Olen menossa pian ekaa kertaa kassalle isompaan kauppaan. Hirvittää. Koulutuksessa on niin älyttömän paljon asiaa. Tuntuu, etten kyllä näistä juurikaan tule muistamaan... onko vinkkejä? Käytännön asioista ja omista hermoista?
Kiitos!
Ekaa kertaa kassalla
4
53
Vastaukset
- Anonyymi
tee ainakin itsellesi lunttilaput.
- Anonyymi
Kyllä se hyvin menee. Kysy kokeneemmalta heti, kun tuntuu ettei pärjää omin avuin. Ihan jokainen on aloittanut työhommat "tyhjästä". Kyllä sinua ymmärretään, joka suunnasta sekä asiakkaan, työntekijöiden, että työnjohdon.
- Anonyymi
Suurin osa kassa-asioinneista on kuitenkin ihan peruskassatapahtumia eli skannaat ostokset ja kortilla maksu, joten pärjäät varmasti! Aika harvoin loppujen lopuksi tulee niitä vaikeampia juttuja ja kaupasta riippuen isommilla kaupoilla voi myös olla asiakaspalvelupiste, joka hoitaa ne monimutkaisemmat jutut (mutta ehkä teidän kaupassa ei). Jos tarvii hoitaa Veikkaus-asiointeja, niin niistä erilaisista peleistä kannattaa lukea Veikkauksen sivulta, niin sitten ymmärtää paremmin mitä asiakas pyytää. Voi myös tehdä vaikka muistilapun jostain peruskassatoiminnoista (esim korttimaksusta, käteisnostosta, talletuksesta, asiakkaaksi liittymisestä) ja liimata sen siihen kassapöytään aina kun aloitat vuoron. Sitten on itsellä vähän turvallisempi olo, kun tietää asioiden löytyvän läheltä ja saat hoidettua tilanteen siten, että asiakas ei välttämättä edes huomaa sinun "lunttaavan".
- Anonyymi
Tärkeintä on, että kun tulee vastaan tilanne, josta et ole varma, KYSYT heti työkaverilta. Tiedät sitten seuraavalla kerralla. On paljon helpompi kysyä ja tehdä saman tien oikein kuin selvitellä ja korjailla jälkikäteen. Jos teillä on radiopuhelimet, sulla on työkaverit koko ajan "vieressä", kun tarvitset neuvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932109Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671550YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2381211- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava248991Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891