Musiikkiketju perjantaille :)

Anonyymi

75

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maskilaulu: Alice Cooper - The Man Behind The Mask: https://www.youtube.com/watch?v=xz-y3SJyEVA

      Minä lopetin maskien käytön nyt kun enää oli jäljellä vain noita FSB2-nokkamaskeja muutenkin, hikoaa ja tukehtuu jos on tuollainen haittaamassa hengitystä.


      • Tai taitaako tuossa Tarja Turunen ja muu Nightwishin poppoo tulkita juurikin jonkun kappaleen tuosta Lloyd Webberin musikaalista, jos oikein muistan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tai taitaako tuossa Tarja Turunen ja muu Nightwishin poppoo tulkita juurikin jonkun kappaleen tuosta Lloyd Webberin musikaalista, jos oikein muistan.

        Kyllä tulkitsee, juurikin sen Phantom of the Opera nimikkobiisin. Tuossa sama biisi Nw:n nykyisen laulajan Floor Jansenin ja Henk Poortin tulkitsemana Hollannin Beste Zangers 2019 ohjelmassa.

        https://m.youtube.com/watch?v=plCScjvDOJM


    • Rory Gallagherin kappale "Ain´t too good" viiltää aina syvältä.
      https://www.youtube.com/watch?v=EwSo05I3PfY
      Rorylla on joitain tällaisia tosi surumielisiä kappaleita. Näistä ton edellä mainitun lisäks mua aina koskettaa esim. "Overnight bag" ja "Edged in blue".

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Tykkään tästä kappaleesta. Tämähän on siinä elokuvassa "Back to the future" (Paluu tulevaisuuteen). Nuo Paluu tulevaisuuteen -elokuvat on yhtiä mun lempielokuvista. Oon kattonu aika monta kertaa.


      • Tykkään tästä kappaleesta. Tämähän on elokuvassa Paluu tulevaisuuteen. Nuo Paluu tulevaisuuteen -elokuvat on yhtiä mun lempielokuvista.


      • Oho, menikin kaks kertaa tuo mun juttu. Luulin et aikasemmin kirjottama ei menny, joten tein uuden kommentin (kävin välissä mun profiilisivulla ja kun tulin takasin, niin mun kommentt oli häipyny, joten tein uuden).


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos autossakin on kaksi kyydissä se on Tandem-pyörä-ilyä, ajamme tandemilla heh :D

    • Anonyymi
      • Kappale on nimeltään "Night comes down" ja löytyy Priestin vuonna 1984 ilmestyneeltä levyltä "Defenders of the faith" (Uskon puolustajat).


      • Hyvä kappale. Rob Halford laulaa sen todella hyvin. Samalta levyltä löytyy myös yks mun Priest-suosikeista eli "Rock hard ride free".


      • Pidän todella paljon nuoren Rob Halfordin äänestä. Oli huippulaulaja 1970-ja 1980 -luvuilla ja vielä ysärin alussa. Nykyään on ehkä hieman hyytynyt, vaikka on laulanut 2000-luvullakin vielä aika ajoin ihan hyvin ja joskus jopa melko komeasti.


      • Ja pidän Glenn Tiptonin ja KK Downingin kitaroinnista.


      • En muistanutkaan miten hyvä Judas Priest on, kun en ole vähään aikaan kuunnellu. Viime elokuussa kuuntelin Priestin levyt vuosilta 1974-1991. Sen jälkeenkin olen bändin tuotantoa luukuttanut, mutta nyt on ollut taukoa. Nyt taas kuuntelen. Nyt kappale "Rock hard ride free".
        https://www.youtube.com/watch?v=pGFBpXotZuA
        Yks mun Priest-suosikki on myös kappale "Reckless". Yhteen aikaan kuuntelin sitä melkein nonstoppina.


      • Luin viime syksynä Halfordin muistelmat "Tunnustan" (on mulla kirjahyllyssä). Halford kertoo siinä aika rehellisesti elämästään niin musiikin parissa kuin sen ulkopuolella lapsuudesta lähtien. Myös hauskoja sattumuksia keikkamatkoilta löytyy. Hyvä kirja. Ei menny rahat hukkaan, kun ostin.


    • Anonyymi
      • Bob Marleylla on samanniminen kappale. Liekö samasta kysymys?


    • Anonyymi

      Hengaillaan leppoisasti, kuumalla ilmalla ei kannata liikaa rehkiä. Muistakaa juoda paljon ja katsella kesän viriiliyttämiä vastakkaisen sukupuolen edustajia.
      Naiset kaunistuvat helteillä, kuumia reisiä näytteillä...psiih auts..sormet palaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=Nhn0hcwGzTE

      AsianVierestä

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onko koskaan käynyt niin että tanssiessa olisi käynyt niin?

    • En jaksa heilua enkä tanssia, mutta tässä vähän leffamusaa:

      Aluksi Pirate's of the Carribbeanin He's a Piraten yksi mun mielestä parhaimmista pianocovereista, jonka itse soitin serkkuni häissä kirkosta poistumismusiikkina hääparin pyynnöstä.

      https://m.youtube.com/watch?v=jziI_cuN_H8

      Morsiamen saapumismusiikkina soitti kanttori Star Warsin The Imperial Marchin

      https://m.youtube.com/watch?v=-bzWSJG93P8

      The Pianist -elokuvasta Chopinin Nocturne cis-mollissa:

      https://m.youtube.com/watch?v=UVXyZeYN5yY

      Ja sama vielä Wladyslaw Szpilmanin esittämänä, kenen elämästä kyseinen elokuva kertoo:

      https://m.youtube.com/watch?v=n9oQEa-d5rU

      Viimeisenä, muttei suinkaan vähäisimpänä Schindlerin Listasta Shindler's list -nimikkobiisin:

      https://m.youtube.com/watch?v=YqVRcFQagtI

      • Siis soitin saman biisin serkkuni häissä, mutta en videolla.


      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        Siis soitin saman biisin serkkuni häissä, mutta en videolla.

        Hmm...olet sielultasi kaunis.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...olet sielultasi kaunis.

        AsianVierestä

        Kiitos. Mä oon tainnu yllättää sut aika monta kertaa biisivalinnoillani. Musamakuni kun on laaja, ja kattaa eri genrejä, vaikka melodinen metalli on se mitä kuuntelen eniten.


      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        Kiitos. Mä oon tainnu yllättää sut aika monta kertaa biisivalinnoillani. Musamakuni kun on laaja, ja kattaa eri genrejä, vaikka melodinen metalli on se mitä kuuntelen eniten.

        Musiikki mitä kuuntelemme kertoo kuulijastaan paljon.
        Moni ei keskity pianomusiikkiin mutta se joka sitä on itse soittanut pääsee pintaa syvemmälle tulkinnoissa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musiikki mitä kuuntelemme kertoo kuulijastaan paljon.
        Moni ei keskity pianomusiikkiin mutta se joka sitä on itse soittanut pääsee pintaa syvemmälle tulkinnoissa.

        AsianVierestä

        En ole niin hyvä soittaja kuin haluaisin, koska olin laiska harjoittelemaan silloin kun tunneilla kävin, vaikka tykkäsin soittaa. Enkä edes lähelläkään tuota tasoa mitä He's the Piraten soittaja on.

        Äidin puolen suku on todella musikaalista, ja sitä kautta periytynyt minulle. Viime vuosina en ole oikein pystynyt enää itse soittamaan, mutta musiikki kulkee joka päivä rinnalla.

        Mut joo, oot siinä oikeassa kun jotain asiaa tekee itse, sitä oppii arvostamaan ja katselemaan sekä kuuntelemaan eri tavalla, kuin sellainen jolle se on vaan yksi asia muiden joukossa.


      • Tykkään tuosta Pirates of the Caribeanin tunnarista ja myös tuosta Schindlerin listan tunnarista (tuosta viimeksi mainitusta John Williams sai Oscarin, eka on Hans Zimmerin sävellyksiä). Olen kattonut ton Pianisti-elokuvan. Tykkäsin siitä.


      • Siitä Pianististahan se pääosan esittäjä sai Oscarin ja muistaakseni myös elokuvan ohjaaja Roman Polanski.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tykkään tuosta Pirates of the Caribeanin tunnarista ja myös tuosta Schindlerin listan tunnarista (tuosta viimeksi mainitusta John Williams sai Oscarin, eka on Hans Zimmerin sävellyksiä). Olen kattonut ton Pianisti-elokuvan. Tykkäsin siitä.

        Mä olen katsonut sen myöskin, ja löytyy omana DVD:llä. Samoin Shindlerin Listan olen nähnyt kymmeniä kertoja. Oon ollut niin kauan kuin vain muistan, kiinnostunut toisen maailmansodan aikakaudesta ja ihmiskohtaloista, sekä taisteluista. En tiedä sitten johtuuko kiinnostukseni alunperin siitä, että Pappani oli sekä talvi- että jatkosodassa, ja Mummuni oli kotoisin nykyisen itärajan toiselta puolelta, ja joutui lähtemään kahdesti kotoaan evakkoon. Jälkimmäisellä kertaa lopullisesti.

        Olen lukenut myös sekä Wladyslaw Szpilmanin kirjoittaman elämäkerran, missä hän kuvaa paljon yksityiskohtaisemmin elämäänsä niin ennen sotaa, kuin sodan aikana ghetossa selviytymistä, mutta myös niitä sodan viime hetkiä jolloin saksalaisupseeri kapteeni Hosenfeld ruokki ja piilotti Szpilmanin rakennuksessa johon perusti päämajansa, kavaltamatta tätä muille saksalaisille. Szpilman ei ollut ainoa puolalainen, tai edes ainoa juutalainen jonka Hosenfeld auttoi, pelasti ja piilotti saksalaisilta. Suosittelen lukemaan elokuvan tarinan myös kirjana.

        Schindlerin Listan olen myös lukenut kirjana, ja sekin kannattaa lukea.

        Muistit oikein. Niin pääosan esittäjä Adrien Brody, kuin ohjaaja Roman Polanski saivat Oscarit, mutta elokuva sai myös parhaan sovitetun käsikirjoituksen Oscarin.


      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        En ole niin hyvä soittaja kuin haluaisin, koska olin laiska harjoittelemaan silloin kun tunneilla kävin, vaikka tykkäsin soittaa. Enkä edes lähelläkään tuota tasoa mitä He's the Piraten soittaja on.

        Äidin puolen suku on todella musikaalista, ja sitä kautta periytynyt minulle. Viime vuosina en ole oikein pystynyt enää itse soittamaan, mutta musiikki kulkee joka päivä rinnalla.

        Mut joo, oot siinä oikeassa kun jotain asiaa tekee itse, sitä oppii arvostamaan ja katselemaan sekä kuuntelemaan eri tavalla, kuin sellainen jolle se on vaan yksi asia muiden joukossa.

        Ei kukaan ole täydellinen missään asiassa.
        Riittää kun siirrämme tunteemme näppäimistölle kuten elämässä ne kuuluisi "soittaa vastapuolelle".
        Harvoin olemme tuossa hyviä sen vastapuolen mielestä mutta onneksi voimme edelleen harjoitella ja soittaa uudestaan:) Kuulijat vaihtuvat ja myös soittotaidot.

        AsianVierestä


      • Lauruska kirjoitti:

        Mä olen katsonut sen myöskin, ja löytyy omana DVD:llä. Samoin Shindlerin Listan olen nähnyt kymmeniä kertoja. Oon ollut niin kauan kuin vain muistan, kiinnostunut toisen maailmansodan aikakaudesta ja ihmiskohtaloista, sekä taisteluista. En tiedä sitten johtuuko kiinnostukseni alunperin siitä, että Pappani oli sekä talvi- että jatkosodassa, ja Mummuni oli kotoisin nykyisen itärajan toiselta puolelta, ja joutui lähtemään kahdesti kotoaan evakkoon. Jälkimmäisellä kertaa lopullisesti.

        Olen lukenut myös sekä Wladyslaw Szpilmanin kirjoittaman elämäkerran, missä hän kuvaa paljon yksityiskohtaisemmin elämäänsä niin ennen sotaa, kuin sodan aikana ghetossa selviytymistä, mutta myös niitä sodan viime hetkiä jolloin saksalaisupseeri kapteeni Hosenfeld ruokki ja piilotti Szpilmanin rakennuksessa johon perusti päämajansa, kavaltamatta tätä muille saksalaisille. Szpilman ei ollut ainoa puolalainen, tai edes ainoa juutalainen jonka Hosenfeld auttoi, pelasti ja piilotti saksalaisilta. Suosittelen lukemaan elokuvan tarinan myös kirjana.

        Schindlerin Listan olen myös lukenut kirjana, ja sekin kannattaa lukea.

        Muistit oikein. Niin pääosan esittäjä Adrien Brody, kuin ohjaaja Roman Polanski saivat Oscarit, mutta elokuva sai myös parhaan sovitetun käsikirjoituksen Oscarin.

        Itsekin olen jonkun verran perehtynyt toiseen maailmansotaan, mutta erityisesti talvi-ja jatkosotaan. Olen lukenut paljon talvi-ja jatkosodan veteraanien kertomuksia, mutta myös lottien ja sota-ajan lapsien. Mun isän isä (nyt 90-v) on kotoisin Sortavalasta. Hän oli 8-vuotias, kun talvisota syttyi. Hän ja hänen perheensä joutuivat lähtemään sieltä evakkoon. Äidin isä (kuoli 2018) meni kouluun samana syksynä, kun talvisota syttyi. Isän äiti (kuoli 2016) oli 6-vuotias sodan syttyessä ja äidin äiti (nyt 84-v) 2-vuotias.


      • Lauruska kirjoitti:

        Mä olen katsonut sen myöskin, ja löytyy omana DVD:llä. Samoin Shindlerin Listan olen nähnyt kymmeniä kertoja. Oon ollut niin kauan kuin vain muistan, kiinnostunut toisen maailmansodan aikakaudesta ja ihmiskohtaloista, sekä taisteluista. En tiedä sitten johtuuko kiinnostukseni alunperin siitä, että Pappani oli sekä talvi- että jatkosodassa, ja Mummuni oli kotoisin nykyisen itärajan toiselta puolelta, ja joutui lähtemään kahdesti kotoaan evakkoon. Jälkimmäisellä kertaa lopullisesti.

        Olen lukenut myös sekä Wladyslaw Szpilmanin kirjoittaman elämäkerran, missä hän kuvaa paljon yksityiskohtaisemmin elämäänsä niin ennen sotaa, kuin sodan aikana ghetossa selviytymistä, mutta myös niitä sodan viime hetkiä jolloin saksalaisupseeri kapteeni Hosenfeld ruokki ja piilotti Szpilmanin rakennuksessa johon perusti päämajansa, kavaltamatta tätä muille saksalaisille. Szpilman ei ollut ainoa puolalainen, tai edes ainoa juutalainen jonka Hosenfeld auttoi, pelasti ja piilotti saksalaisilta. Suosittelen lukemaan elokuvan tarinan myös kirjana.

        Schindlerin Listan olen myös lukenut kirjana, ja sekin kannattaa lukea.

        Muistit oikein. Niin pääosan esittäjä Adrien Brody, kuin ohjaaja Roman Polanski saivat Oscarit, mutta elokuva sai myös parhaan sovitetun käsikirjoituksen Oscarin.

        Ja olen katsonut lukuisia kuvia talvi-ja jatkosodan ajoilta puolustusvoimien kuvapalvelusta netistä.


      • Lauruska kirjoitti:

        Mä olen katsonut sen myöskin, ja löytyy omana DVD:llä. Samoin Shindlerin Listan olen nähnyt kymmeniä kertoja. Oon ollut niin kauan kuin vain muistan, kiinnostunut toisen maailmansodan aikakaudesta ja ihmiskohtaloista, sekä taisteluista. En tiedä sitten johtuuko kiinnostukseni alunperin siitä, että Pappani oli sekä talvi- että jatkosodassa, ja Mummuni oli kotoisin nykyisen itärajan toiselta puolelta, ja joutui lähtemään kahdesti kotoaan evakkoon. Jälkimmäisellä kertaa lopullisesti.

        Olen lukenut myös sekä Wladyslaw Szpilmanin kirjoittaman elämäkerran, missä hän kuvaa paljon yksityiskohtaisemmin elämäänsä niin ennen sotaa, kuin sodan aikana ghetossa selviytymistä, mutta myös niitä sodan viime hetkiä jolloin saksalaisupseeri kapteeni Hosenfeld ruokki ja piilotti Szpilmanin rakennuksessa johon perusti päämajansa, kavaltamatta tätä muille saksalaisille. Szpilman ei ollut ainoa puolalainen, tai edes ainoa juutalainen jonka Hosenfeld auttoi, pelasti ja piilotti saksalaisilta. Suosittelen lukemaan elokuvan tarinan myös kirjana.

