Onko nämä ongelmia, joita jokaisessa suhteessa aika ajoin on vai jotain isompaa? Olen melko väsynyt tilanteeseemme ja on vaikea löytää ulospääsyä ongelmista. Toisaalta mietin olenko pikkumainen. Miehen mielestä nämä ovat minun ongelmia. Ennen ongelmien kuvausta mainitsen kuitenkin, että meillä ei ole mielenterveys ongelmia ja työssä käydään molemmat ja mies on perusluonteeltaan kiltti. Silti moni perusasia arjessamme tökkii.
Miehen tekemiset ja tekemättä jättämiset ärsyttää: joka viikonloppuinen juominen (minä hoidan lapset), ei osallistu kodin siivoukseen juuri millään tavoin. Käy sentään ruokaostoksilla.
Mies keskittyy omiin tekemisiinsä esim kännykkää katsellen ja päivä saattaa mennä ihan vain pari lausetta vaihtaen. Minä pidän huolen lasten harrastuksista ja siitä, etteivät istu koko päivää ruudun ääressä. Kasvatuksellinen vastuu tuntuu jäävän minulle ja mies on mielellään mukava 'kaveri' kouluiän kynnyksellä oleville lapsillemme.
Tunnen itseni yksinäiseksi ja väsyneeksi sekä koen, että mies on jättänyt minut yksin tässä suhteessa sekä lapsiarjessa. Hän ei arvosta pyyntöjäni esim. että vähentäisi juomista tai että osallistuisi esim siivoamiseen tai että laittaisi edes omat vaatteet paikoilleen ja roskat roskiin. Lapsille antaa peliaikaa mielinmäärin ja rahaakin helposti. Tuntuu, että monista kasvatuksellisista asioista ollaan eri mieltä ja saan lasten lisäksi taistella miestä vastaan. Jos lapsi kiukuttelee, suuttuu helposti, jopa haukkuu tyhmäksi jne ja ohjaa esim pelaamaan etteivät ole tiellä. Toki itselläkin menee lapsiin välillä hermot, mutta pyydän sitten anteeksi ja asiat puhutaan. Välillä tuntuu, että yksin olisi helpompaa.
Parisuhteen ongelmat
Anonyymi
1
125
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se ongelma on siinä 4ever-teinissä. Perheneuvola voi auttaa jos miehen asenneongelma ei ole ylitsepääsemätön. Voi kyllä olla vaikeaa saada tuollainen mies perhepsykologin juttusille, se kun vaatii häneltä edes jonkun ongelman tunnustamisen eikä mikään kuitenkaan ratkea kovin äkkiä. Kyllä minua niin surettaa kaltaistesi naisten puolesta ja hävettää meidän miesten puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549