Voinko perua Instagramin kautta luvatun kesätyön, koska yritys vaikuttaa epäilyttävältä?

Anonyymi

Tämä on aika outo tarina, mutta se alkaa siitä, kun kaverini laittoi viestiä minulle ja kysyi jos olisin kiinnostunut työskentelemään yhdessä pienyrityksessä kesällä. Vastasin että olen kiinnostunut, ja vähän ajan päästä yritys otti yhteyttä minuun Instagramin kautta, koska ystäväni oli kertonut yritykselle käyttäjäni nimen. Yrityksen omistaja kysyi sitten minulta englanniksi jos voisin työskennellä hänen myymälässään heinäkuussa kesäsetelin kanssa, ja lyhyen keskustelun jälkeen sovimme siitä, että työskentelisin siellä kaksi viikkoa. Sovimme myös miten monta tuntia päivässä työskentelisin, ja että saisin 400€ palkan.
Se joka minua tässä epäilyttää on, että kun etsin netistä asiakkaiden kokemuksia tästä myymälästä, niin melkein kaikki olivat negatiivisia. Melkein kaikissa kirjoituksissa mainitaan myös miten ilkeä ja röyhkeä myymälän omistaja on. Suurin osa sanoi myös myymälän omistajan huijanneen heitä, ja ettei omistaja ollut palauttanut rahoja vaikka asiakkaat olivat palauttaneet ostetut tuotteet. Luin myös yhden siellä viikon verran työskennelleen henkilön kirjoituksen, jossa hän kertoi että hänen sovitut päivittäiset työtunnit venyivät paljon pidemmiksi, ja ettei hän saanut pitää yhtäkään taukoa työpäivien aikana. Hän myös sanoi ettei hänelle oltu maksettu kunnolla työn päätyttyä.
Olen siis Instagramin kautta kirjoittanut, että tulen hänelle töihin, muttemme ole tehneet minkäänlaista työsopimusta, eikä hän tiedä minusta muuta kuin nimeni ja vuoden jona olen syntynyt. Voinko sanoa hänelle, etten sittenkään voi työskennellä hänen myymälässään, koska en halua työskennellä myymälässä joka huijaa ihmisiä?

2

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moi, tähän ei tarvitse vastata, selvitin jo ongelman.

• Anonyymi

Työstä olet jo sopinut. Voit kylläkin purkaa sopparin ennen työn aloittamista, siihen sinulla on täysi oikeus.(purkuoikeus on kummin päin tahansa). syytä ei tarvitse kertoa. Pura ajoissa, niin jää aikaa löytää uusi työntekijä.
      400 euroa? Kolmen viikon työstä?
      Jos laskee niin eihän tuo sisällä kuin jotain 35 työtuntia, jos nykyisiä palkkoja ajatellaan. Viikossa jossa täydet tunnit, niin tuo palkka on sopiva!
      eli sinua on jo sopiessa kustu silmään.
      Pura, äkkiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe