Voinko perua Instagramin kautta luvatun kesätyön, koska yritys vaikuttaa epäilyttävältä?

Anonyymi

Tämä on aika outo tarina, mutta se alkaa siitä, kun kaverini laittoi viestiä minulle ja kysyi jos olisin kiinnostunut työskentelemään yhdessä pienyrityksessä kesällä. Vastasin että olen kiinnostunut, ja vähän ajan päästä yritys otti yhteyttä minuun Instagramin kautta, koska ystäväni oli kertonut yritykselle käyttäjäni nimen. Yrityksen omistaja kysyi sitten minulta englanniksi jos voisin työskennellä hänen myymälässään heinäkuussa kesäsetelin kanssa, ja lyhyen keskustelun jälkeen sovimme siitä, että työskentelisin siellä kaksi viikkoa. Sovimme myös miten monta tuntia päivässä työskentelisin, ja että saisin 400€ palkan.
Se joka minua tässä epäilyttää on, että kun etsin netistä asiakkaiden kokemuksia tästä myymälästä, niin melkein kaikki olivat negatiivisia. Melkein kaikissa kirjoituksissa mainitaan myös miten ilkeä ja röyhkeä myymälän omistaja on. Suurin osa sanoi myös myymälän omistajan huijanneen heitä, ja ettei omistaja ollut palauttanut rahoja vaikka asiakkaat olivat palauttaneet ostetut tuotteet. Luin myös yhden siellä viikon verran työskennelleen henkilön kirjoituksen, jossa hän kertoi että hänen sovitut päivittäiset työtunnit venyivät paljon pidemmiksi, ja ettei hän saanut pitää yhtäkään taukoa työpäivien aikana. Hän myös sanoi ettei hänelle oltu maksettu kunnolla työn päätyttyä.
Olen siis Instagramin kautta kirjoittanut, että tulen hänelle töihin, muttemme ole tehneet minkäänlaista työsopimusta, eikä hän tiedä minusta muuta kuin nimeni ja vuoden jona olen syntynyt. Voinko sanoa hänelle, etten sittenkään voi työskennellä hänen myymälässään, koska en halua työskennellä myymälässä joka huijaa ihmisiä?

2

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi, tähän ei tarvitse vastata, selvitin jo ongelman.

    • Anonyymi

      Työstä olet jo sopinut. Voit kylläkin purkaa sopparin ennen työn aloittamista, siihen sinulla on täysi oikeus.(purkuoikeus on kummin päin tahansa). syytä ei tarvitse kertoa. Pura ajoissa, niin jää aikaa löytää uusi työntekijä.
      400 euroa? Kolmen viikon työstä?
      Jos laskee niin eihän tuo sisällä kuin jotain 35 työtuntia, jos nykyisiä palkkoja ajatellaan. Viikossa jossa täydet tunnit, niin tuo palkka on sopiva!
      eli sinua on jo sopiessa kustu silmään.
      Pura, äkkiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe