Onko syynä kateus vai mikä?

Anonyymi

Asun ulkomailla.
Yritin muuttoni jälkeen pitää yhteyksiä silloisiin ystäviini.
Aluksi soittelin ja kirjoittelin.
Vain yksi soitti takaisin (kalliita ulkomaanpuhelut nääs).

Ehdotin että whatsapilla on puhelut ilmaisia.
No yks on soittanut sillä takaisin.

Nää suomalaiset eivät tosiaan ymmärrä, että miten voi olla yksinäistä ulkomailla asuminen ("laps Suomen ällös muuta pois").

Kirjoitin näille että "ei tartte" ja vedän pois "ystävyys-suhteet", pitää etsiä uusia suomalaisia ystäviä, joilla on varaa whats-up puheluihin.

Onko vapaaehtoisia?

42

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ulkomailla" asuu yli seitsemän miljardia ihmistä. Et ole yksin. Seurustele ihmisten kanssa.

    • Anonyymi

      Miksi oletat jonkun haluavan alkaa yksinäisyytesi lievittäjäksi
      kalleilla puheluilla ?
      Kun itse asuin ulkomailla hankin runsaasti ystäviä olemalla itse ystävä.
      Ei se ole ollenkaan vaikeaa. Päinvastoin.
      Ulkomaalainen herättää yleensä kiinnostusta (muualla kuin Suomessa)
      ja seuraa saa yllin kyllin ja on hyvä mahdollisuus, että syntyy ystävyyssuhteitakin.

    • Anonyymi

      Miksi sinua kadehdittaisiin ? Etsi muita syitä.

    • Anonyymi

      Ei ihan uskottava aloitus. Joku haluaa pelleillä.
      60-70 ihminen on muuttanut ulkomaille.....? ..... ja on yksinäinen .....
      .....eikö siellä ole lauma muita suomalaisia eläkeläisiä, jotka muuttivat halvemman elintason ja verotuksen takia sinne "etelän lämpöön" ....

    • Miksi muuttaa vanhoilla päivillään ulkomaille, jos tuntee itsensä siellä yksinäiseksi.

      Ja miksi tällaisena someaikana pitäisi soitella tai kirjoitella kirjeitä. Vanhanaikaista. Netillä näyt nytkin istuvan ja keskustelevan toisten suomalaisten kanssa.
      Saatat olla niin paski tyyppi, että sukulaisesi ja tuttavasi ovat hyvillään, kun häivyit nurkilta.

      • Anonyymi

        Ulkomaille muuttaneet luulee, että heistä ollaan kiinnostuneita ja että he saavat jotain lisäarvoa asuessaan muualla kuin suomessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomaille muuttaneet luulee, että heistä ollaan kiinnostuneita ja että he saavat jotain lisäarvoa asuessaan muualla kuin suomessa.

        Jos se on itselleen jotenkin erikoista ja ainutlaatuista, niin silloin kuvittelee sen olevan kaikkien toistenkin mielestä jotain arvostettua ja kadehdittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomaille muuttaneet luulee, että heistä ollaan kiinnostuneita ja että he saavat jotain lisäarvoa asuessaan muualla kuin suomessa.

        Puhut ihan omiasi. Usein ulkosuomalaiset eivät edes ole kiinnostuneita mitä Suomessa ajatellaan tai mitä siellä tapahtuu koska on elämä ja muuta tekemistä kun mainostaa asuvansa ulkomailla.


    • Anonyymi

      Muutto on iso ratkaisu tässä iässä
      ei sitten ollut mitään menetettävää
      ei sukulaisia omaisia tai ystäviä
      No elämä on siellä varmasti aivan erinlaista
      jännittävää halvempaa tempperamenttia riittää
      Toivottavasti pärjäät ja kielitaito on hyvä kun
      sairastut .Koeta nyt hitossa saada niitä ystäviä
      yksin on harmillista sairastaa ja jakaa huolia
      ja kuolla.Mutta ainahan voi muuttaa takaisin

    • Olen reissunnut paljon aikaisemmin.
      Sen opin että kotona on paras.
      Suomi ilmastoineenkin on minulle paras paikka maailmassa.
      En ikinä haluaisi mihinkään liian lämpimään maahan, nämä nykyiset helteetkin jo tuntuvat olevan liikaa.

    • Anonyymi

      kk ajankulukseen sorvannut aloituksen

    • Anonyymi

      Asutko Andalusiassa tai Marokossa köyhien Espanjassa

      tämä on oikea palsta
      Ploma opettaa sinulle espanjaa

      Ja pääset vauhtiin lentävällä lähdöllä

    • Anonyymi

      Muutin Suomesta Kekkosen aikaan , päivääkään en vaihtaisi pois !

      Skånepåg

    • Anonyymi

      Oisko vaan niin että "poissa silmistä poissa mielestä". Ihmisillä on niin paljon kaikenlaista lähellä ympärillään, että ulkomailla asuvaan näkymättömään haalistuu kiinnostus. Tietenkin watshapissa näkyy naamakin, mutta emme ainakaan sisarten kanssa käytä sitä. Kun toinen on toisessa maassa, vähenee arjen vaihdettavat kokemukset. Ei välttämättä kiinnosta toisen maan arki, toki uskon että sinua jonkin aikaa kiinnostaa Suomen arki ja ajankohtaiset tapahtumat.
      Yksi sisko asuu Kanadassa, soitan kerran-pari vuodessa. Vain juuri hänen vointinsa, perheensä ja arkensa kiinnostaa, ei yhtään maa jossa asuu. Kuumuuden kuulee Suomen uutisista ja sen verran asiaa mietin että kai sisar pysyy hengissä vaikka jo vanha onkin.

    • Anonyymi

      aloituksessa rahisee vanha savikiekko

      • Anonyymi

        Kiitos mahdottoman paljon ystävällisistä vastauksista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mahdottoman paljon ystävällisistä vastauksista!

        Mitä odotit ? Sitä saa mitä tilaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä odotit ? Sitä saa mitä tilaa !

        Kiitos tästäkin lohduttavasta ystävällisestä huomioista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mahdottoman paljon ystävällisistä vastauksista!

        "Kiitos mahdottoman paljon ystävällisistä vastauksista!"

        Olisit nyt luonut itsellesi ensimmäisenä nimimerkin, se ei maksa mitään. Puskista huutelu on hieman huono aloitus.


    • Olen asunut ulkomailla tammikuusta 1970. Pysyvästi ja pisin yhtämittainen jakso jonka olenollut poissa Suomesta (Euroopasta yleensäkin) on 17 vuotta, vuodesta 1970-87. En ole koskaan kokenut yhteyksien puutettana suurena rasitteena, mutta olinhan vasta juuri yli parikymppinen ja rakentelin ahkerasti omaa elämääni ja internetin puuttuessa kirjoiteltiin kirjeitä ja vain todella tärkeissä asioissa otettiin ulkomaanpuhelu (jotka olivat todella kalliita jos vertaa omaan budjettiin kehitysmaassa asuessa ja kehitysmaan palkoilla). Isän kanssa kirjoiteltiin usein silloin kun hän sairasteli ja oli pitkiä aikoja siaraalassa. Muutama kirje niistä on vieläkin tallessa.
      Ystäviin yhteydenpito hiipui usein muutaman kirjeen jälkeen. Meillä kaikilla oli oma elämä ja vaikka sympatiat ja ystävyys säilyikin taustalla, niin välimatka teki tehtävänsä. Nyt vuosien jälkeen, internetin ja sosiaalisen median aikana, olemme löytäneet taas vanhat ystävämme, koulukaverimme, sukulaisemme joista olimme vieraantuneet. Tapaamme harvoin, mutta aina samalla lämmöllä.
      ***
      Nyt olen täysin tietoinen, että on erilaista muuttaa aikuisemmalla iällä, jättää kaverit, tutut, suku ja ystävät taakseen ja jos vielä yhteydenpito ei onnistu somenkaan kautta, niin mahdollisesti olisi aika etsiä uusia ystäviä, lähempää ja jotka jakavat saman elämän, samat kiinnostuksen kohteet. Jos asuu lähellä, voi toki alkaa pistäytyä kotimaassakin nyt useammin ja yrittää vaalia näitä ystävyyksiä joita todella arvostaa ja onhan aina facetime-puhelut sekä messengerillä että whatsapilla, jotka ovat ilmaisia ja todella käteviä yhteydenpitoon kauemmaskin.

      • Eihän puhelut mitään maksa. P. on päivittäin yhteydessä sukuunsa ja ystäviinsä Hollanissa.

        Kuten jo mainitsut facebook on hyvä yhteydenpitokanava. Jutustelet entiseen kotimaahasi kustannuksitta kuten minäkin ulkolaisten ystävieni kanssa.

        Niin, miksi muuttaa ulkomaille vanhana? Olihan meilläkin suunnitelmat elää puolet vuodesta Suomessa ja puolet vuodesta Hollannissa.

        Suunnitelmilla on tapana muuttua. P. ei kaipaa kotimaahansa enkä minä Hollantiin.

        Näin on hyvä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Eihän puhelut mitään maksa. P. on päivittäin yhteydessä sukuunsa ja ystäviinsä Hollanissa.

        Kuten jo mainitsut facebook on hyvä yhteydenpitokanava. Jutustelet entiseen kotimaahasi kustannuksitta kuten minäkin ulkolaisten ystävieni kanssa.

        Niin, miksi muuttaa ulkomaille vanhana? Olihan meilläkin suunnitelmat elää puolet vuodesta Suomessa ja puolet vuodesta Hollannissa.

        Suunnitelmilla on tapana muuttua. P. ei kaipaa kotimaahansa enkä minä Hollantiin.

        Näin on hyvä.

        Kirjoitin kyllä
        "Ehdotin että whatsapilla on puhelut ilmaisia.
        No yks on soittanut sillä takaisin."

        Aikoinaan ei ollut whatsappia.

        Jännä, että aina otetaan se oma itse "hyväksi esimerkiksi".
        Kaikki eivät osaa käyttää facetime-puheluita.
        Miksi teille on niin kauhean tärkeää kehua että miten hyvin teillä itellä pyyhkii?

        Sorry kauheasti, kun tulin kertomaan tänne, että yksinäistä on korona-aikoina ulkomailla!
        Ei niin kauheasti ole pystynyt olemaan eri ryhmissä.
        Ja jos täällä kertoo, niin ei saa kuin lisää pahaa mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin kyllä
        "Ehdotin että whatsapilla on puhelut ilmaisia.
        No yks on soittanut sillä takaisin."

        Aikoinaan ei ollut whatsappia.

        Jännä, että aina otetaan se oma itse "hyväksi esimerkiksi".
        Kaikki eivät osaa käyttää facetime-puheluita.
        Miksi teille on niin kauhean tärkeää kehua että miten hyvin teillä itellä pyyhkii?

        Sorry kauheasti, kun tulin kertomaan tänne, että yksinäistä on korona-aikoina ulkomailla!
        Ei niin kauheasti ole pystynyt olemaan eri ryhmissä.
        Ja jos täällä kertoo, niin ei saa kuin lisää pahaa mieltä.

        Minusta on hyvä että tulit kertomaan että yksinäisyys voi vaivata ulkomaille muuttaneita. Aihe on kiinnostava, varsinkin jos pystyy samaistamaan itsensä jopllain tavalla kirjoittajaan ja vertaamalla miten itse on ratkaissut saman ongelman. Ei se tarkoita kuitenkaan sitä että on tärkeää "kehua" itseään ja näin hyvin minä tämän asian hoidan. Minä ainakin halusin vain valottaa asiaa omista lähtökohdista ja miten, jos netti olisi ollut olemassa silloinkun koti-ikävä pahimmoiten vaivasi en olisi ehkä koskaan muuttanut takaisin. Ystävyys vaatii huoltoa, mutta ystäviä ei ole vaikea saada uudessakaan ympäristössä jos uskaltaa ottaa kontaktia ja avautua.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Minusta on hyvä että tulit kertomaan että yksinäisyys voi vaivata ulkomaille muuttaneita. Aihe on kiinnostava, varsinkin jos pystyy samaistamaan itsensä jopllain tavalla kirjoittajaan ja vertaamalla miten itse on ratkaissut saman ongelman. Ei se tarkoita kuitenkaan sitä että on tärkeää "kehua" itseään ja näin hyvin minä tämän asian hoidan. Minä ainakin halusin vain valottaa asiaa omista lähtökohdista ja miten, jos netti olisi ollut olemassa silloinkun koti-ikävä pahimmoiten vaivasi en olisi ehkä koskaan muuttanut takaisin. Ystävyys vaatii huoltoa, mutta ystäviä ei ole vaikea saada uudessakaan ympäristössä jos uskaltaa ottaa kontaktia ja avautua.

        """ jos netti olisi ollut olemassa silloinkun koti-ikävä pahimmoiten vaivasi en olisi ehkä koskaan muuttanut takaisin."""

        Sinäkö olet nyt muuttanut takaisin Suomeen?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minusta on hyvä että tulit kertomaan että yksinäisyys voi vaivata ulkomaille muuttaneita. Aihe on kiinnostava, varsinkin jos pystyy samaistamaan itsensä jopllain tavalla kirjoittajaan ja vertaamalla miten itse on ratkaissut saman ongelman. Ei se tarkoita kuitenkaan sitä että on tärkeää "kehua" itseään ja näin hyvin minä tämän asian hoidan. Minä ainakin halusin vain valottaa asiaa omista lähtökohdista ja miten, jos netti olisi ollut olemassa silloinkun koti-ikävä pahimmoiten vaivasi en olisi ehkä koskaan muuttanut takaisin. Ystävyys vaatii huoltoa, mutta ystäviä ei ole vaikea saada uudessakaan ympäristössä jos uskaltaa ottaa kontaktia ja avautua.

        Eikö sinulla ollut kotia siellä kolumpiassa?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minusta on hyvä että tulit kertomaan että yksinäisyys voi vaivata ulkomaille muuttaneita. Aihe on kiinnostava, varsinkin jos pystyy samaistamaan itsensä jopllain tavalla kirjoittajaan ja vertaamalla miten itse on ratkaissut saman ongelman. Ei se tarkoita kuitenkaan sitä että on tärkeää "kehua" itseään ja näin hyvin minä tämän asian hoidan. Minä ainakin halusin vain valottaa asiaa omista lähtökohdista ja miten, jos netti olisi ollut olemassa silloinkun koti-ikävä pahimmoiten vaivasi en olisi ehkä koskaan muuttanut takaisin. Ystävyys vaatii huoltoa, mutta ystäviä ei ole vaikea saada uudessakaan ympäristössä jos uskaltaa ottaa kontaktia ja avautua.

        ja avautua.....

        Ole sinä vaan avonainen mutta täällä puhutaan ystävyydestä, jolla
        ei ole mitään tekemistä avautumisen kanssa.
        Monilla ystävyysseula on tiheämpi kuin sinulla.


    • Olen aikoinani ollut innokas postcrossaaja,
      lähetellyt kortteja ja niissä kirjoitellut ympäri maailmaa ihan summa mutikassa valikoitujen kirjoittajien kanssa Joittenkin kanssa tuli kirjoiteltua pitempääkin.
      Se oli ihan mukavaa.

      Hyvin voisin olla yksi vapaaehtoinen.
      Joutilas kirjeitä kirjoittamaan sähköpostin tai wattsapin kautta.
      Puhelinyhteys ei kiinnosta, koska haluan itse valita ajankohdan milloin olen yhteydessä.

      Ainahan uusiin ihmisiin ja elämänpiireihin on mukava tutustua.
      Pian sen huomaa löytyykö yhteistä asiaa.

    • Anonyymi

      Ranskan ympäriajo osuuden 9 jälkeen
      Kokonaiskilpailun kolmas
      Rigoberto Uran Kolumbia
      Mäkikilpalun johtaja Nairo Quintana Kolumbia, kokonaiskilpailusija 16

      Maanantai lepo
      Tiistai kevympää Alppia
      Keskiviikkona Tuulten vuori serpentiini 2 kertaa
      Nousut peräkkäin Mont Ventoux profiili kuin naisen povi

      • Anonyymi

        Kiitos Maissii, että ymmärrät tilanteen ja haluat auttaa! Jo tuo ehdotuksesi auttoi.
        Arvostan sitä. Ehkä myöhemmin, kun Suomi-ikävä yllättää vielä pahemmin.

        Teille muille sanoisin, että älkää lyökö jo lyötyä!
        Te ette tiedä taustoja ja että miten "helppoa on hankkia uusia ystäviä".
        Kiitos myös Paloma!

        Tellukka, mene sinä "sydämen sivistys-kurssille", et ehkä ole niin viisas kuin aina luulet olevasi.
        Miksi kaikki ovat niin hyökkäys-asemassa täällä ja heti nälvimässä?

        No, en tule tänne enää kertomaan, löysin toisen palstan missä voi jutella omista, vaikkapa pikkuhuolistaankin.

        Hyvää kesää kuitenkin teille 70 suomalaiset ikätoverit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Maissii, että ymmärrät tilanteen ja haluat auttaa! Jo tuo ehdotuksesi auttoi.
        Arvostan sitä. Ehkä myöhemmin, kun Suomi-ikävä yllättää vielä pahemmin.

        Teille muille sanoisin, että älkää lyökö jo lyötyä!
        Te ette tiedä taustoja ja että miten "helppoa on hankkia uusia ystäviä".
        Kiitos myös Paloma!

        Tellukka, mene sinä "sydämen sivistys-kurssille", et ehkä ole niin viisas kuin aina luulet olevasi.
        Miksi kaikki ovat niin hyökkäys-asemassa täällä ja heti nälvimässä?

        No, en tule tänne enää kertomaan, löysin toisen palstan missä voi jutella omista, vaikkapa pikkuhuolistaankin.

        Hyvää kesää kuitenkin teille 70 suomalaiset ikätoverit!

        Hyvä että asiaa on valotettu!


    • Anonyymi

      Aloitus antaa kuvan ihmisestä, johon ei halua tutustua varsinkin on mukaviakin ihmisiä tuttavapiirissä valmiiksi.

      • Anonyymi

        Ole onnellinen sitten.
        Miten mukava!

        Ihan itsellesi jo ehdit peukuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole onnellinen sitten.
        Miten mukava!

        Ihan itsellesi jo ehdit peukuttaa!

        Miten pääsee peukuttamaan ? Haluaisin joskus peukuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pääsee peukuttamaan ? Haluaisin joskus peukuttaa.

        Lopettakaa aikuismobbaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pääsee peukuttamaan ? Haluaisin joskus peukuttaa.

        Voisiko joku vastata ? En ole löytänyt mistään peukutusmahdollisuutta.


    • Anonyymi

      Onko sinulla soittaessa oikea asenne, kirjoituksessasi ei ehkä ollut asenne kohdillaan.

    • Anonyymi

      Asenne taitaa olla huussista.

    • Anonyymi

      Työikäisenä töihin muutto ulkomaille vaatii paljon lyhyemmän kotoutumisjakson. Etenkin jos työpaikkasi ei ole suomalainen, vaan työskentelet paikallisten seassa. Sehän tarkoittaa, että joko osaat jo kieltä, tai ainakin "pakko" opit sen nopeasti. Sosiaalinen verkosto kehittyy nopeasti paikalliseen väkeen ja yksinäisyyttä ei ole.
      Kun muutaman vuoden päästä eläköidyn täältä Norjan Finnmarkista, niin todennäköisemmin jään tänne.

    • Anonyymi

      Miksi nosto ?

    • Anonyymi

      Kannattaa etsiä harrastuksista, yhteisöistä juttukavereita. Kotimaasta yhteyttä pitävät vain tosi ystävät tai läheiset. Ei ole yhteysvälineistä kiinni, on whatsuppi, ilmaiset puhelut. Ensi viikolla striimaavat siunaustilaisuuden Australian Perthistä. Seuraamme tilaisuutta tuttavamme olohuoneessa Helsingissä samanaikaisesti, kun siunaus toimitetaan maailman toisella puolella.

    • Anonyymi

      Viihdyn omissa oloissani, ei tartte kavereita kysellä.- Ulkomailla jo 47 vuotta joista viitisen vuotta ja risat maailman merillä.- Joillekin seilauskavereille ,veljelle ja siskoille joulukortit ja hot-mailit,siinä se yhteydenpito .-Riittää tää pirttihirmun kanssakäyminen ,hän jos kupsahtaa ennen minua niin vanhan koiran kaverikseni otan !

      Per-kel

    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat juroja, hyvät ystävät harvalla pysyy, kun 50 mittarissa lähes kaikki kadonnu, ennen oli riesaksi asti, näin se menee vaan.. kumma katajainen kansa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      182
      2304
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      376
      1889
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1262
    4. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      71
      1161
    5. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      26
      1133
    6. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      925
    7. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      890
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      850
    9. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      21
      770
    10. Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden

      Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko
      Ikävä
      53
      765
    Aihe