Tee itse tikkujäätelö,jäätelön hinta

Anonyymi

On se kumma kun näinkin yksinkertainen asia piti keksiä vasta nyt monen kymmenen vuoden kuluttua.Ei kannata maksaa pienestä 60g tikkujäätelöstä 90 cm

Pakettikermajäätelöä saa 1,40 500g .Leikkaa siitä muutaman sentin siivun,pistää palan pystyy ja työntää siihen jäätelötikun (samaa tikkua voi käyttää koko ajan)

Jos haluaa syödä sen myöhemmin niin pistää sen vain ruokatermospulloon niin se on tunnin kuluttua sopivan pehmeä,ja säästyy paljon rahaa.
Kioskista ostettuna pieni jäätelö maksaa 3 euroa

101

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tikkujäätelö on jäätelökioskihintojen jälkeen suhteellisesti kalliimmasta päästä oleva jäätelötuote (monimutkainen valmistustapa). Jos kaipaa vain halpaa jäätelöä, nuo ns. litran pakkaukset ovat halvimmillaan hyvinkin edullisia (kalliitakin vaihtoehtoja on) paketin hinta voi olla hieman päälle euron. Halvalla löytyy myös tuuttipakkauksia, S-ketjussa myydään 6 kpl pakkauksia Xtra halpismerkillä hinnaltaan euron molemmin puolin myymälästä riippuen.

      Kun nyt ollaan tällä palstalla niin normaalijäätelö ei ole sokerin vuoksi mikään laihdutustuote. Mutta jos kaipaa kuitenkin joskus jäätelöä, tuollainen pikkupikari sokeroimatonta jäätelöä olisi vähän alle 100 kcal.

      • Aloitus lienee humoristin eikä massiivikalorihöpöttäjän.

        Jos jäätelö on ongelmallinen niin sitä ei kannata säilöä pakastimeen vaan ostaa silloin tällöin puikko. Jos se ei ole ongelma niin kannattanee varastoida. Minulla on varastossa tölkkihedelmiä jälkiruokaa varten.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aloitus lienee humoristin eikä massiivikalorihöpöttäjän.

        Jos jäätelö on ongelmallinen niin sitä ei kannata säilöä pakastimeen vaan ostaa silloin tällöin puikko. Jos se ei ole ongelma niin kannattanee varastoida. Minulla on varastossa tölkkihedelmiä jälkiruokaa varten.

        Kyllä kaikki nyt kesällä vähän jäätelöä syö,sitä ei saa syödä vain liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki nyt kesällä vähän jäätelöä syö,sitä ei saa syödä vain liikaa.

        Toki. Minäkin söisin mutta pitää löytää sopiva korvike eskimolle eli nykyiselle pingviinitikulle. Nimi ja resepti muuttuivat. Muut ovat liian isoja ja suklaakuori on liian paksu. Täytyy katsoa vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Toki. Minäkin söisin mutta pitää löytää sopiva korvike eskimolle eli nykyiselle pingviinitikulle. Nimi ja resepti muuttuivat. Muut ovat liian isoja ja suklaakuori on liian paksu. Täytyy katsoa vaihtoehtoja.

        Toi monipakkaus on hyvä, suklaakuori kyllä ohut mutta jäätelöä on sentään koko tikun pituudelta eikä vain puolet. Olin yllättynyt positiivisesti.


      • Anonyymi

        Tuuteissa tulee kaikkea roskaa mukana kuten vohvelia. Tykkäisin syödä kans selvää jäätelöä, eikä mitään ylimääräistä joten aloituksen ohje on oikein hyvä 😉😉😉

        Tarvii vaan askarrella...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi monipakkaus on hyvä, suklaakuori kyllä ohut mutta jäätelöä on sentään koko tikun pituudelta eikä vain puolet. Olin yllättynyt positiivisesti.

        Monipakkaukset eivät käy koska ostan jäätelön ja syön sen heti. Ohut suklaakuorrute plussaa samoin kuin pieni määrä jäätelöäkin. Entinen vaniljaeskimo oli aika optimi. Nyt kun käyn kerran viikossa kaupungilla niin isompikin ehkä menee. Suosikkimaut minttu ja appelsiini.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Monipakkaukset eivät käy koska ostan jäätelön ja syön sen heti. Ohut suklaakuorrute plussaa samoin kuin pieni määrä jäätelöäkin. Entinen vaniljaeskimo oli aika optimi. Nyt kun käyn kerran viikossa kaupungilla niin isompikin ehkä menee. Suosikkimaut minttu ja appelsiini.

        Etkö raaski ostaa tötsää kioskilta?? Ei puikkojäätelöä taida olla minttua, appelsiinia.... Kai kerran eläissäs raaskit tuhlata pari euroa herkkuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö raaski ostaa tötsää kioskilta?? Ei puikkojäätelöä taida olla minttua, appelsiinia.... Kai kerran eläissäs raaskit tuhlata pari euroa herkkuun.

        Ne ovat liian isoja ja hinta on 3 €. Mieluummin maksan 3.5 € minttugelatosta läheisessä konditoriassa mutta sielläkin annos on liian iso, isompi kuin noissa jäätelökioskeissa.

        Eskimo oli justiinsa passelin kokoinen ja se perisvanilja aika ok maultaan. Parempiakin oli mutta en tykkää myöskään "suklaa" kuorrituksesta. Ns. vohvelia vihaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ne ovat liian isoja ja hinta on 3 €. Mieluummin maksan 3.5 € minttugelatosta läheisessä konditoriassa mutta sielläkin annos on liian iso, isompi kuin noissa jäätelökioskeissa.

        Eskimo oli justiinsa passelin kokoinen ja se perisvanilja aika ok maultaan. Parempiakin oli mutta en tykkää myöskään "suklaa" kuorrituksesta. Ns. vohvelia vihaan.

        Voithan jättää lopun syömättä jos annos on liika iso. Voi pyytää esim yhden pallon. Ilman vohveliakin saa, pahvikupissa. Meillä gelateriassa yksi pyyhkäisty lusikallinen eli "pallo" ei ole kummoinen.

        En oikein nyt tavoita tätä ideaa. Jäätelökö voi olla liika iso, niin iso ettei voi sitä koskaan ostaa. 😳

        Mulle on käynyt vain kerran etten ole jaksanut kunnolla jäätelöä syödä. Maaseudulla Pohjanmaalla yhdessä baarissa ostin pehmiksen ja pidin sitä kalliina kun maksoin siitä 3€. Enpä tiennyt mikä jööti annettiin. Valehtelematta puolen litran annos. Tiukkaa teki mutta söin kaiken periaatteesta kun en heitä ruokia hukkaan. Mutta meni viikkoja ennen kuin jäätelö kävi mielessäkään. Eikä tarvinnut koko päivänä syödä ruokaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ne ovat liian isoja ja hinta on 3 €. Mieluummin maksan 3.5 € minttugelatosta läheisessä konditoriassa mutta sielläkin annos on liian iso, isompi kuin noissa jäätelökioskeissa.

        Eskimo oli justiinsa passelin kokoinen ja se perisvanilja aika ok maultaan. Parempiakin oli mutta en tykkää myöskään "suklaa" kuorrituksesta. Ns. vohvelia vihaan.

        Minäkin ostin juuri kaupasta Topgun ison vaniljatuutin. Siitä jätän vohvelin syömättä, vaikka ihan hyvä ja rapea vohveli onkin. Vanilja kaakaokuorrutuksella raikas.

        On halvempi kuin Jättis ja paljon laadukkaampi ilman mansikan makuisia sokerimössöjä. Vohveli-inhon sain tällaista tuuteista joissa sitkeä "kumimatto" vohvelina. Niissä katkoo hampaansa ja ovat mauttomia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ne ovat liian isoja ja hinta on 3 €. Mieluummin maksan 3.5 € minttugelatosta läheisessä konditoriassa mutta sielläkin annos on liian iso, isompi kuin noissa jäätelökioskeissa.

        Eskimo oli justiinsa passelin kokoinen ja se perisvanilja aika ok maultaan. Parempiakin oli mutta en tykkää myöskään "suklaa" kuorrituksesta. Ns. vohvelia vihaan.

        Jos teet sen itse voit leikata miten pienen palan tahansa ja onhan vähempikalorisiakin jäätelöitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voithan jättää lopun syömättä jos annos on liika iso. Voi pyytää esim yhden pallon. Ilman vohveliakin saa, pahvikupissa. Meillä gelateriassa yksi pyyhkäisty lusikallinen eli "pallo" ei ole kummoinen.

        En oikein nyt tavoita tätä ideaa. Jäätelökö voi olla liika iso, niin iso ettei voi sitä koskaan ostaa. 😳

        Mulle on käynyt vain kerran etten ole jaksanut kunnolla jäätelöä syödä. Maaseudulla Pohjanmaalla yhdessä baarissa ostin pehmiksen ja pidin sitä kalliina kun maksoin siitä 3€. Enpä tiennyt mikä jööti annettiin. Valehtelematta puolen litran annos. Tiukkaa teki mutta söin kaiken periaatteesta kun en heitä ruokia hukkaan. Mutta meni viikkoja ennen kuin jäätelö kävi mielessäkään. Eikä tarvinnut koko päivänä syödä ruokaa.

        Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g.

        En myöskään osta ruokaa pois heitettäväksi. Täytyy vaan vähentää jäätelön syömistä ja syödä jäätelö sitten konditoriassa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g.

        En myöskään osta ruokaa pois heitettäväksi. Täytyy vaan vähentää jäätelön syömistä ja syödä jäätelö sitten konditoriassa.

        Mutta voithan jättää jotain muuta syömättä...eikait se nyt NIIN tarkkaa edes ole. Miksi koko ajan laihduttaa????


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g.

        En myöskään osta ruokaa pois heitettäväksi. Täytyy vaan vähentää jäätelön syömistä ja syödä jäätelö sitten konditoriassa.

        Kuin kauan olet jo laihduttanut? Jos jätät ne päivittäiset oluet juomatta niin voit syödä jätskin...ihan näin vinkkinä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aloitus lienee humoristin eikä massiivikalorihöpöttäjän.

        Jos jäätelö on ongelmallinen niin sitä ei kannata säilöä pakastimeen vaan ostaa silloin tällöin puikko. Jos se ei ole ongelma niin kannattanee varastoida. Minulla on varastossa tölkkihedelmiä jälkiruokaa varten.

        "Jos jäätelö on ongelmallinen"

        Ööh nyt ei tajua. Mikä ongelma jäätelöstä voi olla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuin kauan olet jo laihduttanut? Jos jätät ne päivittäiset oluet juomatta niin voit syödä jätskin...ihan näin vinkkinä.

        Olutta ei mene näin kesäisin juuri laisinkaan ja jos pitää valita oluen ja jäätelön välillä niin valitsen kyllä oluen.

        Minusta ei ole myöskään fiksua syödä huonoa jäätelöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos jäätelö on ongelmallinen"

        Ööh nyt ei tajua. Mikä ongelma jäätelöstä voi olla?

        Jos syöt paljon jäätelöä jos sitä on pakastimessa niin se voi olla sinulle ongelma painonhallinnassa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos syöt paljon jäätelöä jos sitä on pakastimessa niin se voi olla sinulle ongelma painonhallinnassa.

        Eihän sitä ole pakko syödä kuin vain silloin kun muutenkin söisi! Jos syö kerran viikossa jne niin onpahan valmiina pakkasessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Olutta ei mene näin kesäisin juuri laisinkaan ja jos pitää valita oluen ja jäätelön välillä niin valitsen kyllä oluen.

        Minusta ei ole myöskään fiksua syödä huonoa jäätelöä.

        "Olutta ei mene näin kesäisin juuri laisinkaan ja jos pitää valita oluen ja jäätelön välillä niin valitsen kyllä oluen."

        Niinpä. Valintojaan nämä sitten vain. Itse olen luullut että olut on juurikin kesäjuoma....


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Olutta ei mene näin kesäisin juuri laisinkaan ja jos pitää valita oluen ja jäätelön välillä niin valitsen kyllä oluen.

        Minusta ei ole myöskään fiksua syödä huonoa jäätelöä.

        Olennaisinta jäätelönsyönnissä tietenkin on fiksuus. Jos paljastuisi suurelle yleisölle että on syönyt jäätelöä täysin epäfiksusti niin siihen kaatuu koko maailma.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ne ovat liian isoja ja hinta on 3 €. Mieluummin maksan 3.5 € minttugelatosta läheisessä konditoriassa mutta sielläkin annos on liian iso, isompi kuin noissa jäätelökioskeissa.

        Eskimo oli justiinsa passelin kokoinen ja se perisvanilja aika ok maultaan. Parempiakin oli mutta en tykkää myöskään "suklaa" kuorrituksesta. Ns. vohvelia vihaan.

        Ostitko muuten maanantaina mintun siemeniä niin kuin viime viikolla alustavasti lupasit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostitko muuten maanantaina mintun siemeniä niin kuin viime viikolla alustavasti lupasit?

        Torstaina olisi seuraava mahdollisuus kun täytyy käydä samalla puolella kaupunkia asioilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olutta ei mene näin kesäisin juuri laisinkaan ja jos pitää valita oluen ja jäätelön välillä niin valitsen kyllä oluen."

        Niinpä. Valintojaan nämä sitten vain. Itse olen luullut että olut on juurikin kesäjuoma....

        En juo kevyitä lagereita vaan tummia pintahiivaoluita. Olen autoton ja asun mökillä tämän kesän enkä rahtaa olutta taksilla mökille eikä paikallisessa Alkossa edes ole kovinkaan montaa kiinnostavaa olutta niin tämä kesä menee varsin vähillä oluilla.

        Jäätelössä sama asia eli jos ei ole tarjolla hyvää vaihtoehtoa niin sitten jää ostamatta. Maku ei ole ainut kriteeri, myös annoskoko ratkaisee. Hintakin vaikuttaa eli jos irtojäätelöä on 3 € niin sen soisi olevan hyvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä ole pakko syödä kuin vain silloin kun muutenkin söisi! Jos syö kerran viikossa jne niin onpahan valmiina pakkasessa.

        Jos syöt jäätelöä hyvin useasti jos sitä on valmiina pakkasessa niin saat siitä enemmän energiaa kuin haluat. Jos et syö niin toki kannattaa varastoida itse. Tulee huomattavasti halvemmaksikin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Toki. Minäkin söisin mutta pitää löytää sopiva korvike eskimolle eli nykyiselle pingviinitikulle. Nimi ja resepti muuttuivat. Muut ovat liian isoja ja suklaakuori on liian paksu. Täytyy katsoa vaihtoehtoja.

        Taitaa pienimpiä puikkoja olla Ville Vallaton (ohut pyöreä puikko, puoliksi suklaakuori). Vastaavaa löytyy muistaakseni ihan vaniljapuikkona suklaakuorrutuksella. Nämä on yleensä monipakkauksina, alkaen 12 kpl pakkauskoosta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En juo kevyitä lagereita vaan tummia pintahiivaoluita. Olen autoton ja asun mökillä tämän kesän enkä rahtaa olutta taksilla mökille eikä paikallisessa Alkossa edes ole kovinkaan montaa kiinnostavaa olutta niin tämä kesä menee varsin vähillä oluilla.

        Jäätelössä sama asia eli jos ei ole tarjolla hyvää vaihtoehtoa niin sitten jää ostamatta. Maku ei ole ainut kriteeri, myös annoskoko ratkaisee. Hintakin vaikuttaa eli jos irtojäätelöä on 3 € niin sen soisi olevan hyvää.

        Jos tarvitset apua ruokaostosten kuljettamisessa, me voidaan auttaa sinua perheeni kanssa, jos satutaan ajamaan autolla mökkisi ohitse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa pienimpiä puikkoja olla Ville Vallaton (ohut pyöreä puikko, puoliksi suklaakuori). Vastaavaa löytyy muistaakseni ihan vaniljapuikkona suklaakuorrutuksella. Nämä on yleensä monipakkauksina, alkaen 12 kpl pakkauskoosta.

        Muistaakseni Ville Vallattomat olivat aika karmeaa tavaraa. Ingmanilla oli joku pieni tikkujäätelö jota täytyy testata. Ehkä joskus heinäkuussa kun tulee oltua kokonainen viikonloppu kaupungissa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En juo kevyitä lagereita vaan tummia pintahiivaoluita. Olen autoton ja asun mökillä tämän kesän enkä rahtaa olutta taksilla mökille eikä paikallisessa Alkossa edes ole kovinkaan montaa kiinnostavaa olutta niin tämä kesä menee varsin vähillä oluilla.

        Jäätelössä sama asia eli jos ei ole tarjolla hyvää vaihtoehtoa niin sitten jää ostamatta. Maku ei ole ainut kriteeri, myös annoskoko ratkaisee. Hintakin vaikuttaa eli jos irtojäätelöä on 3 € niin sen soisi olevan hyvää.

        "Hintakin vaikuttaa eli jos irtojäätelöä on 3 € niin sen soisi olevan hyvää."

        Täällä meilläpäin jäätelökioskin jäätelö maksaa vitosen. Sillä rahalla saa ihan kohtuullisen makuista pingviini vaniljaa 4 litraa kaupasta.

        Lopetin noista kioskeista ostamisen jo vuosia sitten kyseisestä syystä.

        No, köyhälle kaikki on kallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hintakin vaikuttaa eli jos irtojäätelöä on 3 € niin sen soisi olevan hyvää."

        Täällä meilläpäin jäätelökioskin jäätelö maksaa vitosen. Sillä rahalla saa ihan kohtuullisen makuista pingviini vaniljaa 4 litraa kaupasta.

        Lopetin noista kioskeista ostamisen jo vuosia sitten kyseisestä syystä.

        No, köyhälle kaikki on kallista.

        Ei tule minunkaan kanssani kauppoja tötteröjäätelöstä 5€ hintaan.

        Täytyy varmaan siirtyä itse tehtyyn jäätelöön jahka tämä työ loppuu. Täytyy hankkia jäätelökoneen kesämökillekin. Tuollainen 400 g satsin teko onnistuu eli on minulla 2 kk tarve. Toisaalta jäätelö ei säily noin pitkään eli käyttömäärä kasvaa väistämättä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g.

        En myöskään osta ruokaa pois heitettäväksi. Täytyy vaan vähentää jäätelön syömistä ja syödä jäätelö sitten konditoriassa.

        "Jäätelö ei ole laihdutusruokaa"

        Kaljako on sitten?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En juo kevyitä lagereita vaan tummia pintahiivaoluita. Olen autoton ja asun mökillä tämän kesän enkä rahtaa olutta taksilla mökille eikä paikallisessa Alkossa edes ole kovinkaan montaa kiinnostavaa olutta niin tämä kesä menee varsin vähillä oluilla.

        Jäätelössä sama asia eli jos ei ole tarjolla hyvää vaihtoehtoa niin sitten jää ostamatta. Maku ei ole ainut kriteeri, myös annoskoko ratkaisee. Hintakin vaikuttaa eli jos irtojäätelöä on 3 € niin sen soisi olevan hyvää.

        Joo asiat tärkeysjärjestyksessä. Alkoholistille jäätelön ja kalorien kanssa on tarkkaa...


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos syöt jäätelöä hyvin useasti jos sitä on valmiina pakkasessa niin saat siitä enemmän energiaa kuin haluat. Jos et syö niin toki kannattaa varastoida itse. Tulee huomattavasti halvemmaksikin.

        "Jos syöt jäätelöä hyvin useasti jos sitä on valmiina pakkasessa"

        Jos syön jäätelön kerran viikossa ja otan sen omasta pakastimesta niin millä matikalla siitä tulee enemmän kaloreita sillä tavalla verrattuna jäätelöön jonka haen joka kerta kaupasta?

        Tai jos syön usein pakastimesta / haen usein kaupasta. Merkitystä on tietääkseni vain sillä kuinka usein se menee kurkusta alas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos syöt jäätelöä hyvin useasti jos sitä on valmiina pakkasessa"

        Jos syön jäätelön kerran viikossa ja otan sen omasta pakastimesta niin millä matikalla siitä tulee enemmän kaloreita sillä tavalla verrattuna jäätelöön jonka haen joka kerta kaupasta?

        Tai jos syön usein pakastimesta / haen usein kaupasta. Merkitystä on tietääkseni vain sillä kuinka usein se menee kurkusta alas.

        Joillakin pakastimessa oleva jäätelö aiheuttaa sen, että sitä jäätelöä syödään jopa useasti päivässä jos sitä on pakastimessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aloitus lienee humoristin eikä massiivikalorihöpöttäjän.

        Jos jäätelö on ongelmallinen niin sitä ei kannata säilöä pakastimeen vaan ostaa silloin tällöin puikko. Jos se ei ole ongelma niin kannattanee varastoida. Minulla on varastossa tölkkihedelmiä jälkiruokaa varten.

        "Aloitus lienee humoristin eikä massiivikalorihöpöttäjän."

        Mitä eroa näillä sitten on?? Minä ainakin luulin että tämä on ihan tosissaan kirjoitettu. Eikö tämä olekaan sama kirjoittaja joka ostaa saituuttaan kiloittain karkkia ja piilottaa ne kellariin?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Monipakkaukset eivät käy koska ostan jäätelön ja syön sen heti. Ohut suklaakuorrute plussaa samoin kuin pieni määrä jäätelöäkin. Entinen vaniljaeskimo oli aika optimi. Nyt kun käyn kerran viikossa kaupungilla niin isompikin ehkä menee. Suosikkimaut minttu ja appelsiini.

        "Monipakkaukset eivät käy koska ostan jäätelön ja syön sen heti"

        Jos ostat monipakkauksen, ei sinun silloinkaan tarvitse syödä kuin yksi jäätelö heti. Tai voi jättää syömättäkin ja syödä vaikka viiden tunnin kuluttua tai ensi viikolla. Vaihtoehtoja on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan jättää lopun syömättä jos annos on liika iso. Voi pyytää esim yhden pallon. Ilman vohveliakin saa, pahvikupissa. Meillä gelateriassa yksi pyyhkäisty lusikallinen eli "pallo" ei ole kummoinen.

        En oikein nyt tavoita tätä ideaa. Jäätelökö voi olla liika iso, niin iso ettei voi sitä koskaan ostaa. 😳

        Mulle on käynyt vain kerran etten ole jaksanut kunnolla jäätelöä syödä. Maaseudulla Pohjanmaalla yhdessä baarissa ostin pehmiksen ja pidin sitä kalliina kun maksoin siitä 3€. Enpä tiennyt mikä jööti annettiin. Valehtelematta puolen litran annos. Tiukkaa teki mutta söin kaiken periaatteesta kun en heitä ruokia hukkaan. Mutta meni viikkoja ennen kuin jäätelö kävi mielessäkään. Eikä tarvinnut koko päivänä syödä ruokaa.

        "Voithan jättää lopun syömättä jos annos on liika iso. Voi pyytää esim yhden pallon. Ilman vohveliakin saa, pahvikupissa."

        Minä en raaski ostaa pahvikipossa koska pahvikippoa ei voi syödä. Se menee hukkaan. En pidä pahvikipon maustakaan. En voi syödä jäätelöä myöskään vohvelissa koska en pidä vohvelista. En voi syödä myöskään yli kolmen euron jäätelöä koska se on liika kallis. En voi syödä myöskään vaniljajäätelöä jos ei siinä ole minttua tai appelsiinia. En voi syödä jäätelöä jos siinä on liikaa kuorrutusta
        En voi syödä jäätelöä joka ei ole fiksua. En voi syödä jäätelöä monipakkauksesta kun se pitää syödä heti ja pakkaus pitää avata. En voi syödä jäätelöä koska annos on liika suuri. En voi pyytää myyjältä sopivan kokoista annosta. En voi syödä jäätelöä koska koostumus on huono. En voi syödä puikkojäätelöä jos sen koko on 51g. En voi syödä puikkoa jos jäätelö ulottuu liika pitkälle tikkua.

        Siis mitä sviddyä. Kyllä jäätelön syönnistäkin saa kehitettyä vaikka minkälaisen neuroosin ja ongelman jos on kova tekemään kaikesta muustakin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei tule minunkaan kanssani kauppoja tötteröjäätelöstä 5€ hintaan.

        Täytyy varmaan siirtyä itse tehtyyn jäätelöön jahka tämä työ loppuu. Täytyy hankkia jäätelökoneen kesämökillekin. Tuollainen 400 g satsin teko onnistuu eli on minulla 2 kk tarve. Toisaalta jäätelö ei säily noin pitkään eli käyttömäärä kasvaa väistämättä.

        Jäätelökone onkin paljon edullisempi ostos kuin parin euron jäätelötötterö.... Ja sillä ei tule isoja annoksia ei... Eikä aineet maksa mitään ei...Tätä eriskummallista matematiikkaa.... 👉 🙄💡


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Monipakkaukset eivät käy koska ostan jäätelön ja syön sen heti. Ohut suklaakuorrute plussaa samoin kuin pieni määrä jäätelöäkin. Entinen vaniljaeskimo oli aika optimi. Nyt kun käyn kerran viikossa kaupungilla niin isompikin ehkä menee. Suosikkimaut minttu ja appelsiini.

        "Ohut suklaakuorrute plussaa samoin kuin pieni määrä jäätelöäkin"

        Sähän voit kastaa tikun kermaan ja nuolla sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monipakkaukset eivät käy koska ostan jäätelön ja syön sen heti"

        Jos ostat monipakkauksen, ei sinun silloinkaan tarvitse syödä kuin yksi jäätelö heti. Tai voi jättää syömättäkin ja syödä vaikka viiden tunnin kuluttua tai ensi viikolla. Vaihtoehtoja on.

        "Jos ostat monipakkauksen, ei sinun silloinkaan tarvitse syödä kuin yksi jäätelö heti. "

        Tuohan on ihan totta, mutta eihän siinä mitään järkeä ole.

        Menet s-markettiin ja jätskiä tekee mieli, ostat sitten suomi24:n ohjeiden mukaan monipakauksen. Sitten menet rannalle ja kävelemään pariksi tunniksi. Kun pääset kotiin, on jäätelö sulaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos syöt jäätelöä hyvin useasti jos sitä on valmiina pakkasessa niin saat siitä enemmän energiaa kuin haluat. Jos et syö niin toki kannattaa varastoida itse. Tulee huomattavasti halvemmaksikin.

        "Jos syöt jäätelöä hyvin useasti jos sitä on valmiina pakkasessa niin saat siitä enemmän energiaa kuin haluat"

        Eihän siitä saa energiaa muuta kuin sen verran kuin sitä syö. Ei ne pakastimessa mitään lihota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ostat monipakkauksen, ei sinun silloinkaan tarvitse syödä kuin yksi jäätelö heti. "

        Tuohan on ihan totta, mutta eihän siinä mitään järkeä ole.

        Menet s-markettiin ja jätskiä tekee mieli, ostat sitten suomi24:n ohjeiden mukaan monipakauksen. Sitten menet rannalle ja kävelemään pariksi tunniksi. Kun pääset kotiin, on jäätelö sulaa.

        "Menet s-markettiin ja jätskiä tekee mieli, ostat sitten suomi24:n ohjeiden mukaan monipakauksen. Sitten menet rannalle ja kävelemään pariksi tunniksi. Kun pääset kotiin, on jäätelö sulaa."

        Ei kun aloittaja nimen omaan on kertonut ruokatermoksesta, mihin voi laittaa jäätelötkin jos välttämättä haluaa ulkoiluttaa ostoksiaan rannalla. Sinne voi laittaa muutkin S-kaupan ostokset, jos on pakko mennä rannalle suoraan kaupasta. Jos ei mahdu ruokatermokseen kaikki ostokset niin ostaa niitä vaikka 20 kpl niin ei tarvi mennä kotiin koko viikolla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g.

        En myöskään osta ruokaa pois heitettäväksi. Täytyy vaan vähentää jäätelön syömistä ja syödä jäätelö sitten konditoriassa.

        "Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g."

        1. Etkö voi tehdä koskaan poikkeusta?
        2. Pitääkö kaiken syömisen olla "laihdutusruokaa"?
        3. Mikä kaikki ylipäätään on "laihdutusruokaa"?

        Itse olen ollut aina siinä uskossa että kalorit ratkaisee ja kalorit kun pitää alhaisina niin laihtuu söi sitten mitä söi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ostat monipakkauksen, ei sinun silloinkaan tarvitse syödä kuin yksi jäätelö heti. "

        Tuohan on ihan totta, mutta eihän siinä mitään järkeä ole.

        Menet s-markettiin ja jätskiä tekee mieli, ostat sitten suomi24:n ohjeiden mukaan monipakauksen. Sitten menet rannalle ja kävelemään pariksi tunniksi. Kun pääset kotiin, on jäätelö sulaa.

        "Menet s-markettiin ja jätskiä tekee mieli, ostat sitten suomi24:n ohjeiden mukaan monipakauksen."

        Eikö teidän s-kaupasta saa lainkaan yksittäisiä jäätelöitä, esim juuri mainittuja pingviinejä?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g.

        En myöskään osta ruokaa pois heitettäväksi. Täytyy vaan vähentää jäätelön syömistä ja syödä jäätelö sitten konditoriassa.

        "Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g."

        Mulla heräsi kysymys että kuinka kauan sinun tarkoitus on laihduttaa? Ja eikö ruokavaliossa ole varaa pieneen herkkuhetkeen silloin tällöin vaikka laihduttaakin? Vaikka jäätelö-övereihin?

        Jos nyt kalorit ylittyy jäätelön tai muun itselle tärkeän takia hetkellisesti, ei kai se liene suuri asia?

        Mulla käy niin että jos syön jotain herkkua niin ei tee ruokaa mielikään ja kalorit tulee kuitattua ihan luonnollisestikin. Tästä olen esimerkkinä kertonut kun olen tempaissut 200 g suklaalevyn yhtenä iltana. Tulehan siitä kaloreita mutta kun seuraavana päivänäkään ei pysty syömään juuri mitään niin tilanne tasaantuu ihan heti. Silti en syö suklaata jatkuvasti. Kumma kyllä kun pidin sitä 1200 kcal dieettikokeilua niin söin suklaatakin enemmän, herkku on mielessä enemmän kun tietää ettei pitäisi ja kroppa joutuu elämään miinuskaloreilla.

        T kn


      • Anonyymi

        Mulla on mehujäämuotit. Kokeilin tehdä mehukeitosta mehujäitä. No ei ole hyvää. Sokeria tai oikeasti glukoosisiirappia pitäisi olla niin rutkasti että jää maistuisi muulta kuin jäältä. Laitoin kiivisiivut vielä mukaan. Luin näistä omatekoista hedelmäjutuista ja piti tämäkin teststa.

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Torstaina olisi seuraava mahdollisuus kun täytyy käydä samalla puolella kaupunkia asioilla.

        Minä en ostanut lainkaan mintun siemeniä. Kelle olen mennyt lupaamaan että ostan. Täytyykö lupaus pitää ja miksi? Mitä tapahtuu jos en ostakaan mintun siemeniä vaikka olen luvannut? Pettyykö joku pahasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ohut suklaakuorrute plussaa samoin kuin pieni määrä jäätelöäkin"

        Sähän voit kastaa tikun kermaan ja nuolla sitä.

        "Ohut suklaakuorrute plussaa samoin kuin pieni määrä jäätelöäkin"

        Sähän voit kastaa tikun kermaan ja nuolla sitä."

        Tämä olikin toistaiseksi paras...tai no ainakin vähäkalorisin herkutteluvinkki mitä olen lukenut. ;-)

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jäätelö ei ole laihdutusruokaa ja kun 100 g sisältää vähintään 10% päivän energiantarpeesta niin tuo on liikaa. Minulle myöskin se Eskimo riittää hyvin eli 32 g."

        Mulla heräsi kysymys että kuinka kauan sinun tarkoitus on laihduttaa? Ja eikö ruokavaliossa ole varaa pieneen herkkuhetkeen silloin tällöin vaikka laihduttaakin? Vaikka jäätelö-övereihin?

        Jos nyt kalorit ylittyy jäätelön tai muun itselle tärkeän takia hetkellisesti, ei kai se liene suuri asia?

        Mulla käy niin että jos syön jotain herkkua niin ei tee ruokaa mielikään ja kalorit tulee kuitattua ihan luonnollisestikin. Tästä olen esimerkkinä kertonut kun olen tempaissut 200 g suklaalevyn yhtenä iltana. Tulehan siitä kaloreita mutta kun seuraavana päivänäkään ei pysty syömään juuri mitään niin tilanne tasaantuu ihan heti. Silti en syö suklaata jatkuvasti. Kumma kyllä kun pidin sitä 1200 kcal dieettikokeilua niin söin suklaatakin enemmän, herkku on mielessä enemmän kun tietää ettei pitäisi ja kroppa joutuu elämään miinuskaloreilla.

        T kn

        Övereitä en harrasta enkä näe syytä syödä 100 g jäätelöä jos 30 g riittää. Jos ei saa sopivaa tuotetta kaupasta niin saa sitten jäädä ostamatta.

        Minulla herkut tulevat syödyn ruuan päälle. En kyllä ole erityisen perso makealle mutta juustokakku tai jäätelö silloin tällöin maistuisi. Paikallinen kahvila myy onneksi juustokakkua puolikkaina paloina ja se on minulle aika sopiva annos.

        Dieetti jatkuu luonnollisesti loppuelämän. Jokusen vuoden päästä voin olla normaalipainossa vaikka epäilen sitä kun vatsalihakset erottuvat 10 liikakilosta huolimatta.


    • Anonyymi

      Kiitos nauruista!! 😂😂😂

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menepäs pihalle voimistelemaan, jotta näemme uhkeat muotosi. Täältä voit ostaa tilanteeseen sopivat alusasut: https://amor.fi/tuote-osasto/alusasut/?product_count=60&product_orderby=date

        Onko sulla kuinka pahoja ongelmia seksielämäsi kanssa? Kovin usein ja kaikesta sinulla tulee vain seksi ja naisten ja ilmeisesti miestenkin intiimialueet mieleen vaikkei tämä keskustelualue käsittele niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menepäs pihalle voimistelemaan, jotta näemme uhkeat muotosi. Täältä voit ostaa tilanteeseen sopivat alusasut: https://amor.fi/tuote-osasto/alusasut/?product_count=60&product_orderby=date

        "Menepäs pihalle voimistelemaan, jotta näemme uhkeat muotosi. Täältä voit ostaa tilanteeseen sopivat alusasut: https://amor.fi/tuote-osasto/alusasut/?product_count=60&product_orderby=date"

        Onko sinulla fetissi naisten alusasuihin? Eikö asia liity enemmän k-18 puolelle kuin laihdutukseen? Jotkut miehetkin kuulemma tykkää pukeutua naisten alusasuihin.

        T kn


    • Anonyymi

      Satunnaiselle lukujalle, AP on masiivikalorihöpöttäjä joka on näitä höpötyksiään laatinut jo useita kuukausia, vähintään kerran päivässä. EU:ssa ja monessa muusa maassa energiansaannin viitearvo on 2000 kCal/vrk joka sekin on yläkanttiin.

      Suurimmassa osassa jäätelöitä rasvan osuus energiasta on suurempi kuin sokerin, näkyy tästä: "Jäätelö, kermajäätelöpuikko, suklainen, keskiarvo": https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/11148

      Sokerit ovat puhdasta ja terveellistä energiaa. Mutta laihtuvan laihduttajan kannattaa karttaa aivan kaikkea turhaa energiaa. Jos naminhimo kuitenkin voittaa, niin rasvattomat namit (kuten salmiakki, lakritsi) ovat parempi namivaihtoehto juin jäätelö.Sokerit eivät yleensä suoraan lurahda läskiksi kupeille, sokereille on elimistössä hajautettu puskurivarasto, eli satunnainen/hetkellinen pieni sokereina saatu energian ylitys saattaakin lurahtaa puskuriin, lihottamatta lainkaan. Mutta kaikki namit koututtavat, ehdottomasti paras keino kuitata naminhimo pois on panimosokeri (rypälesokeri, dextroosi, eli glukoosi), se ei koukuta, ei ole kovin makea, mutta 5 g … 20 g annos hitaasti nautittuna (annetaan liueta suussa teelusikan kärjellinen kerrallaan) tyydyttää elimistön niin ettei se enää kiusaa namihimon tuntemuksilla. Rypälesokerin hinta on vain luokkaa 3 €/kg, kilosta tulee monta annosta.

      Oljyt ja rasvat ovat kavalia, ne ovat 2.18 kertaisesti niin energiapitoisia kuin sokerit, ja satunnainen/hetkellinen pieni öljynä/rasvana saatu energian ylitys lurahtaa suoraan pitkäaikaisvarastoon kupeille läskiksi.

      • Anonyymi

        Mahtavaa kun joku hillbilly-papparainen esittelee nerokkaita teorioitaan 😆

        Huumoria olla pitää!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa kun joku hillbilly-papparainen esittelee nerokkaita teorioitaan 😆

        Huumoria olla pitää!!!

        "mutta 5 g … 20 g annos hitaasti nautittuna (annetaan liueta suussa teelusikan kärjellinen kerrallaan)"

        Tämä paljasti että huumoripappa on taas liikkeellä. Kuin lukisi kokkelin tai muun hallusinogeenin käyttöohjeita. Onhan sokeririippuvuus tietty ihan sama asia. Mut hyvin keksitty! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa kun joku hillbilly-papparainen esittelee nerokkaita teorioitaan 😆

        Huumoria olla pitää!!!

        Mutta kun tuo lässyttäminen ei ole huumoria eikä hauskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta 5 g … 20 g annos hitaasti nautittuna (annetaan liueta suussa teelusikan kärjellinen kerrallaan)"

        Tämä paljasti että huumoripappa on taas liikkeellä. Kuin lukisi kokkelin tai muun hallusinogeenin käyttöohjeita. Onhan sokeririippuvuus tietty ihan sama asia. Mut hyvin keksitty! 😂

        Huumeista jutellaan toisella palstalla, voitko siirtyä sinne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun tuo lässyttäminen ei ole huumoria eikä hauskaa.

        Samaa mieltä. Ehdin jo tosin pohtia, olenko tosikko, kun minua ei hysteerisesti naurata. Yksi tuossa nauroi jo kippurassa kyynelsilmin kolmen hymiön kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeista jutellaan toisella palstalla, voitko siirtyä sinne?

        Ruoka voi olla huumetta aivoille. Esim hiilihydraatti aktivoi samoja alueita, ja vaikuttaa noradrenaliinin ja serotoniinin eristykseen. Ruokailun jälkeen serotoniinitasot kohoaa. Siitä tulee se "hyvän mielen" tunne.

        Onhan täälläkin patologinen esimerkki siitä miten riippuvuus vaatii kakkua ja karkkia monta kertaa päivässä ja niitä varastoidaan kuin ne olisi kovia huumeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka voi olla huumetta aivoille. Esim hiilihydraatti aktivoi samoja alueita, ja vaikuttaa noradrenaliinin ja serotoniinin eristykseen. Ruokailun jälkeen serotoniinitasot kohoaa. Siitä tulee se "hyvän mielen" tunne.

        Onhan täälläkin patologinen esimerkki siitä miten riippuvuus vaatii kakkua ja karkkia monta kertaa päivässä ja niitä varastoidaan kuin ne olisi kovia huumeita.

        "eristykseen"

        Pitäisi olla tietenkin: - eritykseen -

        -sama-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ehdin jo tosin pohtia, olenko tosikko, kun minua ei hysteerisesti naurata. Yksi tuossa nauroi jo kippurassa kyynelsilmin kolmen hymiön kera.

        "Samaa mieltä. Ehdin jo tosin pohtia, olenko tosikko"

        Pakkomielteinen on aina tosikko ja huumorintajuton. Sarkasmi vaatii myös älyä että sitä ymmärtää ja fanaattiset ihmiset ei ole järin älykkäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samaa mieltä. Ehdin jo tosin pohtia, olenko tosikko"

        Pakkomielteinen on aina tosikko ja huumorintajuton. Sarkasmi vaatii myös älyä että sitä ymmärtää ja fanaattiset ihmiset ei ole järin älykkäitä.

        Minä olen erittäinkin huumorintajuinen persoona mutta minua ei jaksa toisten ihmisten ivaaminen ja nälviminen ja/tai sille aivoton höhöttäminen hauskuuttaa.


      • Anonyymi

        " on panimosokeri (rypälesokeri, dextroosi, eli glukoosi), se ei koukuta,"

        Joooooo! No justiin! Eikä ekstaasi mitään koukuta 😆 ei se ole huumetta eikä glukoosi ole sokeria. 😆😆😆

        Terv äo 60 p.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen erittäinkin huumorintajuinen persoona mutta minua ei jaksa toisten ihmisten ivaaminen ja nälviminen ja/tai sille aivoton höhöttäminen hauskuuttaa.

        "Minä olen erittäinkin huumorintajuinen persoona mutta minua ei jaksa toisten ihmisten ivaaminen ja nälviminen ja/tai sille aivoton höhöttäminen hauskuuttaa"

        Tässä nettimaailmassa pitää opetella ottamaan ihan vastaan kuittia jos kerran itsekin ivaa ja nälvii ja höhöttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä olen erittäinkin huumorintajuinen persoona mutta minua ei jaksa toisten ihmisten ivaaminen ja nälviminen ja/tai sille aivoton höhöttäminen hauskuuttaa"

        Tässä nettimaailmassa pitää opetella ottamaan ihan vastaan kuittia jos kerran itsekin ivaa ja nälvii ja höhöttää.

        Jos ja jos, sillä erotuksella että minä en ole ainakaan ketään täällä herjannut enkä ivannut.


      • Anonyymi

        🤣🤣🤣 Joo tosi dorkaa porukkaa kun ei parodiaa ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja jos, sillä erotuksella että minä en ole ainakaan ketään täällä herjannut enkä ivannut.

        "Jos ja jos, sillä erotuksella että minä en ole ainakaan ketään täällä herjannut enkä ivannut."

        En minä vaan aina muut...

        T kn


    • Anonyymi

      Kaupoista saa jäätelön monipakkauksia aika edullisesti.

      Esim Rainbow (S-ketju) vaniljajäätelöpuikkopakkaus vähän yli 2€. Muistaakseni 10 puikkoa. Lidlissä saattaa olla vielä edullisempia.

      Rainbow-puikko hakkaa jo mennen tullen Valion, jonka laatu on huonontunut merkittävästi.

      • Pingviinit eivät ole Valion brandi enäå. Uusia valion jäätelöitä en ole maistanut.


    • Anonyymi

      Tämä oli hulvaton ohje 🤣

      • Anonyymi

        No eihän ollut. Kasva aikuiseksi.


      • Anonyymi

        Ei kukaan täyspäinen laita joka viestiin hymiöitä. Luulin ensin, että kyse on murrosikäisestä teinistä, mutta ilmeisesti se pätee vain hänen tunne-elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan täyspäinen laita joka viestiin hymiöitä. Luulin ensin, että kyse on murrosikäisestä teinistä, mutta ilmeisesti se pätee vain hänen tunne-elämäänsä.

        Onhan tämä hauska ketju. Saita ihminen ei itse ilmeisesti tajua mitä vitsiä aloituksessa on. Se on täyttä totta varmaan jollekin.

        Parodiahorisontti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä hauska ketju. Saita ihminen ei itse ilmeisesti tajua mitä vitsiä aloituksessa on. Se on täyttä totta varmaan jollekin.

        Parodiahorisontti...

        Ihan uteliaisuudesta: Onko teitä useampikin, jotka pitävät näitä jokapäiväisiä parodioita vitsikkäinä? Tiedän että yksi räjähtää naurusta heti, kun joku sanoo ”piip”, mutta onko teitä muita? Kuulemma näitä juttuja ei voi tajuta jos on fanaattinen tosikko tai äly ei ole tarpeeksi korkealla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä hauska ketju. Saita ihminen ei itse ilmeisesti tajua mitä vitsiä aloituksessa on. Se on täyttä totta varmaan jollekin.

        Parodiahorisontti...

        "Se on täyttä totta varmaan jollekin."

        Jos jollakin on ongelma ja se voi olla oikeasti iso ongelma, niin onko siitä asiallista ivata ja solvata päivästä toiseen?

        Tuohan on ihan samaa toimintaa kuin koulukiusaaminen. "No Jussi nyt näytti niin pöljältä kun me vähän sitä kurmotettiin, mutta kyllä meitä niin nauratti".

        Ja Jussi menee kotiin ikuisten traumojen kanssa.


      • Anonyymi

        Minua ei täällä ole kukaan kiusannut, mutta näen mitä tapahtuu ja sanoin asiasta ääneen.

        Sinulle lienee toki turha sanoa mitään, sillä ei liene mitään vaikutusta toimintaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta: Onko teitä useampikin, jotka pitävät näitä jokapäiväisiä parodioita vitsikkäinä? Tiedän että yksi räjähtää naurusta heti, kun joku sanoo ”piip”, mutta onko teitä muita? Kuulemma näitä juttuja ei voi tajuta jos on fanaattinen tosikko tai äly ei ole tarpeeksi korkealla.

        "Ihan uteliaisuudesta: Onko teitä useampikin, jotka pitävät näitä jokapäiväisiä parodioita vitsikkäinä?"

        No minä ensin luulin että joku vanha paappa ihan tosissaan piilottaa karkkeja kellariin ja pyöräilee tunteja päivässä. Sitten tajusin että se oli vain hauska stoori. Ei kukaan paappa jaksa pyöräillä tunteja eikä kuuskymppisellä voi olla niin huonoa käytöstä että alkaa esitellä kaupassa muille löysää löllykkäänsä. Jos ei ole siis joku potilas psyk.osastolla. Sekin mahdollisuus kyllä pitää huomioida. Pääseehän sieltäkin kuulemma lomille. Meidän kylällä asui ihan itsensäpaljastaja joka omilla lomillaan veti kanssa julkisella paikalla välillä pötkyään esille kunnes vietiin taas laitokseen takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihan uteliaisuudesta: Onko teitä useampikin, jotka pitävät näitä jokapäiväisiä parodioita vitsikkäinä?"

        No minä ensin luulin että joku vanha paappa ihan tosissaan piilottaa karkkeja kellariin ja pyöräilee tunteja päivässä. Sitten tajusin että se oli vain hauska stoori. Ei kukaan paappa jaksa pyöräillä tunteja eikä kuuskymppisellä voi olla niin huonoa käytöstä että alkaa esitellä kaupassa muille löysää löllykkäänsä. Jos ei ole siis joku potilas psyk.osastolla. Sekin mahdollisuus kyllä pitää huomioida. Pääseehän sieltäkin kuulemma lomille. Meidän kylällä asui ihan itsensäpaljastaja joka omilla lomillaan veti kanssa julkisella paikalla välillä pötkyään esille kunnes vietiin taas laitokseen takaisin.

        No ei se niin hauska ole. Kyse on teini-ikäisten (ilmeisesti tyttöjen) monta viikkoa kestäneestä kiusaamiskampanjasta.


      • Anonyymi

        No älä sitten valita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihan uteliaisuudesta: Onko teitä useampikin, jotka pitävät näitä jokapäiväisiä parodioita vitsikkäinä?"

        No minä ensin luulin että joku vanha paappa ihan tosissaan piilottaa karkkeja kellariin ja pyöräilee tunteja päivässä. Sitten tajusin että se oli vain hauska stoori. Ei kukaan paappa jaksa pyöräillä tunteja eikä kuuskymppisellä voi olla niin huonoa käytöstä että alkaa esitellä kaupassa muille löysää löllykkäänsä. Jos ei ole siis joku potilas psyk.osastolla. Sekin mahdollisuus kyllä pitää huomioida. Pääseehän sieltäkin kuulemma lomille. Meidän kylällä asui ihan itsensäpaljastaja joka omilla lomillaan veti kanssa julkisella paikalla välillä pötkyään esille kunnes vietiin taas laitokseen takaisin.

        Täällä on nykyään joku lapsi tai muuten häiriintynyt joka pilailee toisten kommenteilla.

        Se on aivan totta että MINÄ pyöräilen päivässä reilun 3 tuntia ja estän sillä lihomista 50 kiloa vuodessa.Ja sekin on totta että olen vienyt kellariin karkkeja ja syön niitä sieltä' pikkuhiljaa joka päivä.Se on toimiva tapa estää niiden liikasyönti.Jos on perso makealle ne EI saa olla käden ulottuvilla.
        En ole vielä kovin vanha ukko ikä vain 60 vuotta,ja aion elää 100 vuotiaaksi.Kuntoni on nyt parempi kuin silloin 30 vuotiaana.

        Rasvakilo on siis 7000 kaloria.Pyöräily 20 km tunnissa kuluttaa 300 kal
        300 kal x 30 päivää =900 kal ELI reilu kilo läskiä
        Ja 3 tuntia kuluttaa 3 kertaa enemmän eli n 4 kiloa kuukaudessa
        4 kg x 12 kuukautta =48 kiloa

        Painoni on nyt 63 kiloa , vyötärönympärysmitta 79 cm pihtimitta ylävatsa 10 mm alavatsa 7 mm
        Koittakaa katsella niitä minun entisiä kommentteja,niin teistäkin tulee laihoja.En varmasti tänne enään paljon kirjoittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on nykyään joku lapsi tai muuten häiriintynyt joka pilailee toisten kommenteilla.

        Se on aivan totta että MINÄ pyöräilen päivässä reilun 3 tuntia ja estän sillä lihomista 50 kiloa vuodessa.Ja sekin on totta että olen vienyt kellariin karkkeja ja syön niitä sieltä' pikkuhiljaa joka päivä.Se on toimiva tapa estää niiden liikasyönti.Jos on perso makealle ne EI saa olla käden ulottuvilla.
        En ole vielä kovin vanha ukko ikä vain 60 vuotta,ja aion elää 100 vuotiaaksi.Kuntoni on nyt parempi kuin silloin 30 vuotiaana.

        Rasvakilo on siis 7000 kaloria.Pyöräily 20 km tunnissa kuluttaa 300 kal
        300 kal x 30 päivää =900 kal ELI reilu kilo läskiä
        Ja 3 tuntia kuluttaa 3 kertaa enemmän eli n 4 kiloa kuukaudessa
        4 kg x 12 kuukautta =48 kiloa

        Painoni on nyt 63 kiloa , vyötärönympärysmitta 79 cm pihtimitta ylävatsa 10 mm alavatsa 7 mm
        Koittakaa katsella niitä minun entisiä kommentteja,niin teistäkin tulee laihoja.En varmasti tänne enään paljon kirjoittele.

        Laihdutuskalorini on 2700 päivässä ja jos syön niin vähän laihdun 4 kg kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on nykyään joku lapsi tai muuten häiriintynyt joka pilailee toisten kommenteilla.

        Se on aivan totta että MINÄ pyöräilen päivässä reilun 3 tuntia ja estän sillä lihomista 50 kiloa vuodessa.Ja sekin on totta että olen vienyt kellariin karkkeja ja syön niitä sieltä' pikkuhiljaa joka päivä.Se on toimiva tapa estää niiden liikasyönti.Jos on perso makealle ne EI saa olla käden ulottuvilla.
        En ole vielä kovin vanha ukko ikä vain 60 vuotta,ja aion elää 100 vuotiaaksi.Kuntoni on nyt parempi kuin silloin 30 vuotiaana.

        Rasvakilo on siis 7000 kaloria.Pyöräily 20 km tunnissa kuluttaa 300 kal
        300 kal x 30 päivää =900 kal ELI reilu kilo läskiä
        Ja 3 tuntia kuluttaa 3 kertaa enemmän eli n 4 kiloa kuukaudessa
        4 kg x 12 kuukautta =48 kiloa

        Painoni on nyt 63 kiloa , vyötärönympärysmitta 79 cm pihtimitta ylävatsa 10 mm alavatsa 7 mm
        Koittakaa katsella niitä minun entisiä kommentteja,niin teistäkin tulee laihoja.En varmasti tänne enään paljon kirjoittele.

        Miksi viedä karkit kellariin? Eikö olisi helpompaa ja ennen kaikkea halvempaa jättää ne kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta: Onko teitä useampikin, jotka pitävät näitä jokapäiväisiä parodioita vitsikkäinä? Tiedän että yksi räjähtää naurusta heti, kun joku sanoo ”piip”, mutta onko teitä muita? Kuulemma näitä juttuja ei voi tajuta jos on fanaattinen tosikko tai äly ei ole tarpeeksi korkealla.

        "Ihan uteliaisuudesta: Onko teitä useampikin, jotka pitävät näitä jokapäiväisiä parodioita vitsikkäinä? Tiedän että yksi räjähtää naurusta heti, kun joku sanoo ”piip”, mutta onko teitä muita"

        Voitko kertoa kuka on räjähtänyt naurusta kun jossain lukee "piip".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se niin hauska ole. Kyse on teini-ikäisten (ilmeisesti tyttöjen) monta viikkoa kestäneestä kiusaamiskampanjasta.

        "No ei se niin hauska ole. Kyse on teini-ikäisten (ilmeisesti tyttöjen) monta viikkoa kestäneestä kiusaamiskampanjasta."

        Ai niin. Tyttöjen tehtävä olikin vain ihailla mahaasi ja tiukkaa paitaa kaupan kassalla. Heidän kuuluu muuten olla hiljaa ja pysyä pois. Tai hieroa jotain mitä käsket heidän hieroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No ei se niin hauska ole. Kyse on teini-ikäisten (ilmeisesti tyttöjen) monta viikkoa kestäneestä kiusaamiskampanjasta."

        Ai niin. Tyttöjen tehtävä olikin vain ihailla mahaasi ja tiukkaa paitaa kaupan kassalla. Heidän kuuluu muuten olla hiljaa ja pysyä pois. Tai hieroa jotain mitä käsket heidän hieroa.

        Tuo onkin jo vähän epäilyttävää että joku vanha setä unelmoi nuorista teinitytöistä ja käskee heidän hieroa itseään, ihmettelikin niitä vastauksia poikaystävistä ja kuukautisista. 😷 Hyisss...


    • Anonyymi

      Aloittaja
      SILLOIN KUN SYÖ JÄÄTELÖÄ PITÄÄ JÄTTÄÄ KARKIT POIS ja jäätelöä ei saa syödä liikaa JA pitää vähentää vähän pääruokaa.

      Sopiva määrä on KORKEINTAAN kahdesti 100g päivässä tekee n 450 kal

      • 450 kcal on 25% päivittäisestä energiansaannistani. Oikea määrä on 50 g jäätelöä kerran päivässä. Noin 100 kcal.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        450 kcal on 25% päivittäisestä energiansaannistani. Oikea määrä on 50 g jäätelöä kerran päivässä. Noin 100 kcal.

        Miksi ihmeessä jäätelöä pitäisi syödä JOKA PÄIVÄ?

        On kyllä erikoista seurata näitä keskusteluita. Kuin olisi jossain päihderyhmän kokoontumisissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä jäätelöä pitäisi syödä JOKA PÄIVÄ?

        On kyllä erikoista seurata näitä keskusteluita. Kuin olisi jossain päihderyhmän kokoontumisissa.

        Voin syödä 50 g jäätelöä vaikka joka päivä mutta minun ei tarvitse syödä sitä joka päivä. Sen sijaan en voi syödä sitä 200 g per päivä lihomatta.

        MKMällä on sen sijaan ongelmana se, että makeaa pitää syödä joka päivä ja paljon.

        Edellisestä jäätelöstä taitaa olla minulla puolitoista viikkoa. Sama edellisestä oluesta (saunaolut, Kotimaista, kaveri tarjosi).


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Voin syödä 50 g jäätelöä vaikka joka päivä mutta minun ei tarvitse syödä sitä joka päivä. Sen sijaan en voi syödä sitä 200 g per päivä lihomatta.

        MKMällä on sen sijaan ongelmana se, että makeaa pitää syödä joka päivä ja paljon.

        Edellisestä jäätelöstä taitaa olla minulla puolitoista viikkoa. Sama edellisestä oluesta (saunaolut, Kotimaista, kaveri tarjosi).

        Jotain ongelmasta kertoo että vedetään rasti seinään joka kerta kun syödään ja juodaan jotain mihin on riippuvuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä jäätelöä pitäisi syödä JOKA PÄIVÄ?

        On kyllä erikoista seurata näitä keskusteluita. Kuin olisi jossain päihderyhmän kokoontumisissa.

        Minä syön jäätelöä aina helteillä ja huonommilla ilmoilla vain karkkia.Yleensä menen syömään syömään jäätelön ulos syönnin jälkeen kun on lämmin aurinkoinen päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä jäätelöä pitäisi syödä JOKA PÄIVÄ?

        On kyllä erikoista seurata näitä keskusteluita. Kuin olisi jossain päihderyhmän kokoontumisissa.

        "Miksi ihmeessä jäätelöä pitäisi syödä JOKA PÄIVÄ?"

        Miksi mitään pitäisi syödä minään päivänä? Siksi, että syömättä kuolee.
        Jos et ole hahmottanut, tavallinen jäätelö on maitoa, johon lisätty sokeria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ihmeessä jäätelöä pitäisi syödä JOKA PÄIVÄ?"

        Miksi mitään pitäisi syödä minään päivänä? Siksi, että syömättä kuolee.
        Jos et ole hahmottanut, tavallinen jäätelö on maitoa, johon lisätty sokeria.

        "Jos et ole hahmottanut, tavallinen jäätelö on maitoa, johon lisätty sokeria."

        😅
        Jäätelö on glukoosisiirappia joka on vispattu värjätyn ja maustetun veden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä syön jäätelöä aina helteillä ja huonommilla ilmoilla vain karkkia.Yleensä menen syömään syömään jäätelön ulos syönnin jälkeen kun on lämmin aurinkoinen päivä.

        "Minä syön jäätelöä aina helteillä ja huonommilla ilmoilla vain karkkia.Yleensä menen syömään syömään jäätelön ulos syönnin jälkeen kun on lämmin aurinkoinen päivä."

        Minä taas ajan helteillä pyörällä jäätelöt pyöräntarakalla ja huonommilla ilmoilla mansikkakakku. Kun syön karkkia huonolla ilmalla niin huomaan että se maistuu paremmalta mansikkakakun jälkeen mutta kun on lämmin aurinkoinen päivä niin 5:si litraa jäätelöä ja karkit maistuu taas paremmalta. Kaatosateella sekä jäätelö että mansikkakakku on vähän vetistä ja jotkut vähän naureskeleekin mutta se on vaan läskien ja laiskojen ihmisten kateutta. Kun nostan paidan ja näytän tikkulaihuuteni se saa kaikki kateelliset hiljaiseksi ja nuoret naiset ihailemaan.


    • Anonyymi

      Lidl:stä saat litran jäätelöä laatikossa 0,92 eurolla. Samalla hinnalla saat ne tuutteina, olisikohan niitä 8 tuuttia.

      • Anonyymi

        Kaikki ei halua halvinta kuraa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei halua halvinta kuraa....

        Siksi en koskaan osta Fazerin sokeri-maitoseosta.


    • Anonyymi

      Toinen säästövinkki on että ostaa halpaa suklaata Lidlistä ja jakaa ne riveiksi. Voi pyytää rikkailta vanhoja fatserin sinisen kääreitä roskiksesta. Sitten kääritään halpa suklaa fatserin sinisiin kääreisiin. Kun syö tätä niin voi ihan luulla että syö fatserin sinistä vaikka se onkin vain 30 cm maksavasta halpalevystä rivi Lidlistä. Näin säilyy uskottavuus muiden silmissä koska eihän ole fiksua syödä huonoa ja halpaa suklaata.

      Nämä voi myös piilottaa kellariin ja voi saada katu-uskottavuutta ja kunnioitusta esim lvi-asentajilta jotka vierailee kellarissa ja kysyy että mitä suklaita nämä on ja voit vastata että ne on fatserin kalliita suklaita eikä mitään Lidlin halpasuklaata.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3330
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2720
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1833
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe