Onko nämä ongelmia, joita jokaisessa suhteessa aika ajoin on vai jotain isompaa? Olen melko väsynyt tilanteeseemme ja on vaikea löytää ulospääsyä ongelmista. Toisaalta mietin olenko pikkumainen. Miehen mielestä nämä ovat minun ongelmia. Ennen ongelmien kuvausta mainitsen kuitenkin, että meillä ei ole mielenterveys ongelmia ja työssä käydään molemmat ja mies on perusluonteeltaan kiltti. Silti moni perusasia arjessamme tökkii.
Miehen tekemiset ja tekemättä jättämiset ärsyttää: joka viikonloppuinen juominen (minä hoidan lapset), ei osallistu kodin siivoukseen juuri millään tavoin. Käy sentään ruokaostoksilla.
Mies keskittyy omiin tekemisiinsä esim kännykkää katsellen ja päivä saattaa mennä ihan vain pari lausetta vaihtaen. Minä pidän huolen lasten harrastuksista ja siitä, etteivät istu koko päivää ruudun ääressä. Kasvatuksellinen vastuu tuntuu jäävän minulle ja mies on mielellään mukava 'kaveri' kouluiän kynnyksellä oleville lapsillemme.
Tunnen itseni yksinäiseksi ja väsyneeksi sekä koen, että mies on jättänyt minut yksin tässä suhteessa sekä lapsiarjessa. Hän ei arvosta pyyntöjäni esim. että vähentäisi juomista tai että osallistuisi esim siivoamiseen tai että laittaisi edes omat vaatteet paikoilleen ja roskat roskiin. Lapsille antaa peliaikaa mielinmäärin ja rahaakin helposti. Tuntuu, että monista kasvatuksellisista asioista ollaan eri mieltä ja saan lasten lisäksi taistella miestä vastaan. Jos lapsi kiukuttelee, suuttuu helposti, jopa haukkuu tyhmäksi jne ja ohjaa esim pelaamaan etteivät ole tiellä. Toki itselläkin menee lapsiin välillä hermot, mutta pyydän sitten anteeksi ja asiat puhutaan. Välillä tuntuu, että yksin olisi helpompaa.
Parisuhteen ongelmat
Anonyymi
1
150
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se ongelma on siinä 4ever-teinissä. Perheneuvola voi auttaa jos miehen asenneongelma ei ole ylitsepääsemätön. Voi kyllä olla vaikeaa saada tuollainen mies perhepsykologin juttusille, se kun vaatii häneltä edes jonkun ongelman tunnustamisen eikä mikään kuitenkaan ratkea kovin äkkiä. Kyllä minua niin surettaa kaltaistesi naisten puolesta ja hävettää meidän miesten puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576354
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 481064
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13929Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875