nuori alkoholisti

Anonyymi

olen noin 25 vuotias ja alkoholisoitunut
olen niin ahdistunut ja yksin, en voi puhua ongelmastani kenellekkään
olen enemmän ja vähemmän juonut noin kuusi vuotta, viime aikoina juominen on ollut päivittäistä
kaikki nämä vuodet olen saanut pidettä kulissia yllä mutta kaikki romuttui kun vajaa kuukausi sitten kärysin ratista ja puhalsin törkeän
tämän jälkeen en ole voinut juoda tippaakaan
surullista kyllä mutta tuo rattijuoppous tuntuu parhaalta asialta tähän menessä elämää, havahtuminen siihen että pitää lopettaa
tapahtuneen takia olen päivittäin ahdistunut ja stressaantunut. odotan vain koska kaikki saavat tietää mitä olen tehnyt
välillä mieti miten olisi helpompaa vain kuolla mutta en pysty sitä toteuttamaan
pahoittelut avautumisesta, en vain oikeasti tiedä mistä voisin hakea vertaistukea ja keskustella asiasta

6

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ole päivä ilman alkoholia. Vedä tussilla viiva jääkaapin oveen. Huomenna vedät toisen viivan. Sitten jatkat, kunnnes on viisi täynnä ja laitat vielä viisi siihen viereen. Näitä laitat sitten allekkain jääkaapin yläreunasta alareunaan. Kun olet alareunassa, et enää juo ja voit paremmin. Selvin päin on ihan tavallinen olo ja nukahtaa helposti, voi jopa lukea kirjaa iltaisin. Viivan juju on siinä, että kerrot silloin asiasta jollekin, itsellesi tai vaikka jääkaapille.
      Ahdistukseen saat lääkäriltä apua ja saat jutella kerran viikossa asiasta, kunnes ei enää ahdista, jos käy hyvä säkä. Muista, että urheilu on lääkettä, jopa huumetta ja ahdistus lievenee liikunnan avulla. Fillari alle ja menoksi.
      Lidlistä saat lisäksi alkoholitonta olutta, joka maistuu hyvälle, kaikki muut maistuvat alumiinille tai kissan kuselle, paitsi Becks, joka maksaa liikaa.
      Sitten pyyhit viivat pois jääkaapista ja suunnittelet elämääsi, täällä on kivaa!
      Tämä juttu on tosi ja vuosien takainen!

• Anonyymi

Just näin, itse pitää itsensä pelastaa, muuta tietä ei ole jos haluaa hyvän elämän. Itse koetin auttaa alkoholistia, lopulta syytti minua kun juo, saimpa oppia siitä ja tsemppiä, selviät kyllä!

• Anonyymi

Mnuun miälest. Aloitus vaikuttaa 99.9 %:n varmuudella keksityltä. Jahah...että taas.

• En oo koskaan alkoholisti ollut mutta liikaa viihdekäyttöä. Huomannut nyt melkein alkoholin jättäneenä että paras ilo tulee selvin päin. Alkuun olo saattaa ahdistaa tms mutta siitä pikku hiljaa parempaa.

AA kerho on mutta kaupatkaanko siellä Jeesusta samaan pakettiin? Luulis muitakin vertaisryhmiä olevan.

Oot nuori gubbe, sulla on vielä mahdollisuus mihin vain, kunhan jätät alkoholin..

• Anonyymi

Kiitos vastanneille!
      Ratkesin juomaan ja kännissä aloin purkamaan pahaa oloani perheeseeni. Tuntuu pahalta kun tiedän miten paljon sanoillani satutin.
      Keskustelin tänään lääkärin kanssa ja alamme työstämään juomisen lopettamista sekä hoitamaan masennustani.
      Olo on edelleen kamala mutta ehkä tämä tästä.

• Anonyymi

Googlaa vertaistukeen:
        Päihdelinkki, Me Lopettajat.

Palstaa ylläpitää A-klinikkasäätiö. Keskustelu on yleensä hyvin asiallista. Tällä hetkellä siellä on hieman hiljaista, mutta uskon että se piristyy syksyä kohden.
        Kirjoittelijoita on monen ikäisiä. Minä myös yhtenä kerron tarinaani, kuvien kera.
        Jos haluat lukea kirjan alkoholin käytöstä ja siitä vapautumisesta, lue kirja:

Pelkään mutta en pakene.

Putkis 0132, kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      934
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      888
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      798
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      718
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      665
    6. 78
      521
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      477
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe