Varoitus uudesta huijaussivustosta (helsinki-muoti.com)

Tässä varoitus:

Uusi, naisten muotiin keskittyvä sivusto helsinki-muoti.com on erittäin suurella todennäköisyydellä huijaussivusto. Älkää ostako sieltä mitään. Ette saa sieltä vaatteita, ja yhteystietojasi käytetään ainakin huijaus tekstiviestien lähettämiseen.

Syyt miksi sivusto on luultavasti huijausta.

1. Tietosuojaselosteesta ei löydy mainintaa yrityksen nimestä, Y-tunnuksesta tai yhteyshenkilöstä. Missään sivustolla ei ole mainintaa näistä tiedoista.

2. Sivusto mainostaa että on ollut olemassa vuodesta 2011 lähtien. Totuus on että URL on luotu 21.5.2021.

3. Mikäli ostat sivustolta, huomaat että maksun vastaanottaja on BELIEVE GMBH. Jos Googlettaa firman nimen, niin löydät erittäin monia reklamaatioita (89kpl) missä ihmiset eivät koskaan ole saanut ostamiaan vaatteita.

4. Oston jälkeen saat huijausviestin tekstiviestitse, missä pyydetään seuraamaan pakettia. Älä avaa tekstiviestiä. Tästä en ole varma mutta luultavasti sinua pyydetään lataamaan applikaatio millä pystyt seuraaamaan paketin matkaa. Applikaatio kerää puhelimestasi yhteystietoja joita voidaan lähestyä huijausviesteillä.

Vaimoni osti sivustolta mekon. Tämän takia piti alkaa selvittää tätä.

410

41733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä. Epäilykset heräsivät itsellänikin, siksi aloin googlaamaan asiaa. En onneksi tilannut mitään.

    • Anonyymi

      Voi ei tilasin sieltä, lasku tuli klarnalla samantien. :( mutta ei tilauksen vahvistusta

      • Anonyymi

        Sama juttu. Nyt ärsyttää oma hölmöys😳


      • Anonyymi

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Sama kävi mulle. Nyt lasku on taukotilassa, mutta mietin että varmaan ois hyvä klarnalle ilmoittaa tämmösestä. Se on kuitenkin luotettava laskuttaja..


      • Anonyymi

        Samoin kävi minulle, ei tullut tilauksen vahvistusta ja siksi aloin tarkemmin selvittämään tietoja. Harmittaa tilaamiseni.


      • Anonyymi

        Klarnan laskua ei sinun tarvitse maksaa jos et ole saanut tilaamasi tuotetta!


      • Anonyymi

        Minä tilasin myös mekon ja se alkoi kestämään ja lasku Klarna Oy mutta laitoin sinne viestiä että en ole saanut pakettia niin lasku laitettiin odota tilaan ja tänään tuli mekko postissa. En kyllä tilaa toisten mitään.


      • Anonyymi

        Sama tilanne! Rahat meni. Mekkoa ei tullut koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tilasin myös mekon ja se alkoi kestämään ja lasku Klarna Oy mutta laitoin sinne viestiä että en ole saanut pakettia niin lasku laitettiin odota tilaan ja tänään tuli mekko postissa. En kyllä tilaa toisten mitään.

        Miten tullaus onnisti, kiitos tiedosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tilasin myös mekon ja se alkoi kestämään ja lasku Klarna Oy mutta laitoin sinne viestiä että en ole saanut pakettia niin lasku laitettiin odota tilaan ja tänään tuli mekko postissa. En kyllä tilaa toisten mitään.

        Sama juttu kävi minulle. Kahden kuukauden jälkeen tuli kenkä joka ei saa kiinni ja naurettava mekko. En löytänyt keinoa että voisin palauttaa tuotteet tai tehdä valituksen. Ilmoitan Klarna lle. En aijo maksaa tuotteista joita ei voi käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu kävi minulle. Kahden kuukauden jälkeen tuli kenkä joka ei saa kiinni ja naurettava mekko. En löytänyt keinoa että voisin palauttaa tuotteet tai tehdä valituksen. Ilmoitan Klarna lle. En aijo maksaa tuotteista joita ei voi käyttää.

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt

        Hei
        Oletteko löytänee jostain tulliin tarvittavan ioss tunnisteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt

        Sama kävi minullekin. Olen vasta odottanut 2 viikkoa. Tuli kyllä tilausvahvistus. Kumma ettei laittanut asiakasnumeroa niin kuin muut firmat
        Ilmoitin Klarnalle. Laittoivat laskun odotustilaa. Ei tarvi edes maksa ennen kuin tavarat saapuvat. Firmasta ei löydy mitään tietoja. Se Gmbh on saksalainen mainosfirma.
        Sinne kai ne rahat meni! Sääli, tällä lailla rehelliset firmat menettää asiaikkaita.
        Laitoin muute helsinki-muotiin sähköpostia ihan suomeksi, tuli englanninkielinem vastaus. Ja ihan höpö, höpö tekstä. En tilaa enää mitään koskaan!!!
        Nimim. Pe...kelen vihainen (itselleni)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt

        Lähetin Klarnalle viestiä tästä, en ole siis maksanut tuosta kyseisestä "pellavamekosta" mitään. Odottelen mitä Klarna vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt

        Minulla sama kokemus. Tilasin pellava mekon sain aivan erinäköisen polyesterimekon. Kävin pitkän keskustelun toimittajan kanssa tuotteen palauttamisesta. Piti täyttää palautuslomake ja allekirjoittaa se. Kun menin paketin kanssa postiin kustannus palautuksesta 23€! Tavara tulee Kiinasta!
        Klarna kyllä laittoi laskun odottamaan kun kerroin heille ensin että tuotteen tulo kesti yli kaksi viikkoa ja lopuksi kävin neuvotteluja palautuksesta. Suosittelen Klarnaa maksuvaihtoehtona, jotta myyjä ei saa sinulta rahoja suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei
        Oletteko löytänee jostain tulliin tarvittavan ioss tunnisteen?

        Sitä tässä juuri haen😳Onko joku löytänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kävi minullekin. Olen vasta odottanut 2 viikkoa. Tuli kyllä tilausvahvistus. Kumma ettei laittanut asiakasnumeroa niin kuin muut firmat
        Ilmoitin Klarnalle. Laittoivat laskun odotustilaa. Ei tarvi edes maksa ennen kuin tavarat saapuvat. Firmasta ei löydy mitään tietoja. Se Gmbh on saksalainen mainosfirma.
        Sinne kai ne rahat meni! Sääli, tällä lailla rehelliset firmat menettää asiaikkaita.
        Laitoin muute helsinki-muotiin sähköpostia ihan suomeksi, tuli englanninkielinem vastaus. Ja ihan höpö, höpö tekstä. En tilaa enää mitään koskaan!!!
        Nimim. Pe...kelen vihainen (itselleni)

        Aivan, samoin kävi minullekin.
        Luulin tilaavani suomalaiselta verkkokaupalta tuotteet. Tuli ilmoitus kyllä, että voi seurata paketin kulkua. Nyt on kestänyt yli kuukauden. Postista tuli pari päivää sitten ilmoitus, että paketti on saapunut ja....... mitä ihmettä..... tullauspyyntö. Nyt kun näitä juttuja on lukenut ko. firmasta, niin voi vain arvata menenkö tullaamaan tuon paketin. Mistä voin tietää mitä siellä on, vai onko mitään. Näissä viesteissä moni on ollut ostavinaan pellavavaatteita ja mitä on saaneet, keinokuituisia rääsyjä. Mietin vain, että mitä paketille tapahtuu postissa, sillä minä en sitä sieltä aijo hakea. Klarnalle olen ilmoittanut että firma on huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Kiitos tiedosta. Mulle tuli myös lasku klarnalta muttei mitään tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt

        Varmaan saman mekon tilasin ja tosi pettymys ja kokokaan ei mielestäni vastannut mitä tavallaan ajatellaan.


      • Anonyymi

        Tilasin mekon, sain sen vasta kuukauden päästä. Laatu oli pettymys ja nyt yritän palauttaa. Saa nähdä onnistunko siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt

        klarnalta saa ohjeet! Älä vaan maksa! Tällaiset pitää saada loppumaan, jatkavat niin kauan kun ihmiset maksavat tuotteensa, kun helpompi maksaa kuin palauttaa.. Palautus todella vaikeaa, en aio luovuttaa! Senttiäkään eivät multa tuu saamaan.


      • Anonyymi

        Noinxse toimii. Klarna on mukana toiminnassa. Lukekaa palautteita nimellä Noira Koivu ja Amanda Koivu, sama huijari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Kyllä joutuu maksamaan! Olen reklamoinut jo 2 kk Klarnalle, tuli tänään uusi karhu, on maksettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kävi mulle. Nyt lasku on taukotilassa, mutta mietin että varmaan ois hyvä klarnalle ilmoittaa tämmösestä. Se on kuitenkin luotettava laskuttaja..

        Ei auta. Nyt minulla jo 2 kk valitusrumba. Karhu vain tuli. Klarna on mukana huijauksessa ja muutenkin jo Kuluttajaviraston mustalla listalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu kävi minulle. Kahden kuukauden jälkeen tuli kenkä joka ei saa kiinni ja naurettava mekko. En löytänyt keinoa että voisin palauttaa tuotteet tai tehdä valituksen. Ilmoitan Klarna lle. En aijo maksaa tuotteista joita ei voi käyttää.

        Klarnalle valitus. Ei kylläkään auta. Klarna mukana huijauksessa. Yhteys Kuluttajavirastoon.Klarna on siellä mustallalistslla . Kiinalainen toimii myös nimellä Noora Koivu ja Amanda Kouvu . Lukekaa noistakin palautteita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, samoin kävi minullekin.
        Luulin tilaavani suomalaiselta verkkokaupalta tuotteet. Tuli ilmoitus kyllä, että voi seurata paketin kulkua. Nyt on kestänyt yli kuukauden. Postista tuli pari päivää sitten ilmoitus, että paketti on saapunut ja....... mitä ihmettä..... tullauspyyntö. Nyt kun näitä juttuja on lukenut ko. firmasta, niin voi vain arvata menenkö tullaamaan tuon paketin. Mistä voin tietää mitä siellä on, vai onko mitään. Näissä viesteissä moni on ollut ostavinaan pellavavaatteita ja mitä on saaneet, keinokuituisia rääsyjä. Mietin vain, että mitä paketille tapahtuu postissa, sillä minä en sitä sieltä aijo hakea. Klarnalle olen ilmoittanut että firma on huijausta.

        Klarna on mukana huijauksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        klarnalta saa ohjeet! Älä vaan maksa! Tällaiset pitää saada loppumaan, jatkavat niin kauan kun ihmiset maksavat tuotteensa, kun helpompi maksaa kuin palauttaa.. Palautus todella vaikeaa, en aio luovuttaa! Senttiäkään eivät multa tuu saamaan.

        Tehdään kantelut jonnekin Kuluttajavirastoon. Klarna on mukana huijauksessa. Ei auttanut 2 kk valitus eikä todisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        klarnalta saa ohjeet! Älä vaan maksa! Tällaiset pitää saada loppumaan, jatkavat niin kauan kun ihmiset maksavat tuotteensa, kun helpompi maksaa kuin palauttaa.. Palautus todella vaikeaa, en aio luovuttaa! Senttiäkään eivät multa tuu saamaan.

        samat sanat.Kun tullausta pyydettiin pistin Klarnan kautta maksun jäädytystilaan enkä hakenut pakettia.Tein sivustosta rikosilmoituksen jossa toivoin Klarnan lopettamaan yhteistyön kyseisen sivuston kanssa.
        Klarna vaatii silti minulta maksua koska minulla ei ole palautukselle lähetystunnusta.
        Ilmoitin Klarnalle että maksan laskun jos pakko on, mutta sitten teen heistäkin rikosilmoituksen.
        Klarnassa on pakko olla tietoa että sivusto on huijausta.Niin paljon olen näitä juttuja lukenut?
        Linkitin valitukseeni myös tämän viestiketjun ja odotan mielenkiinnolla tulevaa vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tilasin myös mekon ja se alkoi kestämään ja lasku Klarna Oy mutta laitoin sinne viestiä että en ole saanut pakettia niin lasku laitettiin odota tilaan ja tänään tuli mekko postissa. En kyllä tilaa toisten mitään.

        Samoin kävi itselle tuli ihan muuta kuin kuvissa , ei edes ole yöpuvuksi. Eka ja vika kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kävi mulle. Nyt lasku on taukotilassa, mutta mietin että varmaan ois hyvä klarnalle ilmoittaa tämmösestä. Se on kuitenkin luotettava laskuttaja..

        Olen ilmoittanut Klarnalle, eivät auta. Ovat mukana huijauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin mekon, kuvassa pellavamekon näköinen löysä mekko . Tänään kun se vihdoinkin tuli niin on suora kapea polyesterimekko missä roikkuu lankoja saumoista... En ole vielä maksanut mutta en tiedä kuinka voi palauttaa...

        Ninim. Todella pettynyt

        Hei, sain vastauksen ko. yritykseltä sähköpostitse että omalla kustannuksella voin palauttaa tilaamani "pellavamekot". Palautuosoite KIINASSA... Helsinki-Muoti ja sinivalkoinen lippu hämäsi tilaamaan. Kalliit oppirahat kahdesta liian pienestä polyestermekosta. Ehkä olet onnekkaampi jos et ole vielä maksanut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä juuri haen😳Onko joku löytänyt?

        tilausvahvistuksessa missä Muoti-Helsinki kiittää tilauksesta. Toivon parempaa onnea kuin itselleni kävi. Rahat meni ja mekkojen palautus min. 20 euroa Kiinaan, saati että odottaisin sieltä rahojeni palautuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, samoin kävi minullekin.
        Luulin tilaavani suomalaiselta verkkokaupalta tuotteet. Tuli ilmoitus kyllä, että voi seurata paketin kulkua. Nyt on kestänyt yli kuukauden. Postista tuli pari päivää sitten ilmoitus, että paketti on saapunut ja....... mitä ihmettä..... tullauspyyntö. Nyt kun näitä juttuja on lukenut ko. firmasta, niin voi vain arvata menenkö tullaamaan tuon paketin. Mistä voin tietää mitä siellä on, vai onko mitään. Näissä viesteissä moni on ollut ostavinaan pellavavaatteita ja mitä on saaneet, keinokuituisia rääsyjä. Mietin vain, että mitä paketille tapahtuu postissa, sillä minä en sitä sieltä aijo hakea. Klarnalle olen ilmoittanut että firma on huijausta.

        Klarna ei auta, vaan pyytää tekstiviestissään ottamaan yhteyttä Up Mode -nimiselle sivustolle. Google ohjaa Up Mode Helsinki -linkin Helsinki Muoti -sivulle. Ja siitähän kaikki vedätykset alkoivat! Ympäri mennään, yhteen tullaan.

        Klarnassa naishenkilö, joka vastasi puhelintiedusteluihini, ei suostunut kertomaan kuin etunimensä. Viittasi johonkin henkilösuoja- tms. lakiin. Heräsi ihmettely, miksi se on nähty tarpeelliseksi. ??? Luottamukseni meni myös Klarnaan, joka omalla toiminnallaan edesauttaa huijausta.

        Eikö täällä millään ilveellä saada tällaista toimintaa loppumaan? Häikäilemättömästi huijaava kinkkikauppa rehottaa ja kuluttaja on sen uhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joutuu maksamaan! Olen reklamoinut jo 2 kk Klarnalle, tuli tänään uusi karhu, on maksettava.

        Niin on maksettava...Klarnaan luottamus mennyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ilmoittanut Klarnalle, eivät auta. Ovat mukana huijauksessa.

        Sama kokemus. En olisi uskonut😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarnalle valitus. Ei kylläkään auta. Klarna mukana huijauksessa. Yhteys Kuluttajavirastoon.Klarna on siellä mustallalistslla . Kiinalainen toimii myös nimellä Noora Koivu ja Amanda Kouvu . Lukekaa noistakin palautteita

        Sanoivatko Kuluttajavirastossa että KLARNA on mustalla listalla?? Jos joudun maksamaan tuotteen jota en noutanut ja josta en saanut tilausvahvistusta niin KLARNA menettää vanhan asiakkaansa eli minut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, sain vastauksen ko. yritykseltä sähköpostitse että omalla kustannuksella voin palauttaa tilaamani "pellavamekot". Palautuosoite KIINASSA... Helsinki-Muoti ja sinivalkoinen lippu hämäsi tilaamaan. Kalliit oppirahat kahdesta liian pienestä polyestermekosta. Ehkä olet onnekkaampi jos et ole vielä maksanut!

        Menin samaan huijaukseen valitettavasti. Oppirahat on maksettava, mutta toivottavasti toiminta saataisiin päätettyä. En toimi yleensä impulsiivisesti, mutta kesällä annoin mennä. Näin Facebookin mainoksessa kivan mekon. Tilasin ja oletin tietenkin tuotteen tulevan Suomesta. Sitten paljastui, että toimitus kestää monta viikkoa. 1,5kk jälkee tuli ilmoitus, että tulli pitää maksaa. Lopulta mekko tuli, eikä todellakaan kuvassa olleen näköinen. 😒


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei
        Oletteko löytänee jostain tulliin tarvittavan ioss tunnisteen?

        Ei, löydy. Maksoin alvit suomeen. Mekko tuli, mutta kaikkea muuta mitä tilasin, todella pettynyt ja vihainen olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä juuri haen😳Onko joku löytänyt?

        En löytänyt enkä pahemmin hakenut kyllä tullaus onnistui ja rahat meni vaikka aivan petostahan tuon firman toiminta on siis Helsinki. com: n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Ilmoitin Klarnalle, mutta pyysivät ottaan yhteyttä firmaan. Löysin yhteystietojen kautta täytettävän lomakkeen, jossa ilmoitin postin palauttaneen sen. En halunnut tehdä tulliselvitystä, sen takia en hakenut koko pakettia. Odottelen mielenkiinnolla, mitä Klarna seuraavaksi kyselee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kävi mulle. Nyt lasku on taukotilassa, mutta mietin että varmaan ois hyvä klarnalle ilmoittaa tämmösestä. Se on kuitenkin luotettava laskuttaja..

        Hei, huomaamatta jouduin samaan huijauskauppaan. Klarna pyysi maksamaan laskun taukotilan jälkeen vaikka tuotteet ei ollut vielä tulleet. Ihmiset ovat kertoneet täällä tuotteiden oleva kaukana siitä mitä tilasi. Posti ilmoitti että tilaukseni ulkomailta on tullut, pitäisi maksaa tullaus ja postimaksu. Kauhistuin, en ikinä ole tilannut Kiinasta mitään! Nämä vaatteet tulee suoraan Kiinasta, putiikeista. Posti suostui palauttamaan. Klarnasta tuli tieto että tein väärin, posti ei ole palauttamista varten, joten maksa tilauksen! . Ei varmaan olekkaan mutta kun en ollut tilannut Kiinasta. En silloin tajunnut yhdistää tähän Hki Muoti tilaukseen. Enpä ollut lukenut riittävän tarkasti toimitus ehtoja. Joten, 78e meni mihin meni, kukas sen tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Onhan tästä ilmoitettu poliisille, tehkää hyvät ihmiset tutkintapyyntöjä heti.
        Olen kuullut tuttavani kokemuksen ja paketissa ei mitään, mitä tilattu.
        Laskua karhuttu ennen, kun edes mitään saatu. Lopuksi tuli ihan muuta, mitä piti.

        ÄLKÄÄ TILATKO MITÄÄN! HUIJAUSTA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Ei auta minä olen nyt puin asiaani klaarnan kanssa kesäkuusta asti summa 22.99€
        Kyllä ottaa päähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        klarnalta saa ohjeet! Älä vaan maksa! Tällaiset pitää saada loppumaan, jatkavat niin kauan kun ihmiset maksavat tuotteensa, kun helpompi maksaa kuin palauttaa.. Palautus todella vaikeaa, en aio luovuttaa! Senttiäkään eivät multa tuu saamaan.

        Hyvä periaate! Kenenkään ei pitäisi niistä rääsyistä mitään maksaa. Niin kauan huijaaminen jatkuu, kun ihmiset maksavat. Onneksi sain vihdoin oman laskuni mitätöityä, mutta muutama kuukausi kului asiaa selvitellessä. Näistä täytyy pitää suurta ääntä, että ihmiset tulisivat varoitetuksi ennen kuin erehtyvät tilaamaan näiltä huijareilta yhtään mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, samoin kävi minullekin.
        Luulin tilaavani suomalaiselta verkkokaupalta tuotteet. Tuli ilmoitus kyllä, että voi seurata paketin kulkua. Nyt on kestänyt yli kuukauden. Postista tuli pari päivää sitten ilmoitus, että paketti on saapunut ja....... mitä ihmettä..... tullauspyyntö. Nyt kun näitä juttuja on lukenut ko. firmasta, niin voi vain arvata menenkö tullaamaan tuon paketin. Mistä voin tietää mitä siellä on, vai onko mitään. Näissä viesteissä moni on ollut ostavinaan pellavavaatteita ja mitä on saaneet, keinokuituisia rääsyjä. Mietin vain, että mitä paketille tapahtuu postissa, sillä minä en sitä sieltä aijo hakea. Klarnalle olen ilmoittanut että firma on huijausta.

        Mulle kävi samoin tilasin heinäkuussa, odotin lähes kk. Ja tullaus pyyntö postilta, siinä päivämäärä mihin mennessä pitäisi lunastaa, en lunastanut ja postilta tuli tietoa että paketti lähtenyt takaisin. No klarna vaatii maksua vaikka miten olen heille selittänyt ja lähettänyt tämän huijaus firman englannin kieliset viestit myös klarnalle. He sanovat ettei paketin lunastamatta jättäminen ole palautus? Taitaa klarna olla tässä mukana ??!!! Nyt pitäis maksaa mekko mitä en lunastanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä juuri haen😳Onko joku löytänyt?

        Oikeesti lukekaa. Kyllä firmasta tietoa löytyy. Ihan tän verkkosivun omista tiedoista. Eikä kuulkaa tällä firmalla kyllä sellaista ioss tunnistettava ole. Kun ei ole edes pakollinen olla ulkomaisilla firmoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ilmoittanut Klarnalle, eivät auta. Ovat mukana huijauksessa.

        KLARNA ei voi olla mukana ko huijauksessa. Sillä ovat laskuttajana kuitenkin monissa yrityksissä ja hyvin pelaa. Minun mekko tuli ja meni.. posti käänsi mekon Kiinaan sillä tullauksen kanssa oli ongelmia. Käsittelykulun 2.90e perin ja saan postilta.
        Meitä huijattuja näyttää olevan kymmeniä ellei satoja.....miksi ette/emme tekisi rikosilmoitusta poliisille?? Itse ilmoitin klarnalle ( tänään 28.1) että näin teen . 39.99e on kiistaosastolla ja vaadin klarnalta rahani pois. Klarnan on tiedettävä kuka ko yritystä pyörittää sillä kyseinen hlö on tehnyt sopimuksen laskutuksesta klarnaan ja jos meitä huijattuja on näin monta....on klarna tyhmä jos ei jo ole lopettanut yht työtä ko yrityksen kanssa.
        Minä vaadin ja AION SAADA rahani . Sillä nyt huijattiin väärää naista. Tehkää rikosilmoitus nettihuijauksesta...........yhdessä ja ryhmänä. Tämä toiminta on rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna ei auta, vaan pyytää tekstiviestissään ottamaan yhteyttä Up Mode -nimiselle sivustolle. Google ohjaa Up Mode Helsinki -linkin Helsinki Muoti -sivulle. Ja siitähän kaikki vedätykset alkoivat! Ympäri mennään, yhteen tullaan.

        Klarnassa naishenkilö, joka vastasi puhelintiedusteluihini, ei suostunut kertomaan kuin etunimensä. Viittasi johonkin henkilösuoja- tms. lakiin. Heräsi ihmettely, miksi se on nähty tarpeelliseksi. ??? Luottamukseni meni myös Klarnaan, joka omalla toiminnallaan edesauttaa huijausta.

        Eikö täällä millään ilveellä saada tällaista toimintaa loppumaan? Häikäilemättömästi huijaava kinkkikauppa rehottaa ja kuluttaja on sen uhri.

        Säästä dokumentit ja tee rikosilmoitus. Itse aion tehdä sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoivatko Kuluttajavirastossa että KLARNA on mustalla listalla?? Jos joudun maksamaan tuotteen jota en noutanut ja josta en saanut tilausvahvistusta niin KLARNA menettää vanhan asiakkaansa eli minut !

        Ja minut


      • Anonyymi

        Sama tein minäkin,mutta onneksi klarna on mukana niin saan rahat takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Mä Ilmoitin ja homma on hoidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Ilmoita jos et ole saanut lähetystä. HEI. Kyllä nuo yleensä huijarit siis lähettää, mutta täyttä roska, eri tavara tai muuta.

        Tuon sivun kokemuksia etsin ja kiitos, en tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita klarnalle ettet ole saanut lähetystä niin et joudu maksamaan.

        Mitä ei joudu maksaan jos ilmoittaa että ei ole saanut pakettia????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna ei auta, vaan pyytää tekstiviestissään ottamaan yhteyttä Up Mode -nimiselle sivustolle. Google ohjaa Up Mode Helsinki -linkin Helsinki Muoti -sivulle. Ja siitähän kaikki vedätykset alkoivat! Ympäri mennään, yhteen tullaan.

        Klarnassa naishenkilö, joka vastasi puhelintiedusteluihini, ei suostunut kertomaan kuin etunimensä. Viittasi johonkin henkilösuoja- tms. lakiin. Heräsi ihmettely, miksi se on nähty tarpeelliseksi. ??? Luottamukseni meni myös Klarnaan, joka omalla toiminnallaan edesauttaa huijausta.

        Eikö täällä millään ilveellä saada tällaista toimintaa loppumaan? Häikäilemättömästi huijaava kinkkikauppa rehottaa ja kuluttaja on sen uhri.

        VÄLTTÄKÄÄ tilaamasta yhdeltäkään ei tutulta nettikaupalta!!!tulee vain hankaluuksia.
        Tilasin Zula Helsinki-nimiseltä.- vaatteet kuvissa hyvännäköisiä, mutta kuvat kaapattuja, - toimitus kesti yli 2 vkoa,en ollut enää vastaanottamassa kun lähetys tuli -lähetys palautui mutra zula vaati maksamaan palautuksen sekä uudet varastointikulut!! Paljastui että kyseessä kiinalainen halparätti/huijausfirma.
        Zulassa ei vastattu reklamointiviesteihini.
        Klarna pommitti perintäkirjeillä 3 kk.
        Sitten asia siirtyi credit visor perintätoimistolle,asioikkaa epäselvissä tapauksissa sähköpostilla,tallettakaa ne.
        Sain vihdoin credit visorilta luvan olla maksamatta mitään.OPIN,en tilaa mitään nettikaupasta!!!


      • Anonyymi

        Mulla sama


    • Anonyymi

      Hei,
      voi tuolta tehdä onnistuneenkin tilauksen, sillä mä tein tilauksen 19.5. ja eilen hain paketin postista. Ja olen todella tyytyväinen tilaamiini tuotteisiin. Tuotteet tulee Kiinasta että tuon tulossa olevan tullimaksu-hässäkän vuoksi en itse enää tilaa eu:n ulkopuolelta..

      • Anonyymi

        Hei,

        Tilasin myös siltä mekon. Tuli huijausviesti ns. paketin seuraamisesta. Poistin sen samantien. Lasku tuli Klarnan kautta, joten otin yhteyttä Klarnaan ja sain heiltä sähköpostiosoitteen, jonka jälkeen laitoin sinne englanniksi viesti, että missä paketti viipyy. Saa nähdä kuinka käy.


      • Anonyymi

        Mikä siin luki että Helsinki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siin luki että Helsinki

        Just siksi, että kuulostaisi luotettavammalta kuin mitä on.


      • Anonyymi

        tullimaksut panevat minullekin täyden topin ulkomaan verkkokauppaan. Luulin Muoti Helsinkiä suomalaiseksi firmaksi, en älynnyt googlettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tullimaksut panevat minullekin täyden topin ulkomaan verkkokauppaan. Luulin Muoti Helsinkiä suomalaiseksi firmaksi, en älynnyt googlettaa.

        Sama juttu luulin suomalaiseks kaupaks nyt tullisa en tiä mitä teen kieltä en ymmärrä 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tullimaksut panevat minullekin täyden topin ulkomaan verkkokauppaan. Luulin Muoti Helsinkiä suomalaiseksi firmaksi, en älynnyt googlettaa.

        Sama juttu, sivut suomeksi ja nimi helsinki muoti viittasi siihen että firma suomalainen. En kanssa älynnyt googlettaa, olisi pitänyt. Täysi kusetus firma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siin luki että Helsinki

        Kuuluu taktiikkaan. Annetaan ymmärtää, että kysymyksessä olisi suomalainen verkkokauppa, mutta totuus on, että sillä ei ole mitään tekemistä Helsingin kanssa. Ihan silkkaa huijausta alusta loppuun. Kunpa kukaan ei erehtyisi tilaamaan!


    • Anonyymi

      Kiitos,olin juuri tilaamassa. Mutta onneksi luin viestisi. Olikin liian hyvät alet pellavamekoista ollakseen totta😆

      • Anonyymi

        Hain paketin jonka aion palauttaa, .siinä oli kaksi ihan väärin tiukaksi mitoitettua polyester-mekkoa. Tilasin L, vastaa XS. Kamalia, ei tietoakaan pellavasta.. Olo on huijattu, mutta onneksi maksu klarnalla ja olen ollut yhteydessä heihin. Palautus menee omasta pussista 15e, mutta kahden mekon hinta 60e eli kannattaa palauttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain paketin jonka aion palauttaa, .siinä oli kaksi ihan väärin tiukaksi mitoitettua polyester-mekkoa. Tilasin L, vastaa XS. Kamalia, ei tietoakaan pellavasta.. Olo on huijattu, mutta onneksi maksu klarnalla ja olen ollut yhteydessä heihin. Palautus menee omasta pussista 15e, mutta kahden mekon hinta 60e eli kannattaa palauttaa.

        Lankaan menin minäkin ja maksan oppirahat - enpä lähde palautusprosessiin kiinalaisen toimittajan kanssa.
        Sinänsä toimitus oli ok: tein tilauksen 31.5. ja paketti tuli 29.6. Seurantaa oli helppo tehdä netissä.
        Mutta mekko ei vastannut odotuksia, materiaalin ymmärrettiin olevan pellava - tuotteessa olevan lapun mukaan puuvillaa ja polyesteriä. Koko on todella muuta kuin väljä L. Eikä myöskään vastaa mallikuvaa. Väri oli kyllä sitä mitä ajattelinkin.
        Enpä siis tilaa toiste Helsinki-muoti -sivuilta mitään. Kaupan nimikin viittaa liikaa suomalaiseen verkkokauppaan - olisi ehkä kannattanut etukäteen lukea näitä kommentteja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain paketin jonka aion palauttaa, .siinä oli kaksi ihan väärin tiukaksi mitoitettua polyester-mekkoa. Tilasin L, vastaa XS. Kamalia, ei tietoakaan pellavasta.. Olo on huijattu, mutta onneksi maksu klarnalla ja olen ollut yhteydessä heihin. Palautus menee omasta pussista 15e, mutta kahden mekon hinta 60e eli kannattaa palauttaa.

        Palautit tuotteen, mutta miten kävi laskun . Klarnahan maksaa heti firmoille ja sinä puolestasi Klarnalle. Miten kävi rahojesi


      • Anonyymi

        Tilasin Irene pellavamekon, jonka tänään hain postista. Eipä ollut oikeastaan mikään yllätys , että mekon materiaalissa ei ollut ollenkaan pellavaa.


      • Anonyymi

        Hei, älä missään nimessä tilaa... Mä menin hölmöyttäni tilaamaan edullisen "pellava mekon", tilaukseni tulo kesti lähes yli 4vko. Tänään hain mekon postista, kaukana pellavasta 65%puuvillaa ja 35%polyesteriä. Kamalan näköinen eikä edes mahtunut päälle😖🤭😠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, älä missään nimessä tilaa... Mä menin hölmöyttäni tilaamaan edullisen "pellava mekon", tilaukseni tulo kesti lähes yli 4vko. Tänään hain mekon postista, kaukana pellavasta 65%puuvillaa ja 35%polyesteriä. Kamalan näköinen eikä edes mahtunut päälle😖🤭😠

        Täsmälleen näin kävi mullekin😒 Tilasin kaksi mekkoa. Materiaali kaikkea muuta kuin mitä luvattiin & eihän ne XL:t mahdu päälle. Vastaa varmaan M kokoja. Harmittaa, että menin lankaan☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankaan menin minäkin ja maksan oppirahat - enpä lähde palautusprosessiin kiinalaisen toimittajan kanssa.
        Sinänsä toimitus oli ok: tein tilauksen 31.5. ja paketti tuli 29.6. Seurantaa oli helppo tehdä netissä.
        Mutta mekko ei vastannut odotuksia, materiaalin ymmärrettiin olevan pellava - tuotteessa olevan lapun mukaan puuvillaa ja polyesteriä. Koko on todella muuta kuin väljä L. Eikä myöskään vastaa mallikuvaa. Väri oli kyllä sitä mitä ajattelinkin.
        Enpä siis tilaa toiste Helsinki-muoti -sivuilta mitään. Kaupan nimikin viittaa liikaa suomalaiseen verkkokauppaan - olisi ehkä kannattanut etukäteen lukea näitä kommentteja

        Menin just samaa halpaa. Tänään hain postista. Koko iha just just joo. Pellavasta ei tietoakaa. Sitt ko koirat soittaa tai palauttaa, ni ei löydy osotet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain paketin jonka aion palauttaa, .siinä oli kaksi ihan väärin tiukaksi mitoitettua polyester-mekkoa. Tilasin L, vastaa XS. Kamalia, ei tietoakaan pellavasta.. Olo on huijattu, mutta onneksi maksu klarnalla ja olen ollut yhteydessä heihin. Palautus menee omasta pussista 15e, mutta kahden mekon hinta 60e eli kannattaa palauttaa.

        Samoin sain polyestermekon.
        En ole vielä maksanut 29.99 € . Nyt mietin, miten palautan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain paketin jonka aion palauttaa, .siinä oli kaksi ihan väärin tiukaksi mitoitettua polyester-mekkoa. Tilasin L, vastaa XS. Kamalia, ei tietoakaan pellavasta.. Olo on huijattu, mutta onneksi maksu klarnalla ja olen ollut yhteydessä heihin. Palautus menee omasta pussista 15e, mutta kahden mekon hinta 60e eli kannattaa palauttaa.

        Mihin osoitteeseen palautit ja laitoitko pakettiin sisälle jotain paperia missä tietoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin Irene pellavamekon, jonka tänään hain postista. Eipä ollut oikeastaan mikään yllätys , että mekon materiaalissa ei ollut ollenkaan pellavaa.

        Tilasin"pellavamekon". Yritin lähettää sähköpostia, ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain paketin jonka aion palauttaa, .siinä oli kaksi ihan väärin tiukaksi mitoitettua polyester-mekkoa. Tilasin L, vastaa XS. Kamalia, ei tietoakaan pellavasta.. Olo on huijattu, mutta onneksi maksu klarnalla ja olen ollut yhteydessä heihin. Palautus menee omasta pussista 15e, mutta kahden mekon hinta 60e eli kannattaa palauttaa.

        Itse maksoin palautuksesta kiinaan 60e. Tilasin vaatteita 160e. Kyllä harmittaa kovin. Klarnalle lasku jäissä. Sain seurantakoodin. Saa nähdä kuinka käy :(


      • Anonyymi

        Olin myös tilaamassa. Piti kumminkin keskittyä muuhun ja tilaus jäi kesken. Kiitos Kaikille, jotka kerroitte tästä firmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, älä missään nimessä tilaa... Mä menin hölmöyttäni tilaamaan edullisen "pellava mekon", tilaukseni tulo kesti lähes yli 4vko. Tänään hain mekon postista, kaukana pellavasta 65%puuvillaa ja 35%polyesteriä. Kamalan näköinen eikä edes mahtunut päälle😖🤭😠

        Sama juttu 😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin Irene pellavamekon, jonka tänään hain postista. Eipä ollut oikeastaan mikään yllätys , että mekon materiaalissa ei ollut ollenkaan pellavaa.

        Sama!!


      • Anonyymi

        Minä olen tilannut niin sanotun pellavamekko,Odotan ainakin 4 viikkoa,eilen tuli,voi jeesus mikä rätti,ei ollenkaan samanlainen kun kuvassa,ohut,kapea rätti ei mitään pellava ainakaan!
        Harmittaa niin että menin lankaan!😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, älä missään nimessä tilaa... Mä menin hölmöyttäni tilaamaan edullisen "pellava mekon", tilaukseni tulo kesti lähes yli 4vko. Tänään hain mekon postista, kaukana pellavasta 65%puuvillaa ja 35%polyesteriä. Kamalan näköinen eikä edes mahtunut päälle😖🤭😠

        Samoin kävi minullekin, ja lisäksi tullimaksut, alv ja postikulut


      • Anonyymi

        Tilasin nekon mukä piti olla pellavamekko, eikä ollut ja oli vielä pienikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain paketin jonka aion palauttaa, .siinä oli kaksi ihan väärin tiukaksi mitoitettua polyester-mekkoa. Tilasin L, vastaa XS. Kamalia, ei tietoakaan pellavasta.. Olo on huijattu, mutta onneksi maksu klarnalla ja olen ollut yhteydessä heihin. Palautus menee omasta pussista 15e, mutta kahden mekon hinta 60e eli kannattaa palauttaa.

        Mihin osoitteeseen palautit? Kiinaan palauttaminen maksaa enemmän kuin mekkojen hinta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kävi minullekin, ja lisäksi tullimaksut, alv ja postikulut

        Mistä sait IOSS-tunnuksen tullia varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palautit tuotteen, mutta miten kävi laskun . Klarnahan maksaa heti firmoille ja sinä puolestasi Klarnalle. Miten kävi rahojesi

        Nyt 2 kk valitusprosessin jälkeen : Klarna on mukana huijauksessa, rahat meni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palautit tuotteen, mutta miten kävi laskun . Klarnahan maksaa heti firmoille ja sinä puolestasi Klarnalle. Miten kävi rahojesi

        Klarna on mukana huijauksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse maksoin palautuksesta kiinaan 60e. Tilasin vaatteita 160e. Kyllä harmittaa kovin. Klarnalle lasku jäissä. Sain seurantakoodin. Saa nähdä kuinka käy :(

        Klarna on mukana huijauksessa. Ei saa laskua mitätöityä. Yritin 2 kk turhaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt 2 kk valitusprosessin jälkeen : Klarna on mukana huijauksessa, rahat meni

        Etkö saanut palautuksena klarnalta mitään? Odotatko vielä? Menetitkö sekä rahat, että ne vaatteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna on mukana huijauksessa. Ei saa laskua mitätöityä. Yritin 2 kk turhaan

        Lähetitkö vaatteita takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna on mukana huijauksessa. Ei saa laskua mitätöityä. Yritin 2 kk turhaan

        Minä sain omani mitätöityä, mutta taistelu kesti kolme ja puoli kuukautta. En halunnut luovuttaa enkä antaa periksi, koska kysymyksessä on pelkästään huijaamiseen perustuva kaupankäynti. On kumma kun tuollaisia kauppoja saa ylipäätään perustaa. Niin kauan ne jatkavat toimintaansa, kun ihmiset maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain omani mitätöityä, mutta taistelu kesti kolme ja puoli kuukautta. En halunnut luovuttaa enkä antaa periksi, koska kysymyksessä on pelkästään huijaamiseen perustuva kaupankäynti. On kumma kun tuollaisia kauppoja saa ylipäätään perustaa. Niin kauan ne jatkavat toimintaansa, kun ihmiset maksavat.

        Mulla sama juttu, tänään tuli ilmoitus Klarnalta, että 10 päivää maksuaikaa.Tilaus tehty kesäkuussa,en edes tullannut sitä.Soitin Klarnale muutama viikko sitten ja kiukkuisen puhelun päätteeksi sain Believen sähköposti osoitteen.Lähetin heti viestin,etten halua tullata tuotetta.Luulin jo, että se riittää, mutta tää farssi jatkuu.Tänään laitoin otteita kuluttajansuojalaeista Klarnallr sähköpostilla....


    • Anonyymi

      Olipa hyvä, että huomasin viestisi, olin jo tilaamassa, mutta jäin etsimään tietoja yrityksestä!

    • Anonyymi

      Itse menin lankaan ja aloin myös selvittämään tätä ko. firmaa ja samat kertomasi asiat tuli vastaan. Sen verran olin kaukaa viisas että maksoin ostoni klarnan laskulla. Olen ilmoittanut Ko. firmasta klarnalle ja keskeyttivät laskun siihen asti kunnes selviää saanko tilaamiani tuotteita koskaan. Ymmärtääkseni klarna selvittää asiaa kuulemma sitten jos tilauksen kanssa on ongelmaa.

      • Anonyymi

        En usko että Klarna alkaa selvittämään sanovat vain että asiakas ottaa yhteyttä firmaan. Mahtaako joutua maksamaan ettei mene ulosottoon sitä pelkään itse (Klarnalla myös maksoin ja tavara tuskin koskaan tulee enkä tiedä kannattaako edes hakea jos tulee kun ei kuitenkaan vastaa tilattua). Ikävää että Klarna asioi tällaisten huijarifirmojen kanssa mistä lukuisia valituksia.


      • Anonyymi

        Minä olen mennyt tuohon samaan halpaan ja onneksi maksoin ostokseni Klarnalla . Soitin Klarnalle ja laittoivat laskuni selvitystilaan eli maksut eivät mene eteenpäin tuolle firmalle. Itse pitää laittaa yritykseen sähköpostia koskien tuotteen toimitusta. Kolmen viikon jälkeen Klarna ilmeisesti alkaa selvitteleen asiaa, jos tuotteita ei kuulu.


      • Anonyymi

        Kuinka sait Klarnaan yhteyden? Menin myös samaan halpaan, ja Klarnan laskun pitäisi tulla ostoksesta, Mutta en löydä Klarnan sivuilta paikkaa, missä voisin käsitellä tätä ostosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että Klarna alkaa selvittämään sanovat vain että asiakas ottaa yhteyttä firmaan. Mahtaako joutua maksamaan ettei mene ulosottoon sitä pelkään itse (Klarnalla myös maksoin ja tavara tuskin koskaan tulee enkä tiedä kannattaako edes hakea jos tulee kun ei kuitenkaan vastaa tilattua). Ikävää että Klarna asioi tällaisten huijarifirmojen kanssa mistä lukuisia valituksia.

        Paketti tuli postin kautta. Jos et pakettia todistetusti vastaanota, ei tarvi maksaa. Hain tänään paketin postista jossa sisältö oli ihan toinen kuin kuvissa. Rumia polyester mekkoja ja mitoitus pielessä. Olen ollut klarnaan yhteydessä ja olivat hyvin avuliaita. Palautan paketin seurantakoodilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka sait Klarnaan yhteyden? Menin myös samaan halpaan, ja Klarnan laskun pitäisi tulla ostoksesta, Mutta en löydä Klarnan sivuilta paikkaa, missä voisin käsitellä tätä ostosta.

        Lataa Klarna mobiilisovellus. Chatti auki 24/7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka sait Klarnaan yhteyden? Menin myös samaan halpaan, ja Klarnan laskun pitäisi tulla ostoksesta, Mutta en löydä Klarnan sivuilta paikkaa, missä voisin käsitellä tätä ostosta.

        Lataa klarna sovellus, pääset sitä kautta asiassa eteenpäin. Siellä näkyy kaikki klarnan kautta maksamasi tavarat. Minua käskivät olemaan yhteydessä toimittajaan, mutta mikään sähköposti ei ole voimassa...joten en tiedä miten toimia ,suututtaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paketti tuli postin kautta. Jos et pakettia todistetusti vastaanota, ei tarvi maksaa. Hain tänään paketin postista jossa sisältö oli ihan toinen kuin kuvissa. Rumia polyester mekkoja ja mitoitus pielessä. Olen ollut klarnaan yhteydessä ja olivat hyvin avuliaita. Palautan paketin seurantakoodilla.

        Mihin osoitteeseen teet palautuksen ? Mekko ihan kamala jakku samoin roikkuu lankoja ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että Klarna alkaa selvittämään sanovat vain että asiakas ottaa yhteyttä firmaan. Mahtaako joutua maksamaan ettei mene ulosottoon sitä pelkään itse (Klarnalla myös maksoin ja tavara tuskin koskaan tulee enkä tiedä kannattaako edes hakea jos tulee kun ei kuitenkaan vastaa tilattua). Ikävää että Klarna asioi tällaisten huijarifirmojen kanssa mistä lukuisia valituksia.

        Hyvä ja rehellinen kauppiastapa on kaukana tästä!
        Klarnan toimintaperiaatteet voi asettaa kyseenalaiseksi. Se toimii vain laskuttajana siirtäen kaikki jatkotoimenpiteet ja vastuun ostajalle. Tässä tapauksessa sen yhteistyökumppani on kiinalainen firma, joka toimittaa sekundaa lupaamansa laadun asemasta. Yhteydenpitoyritykset kyseiseen firmaan on tehty toivottomiksi. Nähtävästi näin tämä huijarifirma tekee hyvinkin tuottoisaa bisnestä petoksillaan. Klarnan avustuksella.

        Klarna lähetti seuraavan sähköpostin
        """ Ilmoitit hiljattain, että tilauksesi py_1JBOU1DhxXr2yXhBfuesf29X kaupasta Up Mode sisälsi viallisia tuotteita. Olemme asettaneet laskusi taukotilaan siksi aikaa, kunnes otat yhteyttä kauppaan Up Mode ongelman ratkaisemiseksi. Ota yhteyttä kauppaan Up Mode viallisiin tuotteisiin liittyvän ongelman ratkaisemiseksi. Vain Up Mode voi auttaa sinua tuotteisiin liittyvien ongelmien ratkaisemisessa. Muistathan säilyttää kaikki sellaiset tiedot, jotka osoittavat saamiesi tuotteiden olevan viallisia. Klarna voi olla tukenasi myöhemmin ainoastaan, jos sinulla on antaa todiste tuotteiden viallisuudesta sekä osoitus siitä, että olet yrittänyt ottaa yhteyttä suoraan kauppaan Up Mode.
        Ratkesiko ongelmasi? Kun olet hoitanut asian suoraan kaupan kanssa, voit ratkaista ongelman helposti Klarna-sovelluksessa. """

        Google-haku yhdistää "Up Moden" Helsinki Muoti-sivuille.
        Ympäri mennään, yhteen tullaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että Klarna alkaa selvittämään sanovat vain että asiakas ottaa yhteyttä firmaan. Mahtaako joutua maksamaan ettei mene ulosottoon sitä pelkään itse (Klarnalla myös maksoin ja tavara tuskin koskaan tulee enkä tiedä kannattaako edes hakea jos tulee kun ei kuitenkaan vastaa tilattua). Ikävää että Klarna asioi tällaisten huijarifirmojen kanssa mistä lukuisia valituksia.

        Pitää varmaan tehdä ryhmäkanne,kun ei muu auta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen mennyt tuohon samaan halpaan ja onneksi maksoin ostokseni Klarnalla . Soitin Klarnalle ja laittoivat laskuni selvitystilaan eli maksut eivät mene eteenpäin tuolle firmalle. Itse pitää laittaa yritykseen sähköpostia koskien tuotteen toimitusta. Kolmen viikon jälkeen Klarna ilmeisesti alkaa selvitteleen asiaa, jos tuotteita ei kuulu.

        Ei ala, mulla menny monta kuukautta ja lasku on nyt maksussa, mutta en maksa, ennen kuin oon tehnyt kaiken voitavani, ottaa niin päähän tommoset huijarit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin osoitteeseen teet palautuksen ? Mekko ihan kamala jakku samoin roikkuu lankoja ym

        Klarnalla tietävät,on silti aikaa vievää puuhaa saada asiat selvitettyä.Omani on vieläkin kesken.


    • Anonyymi

      Ennättikö vaimosi maksaa tuon mekon vai klarnalla myöhemmin?? Itse myös tuolta ennätin tilata,? mutta eipä oo mitään vielä tullut... paitsi lasku klarnalta.,? pitääkin ottaa ilmeisesti yhteyttä tähän klarnaan... enhän nyt maksa tyhjästä,? saas nähdä onnistuuko vai onko pakko maksaa... ei mistään.

      • Anonyymi

        Hei, itse tilasin neuleen klarna mukana. Vihdoin tuli, neule pieni ja materiaali??? Neule maksoi 34e, nyt kun aijoin palauttaa sen, postimaksu Kiinaan on 53e, kele, ei auta kun kärsiä ja maksaa se 34e. Oli eka ja vika kerta. Hämäävää tuo Helsinki Muoti.


      • Anonyymi

        Joo,just toi tyhjästä maksaminen on se ,mikä mua ärsyttää eniten!


    • Anonyymi

      Mistähän sais klarna puh. numban... olisko jollain.
      ??

      • Anonyymi

        Laskussa


      • Anonyymi

        Lataa mobiilisovellus. Chatissa päivystävät 24/7


      • Anonyymi

        Tuossa Klarnan numero: 09
        425 99 771, ite just soitin ja sain apua!


      • Anonyymi

        Löysin laskusta


    • Anonyymi

      Juu sama täällä. Itse olen tuohon Klarnaan luottanut niin paljon että luulin että Klarna ei lähde tällaisten yritysten kanssa yhteistyöhön, no jospa selviää. Pakettia ei ole tulossa.

    • Anonyymi

      Tilasin myös tuolta firmalta, tilaus nro on tuntematon ja en onneksi ladannut seuranta sovellusta. Laitapa minkä viestin tahansa, aina tulee sama viesti että lähetyksesi on matkalla.
      Olin yhteydessä Klarnaan ja lasku sinne on nyt tauolla, lähetyksen selvittelyn takia.

    • Anonyymi

      Voi hitto, minä myös tilasin sieltä jopa kaksi kertaa perättäisinä päivinä. Mitään en ole saanut. Laskut kyllä tuli ja toisen ehdin jo maksaa. Sähköpostiin tuli tilausvahvistukset seuranta vahvistus ja sen luin. Siinä oli seuranta linkki ja avasin senkin ja suljin saman tien kun vaikutti vähän oudolta. Nyt kyllä hitokseen harmittaa, kun olen näin hyväuskoinen. Mistä näistä voi koskaan tietää ja sitten vielä kun kaikki mahdolliset palvelutkin meneen nettiin, niin ei tarvii ihmetellä, jos osa porukasta ei uskalla käyttää nettiä enää ollenkaan.
      Mitähän minun nyt pitäisi tehdä?

      • Anonyymi

        Älä maksa enää mitään !


    • Anonyymi

      Minäkin tilasin kun sai maksaa klarnan kautta. Luotin sen takia lähettäjään. Paketti tuli tänään. Suht nopeasti. Mutta tuote oli pettymys. Ei ollenkaan sen näköinen kuin kuvassa ja selässä oli repeämä. Palautus ohjeita ei ole mukana niin taitaapi jäädä reikäinen paita muistutukseksi että en tilaa enää mitään netistä jos en tunne lähettäjää.

      • Anonyymi

        Kuinka kauan toimitus kesti? Olen itse tilannut 2.6 ja vielä ainakaan ei ole pakettia näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kauan toimitus kesti? Olen itse tilannut 2.6 ja vielä ainakaan ei ole pakettia näkynyt.

        Mulla kesti n. 3 viikkoa. Ja tuli ihan muuta ku piti.. koko ihan väärä ja tuote ei sitä mitä piti..
        Nyt yritän palauttaa sen. Mutta vaikeeta taitaa olla. Klarnan kautta Otin laskun ja sinne olen ollu yhteydessä.. Saas nähdä kuin käy..
        Ja eilen sen hain ni olivat laittanu mulle 5e myöhästymismaksua vaikka maksuaikaa ois vielä 12 pv?? Ei ymmärrä..


    • Anonyymi

      Tilasin ja nyt joudun lähettämään takaisin Kiinaan omalla kustannuksella.Täyttä sontaa.Älkää tilatko mitään.

      • Anonyymi

        Miten sinulla palautus onnistu, veitkö vaan postiin jne. Lähetys maksut maksoit .. Täyttä ryysyjä kaikki.


    • Anonyymi

      Vaatteet ovat kuvissa hienoja, mutta se mitä postissa tulee on ihan eri juttu.

      • Anonyymi

        Minulle kävi samoin. Kuvissa vaatteet näyttää kivoilta, todellisuudessa ei ja materiaalit ovat aivan kauheita.


    • Anonyymi

      Sain juuri sieltä tilaamani vaatteet. Kaikki hoitui ihan ok.

    • Anonyymi

      N kuukauden kesti toimitus. Vaatteet nyt ei olleet ihan ehkä sitä miltä kuvissa näytti, mutta ei kait sitä voi liikoja vaatiakaan, kun Kiinasta asti tilaa vaatteita sovittamatta ja pelkän kuvan perusteella.

    • Anonyymi

      Tilasin tuotteita Helsinki Muodista, ja nyt harmittaa. Kuinka saan yhteyden Klarnaan keskustellakseni laskun maksamisesta? Onko joku pystynyt keskustelemaan Klarnan asiakaspalvelun kanssa tästä huijausfirmasta ja saanut laskutuksen pysäytettyä?

      • Anonyymi

        Klarnan puhelinnumero 094299771
        Juuri soitin 24.6.2021 samasta asiasta. tilaus lähti ja peruin saman tien. Klarnan lasku oli tullut jo sähköpostiin, joten kerkesin ottaa tänään yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarnan puhelinnumero 094299771
        Juuri soitin 24.6.2021 samasta asiasta. tilaus lähti ja peruin saman tien. Klarnan lasku oli tullut jo sähköpostiin, joten kerkesin ottaa tänään yhteyttä.

        Tein samoin. Tyhmyyksissäni tilasin ensin ja vasta sitten katsoin toimituksen keston, josta selvisi sitten paljon muutakin paskaa, kuten se että " helsinkimuoti" onkin kiinalainen firma (tosin sieltä löytyi saksalainenkin osoite sivustoltaan) , eli erittäin hämäävä nimi firmalla! Luulin et korkeintaan viikon kestää, en tarvii sellasia enää sillon kun kesä on jo ohi! Peruin siis tilaukseni samantein, koska siellä luki että tilauksen voi peruakkin, perumisessa on aikaa 24 tuntia. ( Kopioin nämä tiedot itselleni kännykkäkameralla, etteivät pääse enää muuttelemaan niitä)! Sain vastaukseksi vain kiitos tilauksesta ja tilausnumeron. Kirjoitin sinne eri meileissä suomeksi, englanniksi ja saksaksi kahden päivän sisällä monta kertaa. Tänään viimein tuli vastaus, englanniksi, ettei tilausta voi perua, koska se on jo matkalla. Siis tilauspäivänikin oli sunnuntai 27.6.2021! eli pari päivää sitten! Kahdesti olen ollut yhteydessä Klarnaan, (ma ja ti) jota toivottavasti onnekseni käytin maksuvälineenä. Laskukin tuli jo eilen, jossa nopea eräpäivä, vaikka varmasti otin luotolle ne vaatteet! Seurantalinkkejäkin tuli, mutten availe mitään sellasia linkkejä. Klarna jäädytti toistaiseksi maksun, sanoi että oltava yhteydessä myyjään, ja odotettava myös klarnan yhteydenottoa hieman myöhemmin asian tiimoilta. Jo vissiin nyt jo yhteensä 15 viestiä sinne helsinkimuotiin laittanut omalla nimellä, tilausnumerolla ja monella kielellä, mutta turhaan! En aio noutaa pakettia kun ja jos se tulee, enkä aio maksella palauttamisesta, koska riittävän ajoissa tilauksen peruutin, eli HETI!
        Vastedes katsottava vieläkin tarkemmin mistä tilaa! Suomalainen nimi ei takaa suomalaisuutta!!!
        Ja oletettavasti ne " pellavavaatteet" ei edes olis olleet pellavaa, vaan jotain hiostavaa matskua, kuten noi chicladdyltä tulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein samoin. Tyhmyyksissäni tilasin ensin ja vasta sitten katsoin toimituksen keston, josta selvisi sitten paljon muutakin paskaa, kuten se että " helsinkimuoti" onkin kiinalainen firma (tosin sieltä löytyi saksalainenkin osoite sivustoltaan) , eli erittäin hämäävä nimi firmalla! Luulin et korkeintaan viikon kestää, en tarvii sellasia enää sillon kun kesä on jo ohi! Peruin siis tilaukseni samantein, koska siellä luki että tilauksen voi peruakkin, perumisessa on aikaa 24 tuntia. ( Kopioin nämä tiedot itselleni kännykkäkameralla, etteivät pääse enää muuttelemaan niitä)! Sain vastaukseksi vain kiitos tilauksesta ja tilausnumeron. Kirjoitin sinne eri meileissä suomeksi, englanniksi ja saksaksi kahden päivän sisällä monta kertaa. Tänään viimein tuli vastaus, englanniksi, ettei tilausta voi perua, koska se on jo matkalla. Siis tilauspäivänikin oli sunnuntai 27.6.2021! eli pari päivää sitten! Kahdesti olen ollut yhteydessä Klarnaan, (ma ja ti) jota toivottavasti onnekseni käytin maksuvälineenä. Laskukin tuli jo eilen, jossa nopea eräpäivä, vaikka varmasti otin luotolle ne vaatteet! Seurantalinkkejäkin tuli, mutten availe mitään sellasia linkkejä. Klarna jäädytti toistaiseksi maksun, sanoi että oltava yhteydessä myyjään, ja odotettava myös klarnan yhteydenottoa hieman myöhemmin asian tiimoilta. Jo vissiin nyt jo yhteensä 15 viestiä sinne helsinkimuotiin laittanut omalla nimellä, tilausnumerolla ja monella kielellä, mutta turhaan! En aio noutaa pakettia kun ja jos se tulee, enkä aio maksella palauttamisesta, koska riittävän ajoissa tilauksen peruutin, eli HETI!
        Vastedes katsottava vieläkin tarkemmin mistä tilaa! Suomalainen nimi ei takaa suomalaisuutta!!!
        Ja oletettavasti ne " pellavavaatteet" ei edes olis olleet pellavaa, vaan jotain hiostavaa matskua, kuten noi chicladdyltä tulleet.

        Mä peruutin 15.7 tilaamani tuotteet 17 minuutin päästä tilauksesta ja edelleen tappelen firman kanssa sähköpostitse asiasta. Tuotteita ei ole vieläkään tullut, maksumuikkari kyllä Klarnalta tuli jonka jäädyttivät kun kerroin tilanteen. Olen ilmoittanut että en ota tuotteita vastaan, en maksa niistä ja tulen vaatimaan heiltä korvausta viitaten lakiin saatavien perinnästä. Edelleen soittelevat (en vastaa ulkomaan puheluihin, saksasta soittavat) vaan haluan viestittelyn käyvän sähköpostitse että minulle jää mustaa valkoiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein samoin. Tyhmyyksissäni tilasin ensin ja vasta sitten katsoin toimituksen keston, josta selvisi sitten paljon muutakin paskaa, kuten se että " helsinkimuoti" onkin kiinalainen firma (tosin sieltä löytyi saksalainenkin osoite sivustoltaan) , eli erittäin hämäävä nimi firmalla! Luulin et korkeintaan viikon kestää, en tarvii sellasia enää sillon kun kesä on jo ohi! Peruin siis tilaukseni samantein, koska siellä luki että tilauksen voi peruakkin, perumisessa on aikaa 24 tuntia. ( Kopioin nämä tiedot itselleni kännykkäkameralla, etteivät pääse enää muuttelemaan niitä)! Sain vastaukseksi vain kiitos tilauksesta ja tilausnumeron. Kirjoitin sinne eri meileissä suomeksi, englanniksi ja saksaksi kahden päivän sisällä monta kertaa. Tänään viimein tuli vastaus, englanniksi, ettei tilausta voi perua, koska se on jo matkalla. Siis tilauspäivänikin oli sunnuntai 27.6.2021! eli pari päivää sitten! Kahdesti olen ollut yhteydessä Klarnaan, (ma ja ti) jota toivottavasti onnekseni käytin maksuvälineenä. Laskukin tuli jo eilen, jossa nopea eräpäivä, vaikka varmasti otin luotolle ne vaatteet! Seurantalinkkejäkin tuli, mutten availe mitään sellasia linkkejä. Klarna jäädytti toistaiseksi maksun, sanoi että oltava yhteydessä myyjään, ja odotettava myös klarnan yhteydenottoa hieman myöhemmin asian tiimoilta. Jo vissiin nyt jo yhteensä 15 viestiä sinne helsinkimuotiin laittanut omalla nimellä, tilausnumerolla ja monella kielellä, mutta turhaan! En aio noutaa pakettia kun ja jos se tulee, enkä aio maksella palauttamisesta, koska riittävän ajoissa tilauksen peruutin, eli HETI!
        Vastedes katsottava vieläkin tarkemmin mistä tilaa! Suomalainen nimi ei takaa suomalaisuutta!!!
        Ja oletettavasti ne " pellavavaatteet" ei edes olis olleet pellavaa, vaan jotain hiostavaa matskua, kuten noi chicladdyltä tulleet.

        Lain mukaan nettikaupoissa pätee 14 vrk:n peruutusaika. Mutta heidän taktiikkaansa kuuluu vastata, että lähetys on jo matkalla, joten sitä ei voi enää peruuttaa. Näin he saavat pakotettua ihmiset myös maksamaan tilaamansa tuotteet. Mutta sehän ei ole tilaajan ongelma silloin, vaan se on kaupan ongelma. Lain mukaan kaksi viikkoa pitää peruuttamisaika olla. Se pätee!


    • Anonyymi

      mä tilasin ja otin onneksi klarnan kautta. Mekkoa ei ikinä tullut ja klarna selvittelee nyt sieltä kautta asiaa

      • Anonyymi

        Klarna saisi sulkea sen maksumahdollisuuden siihen firmaan!
        Jos olis ollut klarnalla maksumahdollisuutta, en olis tilannut ollenkaan sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna saisi sulkea sen maksumahdollisuuden siihen firmaan!
        Jos olis ollut klarnalla maksumahdollisuutta, en olis tilannut ollenkaan sieltä.

        Siis jos EI OLIS ollut klarnalla.... En ois tilannut.


    • Anonyymi

      Perkele en enää ikinä tilaa ku suomesta

      • Anonyymi

        Sama täällä!


    • Anonyymi

      Minäkin tilasin mekon ko. yritykseltä. Vajaa kuukausi meni kunnes mekkoni tuli ryppyisenä ja rumana pikkuisesta muovipussissa. Mekon piti olla kokoa XS, mutta todellisuudessa XL ja aivan eri tuote kuin mitä tilasin. Palautus tulisi kalliimmaksi kuin mitä mekon hinta oli, joten...
      Raivostuttaa!!!!!!

    • Anonyymi

      Tilasin mekon ja se ei todellakaan ollut sitä mitä kuvassa oli. Tuli kuitenkin perille, mutta meni varmaan yli kolme viikkoa. Otin laskun Klarnan kautta enkä ole sitä vielä maksanut. Laitoin ukaasin sähköpostin kautta että peruuttavat laskun. Saas nähdä mitä vastaavat/ vastaavatko ollenkaan. Eniten nyt huolettaa, että sähköpostin kautta tuli paketin seuranta linkki. Paketin kulku näkyi siinä kyllä koko ajan, mutta onkohan sen avulla saatu puhelimestani jotain tietoja? 🤔

    • Anonyymi

      Oh hoh juuri eilen tilasin mekon Klarnan kautta ei auta kun toivoa.
      Voihan iso harmi!

    • Anonyymi

      Sain laskun ensin ja tuotteet tuli 21 päivän päästä, tuotteet huonoja! Laskua en maksa

      • Anonyymi

        Kerro sitten miten kävi, kun jätit maksamatta. Oudoksun kuitenkin hiukan, sillä omassa laskussani eräpäivä hiukka reilu viikon päästä tilaamisestani. Jota ei klarna nyt maksa, koska olin heti yhteydessä sinne.


    • Anonyymi

      Huh. Meinasin just tilata sieltä yli 400€ edestä vaatteita, mutta enpäs taida nyt uskaltaa tilatakaan. Onneksi tulin tänne lukemaan näitä kommentteja!

    • Anonyymi

      Paketti tuli reilun kuukauden päästä tilauksesta. Koot tosi pieniä ja laatu huono.
      En löydä mistään palautusohjeita enkä edes osoitetta mihin palauttaisin, laskua en onneksi ole maksanut vaan ilmoittanut Klarnalle asiasta. Olisko jollain tietoa palautusosoitteesta, osoitelapusta ei näy kuin Helsingin terminaalin osoite, ei lähettäjän osoitetta

      • Anonyymi

        Helsinki-muoti sivun alhaalla on tietoa palautuksesta.


    • Anonyymi

      Minunkaa mekkoa ei kuulu,maksanu olen🥵 En ole ollu netistä ostaja.Tähän loppu minun ostaminen.

    • Anonyymi

      No just, voihan perkele sentään. Tilasin minäkin pari pellavapaitaa ja jäin miettimään saman tien, että kuvat niistä oli aina yksi ja sama, vain paidan väri oli muutettu kuvankäsittelyllä :D Olis pitänyt hoksata tosin vähän aikaisemmin. Sain tilausvahvistuksen automaatin lähettämänä ja siinä mm. heidän peruutusehdot, 24h.

      Meni puolisen tuntia, kun peruin tilaukseni. Heidän sivustollaan luvataan peruutusaikaa 24h ja tuo sama lupaus oli tilausvahvistuksessa.

      Sain peruutuksestani automaattisen viestin, jossa luvattiin palata asiaan 1-6tunnin kuluessa. Eivät koskaan palanneet. Ajattelin hoitaneeni peruutuksen, heidän ehtojensa mukaisessa ajassa ja unohdin asian. Klarnalta tuli kuitenkin viesti, jossa maksutiedot. Tämä siis muutama tunti tilauksesta. Pistin maksun Klarnassa tauolle, mutta Klarnan ehdoissa lukee, että maksun voi peruuttaa vain myyjä.

      No, myyjäpä ilmoitti paria päivää myöhemmin, että tilaukseni on lähtenyt liikkeelle (vaikka olin siis peruuttanut tilaukseni) Vastasin heille, että peruttu on sallitun ajan puitteissa jolloin vastasivat, että myöhäistä nyt, pakettisi on liikkeellä.

      Heidän mukaansa minun tulisi vastaan ottaa lähetys, maksaa siitä tullit ja palauttaa se omakustanteisesti Kiinaan :D :D Ai saakeli sentään. No senhän mitä tasan teen, jos sieltä joskus jotain siis saan. Eli en tee. Laitoin juuri viestin liitteineen kuluttajariitalautakuntaan, josta lupaavat vastauksen käsittelyssään oleviin asioihin viiden vrk kuluessa. Saas katsoa miten käy.

      • Anonyymi

        ... ja tämä ko. lafka mainostaa nimillä ÅKE Soreault Helsinki, Helsinki-muoti.com, elina-helsinki.com ... varmasti muitakin.


      • Anonyymi

        Sama täällä. Pellavapaita ja pellavahousut. Mitä niillä talvella tekee ( huom. Suomi) kun tulo kestää yli kuukauden ja heidän ehtojen mukaan ehkä pidempäänkin! Ne samat asennot huomasin, enpäs vaan älynnyt kuvankäsittelyllä tehdyiksi väreiksi. :0 No niillä ei mulle merkitystä, tilasin mustan ja valkoisen, jotka siis heti peruin.
        "Vastasin heille että peruin ajoissa - he vastasivat että myöhäistä nyt, tilaus jo matkalla"
        Noin toimii ainoostaan huijari ja itse sain saman vastauksen! Mutta koska mullekkaan ei aleta, otin yhteyttä klarnasn jo kahdestikkin, jotka laittoivat maksun tauolle. Mutta meen vaikka miten pitkälle tän asian kanssa, että maksaa ei tarvii myöhemminkään, koskaan, tätä peruttua tilausta! Enkä maksele paketin palauttamista, sillä en hae sitä. Eikö se silloin palauteta lähettäjälle, kun vastaanottajaa ei tavoiteta? Kiinaan. Joku tietävä sais vastata tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Pellavapaita ja pellavahousut. Mitä niillä talvella tekee ( huom. Suomi) kun tulo kestää yli kuukauden ja heidän ehtojen mukaan ehkä pidempäänkin! Ne samat asennot huomasin, enpäs vaan älynnyt kuvankäsittelyllä tehdyiksi väreiksi. :0 No niillä ei mulle merkitystä, tilasin mustan ja valkoisen, jotka siis heti peruin.
        "Vastasin heille että peruin ajoissa - he vastasivat että myöhäistä nyt, tilaus jo matkalla"
        Noin toimii ainoostaan huijari ja itse sain saman vastauksen! Mutta koska mullekkaan ei aleta, otin yhteyttä klarnasn jo kahdestikkin, jotka laittoivat maksun tauolle. Mutta meen vaikka miten pitkälle tän asian kanssa, että maksaa ei tarvii myöhemminkään, koskaan, tätä peruttua tilausta! Enkä maksele paketin palauttamista, sillä en hae sitä. Eikö se silloin palauteta lähettäjälle, kun vastaanottajaa ei tavoiteta? Kiinaan. Joku tietävä sais vastata tähän.

        laitatko tänne sitten tietoa, kuinka sun kävi maksun kanssa. En itsekään hae pakettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Pellavapaita ja pellavahousut. Mitä niillä talvella tekee ( huom. Suomi) kun tulo kestää yli kuukauden ja heidän ehtojen mukaan ehkä pidempäänkin! Ne samat asennot huomasin, enpäs vaan älynnyt kuvankäsittelyllä tehdyiksi väreiksi. :0 No niillä ei mulle merkitystä, tilasin mustan ja valkoisen, jotka siis heti peruin.
        "Vastasin heille että peruin ajoissa - he vastasivat että myöhäistä nyt, tilaus jo matkalla"
        Noin toimii ainoostaan huijari ja itse sain saman vastauksen! Mutta koska mullekkaan ei aleta, otin yhteyttä klarnasn jo kahdestikkin, jotka laittoivat maksun tauolle. Mutta meen vaikka miten pitkälle tän asian kanssa, että maksaa ei tarvii myöhemminkään, koskaan, tätä peruttua tilausta! Enkä maksele paketin palauttamista, sillä en hae sitä. Eikö se silloin palauteta lähettäjälle, kun vastaanottajaa ei tavoiteta? Kiinaan. Joku tietävä sais vastata tähän.

        En itsekään aio hakea pakettia jos se joskus tulee. En tajunnut perua tilausta, saa nähdä mitä tapahtuu kun en nouda koko pakettia.
        Joudunkohan kuitenkin jotakin maksamaan? En saanut mitään tilausvahvistusta, pelkän Klarnan laskun. Tilasin tunika noin vajaa 1 kk sitten


      • Anonyymi

        Tuliko krl: lta vastausta?


      • Anonyymi

        Kuinka kävi? M tilasin 290 eurolla mekkoja...en tullannut...sain nyt linkin, jossa oli että palautettu lähettäjälle....saa nähdä miten käy..Klarna muistuttelee vähän väliä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kävi? M tilasin 290 eurolla mekkoja...en tullannut...sain nyt linkin, jossa oli että palautettu lähettäjälle....saa nähdä miten käy..Klarna muistuttelee vähän väliä....

        Älä maksa mitään


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tilasin takin, yli kuukauden kesti tulla, mutta tuli.
      Oli ihan kauhea. Palautus Kiinaan 😂 ja omalla kustannuksella.
      Ajattelin että yritän, mutta sp ei löydy, sieltä piti ensin tilata palautuslomake jne jne jne
      Uskalsin tilata kun Klarna kautta maksu.
      Ja joo, tyhmiä asioita tulee tehtyä 🤷

    • Anonyymi

      Erehdyin tilaamaan ja toimitus saapuikin yli kuukauden jälkeen. Tuote ei vastannut mitenkään tilaamaani. Täysin huijausta. Näitähän on vastaavia sivustoja monia muitakin.

    • Anonyymi

      Hei,
      Ikävä kyllä minäkin haksahdin tähän. Sain kyllä tuotteet, 3 mekkoa, mutta kuten jo aiemmin todettu huonolaatuisia enkä haluaisi yhtäkään pitää. Joten mitä tekisin??? ei ole palautustarraa, joten mihin posti sen tietää lähettää???

    • Anonyymi

      Tilasin ja sain tuotteen. 40 € mekko, laatu ihan euron kiinakuraa. Palautusprosessi yllättäen lähes mahdoton. Älkää tilatko täältä mitään!

      • Anonyymi

        Joo, viis kertaa kalliimpia, kuin jos itse tilaisi suoraan kiinasta! J peruutusaika 24 tuntia ihan kukkua siellä. Lähettävät väkisin kuin eivät muka peruutusilmoitusta oli koskaan saaneetkaan! Kyllä vadtedes syynään tosi tarkkaan mistä tilaan mitään.


    • Anonyymi

      Minä onneton ostin mutta en maksanut vielä olin tuotteeseen kovin pettynyt nyt on vaikea paluttaa todella huijausta !

    • Anonyymi

      Tilasin kyseisestä firmasta. Lasku tuli Klarnan kautta heti. Tuote ei edes eräpäivänä. Myöhemmin tuli postista viesti, että paketti on saapunut. Mutta tuote ei vastannut kysyntää. Firma josta tuote tuli olikin ihan eri kuin mistä tilasin. Nyt ei ole palautusohjeita, ei mitään minne voisit palauttaa tuotteen. Kun etsit firmaa, niin samalla nimellä on monia muitakin firmoja jotka eivät edes myy kyseisiä tuotteita. No tulinpa näköjään huijatuksi. : /
      Klarnan kanssa vääntöö maksusta, katotaan miten käy : )

    • Anonyymi

      Klarnan kanssa selvitetään asiaa, kannattaa olla yhteydessä numeroon 0942599771, jos on valinnut Klarnan laskun. ”Shoppaile turvallisesti Klarnalla”.

    • Anonyymi

      Ja täällä kans yksi huijattu:(
      Peruin tilaukseni 24 tunnin sisällä, lasku klarnalla tuli samantien, mutta myöskin hyvitettiin seuraavana päivänä.

      Nyt kuitenkin paketti saapunut postiin. Soitin taas klarnaan eikä siellä ole avoimia laskuja. En aio hakea pakettia lainkaan.

    • Anonyymi

      Täällä kans yks tilaamaan haksahtanut. Kuukausi sitten tilasin pari puseroa, 55€ noin. Klarnalta lasku tuli jo, tuotteita ei näy.
      En haluaisi maksaa, mitä teen. Tod.näk tuotteetkin pas-kaa. Mitä teen??
      Hitto, 55 e on paljon rahaa, mieluummin olisin antanut vaikka eläinten löytökodille kuin kiinalaisille huijareille.

      Päivä pilalla🤬🤬

      • Anonyymi

        En maksaisi sinuna laskua, ennen kuin tuotteet saapuneet.
        Milloin tilasit tuotteet? Itse tein tuon tilauksen 11.6 ja nyt tuli saapumisilmoitus.
        Tosissaan peruin ostokseni 24 h sisällä, enkä aio pakettia hakea.


    • Anonyymi

      Tilasin ja sain 3viikossa tuotteet. Aivan hirveitä rättejä, pellavasta ei tietoakaan. Käytin Klarnaa ja maksu on niin kauan jäissä ennen kuin myyjä vastaa minulle ja saan ohjeet palautukseen. Saa nähdä kuinka käy :(

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sain tiskirätiks kelpaava melko. Kuvas oli nätti, jurppii. Koitan palauttaa, mutt ei onnistu

    • Anonyymi

      Tuotteet tulevat tosiaan Kiinasta ja niillä kestää saapua. Mikäli olette maksaneet Klarnan kautta, ladatkaa joko sovellus tai kirjautukaa heidän sivuille sisään ja noudattakaa näitä ohjeita https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/en-ole-vastaanottanut-tilaamiani-tuotteita-mita-laskulleni-tapahtuu/ .

      Nämä kaikki tiedot löytyy googlesta kun vaan viitsii hakea, mitä tehdä jos on ottanut Klarnan laskulla tuotteen. Klarnalla on chat aspa auki 24/7 ja sieltä saa nopeasti yhteyttä, niin ei tarvitse täällä ihmetelleä.

      Klarnalla näkyy löytyvän myös ostajan turva https://www.klarna.com/fi/klarnan-kuluttajille-tarjoama-ostajan-turva/ .

      • Anonyymi

        Toi on pelkkää potaskaa!Olen tehnyt kaiken,niinkuin kuuluu,en edes tullannut pakettia, koska luulin ostavani Suomesta!Kesäkuusta tähän päivään Klarna on pommittanut viesteillä!


      • Anonyymi

        Ja se "ostajan turva"on ennemminkin huijari myyjän turva!


    • Anonyymi

      Miksi ette tilaa suoraan AliExpress.com samat tuotteet hinnat 8-12€....

    • Anonyymi

      Tilasin, minäkin :( eikä mitään kuultu 4 viikon aikana. Lasku klarnan kautta, jonka jäädytin maksupäivällä. Mitä teen? Mitä tapahtuu jos en hae postista kun tulee?

      • Anonyymi

        Älä hae äläkä maksa!


    • Anonyymi

      Tunnistin samoja tuotteita kuin kiinalaisilla myyntisivuilla. Joskus sieltä tilasin, kaksi kolmesta tuli ja materiaali oli suuri pettymys.

    • Anonyymi

      Saman kokenut. Tilasin pellavamekon n30€ samaisesta paikasta. Ei hyväksynyt maksua heti, vaan meni klarnalle.Muutaman päivän päästä aloin ihmettelemään vihaisia emojia , joten aloin ottamaan selvää miksi. Syy selvisi että onkin ilmeisesti huijaussivusto. En ymmärtänyt perua tilausta heti, vaan otin yhteyttä klarnaan josta laittoivat laskun odottelemaan. Mietinkin mitähän tässä seuraavaksi tapahtuu. Odottelenko vaan tuleeko pakettia vai ilmoitteleeko klarna sitten jotenkin jatkosta. En missään vaiheessa onneksi avannut paketin seurantajuttuja. Postista tuli viime vkolla ilmoitus paketin saapumisesta. Hain sen ja mekko oli aivan kamala. Oletin voivani palauttaa sen, mutta tosiaan palautus tuntuu aivan mahdottomalta ja näköjään kalliilta. En siis ole vieläkään maksanut laskua. Osaisiko joku neuvoa, mitä kannattaisi tehdä.,onko kokemuksia?Auttaako jos on yhteydessä klarnaan ettei maksa tällaisesta sonnastaja huijauksesta vai onko vaan pakko maksaa tuo lasku. Toki summa on pieni ja voin vaikka maksaa edes palautuksen jos on esim 15€ mut 50€ en kyllä maksa.

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ tilatko tuotteita Helsinki Muodista! Täyttä huijausta...Tilasin puseron ja housut kesäkuun puolessa välissä ja sain nyt tuotteet . Aivan muuta kun tilasin...ilmottanut liikkeelle palautksesta...näyttää olevan hankalaa ja kallista. Ilmoitin myös Klarnalle josta pyydettiin sopimaan asia liikkeen kanssa...en tiedä miten tästä jatkan....onko kellään antaa neuvoa?

    • Anonyymi

      Tilasin 160e klarnan kautta, mitään en ole vielä maksanut. Palautin tuotteet koska olivat hirveitä. Postikulut kiinaan 60e seurantakoodilla. Tää case opetti paljon. Kyllä harmittaa!
      Varmasti käy vielä niin että joudun kuitenkin maksamaan klarnalle tuon 161e jos kiinan myyjä ei peruuta maksua.

    • Anonyymi

      Just päättyi Klarnan chat keskustelu. Laitoin laskun Klarnan omat sivut kautta Taukotilaan. Ei tarvitse maksaa eikä tule karhua. Klarnan Kiistaosasto laittaa mulle sähköpostia tän kuun loppupuolella ja tarkistavat tilanteen.

      Kerroin Klarnalle etten aio lunastaa pakettia jos sellainen nyt tulee. Menen Postiin ja palautan samantien ja pyydän kuitin. Toivottavasti en joudu maksamaan mitään koska en aio vastaanottaa pakettia ??

      Mutta minun pitäisi olla myyjään yhteydessä
      Saisinko myyjän sähköpostiosoitteen?? Tämä joku muodollisuus tuskinpa mitään vastaavat.. aion ilmoittaa etten hae pakettia enkä aio maksaa palautusta.

      Onko joku jättänyt hakematta paketin, miten kävi??

      • Anonyymi

        Minulle Tulli soitti, kysyi olenko tilannut ulkomailta; No en ole( luulin että huijarit liikkeellä) tilannut, palauttakaa! Klarnalta tuli maksumuistutus, kerroin etten ole ole lähetystä saanut, laittoivat taukotilaan. Tuli huomautuslasku Klarnalta ( meni taukoaika umpeen) olin yhteydessä Klarnaan, selitin että en ollut ymmärtänyt mistä ulkom tilauksesta oli kysym. kun Tulli soitti? Sain myöhemmin selville että se olikin ollut minun paketti? Kiinasta! Klarnan kiistaosasto ilmoitti että täytyy maksaa koska olin toiminut väärin. Tulli ei ole pakettien palauttaja. Joten minä maksoin! Tänään tuli toinen Tulli -ilmoitus toisesta ”mekosta”? Hankalaa tuo Tullaus, ei mene läpi vaikka kuinka yrittää. Maksoin jo välillä postimaksun jos sitten lähtee, ei lähde kakkos kohdasta eteenpäin! Soitan huomenna Tulliin että pääsen tästä pa..a tilauksesta irti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle Tulli soitti, kysyi olenko tilannut ulkomailta; No en ole( luulin että huijarit liikkeellä) tilannut, palauttakaa! Klarnalta tuli maksumuistutus, kerroin etten ole ole lähetystä saanut, laittoivat taukotilaan. Tuli huomautuslasku Klarnalta ( meni taukoaika umpeen) olin yhteydessä Klarnaan, selitin että en ollut ymmärtänyt mistä ulkom tilauksesta oli kysym. kun Tulli soitti? Sain myöhemmin selville että se olikin ollut minun paketti? Kiinasta! Klarnan kiistaosasto ilmoitti että täytyy maksaa koska olin toiminut väärin. Tulli ei ole pakettien palauttaja. Joten minä maksoin! Tänään tuli toinen Tulli -ilmoitus toisesta ”mekosta”? Hankalaa tuo Tullaus, ei mene läpi vaikka kuinka yrittää. Maksoin jo välillä postimaksun jos sitten lähtee, ei lähde kakkos kohdasta eteenpäin! Soitan huomenna Tulliin että pääsen tästä pa..a tilauksesta irti!

        Vielä lisäys: sanoin itseni irti Klarnan palveluksesta!


      • Anonyymi

        Jätin tullaamatta,pommitus jatkuu! Pitäisi maksaa tyhjästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäys: sanoin itseni irti Klarnan palveluksesta!

        Hyvä sinä!


      • Anonyymi

        Minä jätin paketin lunastamatta. Loppujen lopuksi kävi hyvin, mutta taistelu oli pitkä ja työläs.


    • Anonyymi

      Siis mitä ihmettä, katsoin Klarnan laskusta Helsinki Muoti...Tuotteen palautuksesta näin:
      "Kaupalla saattaa olla oma palautusprosessinsa. Tämän ostoksen osalta, olethan yhteydessä BELIEVE GmbH."

      Tuo on joku SAKSALAINEN yritys??

    • Anonyymi

      Kysyin samaa Klarnalta....kun ilmoitin heille tästä...vastasivat että Helsinki Muoti näyttää olevan tytäryhtiö 🙄Olen nyt useasti ollut Klarnaan chatin kautta yhteydessä...surkeeta palvelua....samoja "valmisvastauksia" käyttävät koko ajan missä pahoittelevat asiaa ja pyytävät olemaan yhteydessä liikkeeseen.....

    • Anonyymi

      Kiitos tiedosta! Minä jo selailin yks päivä niitä vaatteita. Onneksi en tilannut.

    • Anonyymi

      Ko yritys mainostaa tuotteitaan mm Instagramissa, ja linkki johtaa sivulle titanen.co joka antaa ymmärtää, että kyseessä olisi suomalainen yritys.
      Tilausvahvistusta ei tullut, eikä Klarnalta saatu myyjän sähköposti toimi. Onneksi laskulla tilattu niin sai sen taukotilaan asian selvityksen ajaksi.

      • Anonyymi

        Oletko saanut myyjää kiinni? Mikä sähköposti sinulle annettiin? Mietin vain kun Klarnasta kehoittivat olemaan myyjään suoraan yhteydessä... turhaa touhua jos on koijarifirma 😑?


    • Anonyymi

      Ilmeisesti tämä sama (?) toimii myös nimellä Åke Soreault Helsinki. Mainostaa ainakin nyt myös miesten vaatteita. Näyttää kaikin puolin kiinalaiselta.

    • Anonyymi

      Automaattivastaus tuli kaupasta( [email protected]), vastaaat myöhemmin, tämä siis jo monta päivää sitten.

      Paketti olis postis, mitä tapahtuu jos en hae ja maksa postiin summaa X ? Olisko tullimaksu
      Klarnalla lasku taukotilassa. Noin 50€.
      Mitä teen?? Voisiko joku vastata.

      Voi puo sentään, kalliit oppirahat pitää maksaa

    • Anonyymi

      Kiitos. Olen myös huomannut saman ja ilmoittanut facebookiin.

    • Anonyymi

      Lähetys erittäin myöhässä, vaatteet monta numeroa liian pieniä, materiaali ei vastannut lainkaan mainostettua, kierot saumat joista roikkui langanpätkät ja palautus miltei mahdotonta. Kirjeenä ei saanut palauttaa mikä olisi maksanut vajaat 13 €, vaan olisi pitänyt palauttaa pakettina jolloin kulut reilut 50 € joka vastasi tuotteiden hintaa. Annoin nimen Helsinki- muoti hämätä. Toiste ei tule tapahtumaan.

    • Anonyymi

      Sähköpostittelin firman kanssa hyvityksestä ja firmasta vastattiin hyvin kunnes oltiin sopimassa pienemmästä maksusta. Nyt ei ole viestiä kuulunut viikkoon ja äsken kun koitin lähettää samaan osoitteeseen niin ilmoittaa että kyseinen osoite ei ole käytössä 😮 lasku klarnalla tauolla.

    • Anonyymi

      Tämä.on varmaan samaa yritystä kun Noora Koivu jos myös on huijausyritys

    • Anonyymi

      Sama kävi mulle. Mekko ei tullut mutta lasku tuli!! Huijaus!!!

    • Anonyymi

      Täällä yksi höynäytetty myös....:( Klarnaan ilmoitin, että huijausfirma ja pyysivät tosiaan olemaan yhteydessä toimittajaan. Olen laittanut heille nyt viestiä ja ilmoittanut peruttavani tilauksen. Soitin myös Postiin mitä tapahtuu, jos vain jätän paketin hakematta. Sanoivat että siitä ei koidu minulle mitään kuluja vaan paketti lähtee takaisin lähettäjälle. Täytynee vielä olla Klarnaan yhteydessä, jos en saa tilausta peruttua miten käy tuon maksun kanssa, jos en vastaanota lähetystä.

    • Anonyymi

      Tilasin muodikkaan löysän pellavamekon 17.6.-21 ja lupauksen mukaan sen olisi pitänyt jo tulla minulle. Ja tietty suomalainen Helsinki Muoti kysymyksessä! Jos tätä mekkoa en saa, niin ainakin olen saanut opetuksen. Älä mummo tilaa enää mitään tämän kaltaisista firmoista. Onneksi maksu meni Klarna-pankin kautta. Pitää valittaa Klarnalle!

    • Anonyymi

      Huomasin tilasin Pellava mekon n. viikko sitten eikä mitään ole tullut!! 30,-meni eikä järki sanonut että sillä hinnalla ei saa mitään kunnollista!!!

    • Anonyymi

      Kiinafirma sai minuakin höynäytettyä. Oli sitten 🤬 vimppa kerta.
      Ketuttaa saakelisti

    • Anonyymi

      Mekko tuli, mutta koko xxxl sopi hartioista 7vuotiaalle. Materiaali kamalaa ja täysin eri mekko kuin kuvassa.

    • Anonyymi

      Mulla odottais paketti tullissa mutta en voi tullata pakettia kun en saa kyseiseltä firmalta IOSS-koodia!! Ootteko muut sen saanut?

      • Anonyymi

        Sama täällä että IOSS-koodin kun jostain löytäis,niin paketin sais tullattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä että IOSS-koodin kun jostain löytäis,niin paketin sais tullattua.

        ....paketin sai tullattua kun ilmottaa että alv:ia ei ole maksettu ja summan kohdalle merkkasi pelkän 0€. Näin ei tarvi mitään IOSS-koodia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä että IOSS-koodin kun jostain löytäis,niin paketin sais tullattua.

        Firmalla ei ole IOSS-koodia koska myyvät tuotteet verottomina. Eli joudut maksamaan verot päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....paketin sai tullattua kun ilmottaa että alv:ia ei ole maksettu ja summan kohdalle merkkasi pelkän 0€. Näin ei tarvi mitään IOSS-koodia.

        Hei kiitos paljon. Koitan tehdä sillei..


    • Anonyymi

      Tilasin Naisten leningin. Kuvassa kaunis leveähelmainen vaaleansinisellä pohjalla printti kukkia. ( En onneksi seurannut paketin kulkua)
      Leninki kyllä tuli runsaan viikon kuluttua mutta tuote oli kaikkea muuta kuin mikä kuvassa oli. Surkea kopio. En koskaan enää tilaa ko. Firmalta.
      Kiinan kopio, ja erittäin huono sellainen. Onneksi ei ollut kallis. En ole vielä maksanut, ja aionkin kysyä Klarnalta miten voin olla maksamatta tätä tuotetta. Ei tuo kallis ollut, mutta roskiin joutaa
      Nim.merk. ohhoh

    • Anonyymi

      Klarnan chat ohje kun ilmoitin, etten aio hakea pakettia, vaan Posti saa lähettää sen takaisin. Pyysivät ilmoittamaan myyjälle, etten vastaanota pakettia ja se lähetetään heille takaisin.

      Sain Klarnalta sähköpostin mihin laittaa viestiä.
      Lähetin sähköpostitse englanniksi viestin sähköpostiosoitteeseen : gmbh.believe [email protected]

      Klarnan Kiistaosasto ottaa minuun tämän kuun lopulla yhteyttä ja tarkistaa tilanteen.

    • Anonyymi

      Myyjään voi ottaa yhteyttä (peru tilaus tai ilmoita että et aio vastaanottaa pakettia vaan se lähetetään heille automaattisesti takaisin) sähköpostitse gmbh.believe [email protected] tai netin kautta designer-fashionoutlet.com

      Muista ilmoittaa heti Klarnalle ( jos maksu Klarnan kautta!) ja laita laskusi Taukotilaan.

    • Anonyymi

      Tännän hain sinisen "pellavamekon"! Ei pellavaa, eikä koko oikea. Roskiin meni. Se siitä firmasta. Älkää ostako!!

    • Anonyymi

      Älkää vastaanottako noita paketteja! Joudutte maksamaan palautuskuluja . Jos ette vastaanota pakettia niin se lähtee takaisin ilmaiseksi hujiarimyyjälle.

    • Anonyymi

      LUOTTOTIETOJEN HUIJAUSSIVUSTO Helsinki Muoti. Samoja tuotteita eri hinnoilla eikä voi maksaa ns. käteisellä vaan luottokorttitiedot kysytään tunnuslukuja myöten. Laittakaa esto!

    • Anonyymi

      Huijaussivusto.
      Tilasin 35€ housut ja sain niin laaduttoman tuotteen joka ei edes mahtunut päälle.
      Onneksi VISA/Pankki palautti rahat kun ilmoitin jo pian tilauksen jälkeen että olen joutunut huijauksen kohteeksi. Vaativat toki ensin olemaan asiakkaaseen yhteydessä, mutta kun ilmaiseksi ei saanut palauttaa ei pankki vaatinut enempää.

    • Anonyymi

      Vaimosi ei ole ainoa. Itse kirjoitin sinne @ kedäkuussa ja kupasivat selvittää ja nyt heinäkuussa @:stit palautuu.

      Kallus riepu, kortti piti kuoletta ja uutta odotellaan 5-7 viikkoa. Näinä päivinä oravannahat ei enää käy. Joten kuoletin kortin, lopetin 43 v yhtiössä olleen pankkitilin. Avasin kilpailijan oven ja siellä lupasivat kortin 2 viikossa, vähän on yli. Kesälomia, koronaa jne.

      Kävimmw mieheni ja lasten kanssa tiukan keskustelun ja valitettavasti yksi mätä hedelmä.... Jne.

      Meillä kukaan ei ENÄÄ osta Fb:tä ja mahdolliset hankintapaikat selvitetaan. On myös hyvä muistaa uudet tullisäännöt.

    • Anonyymi

      Tilasin Helsinki Muoti- verkkokaupasta ihanan pellavaisen maximekon. Sitä odotin aikani. Tulihan se Kiinasta, mutta kaikkea muuta kuin pellavainen. Keinotekoista kiinalaista kangasta. Ajattelin palauttaa, mutta firman "supportin" ohjeet olivat niin kiinalaiset ja olivat koneellani vain tunnin (sattuneesta syystä, ettei homma menisi putkeen), että harkitsin antavani jutun kuvineen lehdistön ja netin käyttöön. Ehkä vielä lähetän mekon, käsittääkseni omalla kustannuksellani Kiinaan. Ja palautteen sai myös Klarna Bank. Eivät vaivaudu ottamaan selvää kaiken karvaisten firmojen taustoista. Rahamme kyllä välittävät liukkaasti huijarifirmoille!

    • Anonyymi

      googlaa helsinki muoti. alimpana ohjeet palauttamisesta. ne on englanniksi.

    • Anonyymi

      Komppaan tätä. Erehdyin tilaamaan miesten housut ja sain villapaidan. Eniten ihmetyttää että Klarna toimii tässä maksun välittäjänä?
      t. Jussi

    • Anonyymi

      Tilasin tuotteita, maksoin ne. Sain paketin, mutta vaatteet ei vastanneet ollenkaan sitä mitä olin tilannut. Mutta tuotteiden palautus olo tehty lähes mahdottomaksi. En tilaa enää kuin luotettavista lähteistä tavaraa

    • Anonyymi

      Menin halpaan ja tilasin Pellava mekon joka piti maksaa samantien... 5.7-21 tapahtui tämä eipä ole mekkoa näkynyt??? Varokaa!!

    • Anonyymi

      Juuri kävin katsomassa kyseisiä nettisivuja FB-mainoksen innoittamana. Kivan näköisiä vaatteita, mutta jäätävät kirjoitusvirheet ja "huono suomi" herätti epäilykset, jotka näemmä oli ihan oikeutetut. Uusien putiikkien taustoja kannattaa googletella, etenkin jos sivut on tolla lailla aika oudot.

    • Anonyymi

      Älkää tilatko mitään . Minä menin halpaan ,tilasin ja maksoin Klarnassa . Luulin tilaavani kotimaista kun oli Suomen lippu ja kaikki . Tuotteeni maksoi onneksi vain 29,99,tilausvahvistus tulos- postiin ja eilen Posti ilmoitti että on saapunut mutta pitää tullata . Tullaaminen ei onnistu kun ei ole IOSS tunnusta . Postin kautta palvelu maksaisi enemmän kuin tuote. Oppia ikä kaikki ,pistän pelin poikki ja kärsin kipurahat mutta enempää en uhraa rahaa / aikaa asialle .

      • Anonyymi

        Myös minua hämäsi heidän erittäin luotettavan näköinen verkkosivu Suomen lipun kera.
        Tuollaiseen pitäisi virkavallan puuttua. Ei auttanut muu kuin lähettää kiinaan 64€


    • Anonyymi

      Tilasin liikkeestä mekon. Sain ilmoituksen, jotta se on tullut postiin. Maksoin tullimaksut ja nyt lähden jännityksellä postiin katsomaan saanko paketin vai en.

    • Anonyymi

      Voihan kiinankauppa. Tilasin minäkin kauniin pellavaoletetun mekon, maksoin tullin ja sain kuukauden odottelun jälkeen ruman polyesteri rievun. Laitoin s-postia ja sain monimutkaisen palautusohjeen. Mutta palauttaminen pakettina maksaa siis enemmän kuin itse ostos. Ei kai auta kuin maksaa Klarna lasku ja oppirahat tästä..voi perse ku harmittaa...

    • Anonyymi

      .Minäkin menin rysään. ÄLKÄÄ OSTAKO TÄÄLTÄ MITÄÄN, KOSKA ETTE TULE SAAMAAN KUNNOLLISTA TUOTETTA. Hyvä, että kiinankauppa tyrehdytetään korkeilla tullimaksuilla.

      • Anonyymi

        Sama juttu. Menin myös lankaan ja maksoin yli 60€ kahdesta täysin kelvottomasta ns tunikasta. Palautus olisi ollut kalliimpi ja monimutkainen. Helpompi oli maksaa ja heittää ns. tunikat roskiin


    • Anonyymi

      Kehottaisin boikotoimaan myös Klarnaa, koska on tiroinen ongelmasta. Mutta ei puutu siihen! Maksuvaihtoehtoja löytyy!

      • Anonyymi

        Minä sanoin itseni irti Klarnan palveluista. . Maksaa voi muutakin kautta, näin tein🙋🏻‍♀️


    • Anonyymi

      Rahat menivät siis hukkaan täälläkin.

    • Anonyymi

      Pakettini tuli ja nyt se on tullissa. Pitäisi löytää yrityksen IOSS koodi jotta saan paketin tullista. No eipä löydy. Ei ole tilausvahvistuksessa niin kuin piisi olla. Taitaa jäädä paketti tulliin.

    • Anonyymi

      kiitos tästä kommentti kentästä, tein myös saman virheen ja menin tilaamaan täältä. mutta luin tämän ketjun ja laitoin englanniksi ja suomeksi spostin tuohon gmail posti osoitteeseen että perun tilaukseni. sain vahvistuksen tilauksen peruuttamisesta klarnalta sekä kaupaltakin.

    • Anonyymi

      Tilasin myös mekon tuolta ja nyt paketti odottaa tullausta, joka ei onnistu niin millään. Sain kuitenkin laskurista alv summan, joka pitäisi maksaa postin 2,99€, mutta missään ei maksulinkkiä. Mitä tapahtuu, jos jätän kokonaan paketin sinne ja maksan kuitenkin Klarnan laskun? Taitaa tulla edullisemmaksi niin, kuin maksaa lähes tuplat mekon hintaan nähden. Joutuuko vielä maksumieheksi, kun posti palauttaa lähetyksen Kiinaan?

    • Anonyymi

      Tilasin 2 mekkoa Helsinki-liike, Kiina.? Noin kk sitten, nyt tuli viesti tullimaksusta? En ole koskaan tullimaksuja maksanut, posti laittanut tulli viestin. Soitin klarnaan, eräpäivä mennyt jo mekoista. Sain lisä aikaa maksuun. Mitä teen tullimaksun kanssa, osaako joku neuvoa?

      • Anonyymi

        Jos vaan voit olla hakematta, maksamatta tuotteita, niin älä missään nimessä hae.
        Minä olin niin tyhmä, että kuvittelin sen olevan Suomessa toimiva yritys. Tilasin kaksi pellavamekkoa ja sain kaksi täysin kelvotonta ja muotopuolta puseroa lakanakankaasta.
        Älkää kukaan vaan tilatko sieltä yhtään mitään., jos voi sanoa näin: pelkkää kusetusta
        Eija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaan voit olla hakematta, maksamatta tuotteita, niin älä missään nimessä hae.
        Minä olin niin tyhmä, että kuvittelin sen olevan Suomessa toimiva yritys. Tilasin kaksi pellavamekkoa ja sain kaksi täysin kelvotonta ja muotopuolta puseroa lakanakankaasta.
        Älkää kukaan vaan tilatko sieltä yhtään mitään., jos voi sanoa näin: pelkkää kusetusta
        Eija

        Eija: maksoitko tullin, onko sulla tietoa jos jäädyttää klarnan kanssa maksun ja asia jää siihen. (Haluan siis palauttaa kaikki.) Posti sanoi jotenkin näin? Englannin kielistä vastausta tulee, support? Siis sähköpostiin. Hermostuttaa koko asia. Tulee vaan viestiä, vaatteet matkalla. Nim minä tyhmä.


    • Anonyymi

      Sain tuotteet mitä tilasin mut ihan hirveitä kesti n 1kk

      • Anonyymi

        Miten Maksoit tullin? Nim. Sun ed viesti!


    • Anonyymi

      Kiitos tiedosta, minuakin on lähestytty tullimaksuilla, enkä löydä tullille tarvittavia tietoja. Tietääkseni en ole maksanut kyseistä mekkoa, vaikka tuli klarnalta ilmoitus maksetusta tuotteesta. ärsyttävää!!

    • Anonyymi

      Tilasin ko. Kaupasta yli sadalla eurolla vaatteita. Tuotteet olivat kaikkea muuta kuin luvattiin. Palautus tehty erittäin monimutkaiseksi, klarna pesee kätensä koko sotkusta ja ohjaa vain olemaan yhteydessä toimittajaan.
      Palautus maksoi n. 60€ ja support vastaa jokaiseen sähköpostiin samalla viestillä.
      Klarnaa en aio enää käyttää. Kuluttaja-asiamiehen kautta asia selvityksessä. Suosittelen kaikkia ottamaan sinne yhteyttä Klarnan toiminnasta. Kiinalaisen firman toimintaan eivät pysty vaikuttamaan.

      • Anonyymi

        Sama juttu kävi minulle. Tuotteet eivät todellakaan olleet likimainkaan sitä mitä piti kuvan perusteella olla.
        Sivut, josta tilasin oli erittäin vakuttavat ja äkkisiltään näytti, että olisi suomalainen ja Helsingissä toimiva firma. Älkää missään nimessä kukaan tilatko sieltä mitään


    • Anonyymi

      Minulle on käynyt kun en ole saanut mekkoani. Jota olen odottanut kauan, etsin myös yhteystietoja enkä löytänyt mitään. Huijausta., 😆en on enää netistä mitään koskaan. Kiitos kirjoituksestasi. Eija Purho

    • Anonyymi

      Tilasin mekon, näytti hyvältä. Oli kaikkea muuta kun sain muutaman viikon kuluttua. Aikaa meni 1kk. Ihan järkyttävä kiina riepu. Mekon hinta reilu 30€, palautus Kiinaan 60€.

    • Anonyymi

      Paljon kiitoksia tiedosta! Enpäs sittenkään tilaa yhtikäs mitään tuommoisesta paikasta!

    • Anonyymi

      Tilasin ja peruin samantein, mutta ei vastausta firmalta, ennenkuin ilmoittivat, että tuote tulossa :( Tuli toki, mutta täyttä kiinakrääsää, koko ja värikin mitä sattuu. Otin yhteyttä Kilpailu ja kuluttajavirastoon, mutta eivät voi mitään, kun firma toimii eu:n ulkopuolella. Klarnasta laittoivat laskun odottamaan ja nyt pitäisi laittaa tuote takaisin kovaan hintaan. Halvemmaksi tulee maksaa alkuperäinen lasku. ÄLKÄÄ TILATKO HELSINKI-MUOTI-sivustoilta mitään!!! HUIJAUS! En ymmärrä, miksi Klarna toimii tuollaisten kanssa yhteistyössä????

    • Anonyymi

      Juu,kyllä sitä nyt vedätettiin oikein kunnolla. Yli kk sitten tilasin Helsinki Muodilta "upean punaisen maximekon ". Maksettuani tullit ym.t hain "rätin " tänään postista. Voi siunaa ja varjele. Älkää kuuna kullan valkeena tilatko sieltä mitään. Pelkkää pas...! Maksimekko, mulle polveen asti (haha) "pellava " , mitä lie retonkia. Tilasin runsailla mitoilla 5xl, tuli 2xl. Arvatkaa kiroilinko yhtään, sori. Täysin ihmisten kusetusta ja rahan lypsämistä alaarvoisilla räteillä. 7-vuitiaskin olisi sen rätin osannut tehdä. Mistähän ne mallikuvat oikein on peräisin. Ei ainakaan kyseisen firman omia. Tulipahan kalliit oppirahat kork 2 euron rätistä. Tulleineen ja postin kuluineen yli 50. Kannattais ilmottaa Klarnalle tästä toimijasta. Ikinä, en IKINÄ tilaa mistään verkkokaupasta yhtään vaatekappaletta, ennenkuin olen perinpohjin tutkinut onko firma suomalainen. Helsinki Muoti, älkää menkö halpaan. Niin. Useat firmathan teettää halpamaissa vaatteet. Mutta tämä oli riman alitus ja nimi harhaanjohtava. Huooooh!!!

      • Anonyymi

        Ei Klarnasta irtoa apua. Siirtää vastuun ostajalle. VIRHEELLINEN tuote on palautusohjeiden avainsana. Siitähän ei ole kysymys. Olisipa mahdollisuus panna kuvat tähän! Oppirahaa 70,-
        Kannattaa jakaa tietoa niin paljon kuin mahdollista: ANNA SANAN KIERTÄÄ! Näin autat kanssasisaria välttämään vedätyksen.

        Ainakin nämä ovat samaa puljua: HELSINKI MUOTI , KALEVALA MUOTI, UP MODE.
        Seuraavaksi nimellä SAMPO MUOTI?


    • Anonyymi

      Totta on, täysi huijausfirma. Ja vielä Klarna mukana laskutuksessa. Rahojen mentyä kankkulan kaivoon, kehottavat asiakaspalvelussa ottamaan yhteyttä firmaan.
      Miten tällainen saadaan loppumaan ??? Molemmat yritykset siis täyttä huijausta ?

    • Anonyymi

      Onko kukaan onnistunut palauttamaan tuotteet onnistuneesti takaisin?

      Itse tilasin isommalla summalla ja maksan mielummin postikulut kun laskun. Mutta pakko olla varma, että palautus onnistuu. Epäilyttää heidän antamat ohjeet.

      Ärsyttää!

    • Anonyymi

      Tilasin useamman puseron. Tulivat 3 erässä. Yksikään paita ei ollut saman näköinen kun kuvissa. Jotain hötökangasta ja tosi pieniä kokoja. Ihan shittiä kaikki. Yksi paketti on vielä tullaamatta, jätän väliin.

    • Anonyymi

      Onko kukaan, joka on tuotteet palauttanut, saanut rahoja takaisin?

    • Anonyymi

      Tilasin pellavamekon ko firmalta (Helsinki Muoti) Maksoin laskun Klarnalle ja tuli ilmoityus, että tuote tulee EU n ulkopuolelta, minun on maksettava tulli ja alv, lisäksi postimaksu. Mekko saapui postiluukusta, mutta oli täysin eri kuin minkä olin tilannut. Polyester65, cotton 35. Mitenhän tämän palauttaminen ja rahojen takaisin saanti onnisdtunee? En tilaa enää Suomen ulkopuolelta, ja nettisivuista otan selvää tarkemmin. Olen tosi pettynyt. Silja

    • Anonyymi

      Ei se huijausta ole MUTTA:Tilasin mekon facen mainoksen kautta,luulin sen olevan Suomalainen firma hinnankin perusteella:40e.Mekko tuli 3vk:ssa,jouduin sen tullaamaan:9.97e ja maksamaan postille käsittelykuluja 2.90e.Mekko on väärä,väri ja malli ihan toinen,laatu ala-arvoinen:saumurilla huolettomasti ommeltu,ohut ilmeisesti verhokangas.Palautus maksaa 15e.Saas nähdä tuleeko uusi tai rahat takaisin,tuskin.Eli en todellakaan suosittele!

      • Anonyymi

        Vähiten odottaisi, että HELSINKI MUOTI -nimisen verkkokaupan asusteet tulevat TU HOMINGISTä KIINASTA! Saamillani luokattomilla tekeleillä ei ole mitään tekemistä kuvan kanssa. Kyseessä on ilmiselvä PETOS. JULKINEN VAROITUS TARPEEN!


    • Anonyymi

      Huijareita, älkää ostako mitään

    • Anonyymi

      Aiheellinen varoitus, en tilaa enää koskaan mitään ko firmasta ja muutenkin tulen jatkossa tarkistamaan yritykset joiden kautta voi tilata myös Klarna laskulla. Sanat Helsinki Muoti ja Klarna saivat liikaa luottamaan tätä tilausta tehdessä, enkä tarkastellut taustoja ja ehtoja. Tilasin siis mekon jonka palauttaminen maksaisi nyt enemmän kuin ko mekon hinta. Tein kuluttajaasiamiehen sivun kautta reklamaation ko yritykselle palautuskuluista ja otin yhteyttä Klarnaan, jonne tein palautusilmoituksen ja kerroin tilanteen. Klarnasta lupasivat ottaa minuun yhteyttä 3.8. Vaadin kohtuuhintaista palautusmahdollisuutta. Aika näyttää joudunko maksamaan, vai saanko apua kuluttajaasiamiehen ja Klarnan kautta.

      • Anonyymi

        Itse tein saman, mutta sain vastaukseksi pahoittelut ja että palautuskulut tulee itse kustantaa. Laitoin tänään paketin postiin, saa nähdä hyväksyykö yritys palautusta. Tein Klarnalle myös ilmoituksen sivustosta ja sain vastauksen, että tutkivat asiaa ja tarpeen vaatiessa lopettavat yhteistyön ko. yrityksen kanssa.


    • Anonyymi

      Hei, minä menin myös retkuun ja tilasin pellavatunikan 9.7. 21. En ole tuotetta vielä vastaanottanut, mutta postista tuli pyyntö tullauksesta.

      Haluaisin peruuttaa koko tilauksen, mutta se ei taida enää onnistua, kun paketti on jo kuljetuksessa.

      Miten te muut olette menetelleet? Oletteko joutuneet maksamaan tullin ja palautuskulut? Vai onko peruuutus onnistunut?

    • Anonyymi

      Kiitos varoituksesta! Itse sorruin tähän samaan. Paketti on jo matkalla, niin ei onnistu enää kaupan peruminen. Isosta rahasta ei ole kyse 29,99, enkä ole vielä saanut saapumisilmoitusta postilta, enkä siis lunastanut lähetystä. Tullin maksamisesta tuli postilta tieto, mutta Tullin sivujen mukaan tästä ei menisi tullia, ainoastaan 24 % alv.

      Nyt en tiedä, mitä minun olisi viisainta tehdä. Onkohan minun pakko noutaa paketti ja maksaa siis alv ja palautusmaksu postitse Kiinaan?

    • Anonyymi

      Minäkin olisin ihanat pellavamekot halunnut, mutta koska ei mainintaa materiaalista eikä puhnroa saati osoitetta, niin löysin uteliaisuuttani tänne✌🏻. Kyllä Klarnan pitäisi reagoida lukuisiin reklamaatioihin, vai olisiko jonkun syytä ihan ilmoittaa suoraan huijausverkkokaupasta?

    • Anonyymi

      Tilattiin farkkumekko. Toimitus olikin Kiinasta nimellä Zhou Lin. Piti tullata. Tavaraa ei ole näkynyt ainakaan vielä.

    • Anonyymi

      Tilasin 3 tuotetta, mikään ei vastannut kuvausta materiaalin, värin eikä mallin puolesta. Ilmoitin Klarnalle, etten palauta omalla kustannuksella tuotteita, joita en ole tilannut ja joiden palautus maksaa lähes saman kuin tuotteet. Saman ilmoitin myyjälle, joka ilmoittaa myös palautusosoitetta joka s-postissa.

    • Anonyymi

      Tilaisin myös PELLAVAmekon, tuli polyesteri mekko😠😂😠😠. Ei tullut myös tiausvahvistusta. Oli hankala tullattava. Oppirahat tuli maksettua. Eka kerta verkkokaupasta ja viimeinen.

    • Anonyymi

      Minäkin tilasin "pellavamekon" helsinki muodin kautta. Järkyttävä rätti tuli, ei ollut minkäänlaisia lappuja, materiaali tai pesuohjeita,, eli ei enää ikinä sieltä mitään☹

    • Anonyymi

      Onko kukaan palauttanut onnistuneesti? Kiitos jos voisit kertoa kokemuksia tästä 🙏Tilasin n. 90 euron ostoksen, hain tutotteet eilen postista (ei tullausmaksua). Posti ilmoitti että palautus maksaisi noin 60 euroa... haluasin nyt silti palauttaa... Lasku klarnan kautta, tällä hetkellä jäähyssä. Tämä on niin hujausta 🤬

    • Anonyymi

      Onko kukaan jättänyt huomioimatta postin ilmoituksen tullauksesta? Eikö paketti palauteta silloin takaisin lähettäjälle?

      Mitä tapahtuu, jos en tullaa lähetystä ja lähetys palautetaan lähettäjälle?
      Onko toimitusehtojen "uhkaus" totta, että minä maksan kaikki kulut?

      Onko joutunut todella ylimääräiseksi maksumieheksi?
      Kuinka paljon jouduit maksamaan avaamattoman ja tullaamattoman paketin palautuksesta?

      • Anonyymi

        Mulla sama tilanne. En lunastanut pakettia. Laitoin huijarifirmalle sähköpostia etten aio hakea pakettia. En saanut tilausvahvistusta eivätkä vastanneet mitään sähköpostiini. Lasku odotustilassa ja odotan Klarnalta sähköpostia mitä nyt tapahtuu.


    • Tilasin 4.7. pellavamekon Helsinki muodista. Klarnalle ilmoitin, että en ole saanut pakettia, lasku olis i pitänyt maksaa jo 18.7. Tiedustelin pakettia lähettäjältä, minulle vastattiin, että se on lähtenyt Kiinasta. Sitten tuli Postin viesti, että mekosta pitää maksaa 2,90 kuljetusmaksua ja vielä tullata se: alv-maksu oli hiukan alle 8 euroa. Tänään hain mekon postista. Tulipa kallis rätti: 29,99 8 2,90. Mekon piti olla kokoa xl, mutta on ehkä kokoa s. Ilmoitin Klarnalle, että ongelma on ratkaistu. Maksoin laskun, koska halusin päästä koko asiasta eroon ja unohtaa sen. Klarnan app:ssä tavaran toimittajan kohdalla lukee Up mode, jonka linkki johdattaa ranskalaisille muotisivuille. Ottaa tietenkin päähän menetetty raha, mutta tämä oli opetus mulle, etten enää tilaa rättejä netistä. Älkää siis tekään tilatko tuolta mitään, ettette pahoita mieltänne!

      • Anonyymi

        Kysyin postista mekkoani ja tullausta. Posti otti 3,30 käsittelymaksua.
        Ei tavaraa. Oma postin kautta ei tullaus onneksi onnistunut. Posti lähettää takaisin, kun en tullaakaan. Odotan rahoja Klarnalta.


    • Anonyymi

      Sain vaatteet ja olivat taattua kiinankamaa, eli eurolla saa euron vaatteen. Toimitus kesti n. kuukauden ja mitään ylimääräisiä puheluja, viestejä tai s- posteja ei ole tullut. Ainoan huijauksen huomasin harhaanjohtavassa mainonnassa, muka kotimainen, mutta sekin selvisi jo kun olin tilausta tekemässä, silti tein. Ihan piti hinta laatu paikkansa.Tuote oli kokotaulukon mukainen ja näköinen.

    • Anonyymi

      Minulle tuli tilaamani vaatteet mutta sellaista paskaa en ole ennen nähnytkään. Niin huonoa kangasta ja huonosti ommeltu. Piti olla pellavaa ja sitä se ei ole nähnytkään. Klarnan kanssa olen asiasta keskustellut, en halua maksaa vaatteita jossa ei pidä kuvaus ollenkaan paikkaansa. Ja itse pitäisi maksaa palautuksesta kiinaan ja se maksaa maltaita. Eriasia olisi jos vaate olisi ollut sitä mitä piti niin maksaisin mutta mielestäni minun ei kuulu maksaa jos mikään siinä vaatteessa ei pidä paikkaansa, pitäisi heittää roskiin ja saada maksuhyvitus. Noita ei kukaan huoli edes ilmasiks

    • Anonyymi

      Huijarisivusto tämä on. Firmalla ei mitään tekemistä Helsingin tai Suomen kanssa. Kuvittelin, että Klarna on luotettava yhtiö ja tekee jonkinlaiset selvitykset asiakkaistaan, mutta väärin luulin. Tilasin ja aivan hirveää tekstiilijätettä tuli pikkuruisissa pusseissa Kiinasta. ”Pellavaatteet” ovat todellisuudessa ryppyisiä tekokuitumyttyjä. Palautusjärjestelmä on kallis ja todennäköisesti pelkkä jatkohuijaus. Heitin kamat suoraan roskiin ja kärsin tyhmyyteni nahoissani.

      • Anonyymi

        Rikosnimike tämänkaltaiselle toiminnalle lienee PETOS. Näköjään Klarna mahdollistaa sen jatkumisen siirtämällä kaikki jo ennalta tuhoon tuomitut jatkotoimenpiteet asiakkaan hoidettaviksi. Sen sijaan lasku tulee nopeasti.


    • Anonyymi

      Aivan surkea "pellavahousut", ihan ohutta kangasta ,ehkä kuitenkin puuvillaa. Mitoitus mitä sattuu. Pehmeää kangasta tunika oli lyhyt, huolimattomasti ommeltu pusero täyttä keinokuitua. Helsinki muoti käyttää Suomen lippua mainoksessaan, törkeää väärinkäyttöä. Tuotteet eivät ole miltään osin suomalaista. Onko kukaan tehnyt ilmoitusta Kuluttajavirastoon? Olisi aiheellista.

      • Anonyymi

        Tein juuri sähköisesti ilmoituksen Kuluttajavirastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein juuri sähköisesti ilmoituksen Kuluttajavirastoon.

        Kuluttajaviraston vastaus:
        "Kuluttajaneuvonnalla ei ole keinoja kiinalaisten verkkokauppojen suhteen. Kannattaa aina ennen tilausta käydä läpi yrityksen verkkosivut ja selvittää vastapuolen yhteystiedot."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein juuri sähköisesti ilmoituksen Kuluttajavirastoon.

        Hienoa, että teit ilmoituksen Kuluttajavirastoon. Itse en ole postimyyntejä harrastanut, mutta nyt menin "halpaan" ja tilasin pellavamekon, joka on kaikkea muuta kuin kuvat kertoo. M koko tuli ehkä XS, pellavasta ei tietoakaan, ohutta läpinäkyvää asusteeksi kelpaamatonta tavaraa. Malli kokonaan eri kuin tilaamani tuote jne....Laitan myös Kuluttavavirastoon ilmoituksen.


    • Anonyymi

      Ensimmäinen kerta, kun jouduin tällaisen huijauksen kohteeksi. Sain kyllä ajallaan mekon, mutta sehän nyt oli kaukana esitellystä tuotteesta, huh huh! Selvittelin palautusta ja olisihan sen voinut pari lomaketta täyttämällä palauttaa maksamalla itse postimaksut. Olisi tullut kalliimmaksi postittaa kuin maksaa rätti. Oppirahat maksettu ja tullauskin tuli tehtyä eka kertaa :-)
      Jatkossa ostot vain Suomesta tai varmasti oikealta toimijalta (Y-tunnus tms.)
      Lahjoitan vaatteen Pelasturarmeijalle, jos vaikka joku haluaa...

    • Anonyymi

      Perhana soikoon menin ja tilasin 🤪🤪 no oliko mekko samanlainen kuin kuvassa no ei ollut 🤬

    • Anonyymi

      Täkäläinen firma pitäisi saada vastuuseen. Kun tilasin niin niin heti ilmoitettiin eräpäivä ,mutta tavara ei ollut tullut joten en maksanut. Sitten tulikin Kärnä pankista karhuumaviesti johon oli lisätty 5€ lisä.En tietenkään maksa tyhjästä. Älkää ihmeessä tilatko heiltä MITÄÄN.

    • Anonyymi

      Tilasin ja maksoin housut Klarnalle heti. Parin viikon päästä tuli Postilta ilmoitus että pitäisi tullata ja linkki. Poikani hoiti asiaa ja alkoi epäillä tutkittuaan asiaa

    • Anonyymi

      Ei Klarna ymmärrä tätä huijausfirmaksi. Käskevät selvittämään asiaa myyjän kanssa ja ovat muuttaneet jopa firman nimen. Yrittävät väsytystekniikkaa niin, että asiakas lopulta maksaa tuotteen, kun ei jaksa tapella. Lähetys Kiinaan seurannalla maksaa 56€. Että silleen !!!!

    • Anonyymi

      Juuri tähän lankaa langennut, tulee jos jo kin näköisiä numeroita ja sitten lähetystä ei laiteta, ellei maksa 1e maksua siitä, että tuote lähtee jatkamaan matkaa. Olen Klarnaan olljt yhteydessä, katsotaan miten käy. Tuote jo maksettu.

    • Anonyymi

      Nyt näyttää vaihtavan nimen Espoon muoti ☹️ Perkeleen kusettajat

    • Anonyymi

      Katselin Instagramin mainoksen tuotteita.
      Kivoja vaatteita.
      Kuvassa.

      Kiitos, kun olette infonneet.
      No en takuulla tilaa.

      Aattelin laittaa Installe käryytyksen.
      Iha kakkahuijausta,

    • Anonyymi

      Ilmeisesti saan paketin,koska tullasin se eilen netissä. Ja maksoin postin käsittelymaksun ja arvonlisäveron yhteensä noin 11,00 euroa. En tiedä vielä mitä saan,mutta kalliimpi on tämän maksun verran,MUTTA palautus tulisikin paljon kallimmaksi.

    • Anonyymi

      Kävin sähköpostikeskustelua Helsinki muodin kanssa. En suostunut palauttamaan tilaamaani mekkoa kiinaan. Sain tuotteesta 40% alennusta, enempään eivät taipuneet. Parempi tuokin, kuin et olisin huijatuksi tulemisesta täyden maksun maksanut. Olen kyllä vihainen Klarnalle, kun ovat tuollaisissa bisneksissä mukana. Kuluttaja asiamieheltä tuli vain viesti, että vähän niin kuin oma vika, kun en tutustunut verkkosivuihin tarkemmin. Kiinan kaupoille eivät voi mitään.

      • Anonyymi

        Mitä sähköpostiosoitetta käytit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sähköpostiosoitetta käytit?

        [email protected]
        Oon surkea englannissa, joten kirjoitin viestit Google kääntäjää käyttäen.


      • Anonyymi

        Klarna siirtää vastuun ostajalle.
        Riittää, kun lukee ko. verkkobisneksen sivuston alareunassa olevat tiedot ja ehdot - ja yrittää saada niistä selkoa. Varma päänsärky. Kiinalaisessa kaupanteossa ei näköjään tunneta käsitettä hyvä kauppiastapa, rehellisyydestä puhumattakaan!


    • Anonyymi

      Tein rikosilmoituksen verkkokaupasta, joka nyt on helsinki-fashion.fi. Soitin myös Klarnaan ja ilmoitin tästä huijaussivustosta, jonka kanssa tekevät yhteistyötä. Näiden viestien perusteella moni muukin on tehnyt niin ja silti yhteistyö jatkuu. Pitäisi tehdä joukkokanne tätä Klarnaa vastaan!

      • Anonyymi

        Nimenomaan!


      • Anonyymi

        olen aivan samaa mieltä joukko kanne jakaikille mahdollisille sivuille. . itse tulin huijatuksi todella pahasti, uhkaavat ulosotolla.. siitä vaan eikö . pyydän sitten ulosotto miehen lukemaan nämä lukemattomat huijaukset joita todella suuri joukko ihmisistä on saanut kärsiä. minulla on oikeusturva vakuutus. joten . älkää ihmeessä maksako mitään ei yhtään mitää älkääkä koskaan tilatko mitään zulalta älkää myös luottako klarnaan täyttä pa...skaa


    • Anonyymi

      Kiitos varoituksesta!

    • Anonyymi

      Joo tilasin mekon. Kun se tuli niin ei ollut ollenkaan kuin kuvassa. Pellavannäköinen mekko oli jotain todella ohutta polyesterikangasta, minkä saumoista roikkuu lankoja ja kangas rispaantunut. Jos palauttaa niin joutuu maksamaan jäljitettävän lähetyksen

    • Anonyymi

      Huom! Huijarifirma näyttää vaihtavan useasti nimeä, käyttää suomalaisten kaupunkien nimiä. Espoo muoti ja Vanhakaupunki muoti jne! Kuvat kaikissa samantyyppiset ja hinta jotain 34,99 euroa.
      Ja edelleen Klarna hyväksyy tämän firman yhteistyökumppanikseen vaikka on tietoinen huijarin toiminnasta?

      • Anonyymi

        Klarnan toimintaperiaatteeet voi syystäkin asettaa kyseenalaisiksi. Minun luottamustani se ei enää nauti.


    • Anonyymi

      Klarna boikottiin!!

    • Anonyymi

      Tilasin pellavatunikan joka oli ihan jotain muuta materiaalia, pellavasta ei tietoakaan. Tuotteen palauttaminen on tehty todella hankalaksi. Pitää täytellä jotain palautuslomakkeita, lähettää kalliina pakettina seurantatunnuksella aina Kiinaan saakka, jolloin hintaa tulee monikertaisesti tuotteen hintaan verrattuna. Kun lähetin tuotteen takaisin kirjeenä, koska hinta oli paljon edullisempi, ei palautus ole viikkokausiin mennyt perille. Kun kyselen perään ja pyydän hyvittämään Klarnan laskun, mitään ei kuulemma tehdä, koska en lähettänyt tuotetta pakettina. Nyt Klarna -maksu on tauolla selvityksen ajan, mutta pahasti näyttää siltä, että joudun kuitenkin maksamaan palauttamani tuotteen. Ihan selkeää huijausta ja rahastusta. Olisi pitänyt käydä näillä sivuilla ennenkuin tilasin mitään. Tuotteen saaminen jo kesti viikkoja, olisi siitä jo voinut päätellä ettei kannata noutaa pakettia lainkaan.

    • Anonyymi

      Oppirahat maksettu, halpaan menin. Nyt katson aina että Y-tunnus Suomessa. Mekko oli karsea.

    • Anonyymi

      Tehkää Trust pilotiin arvostelu!! Olisipa tämä keskustelu ollut tehty aiemmin, menin lankaan ja tilasin täältä aiemmin alkukesästä. Sain tuotteet, mutta olivat täyttä roskaa. Kiinaan maksaa postikulut jotain 50e plus tullit niin ei mitään järkeä. Sietäisivät hävetä.

    • Anonyymi

      En noutanut pakettia postista, kun kuulin, että tämä on huijausfirma. Ei tosin palautunut sinne mistä lähtenyt. Nyt Klarna selvittää laskun tilaa, johon ei palautuksesta huolimatta tullut muutosta. Menee ensi viikolla tutkintaosaatolle.

    • Anonyymi

      Tilasin kesäkuussa, seurasin postin sivuilta paketin kulkua. Tuli Suomeen heinäkuun lopulla. Postin sivulla sen jälkeen teksti, että paketti on kuljetuksessa, kunnes tänä aamuna tieto, että paketti on palautettu, koska sitä ei noudettu! Mitään tietoa paketin saapumisesta en ole saanut.
      Samoin tapahtui pari vuotta sitten, silloin jouduin Klarnalle maksamaan palautuneen tuotteen hinnan. Silloinkaan en saanut ilmoitusta tuotteen saapumisesta. Yrityksellä oli silloin eri nimi, mutta toimintatapa aivan sama.
      Älkää hyvät ihmiset langetko näihin huijauksiin!

    • Anonyymi

      Tehkää hyvänen aika KAIKKI rikosilmoitus poliisille, sen voi tehdä netin kautta.Itse olen jo suomi-muoti.com:ista sen tehyt, mutta luettuani tämän ketjun teen sen myös Klarnasta

    • Anonyymi

      VAROITUS
      Hyvät siskot!
      Älkää missään nimessä tilatko mitään Helsinki Muoti -nimisestä verkkokaupasta! Täyttä huijausta. Ensinnäkin firman nimen perusteella vähiten olettaisi, että tavara tulee TU HONGMINGISTÄ Kiinasta! Joten joutuisit maksamaan myös tullauksen ja postin käsittelyn.
      Tuotteet ovat ala-arvoisia, kaikkea muuta kuin kuvien ja selostusten mukaiset. Nähdäkseni kuvat ovat muualta hankituista, laadukkaista vaatteista. Niiden pohjalta on sitten kursittu surkeita, huonolaatuisia jäljitelmiä. Pettymykseni oli suuri. Mielestäni kyseessä on selvä petos. Riepujen palautus pitäisi tehdä omalla kustannuksella, siis Kiinaan! Ja milloinkahan olisi toivoa saada rahansa takaisin? Käykääpä huviksenne ao. firman aloitussivulla ja vilkaiskaa ohjeiden ja ehtojen määrää! Niihin lähemmin tutustumisesta ja yrityksestä ymmärtää seuraa varma päänsärky.
      Maksu Klarnan kautta. Eräpäivä ennen kuin paketti ehti tulla. Olen aina tunnollisesti maksanut laskuni viimeistään eräpäivänä. Tässä tapauksessa menetin yli 70,- Melkoiset oppirahat.
      Otin yhteyden Klarnaan, siis laskuttajaan. (Varmasti en ole ainoa ko. tapauksessa.) Klarna on minulle tuttu useammankin verkkokaupan yhteydestä ilman mitään ongelmia tavarantoimittajien kanssa. Sieltä selostettiin, että olisin voinut pyytää laskun siirtämistä taukotilaan ja odottaa lähetyksen saapumista. En tiennyt tästä. Siinä tapauksessa vaatteet olisi siis pitänyt ensin kustantaa takaisin Kiinaan ja odottaa tietoa niiden perilletulosta ym. ym. En tietenkään ryhtynyt maksamaan vielä lisää ja näkemään niin paljon vaivaa, varsinkin, kun lopputulos on epävarma. Toivotonta.
      Itse sanoisin yhteistyökumppanuuden irti tällaisista huijausfirmoista. Mitä useampi ikävä yhteydenotto petettyjen ostajien taholta, sitä todennäköisemmin myyjäyrityksessä on jotain vialla. Eikö sen jo pitäisi hälyttää? Valitettavasti tällaisia yrityksiä on ja niitä tullee lisääkin niin kauan kuin petkutettavia löytyy. Ja löytyyhän heitä! m.o.t.

      PS. Kuluttajan oikeuksien ja suojan kannalta ryhmäkanne lienee ainoa tapa saada eliminoitua nämä huijarit.

      • Anonyymi

        Kyllä, näyttää siltä, että ryhmäkanne on ainoa keino, jolla saataisiin tämä asia ratkaistuksi!


    • Anonyymi

      Minä sain tilaukseni kyllä, tullauksen jälkeen. Kun avasin paketin, pellavainen housuasu paljastui ohuen ohueksi keinokankaiseksi. Tilasin koon XXL (käytän vaatteita koko 44) eikä paita edes mennyt päälle.
      Klarnasta sen verran, että veljeni maksoi sen kautta ja muutaman päivän kuluttua kortti ei toiminut. Pankki ilmoitti että joku oli yrittänyt ostaa sillä autonosia USAsta. Klarnan asiakkaiden korttitiedot oli joutunut vääriin käsiin. Älkää maksako Klarnan kautta mitään.

      • Anonyymi

        Korttitiedot? Ei Klarnan kautta tarvitse korttitietoja antaa, juuri sen takia käytän Klarnaa. Klarna laskuttaa suoraan, ainakin minä olen aina saanut Klarnalta laskun. Koskaan en ole korttitietoja sinne antanut!


    • Anonyymi

      joo huijarisivu. Jo nimi on outo. Samoin muita yhteystietoja kuin sähköposti kaavake.

      Myö esim kenkiä on aina jokaista kokoa, ei normaalikaupassa, aina joku on loppunut. Ja Outlet kaupassa oli täysinä sarjoja , juuri ostin toisesta Outlet joutui monta mallia katsomaan että sai 44 ja sekin oli viimeinen kappale.

      Aikoinaan tilasin kiinasta MBT kenkiä, verkko-osoite oli joku suomen menkä.fi, siis 10 vuotta sitten. Sain sopivat kengät, toki ehkä ei aidot oli alle puoli hintaa.
      Mutta molemmilla kerroilla Nordeasta tuli uusi kortti ja kehotus lopettaa vanhan kortin käyttö. Ei mitää erikoista muuta tietoa.

    • Anonyymi

      Sama kokemus. Selvitetty on, ei auta. Klarna rahoittaa kiinalaista huijaria. Sama huijari myös nimillä Espoo- muoti, byamandalehto, Noora Koivu. Rahat meni, haisevat rätit jäi.

    • Anonyymi

      Olen heinäkuussa tehnyt tilauksen. Siirtänyt jo kerran eräpäivää, se on nyt 29.8.
      Tuotteet ei ole tulleet. Ostin Klarnsn laskulla, iloimuyin asiasta sinne. Laskuni on holdilla kunnes saan selvitettyä tän.
      Muten tulee nyt toimia. Pld voisko joku auttaa mua.

      • Anonyymi

        Mulla sama tilanne, tilasin tunikan 34,99 e.
        Lasku Klarnan kautta.
        Ei tullut tilausvahvistusta eikä tunikaa.

        Ilmoitin Klarnalle, että sain tilauksen jälkeen tietää, että myyjä on huijari enkä aio lunastaa pakettia. Klarnan mukaan se ei riitä, vaan piti olla myyjään yhteydessä . Sain heiltä sähköpostin ja ilmoitin englanniksi etten nouda pakettia. Eivät vastanneet mitään sähköpostiini.

        Paketti tuli enkä lunastanut sitä, lähti takaisin minne lie.

        Lasku on ollut odotustilassa jo kohta kuukauden verran .
        Ei ole kuulunut mitään Klarnasta eikä huijarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama tilanne, tilasin tunikan 34,99 e.
        Lasku Klarnan kautta.
        Ei tullut tilausvahvistusta eikä tunikaa.

        Ilmoitin Klarnalle, että sain tilauksen jälkeen tietää, että myyjä on huijari enkä aio lunastaa pakettia. Klarnan mukaan se ei riitä, vaan piti olla myyjään yhteydessä . Sain heiltä sähköpostin ja ilmoitin englanniksi etten nouda pakettia. Eivät vastanneet mitään sähköpostiini.

        Paketti tuli enkä lunastanut sitä, lähti takaisin minne lie.

        Lasku on ollut odotustilassa jo kohta kuukauden verran .
        Ei ole kuulunut mitään Klarnasta eikä huijarista.

        ... tarkennus että paketti sittenkin siis tuli, luulin ensin etten kuule koko huijarista mitään..


    • Anonyymi

      Minulle kävi juuri nuin BELIVE GMBH : n kanssa tilasi Helsinki Muodista takin . Tuli Kiinasta ala-arvoinen takki , josta vuori rikki. Tilauksessa luvattiin 30 päivän maksuton palautus . Yritykseen ei saa mitään yhteyttä.
      Laskutus on Klarnan kautta . Nyt olen pari kuukautta selvinnyt Klarnan kanssa miten palautan takin . En tietenkään maksa rikkinäisestä tuotteesta.

    • Anonyymi

      Samaan lankaan menin minäkin!! Olisi pitänyt googlata firma ennen tilausta.

      Tuotteet olivat kuvissa oikeasti hyvännäköisiä eikä hintakaan paha. Olisi pitänyt hälytyskellojen soida... Tulipahan nyt oppirahat maksettua! :(

    • Anonyymi

      Nimeni on Noora Koivu, syntynyt ja kasvanut Kalliossassa. .... BUAHHHHAAAA....

      Aikas hyvä käännös koneella mutta virheitä sattuu BUAHHHHAAAAA.....

    • Anonyymi

      Varokaa tätä firmaa. Tuotteet tulee Kiinasta. Ottavat tullimaksun. Jos tavara ylipäätään tulee tai on se mitä luvataan.

    • Anonyymi

      Tämä on niitä samoja huijareita kuin Nora Koivu ym.
      Vaihtaa vaan nimeä koko ajan.
      Samat vaatteet,jotka myydään halvalla ja hyvän näköisinä. Totuus toinen,ei kannata ostaa mitään.

    • Anonyymi

      Olen myös tilannut kyseisestä soreault Helsinki. Eipä ole vaatteita näkynyt🤔 tulevatko Kiinast vai mistä kaukaa? Laatu tuskin hyvä 😵 luulin suomalaiseksi 😵 tuotteet olen maksanut ja monen monta viestiä lähettänyt. No oma vika kun en ottanut enempää selvää. Kipu opettaa 😝

    • Anonyymi

      Vaihtavat nimeä säännöllisesti esim Espoo muoti, Vanhakaupunki muoti, Suomalaiset muoti, Kalevala muoti, Summer Clothing tips, Outlet Fashion , Colourful-Style, Local Fashion, United Fashion, Mode Area, Living-Fashion jne jne ... mutta taustalla toimii tuo kiinalainen ? huijarisivusto Helsinki- muoti . Com !!

      • Anonyymi

        Myös Helsinki Fashion näyttää olevan käytössä


      • Anonyymi

        Ja jaksavat vaihdella nimiä: uusin "Deluxe muoti"
        🤣😅??!!


      • Anonyymi

        "Hämäläiset Muoti"
        tuli nyt vastaan... mutta sivusto näyttää olevan helsinki- muoti.com !


      • Anonyymi

        Myy kamojaan Facessa, Bored Pandassa noilla nimillä. Myös "Alkuperäinen Outlet" toimii tuon helsinki-muoti.com alla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myy kamojaan Facessa, Bored Pandassa noilla nimillä. Myös "Alkuperäinen Outlet" toimii tuon helsinki-muoti.com alla !

        Jos joku osaisi englantia tarpeeksi hyvin, niin voisiko ilmoittaa Bored Pandaan, Faceen ja Instagramiin (?) helsinki-muoti.com huijaussivustosta? Harmi, ettei oma rallienglanti riitä.


    • Anonyymi

      Tilasin kesällä kolme "pellavamekkoa" mutta postissa tulleet mekot eivät olleet pellavaa nähneetkään. Monen mutkan kautta sain palautettua mekot Kiinaan hintaan 60 euroa. Nyt kun olen seurantakoodilla katsellut paketin kulkua, niin on ollut määränpään tullissa jo kuukauden eikä kukaan ole noutanut, eikä todennäköisesti noudakkaan, jonten hukkaan meni palautusrahatkin.

    • Anonyymi

      Täysin huijausta. Kuvat käsitelty eli tuote on kaikkea muuta kuin mitä tilaat. Palautus lähes mahdotonta tai maksaa enempi kuin tuote! Samalla menetin luottoni Klarnaan. Ihmettelin heille miksi ovat tekemisissä tälläisen huijarifirman kanssa, pahoittelivat ja kertoivat toimivansa vain luotettujen firmojen kanssa, uskomatonta!

    • Anonyymi

      Menin tähän samaan lankaan heinäkuussa. Kesämekko oli tullissa syyskuun alussa. Suomessa onneksi toimii hyvin asiakkaan oikeudet. Klarna laittoi laskun tauko tilaan, eli ei peri rahaa ennenkuin ilmoitan vastaanottaneeni kesämekon. Postin tullineuvonta puolestaan ilmoitti, että voin vain jättää tullaamatta ja tuote pyörii Suomessa aikansa ja palautuu Kiinaan. Älkää siis menettäkö rahojanne huijareille. Onneksi olen Suomessa.
      Kesämekoton.

      • Anonyymi

        Ikävä kyllä Klarna pakottaa maksamaan laskun myös odotusajan jälkeen. Lähettävät vakiovastauksia tyyliin ota yhteyttä myyjään vaikka hyvin Klarna tietää ettei siitä mitään hyötyä ole. Ei enää ikinä Klarnan laskuja!


    • Anonyymi

      Voihan v..tu! Minä taidan olla ainoa mies, joka on tähän huijaukseen haksahtanut. Tilasin miesten parit sortsit, parit housut ja takin heinäkuun puolivälissä...hintaa tuli lähes 200€. Kaiken kiireen keskellä olin jo melkein unohtanut koko asian, kunnes eilen tuli postista ilmoitus, että olisi tullattavaa... Siis mitä? Todellakin luulin että asioin Suomalaisessa verkkokaupassa. Heti alkoi kyllä arveluttaa, että tämä ei tainnut olla hyvä juttu. Kuvittelin jo maksaneeni ostokset Klarnan kautta, mutta olin senkin unohtanut kaikessa kiireessä. Laskua tarkemmin tutkittuani huomasin, että olinkin tehnyt ostokset BELIEVE GmbH:sta!! No nimi googleen ja heti löytyi kohtalotovereita täältä😞😞

      No nyt kysymys kuuluukin onko kukaan onnistunut palauttamaan tuotteita ja saamaan rahat takaisin (tai välttämään Klarnan laskun)?
      Kannattaisiko siis jättää vain tuotteet tullaamatta ja antaa palautua mihin ikinä meneekin? Vai tullata ja yrittää itse palauttaa?
      Vai kärsiä tyhmyydestä ja maksaa Klarnan lasku?

      • Anonyymi

        Minä onnistuin! En lunastanut lähetystä ollenkaan postista saamieni ohjeiden mukaan. Jätin siis tullaamatta koko lähetyksen. Paketti palautettiin tullin toimesta lähettäjälle. En ollut maksanut lähetystä vaan laskutus oli Klarnan kautta. Lasku oli siellä jäädytettynä asian selvittelyn ajan. Nyt, vihdoinkin asia on saatu päätökseen ja laskuni on mitätöity Klarnassa. Olen nyt niin helpottunut, menihän asian selvittelyyn muutama kuukausi. En luovuttanut, vaan jatkoin asian selvittämistä, kunnes vihdoin sain tiedon, että laskuni on mitätöity. Summa ei ollut suuren suuri, mutta ihan periaatteen vuoksi päätin taistella. Se kannatti. Toivottavasti tällainen ihmisten huijaaminen saadaan loppumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä onnistuin! En lunastanut lähetystä ollenkaan postista saamieni ohjeiden mukaan. Jätin siis tullaamatta koko lähetyksen. Paketti palautettiin tullin toimesta lähettäjälle. En ollut maksanut lähetystä vaan laskutus oli Klarnan kautta. Lasku oli siellä jäädytettynä asian selvittelyn ajan. Nyt, vihdoinkin asia on saatu päätökseen ja laskuni on mitätöity Klarnassa. Olen nyt niin helpottunut, menihän asian selvittelyyn muutama kuukausi. En luovuttanut, vaan jatkoin asian selvittämistä, kunnes vihdoin sain tiedon, että laskuni on mitätöity. Summa ei ollut suuren suuri, mutta ihan periaatteen vuoksi päätin taistella. Se kannatti. Toivottavasti tällainen ihmisten huijaaminen saadaan loppumaan.

        Onneksi olkoon!Minä sain tänään tiedon, että 10 päivää maksuaikaa🤬 kesäkuussa tilattu,tullaamatta ja s-postia lähetetty molemmille,sekä soitettu Klarnallr monta kertaa! Tänään viimeksi laitoin Klarnallr palautetta.Miten sinä onnistuit ,teitkö jotain,mikä sai huijauksen loppumaan?


    • Anonyymi

      Klarna ilmoitti tänään, että laittaa odottamassa olevan laskun aktiiviseksi eli maksettava on! Ikävää, että Klarna asioi tällaisen huijausfirman kanssa. Toivottavasti joku laittaisi tämän asian julkiseksi, etteivät ihmiset haksahtaisi huijausfirmalta tilaamaan yhtään mitään :(

      • Anonyymi

        Haitko paketin ja sait tilaamasi "tuotteet"? Minä en lunastanut pakettia ja lasku odotustilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitko paketin ja sait tilaamasi "tuotteet"? Minä en lunastanut pakettia ja lasku odotustilassa.

        aiotko odottaa, että paketti palautuu takaisin lähettäjälle? Ja kenties voit olla maksamatta laskua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aiotko odottaa, että paketti palautuu takaisin lähettäjälle? Ja kenties voit olla maksamatta laskua?

        Minä ainakin odotan rauhassa mitä tapahtuu. En lunastanut pakettia ja heinäkuun lopulla paketin seurantatiedoista lukee että lähetys on palautettu lähettäjälle . Ei ole kuulunut mitään. Katsotaan vaatiiko Klarna maksua tuotteesta joka on selvästi huijarifirmasta ja jota en ole lunastanut itselleni. En myöskään saanut tilauksen tehtyäni tilausvahvistusta eikä huijari vastannut viestiini kun ilmoitin etten nouda pakettia. Saa nähdä miten käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin odotan rauhassa mitä tapahtuu. En lunastanut pakettia ja heinäkuun lopulla paketin seurantatiedoista lukee että lähetys on palautettu lähettäjälle . Ei ole kuulunut mitään. Katsotaan vaatiiko Klarna maksua tuotteesta joka on selvästi huijarifirmasta ja jota en ole lunastanut itselleni. En myöskään saanut tilauksen tehtyäni tilausvahvistusta eikä huijari vastannut viestiini kun ilmoitin etten nouda pakettia. Saa nähdä miten käy.

        Kyllä Klarnan pitäisi reagoida siihen että heidän yhteistyökumppani on selvä huijausnarikka! Varmaan ovat saaneet kymmenittäin jos eivät sadoittain ? yhteydenottoja huijatuilta asiakkailta. Eivät voi mielestäni vain kohauttaa olkapäitään ja valitella. Vähintään vaativat sopimuksen purkua huijarifirman kanssa, eivätköhän voi purkaa oman sopimuksensa väärinkäytökseen vedoten.. nyt vaan hipo hopi Klarna! Sopimuksensa purkuun ja nopeasti tai menetätte ison joukon asiakkaitanne minut ainakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Klarnan pitäisi reagoida siihen että heidän yhteistyökumppani on selvä huijausnarikka! Varmaan ovat saaneet kymmenittäin jos eivät sadoittain ? yhteydenottoja huijatuilta asiakkailta. Eivät voi mielestäni vain kohauttaa olkapäitään ja valitella. Vähintään vaativat sopimuksen purkua huijarifirman kanssa, eivätköhän voi purkaa oman sopimuksensa väärinkäytökseen vedoten.. nyt vaan hipo hopi Klarna! Sopimuksensa purkuun ja nopeasti tai menetätte ison joukon asiakkaitanne minut ainakin!

        Yritetty on, ei tulosta. Soitin Klarnaan. Välittömästi puhelun jälkeen tuli meili, joka vaikuttaa vahvasti standardivastaukselta.

        *** Ilmoitit hiljattain, että tilauksesi py_1JBOU1DhxXr2yXhBfuesf29X kaupasta Up Mode sisälsi VIALLISIA tuotteita. Olemme asettaneet laskusi taukotilaan siksi aikaa, kunnes otat yhteyttä kauppaan Up Mode ongelman ratkaisemiseksi. Ota yhteyttä kauppaan Up Mode VIALLISIIN tuotteisiin liittyvän ongelman ratkaisemiseksi. Vain Up Mode voi auttaa sinua tuotteisiin liittyvien ongelmien ratkaisemisessa. Muistathan säilyttää kaikki sellaiset tiedot, jotka osoittavat saamiesi tuotteiden olevan VIALLISIA. Klarna voi olla tukenasi myöhemmin ainoastaan, jos sinulla on antaa todiste tuotteiden VIALLISUUDESTA sekä osoitus siitä, että olet YRITTÄNYT ottaa yhteyttä suoraan kauppaan Up Mode. Ratkesiko ongelmasi? Kun olet hoitanut asian suoraan kaupan kanssa, voit ratkaista ongelman helposti Klarna-sovelluksessa. ***

        Helposti, my ass!
        VIALLINEN on avainsana, jolla päästään vastuusta.
        Kyseessähän ei ole viallinen tuote, vaan ALA-ARVOINEN TEKELE, jolla ei ole mitään yhteistä ilmoituksen kuvan ja selostuksen kanssa. Selvä vedätys. Yhteydenpito on tehty toivottomaksi. (Palautusosoite on näkemisen arvoinen!) Nähtävästi näin tämä huijarifirma tekee hyvinkin tuottoisaa bisnestä petoksillaan - Klarnan avustuksella. Se todennäköisesti saa siivun tästä toiminnasta.

        Menetin rahaa yli 70,- Melkoiset oppirahat. Samalla meni luottamukseni Klarnaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetty on, ei tulosta. Soitin Klarnaan. Välittömästi puhelun jälkeen tuli meili, joka vaikuttaa vahvasti standardivastaukselta.

        *** Ilmoitit hiljattain, että tilauksesi py_1JBOU1DhxXr2yXhBfuesf29X kaupasta Up Mode sisälsi VIALLISIA tuotteita. Olemme asettaneet laskusi taukotilaan siksi aikaa, kunnes otat yhteyttä kauppaan Up Mode ongelman ratkaisemiseksi. Ota yhteyttä kauppaan Up Mode VIALLISIIN tuotteisiin liittyvän ongelman ratkaisemiseksi. Vain Up Mode voi auttaa sinua tuotteisiin liittyvien ongelmien ratkaisemisessa. Muistathan säilyttää kaikki sellaiset tiedot, jotka osoittavat saamiesi tuotteiden olevan VIALLISIA. Klarna voi olla tukenasi myöhemmin ainoastaan, jos sinulla on antaa todiste tuotteiden VIALLISUUDESTA sekä osoitus siitä, että olet YRITTÄNYT ottaa yhteyttä suoraan kauppaan Up Mode. Ratkesiko ongelmasi? Kun olet hoitanut asian suoraan kaupan kanssa, voit ratkaista ongelman helposti Klarna-sovelluksessa. ***

        Helposti, my ass!
        VIALLINEN on avainsana, jolla päästään vastuusta.
        Kyseessähän ei ole viallinen tuote, vaan ALA-ARVOINEN TEKELE, jolla ei ole mitään yhteistä ilmoituksen kuvan ja selostuksen kanssa. Selvä vedätys. Yhteydenpito on tehty toivottomaksi. (Palautusosoite on näkemisen arvoinen!) Nähtävästi näin tämä huijarifirma tekee hyvinkin tuottoisaa bisnestä petoksillaan - Klarnan avustuksella. Se todennäköisesti saa siivun tästä toiminnasta.

        Menetin rahaa yli 70,- Melkoiset oppirahat. Samalla meni luottamukseni Klarnaan.

        Sama juttu, ostajalla ei ole mitään turvaa huijareita vastaan. Klarna saa varmaan huijarilta hyvät rahat yhteistyöstä...


    • Anonyymi

      Vaikuttaa todella epämääräiseltä firmalta. Kyselyihin eivät vastanneet ennenkuin ilmoitan peruvani koko tilauksen. Siinä vaiheessa ilmoittivat ettei tilausta voi perua (peruin kuitenkin). Tuotteista tulee maksaa tulli.

    • Anonyymi

      Tänän tuli mekko monen viikon odottelun jälkeen; aivan järkyttävän kamala tekele, ei vastaa kuvaa lainkaan ja materiaali kaikkea muuta kuin luvattiin. Älkää vaan tilatko tuolta YHTÄÄN MITÄÄN!

    • Anonyymi

      Luultavasti ainoa keino, ainakin vähentää vedätysten laajuutta kuin myös huijariyrityksen tuottoa, on LEVITTÄÄ TIETOA MAHDOLLISIMMAN MONELLE!

    • Anonyymi

      Samaa mieltä, huijattu olo.

    • Anonyymi

      Jos helsinki-muoti.com tulee vastaan facessa, instassa jne niin kommentoikaa , varoittakaa muita etteivät mene halpaan. Kuvat samantyyppisiä, käsiteltyjä, hinnat edullisia tyyliin 34,99 e ja alennusta tarjotaan. Levittäkää tietoa, varoittakaa somessa muita etteivät mene lankaan KLARNAn nimen tai suomalaisuuteen viittatavien nimien takia.

    • Anonyymi

      vaate tuli mut väärä poerk..........lewlelee

    • Anonyymi

      No niin. Nyt Klarna ilmoitti minullekin että voi voi , ota yhteyttä myyjään. Laskun eräpäivää oli jatkettu, ei ollut enää odotustilassa.

      Klarna kehotti ottamaan yhteyttä myyjään, ihanko siitä olisi ollut mitään hyötyä! En vaivautunut enää toiste viestittämään kiinalaisnarikan kanssa. Maksoin laskun pois , saa nähdä mitä muita kuluja Klarna lähettää.

      Lähetin chatin kautta viestiä , että ovat menettäneet ainakin yhden asiakkaan. Maine on jo mennyt monen muun huijatun asiakkaan silmissä. Olisiko Klarnan kannattanut purkaa sopimus huijarifiman kanssa vai oliko liian hyvä diili?

    • Anonyymi

      Hei, samaa mieltä Sebatianin kanssa. Tuotteet tulivat kolmen kuukauden jälkeen, lasku klarnalta tuli aiemmin.
      Tuotteet eivät olleet lähelläkään sitä mitä kuvassa, ei mallin, kuvioinnin eikä koon puolesta. Eikä tuotteessa oleva tuotelappu voi pitää paikkaansa, olivat todella ohutta polyesteriä, vaikka niissä pitäisi olla puuvillaa 35%.
      Tuotteet oli valmistettu Kiinassa, eli niihin piti maksaa lisäksi tullausmaksu.
      Ei viitsi edes yrittää palauttaa tuotetta, jonka tyhmyyksissäni maksoin, koska sähköposti firmaan aivan ihmeellinen ja puhelinnumeron alkuosa oli Venäjälle

    • Anonyymi

      Minäkin tyhmänä tilasin, sain osan tuotteista, pelkkää paskaa. Klarna ei ihme kyllä peri maksua koska reklamoin asiasta. Tein myös ilmoituksen "harhaan johtavasta markkinoinnista" Kuluttajavirastolle. Tällä hetkellä netistä ei löydy yritystä haulla BELIEVE GmbH ! Facebookista kylläkin !!!!???

      • Anonyymi

        Lähettäkää reklamaatiot ja kysymykset epäselvissä kusettajien tapauksissa suoraan
        osoitteeseen : [email protected]

        Ja ottakaa aina kuvakaappaus viesteistä mitä lähetätte laskuttajalle / Klarna:lle !
        Dokumentoikaa kaikki mitä teette toimittajan / laskuttajan kanssa !

        Klarna:n ei saa mitään yhteyttä muuten kuin heidän lähettämän nettilinkin kautta, mitään puhelinnumeroa ei ole tiedossa mihin voisit soittaa epäselvissä asioissa??!! miksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähettäkää reklamaatiot ja kysymykset epäselvissä kusettajien tapauksissa suoraan
        osoitteeseen : [email protected]

        Ja ottakaa aina kuvakaappaus viesteistä mitä lähetätte laskuttajalle / Klarna:lle !
        Dokumentoikaa kaikki mitä teette toimittajan / laskuttajan kanssa !

        Klarna:n ei saa mitään yhteyttä muuten kuin heidän lähettämän nettilinkin kautta, mitään puhelinnumeroa ei ole tiedossa mihin voisit soittaa epäselvissä asioissa??!! miksi ?

        Ei Klarna ota kantaa viallisiin tuotteisiin. Kehoittaa vaan olemaan myyjään yhteydessä.
        Tietävät kyllä, että heidän asiakkaita huijataan.
        Laskun voi laittaa n 2 kuukauden ajaksi odotustilaan, mutta loppujen lopuksi joutuu laskun kuitenkin maksamaan .
        Mutta hyvähän se on tietysti säilyttää kaikki dokumentit.
        Kirjoitusten perusteella voi viestittelyn kautta ehkä saada alennusta, mutta ilmeisesti suurin osa on joutunut maksamaan summan kokonaisuudessaan.. ja palautettaessa muutki kulut päälle.


    • Anonyymi

      Mä tilasin kesäkuun puolivälissä hetken mielijohteesta kaksi kolttua kyseisestä firmasta. Heti tilauksen lähetettyäni tuli sellainen olo että kaikki ei varmaan ole ok, ja googletin firman. Noh! Siellähän oli jo juttua kys. yrityksestä joten päätin heti peruuttaa tilauksen. Ja niinpä heti samana iltana laitoin Upmodeen viestiä että älkää vaan lähettäkö niitä kolttuja mulle, sillä en aio niitä maksaa koska olen P.A. (Pieni valkoinen valhe). Mutta sieltä tuli joku automaattivastaus että viestiä ei saatu perille, kokeile näistä linkeeistä. No en hitossa kokeillut vaan päätin että en sitten nouda lähetystä. No ylläri vaan, paketti kesti matkalla niin kauan että Kiinan tullit astuivat voimaan ja tullista tuli viestiä että maksa tulli. No en maksanut vaan ilmoitin Klarnaan että en ole noutanut pakettia. Laittoivat jäihin. No nyt sitten Klarna ilmoitti että mun on itse saatava yhteys Upmodeen ja hoidettava niin että he voivat vetää laskun pois. Mutta kun tähän Upmode-firmaan ei saa yhteyttä! Taas tuli bumerangivastaus että kokeile näistä linkeistä. No en hitto vie kokeillut kun en uskalla heidän linkkejään availla.
      Loppuviimein meni hermo ja maksoin sen yli 80e niistä olemattomista koltuista ja samalla maksoin loputkin maksut mitä Klarnalle oli. Laitoin myös aika kitkerän aspalautteen Klarnaan ja sanoin yhteistyömme irti.
      Ihan sama on maksaako laskun ennen kun saa tuotteen, kun näköjään se on maksettava joka tapauksessa kumminkin jos huijari kohdalle osuu.

      • Anonyymi

        Ihan samanlainen kokemus huijarista ja Klarnasta. Ei Klarnaa kiinnosta muu ku raha.


    • Anonyymi

      Moi,
      Itse tilasin vaimolle mekon tältä huijariyritykseltä. Kun sain tietää, mistä on kyse en hakenut pakettia. Klarna vaatii silti
      maksua välittämättä epäkohdista. Hyvä diili heille, näin kuluttajaneuvonnasta minulle sanottiin. TEIN RIKOSIMOITUKSEN HELSINKI MUODISTA JA KLARNASTA. Tehkää muutkin, painetta sinnepäin. Asialle pitää saada piste.

      • Anonyymi

        Voiko rikosilmoituksen tehdä sähköisesti, onko sinulla linkkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko rikosilmoituksen tehdä sähköisesti, onko sinulla linkkiä?

        Poliisi. fi sinne kirjaudut pankkitunnuksilla ja sieltä pystyt tekemään sähköisesti rikosilmoituksen. Itse laitoin aiheeksi petos.


    • Anonyymi

      Minä olen myös yksi monesta sadasta huijatusta. Klarnan lasku ”jäissä”. Viestejä olen vaihdellut tämän huijarifirman (Helsinki-muoti siis) kanssa, ja nyt siitä on tullut jo jopa viihdyttävää, niin bimboja siellä on vastaamassa viesteihini . Joka viestiin olen laittanut, etten todellakaan aio maksaa heidän lähettämästä rievusta senttiäkään. No, ensin tuli tarjous, että saan 20% alennusta, jos pidän sen scheissen, seuraavaksi alea tulisi 30% , ja vielä jopa 40%. Vastasin joka viestiin, että suostun maksamaan 5€, ja laitan meidän välisen viestittelyn jokaikiseen julkiseen mediaan. No, mitä sitten tapahtui, tarjosivat taas 20% alennusta…WTF? Eihän ne edes muista, mitä tuli ”luvattua”. Nin tai näin, laitoin Klarnalle kaikki viestit ja kuvat siitä rätistä, minkä sain. Nyt sitten odotellaan……

    • Anonyymi

      Kiitos varoituksesta! Olisimpa lukenut sen aikaisemmin!
      Tilanteeni on hyvin samankaltainen kuin useiden täällä kirjoittaneiden.
      Tajusin vasta kun piti alkaa tullaamaan, että kyse ei ollutkaan suomalaisesta putiikista. Kaupan peruminen ei onnistunut, joten paketti palautui lähettäjälle.

      Ihmettelen, miten klarna tekee yhteistyötä moisen huijaussivuston kanssa!

      Aion olla yhteydessä kuluttajaviranomaisiin ja tehdä rikosilmoituksen molemmista firmoista.

      Laittakaahan tänne viestiä, miten asianne on edennyt.

    • Anonyymi

      Minunkin paketti palautui myyjälle, mutta jouduin maksamaan tunikan. Klarnasta ei ollut apua, sanoivat vaan että ota yhteyttä myyjään ja sain sähköpostiosoitteen. "Myyjä" ei vastannut mitään .
      Lasku oli odotustilassa jonkin aikaa mutta sitten Klarna vaati maksua.
      Onneksi summa oli vain vajaa 40 euroa mutta raivostutti oma tyhmyys (yleensä katson tarkkaan mistä tilaan!) kun luotin Klarnan mukana oloon . ..
      Klarnaa en enää käytä. Vaikka eivät ole vastuussa asiakasyritystensä tuotteista niin se että ovat yhteistyössä tuollaisen huijausyrityksen kanssa riitti minulle syyksi olla enää käyttämättä Klarnaa.

    • Anonyymi

      jeps rosvot vievät rahat.. aluksi näyttää hyvältä.. Mutta sitten täyttä paskaa. 3 kk odottanut rahan palautusta..

    • Anonyymi

      Kyllä tämä on aivan huijausta,tilasin Boheme pellavamekon 29,99€ jota näköjään vieläkin mainostavat. Mekkoa ei koskaan tullut ja nyt käydään käsi vääntöä maksusta kun otin sen kaarnan kautta..Olen sanonut että enhän minä maksa kun en ole mitään saanutkaan.
      Kun löytäisin puhelinnumeron siihen Helsingi muoti niin kyllä menisin linjojamyöten.
      Ikävä että tällä lailla huijataan. Tämä on periaate juttu,miksi pitäisi maksaa tyhjästä.

      • Anonyymi

        Klarnalla on ostajanturva. Vetoa siihen.


    • Anonyymi

      Tämä pitäisi ilmoittaa poliisille.

    • Anonyymi

      Luulin tilaamani suomalaiselta firmalta. Sitten tuli postilta tullsuspyyntö, en tullannut ja posti ilmoitti palauttavansa lähetyksen. Nyt olen saanut Klarnalta laskuja ja ottanut monta kertaa yhteyttä ja selittänyt asian. Ovat pyytäneet ottamaan yhteyttä kauppaan. Laitoin viestiä Helsinki Muodin sivustolle, mutta en ole saanut vastausta. Ilmeisesti joudun maksamaan tuotteen.

      • Anonyymi

        Juu niin siinä käy. Myyjä on huijari ja Klarnaa kiinnostaa vain raha, ei se että on mukana huijauksesta.


      • Anonyymi

        Kuvakaappaukset todisteeksi yhteydenotto yrityksistä. Klarna haluaa todisteet.


    • Anonyymi

      Nettihuijarit ovat aktiivisia, vaihtavat nopsaan nimeä ja mainostavat edullisia ja kivan näköisiä vaatteita alennuksella esim Facessa , ,bored pandassa, Instassa jne. Kun avaa kotisivut niin ei löydy yhteystietoja eikä juuri muutakaan infoa ns. firmasta. Palauttaminen hankalaa ja kallista. Ja tämä näyttää käyttävän Suomeen liittyviä nimiä JA mainostaa maksua "turvallisen" Klarnan kautta. Tuossa aikaisempi viesti =

      "Jos helsinki-muoti.com tulee vastaan facessa, instassa jne niin kommentoikaa , varoittakaa muita etteivät mene halpaan. Kuvat samantyyppisiä, käsiteltyjä, hinnat edullisia tyyliin 34,99 e ja alennusta tarjotaan. Levittäkää tietoa, varoittakaa somessa muita etteivät mene lankaan KLARNAn nimen tai suomalaisuuteen viittatavien nimien takia.

    • Onnistuin saamaan oman laskuni mitätöidyksi Klarnassa, vihdoinkin! Muutama kuukausi siinä meni, mutta onneksi en luovuttanut. Näitä huijauskauppoja on paljon ja niitä näyttää tulevan koko ajan lisää. Jopa Suomen lippua käytetään myyntisivustoilla ihan harhautusmielessä, että näyttäisi suomalaiselta verkkokaupalta. Ihan kaikesta nämä kaupat pesevät omat kätensä, kaikki vastuu langetetaan ostajalle. Ihan silkkaa petosta. Mainostaminen sosiaalisessa mediassa on agressiivista ja jatkuvaa "pommitusta". Kenenkään ei kannattaisi niistä tilata yhtään mitään. Niin kauan kaupat jatkavat toimintaansa, kun onnistuvat saamaan rahaa. Rahan tuloa ei voi estää, kun asiakkaat pakotetaan heidän omituisten ehtojensa puitteisiin. Kaikki tehdään asiakkaalle vaikeaksi ihan tietoisesti, se kuuluu konseptiin. Todella epämiellyttävä ilmiö tällainen kaupanteko nykyään. Tietoa ja valistusta kannattaa levittää kukin tahollaan, puskaradio on se tehokkain radio!

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon!Miten onnistuit siinä, missä kaikki muut on melkein epäonnistuneet?Minä en ole myöskään tullannut enkä maksanut kesäkuussa tilaamaani mekkoa.Voitko neuvoa,mitä pitää tehdä,ettei tarvitse maksaa tyhjästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon!Miten onnistuit siinä, missä kaikki muut on melkein epäonnistuneet?Minä en ole myöskään tullannut enkä maksanut kesäkuussa tilaamaani mekkoa.Voitko neuvoa,mitä pitää tehdä,ettei tarvitse maksaa tyhjästä?

        Minäkään en tullannut niin palautuivat Kiinaan.
        Vaati monta sähköpostia Klarnalle ja todisteet yrityksestä asioida kaupan kanssa. Perustelin mm. sillä että harhaanjohtava markkinointi on lain vastaista ja Klarna lupaa ostajan turvan, sekä asiointi kaupan kanssa on mahdotonta. Lähetysvahvistustakaan en kaikista tuotteista saanut pyynnöistä huolimatta.
        Melkein puoli vuotta se vei, mutta senttiäkään en maksanut ja Klarna hyvitti laskun.
        Älä luovuta!


    • Anonyymi

      Onneksi olkoon! Minä loppujen lopuksi maksoin tunikan kun en enää jaksanut pelleillä huijarin ja Klarnan kanssa. Eipä tule enää Klarnaa käytettyä. Ja parempi jättää tilaamatta kun seuraavan kerran törmään hyvään (epäilyttävän hyvään) nettitarjoukseen !

    • Anonyymi

      Laitoin tuossa aiemmin, että olen yksi huijatuista. Tilasin pellavamekon Helsinki-muoti com:sta, ja sain kamalan kiinalaisen kyhäelmän, joka ei ollut pellavaa nähnytkään, eikä paljon mitään muutakaan. Klarnan kautta oli maksu, joka laitettiin tauolle.
      Tuo riepuhan ei ollut kallis, mutta palauttaminen olisi maksanut enemmän. Ihan tietoista huijaamista tuo on, tietävät tasan tarkkaan, että harva lähtee palauttamaan riepuja. Ohjeetkin on niin kiinalaiset, ettei niistä ota selvää kukaan. No, joka tapauksessa, periaatteessa kieltäydyin maksamasta palautuskuluja, ja ilmoitin asian Helsinki-muotiin ja Klarnalle. Heinäkuusta lähtien olen laittanut viestiä kummallekin, missä joka kerta teen selväksi, että kyseessä on huijaus, ei ”viallinen tuote”, kuten asia minulle kerta toisensa jälkeen ilmaistiin. Mieheni käski jo minua luovuttamaan, ja maksamaan se lasku, mutta minulle tämä on periaatteen kysymys. Viimein kuitenkin taivuin, ja viestitin, että otan vastaan heidän tarjoaman 40%:n alennuksen, ja pidän sen rievun. Laitoin kyllä viestiin, että ”harmi, kun ovat lain kouran ulottumattomissa, mutta minä luotan sosiaalisen median voimaan, ja ennemmin tai myöhemmin heidän touhunsa loppuu!” Klarnalle laitoin, että en tilaa enää mitään heidän kauttaan, koska tekevät yhteistyötä huijareiden kanssa.
      Nyt sitten, 4 kuukauden jälkeen, sain viestin Klarnalta, että laskuni on hyvitetty, eikä minulla ole enää maksettavaa Helsinki-muodille. Eli sinnikkyyteni siis palkittiin! Tämä kaikille huijatuille tiedoksi, että jaksakaa vaan ”painaa päälle”, se näemmä kannattaa sittenkin. ….sen rievun vien Pelastusarmeijan joulupataan😵‍💫

    • Anonyymi

      Sulla oli paremmat hermot ku mulla 😅 maksoin loppujen lopuksi tuotteesta jota en edes lunastanut. Klarna vaati maksua vaikka tiesi, että huijaus on kyseessä. Pesi kätensä täysin vastuusta. Jep jep, oli viimeinen kerta kun Klarnaa käytin...

    • Anonyymi

      Minäkin menin ja tilasin mekon, tilaus kesti ja kesti, olin jo palauttamassa, kun paketti tuli.
      Mekko oli aivan surkea ja etsin ko sivustolta osoitteen mihin palauttaa (Kiina!). Vein paketin postiin ja otin kuitin. Laskuhan oli tullut jo heti kun tilaus tehtiin. Ilmoitin Klarnalle että tilaus on palautettu, mutta kun ko firma ei ole ilmoittanut ,että palautus on tullut niin nyt minua veloitetaan lisäkuluineen tästä mitä minulla ei ole.
      Minuakin huijattiin! Laskuasia on vielä vaiheessa .
      Helsinki-muoti joka on Kiinassa!

      • Anonyymi

        Onhan sinulla paketin seurantakoodi, josta selviää että olet lähettänyt paketin ja paketti on Kiinassa? Seurantakoodin luulisi riittävän todisteeksi, että olet palautuksen tehnyt.


    • Anonyymi

      Sitkeys kannattaa.
      Jätin tuotteet noutamatta, koska en saanut kauppaan yhteyttä palautukseen liittyen. Klarna yritti saada minua maksamaan vedoten kuluttajasuojalakiin. Noutamatta jättäminen kun ei ole lainmukainen palautus.
      Moneen kertaan lähetin Klarnalle kuvakaappauksia todisteeksi sähköpostiviesteistä yrityksestäni asioida kaupan kanssa. Monta sähköpostia tutkintaosastolle, joissa perustelin miksi en pakettia postista noutanut. Taisin ihmetellä sitäkin miksi laki suojaa huijarifirmaa, muttei kuluttajaa. Klarna vieläpä lupaa ostajanturvan. Klarna alkoi lopulta selvittämään asiaa kaupan kanssa. Sitä en tiedä miten onnistuivat, koska minun viesteihini kauppa oli lakannut vastaamasta.
      Loppu hyvin kaikki hyvin. Viiden kuukauden setvimisen ja odottelun jälkeen tuli Klarnalta ilmoitus, että lasku hyvitetty. Maksettavaa 0 euroa .

    • Anonyymi

      5kk kesti ja kilpailu- ja kuluttajavirasto avuksi että Klarna nollasi ja poisti saatavan saatuani tältä yritykseltä väärän tuotteen enkä suostunut maksamaan enkä palauttamaan omaan laskuuni.

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN. Aloittaja oikeassa..paketti ei tullut eikä ole ko yritystä mistä saisin rahat takaisin.....prosessi kesken. Järkyttävä. Olen ottamaassa yhteyttä kuluttaja asiamieheen sekä teen rikosilmoitukden. Klarna otti maksun heti seuraavana pv kun tilauksen tein ja koitin saada rahani pois pystyen todistamaan etten pkt saanut. Klarna lupasi puhelimessa hoitaa asiaa ja vievän kiista osastolle mutta sainkin klarnalta heti sähköpostin että minun pitää olla itse yhteydessä up modeen koska olen palauttanut tilaukseni ja varmistaa että pakettini on tullut perille????????? Mitä paketti???? Mikä palautus????? Nyt klarnaan en pääse läpi soittamalla eikä säpo voi vastata kun automaattinen . ........

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut rahojaan takaisin kiinalaisilta jos palauttaa tuotteet?

    • Anonyymi

      klarna kysyy avainlukulistalla tunnistautumista,mahtaako olla turvallista.
      tilaisin nettikaupasta tiuhtius

      • Anonyymi

        Huijaus koko juttu. VAROITUS!


    • Anonyymi

      Onko jollakin tietoa yrityksestä jonka nimi on TIUHTIUS ? Tilasin 2 kuukautta sitten mekon jonka myös maksoin . Eivät vastaa sähköpostiin enkä löydä yhteystietoja verkkokauppaan muuta kuin sähköpostin. Mekkoa ei vieläkään ole tullut .

    • Anonyymi

      Tähän samaan ketjuun kuuluu mm martens Helsinki .fi.com. Net ym.
      Juurikin tilasin kengät ja keskustelin tullin kanssa Kiinasta tulleesta paketista…
      Onko kenenkään muun mielestä outoa että paketissa on lompakko ja yhteystietojen taakse on piilotettu osoite ”terhakas.lompakot-Oy” joka lopettanut toimintansa 18 vuotta sitten eli 2004, jolloin ensimmäiset huijaukset ovat tänne kirjoitettu? Pitääpä poliisille ilmoittaa tästä tänään ja suosittelen sieltä tilanneiden toimimaan samoin👍 Kyllä ne näillä pitäisi saada poliisikin tutkimaan . Kyseinen firma kuitenkin on toiminut Naantalissa eikä Kiinassa tai Saksassa.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään kokemusta facessa mainostavasta sivustosta muoti-deals? Minä (joka pidän itseäni suht. järkevänä) sorruin tilaamaan kengät, vaikka olisi pitänyt hälytyskellot soida että ei UGGeja saa noin halvalla.... kohta kuukausi kulunut, ei ole tullut kenkiä, ei luvattua seurantatunnusta, eikä yhtään mitään muutakaan kuin Klarnan lasku firmasta Celestes.de. Mistään ei löydy muita yhteystietoja kuin sähköpostiosoite josta ei tietenkään vastata...

    • Anonyymi

      Samaa edustaa uusi Solinen Helsinki. www.solinen.fi. Yrittävät kovasti näyttää helsinkiläiseltä, mutta tökeröt yksityiskohdat paljastavat totuuden. Vaimo tilasi laadukkaalta näyttävät talvikengät, luottokortin laskutus johti Hong Kongiin :D. Odotimme uteliaina minkälaista roskaa sieltä oikein tulee. Yllättäen sieltä tosiaan tuli kengät. Ei tietenkään niitä laadukkaita nahkakenkiä, jotka vaimo hetken aivopierussa tilasi, vaan karsean hajuiset jostain keinomateriaalista luultavasti Pohjois-Koreassa valmistetut roskat. Hauska kuriositeetti: yrityksellä on OMA Klarna tiimi, joka lupaa ratkaista kaikki ongelmat paremmin ja nopeammin kuin oikea Klarna :D

    • Anonyymi

      Samoin kävi minulle Solinen.fi kenkätilauksen kanssa. Olipahan oppi, ois kannattanut lukea varoitussivuja ennen tilausta.

    • Anonyymi

      Ostin kengät eikä koskaan tulleet, maksoin visalla. Huijausta sinne meni rahat🥵

    • Anonyymi

      https://link.webropolsurveys.com/S/44D3D9E090B06645

      Kiinnostaisiko uniikki plus koon vaatetus tai lasten vaatetus. Pyydän vastauksia kyselyyni, olen perustamassa uutta liikettä, joka valmistaa uniikkeja plus koon vaatteita ja lasten vaatteita. Kyselyyn vastaaminen on anonyymiä ja kestää 2-10 minuuttia.

    • Anonyymi

      Okk

    • Anonyymi

      Mä maksoin tilauksen etukäteen. Aloin epäillä kun ei tullut tilausvahvistusta eikä viikkoon oo muutenkaan kuulunut mitään.

    • Anonyymi

      olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
      voivat lähettää jotain, aivan muuta ja kun saat paketin, on vaikea pyytää rahoja takaisin , siis kun yleensä on saanut paketin.

      samalla antaa itsestään tietoa, jota voidaan käyttää vaikka vuodenkin kuluttua epärehellisesti , ja pikkusummia jota et huomaa

    • Anonyymi

      Täysi huijaus. Eri yritysnimillä toimiva kiinalainen verkkokauppa. Harhaanjohtavaan mainontaan perustuvaa jälleenmyyntiä. Tuote muuta kuin luvataan. Materiaali ja koko!Tilausta ei pysty perumaan eikä palauttamaan kuin omalla kustannuksella Kiinaan, käytännössä kalliimpaa kuin itse tuotteen hinta! Eli tulee halvemmaksi maksaa epäkurantti tuote! Ihmellistä että Klarna bank on laskuttajana mukana. Varsin ovelaa rahastusta....

    • Anonyymi

      Tilasin niinsanotun neuletakin, mikä oli väärän värinen ja ei kyllä muutenkaan vastannut kuvassa olevaa. Takaisin lähetys olisi maksanut samanverran kun toi roitti. Luulin kanssa olevani tekemisissä suomalaisen firman kanssa. Toi ”pellavamekko” ei oo kyll nähnytkään pellavaa. Kyll niinpaljon harmittaa.

    • Anonyymi

      Olin tekemässä tilausta. Sitten ajattelin, että tarkistanpa vielä onko kokemuksia Zulasta. Vaikutti,että oli huijausfirma. Tilaus jäi kesken, jonka jälkeen tuli huonolla suomella sähköpostia.
      Niissä yritettiin, että jatkan tilausta.
      Monta päivää sain postia.
      Ensin tuli -10% ale, sitten tunnin päästä-15% ale. Kiitos jaetuista vinkeistä.
      Harmillista!

    • Anonyymi

      Sama kävi minulle sain kyllä tilaukseni ,housut jotka eivät olleet lainkaan sellaiset mitkä tilasin , aivan fiaskot, luttanat jotkut rätin tapaiset . Suututtaa että tulin huijatuksi . Älkää missään nimessä tilatko ko sivustolta mitään !!
      En ole maksanut laskua , odotan Klarnan selvitystä .
      Kysyin palautuksesta jos olisin palauttanut tilaukseni ( osoite Kiinaan ) kulut 50€

    • Anonyymi

      Onko Stockmann korserni myito mukana laskuja tulee .

    • Anonyymi

      Huijaus sivusto on kyseessä. Älkää tilatko täältä mitään. Yhtä kusetusta

    • Anonyymi

      Kyllä, täysin huijaussivusto. Yritän palauttaa tilaamaani takkia ja sehän tehdään täysin mahdottomaksi. Ensin kysellään moneen kertaan mitä olen palauttamassa ja miksi? Sen jälkeen antavat jonkun peräkylän osoitteen Kiinasta minne palautus pitäisi lähettää. Eli, jos sen sinne laittaisin, niin menettäisin tietysti tilaamani tuotteen ja rahat. No näitä huijari firmoja nyt sit vaan on. Ne pitäisi saada karsittua pois toiminnasta hinnalla millä hyvänsä. Älkää siis tilatko Zula Helsinki firmasta yhtään mitään!

    • Anonyymi

      Huijaus firma.

    • Anonyymi

      Olen odotellut reilun viikon
      Takkia!
      Ei ole vieläkään tullut!?
      Miksi tälläsiä firmoja sallitaan!?

    • Anonyymi

      Varoittelen puolestani verkkokaupasta sofia-helsinki.com. HUIJARIKAUPPA, tilasin pari puseroa, joista toisen jättivät toimittamatta. Eivät suostu palauttamaan rahoja. Lähettivät korvaavana tuotteena samanlaisen puseron tilalle, jonka olivat jo lähettäneet.

    • Anonyymi

      Tilasin villapuseron ja oletin materiaalin olevan villaa, tuli rumapolyesteripusero. Ja tilauksen saaminen kesti kuukausia. Huti ja moga koko tuote. sivut lupaavat enemmän. Palautukset hinta sama kuin tuotteen!

    • Anonyymi

      Älkää vain tilatko ,itse tein virhee ja tilasin , otin yhteyttä KLARNAAN mutta joudun maksamaan silti. Kauppa ei enään vastaa posteihin , aivan järkkyä... Kauheata huijausta ‼️‼️‼️‼️‼️

    • Anonyymi

      ¨Höpöhöpö. Kyllä sieltä tavaraa tulee. "vahingossa" satuin tilaamaan, mutta n.viikossa tuli takki joka oli liian pieni. Reklamoin ja sain pitää saamani takin+sain 100% ostohyvityksen käyttämälleni summalle.
      Pitää olla tiukkana kun heidän asiakaspalvelunsa kanssa asioi.
      Ja maksakaa ihmiset luottokortilla jolloin kaikki riski on luottoyhtiöllä.

    • Anonyymi

      Maksakaa aina luottokortilla. Pesee omat kädet kun he kantavat vastuun.

    • Anonyymi

      Zula Helsinki on petos firma. Tilasin takin joka ei ollut kuvan näköinen. Lähetys kuoressa ei ollut mistä lähetys tule, ei mitään lappua sisällä. Takki nuhruinen, hihat tiukat. Lupasivat lähettää uuden, viivästystä, ei kuulunut.

    • Anonyymi

      Ei kannattaa tilata zuha Helsinki vai mikä se on? Mulla sanottu hyväksytty palautetaan klarnalla rahaa, mutta ei tullut Mitä takaisin

    • Anonyymi

      EN lunastanut myöhässä tullutta lähetystä Zula Helsiki, Lue KIINA,nimiseltä yritykseltä.
      Heti hyökkäsi klarna perimään.pompottelivat keskenään minua ottamaan yhteuttä myyjään ja klarnaan.omiin viesteihini vastasi robotti.
      Lopulta asia siirtyi 3,5 kk.n jälkeen credit visor perintätoimistolle,johon pyydettiin koko kirjeenvaihto lähettämään.tuli castaus,tällä kertaa lopetamme perinnän! En suostunut maksamaan mitään huijareille

    • Anonyymi

      Zula Helsinki on huijausta koko juttu! Rahat meni ja hirveä kauhtana takki tuli jota ei pysty pitämään hihojen tiukkuden ja ala arvoisen laadun takia. Kuvat on kyllä hienot. Luvattu uusi takki jota ei koskaan kuulunut. Sitten monen viestin jälkeen lupasivat hyvityää takin, mutta koskaan rahoja ole kuulunut. Palautus pitäisi tehdä Kiinaan joka maksaisi lähes 50€. Helsingissä ei kuulema pistettä. Englantiin menee puhelinnumerot.
      Petos firma. Petos mikä petos!!

    • Anonyymi

      Aivann sama minulla ei ole tullut vaatteita!!!

    • Anonyymi

      Ei ole tullut tilaamani puseroa huijausta!!

    • Anonyymi

      Voi helvetti, tilasin ja maksoin luottokortilla takin. Ja nyt löysin nää arvostelut. Mitään vinkkejä saada rahoja takaisin. Laitoin viestin että haluan välittömästi perua tilauksen, tuskin hyötyä... Vai...

    • Anonyymi

      On entinen zorelia.fi, täysi huijaussivusto. Tuote tulee, mutta täysin väärä ja ala-arvoinen, jota ei voi palauttaa. Vastaavat viikkojen kuluttua pölvästi-suomella, vielä kehtaavat vonkua rahaa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe