Huhhellettä

Melkein tekisi jo mieli valittaa, mutta ei jaksa edes sitä.

Varjossakin 25 lämmintä ja painostava ilma. Illalla pitäisi sataa ja toivottavasti keli raikastuu. 😅

Nyt ei huvita kuin maata terassilla villiviinin varjossa riippumatossa. Teen sapuskaakin vasta kun on kämppä vähän edes viilentynyt. 🤔

Tänään ajoin moottoripyörälläkin shortsit jslassa ja t-paita päällä satasta, eikä juuri viilentänyt oloa. Ihan huikea helle. 😄

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai, ai täällä Keskipohjanmaa rannikolla 16 lämmitä ja asunnossa 22, vaikkei ole edes ilmalämpöpumppua.
      Ei ole ollut käristys kupolia, kuin muutamana päivänä ja toukokuussa tein pihatöitä, kun oli mukavan viileää 8 astetta ja maan kääntämisessä tulee lämmin, että ilma pitääkin olla viileää.
      Meikälnen ei helteestä tykkää, sopiva lämpötila on max 20 astetta ja pilvinen sää.
      Meikäläiselle tulee pää kipeäksi ja uupunut väsynyt olo, jos olisi 25 helteet.

      • Joo. Täällä Savossa on mun asuipaikan lähellä sateet ja myrskyt kiertäneet, mutta nyt tuntuis jotain tulevan...😀👌

        Tuulee pirusti ja jyrisee....😬


    • Anonyymi

      Kesyä 25 astetta 🤣🌞 Täällä on pidellyt yli 30 astetta (varjossa), aivan epätodellisen kuuma. Äsken ukkosmyrsky toi helpotusta, mutta vain hetkeksi.

      Mitäs vielä. Niin, muistutan, ettei moottoripyörää (edes mopoa) ikinä koskaan saa ajaa pelkät shortsit jalassa etenkään niin kovaa kuin satasta ☝. Siinä olisi useamman ihosiirteen paikka, jos onnettomuus kävisi.

      - Sheena

      • No mutuarviota heitin, mut kämpässä joku 28....

        No menkyyt hellehörhöilyn piikkiin. Tykkään vaan tuostakin. 😬


      • Itse asiassa kovinkaan paljon ei olisi paikkoja jäljellä, mistä sitä ihoa otettais, jos satasta ajais. Totta kai riippuu muista vammoista, mistä voi ottaa ja minkä kokoinen pätkä tarvitaan.

        Toisesta reidestä otettiin kielekkeeseen 21x9 cm pala, ja myöhemmin samaan kantapäähän toisesta reidestä otettiin 13x12 cm. Ja ne meni molemmat kantapään kokoselle alueelle.


      • Anonyymi

        Juu. siitä on varmaan kohta 30 vuotta, kun rullaluistinten kanssa menin nurin, eikä ollut juuri silloin polvisuojia.
        Oli alamäki, tiedssä uria, koloja irtosoraa ja yritin jarruttaa, muttei rullaluitimilla ole helppo jarruttaa, kun pitää toisen luistimen kantapäätä painaa maahan ja nurin siinä mentiin ja polviin tuli polvet otti asfalttiin, että asfaltti ihottumaa tuli.
        Sen jälkeen panin luistimet palasiksi ja roskiin, koska ei ollut meikäläisen juttu, liian riskialtista hommaa, kun rullaluisimissa ei ole kunnollisia jarrutus systeemejä, ettei mäkeä sellaisilla uskalla lasketella, kun luistimet vie miestä, eikä mies luistimia.


    • Anonyymi

      Sellaista se elämä on, mutta ei olla tyhmiä kuin espanjalaiset, että kutsuvat jo Sauli Niinistön pedogfiiluden apuun jotain hiton klanin neuvottelijaa..

      Mutta joo pidän aika paljon tytöistä, nyt lähtivät jonnekin, en juurikaan välitä mitä tekevät, mutta tämä valtionpetos-syyte Sauli Niinistön sukua kohtaan olisi nyt saatava liikkelle...

    • Anonyymi

      Tääl lännes satanut 2 minsaa eilen satoi ja sitä ennen ei 3 viikkoon ole satanut. Ihan hyvä kyl mä tykkään et on lämmintä.

      • Täällä ehkä puoli tuntia... taitaa sitä mukaa haihtua takaspäin... nurmikot kuivaa kohta ja puut, sun muut.

