Nainen elämän ja kuoleman kysymys

Anonyymi

Kun menet kauppaan ja mies pyytää toisitko makkaraa ja sinappia niin mitä makkaraa ja sinappia toisit ja jos tuot väärää makkaraa niin voi olla eronkin paikka eli mitä makkaraa ja sinappia toisit

44

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos tuo samalla laatikon (24 prk) kaljaa, nii on iha sama mitä makkara ja sinappi on !

    • Jos joku on ihan ehdoton sen suhteen mitä makkaraa ja sinappia pitää olla, niin kai hän osaa sit pyytää sitä oikeaaa ettei toisen tarvi alkaa arvailemaan.
      Ja jos suhde on jo jonnin aikaa pyörinyt, niin luulis toisen tietävän jo kysymättäkin mitä se kaljamahanen haiseva läski äijä haluaa.

      • Anonyymi

        Nyt saat ostaa oman pääsi mukaan tai mistä itse pitäisit tai pelastaisko oikea makkarakaan enään kun läski kaljamaha lähtee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt saat ostaa oman pääsi mukaan tai mistä itse pitäisit tai pelastaisko oikea makkarakaan enään kun läski kaljamaha lähtee

        Aloituksen mukaanhan voi tulla vaikka ero jos ostaa väärää, mutta jos saa ostaa oman pään mukaan niin miksi siitä silloin ero (tai riita) tulisi?
        Jos taas pyynnöstä huolimatta toinen tuo aina väärää, niin sitten voisi jotain harmistumista ollakin ilmassa.

        Mulle – jos oman pään mukaan ostan – niin riippuu ihan käyttötarkoituksesta, kuten joku toinen jo mainitsikin. Ja myös siitä haluanko koittaa jotain uutta.
        En ole mikään makkarafanaatikko, ja tosi harvoin sellaista edes ostan.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Aloituksen mukaanhan voi tulla vaikka ero jos ostaa väärää, mutta jos saa ostaa oman pään mukaan niin miksi siitä silloin ero (tai riita) tulisi?
        Jos taas pyynnöstä huolimatta toinen tuo aina väärää, niin sitten voisi jotain harmistumista ollakin ilmassa.

        Mulle – jos oman pään mukaan ostan – niin riippuu ihan käyttötarkoituksesta, kuten joku toinen jo mainitsikin. Ja myös siitä haluanko koittaa jotain uutta.
        En ole mikään makkarafanaatikko, ja tosi harvoin sellaista edes ostan.

        No se kertoo paljon naisesta millainen makkara maku hänellä on eli jos sama kuin miehellä niin hyvä niin nainenkin saa päättää mitä makkaraa haluaisi syödä mutta jos aivan eri maku ja tykkää pahoista makkaroista niin onko sellaisen kanssa tulevaisuutta eli ei mitään kummallekkin omaa makkaraa ehkä aina joskus mutta samaa olis hyvä


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se kertoo paljon naisesta millainen makkara maku hänellä on eli jos sama kuin miehellä niin hyvä niin nainenkin saa päättää mitä makkaraa haluaisi syödä mutta jos aivan eri maku ja tykkää pahoista makkaroista niin onko sellaisen kanssa tulevaisuutta eli ei mitään kummallekkin omaa makkaraa ehkä aina joskus mutta samaa olis hyvä

        No mä nyt en kyllä ole nainen, mutta jos vaikka grillaamaan mennään ni mulle kyllä kelpaa ihan perus-grillimakkara perussinapilla. Merkillä ei ole väliä.
        Leivän päälle kelpaa ihan vaikka lauantaimakkara tai mieluummin metukka.

        Kuten sanoin, en ole mikään makkarafanaatikko.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        No mä nyt en kyllä ole nainen, mutta jos vaikka grillaamaan mennään ni mulle kyllä kelpaa ihan perus-grillimakkara perussinapilla. Merkillä ei ole väliä.
        Leivän päälle kelpaa ihan vaikka lauantaimakkara tai mieluummin metukka.

        Kuten sanoin, en ole mikään makkarafanaatikko.

        Ylempänä vastasit naisena ja ostit miehelle makkaraa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylempänä vastasit naisena ja ostit miehelle makkaraa

        En ole vastannut naisena. Puhuin vain jos "toiselle" ostaa jne.

        Vähän niinku yleisemmin siis.


    • Anonyymi

      Sellasta, josta ite tykkään. Toki on aika oleellinen kysymys, että miten ja missä hra aikoo makjaran kypsentää. Nuotiolle ostaisin eri makkaraa kuin grilliin ja uuniin tai pyttipannuun taas ihan jotain muuta. Vaan koska hra ei tilatessaan sen kummemmin asiaa selventänyt, niin H T alkukirjaimisen makkaran ja sinapiksi mustan T S:n (vältän mainostamista).

      • Anonyymi

        Onko ht huiluntuhtia ja ts turun sinappia väkevä tai tulinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ht huiluntuhtia ja ts turun sinappia väkevä tai tulinen

        Turun sinappihan petti suomalaiset, joten mieluummin Auran sinappia.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Turun sinappihan petti suomalaiset, joten mieluummin Auran sinappia.

        En jaksa politikoida sinappini suhteen. Ostan sitä mikä itselleni maistuu. Olisi ehkä eri juttu, jos söisin vuosittain litratolkulla sinappia. Sitten sillä vois olla jotain merkitystä. Ne noin 2 purkkia sinappia, jotka vuodessa ostan, saavat olla tehty vaikka Balilla, jos ne vaan mulle maistuvat. ☺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ht huiluntuhtia ja ts turun sinappia väkevä tai tulinen

        Esimerkiksi noin.


    • Anonyymi

      Parenpaa makkaraa ja hyvää sinappia.

      • Anonyymi

        Tarkennusta mutta muuten hyvä vastaus


      • Anonyymi

        Parempi varmaan sinulta kysyä...mitä ostan. Kun valikoimaa on ja uutuuksia eri makuja ja vaikka mitä!


    • Anonyymi

      Ryynimakkaraa ja Turun sinappia(vihreää) :)

      • Anonyymi

        Onko vihreä mietoa kun niitä on tulinen väkevä ja mieto ja mieto on sama kun sinappia ei ole lainkaan kun ei maistu miltään ja kumpaa ryynimakkaraa kivikylän vai poutun toinen on pahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vihreä mietoa kun niitä on tulinen väkevä ja mieto ja mieto on sama kun sinappia ei ole lainkaan kun ei maistu miltään ja kumpaa ryynimakkaraa kivikylän vai poutun toinen on pahaa

        Kivikylän ryynäri ja turun mieto sinappi :)


    • Turun sinappia ja vegemakkaraa.

      • Anonyymi

        Mitä miehelle toisit eli kummallekkin omat makkarat mut eikö välillä olis kiva syödä samaakin eli mitä miehelle toisit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä miehelle toisit eli kummallekkin omat makkarat mut eikö välillä olis kiva syödä samaakin eli mitä miehelle toisit

        Diyon sinappi paras minusta


      • Anonyymi

        Arvasin että olet todellisuudessa joku vegaani. Olen pettynyt,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diyon sinappi paras minusta

        En ole maistanut turun ja auran sinappi hyviä mut pienissä tuubeissa eli harvemmin tulee ostettua mut välillä kotisinappia ja sinetti sinappia 1kg purkissa mutta harvoin käyn k kaupassa eli yleensä meiran 1kg sinappia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin että olet todellisuudessa joku vegaani. Olen pettynyt,

        Todellisuudessa?


    • Anonyymi

      Hk:n sininen ja konjakkisinappi.
      Mies voi itse tarkentaa millaista makkaraa ja sinappia haluaa , niin saa sellaista mistä tykkää.

      • Anonyymi

        Ok läpäisit testin


    • Anonyymi

      Siinäpä ongelma kun en itse syö makkaraa enkä sinappiakaan. En tiedä onko olemassa kana- tai kalkkunamakkaroita, mutta joskus nuorenpana söin soijamakkaraa.

      • Anonyymi

        Olen sanaton mut tuskin kukaan ostaa kana ja kalkkunamakkaroita eli jätetään ne kauppaan ja soija en ole koskaan kuullutkaan


      • Anonyymi

        Kyllä niitä on olemassa, mutta en ole vielä onnistunut maistamaan. Ovat aina loppu kaupasta, eli ilmeisesti kelpaavat monille.


    • Meinasin ensin sanoa HK:n blöö:tä, mutta ei sittenkään. Mukaan tarttuu Kabanossia (original) ja punakorkkista Turun Sinappia (väkevä). Nämä ovat omat kestosuosikit.

      • Taidan olla vähän snobi, mutta tuo HK blöö olisi aikamoinen latistus. En vaan ymmärrä, miksi moinen tuote edes on olemassa ja mihin sitä on tarkoitus käyttää.

        Vastustan myös meikäläisiä väkeviä sinappeja, koska se niissä se väkevyys tulee chilistä tms. ja chiliä voi kyllä laittaa monessa eri muodossa, jos haluaa, mutta sinapin on tarkoitus maistua sinapille. Jos haluaa väkevää sinappia johonkin, niin melkeinpä on mentävä jostain etsimään virolaista Pöltsamaata tai vastaavaa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Taidan olla vähän snobi, mutta tuo HK blöö olisi aikamoinen latistus. En vaan ymmärrä, miksi moinen tuote edes on olemassa ja mihin sitä on tarkoitus käyttää.

        Vastustan myös meikäläisiä väkeviä sinappeja, koska se niissä se väkevyys tulee chilistä tms. ja chiliä voi kyllä laittaa monessa eri muodossa, jos haluaa, mutta sinapin on tarkoitus maistua sinapille. Jos haluaa väkevää sinappia johonkin, niin melkeinpä on mentävä jostain etsimään virolaista Pöltsamaata tai vastaavaa.

        No kyllä se sininen uunimakkarana menee, mutta en tosiaan minäkään oikein tajua mihin kyseistä tuotetta olisi tarkoitus käyttää. Tosiaan uunimakkara ja makkarakastike ovat ainoat, jossa ko. makkara itselleni menee. Tai ehkä myös pyttipannussa, mutta siinäpä ne vaihtoehdot oli.


      • scrg kirjoitti:

        Taidan olla vähän snobi, mutta tuo HK blöö olisi aikamoinen latistus. En vaan ymmärrä, miksi moinen tuote edes on olemassa ja mihin sitä on tarkoitus käyttää.

        Vastustan myös meikäläisiä väkeviä sinappeja, koska se niissä se väkevyys tulee chilistä tms. ja chiliä voi kyllä laittaa monessa eri muodossa, jos haluaa, mutta sinapin on tarkoitus maistua sinapille. Jos haluaa väkevää sinappia johonkin, niin melkeinpä on mentävä jostain etsimään virolaista Pöltsamaata tai vastaavaa.

        Totta! En muista milloin olen viimeksi ostanut HK:n blöötä ja muka mitä tarkoitusta varten? Se vaan ei kuulu mun ostoskoriin, mutta vitsinä se menee edelleen. :)
        Toki, makuasioista ei sovi kiistellä, mutta se ei edes maistu miltään.
        Varmasti tähän ketjuun saapuu pian HK:n blöön superfaneja, jotka ei hyväksy näitä näkemyksiä ollenkaan.

        Punakorkkisessa Turun Sinappissa (väkevä) on minulle just sopiva väkevyys. En kaipaa tulista, enkä muutenkaan polttavaa makua, joka jättää sinapin maun taakseen.
        Tuo vielä maistuu oikeasti sinapille. Se vihreäkorkkkinen on mielestäni liian mieto, eikä siinä ole tarpeeksi makua. Vähän kuin lastensinappi, jolla opetellaan sinapin makumaailmaan ja se ei yllätä, eikä aiheuta suurta traumaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se sininen uunimakkarana menee, mutta en tosiaan minäkään oikein tajua mihin kyseistä tuotetta olisi tarkoitus käyttää. Tosiaan uunimakkara ja makkarakastike ovat ainoat, jossa ko. makkara itselleni menee. Tai ehkä myös pyttipannussa, mutta siinäpä ne vaihtoehdot oli.

        Musta pyttipannun idea on laittaa siihen aina sitä, mitä on yli tai tähteeksi jäänyt. Eli jos jostain syystä lenkkimakkaraa olisi kotijääkaappiin kulkeutunut, niin pyttipannuun se kuitenkin menisi. Jos haluaa uunimakkaraa tehdä, niin siihenkin mielestäni parempia ovat ne samat grillimakkarat, joita tulisi pakattua mukaan, jos johonkin nuotiolle lähtee retkimakkaroita korventamaan. Aika pettymys on, jos jossain huoltiksella tai vastaavalla tien päällä ollessa tilaa jonkin sekakorin ja siinä on sitten makkarana jotain mössöä, jota hampaatonkin pystyisi mukavasti syömään.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Totta! En muista milloin olen viimeksi ostanut HK:n blöötä ja muka mitä tarkoitusta varten? Se vaan ei kuulu mun ostoskoriin, mutta vitsinä se menee edelleen. :)
        Toki, makuasioista ei sovi kiistellä, mutta se ei edes maistu miltään.
        Varmasti tähän ketjuun saapuu pian HK:n blöön superfaneja, jotka ei hyväksy näitä näkemyksiä ollenkaan.

        Punakorkkisessa Turun Sinappissa (väkevä) on minulle just sopiva väkevyys. En kaipaa tulista, enkä muutenkaan polttavaa makua, joka jättää sinapin maun taakseen.
        Tuo vielä maistuu oikeasti sinapille. Se vihreäkorkkkinen on mielestäni liian mieto, eikä siinä ole tarpeeksi makua. Vähän kuin lastensinappi, jolla opetellaan sinapin makumaailmaan ja se ei yllätä, eikä aiheuta suurta traumaa.

        Minusta esim. mieto Kotisinappi on aika hyvä. Se on kyllä aika makea, mutta niin on usein ne oikeasti kotona keitetyt sinapitkin. Ruokiin, esim. hernekeitto, voi laittaa myös suoraan sinappiajauhoa: siinähän se sitten kypsyy sekoittuu ja valmistuu samalla muun ohessa.


      • scrg kirjoitti:

        Minusta esim. mieto Kotisinappi on aika hyvä. Se on kyllä aika makea, mutta niin on usein ne oikeasti kotona keitetyt sinapitkin. Ruokiin, esim. hernekeitto, voi laittaa myös suoraan sinappiajauhoa: siinähän se sitten kypsyy sekoittuu ja valmistuu samalla muun ohessa.

        Hernekeittoon en sinappia sotke. Itse kuulun siihen kuppikuntaan, jonka mielestä sinappi ja herneet ei sovi yhteen. :)

        Meiltäkin löytyy Kotisinappia, mutta se ei ole mun suosikki. Täällä meillä on jokaisella omat suosikkimausteet ja -kastikkeet, jotka ovat ajan myöten pinttyneet tavaksi ja tottumukseksi.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Hernekeittoon en sinappia sotke. Itse kuulun siihen kuppikuntaan, jonka mielestä sinappi ja herneet ei sovi yhteen. :)

        Meiltäkin löytyy Kotisinappia, mutta se ei ole mun suosikki. Täällä meillä on jokaisella omat suosikkimausteet ja -kastikkeet, jotka ovat ajan myöten pinttyneet tavaksi ja tottumukseksi.

        En tiedä onko sinappi varsinaisesti herneen kaveri, mutta mikäli hernekeitossa on rasvaista sikaa, niin sille se sopii kuin siankärsä päähän. Herneelle sitten varmaan meiramia ja kynteliä.


    • Anonyymi

      Tietenkin poprillia ja halvinta tarjoussinappia. Jos ei kelpaa, niin hakekoot itse.

      >Simiti<

    • Jos pitäis joskus ostaa makkaraa, niin Kabanossia tai Vilhelmiä tai jotain makkaraa lihatiskistä ja sinapiksi Meiran sinappia tai Kotisinappia.

    • Anonyymi

      Mieheni tykkää kotisinapista ja makkara on kunnon grillimakkara ei mitään jauhomakkaraa.

    • Joskus syksyllä tai talvella saatan kerran tai pari ostaa jotain makkaraa. Uunimakkara perunamuussin kanssa on ihan hyvää, mutta ei siihen sinappia silloin enää tarvita. Kesällä ei ole mulla tapana syödä makkaraa. Kesällä syön yleensä vähän kevyemmin, esim. enemmän kasvispitoisempaa ruokaa ja joskus kalaa ja jos lihaa kaipaan, niin kanaa.

    • En myöskään suosi erilaisia maustettuja makkaroita, esim. cihili-makkara, homejuusto-makkara. Ihan maustamatonta niin kuin yleensä muutenkin lihassa niin kuin kanassa. Naturel. No, vaikka juustokabanossi voi mennä, mutta mieluiten ilman mitään turhia lisukkeita. Ja lihapitoisuuskin mieluiten 50 % paremmalla puolelle (80-90 % lihapitoisuus on aika hyvä, jopa hieman yli 90, jos löytyy).

      Lapsena söin kyllä HK:n Sinistä lenkkiä, kun oli saunan kiukaalla höyryssä paistunut samalla kun saunottiin tai kun äiti teki siitä uunimakkaraa (syötiin yleensä perunamuussin kanssa). Nykyään kuitenkin mulla makkara silloin harvoin, jos sitä syön täytyy olla aika lihapitoista samoin kuin nakit (jos joskus ostan nakkeja ja teen niistä vaikka kastiketta tai keittoa, niin ne on yleensä Snellmanin kunnon kuoreton nakki, tosin nyt en ole aikoihin ostanut nakkeja).

    • Anonyymi

      Seitan, tofu tai soijanakkoa saat tai sitte savustettua porkkanaa. Jos ei kelpaa, oot nälässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      399
      2168
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      56
      1828
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      217
      1478
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1160
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      73
      1092
    6. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      127
      1047
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      55
      993
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      978
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      258
      861
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      59
      843
    Aihe