Voinko perua Instagramin kautta luvatun kesätyön, koska yritys vaikuttaa epäilyttävältä?

Anonyymi

Tämä on aika outo tarina, mutta se alkaa siitä, kun kaverini laittoi viestiä minulle ja kysyi jos olisin kiinnostunut työskentelemään yhdessä pienyrityksessä kesällä. Vastasin että olen kiinnostunut, ja vähän ajan päästä yritys otti yhteyttä minuun Instagramin kautta, koska ystäväni oli kertonut yritykselle käyttäjäni nimen. Yrityksen omistaja kysyi sitten minulta englanniksi jos voisin työskennellä hänen myymälässään heinäkuussa kesäsetelin kanssa, ja lyhyen keskustelun jälkeen sovimme siitä, että työskentelisin siellä kaksi viikkoa. Sovimme myös miten monta tuntia päivässä työskentelisin, ja että saisin 400€ palkan.
Se joka minua tässä epäilyttää on, että kun etsin netistä asiakkaiden kokemuksia tästä myymälästä, niin melkein kaikki olivat negatiivisia. Melkein kaikissa kirjoituksissa mainitaan myös miten ilkeä ja röyhkeä myymälän omistaja on. Suurin osa sanoi myös myymälän omistajan huijanneen heitä, ja ettei omistaja ollut palauttanut rahoja vaikka asiakkaat olivat palauttaneet ostetut tuotteet. Luin myös yhden siellä viikon verran työskennelleen henkilön kirjoituksen, jossa hän kertoi että hänen sovitut päivittäiset työtunnit venyivät paljon pidemmiksi, ja ettei hän saanut pitää yhtäkään taukoa työpäivien aikana. Hän myös sanoi ettei hänelle oltu maksettu kunnolla työn päätyttyä.
Olen siis Instagramin kautta kirjoittanut, että tulen hänelle töihin, muttemme ole tehneet minkäänlaista työsopimusta, eikä hän tiedä minusta muuta kuin nimeni ja vuoden jona olen syntynyt. Voinko sanoa hänelle, etten sittenkään voi työskennellä hänen myymälässään, koska en halua työskennellä myymälässä joka huijaa ihmisiä?

2

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moi, tähän ei tarvitse vastata, selvitin jo ongelman.

• Anonyymi

Työstä olet jo sopinut. Voit kylläkin purkaa sopparin ennen työn aloittamista, siihen sinulla on täysi oikeus.(purkuoikeus on kummin päin tahansa). syytä ei tarvitse kertoa. Pura ajoissa, niin jää aikaa löytää uusi työntekijä.
      400 euroa? Kolmen viikon työstä?
      Jos laskee niin eihän tuo sisällä kuin jotain 35 työtuntia, jos nykyisiä palkkoja ajatellaan. Viikossa jossa täydet tunnit, niin tuo palkka on sopiva!
      eli sinua on jo sopiessa kustu silmään.
      Pura, äkkiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2158
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      25
      1666
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1279
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1147
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      982
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      866
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      847
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      751
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      691
    Aihe