        Vähempikin lämpö riittäis, mutta näillä mennään... 😬👌


    • Meillä kävi ukkonen ja edelleen varjossa 28° ja sisällä vielä lämpöisempää..

      Monena päivänä mennyt 30° rikki kevyeen varjon puolellakin ja vettä ei ole tullut aikoihin. Mutta onneksi satoi tänään.. nurtsit jo keltaisenaan ja puut lerpallaan..

      Aamupäivällä oli kova ja raaka auringonpaiste, nyt alkaa taas selkiytymään ukkosen jälkeen.

      Tosin ei ole enää niin painostavaa kun aiemmin.

      Ensi viikolla mulla päättyy loma tällä erää ja onneksi on helteen ennustettu loppuvan. Ei oikein jaksaisi olla töissä kovalla helteellä..

      Eikä pidä ruveta kesästä valittamaan.. kesä on vain kerran vuodessa .. heh.

      • Tänne iski ukkonen onneks uudelleen ja taas tulee vettä. 😄👌

        Kosteusprosentti lienee huikea.

        Juu, mutta hyvää tää tekee. Pitääkin vaihtaa rännin alle astiaa, niin saa pojan yrttilöille ilmaista vettä. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        Tänne iski ukkonen onneks uudelleen ja taas tulee vettä. 😄👌

        Kosteusprosentti lienee huikea.

        Juu, mutta hyvää tää tekee. Pitääkin vaihtaa rännin alle astiaa, niin saa pojan yrttilöille ilmaista vettä. 😁

        Se sadeveden talteenotto on hyvä idea.
        Tosin sääsket saattavat munia seisoviin vesiin.
        Jos näin käy, niin kannattaa laittaa kuparinpalanen vesisäiliöön.. kikka jota käytetään kuulemma hautuumailla...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se sadeveden talteenotto on hyvä idea.
        Tosin sääsket saattavat munia seisoviin vesiin.
        Jos näin käy, niin kannattaa laittaa kuparinpalanen vesisäiliöön.. kikka jota käytetään kuulemma hautuumailla...

        Jaa? No siksiköhän meillä on itikoita ollutkin? 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Jaa? No siksiköhän meillä on itikoita ollutkin? 🤔

        Kyllähän nyt on kaikkien aikojen itikkakesä.. niin kuulin sisareni sanoneen. Oli jostain kuullut tai lukenut.

        Mutta siellä maalla ja metsissä niitä on niin pirusti joka kesä.

        Itselläni ikkunat ja pihan ovi sepposen seljällään koko yön, mutta hyttysiä on tullut sisään vain kolme. Mutta asunkin keskellä kaupunkia..

        Jokunen vuosi sitten oltiin siellä Savossa äiteen 60 v. juhlilla viikonloppu ja vuokramökissä ei voinut nukkua kun oli niin kamala ininä .. kaapissa, saunassa ja tuvassa.. olivat vallanneet mökin hormin kautta.
        Se ininä oli pahinta, vaikka eivät päässeet meihin käsiksi makuuhuoneessa. Raastavaa ininää tuhansista hyttysistä..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllähän nyt on kaikkien aikojen itikkakesä.. niin kuulin sisareni sanoneen. Oli jostain kuullut tai lukenut.

        Mutta siellä maalla ja metsissä niitä on niin pirusti joka kesä.

        Itselläni ikkunat ja pihan ovi sepposen seljällään koko yön, mutta hyttysiä on tullut sisään vain kolme. Mutta asunkin keskellä kaupunkia..

        Jokunen vuosi sitten oltiin siellä Savossa äiteen 60 v. juhlilla viikonloppu ja vuokramökissä ei voinut nukkua kun oli niin kamala ininä .. kaapissa, saunassa ja tuvassa.. olivat vallanneet mökin hormin kautta.
        Se ininä oli pahinta, vaikka eivät päässeet meihin käsiksi makuuhuoneessa. Raastavaa ininää tuhansista hyttysistä..

        Joo. Kyllä täälläpäin niitä aina on riittänyt, mutta ei tässä mun tontilla. Mutta nyt on...🤔

        Pitää sitä kuparia etsiä pönttöihin...🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo. Kyllä täälläpäin niitä aina on riittänyt, mutta ei tässä mun tontilla. Mutta nyt on...🤔

        Pitää sitä kuparia etsiä pönttöihin...🤔

        Sähän olit sähäri.. vanhoista kaapeleista kuorimalla saapi helposti kotikonstein kuparia.. tai jos on säästössä vanhoja 5 pennin kolikoita. Nykyinen 5 senttinen ei ole kuparia, vain päällystetty kuparilla. Tokko tuo riittänee.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sähän olit sähäri.. vanhoista kaapeleista kuorimalla saapi helposti kotikonstein kuparia.. tai jos on säästössä vanhoja 5 pennin kolikoita. Nykyinen 5 senttinen ei ole kuparia, vain päällystetty kuparilla. Tokko tuo riittänee.

        Saattaa joku piuhs löytyä. ☺️


      • interlocutrice kirjoitti:

        Saattaa joku piuhs löytyä. ☺️

        Niin mä luulen kans että löytyy.. vahva epäily asiasta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin mä luulen kans että löytyy.. vahva epäily asiasta.

        😬😬😬


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se sadeveden talteenotto on hyvä idea.
        Tosin sääsket saattavat munia seisoviin vesiin.
        Jos näin käy, niin kannattaa laittaa kuparinpalanen vesisäiliöön.. kikka jota käytetään kuulemma hautuumailla...

        Toinen kikka on tiputtaa muutama tippa fairya vesiastiaan.
        Rikkoo veden pintajännityksen eikä itikat pääse munimaan.

        Jos haluat oleilla rauhassa ulkona, laita pallogrilliin pieni tuli ja tuore oksa savuamaan,. Ei tule itikat lähelle. Eikä tapa ampiaisia.


    • Täällä ukkosti ja satoi. Ykskaks koko taivas pimeni..🍃⚡⛈

      • Täällä kun tulee ukkonen, se jotenkin kimpoilee vesistöjen välillä, sit ryskää tunteja....🤔


    • Anonyymi

      Helle kuin Helluntysailaisen valheet...

    • Anonyymi

      Minkähän takia kaikki pääesikunnan pikkupellet eli taisteluru-muka.-hornet jututillaan kin ajelevat ukkospilven päällä kun toiset naivat heidän naisiaan?

    • Mutta on se hyvä että on lämpöö. Talven jäljiltä ei oikein sula ilman hellejaksoo. Pari kesää jo menny vähän kuin ohi, kun oli niin viileitä. Se viime heinäkuu oli jäätävä.

      • Mä en edes muista... mutta saattoi olla niinkin. 🤔


    • Anonyymi

      Sattuu stanasti kun kovakuorinen öttiäinen osuu reilua satasta reiteen...

    • Anonyymi

      Minua ei lämpö haittaa, saisi jatkua nämä lämåimät säät. :)
      Tänään kyllä pelästyin kunnolla iltapäivällä töissä kun istuin avoimen ikkunan äärellä koneella ja ukkonen iski aivan puskista. :D Se pamaus oli järkyttävän kova jonka seurauksena kiljaisin niin kovaa etten tiennyt edes kykeneväni ja ryntäsin toimistomme käytävälle. :DD Nyt jo naurattaa tilanne, mutta silloin en uskaltanut edes itse mennä sulkemaan huoneeni ikkunaa vaan pyysin kollegaani tekemään sen. :]

      • No joskus muistan, kun oltiin kaverin ja parin tytön kanssa juhannuspäivänä telttailemassa. Alkoi sataa ja jossain jyrähteli. Tytöt meni autoon heti, mutta kaverin kanssa mietittiin, että ennemmin ollaan teltassa, on ilmsvampaa.

        Sitten jossain vaiheessa kaikki valkeni ja heti hitonmoinrn pamaus... muista kaverin naaman vieläkin... ei tarvinnut sanoa mitään, me kaikki oltiin autossa sitten. 😁


    • Anonyymi

      Niin kyllä - 40 c ja paleltuneena amputoidut raajat on parempi kuin pari hikipisaraa.

    • Anonyymi

      Aika hyvä vihje on tuollsinrn jos peset pyykkiä ja otat sitten huoneiston sisälle ne kuivamaan.

      ... onkohan nyt jotain hassuja tyttöjä taaskin itsellä naapurustosta tutustuttavina...... luultavasti olisi...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3541
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2581
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1910
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1693
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1127
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      47
      1068
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1016
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      946
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      916
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      864
    Aihe