Mikähän olisi kylmäkoneiden järkevä käyttöikä?

Anonyymi

Milloin kannattaa uusia? Itsellä on toimivat v. 1998 ostetut Husqvarna-pakastin ja Siemens-jääkaappi. Löytyisikö palstalta vankkaa dataa?

18

1766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitten kannattaa vaihtaa kun menee rikki. Ennen kompressorit olivat pitkäikäisiä ja tehokkaita. Kylmäkaasun hyötysuhde oli huomattavasti nykyistä suurempi. Oven tiivisteet kannattaa vaintaa tarvittaesssa.

• Anonyymi

Mulla on suurin piirtein tuon ikäinen Gram. Hyvin toimii. Ostin silloin kaksi, mutta toinen päästi kylmäaineet pihalle muutamassa vuodessa.

• Anonyymi

Nuo vanhemmat jääkaapit ovat usein parempia ja ne kannattaa käyttää loppuun mielummin kuin ostaa uuden. Nimittäin nämä uudet pilipalijääkaapit Kiinasta kestävät usein vain viisi vuotta.

• Anonyymi

Minulla on Helkama Lumimies jääkaappi-pakastin vuodelta 1990, enkä vaihda jollei mene rikki. Siemens tiskari on samoilta ajoilta, eikä tarvitse vaihtaa. Samoin Strömberg mikro.

• Anonyymi

Mulla huutaa kolme 50-luvun Hooveria. Hyvin pitää vielä kylmänä. Hieman äänekkäitä vaan ovat nykypeleihin nähden. Mut ei ne onneks koko aikaa hurraa.

• Anonyymi

Uusi vaan samointein! Kohta räjähtää muutoin!

• Anonyymi

Jos jollain on 10-20 vuotias jääkaappipakastin, niin mikäs siinä.

Sähkölasku vaan puolittuu, jos vaihtaa uuteen.

• Anonyymi

Tämä oli uusi tieto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli uusi tieto.

Siksi se oli kerrottava. Myös palovaara pienenee

• Anonyymi

Nykyisissä on paksummat eristeet mutta kompressorin hyötysuhde on huomattavasti entistä huonompi koska hyviä kylmäaineita ei saa enää käyttää. Kaikkei surkein aine on hiilidioksidi.

• Anonyymi

Mun pakastin on 80-luvulta ja -21 näyttäs olevan siellä, eli hyvin pelittää.

• Anonyymi

Vihervassarit ostaa vain uusinta uutta, vanhat koneet tuhoaa energiankulutuksellaan ilmaston.

• Anonyymi

Pitäisi löytyä kapeaan tilaan mahtuva jääkaappi-pakastin (leveys 56 cm, syvyys 57 cm), vaan ei tunnu löytyvän. Merkkejä ja ominaisuuksia on monenlaisia, mutta tuohon tilaan mahtuvia ei tunnu olevan.

• Anonyymi

Sama hakusessa

• Anonyymi

EU on vaatimassa pitkäkestoisempia kodinkoneita. Tarpeellinen vaatimus.
      Nykyiset ovat monelta osin kertakäyttöisiä tai niitä ei voi korjata.
      Esimerkkinä pesukoneen rummun laakeri. Eräissä malleissa laakereita ei voi vaihtaa.

• Anonyymi

Olisko 2005 edellisen asunnon omistajan ostama Helkama jääpakastinkaappi jota kerran korjattu noin 5 vuotta sitten. Piirilevyssä oli jotain vikaa, sitten toiminut ok.

Arkkupakastin jostain 90-luvun puolivälistä . Arkkumalliset pakastimet parhaita kun pitävät kylmän hyvin sisällään vaikka kansi pidempään auki.

• Anonyymi

Riippuu sähkölaskusta jos kaksion sähkölaku alkaa olla yli kolmekymppi voi olla et y ä pakasyi y ai k äälaappi l äy k o oa ajn.

Oamkotitalossahan sähkölasku on usen melkeen sata euroo.
      Asiantuntija

• Anonyymi

Mulla tuossa altaanilla miehenmentävä Elektro-Helios pakastearkku jonka sain vanhana 90-luvulla kaverilta.- Hyvin pelaa !

Skånepåg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5238
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3742
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3035
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1868
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1838
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1815
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1741
    Aihe