        Schindlerin Listan olen myös lukenut kirjana, ja sekin kannattaa lukea.

        Muistit oikein. Niin pääosan esittäjä Adrien Brody, kuin ohjaaja Roman Polanski saivat Oscarit, mutta elokuva sai myös parhaan sovitetun käsikirjoituksen Oscarin.

        On tullut katsottua myös dokumentteja holokaustista ja natsi-Saksasta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        On tullut katsottua myös dokumentteja holokaustista ja natsi-Saksasta.

        Sittenhän meillä on yhteiset mielenkiinnon kohteet. Viime syksynä menehtynyt 102-vuotias Mummuni oli kotoisin Kivennavalta, muutaman kilometrin päässä silloiselta rajalta, ja hän oli talvisodan syttyessä 21 v. He pääsivät palaamaan takaisin jatkosodan aikana, ja olivat saaneet uuden talon lähes valmiiksi, kun tuli taas käsky lähteä.

        Vanhempani ovat käyneet Sortavalassa päivän retkellä 2000-luvun puolen välin jälkeen. Itse olisin halunnut lähteä mukaan, ja olisinkin päässyt heidän ja muutaman muun mukaan, mutta selkäni ei silloin olisi kestänyt bussissa koko päivän istumista.

        Onko isänisäsi käynyt kertaakaan lapsuuden maisemissa entistä kotipaikkaansa katsomassa?

        Mummuni (isänäiti) kävi kotonaan kahdesti. Ekalla kerralla oli isäni hänen mukanaan, mutta he eivät päässeet Mummun kotikylään muutaman kilometrin päähän, kun tiet olivat sen verran huonossa kunnossa. Toisella kerralla oli äitini isäni ja Mummuni mukana, ja sillä kertaa pääsivät perille asti. He löysivät Mummun kotipaikan, jossa kasvisto oli vallannut pihapiirin jättäen talon kivijalan jäljelle.

        Mulla on vielä haaveena päästä käymään Viipurissa, kun haluaisin nähdä paikan josta olen lukenut paljon. Kivennavalle mun on turha enää yrittää päästä, kun ei mulla olisi mitään mahdollisuuksia löytää Mummun lapsuudenkotia. Toinen paikka missä haluaisin käydä on Auschwitz. Ehkä joskus vielä pääsenkin, koska nuo kaksi toivetta on mahdollista toteuttaa.


      • Lauruska kirjoitti:

        Sittenhän meillä on yhteiset mielenkiinnon kohteet. Viime syksynä menehtynyt 102-vuotias Mummuni oli kotoisin Kivennavalta, muutaman kilometrin päässä silloiselta rajalta, ja hän oli talvisodan syttyessä 21 v. He pääsivät palaamaan takaisin jatkosodan aikana, ja olivat saaneet uuden talon lähes valmiiksi, kun tuli taas käsky lähteä.

        Vanhempani ovat käyneet Sortavalassa päivän retkellä 2000-luvun puolen välin jälkeen. Itse olisin halunnut lähteä mukaan, ja olisinkin päässyt heidän ja muutaman muun mukaan, mutta selkäni ei silloin olisi kestänyt bussissa koko päivän istumista.

        Onko isänisäsi käynyt kertaakaan lapsuuden maisemissa entistä kotipaikkaansa katsomassa?

        Mummuni (isänäiti) kävi kotonaan kahdesti. Ekalla kerralla oli isäni hänen mukanaan, mutta he eivät päässeet Mummun kotikylään muutaman kilometrin päähän, kun tiet olivat sen verran huonossa kunnossa. Toisella kerralla oli äitini isäni ja Mummuni mukana, ja sillä kertaa pääsivät perille asti. He löysivät Mummun kotipaikan, jossa kasvisto oli vallannut pihapiirin jättäen talon kivijalan jäljelle.

        Mulla on vielä haaveena päästä käymään Viipurissa, kun haluaisin nähdä paikan josta olen lukenut paljon. Kivennavalle mun on turha enää yrittää päästä, kun ei mulla olisi mitään mahdollisuuksia löytää Mummun lapsuudenkotia. Toinen paikka missä haluaisin käydä on Auschwitz. Ehkä joskus vielä pääsenkin, koska nuo kaksi toivetta on mahdollista toteuttaa.

        Mummi ja ukki kävivät joskus aikoinaan katsomassa Sortavalassa paikkaa, jossa ukki oli lapsena asunut ennen kuin piti sodan takia lähteä pois. En tiedä kävivätkö useammankin kerran siellä vai vaan yhden.


      • Lauruska kirjoitti:

        Sittenhän meillä on yhteiset mielenkiinnon kohteet. Viime syksynä menehtynyt 102-vuotias Mummuni oli kotoisin Kivennavalta, muutaman kilometrin päässä silloiselta rajalta, ja hän oli talvisodan syttyessä 21 v. He pääsivät palaamaan takaisin jatkosodan aikana, ja olivat saaneet uuden talon lähes valmiiksi, kun tuli taas käsky lähteä.

        Vanhempani ovat käyneet Sortavalassa päivän retkellä 2000-luvun puolen välin jälkeen. Itse olisin halunnut lähteä mukaan, ja olisinkin päässyt heidän ja muutaman muun mukaan, mutta selkäni ei silloin olisi kestänyt bussissa koko päivän istumista.

        Onko isänisäsi käynyt kertaakaan lapsuuden maisemissa entistä kotipaikkaansa katsomassa?

        Mummuni (isänäiti) kävi kotonaan kahdesti. Ekalla kerralla oli isäni hänen mukanaan, mutta he eivät päässeet Mummun kotikylään muutaman kilometrin päähän, kun tiet olivat sen verran huonossa kunnossa. Toisella kerralla oli äitini isäni ja Mummuni mukana, ja sillä kertaa pääsivät perille asti. He löysivät Mummun kotipaikan, jossa kasvisto oli vallannut pihapiirin jättäen talon kivijalan jäljelle.

        Mulla on vielä haaveena päästä käymään Viipurissa, kun haluaisin nähdä paikan josta olen lukenut paljon. Kivennavalle mun on turha enää yrittää päästä, kun ei mulla olisi mitään mahdollisuuksia löytää Mummun lapsuudenkotia. Toinen paikka missä haluaisin käydä on Auschwitz. Ehkä joskus vielä pääsenkin, koska nuo kaksi toivetta on mahdollista toteuttaa.

        Olen nähnyt valokuvankin, jossa muistaakseni ukki seisoo sen talon lähellä, jossa asui ennen talvisodan syttymistä ja vähän sen aikana.


      • Lauruska kirjoitti:

        Sittenhän meillä on yhteiset mielenkiinnon kohteet. Viime syksynä menehtynyt 102-vuotias Mummuni oli kotoisin Kivennavalta, muutaman kilometrin päässä silloiselta rajalta, ja hän oli talvisodan syttyessä 21 v. He pääsivät palaamaan takaisin jatkosodan aikana, ja olivat saaneet uuden talon lähes valmiiksi, kun tuli taas käsky lähteä.

        Vanhempani ovat käyneet Sortavalassa päivän retkellä 2000-luvun puolen välin jälkeen. Itse olisin halunnut lähteä mukaan, ja olisinkin päässyt heidän ja muutaman muun mukaan, mutta selkäni ei silloin olisi kestänyt bussissa koko päivän istumista.

        Onko isänisäsi käynyt kertaakaan lapsuuden maisemissa entistä kotipaikkaansa katsomassa?

        Mummuni (isänäiti) kävi kotonaan kahdesti. Ekalla kerralla oli isäni hänen mukanaan, mutta he eivät päässeet Mummun kotikylään muutaman kilometrin päähän, kun tiet olivat sen verran huonossa kunnossa. Toisella kerralla oli äitini isäni ja Mummuni mukana, ja sillä kertaa pääsivät perille asti. He löysivät Mummun kotipaikan, jossa kasvisto oli vallannut pihapiirin jättäen talon kivijalan jäljelle.

        Mulla on vielä haaveena päästä käymään Viipurissa, kun haluaisin nähdä paikan josta olen lukenut paljon. Kivennavalle mun on turha enää yrittää päästä, kun ei mulla olisi mitään mahdollisuuksia löytää Mummun lapsuudenkotia. Toinen paikka missä haluaisin käydä on Auschwitz. Ehkä joskus vielä pääsenkin, koska nuo kaksi toivetta on mahdollista toteuttaa.

        Ootko kattonu elokuvan Perikato, joka kertoo Hitlerin viimeisistä päivistä bunkkerissa, jossa oli paossa vaimonsa Eva Braunin ja lähimpien natsiupseerien kanssa? Ja kertoo se elokuva myös jostain tytöstä, joka oli Hitlerin sihteerinä siellä bunkkerissa. Saksalainen draamaelokuva.


      • Lauruska kirjoitti:

        Sittenhän meillä on yhteiset mielenkiinnon kohteet. Viime syksynä menehtynyt 102-vuotias Mummuni oli kotoisin Kivennavalta, muutaman kilometrin päässä silloiselta rajalta, ja hän oli talvisodan syttyessä 21 v. He pääsivät palaamaan takaisin jatkosodan aikana, ja olivat saaneet uuden talon lähes valmiiksi, kun tuli taas käsky lähteä.

        Vanhempani ovat käyneet Sortavalassa päivän retkellä 2000-luvun puolen välin jälkeen. Itse olisin halunnut lähteä mukaan, ja olisinkin päässyt heidän ja muutaman muun mukaan, mutta selkäni ei silloin olisi kestänyt bussissa koko päivän istumista.

        Onko isänisäsi käynyt kertaakaan lapsuuden maisemissa entistä kotipaikkaansa katsomassa?

        Mummuni (isänäiti) kävi kotonaan kahdesti. Ekalla kerralla oli isäni hänen mukanaan, mutta he eivät päässeet Mummun kotikylään muutaman kilometrin päähän, kun tiet olivat sen verran huonossa kunnossa. Toisella kerralla oli äitini isäni ja Mummuni mukana, ja sillä kertaa pääsivät perille asti. He löysivät Mummun kotipaikan, jossa kasvisto oli vallannut pihapiirin jättäen talon kivijalan jäljelle.

        Mulla on vielä haaveena päästä käymään Viipurissa, kun haluaisin nähdä paikan josta olen lukenut paljon. Kivennavalle mun on turha enää yrittää päästä, kun ei mulla olisi mitään mahdollisuuksia löytää Mummun lapsuudenkotia. Toinen paikka missä haluaisin käydä on Auschwitz. Ehkä joskus vielä pääsenkin, koska nuo kaksi toivetta on mahdollista toteuttaa.

        Hitlerin esittäjä tuossa elokuvassa on saatu ihan oikeen Hitlerin näköiseksi. Ja esittää Hitleriä hyvin.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Hitlerin esittäjä tuossa elokuvassa on saatu ihan oikeen Hitlerin näköiseksi. Ja esittää Hitleriä hyvin.

        Joo tuosta on tullu meemi, sanoitettu monta kertaa uusiksi toi mestarillinen näyttelijäntyöhttps://youtu.be/_8mG7-e0vuM


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Hitlerin esittäjä tuossa elokuvassa on saatu ihan oikeen Hitlerin näköiseksi. Ja esittää Hitleriä hyvin.

        bruno ganz kuoli vasta, Oli myös Wenderin enkelielokuvassa Berliinin taivaan alla. Hyvä näyttelijä pystyy esittään kaikkee.https://youtu.be/_8mG7-e0vuM


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ootko kattonu elokuvan Perikato, joka kertoo Hitlerin viimeisistä päivistä bunkkerissa, jossa oli paossa vaimonsa Eva Braunin ja lähimpien natsiupseerien kanssa? Ja kertoo se elokuva myös jostain tytöstä, joka oli Hitlerin sihteerinä siellä bunkkerissa. Saksalainen draamaelokuva.

        Olen katsonut sen useampaan kertaan, ja löytyy omasta hyllystä, ja olen lukenut myös Traudl Jungen muistelmat, johon Perikato perustuu. Yleensä jos "löydän" itselle mielekkään leffan johon todella tykästyn, luen sen myös kirjana, koska niissä kerrotaan sama tarina laajemmin ja tarkempaan, mitä aikarajoitusten takia suppeammassa elokuvassa.

        Multa löytyy hyllystä leffana myös mm. Kirjavaras, Dunkirk, Hacksaw Ridge, Pearl Harbor, Viattomat, Unbroken, Battle of the Pasific, The Grey Zone, Taistelu Tyynellämerellä, Everyman's War, Saints and Soldiers, U-571, Last Train to Auschwitz, Yamato, Atlantin valli murtuu, Kirjeitä Iwo Jimalta, kuin myös Isiemme liput samasta taistelusta kertova mutta amerikkalaisten näkökannalta, sekä sarjoina Band Of Brothers ja The Pacific. Noi sarjat on lähes puhki katsotut, ja kumpainenkin löytyy itseltä myös kirjana.

        Bruno Ganz esittää Hitleriä todella hyvin Perikadossa, ja oli myös mielenkiintoista kuulla Ganzin haastattelu dvd:n making of bonuksissa, kun hän kertoo siitä miltä tuntui ja minkälaista oli valmistautua esittämään Hitleriä. Yleensäkin katson pitämistäni ja dvd:llä olevista leffoista, genre kuin genre, kaikki bonusmateriaalit, ja etenkin dokumentit siitä kun elokuvaa on tehty. En ole käynyt 14 vuoteen leffateatterissa, vaan joko ostan leffat kirppiksiltä, jos satun näkemään kiinnostavan leffan tai dokumentin, tai joissakin tapauksissa tilaan uutuuden suoraan sen ilmestyttyä. Mulla on sama juttu niin kirjojen kuin leffojen/dokkarien suhteen; jos tykästyn jostain, katson /luen sen kymmeniä kertoja. Sillä hankin tietyt sarjat tai yksittäiset leffat/kirjat itselleni.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itsekin olen jonkun verran perehtynyt toiseen maailmansotaan, mutta erityisesti talvi-ja jatkosotaan. Olen lukenut paljon talvi-ja jatkosodan veteraanien kertomuksia, mutta myös lottien ja sota-ajan lapsien. Mun isän isä (nyt 90-v) on kotoisin Sortavalasta. Hän oli 8-vuotias, kun talvisota syttyi. Hän ja hänen perheensä joutuivat lähtemään sieltä evakkoon. Äidin isä (kuoli 2018) meni kouluun samana syksynä, kun talvisota syttyi. Isän äiti (kuoli 2016) oli 6-vuotias sodan syttyessä ja äidin äiti (nyt 84-v) 2-vuotias.

        Se unohtui sanoa, että Pappani kuoli vuonna -91 ollessani 11-vuotias, joten häneltä en koskaan ehtinyt kysyä hänen kokemuksiaan rintamalta, koska en ollut Papan eläessä vielä kiinnostunut niistä ajoista ja tarinoista. Toisaalta pelkäsin Pappaani hänen ollessa alkoholisti, joten en tiedä olisinko edes uskaltanut häneltä niistä ajoista kysyä, vaikka sain aikuisena kuulla hänen kyllä mielellään puhuneen sota-ajoista, mitä rintamalla olleista miehistä ja naisista eivät kaikki edes halunneet tehdä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      täättärä tättärä kuin Metallica tai joku Delivarence ei ehkä..

      Jotain mitänäh nyt tylisi mieleen... Rolling Stones - Symptathy for the devil, noniin.. rentoa rkkia: https://www.youtube.com/watch?v=GgnClrx8N2k

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Fleetwood Macinkin vokalistina laulava


      • Anonyymi

        Vaikka lauluääni ei ole kaikkien mielestä kaikista kaunein, niin musiikin platoninen idea kuuluu enemmän kuin tarpeeksi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Ja nyt kesäpäiviä sulostuttamaan Judas Priestin hieno kappale "Blood red skies".
      https://www.youtube.com/watch?v=aORXZiGeIdA
      Kuunnelkaa Rob Halfordin ääntä. Tämä mies pystyi aikoinaan äänellisesti lähes mihin rahansa eikä hänellä ole mitään laulukoulutusta. Luonnonlahjakkuus, jos niin voi sanoa. Tätä linkittämääni kappaletta luukutin huolella viime vuonna loppukesällä ja alkusyksyllä. Yks mun Priest-suosikeista tämäkin. Ja hyvät sanat myös.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe