Juttukaveria eron jälkeiseen ahdistukseen

Anonyymi

Olen kuukausi sitten eronnut alle 4-kymppinen nainen ja ahdistus meinaa ottaa vallan, kun ei ole oikein ketään kelle puhua. Löytyisikö täältä ketään juttukaveria? Laitan spostiosoitteeni, mikäli vertaistukea löytyy.

35

1671

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ahdistaa? Tunteiden vuoristorata kuuluu eroon.

      Itsellä ero elämän rakkaudesta 21 vuotta sitten. Nyt alkaa helpottaa. Muistan miten olin rakastunut, mutta muisto ei enää ”tunnu” miltään.

      Eteenpäin, mutta omalla tahdilla :) Voi täälläkin jutella.

      • Anonyymi

        Että kyseletkin mikä ahdistaa. Helppo sun on. Ja sulla kesti 21 vuotta päästä yli. Kehtaatkin.


    • Anonyymi

      Ero ahdistaa aina. Se ahdistaa olipa eron syy mikä tahansa. Itse erosin omasta aloitteestani ja ero oli ehdottomasti oikea ratkaisu, vaan silti se ahdisti. Se yksinolo ja hiljaisuus ja vapaus oli välillä taivas ja välillä helvetti. Vaan kyllä se helpottaa ja aika auttaa.

      • Anonyymi

        Tottakai ahdistaa ja tämäkin ero on omasta aloitteestani. Mutta kyllä sitä ahdistusta vähentää se, kun voi jakaa ajatuksia toisen eronneen kanssa. En viitsisi enää lähimpiä ystäviäni kyllästyttää näillä jutuilla. -ap


    • Anonyymi

      Mikä siinä erossa niin ahdistaa?

      • Anonyymi

        Et oo joko koskaan eronnut tai sitten et ees rakastanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et oo joko koskaan eronnut tai sitten et ees rakastanut

        Erosin kahdenkymmenenviidenvuoden jälkeen, enkä todellakaan enää rakastanut😂


    • Anonyymi

      siinä ähdistää yksinäisuus. sen takia pitaa olla aina varalla 2 muuta ihastusta.

      • Anonyymi

        No, ei kyllä ahdista mikään yksinäisyys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei kyllä ahdista mikään yksinäisyys!

        Vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan?

        Ei mikään! Oli vain suunnaton helpotus ja mahtava onnen tunne! Helppo sanoa ihmisille, että ihanaa olen eronnut.


    • Anonyymi

      Hei, oletko saanut jo juttukaveria? Itse painin hyvin vastaavanlaisessa tilanteessa ja voin hyvin samaistua tunteeseen ja omat ystävät jo kuormitettu. Haluatko laittaa osoitetta?

    • Anonyymi

      Kyllä siinä menee vuosia kun toipuu, vaikka olis uusikin jo. Lopulta ei koskaan siìtä täysin yli pääse mutta elämään pystyy, muuttuu historiaksi ja ne hyvät ajat lopulta korostuu. Erosta myös yli 20v ja välillä kaipaan sitä aikaa, kun lapset oli pieniä. Mutta lapsetkin kasvaa eli joka tapauksessa, elämässä tulee muutoksia aina. Yksin on ihanaa asua, kaikkeen lopulta tottuu.

    • Anonyymi

      Kyllä ahdistaa. En olisi ikinä halunnut erota melkein 40v avioliitosta, mutta tuli nainen joka vamppasi mieheni. Suru on jäljellä vaikka erosta on muutama vuosi ja olen mennyt elämässä eteenpäin.

    • Anonyymi

      Kyllähän se lopulta oli helpotus, kun vaimo lähti toisen matkaan.
      En uskonut silloin, kuinka hyvin asiani voivatkaan olla eron jälkeen.
      Ihan turhaan taistelin.

      Ei enää aiheettomia syytöksiä, ei ivaa, ei väheksyntää, ei kiristystä...
      Koti on aina siisti. Kissat ei revi kaikkea...
      Taloutenikin koheni. On aikaa ystäville. Voin käyttää rahani miten haluan.
      Remonttikaan ei häiritse ketään.

      Kun vain ihmiset oppisivat olemaan ottamatta koronaa, kaikki olisi mainiosti.

    • Anonyymi

      lopulta olikin helpotus erota, kun miehellä oli salasuhde ja kestäny vuosia, en minä sitä sulattanu, petos se oli

    • Anonyymi

      Hei!
      Tiedän todella tunteen!!
      Tässä kohtaa kommentoijat miettikää mitä kirjoitatte!

      • Anonyymi

        Mikä miehiä vaivaa tehdään lapset.ja talot luuleeko miehet että se arki on parempaa vieraan naisen kanssa miehillä on aivot alapäässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä miehiä vaivaa tehdään lapset.ja talot luuleeko miehet että se arki on parempaa vieraan naisen kanssa miehillä on aivot alapäässä

        35 vuotta on seurusteltu kaikki on kuin on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35 vuotta on seurusteltu kaikki on kuin on...

        Hienoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa

        Ja seurustelu jatkuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja seurustelu jatkuu

        Henkinen psyykki n en...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen psyykki n en...

        Relevantti tilanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä miehiä vaivaa tehdään lapset.ja talot luuleeko miehet että se arki on parempaa vieraan naisen kanssa miehillä on aivot alapäässä

        Eipä yleistetä. Olen 36-vuotias mies, ja en koskaan pettäisi.


    • Anonyymi

      Luulee usein et saavat paremman elämän, vaihtamalla vaimon toiseen naiseen, kunnes huomaavat, mitä tuli tehtyä voi v...u .. katuvat lopun ikää!

      • Anonyymi

        Ennen sanottiin : kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan. Sama tässä.


    • Anonyymi

      Mä uskon, että ero ahdistaa useimpia eroavia ihmisiä, ihan niinkuin ahdistaa lasten kotoa poismuutto, jonkun hyvin läheisen kuolema, työpaikan menetys, vakava sairastuminen. Jos sulla on vaikka useampi lapsi, pitkä parisuhde vuosikymmeniä, niin onhan se hiljaisuus outoa. Moni kaipaa omaa rauhaa ja hiljaisuutta, osa enempi ja osa vähempi, mutta loputon hiljaisuus onhan se outoa. No, elämä on luopumista joillekin enemmän ja joillekin vähemmän.

    • Anonyymi

      4 kymppimme

    • Anonyymi

      Olit 3 v kun aloitin hommat...

    • Anonyymi

      Kokemusta on ..

    • Anonyymi

      Eli nuori vielä

    • Anonyymi

      Ero sai ymmärtämään miten vaikea ja outo nainen minulla oli. Hän oli surkea sängyssäkin. Nyt vasta tajusin kun löysin paremman. Ajattele positiivisesti siis ☺️

    • Anonyymi

      Saitko tukea? Nyt itse samassa tilanteessa kahdenkymmenen vuoden suhteen jälkeen. Kaipaisin vertaistukea, kun kavereita ei halua rasittaa

    • Anonyymi

      Ero kuin ero, on valtava muutos ja stressi. Itse jäin leskeksi kesällä yllättäen. Kymmenien vuosien yhteiselon jälkeen. Ja voi varmasti sanoa, että tämä oli elämäni kauhein ja koettelevin asia. Mitään pahempaa ei voi enää olla. Miten kukaan voi kyseenalaistaa toisen kokemaa. Kotona on vain hiljaisuus ja tyhjyys ja ystävät ovat vaivihkaa kaikonneet ja tuntuvat ikään kuin karttelevan. Luultavasti samaa joutuu kokemaan myös avioeron tapahduttua.

    • Anonyymi

      Täällä 36-vuotias mies, kuukausi sitten eronnut. Ex-vaimoni kärsii epävakaasta persoonallisuushäiriöstä joka vaikutti suhteeseemme aivan liikaa.

      Ahdistun, enkä tiedä miten päin olla.

      Vertaistukea vailla. Tein tätä varten oman s-postin, mikäli haluat lähettää viestin. Trollit voi laittaa roskapostia, aivan sama...

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe