Modeiva.co

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemuksia modeiva.co verkkokaupasta? Itse tilasin sieltä mekon kun oli niin hienot mainoskuvat. Sitten jälkikäteen selvittelin että Kiinasta vaatteet tulevat. Ja toimitus ajat todella pitkiä ja vaatteiden palautus melkeinpä mahdotonta???

60

3712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoin kävi mulle, kuukausi meni ja tilaamani PELLAVAmekko oli 35%puuvillaa ja 65% polyesteriä. Jo pelkkä mekon näkeminen sai hien pintaan. Vielä en ole selvitellyt palautusta, mutta tuskin jaksan alkaa selvittelemään, onneks ei ollut kuin alle 30€ mekko.

    • Anonyymi

      Ihan hirveitä tuotteita!!! Tosiaan suoraan Kiinasta! Verkkosivujen kuvat ei vastaa yhtään todellisuutta. Todella ikävää!!! Älkää tilatko!!!

    • Anonyymi

      Älä osta ikinä sieltä mitään! Aivan ala arvoisia, haisevia tuotteita. Kengät mitkä tilasin, oli kaikkea muuta mitä mitä mainoksessa oli ja sisätiloihin ei niitä voinut edes ajatella tuoda, kun haju oli mitä hirvittävin. Heti palautukseen meni.

    • Anonyymi

      Tilasin nahkasandaalit (luulin, että suomalaisesta firmasta, kun logossa oli suomen lippu ja kaikki :)) ja sainkin järkyttävät muoviset kengät, jotka etäisesti muistuttavat niitä mainoksen sandaaleja. Olen lähettänyt sähköpostia Kiinaan ja saanut ohjeita ja lomakkeita täytettäväksi. Kaiketi palautus sinänsä onnistuisi, mutta postimaksun Kiinaan käsittääkseni maksaisin minä. Tämä tulisi yhtä kalliiksi kuin nuo muoviläpyskät. Harmittaa oma tyhmyys, olisi pitänyt selvittää tarkemmin myyjän taustat.

      • Anonyymi

        Hei, mä todennäköisesti tilasin samanmoiset sandaalit, harmi. Maksoin visalla. Tuli tekstiviesti tänään, että pitää tullata. Maata mistä ne on lähetetty ei näy missään... En tiedä mitä niiden kanssa nyt teen. Jos jätän silleen, vahinko on vaan 35.99. Jos tullaan, (ilman lähetysmaata) .... lisää maksua...
        Tulipahan opittua kerrasta, etten toiste tilaa, mistään tuommoisesta🧐👋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mä todennäköisesti tilasin samanmoiset sandaalit, harmi. Maksoin visalla. Tuli tekstiviesti tänään, että pitää tullata. Maata mistä ne on lähetetty ei näy missään... En tiedä mitä niiden kanssa nyt teen. Jos jätän silleen, vahinko on vaan 35.99. Jos tullaan, (ilman lähetysmaata) .... lisää maksua...
        Tulipahan opittua kerrasta, etten toiste tilaa, mistään tuommoisesta🧐👋

        Just, sama juttu, yritän tullata tilaustani mistään ei löydy firmam ioss tunnusta. Taidan jättää hakematta koko paketin. Ottaa kyllä aivoon ☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just, sama juttu, yritän tullata tilaustani mistään ei löydy firmam ioss tunnusta. Taidan jättää hakematta koko paketin. Ottaa kyllä aivoon ☹️

        Mistä löytyy Modeivan IOSS ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löytyy Modeivan IOSS ?

        Mikä on Modeivan IOSS? Ei löydy mistään. :(


    • Anonyymi

      Kyllä on kokemusta. Oli EKa ja Vika kerta. Toimitus lähti vasta kun olin suurella vaivalla saanut selville mistä oikien kysyn. Valitettavasti minun tilaamani haalari oli kyllä kuvan mukainen, MUTTA kangas ja työn jälki aivan ala-arvoista. Miksi on Suomenlippu, kun ketään ei saa suomeksi kiinni?
      Harmi kun meidät nyt opetetaan tähän mahdottomaan kuluttamiseen.....!!!

    • Anonyymi

      Miten palautus onnistui? Entä maksu?
      Olen juuri yrittämässä palautusta.

      • Anonyymi

        Modeiva ilmoitti, että palautusmaksun maksaa ostaja. Paketti Kiinaan maksaa kuitenkin 45 euroa eli yli sen mitä minulta pyydetään naurettavasta jäljitelmästä siitä, mitä mainoksen perusteella tilasin. Lasku on Klarnassa pysäytettynä. En aio maksaa enkä palauttaa omalla kustannuksellani. Katsotaan, miten Klarnan kanssa homma etenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Modeiva ilmoitti, että palautusmaksun maksaa ostaja. Paketti Kiinaan maksaa kuitenkin 45 euroa eli yli sen mitä minulta pyydetään naurettavasta jäljitelmästä siitä, mitä mainoksen perusteella tilasin. Lasku on Klarnassa pysäytettynä. En aio maksaa enkä palauttaa omalla kustannuksellani. Katsotaan, miten Klarnan kanssa homma etenee.

        Miten etenee???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten etenee???

        Lasku on edelleen Klarnassa auki. Ilmoitin Klarnalle, että jos siirtävät laskun perintään, teen Klarnasta rikosilmoituksen. Tämä ei ole uhkaus, vaan ilmoitus siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Modeiva ilmoitti, että palautusmaksun maksaa ostaja. Paketti Kiinaan maksaa kuitenkin 45 euroa eli yli sen mitä minulta pyydetään naurettavasta jäljitelmästä siitä, mitä mainoksen perusteella tilasin. Lasku on Klarnassa pysäytettynä. En aio maksaa enkä palauttaa omalla kustannuksellani. Katsotaan, miten Klarnan kanssa homma etenee.

        Klarna ilmoitti, että lasku on mitätöity. Olen huojentunut.


    • Anonyymi

      Palautuksen kanssa mäkin painin edelleen. Olen pyytänyt nyt kolmesti palautuslipuketta eikä sitä edelleenkään ole saapunut 🤯🤬
      Ala-arvoinen firma

    • Anonyymi

      Nyt mekot tulivat. Laatu ala-arvoista. En kehtaa laittaa päälle. Hukkaan menivät nämäkin rahat. Sainpahan opetuksen, että kannattaa tilata vain tunnetuista nettikaupoista.

    • Anonyymi

      Tilasin paidan ja mekon, sain TODELLA pieniä housuja 2 kpl. ” verkkokauppa” ei vastaa viesteihin.

    • Anonyymi

      Tilasin Modeivalta mekon, ja tosiaan, se tuli Kiinasta asti, joten odotteluun kului paljon aikaa. Kun se tuli, ihmettelin paketin pienuutta ja keveyttä ja kun avasin sen, näin vaaleanpunaisen (tilasin ruskean) , hirveän, ohuen, ryppyisen ja huonolaatuisen vaatekappaleen, joka ei koostaan (XXL) huolimatta edes mahtunut päälleni!! Olin tosi pettynyt ja otin heti yhteyttä annettuun osoitteeseen, josta tuli jonkinlaisia automaattisia vastauksia, joissa annettiin ainakin kymmenen rivin kiinalainen osoite, johon tuotteen voi palauttaa ja todettiin, ettei maksua palauteta ennen kuin tuote on perillä jne......
      Laitoin muutamia pisteliäitä viestejä vielä, joihin ei enää vastattu. Lähettäminen Kiinaan maksaa luultavasti enemmän kuin itse mekko, joten täällä olis tarjolla vaaleanpunainen mekko, josta ei voi sanoa, onko se yöpaita vai mikä. Annan ilmaiseksi pois tai heitän roskiin, enkä enää ikinä osta Modeivalta mitään!

    • Anonyymi

      Älkää ikinä ostako Modeivalta! Tuotteet eivät vastaa kuvien esittämiä ja palautus on tehty tosi vaikeaksi. Pitäisi palauttaa Kiinaan, postimaksun maksat itse! Ei mitään tietoa suomalaisesta toimijasta, jolle tehdä palautus. Huh, että menin halpaan.

    • Anonyymi

      Tosiaan katsoin noita postikuluja Kiinaan. Eli minimissään 45e s-koon paketti. Tein ilmoitukseen facebookiin epäilyttävästä nettikaupasta.

      • Anonyymi

        Hyvä, että teit. Aivan huijausta koko Modeiva!


    • Anonyymi

      Kun Modeiva mainostaa Facebookissa, poistakaa koko lafka sivuiltanne! Kuvat eivät vastaa todellisuutta, Kiinasta tulevat ja ovat ihan hirveän huonolaatuisia! Huono palvelu, palautus Kiinaan maksaa ja vastaukset sähköposteihin ovat automaattisia ja etukäteen laadittuja. Kuka ihme tällaista mainostaa Suomessa?

    • Anonyymi

      Kirjoitin tänne muutama tunti sitten ja mielestäni kommentti tuli näkyviin, nyt ei enää sitäkään näy!! Arvostelin Klarnan asiakaspalvelua, siitäkö kyse??

      Tilasin tuolta huijaus firmasta pari päivää sitten mekon ,laitoin seuraavana päivänä sähköpostilla peruutusviestin. Mitään vastausta ei ole tullut vieläkään!!
      Valitsin Klarna laskun. Todellakaan en aio hakea koko pakettia enkä maksaa laskua!!

      Toimitus/ peruutus /palautus ym ehdot ovat Modeivan "sivuilla" hyvin epämääräiset! Tee peruutus 24h sisällä ja jos tuote on jo lähetetty ei sitä voi peruuttaa ym paskaa. Ja tuotteet lähetetään automaattisesti 🤬🤬🤬 no toivottavasti tästä ei tule mitään kuluja kun en mahdollisesti saapuvaa pakettia aio koskaan hakea edes!!

      Ainakin opin etten koskaan enää tilaa hetken mielijohteesta mitään enkä ainakaan Kiinasta !!!

      PS. Koitin etsiä firmaa Facesta,nyt en enää löytänyt koko puljua. Olisin tehnyt ilmoituksen.

      • Anonyymi

        En aio myöskään noutaa tai maksaa. Mitä klarna tähän?


    • Anonyymi

      Todella kiinalaista erittäin huonolaatuista eikö ollenkaan sitä mitä tuotteen pitiolla

    • Anonyymi

      Tilasin myös sandaalit kun huomasin että tulevat Kiinasta yritin lähettää sähköpostia mutta ei löydy sellaista sähköpostia edes .En tiedä mitä tehdä en ala tullimaksuja maksaan ,Kyllä sit vanhakin menee vipuun

    • Anonyymi

      Täällä kans yritän saada palautettua tilaamiani muka ortopedisiä sandaaleja. Paketti tuhannen tallottu, sandaalit muoviset ja haisevat. Yrittänyt laittaa viestiä ,tulee joku automaatti diipa daapa vastaus. Tänä aamuna ei enää osoite käytössö. Otin maksun klarnan kautta enkä tiedä nyt miten toimin kun ei ole palautuskoodia. Ihan järkyttävä paska sivusto!!!

      • Anonyymi

        Olen tapellut Klarnan kanssa aiheesta. Tiedustelin, miten ihmeessä voivat tehdä yhteistyötä Huijari firman kanssa?? Useaan kertaan kirjoitin asiakaspalvelijalle,että katsokaa nyt ihmeessä kunnolla tämän firman tiedot ja lopettakaa yhteistyö ettei ihmiset menisi enää tähän huijaukseen! Olen pitänyt aiemmin Klarnaa luotettavana,enää en sitäkään. Lisäksi sain huonoa asiakaspalvelua Klarnalta, automaattivastauksia heiltäkin: teemme yhteistyötä vain luotettavien firmojen kanssa jne.
        Klarnalla firma näkyy nimellä Up Mode. Kirjoitin ettei sellaista ole olemassakaan, ja että Suomen lippu hämää kuluttajia. Modeivan kotisivu osoitekin kertoo jo huijauksesta: se on modeiva.co ,ei modeiva.com .
        Kirjoitin Klarnaan että ihmiset saavat huonolaatuisia tuotteita ja palautus tehty hyvin hankalaksi ja on kalliimpaa kuin itse tuotteet. Näihin viesteihini ei ottaannuttu .

        Tosi huijattu olo on mutta taas ehkä oppi jotain.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä😳


      • Anonyymi

        Yritin myös palauttaa kuvissa huippuhyvän näköisiä NAHKAsandaaleja, jotka ovat laadultaan nuken jalkaan sopivat. Niin luokattoman huonot. Painavat varmaan 20g/kenkä. Modeivan sähköposti lakkasi myös toimimasta kun sain heiltä palautusohjeet. Enää en saa yhteyttä. Posti sanoi eilen, että palautus 60€ kun kengät 30€. 🤬🤬🤬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tapellut Klarnan kanssa aiheesta. Tiedustelin, miten ihmeessä voivat tehdä yhteistyötä Huijari firman kanssa?? Useaan kertaan kirjoitin asiakaspalvelijalle,että katsokaa nyt ihmeessä kunnolla tämän firman tiedot ja lopettakaa yhteistyö ettei ihmiset menisi enää tähän huijaukseen! Olen pitänyt aiemmin Klarnaa luotettavana,enää en sitäkään. Lisäksi sain huonoa asiakaspalvelua Klarnalta, automaattivastauksia heiltäkin: teemme yhteistyötä vain luotettavien firmojen kanssa jne.
        Klarnalla firma näkyy nimellä Up Mode. Kirjoitin ettei sellaista ole olemassakaan, ja että Suomen lippu hämää kuluttajia. Modeivan kotisivu osoitekin kertoo jo huijauksesta: se on modeiva.co ,ei modeiva.com .
        Kirjoitin Klarnaan että ihmiset saavat huonolaatuisia tuotteita ja palautus tehty hyvin hankalaksi ja on kalliimpaa kuin itse tuotteet. Näihin viesteihini ei ottaannuttu .

        Tosi huijattu olo on mutta taas ehkä oppi jotain.

        Saman viestin olen laittanut Klarnalle, uskomaton putiikki, tuotetta en saanut koskaan, lafkun kyllä. Sähköpostia kun laitoin modeivan osoitteeseen, palautui takaisin


    • Anonyymi

      Melkein 3 kk oon heidän kanssaan käynyt sähköpostia kun mekkoa ei kuulunut. Kirjoitin, että jos tulee Suomeen 1.7. Jälkeen, tullia en maksa. Jokaiseen viestiini he vastasit. Eilen tämä mekko sitten oli postissa, tullut Suomeen ennen 1.7. Voi mikä rätti sitten oli, ihan wishin kamaa mutta paljon kalliimpi. Koko heidän mittataulukon mukaan ei ollut sinne päinkään. Illalla taas laitoin viestiä ja pyysin ohjeet asikaspalautukselle, ei enää vastata viesteihin. Älkää hyvät ihmiset ikinä tilatko tältä firmalta, 30 euroa meni kankkulan kaivoon.

    • Anonyymi

      En suosittele kenenkään ostavan tältä Modeiva.co:lta ,kokemusta on .Tilaus kestää suhteettoman kauan,yli kuukausi .Itse tilasin pellavapaidan, joka olikin vain 35 %pellavaa .Suurin yllätys olikin että vaatteet tehdään Kiinassa, jota ei kerrottu missään vaiheessa. JA palautus on tehty tosi hankalaksi. Täyttää huijausta.

    • Anonyymi

      On huonoja kokemuksia. Kaikille tiedoksi että MODEIVAn kautta ei kannata tilata mitään. Järkyttävä laatu, surkea toimitus, johon tullaus ilman yritystunnuksia tuo omat hauskuutensa. Eli rahat kuluu täysin tyhjään.

    • Anonyymi

      Harmi etten tullut näitä lukemaan ennen tilausta!!!

      Voiko tästä sivustosta ilmoittaa minnekään?!?

    • Anonyymi

      Kuvan perusteella ja tekstin perusteella ostin puuvilla mekkoa . Ainoa asia mikä oli mielestäni lähes tulkoon kuvausten mukainen oli väri. Halpaan menin ,kiinasta tuli kylläkin nopeasti. Ensimmäinen ja viimeinen kerta ostoksilla .

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ TÄTÄ PASKAA: TULLIT JA ALVIT joudut itse maksamaan. Samat tuotteet saat Aliexpressistä! Täysin huijaus firma!

      • Anonyymi

        Nyt tuli viesti että on saapunut EU:n ulkopuolelta lähetys ja pitäisi tullata. Onko tässä nyt parasta vaan maksaa se lasku ja olla hakematta / ja tullaamatta ?
        Kun en tiedä kuinka paljon ne tullauksetkin maksaa.
        Vai olla tekemättä yhtään mitään? Tuleeko sieltä sitten Klarnan kautta perintään tuotteen palautuskulut Kiinaan asti jos en lähetystä nouda?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli viesti että on saapunut EU:n ulkopuolelta lähetys ja pitäisi tullata. Onko tässä nyt parasta vaan maksaa se lasku ja olla hakematta / ja tullaamatta ?
        Kun en tiedä kuinka paljon ne tullauksetkin maksaa.
        Vai olla tekemättä yhtään mitään? Tuleeko sieltä sitten Klarnan kautta perintään tuotteen palautuskulut Kiinaan asti jos en lähetystä nouda?

        Minulle sanottiin postissa, että älä tullaa lähetystä ollenkaan, niin se palautuu automaattisesti takaisin lähettäjälle. Lasku jäädytettynä Klarnassa. Toivottavasti mitätöivät laskun Klarnalle kun lähetys palautuu. Epäilen kyllä. Toivottavasti Klarna hyväksyy palautustiedot?


    • Anonyymi

      Pyydän, tehkää kaikki Klarnalle tästä valitus ja pyyntö lopettaa yhteistyö ko. firman kanssa! Säästyisi moni ihminen tältä huijaukselta!
      Itse siis aiemmin tänne jo kirjoitinkin,että olen Klarnaan ollut yhteydessä tulenkatkuisin viestein, eivätkä ota kuuleviin korviinsa. Kysyvät vain,tarvitsenko apua palautuksen kanssa kun kerroin ensiksi,että en aio noutaa koko tuotetta,jos se joskus minulle saapuu!
      Eivät ole ottaneet mitään kantaa palautuskuluihin.

    • Anonyymi

      väärä tuote saapui, en jaksanut taistella , maksoin 30 euroa , never again modeiva.

      • Anonyymi

        Tässä se juju nähdäkseni onkin. Menetys ei ole kovin suuri yhden petetyksi tulleen ostajan kohdalla. Kaikki tuon huijarifirman tuotteiden hinnat mainoksessa ovat "alessa" 30 - 40 e/kpl (oikea hinta tosin n. 1-2 e, mikä löytyi paketin päältä) eli kun palautus Kiinaan postitse maksaisi 45 e, tekee mieli luovuttaa, maksaa pois ja yrittää unohtaa se, että on tullut huijatuksi. Tuo kiinalaisfirma käyttää meitä hyväkseen. Kyllä Klarnakin hyötyy, jos kaikki vaan kiltisti maksavat, mitä pyydetään.


    • Anonyymi

      Aivan kamalaa paskaa! Tilasin 4 tuotetta, sain 3. Pellava paita joku karsee kiiltävä lurex!
      En yhtään tuotetta saanut, mitä tilasin!!!
      ÄLKÄÄ tilatko täältä! Verot ja tullit joudut maksamaan. 200 eur yhtensä ja roskiin menee kaikki!

    • Tilasin "pellavamekon" Modeivan verkkokaupasta, jota Facebook tyrkytti. Kuvassa mekko näytti kivalta. Suomenlippu koristi verkkosivuja ja hinta oli vain 29,99 euroa (siis 30 euroa). Mekko tuli kuukauden päästä ja oli halvinta polyesteriä tai viskoosia ja vielä eri värinen, kuin tilauksessa oli valittuna. 1.7.2021 tuli tullimaksupakko kaikelle EU:n ulkopuolelta tulevalle ja tullasin mekon, jotta sain sen ulos postista (noin 8 euroa) ja maksoin vielä postin käsittelymaksun (noin 3 euroa). Kun yritin palauttaa mekon, piti ensin täyttää englanninkielinen kaavake, johon piti liittää mekon kuva, allekirjoittaa kaavake ja skannata se Kiinaan (en omista skanneria!) Sen jälkeen mekko olisi pitänyt lähettää Kiinaan pakettina ( jotta saa seurantatunnuksen), kustannus n. 60 euroa. Tämän jälkeen pitäisi vielä täyttää toinen kaavake ja lähettää se myyjälle. Lopuksi pitäisi hakea tullimaksun palautusta Suomen tullilta. Sanomatta selvää, että mekko jäi palauttamatta. ÄLKÄÄ SORTUKO TILAAMAAN MITÄÄN TÄSTÄ HUIJARIFIRMASTA!

    • Anonyymi

      Tilasin Amelie pellavahousut sieltä ja toimitus kesti kaksi puoli kuukautta. Petyin pahasti. Tuote oli jotain ihan muuta. Materiaali on puuvilla polyesteria ja tasku oli ommeltu niin huonosti että siellä on reikä. Valitin asiasta ja nyt minun pitäisi itse täyttää kaikki asiakirjat tuen sijasta. En suosittele tilaamista kyseisen yrityksen kautta. Kiinalainen toimija, jonka tuotteet ovat ala-arvoisia. Retku housuille tuli lähes tupla hinta. En tilaa enää jatkossa verkon kautta kuin kotimaisten vaate yritysten tuotteita.

    • Anonyymi

      Samanlaisia kokemuksia kuin muillakin tähän kommentoineilla. Lähetin useamman viestin firmalle, että en suostu maksamaan palautuksesta, koska tuote ei ollut sitä mitä tilasin. Kolmannessa viestissä lupasivat maksaa 20% palautusmaksusta, seuraavan viestini jälkeen 30%. Kun edelleen tivasin, että tämä ei sovi minulle, tuli automaattinen ilmoitus, ettei tämä sähköpostiosoite ole käytössä…. Siis uskomaton paskafirma!!!

    • Anonyymi

      Aivan kauheeta vaatetta, pellava ei alkuunkaan pellavaa! Hävisin rahan i

    • Anonyymi

      tilasin "mukavat ja kivat kesähousut" maastokuosilla, sain ne leopardikuviolla. Tekevätkö tarkoituksella tätä??
      Palauttamaan en ala, mutta jos olisi ollut kalliimpi tilaus, niin olisi ollutt aika paha jos kaikki olisivat olleet vääriä tuotteita

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tällainen sähköposti on vastaillut [email protected]

        Juu, aluksi vastasi. Kun sitten ilmoitin, että en maksa yhtään mitään heidän lähettämästään ala-arvoisesta tavarasta, tuli viesti, ettei osoite ole käytössä.


    • Anonyymi

      Tilasin toukokuussa mekon Modeivalta ja sehän oli aivan kauhea, en viitsinyt jättää sitä edes yöpaidaksi. Tuli ensinnäkin kuukauden kuluttua tilauksesta. Palautin mekon kirjepostina ja täytin sekä lähetin mailina ja skannaamalla Modeivan vaatimia lomakkeita. En ruvennu lähettämään pakettina, koska lähetyskustannukset olisivat olleet 45€ eli mekko itessään halvempi maksaen 25€. Jonkun ihmeen track koodin vaativat, että se kuulemma palautuu heille ja että pystyvät seuraamaan palautusta. Minä ostin pitkän rivin postimerkkejä pakettini päälle ja pistin sen niine hyvineen liikkeelle. Nyt on neuvottelut kesken Modeivan ja erityisesti Klarnan kanssa. Klarna näyttää olevan Modeivan vietävissä. Se ilmoittaa samat palautusehdot kuin Modeiva. Sain Modeivalta vastauksen, että ilman track-koodia lähetetty posti hävitetään tullissa ja ei saavu vastaanottajalle. Tuo kuulosti jo niin pöyristyttävältä, että jätin kirjeenvaihdon Modeivan kanssa. Muutaman päivän jälkeen tosin viestitin sinne ja annoin saman track koodin, jolla pakettini oli tullut minulle. Eipä ole sitten enää kuulunut viestejä heiltä. Ilmotin koodin myös Klarnalle kiistaosastolle, jonne tapaukseni on edennyt. Luulen kuitenkin ettei tämä yritykseni onnistu. Jos jätän Klarnan laskun maksamatta, menee se aikanaan perintään ja siinä vaiheessahan se on isompi kuin 25 euroa. Palautuspostimaksu oli 12€ kirjeenä, koska en tosiaan ruvennu lähettämään olematonta mekkoa pakettina, jolloin se olisi maksanut 45€. Oottelen nyt Klarnalta vastausta ja aion ilmottaa, että ko koodilla pistin mekon menolle takasin To China 🇨🇳Yritänpä itekin ilmottaa Klarnalle, että lopettaa yhteistyön petturifirma Modeivan kanssa. Mitenkähän Klarnaa itseään voisi huomauttaa... Minne tehdä siitä ilmoitusta, sekin veisi aikaa...

      • Anonyymi

        Hei.
        Itselläni on aivan sama ongelma. En ottanut pakettia edes vastaan, kun olin odottanut viikkokausia. Olin jo ostanut kunnollisen tuotteen muualta. Posti lähetti sen "Vastaanottaja kieltäytyy ottamasta vastaan, palautetaan lähettäjälle."-tarralla. Nyt on lasku Klarnalla. EN EDES AVANNUT PAKETTIA. Olen käynyt viikkokausia tätä kirjeenvaihtoa Klarnan kanssa, joka tähän asti muuten on hoitanut hommansa. Hermot menee.
        NYT EHDOTUS: VOISITTEKO TOISETKIN OTTAA KLARNAAN YHTEYTTÄ, ETTÄ TUO PASKAFIRMA, JOTA ÄSKEN EI LÖYTYNYT NETISTÄ OLLENKAAN, JA JOKA EI VASTAA, VAAN LÄHETTELEE ASIAAN KUULUMATTOMIA POSTEJA, POISTETTAISIIN EDES HEIDÄN LISTOILTAAN.
        Suomen kuluttajalainsäädännön mukaan on toimittava. (Palautukseni tapahtui ennen tätä uutta tullilainsäädäntöä.) Raija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei.
        Itselläni on aivan sama ongelma. En ottanut pakettia edes vastaan, kun olin odottanut viikkokausia. Olin jo ostanut kunnollisen tuotteen muualta. Posti lähetti sen "Vastaanottaja kieltäytyy ottamasta vastaan, palautetaan lähettäjälle."-tarralla. Nyt on lasku Klarnalla. EN EDES AVANNUT PAKETTIA. Olen käynyt viikkokausia tätä kirjeenvaihtoa Klarnan kanssa, joka tähän asti muuten on hoitanut hommansa. Hermot menee.
        NYT EHDOTUS: VOISITTEKO TOISETKIN OTTAA KLARNAAN YHTEYTTÄ, ETTÄ TUO PASKAFIRMA, JOTA ÄSKEN EI LÖYTYNYT NETISTÄ OLLENKAAN, JA JOKA EI VASTAA, VAAN LÄHETTELEE ASIAAN KUULUMATTOMIA POSTEJA, POISTETTAISIIN EDES HEIDÄN LISTOILTAAN.
        Suomen kuluttajalainsäädännön mukaan on toimittava. (Palautukseni tapahtui ennen tätä uutta tullilainsäädäntöä.) Raija

        Minusta huijarifirma syyllistyy Suomen rikoslain mukaiseen petokseen, kun lähettää muovisen tuotteen nahkaisen sijaan. Tai kyse on petoksen yrityksestä, kun en vielä ole maksanut pyydettyä kauppasummaa. Auttaisiko ilmoitus poliisille?Vaikka eihän mitään rikostutkintaa tehdä, kun kyse on kiinalaisesta firmasta.


    • Anonyymi

      Voisiko joku teistä pakettinne tullanneista kertoa tuon IOSS-tunnuksen.

      • Anonyymi

        Minusta tuntuu, että ei kannata ruveta tullaamaan, koska epäilen vahvasti, että vaikka maksaa tullimaksuja yms ei palautuspaketti koskaan saavuta Kiinan satamaa ts sitä firmaa, jonne se on neuvottu Modeivan sivuilla palauttamaan. Minulla itelläni tracking-homma tyssäsi siihen, että kun rupesin Postin sivulla täyttämään verkkolomaketta, se ei edes hyväksynyt niin pitkää osoitelitaniaa, mikä siinä kiinalaisfirman osoitteessa oli. Yksinkertaisesti tuli ilmoitus, että liian monta merkkiä käytetty osoitekentässä. Temppuilin osoitetta kirjoittaessani niin, että kirjoitin yhteen kadunnimet ja numerot, mutta silti oli liian pitkä osoite. Eli ts. sinne ei voi edes tullata palautuslähetystä. On kyllä sangen kavala firma.


    • Anonyymi

      Nyt tuli whatsapp viesti huonolla Englannin kielellä. Suuntanumero tuli Hong Kongista. Eikö noiden ala-arvoisten rättien lähettäminen riittänyt? Nytkö alkaa vainoaminen viestittelyn muodossa😤😤😤

    • Anonyymi

      Eihän niitä saa edes tullista ulos..saa jäädä sinne

    • Anonyymi

      Samoin kävi minulle, luulin tilanneeni suomalaisen mekon, tuli Kiinasta noin kuukauden päästä ja Klarnalle joutui maksamaan jo ennen toimitusta. Postihuolinta palautti paketin, kun eivät ehtineet tullata, olisi maksanut lisäksi 23 e ja alv. Nyt Modeiva ei suostu palauttamaan rahoja.
      En suosittele tilaamaan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

      kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe