Vuokra-asunto-avioeroprosessi

Anonyymi

Olen eroamassa ja pienituloisena en pystynyt vielä löytämään kohtuuhintainen vuokra-asunto. Oletteko ollut samassa tilanteessa? Olisiko teillä vinkkejä?

8

869

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymyksesi on aika ympäri pyöreä, kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja ei ole.
      Muutama asia täytyy, tiedostaa kun asuntoa alkaa etsimään.
      Ero asia ehkä kannattaa, laittaa ensin vireille. Koska usein avioeron takia, olet oikeutettu saamaan oman osuutesi, mikäli teillä ei ole avioehtoa.
      Sitten vain etsimään vuokra-asuntoa internetistä ja useimmiten asumistukea saadaksesi, on käännyttävä kelan puoleen.

    • Anonyymi

      Jos asialla on kiire niin mitä luultavimmin täytyy vain ottaa sen mitä saa ja etsiä myöhemmin ajan kanssa parempi. Niin se ainakin itselläni ja kaikkien tuttujen kohdalla on mennyt.

      Selkeitä vinkkejä on hyvin vaikea antaa, kun ei tiedä yhtään mistä päin maata haet. Netistä eri vuokranantajien sivuille ja sinne hakemusta ja viestiä sisään. Sitten vahteja erilaisiin palveluihin, joissa yksityiset vuokraavat. Suosittelen lukemaan myös lehdet. Itse olen bongannut lehdistä vuokrasuntoja, joita ei ole ollut muualla tyrkyllä. Yksi tärkeä juttu on myös pistää verkot vesille kaikkien tuttujen kautta. Joku kun voi aina tuntea jonkun, joka etsii vuokralaista.

    • Anonyymi

      Kyllä avioero paperit ovat jo vireillä. Asun pääkaupunkiseudulla ja olen jo pari asuntohakemusta laittanut eteenpäin. Hinnat ovat todella korkeita ja vaikka asumistukea saisin on kela laittanut vuokra-asunnolle raja. Eli noin pyöreästi 700e/kk mak. Kiitos kommenteista!

      • Anonyymi

        Ei Kela varsinaisesti koskaan sille vuokralle rajaa laita. Heillä vain on maksimi, josta he maksavat asumistukea. Yli menevän osan maksat kokonaan itse. Vain toimeentulotuessa, jossa siis vuokra maksetaan kokonaisuudessaan, voi tulla ongelmia vuokran suuruuden kanssa. Vaan kyllä toimeentulotuestakin maksetaan jonkin aikaa kokonaan vähän isompikin vuokra, jos muuta ei faktisesti ole tarjolla.


      • Anonyymi

        Kyllä tolla rahalla pitäisi löytyä yksiö/kaksio, jos edullisempikin asuinalue käy.
        Itse vuokrasin joku vuosi sitten keskusta-alueelta kolmiotani alle tonnin hintaan, jona olin vissiin vähän alihinnoiteltu...

        Olet varmaan katsonut Lumon ja Saton asuntotarjonnan, sieltäkin voisi löytyä tuohon hintaan ihan kelvollinen asunto.


    • Anonyymi

      Katso Kruunu -asunnot ja Yh- Kodit.
      Sato ja VVO Asuntoihin ei tarvitse yleensä vuokravakuutta, mikäli luottotiedot ovat kunnossa. Ja on niitä muitakin vuokranantajia, esimerkiksi M2 Kodit.
      Toivottovasti näistä, oli vielä lissä apua sinulle.

    • Anonyymi

      Kaupunki vuokra-asunnot ovat kaikkein kohtuuhintaisimpia.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille tuesta! alkup.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe