiä sopiviin varjopaikkoihin ja että voi sitten heittää jotain vaatetta poiskin. Eli ei ongelma..

      Lisäksi muutenkin siedän niin kylmää kuin kuumaa hyvin, joskus aikoinaan tehtailla työskennellessä vissiin oppi tuon kuumuudenkin sietämään. Parasta ehkä on, että on rauhallinen ja positiivinen mieli, kun ei näitä helteitä täällä alituiseen ole. :o)

      • Anonyymi

        Olenkin miettinyt, et mahtaa niissä moottoripyörän mustissa nahkataminneissa ja moottoripyöräkypärässä tulla kuuma, varsinkin kaupungissa ja taajamassa ajellessa, kun liikennevaloissa joutuu pysähtymään ja hitaalla nopeudella 40-50km/h ajeleen.
        Kun polkupyörällä ajaessa shortseissa, t-paidassa ja kypärä päässä tulee kuuma, niin jos siihen vielä mustia nahka tamineita laittaisi, niin lämpöhalvaus tulisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olenkin miettinyt, et mahtaa niissä moottoripyörän mustissa nahkataminneissa ja moottoripyöräkypärässä tulla kuuma, varsinkin kaupungissa ja taajamassa ajellessa, kun liikennevaloissa joutuu pysähtymään ja hitaalla nopeudella 40-50km/h ajeleen.
        Kun polkupyörällä ajaessa shortseissa, t-paidassa ja kypärä päässä tulee kuuma, niin jos siihen vielä mustia nahka tamineita laittaisi, niin lämpöhalvaus tulisi.

        Itseasiassa nahkavermeet ois viileemmän tuntuisia, mutta itselläkin coretex-releet...

        Mutta kyllä jo 40 km/h riittää viilentämään ja mulla housuissa sellaiset hyttysverkolla varmistetut vetoketjuhalkiot mistä saa vähän jeesiä...takissa vois olla myös.

        Mutta joo, lämmintä hommaa sekin..


    • Anonyymi

      28 tässä mun terassilla. Olutta juon mutta se lämpenee aika nopeasti joten otin kylmälaukun suojaamaan mut olutta ettei kylmene niin nopeeta. Olin veneilemässäkin aamulla ja oli aika lämmin merellä.

    • Anonyymi

      28 tässä mun terassilla. Olutta juon mutta se lämpenee aika nopeasti joten otin kylmälaukun suojaamaan mut olutta ettei lämpene niin nopeeta. Olin veneilemässäkin aamulla ja oli aika lämmin merellä.

    • Ilman lämpötilat mitataan aina varjosta. Eli jos aurinko porottaa mittariin, vaikka olisi se 18, niin johan voi pompata jo sinne kolmenkympinkin tietämiin. Mulla mittari näyttää nyt noin 28, mutta aurinko välillä lämmittää mittaria ja suoraan porottaa siihen, tosin välillä menee vähän ohueen pilveen aurinko, joten mittari on välillä puolivarjossa.

      Kävin vähän aikasemmin tänään parvekkeella ja tuli kuuma. Aurinko kun porotti suoraan päähän ja niskaan, niin oikein ihoa kihelmöi. Ei hyvä. Tuli kuuma, kun luuttusin siitepölyä pois parvekeritilöistä (puuritilät, jotka parvekekalusteiden alla). Hirveesti siitepölyä, oikein keltaisenaan, parvekkeen lattialla, kalusteiden päällä, kaikkialla. Ja roskaa oli taas tullu niinä päivinä kun oli tuullu paljon. Se on tällaista, kun asuu katutasossa/maantasalla. Pölyäkin kertyy välillä ihan eri tavalla kuin jos asuu ylempänä.

    • Tällaiset lämpötilat, joita nyt on ollu ja oli toukokuun puolivälissä, niin ovat kuulemma tavanomaisia vasta heinäkuussa. Sanotaanhan vanhassa lasten vuodenaikalaulussakin että "toukokuu on kukkaiskuu, kesäkuu on uimakuu, heinäkuussa hellesää sää sää, elokuuhun kesä jää".

    • Anonyymi

      Minulla oli yhdessä huoneessa talvellakin 80 astetta lämpöä.

      • No sulla ei sitten ollu kylmä =)


      • Onko huoneen nurkassa jokin kivikasa?


      • scrg kirjoitti:

        Onko huoneen nurkassa jokin kivikasa?

        Oli, yritin jäähdyttää sitä heittämällä vettä päälle.


      • Ytmiläinen kirjoitti:

        Oli, yritin jäähdyttää sitä heittämällä vettä päälle.

        Kyllähän ne kivet sillai hiukan jäähtyvätkin, sen minkä vesi siinä höyryää. Lieveilmiönä sitten kostea ilma siirtää lämpöä hiukka ärhäkämmin. Tämä sopii tähän:
        https://www.youtube.com/watch?v=_3EgmrwBqIU&t=75s


      • scrg kirjoitti:

        Kyllähän ne kivet sillai hiukan jäähtyvätkin, sen minkä vesi siinä höyryää. Lieveilmiönä sitten kostea ilma siirtää lämpöä hiukka ärhäkämmin. Tämä sopii tähän:
        https://www.youtube.com/watch?v=_3EgmrwBqIU&t=75s

        Nimenihän on tosiaan Timo.😁


    • Anonyymi

      Jos mittariin paistaa suoraan aurinko niin kyllähän se voi kuumentua se mittari, mutta itse jo suosiolla laiten verhot ikkunan eteen kun aurinko kääntyi paistamaan siitä suunnasta, ei huvita nukkua saunassa :)

    • Anonyymi

      Oon mökillä ja täällä 26. Ihan kiva. Auringo paistaa koska kaadoin täältä 30 puuta viime vuonna, ennen ei ollut valoa tontilla paljon eikä arska paistanut mutta nyt paistaa ja tässä on kyllä tosi kuuma.

    • Sais jo tulla ne 30 varjossa -helteet. Niitä odotan innolla, vaikken muuten kuumuudesta pidä.

      • Jos noin kuumia helteitä tulee, niin mää kaivaudeun syvälle metsään johonkin viileään luolaan =D Aattelin yhtenä päivänä, kun kattelin Forecab säätiedotetta, että meen Lappiin, kun siellä on ylimmät lämpotilat 10- 15, tosin nyt sielläkin ollu helteitä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jos noin kuumia helteitä tulee, niin mää kaivaudeun syvälle metsään johonkin viileään luolaan =D Aattelin yhtenä päivänä, kun kattelin Forecab säätiedotetta, että meen Lappiin, kun siellä on ylimmät lämpotilat 10- 15, tosin nyt sielläkin ollu helteitä.

        Mulla on yks ainoo syy miksi mä niitä toivon. Viime kesänä helteet lievitti kivut kasista tai ysistä ykköseen tai kakkoseen, kun nolla on ei kipua lainkaan ja kymppi se että taju lähtee. Muutoin mulle riittäis nää lämmöt mitä nyt on.

        Olis kiva jos sais edes viikon tai kaksi elää ilman jatkuvia kipuja. Nauttia liikkumisesta ilman että joutuu miettimään pystyykö jonnekin menemään vai ei. Olla normaali ihminen, joka kävis muuallakin kuin vaan ruokakaupassa tai apteekissa, tarvimatta miettiä missä kaikkialla jaksaa ja pystyy käymään. Elää normaalia elämää sen minkä koronan rajoitukset antavat myöten. Siksi toivon niitä tappohelteitä.


      • Lauruska kirjoitti:

        Mulla on yks ainoo syy miksi mä niitä toivon. Viime kesänä helteet lievitti kivut kasista tai ysistä ykköseen tai kakkoseen, kun nolla on ei kipua lainkaan ja kymppi se että taju lähtee. Muutoin mulle riittäis nää lämmöt mitä nyt on.

        Olis kiva jos sais edes viikon tai kaksi elää ilman jatkuvia kipuja. Nauttia liikkumisesta ilman että joutuu miettimään pystyykö jonnekin menemään vai ei. Olla normaali ihminen, joka kävis muuallakin kuin vaan ruokakaupassa tai apteekissa, tarvimatta miettiä missä kaikkialla jaksaa ja pystyy käymään. Elää normaalia elämää sen minkä koronan rajoitukset antavat myöten. Siksi toivon niitä tappohelteitä.

        Ymmärrän tuon näkökulman.


    • Anonyymi

      Joskus kun asuin kaupungin keskustassa kivitalojen keskellä helteellä eikä mitään tuultakaan helteellä: asfaltti on niin kuumaa että kengät sulaa alle :D
      - Tuntui sellaiselta.

    • Taidatkin olla jo joku päälle 70v..

    • Anonyymi

      No niin kauan ku yöksi viilenee, niin kyllä helteenki kestää. Ite ottanut ihan tavoitteeks kyllä päiväsaikaan ulkona puuhailla, jos keli tosi hyvä. Tammikuussa oli se -25, niin on kai tää sitä parempi. Liikunta käy kyllä rankaksi näin kuumalla, ja illalla sitte sääsket riesana.

      • Anonyymi

        Iltasella on tullut tehtyä puutathahommia, joissa tulis päivällä hiki ja alkas huippaan.
        Illalla on vaan kohta se ongelma, että hyttysiä vilisee silimisä.
        Metsään ei kohta enää viitti mennä, kun alkaa siellä melkoset itikkapöhinät ja varsinkin heinäkuussa lentää nevalla hevosen kokoisia paarmoja, jotka hyökkää kohti pihtihampaan sojossa ja heti iskee pihtihampaan iholle, kun laskeutuvat kova humina mukanaan iholle.


    • Anonyymi

      Höh, lierihattu päähän, t-paita ja sortsit ja jäden ostat, luulis kesän maistuvan. Ei oo enää ku kolmisen viikkoo, niin yöt alkaa taas piteneen.

    • Anonyymi

      Miten voi olla näin vaikeeta? Lämpötila otetaan varjosta. Ja tänään EI ole ollut kuuma. eikä eilen. Normaalia kesäkeliä. Ja muka toukokuussa heinäkuun lämpötilat. Muutama päivä oli kohtuu lämpöä, mutta kyllä oli toukokuu muuten aika kolee. Te ootte hirveitä valittaan. Nyt valitetaan jo siitä että on hyvä sää. Te ootte pahempia, kun se yks allu täällä. Itse olen ulkotöissä ja ei yhtään kuuma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe