Äänestysaktiivisuus oli vaalien suurin häviäjä: ”Alkaa olla demokratian kannalta kriisitasolla”, sanoo tutkija.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008052887.html
"Äänestysprosentti laski 58,9 prosentista 55,1 prosenttiin, eli ääniä annettiin 3,8 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuoden 2017 kuntavaalissa."
Käsittämätöntä että ihmiset eivät käytä äänioikeuttaan. Moni ei ajattele sitä, että äänestämättä jättäminen vaikuttaa suoraan lopputulokseen.
Vähävaraiset ja köyhät ovat niitä, jotka jättävät useimmin äänestämättä. He tuskin äänestäisivät rikkaiden, yritysten ja sijoittajien etua ajavaa Kokoomusta. Muut puolueet menettivät heidän äänensä ja Kokoomus hyötyi tästä.
Jos jättää äänestämättä, niin äänestävien äänien painoarvo nousee.
On isänmaan vastaista olla äänestämättä
Anonyymi
2
116
Vastaukset
- Anonyymi
Olen jo kauan puhunut äänestyspalkkion puolesta. Vaikkapa 20 euron palkkio nostaisi äänestysprosentin 85-95 %: iin.
Asiantuntijat ovat muka kauhuissaan demokratiavajeesta, joka syntyy liian alhaisesta äänestysprosentista. Kuitenkaan hekään eivät ehdota tuota helppoa parannusta?
Syitähän sille, että äänestysaktiivisuutta ei haluta nostaa, on vain yksi. Syy on se, että ” väärä” puolue hyötyisi ylivoimaisesti siitä.
Eli tietysti Perussuomalaiset… - Anonyymi
2 miljoonaa jätti äänestämättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058237- 1125764
- 555231
- 2895206
- 783851
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452491