Voitko sanoa syntyneesi viime vuosituhannella

Anonyymi

Voitko sanoa syntyneesi viime vuosituhannella, vuosisadalla vai tällä vuosikymmenellä.
2000 luvulla syntyneet eivät voi sanoa syntyneensä viime vusituhannella, eikä oikein viime vuosisadalla.
Vasta vuonna 2100 voivat 2000 luvulla syntyneet sanoa syntyneensä viime vuosisadalla.
Meikäläinen voi sanoa syntyneensä viime vuosituhannella eli 1900 luvulla.
Siinä on tiettyä arvokkuutta ja voin todeta, että viime vuosituhannella oli vielä villi länsi ja länkkärit.

17

1239

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen syntynyt viime vuosituhannella. Suurempi ikähaarukka sinne vielä mahtuu kuin tälle vuosituhannelle.

• Anonyymi

Voi niitä aikoja, kun pantiin naisia.

• Viime vuosituhannella, kuten myös vuosisadalla.

• Olen syntynyt 60-luvulla.

Kuten kaikki meistä parhaimmat. Mukaanlukien musiikki. 😌

• Anonyymi

Tottahan toki voin sanoa. Lisäksi voin sanoa tunteneeni lapsena useita ihmisiä jotka olivat syntyneet 1800-luvulla.

• Anonyymi

Olivatko junnuja sun silmissä silloin?

• Anonyymi

Kehtaako kukaan tunnustaa syntyneensä viime vuosituhannella? Vanhuksia jo tollaset on.

• Anonyymi

Mä olen vanhus jo ja syntynyt viime vuosituhannella. Kaikki vanhenee, aika kulkee joutuummin kuin luuletkaan, yhtäkkiä huomaat ett kymmenen vuottakin on hurahtanut ohitse ja paljon jäänyt toteuttamatta asioita mitä aioit ja haaveilit tekeväsi. Aika on armoton kaikille.

• Anonyymi

Niin, onhan 22:set jo ihan ikäloppuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, onhan 22:set jo ihan ikäloppuja.

Kaupan työpaikoissa tuo on jo tottakin, ett tuon ikäset on jo vanhoja, kun töissä on alle 18vuotiaitakin.

• Anonyymi

Olen syntynyt 1970-luvulla. 70-luku oli hieno vuosikymmen.
        Mielestäni 80-luvulla ja 90-luvulla parasta oli tietenkin ihanat elokuvat ja musiikki...
        Olen elänyt ja kokenut nuo ihanat vuosikymmenet...
        Tuntuu hienolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupan työpaikoissa tuo on jo tottakin, ett tuon ikäset on jo vanhoja, kun töissä on alle 18vuotiaitakin.

Nykyiset alle 18-vuotiaat ovat liian nuoria muistamaan vuosisadan hienoimpia vuosikymmeniä, kuten 80-lukua ja 90-lukua.
        Nykyiset alle 18-vuotiaat eivät olleet tuolloin vielä syntyneet. Ne lapset syntyivät ja saivat alkunsakin vasta vuoden 2000 jälkeen.
        Minun käy joskus ihan sääliksi nuo nuoret..
        Ne nuoret taitavat tarvita aika paljon vertaistukea ikäisistään, jotta heillä ei olisi liian kauhea olo...

Minä olen syntynyt 1970-luvulla. Olen saanut elää ja kokea vuosisadan hienoimmat vuodet.
        Tuntuu hienolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen syntynyt 1970-luvulla. 70-luku oli hieno vuosikymmen.
        Mielestäni 80-luvulla ja 90-luvulla parasta oli tietenkin ihanat elokuvat ja musiikki...
        Olen elänyt ja kokenut nuo ihanat vuosikymmenet...
        Tuntuu hienolta.

Olen syntynyt viime vuosituhannella.
        Tarkemmin sanottuna olen sukupolven X edustaja.

• Anonyymi

Yhdeksäntoistasataaluvulla. Nyt tuli mieleen rautasankaiset, joustosankaiset ja täyspyöreät silmälasisangat. Ja taskukellon vitjat. Ilman kelloa. Ja tukewakahvainen- ja tekoinen kävelykeppi sisäisellä paine-ilmatekniikalla. Taisi williä hurjemman lännen golden era sijoittua jonnekin kahdeksantoistasataawiisikymmentä ja kahdeksantoistasataakahdeksankymmentä väliselle ajanjaxolle ja sitten pikkuhiljaa huumaantuen idästä tuotettujen kaxilettisten mukanaantuomien unikkoviljelmien tuotosten seurauxena. - cu-

• Anonyymi

"Yhdeksäntoistasataaluku" kuulostaa jotenkin todella hienolta...

• Kyllä vain. Samana vuonna tapahtui viime vuosisadan yksi ikävimmistä geopoliittisista katastrofeista, eli Neuvostoliiton hajoaminen.😕 Onneksi naapurimaamme nykyinen päämies sentään yrittää palauttaa / ylläpitää Venäjän suurvalta-asemaa parhaansa mukaan.
      Rick Mears puolestaan otti sinä vuonna uransa neljännen Indy 500-voiton, ja juhli synttäreitään samana päivänä kun mä synnyin 😃 Olisko ollut reilu nelikymppinen, en jaksa tarkistaa Wikipediasta. Formuloissa Senna otti viimeisen mestaruutensa sinä vuonna, ja Häkkinen aloitti ykkösissä Lotuksella.

Ja tilani päärakennus, eli kotitaloni on tänä vuonna 200 vuotta vanha, aitta tiettävästi parisenkymmentä vuotta "uudempi". Jännää ajatella että kun kotiani ja aittarakennusta on aikoinaan miehet rakentaneet, niin kuinka järkyttävä homma siinä on ollut sen ajan tekniikalla 🤯 Hevosella ja reellä metsään, justeerisahalla paksuja mäntyjä nurin, kirveellä hirsien muotoilu jne. No ilmankos tehtiin kerralla lujiksi, eikä nykyisten elinkaaritalojen tapaan. Ja vielä jännempää kun miettii, että silloin suurimmat villin lännen ajat olivat vielä kaukana edessäpäin. Eikös Red Dead ykkösen lopussa kun pelataan Jack-hahmolla, niin eletään jotain 1910-lukua, niin taloni on jo silloin ollut lähes sata vuotta vanha 😂 Ja kun miettii aikaa paria sataa vuotta ennen taloni rakentamista, niin silloin todellakin päivänpolttavia aiheita oli tutkimusmatkat ja kokonaisten mantereiden löytyminen 😮

• Anonyymi

Olen syntynyt viime vuosituhannella. Tarkemmin sanottuna kuulun nk. milleniaaleihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kukas siellä Jokijärvellä paukutteli?

Onko tietoo henkilöstä?
      Taivalkoski
      503
      22113
    2. Milloin olet nähnyt viimeksi kaivattuasi?

Itse en edes muista, koska näin häntä. Surkea tilanne.
      Ikävä
      155
      2643
    3. IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä. Silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä

IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä – silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä Aseena oli ollut
      Maailman menoa
      37
      1520
    4. Ketjusta poistettu kysymys Kepujen puheenjohtaja Janne Mäkiselle

Vastaanpa Janne Mäkinen nyt tähän kysymykseen,että onko kepujen kuntavaaliehdokkaana yhä kuntavaaliehdokas,joka on poist
      Haapavesi
      53
      1467
    5. Miten pitkään

Saan tai joudun odottamaan että välini lähentyisivät häneen johon tunnen paljon syviä tunteita. Odotan sitä hetkeä paljo
      Ikävä
      25
      1216
    6. Miksi himoitset

Niin paljon kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1190
    7. Olemme myös

voimakkaasti tuntevia ja seksuaalisia. Olen päivä päivältä varmempi tästä ja haluaisin enemmän. Tunteeni ovat kypsyneet
      Ikävä
      71
      1175
    8. Vihdoinkin nimet ja puolueet esillä!

Kiitos Ilkka lehti tänään 22.03. 2024 artikkelista sivu 8. Nyt tiedän, mitä olen epäillyt. Mukana on lähinnä kepuja ja
      Ähtäri
      35
      1110
    9. HYRYLLÄ KADONNUT

Kuka katosi tänään Hyryllä?
      Hyrynsalmi
      13
      1061
    10. Nyt mä keksin

Alat vaan sitten harmaantuu ja rypistyy tosi nopeesti 🤭
      Ikävä
      44