olen noin 25 vuotias ja alkoholisoitunut
olen niin ahdistunut ja yksin, en voi puhua ongelmastani kenellekkään
olen enemmän ja vähemmän juonut noin kuusi vuotta, viime aikoina juominen on ollut päivittäistä
kaikki nämä vuodet olen saanut pidettä kulissia yllä mutta kaikki romuttui kun vajaa kuukausi sitten kärysin ratista ja puhalsin törkeän
tämän jälkeen en ole voinut juoda tippaakaan
surullista kyllä mutta tuo rattijuoppous tuntuu parhaalta asialta tähän menessä elämää, havahtuminen siihen että pitää lopettaa
tapahtuneen takia olen päivittäin ahdistunut ja stressaantunut. odotan vain koska kaikki saavat tietää mitä olen tehnyt
välillä mieti miten olisi helpompaa vain kuolla mutta en pysty sitä toteuttamaan
pahoittelut avautumisesta, en vain oikeasti tiedä mistä voisin hakea vertaistukea ja keskustella asiasta
nuori alkoholisti
6
73
Vastaukset
- Anonyymi
Ole päivä ilman alkoholia. Vedä tussilla viiva jääkaapin oveen. Huomenna vedät toisen viivan. Sitten jatkat, kunnnes on viisi täynnä ja laitat vielä viisi siihen viereen. Näitä laitat sitten allekkain jääkaapin yläreunasta alareunaan. Kun olet alareunassa, et enää juo ja voit paremmin. Selvin päin on ihan tavallinen olo ja nukahtaa helposti, voi jopa lukea kirjaa iltaisin. Viivan juju on siinä, että kerrot silloin asiasta jollekin, itsellesi tai vaikka jääkaapille.
Ahdistukseen saat lääkäriltä apua ja saat jutella kerran viikossa asiasta, kunnes ei enää ahdista, jos käy hyvä säkä. Muista, että urheilu on lääkettä, jopa huumetta ja ahdistus lievenee liikunnan avulla. Fillari alle ja menoksi.
Lidlistä saat lisäksi alkoholitonta olutta, joka maistuu hyvälle, kaikki muut maistuvat alumiinille tai kissan kuselle, paitsi Becks, joka maksaa liikaa.
Sitten pyyhit viivat pois jääkaapista ja suunnittelet elämääsi, täällä on kivaa!
Tämä juttu on tosi ja vuosien takainen! - Anonyymi
Just näin, itse pitää itsensä pelastaa, muuta tietä ei ole jos haluaa hyvän elämän. Itse koetin auttaa alkoholistia, lopulta syytti minua kun juo, saimpa oppia siitä ja tsemppiä, selviät kyllä!
- Anonyymi
Mnuun miälest. Aloitus vaikuttaa 99.9 %:n varmuudella keksityltä. Jahah...että taas.
En oo koskaan alkoholisti ollut mutta liikaa viihdekäyttöä. Huomannut nyt melkein alkoholin jättäneenä että paras ilo tulee selvin päin. Alkuun olo saattaa ahdistaa tms mutta siitä pikku hiljaa parempaa.
AA kerho on mutta kaupatkaanko siellä Jeesusta samaan pakettiin? Luulis muitakin vertaisryhmiä olevan.
Oot nuori gubbe, sulla on vielä mahdollisuus mihin vain, kunhan jätät alkoholin..- Anonyymi
Kiitos vastanneille!
Ratkesin juomaan ja kännissä aloin purkamaan pahaa oloani perheeseeni. Tuntuu pahalta kun tiedän miten paljon sanoillani satutin.
Keskustelin tänään lääkärin kanssa ja alamme työstämään juomisen lopettamista sekä hoitamaan masennustani.
Olo on edelleen kamala mutta ehkä tämä tästä.- Anonyymi
Googlaa vertaistukeen:
Päihdelinkki, Me Lopettajat.
Palstaa ylläpitää A-klinikkasäätiö. Keskustelu on yleensä hyvin asiallista. Tällä hetkellä siellä on hieman hiljaista, mutta uskon että se piristyy syksyä kohden.
Kirjoittelijoita on monen ikäisiä. Minä myös yhtenä kerron tarinaani, kuvien kera.
Jos haluat lukea kirjan alkoholin käytöstä ja siitä vapautumisesta, lue kirja:
Pelkään mutta en pakene.
Putkis 0132, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614428KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523291Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?552560Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492554- 1102285
- 241893
- 241681
- 301626
- 1691540
- 361275