Milloin kannattaa uusia? Itsellä on toimivat v. 1998 ostetut Husqvarna-pakastin ja Siemens-jääkaappi. Löytyisikö palstalta vankkaa dataa?
Mikähän olisi kylmäkoneiden järkevä käyttöikä?
18
1766
Vastaukset
- Anonyymi
Sitten kannattaa vaihtaa kun menee rikki. Ennen kompressorit olivat pitkäikäisiä ja tehokkaita. Kylmäkaasun hyötysuhde oli huomattavasti nykyistä suurempi. Oven tiivisteet kannattaa vaintaa tarvittaesssa.
- Anonyymi
Mulla on suurin piirtein tuon ikäinen Gram. Hyvin toimii. Ostin silloin kaksi, mutta toinen päästi kylmäaineet pihalle muutamassa vuodessa.
- Anonyymi
Nuo vanhemmat jääkaapit ovat usein parempia ja ne kannattaa käyttää loppuun mielummin kuin ostaa uuden. Nimittäin nämä uudet pilipalijääkaapit Kiinasta kestävät usein vain viisi vuotta.
- Anonyymi
Minulla on Helkama Lumimies jääkaappi-pakastin vuodelta 1990, enkä vaihda jollei mene rikki. Siemens tiskari on samoilta ajoilta, eikä tarvitse vaihtaa. Samoin Strömberg mikro.
- Anonyymi
Mulla huutaa kolme 50-luvun Hooveria. Hyvin pitää vielä kylmänä. Hieman äänekkäitä vaan ovat nykypeleihin nähden. Mut ei ne onneks koko aikaa hurraa.
- Anonyymi
Uusi vaan samointein! Kohta räjähtää muutoin!
- Anonyymi
Jos jollain on 10-20 vuotias jääkaappipakastin, niin mikäs siinä.
Sähkölasku vaan puolittuu, jos vaihtaa uuteen.- Anonyymi
Tämä oli uusi tieto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli uusi tieto.
Siksi se oli kerrottava. Myös palovaara pienenee
- Anonyymi
Nykyisissä on paksummat eristeet mutta kompressorin hyötysuhde on huomattavasti entistä huonompi koska hyviä kylmäaineita ei saa enää käyttää. Kaikkei surkein aine on hiilidioksidi.
- Anonyymi
Mun pakastin on 80-luvulta ja -21 näyttäs olevan siellä, eli hyvin pelittää.
- Anonyymi
Vihervassarit ostaa vain uusinta uutta, vanhat koneet tuhoaa energiankulutuksellaan ilmaston.
- Anonyymi
Pitäisi löytyä kapeaan tilaan mahtuva jääkaappi-pakastin (leveys 56 cm, syvyys 57 cm), vaan ei tunnu löytyvän. Merkkejä ja ominaisuuksia on monenlaisia, mutta tuohon tilaan mahtuvia ei tunnu olevan.
- Anonyymi
Sama hakusessa
- Anonyymi
EU on vaatimassa pitkäkestoisempia kodinkoneita. Tarpeellinen vaatimus.
Nykyiset ovat monelta osin kertakäyttöisiä tai niitä ei voi korjata.
Esimerkkinä pesukoneen rummun laakeri. Eräissä malleissa laakereita ei voi vaihtaa. - Anonyymi
Olisko 2005 edellisen asunnon omistajan ostama Helkama jääpakastinkaappi jota kerran korjattu noin 5 vuotta sitten. Piirilevyssä oli jotain vikaa, sitten toiminut ok.
Arkkupakastin jostain 90-luvun puolivälistä . Arkkumalliset pakastimet parhaita kun pitävät kylmän hyvin sisällään vaikka kansi pidempään auki. - Anonyymi
Riippuu sähkölaskusta jos kaksion sähkölaku alkaa olla yli kolmekymppi voi olla et y ä pakasyi y ai k äälaappi l äy k o oa ajn.
Oamkotitalossahan sähkölasku on usen melkeen sata euroo.
Asiantuntija - Anonyymi
Mulla tuossa altaanilla miehenmentävä Elektro-Helios pakastearkku jonka sain vanhana 90-luvulla kaverilta.- Hyvin pelaa !
Skånepåg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395238- 853742
- 483145
- 623035
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411868
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451838Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101815- 181741