Olen 63 kiloinen,mutta syön enemmän kuin 180 kiloinen,lihomisen torjunta

Anonyymi

Uskokaa vain tämä on totta,Tämä mistä minä tänne olen monestikkin kirjoitellut ON totta.
Laihuuden salaisuus on siinä että kuluttaa paljon energiaa eli harrastaa paljon liikuntaa.
Kävin eilen syömässä pitsan ja ranskalaiset perunat.Siellä pitseriassaa oli yksi huomattavan ylipainoinen nainen ja paljon pullevia noin 100-120 kiloisia miehiä.
Ajattelin heti että jos en harrastaisi yhtään liikuntaa painaisin jo vuodessa yhtä paljon kuin nämä muutkin.

Te jotka ette usko tätä asiaa pistäkää tähän energiankulutuslaskimeen 60 kiloisen paljon liikkuvan tiedot
ja 180 kiloisen joka ei harrasta yhtään liikuntaa tiedot
Tuloksesksi tulee että 63 kiloinen paljon liikkuva saa syödä 4000 kaloria päivässä ja 180 kiloinen kevyttä työtä tekevä ja liikuntaaharrastamaton vain 3600 kaloria
-jos vain istuu ja makaa pudottaa lihavalla ja laihalla päivittäistä kalorintarvettaa 1000 kaloria päivässä

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Liikkumisen lisäksi TORJUN LIHOMISTA syömällä vain harvoin pullaa ja voileipiä.
enkä syö koskaan perunalastuja ja juo sokeroituja juomia.

Minulla EI TOIMI täydellinen liikkumattomuus ja 2000 kalorin päivät ollenkaan .Kalorini menevät aina vaikka miten vähän yrittää syödä n3300 kaloriin päivässä,eli tulisin heti lihomaan jos lopettaisin liikunnan harrastamisen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se vaan niin on että me ihmiset ollaan melkein kaikki herkkuperseitä.Me syömme paljon kaikenlaista herkullista ruokaa vähintään 3000 kaloria päivässä mitä nykyään on edulliseen hintaan saatavana kaikista kaupoista.Sitä pystyy pienilläkin kokkaustaidoilla helposti tekemäänkin pannukakkuja ja muuta lihottavaa ja jos ET kuluta syömääsi ruokaa,niin lihot varmasti.

      • Anonyymi

        Tässäkin yksi muuten viisas mies.Grillissä 3 paketillista makkaraa eli 3000 kaloria
        Eikä mitään liikuntaa,ei ole mikään ihme että lääkekulutkin on ainakin 800 euroa kuukaudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=5-3pN_Cl8tc


      • Anonyymi

        Minähän leivon itse nykyään kaikki piirakat ja täytekakut,ei ole mitään järkeä ostaa kallilla kaupasta kun osaa kerran itsekkin tehdä.Kilohinta kaupasta ostettuna tuon tasoisilla leivonnaisilla on 30-35 euroa kilo ja itse tehtynä 3 euroa.
        Ruokana oli tällekkin päivälle suuremmaksi osaksi pelkkää roskaruokkaa kermajäätelöä yms.Yöllä syön vielä terveellisen kermaisen ja juustoisen kasvislihakeiton ja kaakaut kanelikorpuilla.
        Jotku kritisoi täällä tätä liikunnan harrastamista kateuttaan kun eivät itse viitsi harrastaa liikuntaa ollenkaan.
        Tänäänkin kävin 2:den tunnin pyörälenkillä ja menin muutamaksi tunniksi keräämään veljelle joka on himohamstraaja jäätelökioskeista tyhjiä jäätelörasioita.Ne ovat hyviä pikkutavaroitten säilytykseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin yksi muuten viisas mies.Grillissä 3 paketillista makkaraa eli 3000 kaloria
        Eikä mitään liikuntaa,ei ole mikään ihme että lääkekulutkin on ainakin 800 euroa kuukaudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=5-3pN_Cl8tc

        Tuo on muuten aivan typerä teko.Liikuntaa harrastamaton mies syö 3 täyttä paketillista makkaraa.
        Korkeintaan saisi syödä yhden ja jo siitäkin tulee se 1000 kaloria.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Sukurasitusta! Kahdella todella laihalla ystävälläni on toinenkin yhteinen piirre. Molempien isät ovat saman tyyppisiä luikkuja.
      Toinen ystävistäni oli työkaverini joten näin osan hänen arkipäivien energian saannistaan,
      Aamu yhdeksältä reilut läskileivät naamaan täysmaidon saattelemina.
      Työhuoneeseensa otti evääksi kourallisen sokeripaloja.
      Ennen ruokatuntia hoippui ravinnon heikkoudesta mutta onneksi asui lähellä joten kotona oli vaimon valmistama lämmin ateria.
      Iltapäivän kahvipaussilla samat aamuiset rutiinit. Läskileivät, täysmaito ja sokeripalaeväät. Sokerieväät olivat perustellut koska hän ei juonut kahvia.
      Työpäivän päätyttyä kotiin syömään.
      Kun leukailimme, että toki hän syö vielä iltapalaakin niin heppu ei tajunnut piikkiä vaan sanoi, että tietenkin. Jotain pikkulämmintä kuten päällystettyjä lämpimiä uunileipiä tai vastaavaa.
      Työ- ja asntoyhteisö oli niin tiivis, että tiesimme hepun välttävän kaikkea liikuntaa.
      Poikkeuksena oli se, että työmatkansa, noin 300 >400 metriä hän kulki polkupyörällä paitsi sydäntalvella kun ei ollut varsinaista pakkasta. Silloin oli käytössä auto johon hänellä oli tehtaalle ajoon oikeuttava lupa ja lämmityspaikka.
      Tämä heppu ei ole onnistunut kehittämään mahan alkuakaan edes eläkepäivinään.

      Toinen, identtinen pinkypantteri saisentään aikaan 60v alkaen pienen olutmahan alun.

      Jotkut vaan ovat synnynäisiä läpipaskureita. Nämä kaverini ymmärsivät perimän vaikutuksen.

    • Anonyymi

      Pilailija taas vauhdissa.

      • Anonyymi

        Niin minä syön normaalisti.Laihdutuksessahan se on pakko vähentää muutamaksi päiväksi 2700 kaloriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minä syön normaalisti.Laihdutuksessahan se on pakko vähentää muutamaksi päiväksi 2700 kaloriin.

        Mittaan laihtumisen AINA rasvanmittauspihdeillä.Nesteenpoisto EI ole laihtumista.
        Ehkä pistän nyt kovemman reenin päälle ja väliaikaisesti karkit pois,niin kalorit pienentyisivät 400 kalorilla

        Voi olla että vähennän myöhemmin hiilihydraatit muutamina päivinä 100g päivässä JOS pihtimittaustulos ei pienenny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittaan laihtumisen AINA rasvanmittauspihdeillä.Nesteenpoisto EI ole laihtumista.
        Ehkä pistän nyt kovemman reenin päälle ja väliaikaisesti karkit pois,niin kalorit pienentyisivät 400 kalorilla

        Voi olla että vähennän myöhemmin hiilihydraatit muutamina päivinä 100g päivässä JOS pihtimittaustulos ei pienenny.

        Tälle palstalle olet HARVINAISEN älykäs ja asiallinen ihminen! Varsinkin ensimmäinen osio.
        Myöskään lihaskato ei ole laihtumista.


    • Anonyymi

      Rasvakudos toimii elimistössä kuin mikä muu tahansa elin. Rasvaa ei ole hyvä olla liikaa, muttei myöskään liian vähän. Liian täydet ja typötyhjät rasvasolut lähettävät elimistölle samoja viestejä. Eli toisin sanoen laihuushäiriöllä eli anoreksialla saa sydärin siinä kuin ylipainollakin.

      Laihuus ja runsas liikunta ei takaa sinulle pitkää ja tervettä elämää, vaikka söisitkin reippaasti. Maratoonaritkin saavat sydänkohtauksia kesken kisan tai tultuaan maaliin.

      Oletteko katsoneet, miltä luomusti elävät alkuperäiskansat näyttävät (tai näyttivät, luomuelämälle ei ole enää sijaa)? Kukaan ei ole ylipainoinen, muttei myöskään laiha. Kaikilla on pieni näkyvä maha. Jos teette pitkän eliniän testejä, niin pisteen saa lievästä ylipainosta, ei suinkaan laihuudesta.

      Syömishäiriökäyttäytymisessä ei ole mitään ihannoitavaa. Aloittajan rasvaprosentti on anoreksian puolella. Laihuus on hänelle pakkomielle.

      • Anonyymi

        Tässä oli nyt siitä ketkä sitä ruokaa saavat TODELLISUUSESSA syödä enemmän.Kyllä se liikunta pidentää elämän ikääkin.Itse olen huomannut huomattavan ison eron elämän laadun parantumisena.Olen varma JOS pitää huolta kunnosta saa elää koko elämänsä terveenä eikä käy niin että joutuu lopussa muutamaksi vuodeksi sänkypotilaaksi,niinkuin kävi isällenikin kun lihotti itsensä .8 vuotta käytiin katsomassa joka viikko. Siellä makaavat kovissa kivuissa paskavaipoissa,liian pienillä särkylääkityksillä.Särkylääkkeitä annetaan siksi vähemmän että pysyvät hengissä.
        Se minkälainen ON olo riippuu siitä mitä syö..Minulla VAIN puolet energiasta tulee nykyään roskaruuasta,ennen jopa kaikki tuli roskaruuasta,juustoleivätkin jota paljon söin lukeutuu roskaruuaksi
        Sekin roskaruoka mitä käytän on vähän käytettynä terveellistä ruokaa.
        Yleensä 100 vuotiaat on hyvin laihoja.En ole koskaan nähnyt yhtään ainoaa lihavaa oikein vanhaa ihmistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe