Ovatko naiset oikeasti avuttomia?

Anonyymi

Aika monta kertaa minulta (mies) on pyydetty naispuolisen ihmisen taholta apua kaikenlaiseen pikkuremppaan. Esim. viimeksi tänään naapurirapun yh. äiti soitti ovikelloa ja pyysi josko voisin tulla katsomaan miksi hänellä ovenkahvan "pelti" helisee. Ok. autoin toki. Ruuvi löystynyt. Pari kierrosta ruuvimeisselillä ja homma tehty. Ei helise enää. Olen säätänyt fillareitten satulaa, kiristänyt pesualtaan lemppuavaa hanaa, vaihtanut loisteputkia, voidellut kitiseviä saranoita, kantanut "tosi painavia" tavaroita varastoon, vaihtanut renkaita ja lisäillyt moottoriöljyä, kertonut että missä se vika on kun pissapojasta ei ruiskuakaan mitään. Perkele. Jokainen osaa ko. juttuja tehdä jos vaan on viitseliäisyyttä, vaan onhan se niin mukava pyytää mieheltä apua kun " Enhän minä naisena noista mitään ymmärrä". Varmasti ymmärrät, mutta et vaan viitsi, koska meitä avuliaita miehiä aina löytyy.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet liian kiltti.

      Naapurissamme asui joskus perhe, jossa isäntä itse oli yhtä avuton. Olivat apua pyytämässä milloin mihinkin hommaan. Kerrankin naapurin rouva haki meidän isännän uutta sänkyä heille kokoamaan.

    • Anonyymi

      Oletko mies joka ei osannut sanoa EI?

      • Anonyymi

        Minä osasin kun huomasin alkuvaiheessa jo että ruuvit hänellä löysät on ja edelleen ovat 😂👌😂


    • Anonyymi

      Sen verran vanhanaikainen voi olla, että odottaa miehen osaavan laittaa lampun kattoon ynnämuuta, enemmän tuntuu tuo avuliaisuus olevan katoava kansanperinne. Minä ainakin olen rehellisesti avuton kun ei ne kerran vaivaudu opettamaan, että miten ne hommat tehdään.

    • Anonyymi

      Ovat avuttomia, mut harvemmin nykyään savuttomia? Huonompi juttu.

      • Anonyymi

        No voi ei.


    • Anonyymi

      Kiva juttu, että olet auttanut ja toivottavasti myös neuvonut, miten niitä pikkukorjauksia tehdään. Kiitos.

      • Anonyymi

        Niinpä, kun ei ne neuvo.


    • Anonyymi

      Ei tullut mieleen että munaa se oli oikeesti vailla

    • Anonyymi

      Kaipa sitä ollaan. Ei kyllä tullut sinkkuna mieleen mennä naapurin miehiltä apua kysymään. Mutta isälle tuli aina soitettua miten tämä tehdään. Nykyisin vaikka on oma mies saatan kysyä ennemmin isältä.

    • Tässäkin se on yksilökohtaista. Jotkut eivät osaa vaihtaa edes polttimoa kattolamppuun, mutta toisilta taas sujuu jopa täyspäisesti isommatkin rempat.

      Pääosin pyrin itse ensin yrittämään, ja sitten vasta soitan isäni apuun, jos ei asia yrityksestä huolimatta onnistu. Harvemmin isää tarvii pyytää apuun, kun suurimman osan fixauksista osaan itse hoitaa. Lähinnä ne hommat on parin kattolampun, joihin en itse yletä, polttimon vaihtoa, ja fyysistä voimaa vaativia juttuja. Itse pääosin kokoan tai puran omat huonekalut, vaihdan suurimman osan asunnon polttimoista, osaan vaihtaa sulakkeen jne. Ehkä siksi mulla ei ole täysin peukalo keskellä kämmentä, koska olen seurannut pienestä pitäen isäni tekemisiä, ja opetellut sitä mukaa itse tekemään. Olisin varmaan tapetoinnutkin muutama vuosi sitten oman makkarini, jos selkäni olisi sitä hommaa kestänyt.

    • Anonyymi

      Naisten pikkuremppataidot ovat nykyään erittäin puutteelliset. Olen ihmetellyt samaa. Hyvä kun osaavat tankata oikeanlaista bensaa automaatilta kysymättä että dieseliähän se tais ollakin.
      Eräs daami ei ole saanut tankata perheen autoa vuosiin, ei kyllä haluakaan miehen sanaryöpytyksen jälkeen.
      Nainen on juuri niin avuton, ettei oo mitään rajaa, niin halutessaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe