Olen keksinyt laihduttavan ja halvan jäätelön

Anonyymi

Täällä jo joku toi hienon kesä-keksinnön julki eli miten säästää ja laihduttaa jäätelöllä (kun voi leikata paketti jäätelöstä siivuja ja tehdä puikkoja itse). Tästä pitäisi myöntää Nobel 🏆🥇👏

Yksi yhteiskunnallinen ja polttava epäkohta Suomessa on korkea jäätelön hinta. Onhan jäätelö yksi tärkeimmistä ja laihduttavimmista elintarvikkeista päivittäin nautittuna. Karkkien ja täytekakun jälkeen heti seuraava.

Yksi nerokas tapa, itse keksin (mitä en vaatimattomana ihmisenä meinannut kehdata tunnustaa) , on herkutella jäätelöllä edullisesti ja kiertää jäätelökioskinpitäjän kierot metkut :

Osta kalliin kioskista ostettavan 5 den € tötterön sijasta 5 iisi litraa halpaa vanilia jäätelöä vaikka Lidlistä jos lähellä on. Jos ei ole niin Prismasta. Jos ei ole niin joku muukin kauppa käy. Tärkeintä on ostaa 5 iisi litraa. Muuten säästöä ei synny.

Kun jäätelöt on asianmukaisesti ostettu ja maksettu ilman mitään näytöksiä kassajonossa paketit kiinnitetään tukevasti pyörän tarakalle ja lähdetään polkemaan. Parasta olisi jos pyörään kiinnittää 200dan kilon petoni porsaat niin tulee samalla tehoa harjoitteluun.

Voit polkea esim rannalle jos lähimmän 100-200dan km in säteellä on vesistöä. Näin kerkiät tehdä aamulenkin halvan jäätelön kanssa. Jos ei ole vesistöä niin pääasia että pyöräilet 100 ta km ulkona sillä jäätelö on ulkona parasta. Sisällä taas karkit.

Ja näin säästät ihan vähällä vaivalla 5 iisi €uroa. Etkä mennyt kenenkään jäätelökioskin pitäjän halpaan joka koitti huijata kalliilla tötteröllä. Pahimmassa tapauksessa tötterössä on vielä vohvelikin, joka on riistojäätelökapitalismin huipentuma.

Jos tykkäät mintun makuisesta jäätelöstä voit kuvitella vanilia jäätelön mintun makuiseksi. Jokin muukin maku käy.

Idea on vapaasti lainattavissa.

41

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistan kun ostin kerran jäätelön kioskilta. En ole vielä 35 vuoden jälkeen unohtanut kokemaani vääryyttä. Tarvitaan toiset 35 vuotta ja lisää terapiaa että jotenkin voin elää tämän kokemani menetyksen kanssa. Muistan että jäätelö maksoi tuolloin 1, 25 Mk. Se oli silloin omaisuus. Jonnet ei muista kuinka arvokas markka oli.

    • Anonyymi

      Tulin uutena tähän ketjuun. Montako keskustelijaa tässä oli ennen minua? Hymiöt ovat vallanneet foorumin, vaikka niiden käyttö on taitolaji. Parodiahorisontti on tarkoituksellisesti hukattu joko yhden tai kahden kirjoittajan toimesta, ja se on sinänsä sääli. Liika on joko liikaa tai liian vähän.

      • Anonyymi

        Olipa tuo lapsellisesti sanottu. Ei siis lapsenmielisesti, vaan ihan lapsellisesti vaan. Taidat olla aika tavoin huomionhakuinen, mitä itse luulet, kun asiasisältö on kuitenkin vähäinen verrattuna sanamäärään?


      • Anonyymi

        🤪🤪🤪 Sopiiko, että jatketaan parodiahorisonttilinjalla, kiitos? 🤪🤪🤪🤪🤪 Jos olen oikein ymmärtänyt, se on parasta mitä tiedätte. 😛😛 DingDong! Vai palataanko asialinjalle kymmenen viikon parodiahorisontin jälkeeen? 😐😐😐 Lienee mahdotonta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤪🤪🤪 Sopiiko, että jatketaan parodiahorisonttilinjalla, kiitos? 🤪🤪🤪🤪🤪 Jos olen oikein ymmärtänyt, se on parasta mitä tiedätte. 😛😛 DingDong! Vai palataanko asialinjalle kymmenen viikon parodiahorisontin jälkeeen? 😐😐😐 Lienee mahdotonta?

        Niin asiaa pitää varmaan tiedustella siltä pihtimittaajalta. Tiedätkö nyt mikä se parodiahorisontti oikeastaan on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin asiaa pitää varmaan tiedustella siltä pihtimittaajalta. Tiedätkö nyt mikä se parodiahorisontti oikeastaan on?

        Sanalla on minulle oma merkitys, enkä välitä sen alkuperäisestä merkityksestä pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanalla on minulle oma merkitys, enkä välitä sen alkuperäisestä merkityksestä pätkääkään.

        "Sanalla on minulle oma merkitys, enkä välitä sen alkuperäisestä merkityksestä pätkääkään."

        Kieli on kuitenkin yhteisesti sovittuja sisältöjä eikä muut ymmärrä ehkä siksi vitsejäsi koska annat sanoille omat merkitykset. Etkä ilmeisesti oikein ymmärrä niitä yleisiä määritelmiä.

        Varmaan vaikea elää kuplassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sanalla on minulle oma merkitys, enkä välitä sen alkuperäisestä merkityksestä pätkääkään."

        Kieli on kuitenkin yhteisesti sovittuja sisältöjä eikä muut ymmärrä ehkä siksi vitsejäsi koska annat sanoille omat merkitykset. Etkä ilmeisesti oikein ymmärrä niitä yleisiä määritelmiä.

        Varmaan vaikea elää kuplassa?

        Nuo ovat naisellisia käsitteitä. Itselläni on konkreettisempi ajattelutapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat naisellisia käsitteitä. Itselläni on konkreettisempi ajattelutapa.

        Anna siitä joku konkreettinen esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤪🤪🤪 Sopiiko, että jatketaan parodiahorisonttilinjalla, kiitos? 🤪🤪🤪🤪🤪 Jos olen oikein ymmärtänyt, se on parasta mitä tiedätte. 😛😛 DingDong! Vai palataanko asialinjalle kymmenen viikon parodiahorisontin jälkeeen? 😐😐😐 Lienee mahdotonta?

        Jokainen voi pysyä sillä linjalla kuin katsoo itse soveliaaksi. Siitä ei ole tarpeen sopia tai neuvotella sinun kanssasi mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat naisellisia käsitteitä. Itselläni on konkreettisempi ajattelutapa.

        Mitä tarkoitat että joku on "naisellinen " käsite? Tässä kohtaa parodiahorisontti. Miten se eroaa sukupuolineutraalista tai miehekkäästä käsitteestä? Itse kun en näe termiä lainkaan sukupuolisesti latautuneena.

        Voisitko avata tätä aihetta.


        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sanalla on minulle oma merkitys, enkä välitä sen alkuperäisestä merkityksestä pätkääkään."

        Kieli on kuitenkin yhteisesti sovittuja sisältöjä eikä muut ymmärrä ehkä siksi vitsejäsi koska annat sanoille omat merkitykset. Etkä ilmeisesti oikein ymmärrä niitä yleisiä määritelmiä.

        Varmaan vaikea elää kuplassa?

        Luon omaa sanavarastoani ja muokkaan sanoja mieleisikseni!
        Sanojen sisältö heijastaa jokaisen omaa elämänkokemusta, kykyjä... Ajatusmaailmassa kehkeytyy hämmästyttäviä elokuvia samasta sanasta eri ihmisten pikkuisessa päässä.

        Joku neropatti loi myös uuden sanan "liberaalista".
        "Bilelaari" - hm, kukahan kuuluisuus siihen innoitti viimeaikojen uutisoinnilla! LOL

        Luovuus kunniaan, sitä tarvitaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luon omaa sanavarastoani ja muokkaan sanoja mieleisikseni!
        Sanojen sisältö heijastaa jokaisen omaa elämänkokemusta, kykyjä... Ajatusmaailmassa kehkeytyy hämmästyttäviä elokuvia samasta sanasta eri ihmisten pikkuisessa päässä.

        Joku neropatti loi myös uuden sanan "liberaalista".
        "Bilelaari" - hm, kukahan kuuluisuus siihen innoitti viimeaikojen uutisoinnilla! LOL

        Luovuus kunniaan, sitä tarvitaan!

        "Luon omaa sanavarastoani ja muokkaan sanoja mieleisikseni!"

        Ihan vapaasti vaikkei sitä kieltä tarvi kuin omassa perunakellarissas kun muut ei samaa kieltä puhu.


    • Anonyymi

      Käykö yhtä hyvin jos tekee itse mansikkakakkua ja huijaa näin kauppiasta siinäkin että ähäkutti tein halvemmalla.

    • Anonyymi

      Minä tein itse jäätelöä joka laihduttaa. Kastoin tikkuja rasvattomaan maitoon ja laitoin pakastimeen. Taatusti vähä caloriaista.

      • Anonyymi

        Jäätelöön kuuluu kerma, ja kermassa on rasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätelöön kuuluu kerma, ja kermassa on rasvaa.

        Rasva on naisellinen käsite. Minulla on konrrettisempi käsite eikä se mikä muilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasva on naisellinen käsite. Minulla on konrrettisempi käsite eikä se mikä muilla.

        Kosteutesi ei johdu rasvasta, vaan jostain muusta eritteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätelöön kuuluu kerma, ja kermassa on rasvaa.

        Nykyisin jäätelöä tehdään myös maidosta (pehmis aina) ja myös kasvirasvoista.


    • Anonyymi

      Syö alottaja pulla ja karkkia maha täyteen niin laihdut.

    • Anonyymi

      Syökää jäätelöä,se on hyvää.

    • Anonyymi

      Paljonko aloittajalla on paino ja vyötärönympärysmitta?

      • Anonyymi

        36 cilo grammaa ja pihtimitalla mitatuna 50 centi metriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        36 cilo grammaa ja pihtimitalla mitatuna 50 centi metriä.

        Ei hyvä! Liian suuret vaatimukset. Eihän se mahtuisi edes sinun suuhusi? Vai oletko kovasti harjoitellut?


    • Anonyymi

      Minä en ymmärrä sitä että tarakalla ulkoiluttamani jäätelö sulaa joka kerta! Milloin säästöä jäätelön hinnassa pitäisi alkaa syntyä????

    • Anonyymi

      Nyt on taas halvan jäätelön aika! Kaikkein suurin ilo ja tärkein asia jäätelökesässä on se että näytetään jäätelön myyjälle ettei KOKO kesänä kalliisiin tötteröihin.

    • Anonyymi

      Minä olen jo aloittanut laihdutuksen.Yöllä meni pari litraa jäätelöä ja 10 kg säkillinen hedelmätoffeeta.Muutama kadanossi ja maradou levy.Päivällä en syö mitään.Katson YouTube videoita kokopäivän.Ootan yötä että pääsee syömään.Tämä on toiminut hyvin mikä siinä on ettei tämä mene perille.

    • Anonyymi

      Tietyt kirjoitukset, musiikki, taide yleensäkin, saattavat kestää kiitettävästi aikaa. Tämä teksti on kestänyt hyvin ajan hammasta (purren), ja on edelleen nyt kesän tullessa ajankohtainen. Jäätelö laihduttavana voimana on toki aina ajankohtainen, mutta varsinkin nyt, kun inflaatio laukkaa kuin niitulle juuri paassut sonnikka.

      Yksi erityinen kohta tekstistä herättää mielenkiinnon näin vuoden kuluttua.

      "Kun jäätelöt on asianmukaisesti ostettu ja maksettu ilman mitään näytöksiä kassajonossa paketit kiinnitetään tukevasti pyörän tarakalle ja lähdetään polkemaan."

      Tässä herää kysymystä sanoista "asianmukaisesti", "tukevasti" ja "lähdetään polkemaan". Erityisesti tykkään tekstin kahtiajakoisuudesta, sillä joitakin asioita ei oikeastaan selitetä lainkaan ja osa on itsestään selittäviä. "Asianmukaisesti" jätetään ilmeisen tarkoituksellisesti kokonaan selittämättä, "tukevasti" on itse-itsensä-selittävä ja "lähdetään polkemaan" on ohjeena vertaansa vailla. Kaupan ulkopuolella on turha norkoilla, sillä se laihduta.

      Miten siis ostetaan ja maksetaan asianmukaisesti? Tässä tietenkin voi mokata pahan kerran, mutta tilanteessa voi myös kokea suuria onnistumisia. Ohjeita ei kuitenkaan anneta. Vai tarkoittaako kirjoittaja yhdistää edelliset termiin "ilman mitään näytöksiä"?

      Täysin avoimeksi siis jää ilmaus "ilman mitään näytöksiä", joka on kuitenkin tullut selvitetyksi muissa yhteyksissä. Ohjetta voitaneen pitää yleisluonteisena ja joko hyvän tai kultaisen käytöksen oppaasta lainattuna. Siis kun asianmukaisesti ollaan kassajonossa, jonossa ei tule jäätelön ostajan esittää veitsenterävää älyään, sikäli että se on turhaa, mutta ei myöskään veitsenteräviä vatsalihaksiaan, tai mitään lihaksia muistuttavaakaan vatsalihasten alapuolella.

      Erittäin paljon kysymyksiä ja mielenkiintoa herättävä teksti. Jukka Kajavan sanoin: "Minä ylistän tätä onnistumista."

      • Anonyymi

        "Miten siis ostetaan ja maksetaan asianmukaisesti?"

        Siten että keskitytään maksutapahtumaan eikä aleta näytteleen panania housuista eikä ärsyynnytä kassalla ihmisistä jotka ei ole tikkulaihoja.


    • Anonyymi

      Jäätelössä on hirmuisesti tyydyttynyttä rasvaa ja huonoja hiilihydraatteja. Sen ainoa hyvä ominaisuus on vähäsuolaisuus.

      Mutta yksi 70 grammaa painava jäätelötuutti ei päivän ruokavaliota vielä pilaa. Tuuteista paras on 45 snt maksava S-ryhmän toffee-Rainbow-tuutti, siis hinta/laatu-suhteeltaan.

      https://www.foodie.fi/entry/rainbow-toffeetuutti-120ml/7340011462859

      • Anonyymi

        Brittihuumoria! Niin kuivaa, että sen jäljiltä suu on kuin hiekkapaperia.


    • Anonyymi

      Eikö saduille olisi oma sivunsa??

      • Anonyymi

        Venäläistä huumoria. Sen jäljiltä mitään ei ole enää elossa.


    • Anonyymi

      Tänä kesänä jäätelökioskilla tötterö maksoi 5,50.

    • Anonyymi

      Minullakin on oma laihduttavan, sulamattoman jäätelön resepti:
      ota rahkaa ja sekoita siihen mieleisiäsi mausteita. Halpaakin.
      Teki mieli vattujäätelöä:-( lisäsin rahkaan vattumehua ja oli hyvää!
      Vaahdota vain ja jääkaappiin hetkeksi jähmettymään.

      Siitä saa halvan proteiinijäätelön lisäämällä proteiinijauhoja.
      Sillä jaksaa bailata aamuun asti!
      Jauhot kunniaan ja bailaamaan, eiku HIITTAILEMAAN ennen rankkaa työpäivää tai sen jälkeen!

      Tavataan rakas Sannukka aamuvarhain juoksupolulla,
      iltasella bile-hämyssä iilimato-turhakkeiden riekkuessa.
      Jonkun täytyy kohentaa heidänkin egoaan!

      • Anonyymi

        Minullakin on sulamattoman jäätelön resetti.

        Sorvataan puusta tötterön näköinen kappale ja maalataan vapaavalintaisella värillä. Lempijäätelön värillä. Sitä käydään imeskelemässä läheisellä kioskilla myyjän kiusaksi. Eikä ole kaloreita. Taatusti laihduttaa. Muista hioa hiekkapaperilla ettei tule tikkuja kieleen.


      • Anonyymi

        Niin aijai kun ajat muuttuu. Kun on näitä fitness pääministereitä jotka pitää hauskaa vapaalla kuin muutkin ikäisensä. Toista se oli ennen hyvään aikaan kun ministerit oli vain möhömahaisia kaljuja ukkoja jotka huvitteli korkeintaan vain suviseuroilla ja maatalousnäyttelyissä ja ryyppäsi ja imutteli vain salaa ja ahdisteli naisia ja repi tukasta ja tunki puoluekaverien sänkyyn lupaa kysymättä pananiaan esittelemään.


    • Anonyymi

      Syön jäätelön yleensä niin että leikkaan sen sentin siivuihin isolle lautaselle ja se saa olla pöydällä noin 8 minuttia jotta se sulaa vähän sopivasti.Sitten syön reunoilta jossa se on sopivan pehmeää.Nyt kannattaa laihduttaa että saa syödä kuumilla ilmoilla kermajäätelöä.Minun piti syödä yöllä vain 300 g mutta se olikin niin hyvänmakuista niin söin koko paketin.Kermajäätelöä voi syödä vaikka kuinka paljon kuumilla ilmoilla se ei lihota.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe