Mikä saa pullean naisen laihduttamaan?

Anonyymi

En ihmettele, jos nainen suuttuu pyöreyden arvostelemisesta. On sen verran yleinen vastaus. Se on kuitenkin kummallista, jos vuosia pyöreänä oleva nainen alkaa yhtäkkiä laihduttamaan rajusti, koska tietynlainen mies sanoo epäsuorasti ja varsinkin katseella arvostelee pyöreyttä. Tiedän monia naisia, jotka ovat siis laihtuneet vuodessa tai kahdessa selvästi ja epäilen minulla miehenä olleen vaikutusta siihen. Tapana on katseella arvostella pyöreyttä ja ei voi olla sattumaa, että näiden kohtaamisten jälkeen niitä näkee sitten hoikempana myöhemmin. Kaikilla miehillä ei ole tätä vaikutusta. Tuskin olen ainoa mies, joka on katseella arvostellut, kun kerta vuosia ovat pyöreänä pysyneet. Yleensä tulee eräänlainen "suuttumus" vaihe sille naiselle ja sen jälkeen alkaa kiloa karisemaan. Ehkäpä miehen ei pidä olla liian suora, jos arvostelee naisen pyöreyttä, mutta kuitenkin itsevarma, että pyöreys ei ole ihan ok. Se on vähän kummallinen tuo naisen mieli, että järkipuhe on loukkaus, mutta tunteellisempi ilmaus saa tekemään asialle jotain.

13

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskinpa satunnaisen miehen mielipiteellä on paljon painoarvoa tuossa asiassa. Uusi puoliso tai potentiaalinen puoliso voi ehkä vaikuttaa.

Terveyssyyt ovat merkittävä syy laihduttaa.

• Anonyymi

Minäkin miesten mies,käyn päivittäin sanomassa ärsyttävän pulleille naisille kadulla ja piztserioissa että heidän läskinsä on häiritseviä.Minua kiitetään tästä ja ollaan kiitollisia kun kerron asiat suoraan.Siten ei oma 146 centti metrin pituus , kaljuhaivenet ja näivettynyt 60 mppisen keho jossa tosin pullea maha ja valitettavan pieni nysä kiinni tunnu niin häiritsevältä.Nämä ärsyttävät naiset on ihan minun ansiosta laihtuneet ja alkaneet ostella pihtejä ja mausereita että ne on kaupoista loppu.Minua niin ärsyttää kun naiset on pulleita ja he syövät sellaista mitä minä en hyväksy.Se on ärsyttävää.

• Anonyymi

Naisen lihoaminen tai pyöreys on yleensä arka aihe varsinkin jos on nuorempana on ollut hoikempi tai normaalipainoinen ja iän myötä kiloja on syystä tai toisesta tullut. Teinivuosien jälkeen kiloja alkaa yleensä kertymään helpommin ja painon pudottamiseen tai tietyn koon ylläpitämiseen voi tarvita yksilöstä riippuen paljon työtäkin.

Joillekin naisille omassa kehossa on hyvä olla ja hyäksyvät sen, toisille taas koko voi olla todella vaikea hyväksyä ja tämä syö itsetuntoa ja itsevarmuutta. On TODELLA yleistä, että omasta kehosta ei pidetä ja aina olisi jotain jota voisi tai haluaisi muuttaa, koosta riippuen. Media ja Istagram ovat lisänneet paineita olla jotain mikä ei välttämättä ole totta.

Yleensä elämäntapamuutoksien takana on jokin asia joka on saanut henkilön "hereille" ja päättänyt tehdä jotain painolleen. Oli se sitten puolison kommentti, sisäinen motivaatio, terveyssyyt tai kulttuurin painostus olla tietyn kokoinen ja näyttää kuten muutkin. Vaikka kuinka kauan toinen huomauttaisi painosta naiselle (tai miehelle), ei tämä yleensä tee asialle mitään ennen kuin hän itse päättää tehdä niin.

Omasta kokemuskestani muiden kommentit ja ehdotukset tuntuvat painostavan laiduttamiseen tai elämäntapamuutokseen, ja tämä vain lisää ahdistusta ja pahaa oloa. Tämä johtaa siihen että minulla on ollut vähemmän halua tehdä asialle mitään ja saatan vain syödä lisää huonoon itsetuntoon. Varmasti muutkin tuntevat samoin. Joillekin muiden auttaminenki voi siis pahentaa tilannetta. Itse pääsin tilaanteesta ja ylipainosta pois kun itse niin päätin että riittää, ei muiden kommentit tai ehdotukset. Samaan aikaan kun lisäsin liikuntaa ja terveellisen ruokavalion elämääni, itsetuntoni koheni huomattavasti.

Tämä oli vain minun näkemykseni asiasta. Täytyy muistaa että muiden mielipiteet naisen koosta tai ulkonäöstä on heidän mielipiteitään ja joskus nämä kommentit on hyvä pitää itsellään. Asiasta voi kuitenkin keskustella varovasti tai suoraan, henkilöstä riippuen. Älä koskaan painosta naista muuttumaan tai hauku hänen painoaan! Vain nainen itse tietää mikä on hänelle parasta ja millaisena hänen on hyvä olla. Antaa siis kaikkien kukkien kukkia omina itsenään olivat he millaisia tahansa. :)

• Anonyymi

"Naisen lihoaminen tai pyöreys on yleensä arka aihe varsinkin jos on nuorempana on ollut hoikempi tai normaalipainoinen ja iän myötä kiloja on syystä tai toisesta tullut."

Eikö miesten lihominen ole arka aihe miehelle? Kuka voi toisten puolesta "tietää" mikä on arka aihe kellekin?
        Miehillekin ulkomuoto on tärkeä varsinkin jos nuorena ollut suht hyvännäköinen. Luulis että se on miehelle kova paikka kun ei enää näe piliään ja se häviää läskin uumeniin. Pili kun on miehen universumin keskus ja siitä ikuinen huoli riittääkö koko naiselle.
        Vois julkkispuolelta yhden esimerkin ottaa tähän siitä miten totaalisesti voi muoto ja habitus muuttua järkyttävältä tavalla ylipainon myötä. Katsokaapa netistä tangokuningas Mika Pohjonen kunkkuvuonnaan ja tänä päivänä. Kaikki ei onnistu pysymään Juha Tapiona vaikka hiukset lähteekin ja Juha on muutenkin komea, itsestään huolehtiva ja sympaattinen.

• Anonyymi

Mä en ainakaan suutu jos joku sanoo lihavaksi.Kyllä mä sen itekin tiedän joten mitä sitten jos joku ulkopuolinen sanoo lihavaksi.

• Anonyymi

Hmm...Ei se ole ensinkään haitta jos sitä myötä vaatimuksetkin pienentyvät

• Anonyymi

"Tiedän monia naisia, jotka ovat siis laihtuneet vuodessa tai kahdessa selvästi ja epäilen minulla miehenä olleen vaikutusta siihen"

En usko että kukaan tuntematon tuijottaja saa moista aikaan. Korkeintaan pidetään omituisena ja ilkeilynä, jos menee jotakin tuntemattomalle eleilemään tai sanomaan. Sellaisen takia laihdutetaan johon halutaan tehdä vaikutus tai johon on ihastunut. Oli sitten mies tai nainen. Miksi olet ottanut juuri naiset ilkeilysi kohteeksi etkä kiinnitä huomiota miesten painoon? Miehet kun ovat joissain ikäryhmissä ylipainoisempia kuin naiset.

Toisen painon tai ulkonäön kommentointi ja merkitsevä tuijotus on todella loukkaavaa. Jokainen ylipainoinen kyllä tietää ja tiedostaa itse oman painonsa eli se ei ole asianosaiselle mikään uutinen.

Toisen painon kommentointi tuntuu samalta kuin jollekulle huomautettaisiin tai loukattaisi tuijottamalla vaikka jonkun vamman takia, tai vaikka minkä tahansa muun erikoisuuden tai stigman vuoksi. Vaikka proteesin tai muun ei niin silmää miellyttävän asian takia.

Pakko kuitenkin itse myöntää se, että kovin isokokoinen ihminen, oli nainen tai mies niin itseä ehkä se valtavan ison ihmisen viemä tila ärsyttää. Huomasin vain itse ärtyneeni tänään kun kuntouintiradalla kellui tavattoman isokokoinen nainen, kuin iso pallo. Paino oli varmasti jotain 200-300 kg koska hän oli leveämpi kuin mitä pitkä. Se paino ei ehkä ollut se pointti vaan se ettei hän antanut tilaa vaan tukki koko radan kelluen, eikä uiden vaikka vieressä oli kellujille oma rata. Yritä siinä sitten vetää vaparia kun toinen kelluu selin tien tukkeena eikä piittaa mistään eikä anna tilaa. Silloin kyllä ajatuksissa kävi parikin ilkeää ajatusta. Sama nainen sitten bussissa vielä iskee kassilla, joka heiluu metrin sivulla, päin näköä kun ei mahdu liikkumaan käytävällä.

Mutta nainen itse varmasti kärsii painostaan eikä kukaan voita mitään sillä että asiasta aletaan ilkeilemään. Pitäisi olla kiitollinen että ylipainoinen uskaltaa uida julkisella paikalla ja yrittää ainakin liikkua. Uintihan on niitä harvoja liikuntamuotoja mikä sopii vahvasti ylipainoisellekin. Minäkään en ole mikään hoikka ja joku saattaa nähdä minut yhtä vajavaisena kuin minä jonkun muun.

T kn

• Anonyymi

"Sellaisen takia laihdutetaan johon halutaan tehdä vaikutus tai johon on ihastunut"

Monet syö tai juo yksinäisyyteen mutta kun ilmestyy joku kiva ihminen elämään tai elämä muuttuu positiiviseen suuntaan muuten jää syöpöttely itsestään pois. Siinä sitten huomaamatta laihtuu. Rakkaus ja onnellisuus laihduttaa. Onnellinen ihminen on muutenkin terveempi eikä tarvitse ainakaan päihteitä tai lohdutusruokaa eikä pakonomaista liikuntaa millä saa pidettyä viinanhimon pois.

• Anonyymi

Sama on lentokoneessa tai muussa kulkupelissä kun viereisellä paikalla istuu lihava ihminen ja puoliksi valuu omalle istuimelle ja ahdistaa nurkkaan. Olen kerran saanut täpötäydessä Onnibussissa ahdistuskohtauksen kun viereisen paikan oli varannut joku 150 kg mies ja esti minulta nousemisen omalta paikalta ja täytti puolet minunkin penkistä. Ei eroa onko mies vai nainen. Läskillä ei ole sukupuolta. Jos valmiiksi vihaa naisia niin silloin naiset tietenkin ärsyttää miestä koska näkyvä nainen ärsyttää ilman ylipainoakin.Läski on vain syy halveksia lisää.

• Anonyymi

"Se on vähän kummallinen tuo naisen mieli, että järkipuhe on loukkaus,"

Sinä et loukkaannu yhtään kun joku kertoo sinulle että menisit hyvä ihminen naamaleikkaukseen tai peniksen suurennusleikkaukseen? Tai hiustensiirtoon missä siirrettäisiin perskarvoja vähän sisuskumiin otsalla. Järkipuhetta niin varmasti sellainen vaikuttaa. Ymmärrät yskän toki kun joku sinua valistaa että häiritset ulkonäölläsi ympäristöä.

• Anonyymi

Voisin yhden esimerkin tästä kertoa. Minä olen ollut nuorempana lievästi ylipainoinen ja tullut asian kanssa ihan toimeen mutta eräissä yhteyksissä asia alkoi vaivata erästä minulle yhdentekevää ja ulkopuolista henkilöä. Silloisen miesystäväni tuttava yhteisessä illanvietossa kotonamme letkautteli minulle muiden kuullen, että minä varmaan hyötyisin siitä kun söisin sokerittomia karkkeja (en itse asiassa syönyt enkä syö nytkään karkkeja) ja sanoi katsovansa ettei noutoruokaani laiteta niin energiapitoisia aineksia kuin muiden ruokaan, hän lupautui laskemaan kalorit. En itse ollut pyytänyt tätä enkä ollut laihdutuskuurilla enkä ottanut asiaa mitenkään esille.

Ihan selvästihän tuollaisen oli tarkoitus nolata minut muiden nähden, silkkaa "huolehtimisen" käärepaperiin naamioitua pahansuopuutta. Tätä kiinnostusta minun ylipainooni ja sen huomioimiseen jatkui aina tapaamisissamme esim niin että hän toi minulle lehden jossa kertoi esiteltävän jotain laihdutuskuuria . Ja tämä tapahtui meidän omassa kodissa jossa tämä nainen oli vieraana. Kunnes kerran minulla ei enää oma pokka pitänyt vaan tyynesti sanoin hänelle että minulla on sentään mahdollisuus laihduttaa, mutta hänellä vaikeampaa muuttaa ulkomuotoa koska hänen täytyisi vaihtaa koko naama tai mielummin koko pää. Sen jälkeen emme sattuneet samaan seurueeseen. 😏 Sitä aikansa kuuntelee ja sietää silkkaa paskaa kunnes kuppi menee nurin.

Kuten aloittajallakin selvästi jotain outoa kiinnostusta osoittaa jostain syystä ylemmyyttä naisten rinnalla, kun muiden ylipaino ei ole se ongelma vaan vain naisten ylipaino. Jostain alemmuudentunnosta on aina kyse. Näyttää itse ikään kuin pidemmältä kun menee seisomaan toisen harteille ja painaa toisen kuraan.

• Anonyymi

"En ihmettele, jos nainen suuttuu pyöreyden arvostelemisesta. "

Aloittaja, kysyisin sinulta loukkaannutko sinä jos minä pilkkaan ulkonäköäsi?

• Anonyymi

Aloittajalla ilmeisen suuria vaikeuksia suhteessa naisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe