Parisuhteen ongelmat

Anonyymi

Onko nämä ongelmia, joita jokaisessa suhteessa aika ajoin on vai jotain isompaa? Olen melko väsynyt tilanteeseemme ja on vaikea löytää ulospääsyä ongelmista. Toisaalta mietin olenko pikkumainen. Miehen mielestä nämä ovat minun ongelmia. Ennen ongelmien kuvausta mainitsen kuitenkin, että meillä ei ole mielenterveys ongelmia ja työssä käydään molemmat ja mies on perusluonteeltaan kiltti. Silti moni perusasia arjessamme tökkii.

Miehen tekemiset ja tekemättä jättämiset ärsyttää: joka viikonloppuinen juominen (minä hoidan lapset), ei osallistu kodin siivoukseen juuri millään tavoin. Käy sentään ruokaostoksilla.

Mies keskittyy omiin tekemisiinsä esim kännykkää katsellen ja päivä saattaa mennä ihan vain pari lausetta vaihtaen. Minä pidän huolen lasten harrastuksista ja siitä, etteivät istu koko päivää ruudun ääressä. Kasvatuksellinen vastuu tuntuu jäävän minulle ja mies on mielellään mukava 'kaveri' kouluiän kynnyksellä oleville lapsillemme.

Tunnen itseni yksinäiseksi ja väsyneeksi sekä koen, että mies on jättänyt minut yksin tässä suhteessa sekä lapsiarjessa. Hän ei arvosta pyyntöjäni esim. että vähentäisi juomista tai että osallistuisi esim siivoamiseen tai että laittaisi edes omat vaatteet paikoilleen ja roskat roskiin. Lapsille antaa peliaikaa mielinmäärin ja rahaakin helposti. Tuntuu, että monista kasvatuksellisista asioista ollaan eri mieltä ja saan lasten lisäksi taistella miestä vastaan. Jos lapsi kiukuttelee, suuttuu helposti, jopa haukkuu tyhmäksi jne ja ohjaa esim pelaamaan etteivät ole tiellä. Toki itselläkin menee lapsiin välillä hermot, mutta pyydän sitten anteeksi ja asiat puhutaan. Välillä tuntuu, että yksin olisi helpompaa.

1

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se ongelma on siinä 4ever-teinissä. Perheneuvola voi auttaa jos miehen asenneongelma ei ole ylitsepääsemätön. Voi kyllä olla vaikeaa saada tuollainen mies perhepsykologin juttusille, se kun vaatii häneltä edes jonkun ongelman tunnustamisen eikä mikään kuitenkaan ratkea kovin äkkiä. Kyllä minua niin surettaa kaltaistesi naisten puolesta ja hävettää meidän miesten puolesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe