Sairaalloinen mustasukkaisuus

Anonyymi

Tilanne on seuraavanlainen. Poikaystävä on järkyttävän, sairaalloisen mustasukkainen. Aluksi löysin hänen ongelmaansa ymmärrystä ja myötätuntoa, mutta tuntuu että tilanne vain pahenee koko ajan. Jos esim. julkaisen kuvan itsestäni, hän tekee saman, koska se ei muuten kuulemma ole reilua. Anteeksi mitä? Minusta tuo on vain lapsellista että täytyy tehdä näin koska toinenkin tekee. Ja nimenomaan jos otan selfien ja julkaisen sen, hänkin ottaa. Jos otan kuvan peilin kautta, hänkin ottaa ja julkaisee sen. Koska ”se on reilua” Mitä ihmettä? Kiehuuko mulla vain turhaan, vai kuulostaako tää muittenkin korvaan vain lapselliselta mustasukkaiselta käytökseltä. Alan pikkuhiljaa olemaan kypsä siihen että minulta päivittäin kysytään samoja kysymyksiä liittyen siihen keneen olen ollut yhteydessä. Tiedän, tuollaisesta mustasukkaisuudesta poispääseminen on pitkä ja kivinen tie ja pitäisi olla kärsivällinen, mutta kuinka pitkään? Missä menee raja? Aina kun hänelle puhun kuinka minua rassaa ja vaivaa hänen kysymykset hän vastaa vain ”No mitä vittua sitten” tai ”Etsä tiedä tästä mitään tää ei oo helppoa” tai ”Sun pitää vaan oppia kestämään” En tiedä ehkä haen vertaistukea tai kokemuksia, jotakin? Missä menee raja? Omat voimat tässä vaan alkaa loppua...

254

23710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liiallinen mustasukkaisuus kertoo vain omasta epävarmuudesta ja omasta huonosta itsetunnosta. Tietysti pieni mustasukkaisuus tietyissä tilanteissa on hyvä ja parisuhdetta vahvistava tunne, mutta kun se menee liiallisuuksiin ei suhteessa ole helppoa tai mukavaa olla. Et voi toista ”muuttaa” voit vaikuttaa vain omaan käytökseen, kuitenkin ollaan aika henkilökohtaisten aiheiden äärellä. Olin itsekkin ensimmäisestä poikaystävästäni todella mustasukkainen, en tarkoittanut sitä pahalla vaan pikemminkin pelkäsin vsin menettäväni hänet jollekkin muulle. Mustasukkaisuus on saanut varsin ruman merkityksen sillä kun se ilmaistaan yleensä tosi huonosti sanoin ja teoin.. Mutta kertoo vain että pelkää menettävänsä jonkun tärkeän ihmissuhteen! Kannattaa vetää omat rajat ja sanoa ja sopia niistä tähän mustasukkaisuuteen liittyen, jos silloinkaan ei löydy yhteistä säveltä niin nostaa kytkintä..?

      • Anonyymi

        Kyllä tuollaisella on suuri vaara muuttua väkivallaksi. Kannattaa ottaa asia rohkeasti puheeksi ja sanoa, että nyt tulee ensimmäinen ja viimeinen varoitus erosta, ellei käytös muutu. Voit ehdottaa hänelle myös hoitoon hakeutumista. Mustasukkaisuus ei parane itsestään, vaan pahenee, ellei hommaa saa poikki.


      • Anonyymi

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Nyt mentiin vähän liiallisuuksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Näin on, miehet ovat jääneet varjoiksi ja naiset käyttävät tilannetta hyväkseen. Tottakai jos kokoajan on joku epätoivoinen yrittämässä niin siitä ylpistyy. Ulkomailla asiat ovat ihan toisinpäin. Siellä saa nainen helposti huonon maineen josta ei pääse eroon. Täällä siitä vain voimaannutetaan. Unohtakaa jo suomitarjonta ja hyväksykää että ei se tule toimimaan. Itse jätin suomalaiset naiset jo puoli vuosikymmentä sitten ja elämä on ollut ulkomaisen kanssa hienosti tasapainossa. Oli kyllä onni että tuli opiskeltua englanti kiitettävästi. Tarjonta laajeni noin 10 kertaisesti saman tien, ja ulkonäkö ilman sidukkaa.. Aahh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Mitäpä luulet,että miehet tekee?
        Me olemme ihan samanlaisia seksin suhteen.
        Mutta, kun se oikea Rakkaus tulee..tiedät tunteen,että olet satamassa ja turvassa.
        Siihen menee aikaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollaisella on suuri vaara muuttua väkivallaksi. Kannattaa ottaa asia rohkeasti puheeksi ja sanoa, että nyt tulee ensimmäinen ja viimeinen varoitus erosta, ellei käytös muutu. Voit ehdottaa hänelle myös hoitoon hakeutumista. Mustasukkaisuus ei parane itsestään, vaan pahenee, ellei hommaa saa poikki.

        Totta. Vaara on suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        En väitä vastaan, mutta ennen kuin oma puoliso on siellä vonkumassa tai on muuten antanut aihetta mustasukkaisuuteen, niin tuollainen käytös ei ole hyväksyttävää!

        Ei sen takia, että moni nainenkin pettää, saa omaa puolisoa vahtia, epäillä tai syyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Miksi se pitäisi miesten kohdalla ymmärtää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Miten niin ymmärrät miesten kohdalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ymmärrät miesten kohdalla?

        Hän sallii miehille sen, mitä naisille ei. Hän elää korvainsa välissä vielä pimeää keskiaikaa. - Nm. Selvä sovinistipossu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se pitäisi miesten kohdalla ymmärtää ?

        Mieshormonin takia ymmärrän. Se on vahva. Sen takia miehen pettäminen on ok mutta nainen pettää vaan ihan ilkeyttää omahyväisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Katsopa alastonsuomea ja seksitreffejä. Mm ne naiset jotka hakee seksiseuraa seksitreffeillä on 90% seksin ammattilaissia. Miehiä hakemassa seksiseuraa on sensijaan pilvin pimein, ja ne eivät ole seksinammattilaisia.
        Alastonsuomen profiileista mm omalla paikkakunnalla on noin 100 miestä ja 6 naista.
        Eli teepä tuosta johtopäätös miten tämä seksiseuran hakeminen menee. Aika pirun suuri osa noista miehistä on varattuja ja hakee salaista seksiseuraa. Monenlaista. Mm naiselle varatut miehet hakee kautta linjan naista, miestä suihinottajaa runkkaajaa. Tidän kun on omakohtaista kokemusta varattuna miehenä toisten miestenkin kanassa, ja kaikki ovat olleet perheellisiä miehiä. Naisia ei vaan saa liikkeelle, tai siis harvoja saa, mutta kysyntä niille on sitten tosi hurjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Miksi pettäminen on mielestäsi ymmärrettävämpää miesten tekemänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä luulet,että miehet tekee?
        Me olemme ihan samanlaisia seksin suhteen.
        Mutta, kun se oikea Rakkaus tulee..tiedät tunteen,että olet satamassa ja turvassa.
        Siihen menee aikaa..

        Jos monet naiset pettää, ei tarkoita sitä, että kaikki naiset pettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieshormonin takia ymmärrän. Se on vahva. Sen takia miehen pettäminen on ok mutta nainen pettää vaan ihan ilkeyttää omahyväisesti.

        Ei ole mitään semmosta mieshormonia, joka saa pettämään, jos rakkaus on aitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Puhut totta, mut kiva kun naiset pettävät niin saa meikäläinen miehenä piirakkaa. Itse tykkään n. 50 vuotiaista emännistä, ja ite oon siis 20 vuotta. Mut tuo on hyvä sivusto siihen!


      • Anonyymi

        Annat minulle niin ei turhaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Mikäs ero on miehen ja naisen pettämisellä😏!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieshormonin takia ymmärrän. Se on vahva. Sen takia miehen pettäminen on ok mutta nainen pettää vaan ihan ilkeyttää omahyväisesti.

        Olen pettänyt miestäni monta kertaa ja ihan siitä syystä, että välillä on tehnyt mieli isompaa ”sitä” ja alkuhuuman tunnetta, joka tietysti kadonnut jo 10 vuoden suhteessa. Mieheni on onnellisen tietämätön asiasta ja on tyytyväinen kun vaimokin on tyytyväinen. Ilkeyttäni en ole mitään tehnyt ja kotona kaikki erittäin hyvin. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän sallii miehille sen, mitä naisille ei. Hän elää korvainsa välissä vielä pimeää keskiaikaa. - Nm. Selvä sovinistipossu

        molemmat pettävät, sekä miehet että naiset (oletettavasti tarvitaan molemmat pl. joku homosuhde luulen). Kukaan täällä ei ole sallinut miehille pettämistä ja naisilta edes sitä kieltänyt. Joku trolli tahallaan vääntää asioita ja haastaa riitaa aina näissä asioissa. Molempien kohdalla väärin, miesten pettämisestä vaan femakot meluavat enemmän. Vähemmän siitä vingutaan että nainen pettää miestään, sitähän tämä tabu yrittää sanoa. Oikeutetummaksi ei silti homma kummallakaan muutu myöskään minkäänlaisen vääristyneen naisemansipaation kautta. Se logiikka mitä keskiajalla tapahtui ei oikeuta jonkinlaiseen naisten kostoon. Ei mieskään saa kostaa vastaavasti. Kosto ei tee tapahtunutta tapahtumattomaksi. MIKÄÄN EI TEE. Kosto ei tuo takaisin kadotettua perheonnea tai ihmishenkeä. Ylipäätään kostoilla saa semmoisen menon aikaiseksi mitä jossain lähi-idässä mennään tuhannen vuotta koston kostoja ja siellähän se onkin sitten hienoa ja rauhallista, oikein maltillista eikä kukaan petä ketään. Joku femakko trolli varmaan vääntää tämänkin sovinismiksi t. lihaa syövä ja bensalla ajava kantasuomalainen kristitty heteromies tasapainoisessa parisuhteessa ja seksielämä kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pettänyt miestäni monta kertaa ja ihan siitä syystä, että välillä on tehnyt mieli isompaa ”sitä” ja alkuhuuman tunnetta, joka tietysti kadonnut jo 10 vuoden suhteessa. Mieheni on onnellisen tietämätön asiasta ja on tyytyväinen kun vaimokin on tyytyväinen. Ilkeyttäni en ole mitään tehnyt ja kotona kaikki erittäin hyvin. :)

        Onko sulla panemua.net sivustolla ilmoitus vai miten saan yhteyden sinuun. T: Iso munainen ja varattu mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieshormonin takia ymmärrän. Se on vahva. Sen takia miehen pettäminen on ok mutta nainen pettää vaan ihan ilkeyttää omahyväisesti.

        Hormonit on aivan yhtä vahvoja kummallakin sukupuolella ja sukuvietti olemassa sekä naisilla että miehillä. Mies ei ole sen enempää hormoniensa armoilla kuin nainenkaan. Vieraisiin meneminen on aina tietoinen valinta ja kumpikin sukupuoli voi valita uskollisena pysymisen. Ei siis ole olemassa mitään oikeutusta tai syytä miksi miehen pettäminen olisi jollakin tavalla hyväksyttäävämpää kuin naisen.

        Vai yritätkö oikeasti sanoa, että mies on lähtökohtaisesti naista jotenkin alempiarvoisempi, tyhmempi ja kykenemättömämpi itsekontrolliin? jos näin on, pitäisikö kenties miehet julistaa kaikki holhouksen alaiseksi tai ainakin kieltää kaikki päättävät virat ja vastuutehtävät sen perusteella, että mies on niin hormoniensa vietävissä, että se vaarantaa rationaalisen ajattelun..? Kas kun historiassa naisten kohdalla tätä perustelua on kyllä käytetty rajoittamaan naisten oikeuksia ja perusteluna siihen ettei nainen sovellu esim. johtotehtäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Montako naista tai ihmistä sinä omistat? Mitä pystyt estämään mustasukkaisuudella? Et mitään? Mustasukkaisuus on sairaus joka on korvienvälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos monet naiset pettää, ei tarkoita sitä, että kaikki naiset pettää.

        Juurikin näin... Se että yksi nainen pettäisi tai yksi mies pettäisi naista se ei tarkoita sitä että pitää käyttää sitä kaikki muotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pettänyt miestäni monta kertaa ja ihan siitä syystä, että välillä on tehnyt mieli isompaa ”sitä” ja alkuhuuman tunnetta, joka tietysti kadonnut jo 10 vuoden suhteessa. Mieheni on onnellisen tietämätön asiasta ja on tyytyväinen kun vaimokin on tyytyväinen. Ilkeyttäni en ole mitään tehnyt ja kotona kaikki erittäin hyvin. :)

        Tuo on jo sairasta... Elät valheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on jo sairasta... Elät valheessa.

        Pettäminen on tätä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mustasukkaisuuden sillä moni NAINEN PETTÄÄ ja se on tabu. Mene huvikseen katsomaan panemua.net sivustolta missä on varattuja vaimoja vonkuamassa seksiä. Tosi on, naiset! Ymmärrän viel miesten kohdalla mut naisten en.

        Ymmärrät miesten kohdalla. Ok. Haistappa paska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa alastonsuomea ja seksitreffejä. Mm ne naiset jotka hakee seksiseuraa seksitreffeillä on 90% seksin ammattilaissia. Miehiä hakemassa seksiseuraa on sensijaan pilvin pimein, ja ne eivät ole seksinammattilaisia.
        Alastonsuomen profiileista mm omalla paikkakunnalla on noin 100 miestä ja 6 naista.
        Eli teepä tuosta johtopäätös miten tämä seksiseuran hakeminen menee. Aika pirun suuri osa noista miehistä on varattuja ja hakee salaista seksiseuraa. Monenlaista. Mm naiselle varatut miehet hakee kautta linjan naista, miestä suihinottajaa runkkaajaa. Tidän kun on omakohtaista kokemusta varattuna miehenä toisten miestenkin kanassa, ja kaikki ovat olleet perheellisiä miehiä. Naisia ei vaan saa liikkeelle, tai siis harvoja saa, mutta kysyntä niille on sitten tosi hurjaa.

        Suurin osa FEIKKIPROFIILEJA. HARVA NIISTÄ kauniista naisista haluaisi möhömahakurppamiehiä oikeesti.


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuuden tunteet saattaa kummuta jo jostakin lapsuudesta. Lapsuudessa on saattanut tapahtua vaikka jotakin ikävää, mikä on laukaissut tämän inhottavan tunteen. Mustasukkainen ihminen tarvitsee paljon ymmärrystä ja rauhallista lempeyttä. Hänen tarvitsee kuulla, että sinä rakastat ja välität, etkä halua satuttaa. Siispä ota hänet syleilyysi ja alkakaa yhdessä pohtia, että mistä nämä tunteet ovat saaneet alkunsa. Kehota miestä pohtimaan lapsuuttaan ja aikaisempia kokemuksia. Sitten kerro halustasi auttaa miestä tämän vaikean tunteen kanssa, ja pohtikaa, mitä voisitte yhdessä tehdä sen ehkäisemiseksi. Voit alkuun tehdä asioita niin kuin hän toivoisi ja sitten vähitellen auttaa häntä sietämään enemmän. Hänen täytyy saada tuntea olevansa turvassa ja luottaa tukeesi, vaikka sinä tekisit jotakin, joka laukaisee hänessä mustasukkaisuuden.

      Itse olen mustasukkainen ihminen, ja tämä olisi reseptini mustasukkaisen ihmisen kumppanille. Näin toivoisin mustasukkaisena kumppanini tekevän ja näin uskoisin tuon tunteen helpottavan tai ainakin sen kanssa paremmin pärjääväni.

      • Anonyymi

        Ja vielä: olisi kiva kuulla, että toimisiko tämä oikeasti jollekin toiselle mustasukkaiselle. Toivottavasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä: olisi kiva kuulla, että toimisiko tämä oikeasti jollekin toiselle mustasukkaiselle. Toivottavasti!

        Mä luulen et toimii kun puoliso on ymmärtäväinen ja näyttää rakkautensa sekä jos pyytää et lähte kaberin kanssa ulos ja kertoo että ei ole mitään mitä tarvitsisi pelkää, kävison vaim kaverin kanssa ulkona ja tulisin sitten rakkaani luo takaisin.

        Itse olen mustasukkainen ja syystä kun minulle ei ole vuosiin sanottu mitään kehuja tai mitään positiivista asiaa ,sekä puolisolla vastapuolen kavereita ja yhteen tosi ihastunut.
        Itse olen tässä lähtökuopissa menossa muualle etsimään ihmistä joka osaa näyttää tunteita ja ehkäpä joku päivä rakkautensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä: olisi kiva kuulla, että toimisiko tämä oikeasti jollekin toiselle mustasukkaiselle. Toivottavasti!

        Ei toimi. Mustispipi on omistajansa tauti, eikä siihen kykene kukaan muu antamaan mitään apua. Aivan kuten ei alkoholismiinkaan. - Nm. Omistussairaus


      • Anonyymi

        Ei kenelläkään ole velvollisuutta hyssytellä aikuista lasta, joka käyttäytyy sikamaisesti.


      • Anonyymi

        Entäs hindut, bambut ja banaanit?


      • Anonyymi

        Vallanhalua se on ja ripustautumista. Luulotaudin höystämänä. Joka tapuksessa tekee elämästä epänormaalia ja turhaan jää siihen ihmettelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenelläkään ole velvollisuutta hyssytellä aikuista lasta, joka käyttäytyy sikamaisesti.

        Ei olekaan velvollisuutta, mutta jos aloittaja haluaa yrittää auttaa poikaystäväänsä, niin tuota voisi kokeilla


      • Anonyymi

        Ei ole toisen velvollisuus hoitaa sairaalloisesta mustasukkaisuudesta kärsivää kuntoon, ihan itse voi aikoo nen ihminen ottaa asiansa haltuun ja mennä työstämään ongelmia terapiaan. Puoliso voi kannustaa tähän, mutta ei hoitaa asiaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan velvollisuutta, mutta jos aloittaja haluaa yrittää auttaa poikaystäväänsä, niin tuota voisi kokeilla

        Mustasukkainen puoliso voisi koettaa kypsyä aikuiseksi ensin ihan itse ja koettaa vasta sitten parisuhdetta.

        Tuollainen mustasukkaisen helliminen ja rakkauden vakuuttelu on kuin äiti / lapsi riippuvuussuhde. Ei todellakaan normaalia aikuisten kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä: olisi kiva kuulla, että toimisiko tämä oikeasti jollekin toiselle mustasukkaiselle. Toivottavasti!

        Jos on vähänkin narskun vikaa,niin ei välttämättä suostu pohdintoihin.Hetken päästä asia menee näin:"Se on sinun vika että minä joudun julkaisemaan myös kuvan,etkä mene minnekään kun sua katsellaan,kun sä meet tahallaan näytille miehille kauppaan"ja kohtapuolin sä alkaat itse jo uskoon että sussa on se vika,että teet väärin toista kohtaan jne...


      • Anonyymi

        Eikö mustasukkainen ihminen haluaisi hakeutua mieluummin terapiaan?


      • Anonyymi

        Hienoa että kirjoitit näin, sillä se on totta. Harmi ettei kaikki halua panostaa tuolla tavalla.
        Itse olen myös mustasukkainen ja puoliso ei ymmärrä välttämättä niin piilottelen asiaa.
        Jos menee naimisiin niin se ei ole ainoastaan seksisuhde ja pettäminen on Aina väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että kirjoitit näin, sillä se on totta. Harmi ettei kaikki halua panostaa tuolla tavalla.
        Itse olen myös mustasukkainen ja puoliso ei ymmärrä välttämättä niin piilottelen asiaa.
        Jos menee naimisiin niin se ei ole ainoastaan seksisuhde ja pettäminen on Aina väärin.

        Minusta ei ole väärin tai mitään keskenkasvuistuutta tuntea ikäviä tunteita. Se on tietenkin huono asia, jos mustasukkainen ihminen ei osaa tarkastella omaa toimintaansa kriittisesti, vaan alkaa haitata kumppaninsa elämää. Toki jos mustasukkaisuus on muodostunut vaikeaksi ongelmaksi, on hyvä hakea apua, mutta uskon, että usein myös kumppani pystyisi tukemaan asiassa. Ei tietenkään ole mikään velvollisuus, mutta ainakin itse haluan auttaa rakasta kumppaniani kaikin mahdollisin tavoin, jos hänellä on huono olla. Eikö teitä sitten kiinnosta? Jos näkee toisen mustasukkaisen käytöksen vain ärsyttävänä ja itseä haittaavana, niin ei ehkä ole kovin hyvin yhteydessä henkisellä tasolla, jos ei ollenkaan ymmärrä toisen pahaa oloa. Eivät mustasukkaiset ihmiset ole automaattisesti mitään pahoja, vaan he itsekin kärsivät tilanteestaan. Ei kukaan halua tuntea niin ikävää tunnetta, mutta sellaisen on evoluutio meille iskenyt, toisille enemmän ja toisille vähemmän.


    • Anonyymi

      Noita tapauksia on, myös puolisoni joka siis nainen oli todella mustasukkainen yhteen muuton jälkeen, epäili monta kertaa mua pettämisestä ilman mitään syytä vielä lapsen syntymän jälkeen jatkui sama. En vilkuillut muita naisia enkä lähennellyt, silti oli naisella tuntemus välistä että petän jollakin lailla. Kun kaverien kanssa koitti ravintolailta ennen lähtöä kuului tietty "ohjeistus"...olet sit kunnolla etkä tee mitään tuhmaa etkä lähentele naisia etkä vehtaa muutenkaan, OLET MUN MIES tuli jämäkästi. Puolisolla ei ollut mitään syytä, oli ihan hyvännäköinen ja haluttava nainen joten olis luullut itsetunnon olevan kohdillaan ja seksikin pelitti oikein mukavasti, ei olis tullut edes mieleen pettää. Joillakin toi mustasukkaisuus kai korvien välissä.

      • Anonyymi

        Silti voi varastaa toiselta vaikka valehtelee ettei perä huijaa kuitenkin.


    • Anonyymi

      Naiset rakastavat mustasukkaisuutta ja draamaa, jos mies on munaton ja antaa naisen tehdä mitä hän haluaa, niin ei sellaista miestä voi kunnioittaa.

      • Anonyymi

        Sovinistin kommentti. Tuollainen mies saisi kenkää alta aikayksikön minulta.


      • Anonyymi

        Hmm...kovettuu sitä nainenkin...hmm...kun on naisena miehen saappaissa...


      • Anonyymi

        Jumaleisson mikä uskomaton Alfa *UGH* Varo nyt ettei tämä hurjan raju testosteroniryöppy hajota Fisher Prize tietokonettasi.


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuudesta ei parane, se pahenee. Luonevika.

    • Anonyymi

      Lopeta se suhde, muten oot tosissaan vaikeuksissa.

    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa suhde.
      Mustasukkaisuudesta ei pääse eroon.
      Tilanne pahenee vain ajan myötä.
      Vaikka vielä ei ole väkivaltaa, se on vain ajan kysymys.

      • Anonyymi

        Lähde suhteesta ajoissa pois - tuollainen mustasukkaisuus ei parane. Jatkuva epäluulo ja tenttaaminen, kenen kanssa puhunut jne. Suhde ei noilla eväillä ole tulevaisuutta.
        Itse ole kokenut miehen sairaalloisen mustasukkaisuuden ja jatkuvan epäilyn. Yhtenä päiivänä sain tarpeekseni ja lähdin suhteesta pois, vaikka rakastin häntä, en vain jaksanut enää.


    • Anonyymi

      No mitä sitten, jos hän julkaisee myös itsestään kuvan. Vai onko homma vaan silleen, että sinulla on oikeus julkaista itsestäsi mitä haluat, mutta jos hänkin tekee niin, niin koet sen uhkaksi ja tuletkin itse mustasukkaiseksi. Oikeutat siis itseltäsi asioita, mitä et häneltä oikeuta.

      • Anonyymi

        Tän kirjoittaja ei selkeesti tajua aloittajan pointtia.


      • Anonyymi

        Aloittaja tässä. Ei, asia ei ole niin. En ole itse mustasukkainen muuten kuin normaaleissa olosuhteissa. Kyse on siitä että tuossahan ei olisi mitään vikaa jos hän tekisi noin koska ”hei mä näytän hyvältä, tän vois vaikka julkasta!” Mutta ne syyt siinä taustalla minkä takia hän noin tekee, ne mua häiritsee. Eli siis sen takia koska ”muuten se on epäreilua” Yritin saada häneltä vastausta tähän, että mikä siinä asiassa sitten on epäreilua, mutta ei hän osannut itsekkään vastata. ”Se vain tuntuu epäreilulta” ja itsekkin sanoin hänelle että ”yritätköhän vain saada mut tolla mustasukkaiseksi koska oletat että se toimii molempiin suuntiin, sen takia koska itse tulet siitä mustasukkaiseksi” mutta hän kielsi tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä. Ei, asia ei ole niin. En ole itse mustasukkainen muuten kuin normaaleissa olosuhteissa. Kyse on siitä että tuossahan ei olisi mitään vikaa jos hän tekisi noin koska ”hei mä näytän hyvältä, tän vois vaikka julkasta!” Mutta ne syyt siinä taustalla minkä takia hän noin tekee, ne mua häiritsee. Eli siis sen takia koska ”muuten se on epäreilua” Yritin saada häneltä vastausta tähän, että mikä siinä asiassa sitten on epäreilua, mutta ei hän osannut itsekkään vastata. ”Se vain tuntuu epäreilulta” ja itsekkin sanoin hänelle että ”yritätköhän vain saada mut tolla mustasukkaiseksi koska oletat että se toimii molempiin suuntiin, sen takia koska itse tulet siitä mustasukkaiseksi” mutta hän kielsi tämän.

        Vaikka olisi muuten kiva ukko,lähe meneen vielä kun voit,ja vielä pääset ilman mustaasilmää.Tai ei välttämättä ole väkivaltainen,mutta henkinen väkivalta alkaa.

        Nimin:kaveripiirissä oli yksi narsisti,tuollatapaa kaikki alkoi,ja lopulta hänen puolisonsa kävi lepäilemäs,kun luuli itseään hulluksi.No ei ollut,vaan tämä narsisti laittoi luulemaan niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä. Ei, asia ei ole niin. En ole itse mustasukkainen muuten kuin normaaleissa olosuhteissa. Kyse on siitä että tuossahan ei olisi mitään vikaa jos hän tekisi noin koska ”hei mä näytän hyvältä, tän vois vaikka julkasta!” Mutta ne syyt siinä taustalla minkä takia hän noin tekee, ne mua häiritsee. Eli siis sen takia koska ”muuten se on epäreilua” Yritin saada häneltä vastausta tähän, että mikä siinä asiassa sitten on epäreilua, mutta ei hän osannut itsekkään vastata. ”Se vain tuntuu epäreilulta” ja itsekkin sanoin hänelle että ”yritätköhän vain saada mut tolla mustasukkaiseksi koska oletat että se toimii molempiin suuntiin, sen takia koska itse tulet siitä mustasukkaiseksi” mutta hän kielsi tämän.

        Miks jengi on hurahtanut selfieihin, kohta passikuvissakin tuijottaa tyyppi yksisilmäisen ääliönä luurinsa näyttöä ja tuntuu kysyvän katsojalta, et onks mun povi/polvet luisevat, apua?
        Vanha kehno Narkissos rakastui tarinan mukaan omaan kuvaansa ja onkin itsekeskeisyyden malli kaikille luurin kautta itseään palvoville (lue:pinnallisille, epävarmoille ja "päättömille" nykytyypeille.
        Ulkonäkökulttuuri on uskontonne, jossa Jumala on oma pieni itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks jengi on hurahtanut selfieihin, kohta passikuvissakin tuijottaa tyyppi yksisilmäisen ääliönä luurinsa näyttöä ja tuntuu kysyvän katsojalta, et onks mun povi/polvet luisevat, apua?
        Vanha kehno Narkissos rakastui tarinan mukaan omaan kuvaansa ja onkin itsekeskeisyyden malli kaikille luurin kautta itseään palvoville (lue:pinnallisille, epävarmoille ja "päättömille" nykytyypeille.
        Ulkonäkökulttuuri on uskontonne, jossa Jumala on oma pieni itse!

        yleisesti luuserimies on suhteessa semmoisen kanssa joka luulee olevansa omnipotentti ts. kaikkivoipa. Molemmilla on realiteetit hakusessa. Kyllä mä sua rakastan ja korjaan sillä sun puutteet ja mielipuoliviat tosta vaan niinkö. Nykyjonnet ja pissikset vissiin luulevat olevansa kaikkivoipia kun heillä on kännykkä ja netti. Ikänsä eli elämänkokemuksensa sekä koulutuksensa ja työkokemuksensa puolesta kaalissa ei ole kylläkään paljon mitään.

        Tätä toisen terveeksi ja päänupista eheäksi rakastamista on kyllä ollut ennenkin, kun on vierestä katsonut sosiaalitapauksia. Yleensä siihen hommaan on liittynyt alkoholia, se kouluttamaton ja hoitamaton kapinen saksanpaimenkoira tai muu haiseva iso rakki, kohtuuttoman iso taulutelkkari (ja koira) kämpän kokoon nähden ja pleikkarin lätkytys päivät pitkät sekä automerkki ehdottomasti Toyota. Nainen opiskelee lähihoitajaksi tai jo valmiiksi lähihoitaja ja mies itsensä omaishoitaja päivät pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä. Ei, asia ei ole niin. En ole itse mustasukkainen muuten kuin normaaleissa olosuhteissa. Kyse on siitä että tuossahan ei olisi mitään vikaa jos hän tekisi noin koska ”hei mä näytän hyvältä, tän vois vaikka julkasta!” Mutta ne syyt siinä taustalla minkä takia hän noin tekee, ne mua häiritsee. Eli siis sen takia koska ”muuten se on epäreilua” Yritin saada häneltä vastausta tähän, että mikä siinä asiassa sitten on epäreilua, mutta ei hän osannut itsekkään vastata. ”Se vain tuntuu epäreilulta” ja itsekkin sanoin hänelle että ”yritätköhän vain saada mut tolla mustasukkaiseksi koska oletat että se toimii molempiin suuntiin, sen takia koska itse tulet siitä mustasukkaiseksi” mutta hän kielsi tämän.

        Hei aloittelija.
        Olen ollut kerran elämäni aikana pahimmassa suhteessa ikinä. Kun lähdin kauppaan riidan jälkeen jätkä soittaa ja huutaa että missä mä oon ja että oon jossain jakelemassa vaikka seisoin s-marketin kassalla. Toisen kerran olin veljeni luona ja jätkä soittaa perään ett mitä sä siellä jakelet itsesi veljellesi ihan vaan koska oli niin mustasukkainen ja itsekäs kun vaan ihminen voi olla, kun se oikea luonne tuli esille. Suhteen laitoin sitten poikki mutta jätkä kuitenkin tuli perään ja seurasi kun pikku koiranpentu.
        Voin sanoa kokeneena että noin vakavasti oleva mustasukkaisuus voi kärjistyä väkivallaksi eikä se koske ainoastaan miespuolisia henkilöitä.
        Sinun kannattaisi laittaa raja sillä jos et tunne omaa rajaa niin tuut siitä lopulta kärsimään itse.
        Pane asialle piste ennen kun tilanne kärjistyy ihan liian vakavaksi tai istukaa alas. Herätä miehesi tähän päivään tai sinuna lähtisin suhteesta. Luottamus pitää olla molemmin puolin suhteessa eikä vaan yhteen suuntaan. Etsi mies joka kohtelee sinua nii kuin hän haluaisi että sinä kohtelet häntä.


    • Anonyymi

      Kuulostaa narsismilta. Narsistia et pysty muuttamaan etkä parantamaan.

      • Anonyymi

        Sinä et ole pätevä jakelemaan diagnooseja, kuten ei kukaan muukaan lyhyen kuvauksen perusteella, jonka joku on tehnyt jostakin toisesta ihmisestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole pätevä jakelemaan diagnooseja, kuten ei kukaan muukaan lyhyen kuvauksen perusteella, jonka joku on tehnyt jostakin toisesta ihmisestä

        Olen ollut narsistin kanssa naimisissa. Tiedän, miten hän tuhoaa toisen itsetuntoa, askel askeleelta ja manipuloi ympäristön uskomaan kaiken.
        Vävyni on narsisti myös. Saanut perheen uskomaan kaiken, miten hän hoitaa kaiken, osaa kaiken, tekee päätökset yksin, ilman, että vaimolta kysyy mitään.Saanut tyttäreni muuttumaan aivan toiseksi ihmiseksi.tyttäreni selän takana, halveksii, väheksyy minua anoppinsa monin tavoin. Erittäin surullista nähdä, miten saanut perheensä eristettyä minut tyttäreni perheestä, ja lapsista. Itse Tiedän, että minua kohdellaan väärin ja aivan syyttä. Ainut syy, että vävyni haluaa hallita ja tuhota tyttäreni ja heidän lasten välit minuun. Onko kellään ollut samanlaista? Mitä pitäisi tehdä?


    • Anonyymi

      Eihän tuollaista voi kauaa kestää. Hulluksihan tulet! Jouduin itse käymään läpi eron narsistin kanssa, kyllä helpotti. Loppuelämä on sinun, mieti miten sen elät ja kenen kanssa. Kaverisi ei siitä parane!

    • Anonyymi

      Ollut useampi mustasukkainen kumppani, jopa lapsistani oltiin mustasukkaisia. Alkuunsa yritti ymmärtää ja tehdä kaikki oikein, hylätä miespuoliset kaverit, en käynyt yksin missään ym..... Mikään ei auttanut. Yhdessä suhteessa ei voinut edes miespuolisen työkaverin nimeä mainita.

      Olen päättänyt etten enää huoli mustasukkaisia seurustelu kumppania. Olen kärsinyt tästä ihan tarpeeksi. Itse en ole yhtään mustasukkainen, tai ei ainakaan eteen ole sellaista tilannetta tullut.

      • Anonyymi

        Tiedän tunteen, hän on ollut mustasukkainen myös minun kavereista tai perheenjäsenistä. Mutta olen päättänyt sen että itseäni en muuta sen takia että toinen on mustasukkainen. Elän normaalia elämää, ja saan välillä kuulla kuinka idiootti olen koska toinen kokee jotakin mitä teen mustasukkaisuuden tunteena. Esimerkiksi siitä jos juttelen vain kaverilleni, joka nyt sitten sattuu olemaan mies.


    • Anonyymi

      Hankiudu eroon.

    • Anonyymi

      ei mustasukkaidusta ikinä parane eikä narmissista ei ole lääkkeitä niihin vaihoihin sinuna lähde äkkiä selfie voi teitä ,

    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus on todella inhottava tunne, jota mustasukkainen saattaa hävetäkin. Siksi siitä voi olla niin vaikea puhua rakentavasti, ja tekee mieli vain teoin, ehkä koston avulla helpottaa tunnetta.
      Ensinnäkin sinulla on mielestäni vääränlainen lähestymistapa, jos vain valitat hänen käytöksestään, siis oireesta. Se ei mitenkään helpota hänen oloaan, vaan saa hänet vain puolustautumaan. Ja näin on varmaan ollut kaikilla teillä, jotka sanotte, että mustasukkaisuudesta ei voi parantua. Luulen, että kukaan ei ole yrittänyt kaivaa sitä syytä, mistä se on alkujaan lähtenyt. Eikä kukaan ole koittanut auttaa selviämään tunteen kanssa.

      Vanhempien pitäisi opettaa lapsille tunteiden käsittelyä, miten sen voi tehdä hallitusti. Moni tuskin kuitenkaan on lapsena saanut opetusta, kuinka mustasukkaisuuden tunnetta pitäisi käsitellä. Siispä se pitää tehdä aikuisena, ja kumppani voi toimia siinä hyvänä apuna, jos vain asenne on oikea. Voisi siis ikään kuin ajatella mustasukkaisen ihmisen lapsena (niin kuin tässäkin tapauksessa mustasukkaisuuden tunne purkautuu vähän lapsellisena käytöksenä), joka tarvitsee apua, jotta oppisi käsittelemään tunnettaan ja purkamaan sen jotenkin hallitusti.
      Tähän auttaa avoin kommunikointi ja lempeän ymmärtäväinen suhtautumistapa. Mustasukkainen voisi saada kertoa suoraan, miltä hänestä missäkin tilanteessa tuntuu, ja sitten sitä tunnetta puidaan yhdessä ja mietitään, miten sitä voisi helpottaa.

      • Anonyymi

        Olemme ihan todella moneen otteeseen istuneet alas, ja keskustelleet aiheesta. Olen koittanut selvittää alkuperäisiä syitä mustasukkaisuuteen. Alkuvaiheessa suhdetta kävi ilmi, että edellinen tyttöystävä oli pettänyt häntä, okei, ymmärrettävää. Mutta myöhemmin selvisi että hän on ollut samalla lailla mustasukkainen jo hänen ensimmäisessä suhteessaan ikinä. Eli siis yläaste-ikäisenä. Lapsuuden pahat kokemukset suun muut, oikeastaan kaikki mahdollinen voi vaikuttaa siihen. Mutta ollaan yhdessä tätä mietitty tosiaan monta kertaa, eikä kummellakkaan ole vielä selvinnyt perimmäistä syytä. Yritän aina ottaa tilanteen rauhallisesti vastaan, mutta joskus en minäkään onnistu.


    • Anonyymi

      Jätä tuo jo heti, suunta ei koskaan tollasten kanssa ole ku pahenpaan päin.

    • Anonyymi

      Seurustelupalstat on täynnä 24-29 vuotiaitten tyttöjen vuodatuksia siitä kuinka lapsellisia "komet " poikaystävät on. Ei muuta kuin jäbä vaihtoon.

    • Anonyymi

      Vaihda kumppania ajoissa🙃

    • Anonyymi

      Lähtisin itse suhteesta. Tuo voi vaan pahentua. Oon ollu ite suhteessa missä en saanut suunnilleen nähdä edes omia kavereita ja aina hän luuli että oon jonkun miehen kanssa kun kavereita olin näkemässä. Tuo on omituista mustasukkaisuutta jos pitää tehdä samat asiat mitä sinä teet. En oo vastaavaa kuullutkaan.. Ja tuo että hän puolustaa itseään että "on vaikeaa ja pitää ymmärtää tätä ongelmaa" hänen pitää siinä tapauksessa yrittää päästä ongelmasta eroon kun kerta tiedostaa itse sen olevan myös ongelma. Muuten suhteessa on todella ahdistavaa olla jos hän ei yritä itseään muuttaa. Lisäksi joskus turha mustasukkaisuus voi olla merkki siitä että kumppani pettää itse.

      • Anonyymi

        Itse asiassa minulle on monta kertaa tullut omituisia ajatuksia, että mitä jos hän itse pettää ja peittelee sitä omalla mustasukkaisuudella? Mutta tuudittaudun aina lopulta siihen ettei hän niin voisi tehdä. Molemmilla kuitenkin samat ydinarvot koskien pettämistä, kumpikaan ei voi sietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa minulle on monta kertaa tullut omituisia ajatuksia, että mitä jos hän itse pettää ja peittelee sitä omalla mustasukkaisuudella? Mutta tuudittaudun aina lopulta siihen ettei hän niin voisi tehdä. Molemmilla kuitenkin samat ydinarvot koskien pettämistä, kumpikaan ei voi sietää.

        Mulla exä oli niin taitava, että onnistui tosiaan puheillaan pitämään, mut kotona lähestulkoon lasten kanssa.. ja kun kaiken kestäneenä jne. Ei nyt maailman pahin ihminen ja välillä ihan hauskaakin seuraa ihminen, ei antanutkaan me nnä baariin kaverin kanssa ilman ohjeistusta, vaikka oli 30v.synttärit.tyhmänä tulin toki pois ajoissa ja ilta muutenkin meni juoksemiseksi, kun luulin miehen oikeasti menevän töihin aamulla(viikonloppu).. Kaveri periaatteessa pelasti mut kun myönsi että, hänellä ja exällä olevan loppuelämän kestävää rakkautta ja vuosien ihmetys selvisi miksi mulla ei ole enää tyttöpuoleisia kavereita montaa, niin mies oli käynyt aika monen kanssa pettämässä.. (tosin siihen tarvitsee kaksi, ei voi yhtä syyttää tilanteesta) Mulle ainakin jäi pelko takaraivoon niin, etten vieläkään täysin luota, mutta neuvona voisin sanoa, että mies opettelisi sietämään tilanteita eikä parisuhde ole mikään kisa tiktokissa.. Tai muussakaan mediassa.. Lapsellista touhua toki mieheltä, mutta jos ei ota itse yhteyttä terapiaan, niin oikea syy käytökseen ei välttämättä ikinä löydy. Elämä on muutenkin yksi iso oppi ja toiset on valmiita muuttamaan asioita toiset jymähtää niille turvalliseen tilaan, mutta pilaa sillä monta hyvää asiaa. Itsekkin olen ajoittain mustasukkainen, kun nykyinen on mukava ihminen kaikille ja monet mummotkin tykkää, mutta hänkin kertoi eläneensä villin vaiheen nuorena ja että nyt vasta osaa arvostaa parisuhdetta kolhujen jälkeen. On itse aikoinaan pettänyt, mutta saanut myös takaisin samaa, niin tietää mitä tekee parisuhteelle.sanot sille miehelles, että rakastat häntä ja se loukkaa sua suuresti, ettei luota ja on niin mustasukkainen. Hyvin nykyinen asian mulle aikoinaan ilmaisi, jos oletat, että suhde päättyy joskus niin itse sitä tilannetta ajat mielessäsi siihen suuntaan ja kurjaa jos tarvii semmoista odottaa.miten voi suhde toimia jos se vaan mielessä sensijaan, että elää päivän kerrallaan, eikä mieti tulevia. Ennen kännyköitä oli varmaa eri syyt olla mustasukkaisia kun kuvat, mutta se että joku laittaa itsestään päivässä useamman kuvan saa miettimään kaipaako itsekkin huomiota jota ei ehkä saa tarpeeksi. Monesti nykyään se huomio haetaan mediasta ei siitä ihmisestä mikä on vierellä.. Pojan joku exä laitteli pyllykuvia samaanaikaan nettiin kun oli pojan kanssa ja se ei ollut sille ok.koska antaa kuvan hänen mielestä ettei oma suhde riitä. Toki jos niin on sovittu ettei sitouduta on eri asia.. Mutta ajattele toisinpäin. Jos mies jatkuvasti laittaisi itsestään kuvia ja oletetaan, että valtaosa naisista vaan tykkäis ja kehuis(yleensä) niin voisi siinä mustis vahvahermoisemmallakin ilmentyä😃toivon hyvää teille ja voimia päätöksiin, jokainen suhde kuitenkin erilainen, mutta kaikkea ei tarvi sietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa minulle on monta kertaa tullut omituisia ajatuksia, että mitä jos hän itse pettää ja peittelee sitä omalla mustasukkaisuudella? Mutta tuudittaudun aina lopulta siihen ettei hän niin voisi tehdä. Molemmilla kuitenkin samat ydinarvot koskien pettämistä, kumpikaan ei voi sietää.

        Kokemuksesta voin kertoa että jos mies on noin mustis niin touhuaa itse jotain. 😢 T. 39 v. nainen


      • Anonyymi

        Olitko "pantavan hyvän näköinen" mennessäsi kavereiden kanssa ulos..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko "pantavan hyvän näköinen" mennessäsi kavereiden kanssa ulos..?

        Joo kyllä. Kun laitoin mekon tai topin päälle ”Onko tuon ainut tarkoitus herättää huomiota tai näyttää sun muotoja”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesta voin kertoa että jos mies on noin mustis niin touhuaa itse jotain. 😢 T. 39 v. nainen

        Ei voi yleistää, että näin olisi kaikilla muillakin. Mutta että mahdollista voi olla


    • Anonyymi

      Lähde lätkimään niinkauan ja nopeasti kuin pystyt
      jos arvostat elämääsi yhtään.

      • Anonyymi Nosta ihmeessä kytkintä, niin kauan kuin olet vielä hengissä. Mustasukkaisuus on sairautta, ja ajan myötä vain pahenee.. Ei tuo mitä nyt elät ole mitään ihmisarvoista elämää. Kun olet lähtenyt ja olet selvillä vesillä, huomaat eron ja ajattelet , voi miksi en lähtenyt aikaisemmin.. Pää pystyyn ja onnellisempaan elämään. Kaikkea hyvää toivon sinulle loppuelämäsi purjehdukseen. TSEMPPIÄ.


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus valitettavasti usein vain pahenee ja pahenee ajan myötä. On todella inhottavaa kun koko ajan on syyllinen olo vaikka ei ole tehnyt mitään väärää. Joutuu koko ajan olemaan puolustusasemissa ja pelkää jopa puhua ihmisten kanssa ettei toinen vain hermostu. Itse olin ekassa suhteessani todella mustasukkainen kunnes tajusin että se mustasukkaisuus syö eniten minua itseäni. Seuraavissa suhteissa olen osannut olla ilman mustasukkaisuutta. Mut tämä vaatii sen oivalluksen itseltä, muut eivät sitä pysty muuttamaan. Edellisessä suhteessa mies oli mustasukkainen jopa koiralleni, en pysty edelleenkään puhumaan millaiseksi homma meni. Onneksi sekin loppui aikanaan. Nyt en enää yhtäkään sairaalloisen mustasukkaista miestä tule katsomaan.

    • Anonyymi

      Varoituksen sana sulle mutta tämmonen lapselinen vallankäyttö mitä mustasukkasuus teillä on ja seläntakana vähemmän luottettava toiminta kulkee usein käsikädessä....
      Tyyppi joka ei osaa luottaa aijautuu helposti pettämään silmän välttäessä.
      Toki tyyppi voi suojella itseään mutta harvemmin...
      Jos osaa rakastaa silloin luotaa niin omaan itseensä ja selviytymiseensä kun toisernkin siten ettei toista yritä halliita....

    • Anonyymi

      Itse lopettaisin suhteen heti kohta ja alkuunsa
      Mustasukkaisuus ei parane, pahenee entisestään. Seuraavaksi tulee sairaalloinen kontrollointi.
      Sen verran on kilometrejä ja kokemusta takana, että sanoisin, äkkiä eri suuntasn.
      Arvostakaa itseänne.

    • Anonyymi

      Ei koskaan sellaista joka osoittaa mustasukkaisuuden merkkejä.

    • Anonyymi

      Olin 25 vuotta naimisissa loputtomasti omia aiheitaan kertovan naisen kanssa. Erosin ja putosin toisen puhemyllyn kylkeen kokemaan mustasukkaisuuksia ja "vartiointia". Kysyjä kirjoittaa tavallisia puheenvuoroja eli Anonymmi on normaali, kun meinaa suuttua.
      Suosittelen kirjastojen ihmissuhdekirjoja myös seksuaaliterapian alatakin, mutta etenkin avioliitto/parisuhde. Anonyymin olisi hyvä tavat toinen Mies ja molemmat harjottelisitte puhumistyyliänne. Silti mustasukkaisuus säilyy, kun emme pysty puolisoa luopumaan siitä. Aikaa kuluu. Puolisoilla on monipuoliset tunnevarastot, etsi ne.
      terv. "Naisen kanssa"
      Heikki 83 v.

    • Anonyymi

      No kunhan katoot kuvioista sit ku rupeaa ole väkivaltaa henkisenä ja/tai fyyssisenä, tavallaanhan toi on jo henkistä.

    • Anonyymi

      Liiallinen mustasukkaisuus tuhoaa suhteen kuin suhteen, ei ole väliä onko kyseessä ystävyys vai parisuhde. Jokaisella aikuisella tässä nykyisessä maailmassa on oikeus julkaista selfieitä vaikka facebookiin tai instagramiin, nykyään some on niin paljon esillä ettei siltä voi täysin välttyä tai ummistaa silmiään. Toisen puhelimen vakoilu tai viestien lukeminen on jo rikollista puuhaa tai ainakin rinnastettavissa siihen. Nyt olisi teidän suhteessa ehkä keskustelun paikka.

    • Anonyymi

      Pahemmaksi muuttuu ajan myötä, kokemuksesta tiedän, että ei ole mustasukkaisuutta vaan kontrollointia ja omistamisen halua. Kuulostaa, että haluaa kahlita sinut haluamaansa muottiin. Pahintaham siinä on, että sitä rupeat syyllistämään itseäsi ja itsetunto romuna. Alku voi olla ihanaa, mutta kun saa otteen niin sulla ei saa olla omaa elämää,. Kesti kuusi vuotta henkistä helvettiä, että tajusin lähteä suhteesta. Narsisti on aina narsisti.

    • Anonyymi

      Ainoa vaihtoehto on jättää mies, toi ei koskaan pääty hyvin.

    • Anonyymi

      Se on teistä kahdesta paremman näköinen jolla on enemmän tykkäyksiä kuviin.
      Kumpi teistä on se rumempi, jolla on vähemmän tykkäyksiä?

    • Anonyymi

      Lopeta heti tuo suhde! Pian väkivalta astuu mukaan ja se on menoa sitten.

    • Anonyymi

      Sun ei tarvi oppia kestämään. Sun tarvii lähteä pois tuosta sairaasta suhteesta.

    • Anonyymi

      Kokemuksesta, pitkästä, sanon että juokse lujaa toiseen suuntaan. Tuo ei parane vaan pahenee!!! Diagnoosi on paranoidinen skitsofrenia. Sinun on oltava luja ja kova että selviät, itku ei auta. Ansaitset parempaa! Kerro läheisillesi tilanteestasi koska tarvitset apua ja tukea. Tee se HETI!!!

    • Anonyymi

      Eipä kuulosta normaalilta. Ja yleensä tilanne vain pahenee.

    • Anonyymi

      Äkkiä eroon tuollaisesta. Tulet vain pilaamaan elämäsi. Tällaiset tapaukset eivät muutu, vaan pahenevat ajanmittaan.

    • Ihan oikeesti. Lähde vielä kun voit. Kohta oot hellan ja nyrkin välissä ja sit se on tosi vaikeeta.
      Missä menee raja? Omat voimat tässä vaan alkaa loppua...
      Hei, Ihan oikeesti...

    • Anonyymi

      Toivottavasti olet niin viisas ettet ole muuttanut asumaan hänen luokseen tai ottanut itse luoksesi samaan asuntoon.

    • Anonyymi

      Elämä on valintoja. Itse olet poiminut aavikolle kuuluvan multitalentin.

      • Anonyymi

        minustakin vaikuttaa siltä että tällaiset poikaystävät rikastuttavat kulttuuria.


    • Anonyymi

      "Kun et voi hallita itseäsi, alat hallita muita".
      Sairaalloinen mustasukkaisuus voi sisältää...
      – Pyrkimystä kontrolloida toista
      – Vakoilemista
      – Todisteiden ja vihjeiden etsimistä
      – Syyttelyä
      – Raivoamista
      – Haukkumista, huorittelua
      – Kostonhimoa
      – Henkistä väkivaltaa
      – Fyysistä väkivaltaa

      Näiden edellä mainittujen tekojen tekemisestä ei tule syyllisyydentuntoa. Mustasukkaisuus ei myöskään perustu todellisiin uhkiin.

      Sairaasti mustasukkaisen kanssa eläminen on todella raskasta, ja se syö parisuhdetta pahasti ja johtaa joskus jopa väkivaltaan. Siksi olisi tärkeää hakea ja saada apua.
      Eri asia sitten suostuuko mustasukkainen avun hakemiseen. Usein ei.
      Jos kumppanisi ei suostu avun hakemiseen yhdessä kanssasi, mene yksin. Saat tukea ja uusia näkökulmia ja sinun on helpompi tehdä ratkaisuja puoleen tai toiseen.
      Kaiksita huonoin ratkaisu on antaa tilanteen jatkua! Sinun velvollisuutesi itseäsi kohtaan on pitää huoli itsestäsi jos toinen ei suostu ymmärtämään tilanteen vakavuutta.
      Elät nyt psyykkisesti väkivaltaisen ihmisen kanssa. Tehtäväsi ei ole olla ymmärtäjä ja hoivaaja ja likatunkio hänelle. Tarkoituksesihan kai on elää terveessä parisuhteessa onnellisena?
      Pelasta siis ainakin itsesi jos toinen ei siihen suostu.

    • Anonyymi

      Jätä se mustasukkainen sika.

    • Anonyymi

      Näin keski-ikäisenä kahden pojan äitinä sanoisin, että ei ole helppoa olla nykypäivänä poikaystävä joka ei jossain määrin mustasukkaisuutta kokisi. Nykypäivän nuoret naiset tykkäävät esitellä paljasta pintaa instagramissa, kuvata itseään erilaisissa asennoissa takapuolta ja rintoja korostaen, suuta muikistaen, ja siitä on tullut uusi normaali. Stringipepussa kävellään kohta kadulla. Nuoret naiset seksualisoivat ihan itse itsensä. Muutama vuosikymmen sitten tällaista olisi pidetty 'horahtavana' mutta nykyään nuorten naisten mielestä se on 'voimaannuttavaa'. Nännit ja peppu esiin. Ja poikaystävältä odotetaan sitä että kehuu jatkuvasti tyttöystävää joka selfieitä julkaisee (huom, kommenteissa muiden miesten kehuja), ja taivastellaan sitä että miksi se oma poikaystävä on niin 'sairaalloisen' mustasukkainen. Maailmasta on tullut sairas, ja pojat voivat huonosti. Mutta se ei tunnu kiinnostavan ketään, paitsi ehkä minua, kahden pojan äitiä. En väitä että aloittaja julkaisee tämäntyyppisiä selfieitä mutta tällainen yleinen uusi normaali on nähtävissä.

      • Kuulostaa aluksi järkevältä, mutta mihin se lopulta johtaa. Jos kauneuttaan ja parhaita puoliaan ei saa tuoda esiin, maailma muuttuu synkäksi ja harmaaksi. Kuka haluaa asua sellaisessa maailmassa, jossa kauneuskin on kielletty?


      • Anonyymi
        språkrådgivning kirjoitti:

        Kuulostaa aluksi järkevältä, mutta mihin se lopulta johtaa. Jos kauneuttaan ja parhaita puoliaan ei saa tuoda esiin, maailma muuttuu synkäksi ja harmaaksi. Kuka haluaa asua sellaisessa maailmassa, jossa kauneuskin on kielletty?

        En kiellä "parhaiden puolien esiintuomista". Eikä siinä ole mitään jos jakaa omia ilon kohteita ja parhaita puolia. Mutta se kehoattaa kulmakarvoja jos ne ainoat parhaat puolet ovat peili, hyvä perse ja tissit. Sellainen maailma on synkkä ja harmaa. Toimiva tekniikka ne on tuonut esiin.

        En ole tuo äiti. Ero varmaan helpoin ratkaisu. Turha on empatiaa heittää lattialle ja itse jäljet siivota. Kun ei mene perille niin siinä sairastuu jokainen. Tuollaisten suhteiden tulisi kariutua nopeasti tai sitten tuon pojan kontrolloivuus hoitaa heti vaikka hakeuttamalla tämä hoitoon hänen piikkiinsä kun ei itsekään osaa kertoa mistä on kyse.


      • Anonyymi

        Kahden varhaisaikuisen, tytön ja pojan äitinä kavahduttaa tämänkaltainen slut sheimaus. Jokainen nainen ja mieskin saa pukeutua haluamallaan tavalla ilman että kenelläkään (mukaan lukien me keski-ikäset äidit) ole lupa nimitellä alentavasti. Poikani olen kasvattanut kunnioittamaan naisia, kysymään luvan ennen kuin koskee ja oikein hyvä ihminen hänestä on tullut, saa tyttöystäväkin pukeutua ja somettaa miten haluaa .


      • Anonyymi
        språkrådgivning kirjoitti:

        Kuulostaa aluksi järkevältä, mutta mihin se lopulta johtaa. Jos kauneuttaan ja parhaita puoliaan ei saa tuoda esiin, maailma muuttuu synkäksi ja harmaaksi. Kuka haluaa asua sellaisessa maailmassa, jossa kauneuskin on kielletty?

        Kukaan ei kieltänyt selfien tai sen hiton "kauneuden" laittamista nettiin. Taitaa olla melko kedon kukkanen siis tässä asialla. Kyse on siitä tarpeesta työntää niitä kuviaan ja lärviään nettiin. Siihen itsetuntoonkaan välttämättä nyt menemättä. Kyllähän narsistilla ja egoistilla itsetuntoa taitaa olla. Kun minulla ei ole tuota tarvetta niin en tietenkään voi ymmärtää mutta minähän olenkin silloin automaattisesti siis ruma?


      • Anonyymi

        Kahden teinipojan äitinä kommentoin tähän, ettei omia poikia tarvitse opettaa etsimään mainitsemasi kaltaista tyttöystävää. 🙄

        Eivät kaikki nuoret naiset tuollaisia kuvia postaa someen, suuri osa on ihan maanläheisiä tyttöjä. Kyseisistä asioista voi keskustella myös omien lastensa kanssa. ❤️🤔🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei kieltänyt selfien tai sen hiton "kauneuden" laittamista nettiin. Taitaa olla melko kedon kukkanen siis tässä asialla. Kyse on siitä tarpeesta työntää niitä kuviaan ja lärviään nettiin. Siihen itsetuntoonkaan välttämättä nyt menemättä. Kyllähän narsistilla ja egoistilla itsetuntoa taitaa olla. Kun minulla ei ole tuota tarvetta niin en tietenkään voi ymmärtää mutta minähän olenkin silloin automaattisesti siis ruma?

        "... mutta minähän olenkin silloin automaattisesti siis ruma?"

        Väärä päätelmä. En ole sellaista sanonut, enkä tarkoittanut. Osa kaunottarista ottaa selfieitä, osa ei. Osa panee niitä nettiin, osa ei.

        Ei ole kuitenkaan valinnanvapauden mukaista, jos paheksuu niiden panemista nettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahden teinipojan äitinä kommentoin tähän, ettei omia poikia tarvitse opettaa etsimään mainitsemasi kaltaista tyttöystävää. 🙄

        Eivät kaikki nuoret naiset tuollaisia kuvia postaa someen, suuri osa on ihan maanläheisiä tyttöjä. Kyseisistä asioista voi keskustella myös omien lastensa kanssa. ❤️🤔🙄

        "Eivät kaikki nuoret naiset tuollaisia kuvia postaa someen, suuri osa on ihan maanläheisiä tyttöjä."

        Monet somen selfien lähettäjistä ovat tavallisia "maanläheisiä" tyttöjä. Tämä on ihan normaalia nykyaikaista sosiaalista toimintaa. Ei siihen liity mitään erityistä piirrettä.


      • Anonyymi
        språkrådgivning kirjoitti:

        "... mutta minähän olenkin silloin automaattisesti siis ruma?"

        Väärä päätelmä. En ole sellaista sanonut, enkä tarkoittanut. Osa kaunottarista ottaa selfieitä, osa ei. Osa panee niitä nettiin, osa ei.

        Ei ole kuitenkaan valinnanvapauden mukaista, jos paheksuu niiden panemista nettiin.

        Vapaus on, ei sitä ole kukaan kieltänytkään. Se vaan ei tästä kyseisestä poikaystävästä tunnu kivalta. En tiedä voiko joku tulla mustasukkaiseksi ihan tavallisista kuvista, mutta jos on yhtään paljastavampia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaus on, ei sitä ole kukaan kieltänytkään. Se vaan ei tästä kyseisestä poikaystävästä tunnu kivalta. En tiedä voiko joku tulla mustasukkaiseksi ihan tavallisista kuvista, mutta jos on yhtään paljastavampia...

        Mustasukkainen on mustasukkainen kaikesta. Tavalliset kuvat ovat siihen enemmän kuin riittäviä, sillä mustasukkaista vaivaavat mielikuvat ilman kuviakin täysin aiheettomasti. Mitä enemmän vakuuttaa, että toisen kuvitelmat ovat aiheettomia, sitä varmempi mustasukkainen on, että ne ovat aiheellisia. Kierrettä ei saa millään keinolla poikki.


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus on pahimmillaan niin pakonomaista, ettei siitä kärsivä voi itse siihen paljon vaikuttaa ilman ulkopuolista apua. Ainoastaan reaktioihin ja käytökseen voi ja pitääkin.
      En usko, että tuosta pääsee järkeilemällä ja sillä, että kumppani mukautuu toisen tahtoon ja yrittää ymmärtää loputtomasti. Voi toki kertoa, että ymmärtää, että toisella on hankalia tunteita, jotka johtuvat lapsuuden traumoista. Jos lähtee liikaa mukautumaan, sairastuu itsekin ja alkaa läheisriippuvaisesti suunnitella elämänsä kokonaan toisen ehdoilla.
      Mielestäni ammattiapu on oikea osoite. Mustasukkaisuudesta kärsivän on kohdattava oma traumansa ja elettävä hankalat tunteet läpi. Tähän on hyvänä lisänä vertaistukiryhmät, kuten CodA ja Aal.

    • Anonyymi

      Jätä se säkki paskaaa

    • Anonyymi

      Aiotko koko elämäsi läpi todistella että olet uskollinen, kova on taakka kun muutakin kannettavaa pakkaa kertymään.

    • Anonyymi

      Valitettavasti ajan mittaan tilanne vain pahenee, vaikka aika ajoin voi olla helpompaa. Jätä suhde.

    • Anonyymi

      Vuosia sitten seurustelin tosi mustiksen miehen kanssa. Olin nuori ja yritin kestää ja muuttaa häntä. En onnistunut ja erosin hänestä. Hyvä nìn, sillä myöhemmin kuulin hänen saitastuneen skitsofreniaan, joka alkuun ilmeni siten, että kulki kotona yötä päivää kirves kädessään. Onneksi tuo nyt ex-vaimo ymmärsi lähteä ajoissa. Ei mustasukkaisuudesta parane, parempi lähteä, kun vielä voi.

      • Anonyymi

        Kyllä mustasukkaisuudesta voi parantua - jos on aikaa, selkeästi kummatkin omistautuneet juuri parisuhteeseensa (eikä pidetä varalla ajatusta seuraavista puolisoista) ja juuri tähän (ei edellisiin) parisuhteeseen.
        Ennen oli parisuhteet avioliittoja, eli julkisesti tehty selväksi: tämä on minun puolisoni jonka kanssa minä itse haluan rakentaa. Oli yhteiset ystävät, yhteiset kutsut ja yksi puhelin ja viestit kulki yhteiseen postilaatikkoon. Oli yhteiset tavoitteet. Haluttiin olla toki yleisesti edustavia, siistejä ja kauniita ja kunniaksi puolisolle - ei "seksikkäitä kaikille ja "p ornoja" " kuten nykyään puhutaan.

        Nykyään postaillaan tissiselfieitä, kuljetaan kaupassa läpinäkyvissä pitkissä kalsareissa, katsotaan pornoa ja käydään sinkkutyyliin kavereiden kanssa klubilla.
        Ei ainakaan kannusta luottamukseen!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mustasukkaisuudesta voi parantua - jos on aikaa, selkeästi kummatkin omistautuneet juuri parisuhteeseensa (eikä pidetä varalla ajatusta seuraavista puolisoista) ja juuri tähän (ei edellisiin) parisuhteeseen.
        Ennen oli parisuhteet avioliittoja, eli julkisesti tehty selväksi: tämä on minun puolisoni jonka kanssa minä itse haluan rakentaa. Oli yhteiset ystävät, yhteiset kutsut ja yksi puhelin ja viestit kulki yhteiseen postilaatikkoon. Oli yhteiset tavoitteet. Haluttiin olla toki yleisesti edustavia, siistejä ja kauniita ja kunniaksi puolisolle - ei "seksikkäitä kaikille ja "p ornoja" " kuten nykyään puhutaan.

        Nykyään postaillaan tissiselfieitä, kuljetaan kaupassa läpinäkyvissä pitkissä kalsareissa, katsotaan pornoa ja käydään sinkkutyyliin kavereiden kanssa klubilla.
        Ei ainakaan kannusta luottamukseen!!!!!!!!!!!!!!!

        Tuo ei ole totta: ennen selfieitäkin oli sairaalloisen mustasukkaisia ihmisiä. Mustasukkainen ihminen keksii aiheen mistä vain. Naapurin mies oli tällainen tapaus ja lopulta tappoi kiltin ja aran vaimonsa. Ihmiset varoittavat aivan aiheesta. Tämä on eri asia kuin se että onko typerää jakaa töröhuulikuvia itsestään.


    • Anonyymi

      Jätä heti jos henkesi sinulle kallis.

    • Anonyymi

      Vaihtoon tämmönen heppu, ei tarvi hermojaan menettää !!

    • Anonyymi

      Voi jeesus eikö ihmisillä ome enää järkeä päässä.
      Tällaista se on kun lapset ja keskenkasvuiset alkavat perustaa perhettä tai seurustella.
      Paskasta pääsee eroon kun potkaisee sen pihalle!

      Kannattaa alkaa elää omaa elämää ennen kuin huomaa sen vuosien tai kymmenien vuosien päästä että elämä on mennyt hukkaan tuollaisten idioottien kanssa.

    • Anonyymi

      Tuollainen muuttuu vaan pahemmaksi. Kannattaa nostaa kytkintä hyvissä ajoin.
      Eräs tyttökaverini menetti henkensä kun mies ampui päähän ja sen jälkeen itsensä. Molemmilta jäi lapsia.

    • Anonyymi

      LÄHDE, ei hän muutu..

    • Anonyymi

      Muuta omaa käyttäytymistä,toista et voi muuttaa.Tai menkää eripolkuja.Ikää en tiedä mutta ei ole kypsää touhua.Tosin sairaalloinen mustasukkaisuus ei ikää taida kysyä.

    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus on itsesäälin julmin muoto, jota ei paranneta millään konstilla. Mene sinä nainen hyvä,l käymaan "vieraissa" ja analysoi mielessäsi jälkeen päin , oliko "aidantakainen kapula" makeamman tuntuinen, Analysoi tuntemuksesi ja tee johtopäätöksesi jonkun ns. asiantuntijan myötavaikutuksella. Valinya on yksin sinun.
      Hyvää kesää!

    • Anonyymi

      Kannattaa lähteä nyt!

      Mustasukkaisuus ei vähene, vaan tilanne tulee pahenemaan. Ei kukaan jaksa elää jatkuvan kontrollin, selittelyn ja epäilyn alaisena.

    • Anonyymi

      Ei tuo ole terve suhde eikä sellaiseksi tule ikinä muuttumaan, ota siipaksi oikea mies tollasen hipsterin sijaan.

      Ite kuuntelin kerran avokonttorissa kun tollanen hipsteri määräili vaimoaan puhelimessa, teki mieli sanoa ääneen mitä ajattelin, en ollut ikinä ennen moista kuullut, mietin silloin että luulin jo kaiken nähneeni ja kuulleeni, mutta tuokin oli kuultava??? Se puhui sille vaimolleen kuin sillä vaimolla ei olis ollu aivoja lainkaan....en enää muista mitä sanoi, mutta ei ollut normaalia, mä olin vaan että ei tommosta voi olla olemassa ja siinä mä kuitenkin kuulin kaiken omin korvin. Miten joku voi sietää tommosta?

    • Anonyymi

      Tuollaisesta on alkanut monen naisen hengenmenoon johtavat tapahtumat. Kannattaa suhtautua vakavasti ajoissa ja lähteä eri teille

    • Anonyymi

      Nyt lujaa karkuun!

      Ihan oikeasti, enteilee pahoja asioita tuollainen psyko-käytös.
      Kaikki siteet poikki!

      Jos alkaa vainoamaan sitten, yhteys poliisiin.

    • Anonyymi

      anna potkut

    • Anonyymi

      Kuulostaa hyvin hankalalta ja en tiedä kestäisinkö itse. Näen asian siten että toimiakseen parisuhteessa on oltava jonkinlaisia sopimuksia olivat ne sitten sanottuja tai sanomattomia, jotta pari voi toimia suhteessa yhteen siten ettei suhde jää yksipuoliseksi --hyväksikäytöksi--, minkä takia "reilu" suhde on suotavaa.

      Kuitenkin tuo teidän tilanne vaikuttaa kamalan kontrollovalta ja huonolta, sillä sen lisäksi että se sinua ärsyttää myös poikaystäväsi kuluttaa itsensä leikkaamalla nurmikkoa pinseteillä.

      Oli luulot totta tai ei, mutta ajattelen poikaystäväsi luulevan sinun olevan netissä hakemassa seuraa tai pöystäilemässä ja pääsevän jotenkin irti, joten hänelle näin on myös syy tehdä samaa itse.

      Heitän vielä vertauksen tuosta:
      Juhlissa on kakku ja on sovittu että se jaetaan vasta sitten kun kaikki ovat saapuneet siten että kaikki halukkaat saavat osansa. Yksi aikainen vieras alkaa kuitenkin ahmimaan kakkua etuajassa. Onko muilla vierailla oikeus mennä nyt hakemaan palansa ennenkuin kakku on ahmittu?

    • Anonyymi

      Olen sivusta seurannut niin monta vastaavanlaista tarinaa ja eroon ne ovat kaikki päättyneet. Ihmisellä on vain yksi elämä, miksi tuhlata sitä lapsenomaisen kanssa. Neuvoni: eroa heti!

    • Anonyymi

      Älä sairastuta itseäsi jäämällä tilanteseen.

      Ei ole normaalia todellakaan.

    • Anonyymi

      Epäilee sen takia, koska pettää itse. Meni vuosia, ennenkuin ymmärsin tämän. Selitykset on niin hyviä. Ja se suhde on siellä, missä vähiten epäilet.

    • Anonyymi

      No se on sillä tavalla että mustasukkaisuus ilmaisee ihmisen itsetunnon puutetta. Minun vaimoni ei ole mustasukkainen enkä minäkään. Sitten minulla on tyttöystävä (viaton) jonka kumppani on äärimmäisen mustasukkainen. Olen pyytänyt tyttöä keskustelemaan parinsa kanssa, mutta ei mene perille. Sytytti melkein kolmannen maailmansodan kun sattumalta näki meidän halailevan. Minulle ei ole tullut puhumaan. Itsetunnon puutetta vai pelkuruutta. Ei ole helppoa käsitellä näitä juttuja. Rakastan kovasti vaimoani,mutta rakastan myös tyttöystävääni, vaikka täysin viattomasti. Ota tästä nyt sitten selvää.
      T. Antti

    • Anonyymi

      Miten niin ei oo reilua, kukin saa ottaa kuvia itestään ja julkasta sen verran kun haluaa? Ethän sä kuvilla mitään treffiseuraa nyt hae, eikä hae suurinosa muistakaan mitkä kuviansa nettiin laittaa. Todellakin lapsellista ja itselle ainakin tuntuis kiusanteolta ja v*ttuilulta. Ja keneen olet ollut yhteydessä, miksi mies ei luota suhun? Kysyisin, että oonko tehny jotain mikä aiheuttaa sen, että pitäs epäillä ja miks ei voi luottaa? Ja miten parisuhde ylipäätänsä voi toimia, jos ei luottamusta ole? Ja sitten tuo miehen asenne... Jos hänellä ei oo helppoa, sulla ei oo helppoa, pitäs varmasti tehdä jotain. Ainakin hyvä ja avoin keskustelu, että mistä tää kaikki johtuu, mitä pitäs tehdä että luottamus kasvais, asiallisesti ilmottaa miten lapsellista ja outoa miehen käytös on. Ei tuollasta varmaan loppupeleissä pitkälle jaksa ja tuskin olet onnellinen jos tuo ei koskaan lopu?

      • Anonyymi

        Se on muuten totta että miehen täytyy avata suunsa, muuten ei tule mitään. Kyllä hyvää tarkoittava, rakastava ihminen voi hyvin todennäköisesti ymmärtää - jos sille antaa tilaisuuden!

        Mutta surullista on, että normiksi "nätistä" kuvista on tullut sellainen, joita pari vuosikymmentä sitten näki vain maksullisten naisten mainoskuvissa, joiden tarkoitus on kiihottaa. Se tuntuu pahalta ja on väärin kumppania kohtaan.


    • Anonyymi

      On kohtuutonta vaatia toista "kestämään" suoranainen kiusanteko ja ahdistaminen. Peiliin katsokoon ja opetelkoon itse kestämään oma ahdistus. Terapiaan!

    • Anonyymi

      Juokse!!!!!

    • Anonyymi

      Lähde jo äkkiä tuosta suhteesta.. jos se alussa on tämmöstä niin Mitäs on lopussa mieti sitä???

    • Anonyymi

      Ensinnäkin se on sairaaloinen, ei saairaalloinen. Toisekseen mustasukkaisuus on luonnollinen, normaali reaktio, sillä varjellaan omien geenien siirtymistä tulevaisuuteen. Katsokaa puupäät luonto-ohjelmia ja ajatelkaa. Ajatelkaa, että vain eläin ihminenkin on.

      • Anonyymi

        Kolmanneksi, jos suhde ahdistaa, niin miksi roikkua siinä?


    • Anonyymi

      Ettei vaan olis hänellä itsellä jotain salailtavaa kun pitää noin tenttailla toista?

    • Anonyymi

      Hei. Toi on sairaanloista ja pitäis saada hoitoon. Yks minkä voin sanoa niin toi asia menee niin pitkälle mistä ei ole enää tulemista takas.
      Tälläinen suhde kysyy todellista luonnetta : ollakko vai ei olla vai menettääkö lopulta itsekkin järjen?
      Yksi mikä on niin kuinkas vanha hän on ja kuinka kauan asui kotonaan ? Voisko olla mitenkään mahdollista että on napanuorassa kii ?

      Itse antaisin VAIN 1. VAIHTOEHDON : AMMATTI APUA hakee ja jos ei hae niin suhde olis siinä...

      Terveisin : Susi

    • Anonyymi

      Hei
      Tiedän tapauksen ole itse ollut samanlainen,tapa on erittäin hankala ja siitä irtipääseminen sanoisin mahdotonta.Neuvoni jätä tyyppi pääset elämässäsi paljon helpommalla

    • Anonyymi

      Jätä se mies. Se vain pahenee ajan kanssa. Kohta et saa tavata ystäviäsi, hän kontrolloi elämääsi.

    • Anonyymi

      Nyt kamat kantoon ja äkkiä pois tuosta suhteesta tai kohta olet niissä surullisissa tilastoissa, joissa tyttö on yrittänyt "parantaa" mustasukkaisen poikakaverin ja uskonut kaiken, mitä sekopää sanoo ja seuraavaksi se sitten tappaakin sinut.

    • Anonyymi

      Itse olin 12vuotta tuollaisessa suhteessa. Alussa se oli vain pientä kyttäystä tekemisistäni mutta muuttui jatkuvasti pahemmaksi. Puhelimeni tutkittiin päivittäin mieheni istui tiiviisti vieressä jos ystäväni tuli käymään,kuunteli tarkasti joka sanan. Gynekoligilla käynnit olivat vaivaannuttavia sillä jos en naislääkäriä onnistunut saamaan tuli mieheni mukaan ja oli mieslääkärin takana koko tutkimuksen ajan!!!!
      Taskut tutkittiin ja auton kilometrimittari tarkastettiin kun tulin töistä että olinko ajanut muualle kuin töihin ja takas.
      Yksin en voinut käydä edes äidilläni saatikka olisin voinut mennä ystävieni luo.
      Kerran hän sitten alkoi väittämään että oli selvästikkin flirttaillut naapurin miehelle kun hain postia laatikosta. Oikeasti olin sanonut vain hei ja otin postin. Mutta mieheni ei uskonut tätä vaan kävi minuun käsiksi ja päätti "opettaa"minulle käytöstapoja.
      Hän löi ja repi hiuksista.
      Kun hän rauhoittui lähdin.
      Juoksin naapuriin mistä soitettiin poliisit.
      Jälkeenpäin on mies pyydellyt anteeksi anonut minua takaisin. Lupasi jopa että saisin elää vapaammin jos vain tulisin takaisin. En mennyt.
      Eli miksi kerron tämän..
      Olen nähnyt mitä mustasukkaisuus on,sairas mustasukkaisuus enkä haluais kenenkään joutuvan kärsimään siitä.
      Siksi annan neuvon.
      Jätä hänet. Jätä heti,ei se siitä paremmaksi muutu,pahenee vain.

    • Anonyymi

      Usein nämä naisetkin kotka kokee sen häiritsevänä vain sen takia koska haluaa "vähän tutustua ja katsella ympärilleen"

      Sitten siinä syytellään toista kun häiriintyy tuosta some pelleilystä ja "seuran" etsimisestä..
      Ja turha kieltää, jos joku kiinnostava tulee niin et siitä kerro tooselle vaan seläntakana alat tutustumaan ja kun on homma tarpeeksi pitkällä kerrot/jäät kiinni.
      Tietysti syytät siktä entistä koska hän käytökseellään ajoi sit tekemään niin.

      • Anonyymi

        Tyypillistä. Tällaisten ihmisten tai pettämiseen ohjaavien "neuvojen" takia toiset on mustasukkaisia.
        Alku oli hyvä - muuttuiko sitten sarkasmiksi..?


    • Anonyymi

      Raja ohi jo.

    • Anonyymi

      Saatko puhua esim töissä työkavereille?

    • Anonyymi

      No mitä, mitä, aloittaja ihmettelee ? ootas kun tää nyky meno,homo.lesbo,suvakki. saa oko suomen sekaisin, niin mitäs luulet, millaisia miehiä suomessa sitten onkaan ?

    • Anonyymi

      Jos turha epäilee ja ei usko sinua niin ala jakamaan tavaraasu oikeasti kaikille. Eipähän sinun tarvitse Kuusela turhia syytöksiä enää.

    • Anonyymi

      Kuuluu hänen kulttuuriinsa. Koita nyt vain ymmärtää.

    • Anonyymi

      Haki hänelle uudet sukat.

    • Anonyymi

      Mikähän sua pitää yhdessä hänen kanssaan.

    • Anonyymi

      voi teitä raasuja keskenkasvuisia mitä lie olette.

      sanoin aikoinana kumppanille että menet sitten ihan mihin haluat ja kenen kansa haluat, mutta jos ei MINUN rakkaus riitä älä tule takaisin.

      ja samat toisinpäin. sellaista on terveet ihmissuhteet, ei ne perustu toisen pullottamiseen.

      • Anonyymi

        Hyvä! Kyllä eroon pääsee - suoraan, selvinpäin ja rehdisti. Nykykulttuuri ihannoi selän takana oman elämän jatkamista, hyi.


    • Anonyymi

      Älä pilaa elämääsi. Jätä se.

    • Anonyymi

      Parempaan kannattaa aina vaihtaa 💪 Lapsellinen ja huono itsetunto kaverilla hyvinkin! Jatkossa auttaa, kun tarkistat aina edelliset Ladyt, kuinka itsenäisiä, tyylikkäitä ja koulutettuja ovat olleet esimerkiksi 🙂 Keskity opiskeluun, tapaamaan rohkeasti uusia ihmisiä ja pidä hyvää huolta itsestäsi!
      Älä sääli tuollaisia mammojen lellikkejä 😁 Vaikka niitä riittää...

    • Anonyymi

      Olisi hyvä puhua asiasta hyvälle ystävälle tai muille läheisille että tällaista on meneillään.

    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus voi johtua silkasta toisen menettämisen pelosta tai epävarmuudesta, muistan hyvin kun puoliso vaihtoi muutaman sanan tai puhui hetken vaikka jonkun mulle tuntemattoman miehen kanssa, saattoi myös olla naurua tai hymyä ja kun kyseessä oli ex miesystävä niin ei kivaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa asia ottaa keskusteluun mistä kumpuaa mustasukkaisuus onko siihen aihetta vai onko narsisti joka haluu käyttää valtaa toista kohtaan tai pettääkö itse epäiliä! Sairaaloiseen mustasukkasuuteen kannattaa hakee apua ennenkuin muuttuu väkivaltaiseksi. Tiedän lähipiirissä 50v. Kestäneen piinan kunnes kuolema antoi rauhan.

      • Anonyymi

        Näissähän voi olla kaikenlaisia dynamiikoita kun aletaan miettimällä miettimään. Mustasukkaisuuskin voi olla oire epätasapainoista suhteesta, jossa syystä tai toisesta toinen ei koe tarvetta osoittaa huomiota toiselle. Yksinkertaisimmillaan kyse on pari valintaan liittyvästä mekaniikasta jossa narsisti valitsee empaatikon kuten luonto yleensä järjestää, koska vain empaatikko voi kukoistuksessaan antaa rajattomasti huomiota jota toinen kaipaa.

        Ajatellaanpa että toinen on huomionhakuinen narsisti ja toinen konservatiivi. Narsistikin voi olla mustasukkainen mutta heidän tapansa käsitellä suhde ongelmia ovat pinnalliset eli pettäminen, puhumattomuus tai uudet suhteet. Mikään yhtälö ei ole selvä ilman molemminpuolista kykyä neuvotella ja löytää ratkaisuja.

        Ratkaisuihin tarvitaan molempien mukanaolo. Mitä tulee psykologiseen silmään niin sitä ei narsistilta voi löytyä, koska se on ominaisuus Tahtona on toteuttaa itseään ja olla ihaltu ja imarreltu. Mustasukkaiset partnerit kuuluvat yhtälöihin niin kauan kuin muutosta ei tule. Empaatikolle jää osuudeksi ymmärtää että syy mustasukkaisuuteen on omissa valinnoissa, parinvalinnassa ja ajatusmaailmassa. Tuollaiset suhteethan ovat alunperinkin toksisia niin henkistä väkivaltaa kuin fyysistäkin voi olla. Narsistin henk. v. valta johtaa noihin ellei empaatikko keksi keinoja antaa olla.


    • Anonyymi

      Olen ihan eri mieltä näiden hyssyttelijöiden kanssa, jotka sanoo että ratkaisu olisi mustasukkaisen kumppanin ymmärtäminen, paapominen ja jatkuva keskustelu. Ja sanon tämän siksi että itse olin se sairaalloisen mustasukkainen kumppani. 17vuoden ajan mieheni jaksoi aina vaan ymmärtää ja paapoa minua, mutta ei se asiaa muuttanut yhtään miksikään, itseasiassa vain pahensi koska siitä tuli kierre, että tiesin saavani aina käytökselleni tukea ja ymmärrystä. Hetkeksi tämä tuen saaminen auttoi oloani, mutta hyvin nopeasti tilanne oli taas ihan sama ja jotenkin unohdin mieheni aiemmat vakuuttelut yms.

      Pysyvä muutos tapahtui sillä että itse tajusin kuinka huonovointinen olin. Olin todella epäkypsä ja epävarma aikuiseksi ihmiseksi, minun täytyi itsenäistyä ja ottaa elämäni haltuun. Erosimme yhteistuumin kavereina, ja se oli paras päätös molempien kannalta. Minun ainoa keino päästä mustasukkaisuudesta irti oli ero ja oppia olemaan yksin, vahvistaa itseäni. Tiedän etten ikinä olisi suhteen sisällä kasvanut näin paljon ihmisenä kuin mitä olen tehnyt sinkkuvuosina. Joten vinkkini kaikille teille, jotka törmäätte sairaalloisen mustasukkaiseen ihmiseen on, että te ette pysty muuttamaan tällaista ihmistä ja paapominen ei auta pätkääkään - tällaisen henkilön pitää haluta itse muuttua ja melko usein ainoa keino pakottaa ihminen muuttumaan ja kehittymään on esim ero.

      • Anonyymi

        Ehkä voisi riippua sitten myös mustasukkaisuuden syistä. Itselläni tunne on alkanut jo lapsuudessa, ja eräs "trauma" on myös vaikuttanut siihen. Ja sitten toki se, että jos itse tiedostaa ongelman ja pyrkii olemaan vaikeuttamatta kumppaninsa elämää sen vuoksi.

        Jos molemmilla on samanlaiset rajat, niin sitten ei kai ole ongelmaa. Esim jos tässä tapauksessa naista ei kiinnostaisi laittaa kuviaan nettiin. Mielestäni ihmisillä on rajat eri kohdissa, toiset sietää ja haluaa tehdä enemmän kuin toiset. Esimerkiksi yhdille avoin suhde on ok, kun toisille pienikin flirttailu muille on sietämätöntä. Ongelmilta säästyttäisiin, jos saman tyyppiset ihmiset kohtaisivat.


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin "Heippa, koita pärjätä". Ei kannata pilata omaa loppuelämäänsä.

    • Anonyymi

      Tapa tuollainen keskoskaapista karannut äpärä, ennen kuin se tappaa sinut.
      Muista peittää teon jäljet hyvin.

    • Anonyymi

      Suosittelen pikaista eroa, ole varovainen ettei seuraa tai vainoa sinua. Ei ole todennäköistä että muuttuisi ellei itse tajua ja mene terapiaan.

      • Anonyymi

        luultavasti tässä on lähitulevaisuuden tyypillinen mieskuva kun tätä niin oikein kovasti haluttiin eikä ongelmia pitänyt olla.


    • Anonyymi

      Juokse. Heti, lujaa ja kauas. Luvassa ei mitään hyvää jos vaste keskusteluyrityksiin on tuollainen ja käytös kuin teinikauhuleffasta.

      • Anonyymi

        leivo sitä luuseria lättyyn. Jossain pöytäkeskustelun yhteydessä näpäytät nyrkilläsi vaan kyselemättä keskelle nenää. Sepä olisikin voimaannuttava teko tälle reiluutta ruikuttavalle mulkvistille. Joskus ihan vaan perinteisenä miehenäkin toivoisin että naiset vetäisivät sitä sosiaalitapaus-äijjäänsä daijuun mikä kertoisi heille heidän paikkansa jos ja kun kaikki muu on jo yritetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        leivo sitä luuseria lättyyn. Jossain pöytäkeskustelun yhteydessä näpäytät nyrkilläsi vaan kyselemättä keskelle nenää. Sepä olisikin voimaannuttava teko tälle reiluutta ruikuttavalle mulkvistille. Joskus ihan vaan perinteisenä miehenäkin toivoisin että naiset vetäisivät sitä sosiaalitapaus-äijjäänsä daijuun mikä kertoisi heille heidän paikkansa jos ja kun kaikki muu on jo yritetty.

        Tajuaksä että se rikkoo rajan väkivallalle ja kuinka paljon voimakkaampi nyrkki sillä sun kutsumalla mahdollisella "sosiaalitapauksella" on??? Väkivallan aloittaja saa sitä usein takaisinkin.


    • Anonyymi

      Analysoinpa huvikseni tätä aloitusta oikein kuin piru raamattua.

      "Tilanne on seuraavanlainen. Poikaystävä on järkyttävän, sairaalloisen mustasukkainen. Aluksi löysin hänen ongelmaansa ymmärrystä ja myötätuntoa, mutta tuntuu että tilanne vain pahenee koko ajan." Kuinka mittaat tuon pahenemisen, vai onko oma pinnasi kiristynyt, oletko tulossa allergiseksi poikaystävällesi?

      "Jos esim. julkaisen kuvan itsestäni, hän tekee saman, koska se ei muuten kuulemma ole reilua. Anteeksi mitä? Minusta tuo on vain lapsellista että täytyy tehdä näin koska toinenkin tekee. Ja nimenomaan jos otan selfien ja julkaisen sen, hänkin ottaa. Jos otan kuvan peilin kautta, hänkin ottaa ja julkaisee sen. Koska ”se on reilua”
      Poikaystäväsi siis tavoittelee reiluutta. Sinun on niitä kuvia vaan julkaistava. Poikaystäväsikö ei kuviaan laittaisi jos sinäkään et laittaisi? Tästähän voisi orastaa ratkaisu. Oletteko te molemmat pissiksiä ja jonneja joiden on julkaistava niitä hiton selfiekuvianne reiluuden (ja minkä?) nimissä. Julkaisetteko kuvianne siksi että joku on niistä mielestänne kiinnostunut, vai haluatteko vain katetta netin kuukausimaksuillenne? Jos tuo on esimerkki ongelmistanne niin eipä ole hääviä.

      "Mitä ihmettä? Kiehuuko mulla vain turhaan, vai kuulostaako tää muittenkin korvaan vain lapselliselta mustasukkaiselta käytökseltä. Alan pikkuhiljaa olemaan kypsä siihen että minulta päivittäin kysytään samoja kysymyksiä liittyen siihen keneen olen ollut yhteydessä. Tiedän, tuollaisesta mustasukkaisuudesta poispääseminen on pitkä ja kivinen tie ja pitäisi olla kärsivällinen, mutta kuinka pitkään?"
      Jos hommasi todella kestävät päivänvaloa ei sinulla ole luultavasti mitään hätää. Lyöt puhelimesi hänelle kouraan ja käske käymään puhelutiedot läpi. Samoin tietokoneen selainta ja välimuistia älä tyhjennä niin että poikaystäväsi varmasti saa tietää netin käyttösi. Toki voit joutua kaupan kassalla vastaamaan jotakin jollekin höpöttävälle mummelille. Tai sitten heivaat helvettiin sen urpon nahjuksen joka ei sinuun luota. Mitä hänkään tekee kanssasi jos sinuun ei voi luottaa ja reiluutta pitää peräänkuuluttaa? Siinä kaksi suhteen peruspilaria hiukan katkolla. Varmaan teistä kumpikin osaa pettää ilman jälkiäkin jos niin haluaa. Elämässä nyt vaan pitää voida luottaa johonkin ja riski on olemassa vaikka mille kun lähtee kämpästä kauppaan eikö niin?

      Missä menee raja? Aina kun hänelle puhun kuinka minua rassaa ja vaivaa hänen kysymykset hän vastaa vain ”No mitä vittua sitten” tai ”Etsä tiedä tästä mitään tää ei oo helppoa” tai ”Sun pitää vaan oppia kestämään” En tiedä ehkä haen vertaistukea tai kokemuksia, jotakin? Missä menee raja? Omat voimat tässä vaan alkaa loppua..."
      Tässä on toki sinun versiosi, tähän pitäisi saada vastapuolen näkemys asioista. Kiinnostaisi esim. mistä pitäisi tietää kun ei ole helppoa josko se auttaisi ym. Minulla on sellainen teoria, että jos on riittävän mustasukkainen on itse potentiaalinen pettäjä. Mustasukkainen ihminen keksii mielikuvituksessaan näppäriä konsteja pettämiselle siitä toisesta ja kaikenlaisia visioita ja ideoita riittää. Semmoisella mielikuvituksella tekee itsekin tarvittaessa vaikka mitä.

      Sitten: oletteko kypsiä aikuisia terveellä itsetunnolla ilman mielenterveysongelmien uhkaa? Onko poikaystäväsi maahanmuuttajataustainen tai niinsanotusti etelästä, mahdollisesti muslimi? Onko hän lyhyt tai muuten pienikokoinen? Onko väkivallan uhkaa, särkyykö tavaroita? Onko teillä harrastuksia ja käyttekö töissä vai mihin päivänne kuluu?

      • Anonyymi

        Mustasukkaisuuden syitä ei tarvitse paljoa pelkästä omasta mielikuvituksesta etsiä, TV netti ja pelit tarjoaa mielettömän väriskaalan vaihtoehtoja ja tilanteita. Kuinka monta ohjelmaa on naistenkin mielestä niin ihkuja ja mielenkiintoisia, joissa pohditaan omia pettämisiä tai sellaisen pohdiskelua.

        Tää on vaikea maailma, nykymaailma.

        Ja joo, salailuhan on pahin. Jos eletään yhteistä elämää ihan oikeasti - joka mahdollistaa parisuhteen, ei ole salattavaa, kenen kanssa on jutellu ja mitä yhteisille kavereille pääpiirteittäin kuuluu. Jos puhelin soi niin se kuuluu kyllä toisellekin kuka siellä on. Salailu ja oman elämän eläminen ei kuulu parisuhteeseen.

        Kyseisestä miehestä en tiedä, mutta nämä on suuria nykypäivän ongelmia. Toinen myös se, että miehet eivät enää saa tehdä miesten juttuja tai olla miehiä naisilleen aiheuttaen omat ristiriitansa miesten mieltä mustentamaan ja kuplimaan pinnan alla.


      • Anonyymi

        Myös kotimaan poikia on lytätty viime vuosikymmenet.


    • Anonyymi

      jos sinusta ollaan mustasukkaisia todellakin mielestäsi syyttä (eikä sitä puolta voi muuttaa) niin voithan järjestää syytä. Kyllähän rangaistus tai tuomio annetaan vain kerran samasta rikoksesta. Sano tämä miesvässykällesi jos on varaa. Jos tulee turpiin on homma sillä selvä.

      • Anonyymi

        joku joskus saattoi olla ihan turhaan huolissaan siitä tuleeko kolareita kulttuurien yhteentörmäyksistä.


      • Anonyymi

        Olipa taas ohje.


    • Anonyymi

      Lähde nyt menemään hyvän sään aikana. Tommonen sairaalloinen kyttäys ja kontrollointi ei johda mihinkään hyvään, ja sellaisen ihmisen on todella vaikeaa muuttua ilman terapiaa tms hoitoa. Itse tein sen virheen että katselin sairaalloisen mustasukkaista kumppania 7 vuotta ja monien draamojen jälkeen kontrollointi ja manipulointi muuttui ensin henkiseksi väkivallaksi, ja sitten fyysiseksi. Siinä tuli raja vihdoin vastaan ja vihelsin pelin poikki ja jätin hänet. Ja minä olen mies, kumppanini oli nainen. Menin pitkäksi aikaa rikki tuossa suhteessa. Voin kuvitella että naiselle nuo uhat ovat vielä konkreettisempia, ja pelon tunteet vielä kamalampia. Tuollaista kaltoinkohtelua ei tule sietää keneltäkään, kaikkein vähiten siltä omalta partnerilta! Ansaitset parempaa.

    • Anonyymi

      Ihmisen täytyy muuttaa itsessään asennetta.
      Haluta muuttua.
      Tajuta asiat eri tavalla.

      Mä olin itse ennen mustasukkainen ääliö.
      Tajusin että suhteet kaatuu ellen luota ihmisiin.
      Vähän alle 3 vuotta kesti täydellinen asenteen muutos.
      Muutuin kyllä ihan hitosti ihmisenä.
      2017,2018 ja 2019 otti kokonaan.

      Nykyään menee paremmin.
      Olis kiva ollut tietää, miksi olin niin mustasukkainen.
      Nimittäin, en ole edes kokenut siihen suuntaan tramatisoivia asioita.

      Kait mä olin itsekeskeisen lapsellinen vielä silloin, aikuiseksi vasta kasvamassa.

      Ette tekään varmaan viiskymppisiä vielä ole?

    • Anonyymi

      Ehkä on mielenterveys ongelmia miehellä

    • Anonyymi

      Jätä se. Ihmisillä on hyvä olla tai ei ole. On vain 1 tai 2.

      • Anonyymi

        Elämä ei ole helppoa kenellekään, missään maassa tai todellisuudessa. Kasva aikuiseksi, tolla asenteella et koskaan saa mitään.

        Eri asia on, mikä on minkäkin työn arvoista.


    • Anonyymi

      Naisten huomion heruttaminen viekoittelevilla kuvilla somessa on media tabu. BF taitaa tiedostaa tilanteen että tulee olemaan nopeasti swapattava kun göölfriendin huomio menee someen ensiksi ja sitten hälle. Asiaa on helppo meetoottaa vaikka yhteinen luottamus on jokaisen parisuhteen kulmakivi. Kun toiseen luottaa kuvien postailu ei tee negaa.

      Sellainen supliikki ja naisten suosiossa oleva mies jolla on ainakin yksi potentiaalinen naisystävä tiskin alla jo valmiina käyttäytyy iisisti, jopa kiusoittelevan välinpitämättömästi tyttöystävänsä postailuihin "onhan tuo sievä kuva mutta voisi olla sexympikin yms. ".

    • Anonyymi

      Irtoa heti tuosta narsistisesta pedosta jätä hänet. Luo ympärillesi hyvien ihmisten turvaverkosto. Jos kyseessä on Lähi-Idän kulttuurista ja uskonnosta peräisin oleva henkilö turvaudu poliisiin koston ennaltaehkäisemiseksi.
      Narsistin kanssa ei kannata jatkaa suhdetta missään muodossa. Irti heti.

    • Anonyymi

      Voe hele.

    • Anonyymi

      Jos on arabi, niin juokse ja lujaa.
      Muuten tulet päätymään murhainfon keskustelupalstalle.

    • Anonyymi

      Mies, joka kiroilee ei ole minun seurassani sekuntiakaan! Ajatteletko jotenkin parantavasi miehen? Jos sinulla on yhtään itsesuojeluvaistoa, pistä välittömästi välit poikki. Mieti - miksi sallit huonoa käytöstä seurustelukumppanilta? Miten itse kohtelet muita? Arvostus ja ystävällisyys ovat kaikkien ihmissuhteiden perusta.

      • Anonyymi

        joka kiroilee...?

        Miten kestät elämää päivääkään? Onko susta mitään hyötyä läheisillesi jotka kohtaavat ongelmia?


    • Anonyymi

      Eroa.

    • Anonyymi

      Jätä se. Heti.

    • Anonyymi

      Raja meni jo. Jätä tyyppi, sairasta tpuhua mieheltä. 😢

    • Anonyymi

      Hei!

      Mielestäni, jos sinusta tuntuu, että tuollainen hänen käyttäytymisensä ei ole normaalia, niin silloin usko vain itseäsi eli kyllä se todennäköisesti sitä myös on.
      Omasta mielestäni tuollainen ei todellakaan ole aikuiselta ihmiseltä normaalia/tervettä käyttäytymistä.
      Eli toiseen pitää voida luottaa sen verran, että hänen tekemisiään/tapaamisiaan ei jatkuvasti kontrolloida.
      Lisäksi mustasukkaiset ihmiset tuppaavat olemaan myös väkivaltaisia.
      Neuvoisin sinulle, että viimeistään silloin, kun poikaystäväsi syyllistyy ensimmäisen kerran sinua kohtaan fyysiseen väkivaltaan, joka on Suomen rikoslain mukaan rikos eli näin ollen rangaistava teko, niin silloin soita poliisi paikalle.
      Pahoinpitely on poliisilla aina ns. A-tehtävä eli kiireellinen tehtävä eli se menee aina ei-kiireellisten tehtävien edelle.
      Eli tällöin poliisipartio (tai tarvittaessa useampikin poliisipartio) tulee tapahtumapaikalle "pillit soiden".
      Sen jälkeen laitat mahdolliseen väkivaltaan syyllistyneen poikaystäväsi rikosoikeudelliseen vastuuseen sinuun kohdistamastaan teosta ja sen jälkeen hankkiudut hänestä eroon.
      Kenenkään ei tarvitse koskaan mistään syystä hyväksyä kenenkään toimesta mitään psyykkistä, eikä fyysistä väkivaltaa.
      Voit vielä yrittää auttaa poikaystävääsi ratkaisemaan tuon kuvailemasi hänen käyttäytymisensä, mutta mikäli se ei johda toivottuun tulokseen, niin silloin sinun kannattaa hankkiutua hänestä eroon jo "hyvän sään aikana".

      • Anonyymi

        Väkivalta on rajanylitys. Jos haluat yrittää vielä, pakota mies puhumaan, "et ymmärtäisi" ei käy koska se ei auta sua ymmärtämään. Mutta väkivaltaan ei todellakaan ole oikeutta sortua.


    • Anonyymi

      Ja tuo sinun kuvailemasi poikaystäväsi käyttäytyminen ei ole ainakaan omasta mielestäni enää normaalia /tervettä käyttäytymistä.

    • Anonyymi

      Olin tuollaisessa suhteessa yli 30 vuotta. En katsonutkaan muita ja loppuvaiheessa en voinut edes tervehtiä muita ja silti olin huora. Tilanne paheni koko ajan ja vaikka rakastin, palvelin, rakensin ja hymyilin, niin mikään ei auttanut. Ulospäin kaikki näytti hyvältä, mutta kun kukaan ei nähnyt potkujen tuottamia mustelmia, katkennutta solisluuta, mustaa silmää. Jos olisin lähtenyt olisin nyt vainaja. Tosin vainajaksi olin monta kertaa muuttumassa, kun hän kuristi ja sanoi tappavansa. Kestin, koska oli pakko ja viimeiset 10 vuotta olivat kauheat. Viimeisenä vuonna pelkäsin koko ajan. Hän tutki puhelimeni, alushousuni, kaikki.
      Hän lähti oman käden kautta. En ole muuten edelleenkään harrastanut seksiä kenenkään toisen kanssa ja tuosta on jo yli 5 vuotta. Hänen kanssa piti harrastaa tarkoin aikataulutettuna, jotta voi varmistaa, etten välissä käynyt vieraissa.
      Älä kuvittele, että sairaalloinen mustasukkaisuus paranee. Ei se tee sitä, koska henkilö on omasta mielestään oikeassa ymmärtämättä, että on sairas. Lähde, jos pystyt. Lähde heti. Älä odota ensimmäistäkään korvapuustia. Ja hommaa itsellesi turvaverkosto. Yritä pysyä hengissä, koska eron jälkeinen aika on kriittinen ja vaarallinen.

    • Anonyymi

      Varmaan se että hänkin ottaa selfien aina kuin sinäkin, liittyy siihen että hän ajattelee muiden ihmisten ihailevan sinua ja haluaa itsekin sitten ottaa selfien. Varsinkin jos sulla on paljastavat vaatteet niin se on ymmärrettävää, että oiski kateellinen, että näyttelet kehoasi muille. En nyt väitä, että tietäisin mistä on kyse. Sanoin vain mitä tulee mieleeni asiasta.
      - Vierailija 🔥

      • Anonyymi

        Yhteisselfiet vastauksena? Näyttö hänelle että kunnioitat julkisesti parisuhdettanne..


    • Anonyymi

      Mikä teitä sitten pitää yhdessä? Ehkä olisi parasta sitten vain erota, kun sinä et kestä poikaystäväsi käytöstä, ja poikaystäväsi varmaan arvostaisi enemmän sellaista tyttöystävää, jota ei kiinnosta jakaa maailmalle kuvia itsestään. Ette siis kuulosta sopivan yhteen.

      Meitä ei onneksi kumppanini kanssa kiinnosta räpsiä kuvia itsestämme, saati sitten laittaa niitä nettiin. Täydellisen turhanpäivästä touhua meidän mielestämme.

    • Anonyymi

      Minulla oli sama kuvio, mutta vielä "jalostuneempana". Eksäni matki minun ruokailuanikin ja esim. nukkumaan mennessämme luki kirjaa tai katsoi puhelintaan minun mukaan. Hän myös sammutti yöpöytävalonsa samaan aikaan kuin itse sammutin. Ensin pidin häntä jotenkin epäkypsänä ja riippuvaisena minusta. Myöhemmin päättelin, että hän tarvitsi itselleen sen hänen mielestään "heikompilahjaisen" kumppanin pönkittääkseen omaa fiksuuttaan muille. Matkimalla minua hän väheksyi minulta lähes kokonaan omanarvontuntoni. Silloin ymmärsin, että minun on erottava hänestä.
      En vieläkään tiedä, millainen ihminen hän oikeasti oli. Olin suhteessa lähes tuntemattoman ihmisen kanssa. Voiko se olla edes mahdollista?

      • Anonyymi

        Muuta tilannettasi kommentoimatta tai tietämättä (surullistakin tekstiä), niin - eikös lamppu pitäisikin sammuttaa samaan aikaan, jos siihen vain on mahdollisuus..


    • Anonyymi

      Kyseessä on epäluuloinen personaalisuushäiriö ja siihen auttaa terapia. 👍 Onnea!

    • Anonyymi

      Tuo hyvin vaarallista kohta mielikuvitus laukkaa tekee elämästä helvetin

    • Anonyymi

      Jätä mies! Ei muutu koskaan, muuttuu vain pahemmaksi! Omalla käytökselläsi tai puhumalla et pysty tilannetta korjaamaan tai parantamaan. Mustasukkaisuus ei johdu sinun käytöksestäsi, vika on poikaystäväsi korvien välissä. Ei pidä kuvitella että mustasukkaisuus johtuu tykkäämisestä!

      Pelasta itsesi! Äkkiä karkuun!

    • Anonyymi

      Itse olin joskus liiallisen mustasukkainen. Tajusin asian itse ja rupesin työstämään sitä. Siinä kesti muutama vuosi, kun sain asiaan pysyvää helpotusta aikaiseksi.

      Se vaan pitää ihmisen itsensä tajuta se asia ja rueta sitä itse työstämään. Joillekin se on vaikeampaa, kuin toisille. Ei ole helppoja nämä mielen asiat ikinä.

      Ainakin itselläni asiaan liittyi huono itsetunto, kenties muitakin ikäviä elämänkokemuksia, en tiedä, en ole analysoinut. Ei se itsetunto ole hyvä vieläkään, mutta ainakin tajuan nykyään sen, ettei ihmisarvoni tai olemiseni ole muista ihmisistä kiinni.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon!

        Apua löytyy, mutta ensin pitää tajuta että sitä tarvitsee.


    • Anonyymi

      vain tyhmät ihmiset ottavat selfietä jaseuraavat toisia jonkun sovelluksen kautta .niillä ei ole aivoja eikä omaa elämää .

      • Anonyymi

        Ja varmaan sellaisia heruttavia kuvia


    • Anonyymi

      Liian mustasukkaisten ihmisten pitää olla ilman parisuhdetta. Se on rutto parisuhteessa. Älä jää suhteeseen, sairastut itsekin.

    • Anonyymi

      Mustasukkainen osapuoli on herkkä pettämään, koska hän uskoo kumppanin pettäneen. Hänelle pettäminen on vain punttien tasaamista.

      • Anonyymi

        Tämäkin on totta. Omassa kieroutuneessa maailmassaan mustasukkainen pettäjä ei oikeastaan petä vaan ainoastaan "tasaa tilannetta".


    • Anonyymi

      Jssajpp


      ( jätä se sika ansaitset jotain paljon parempaa)

    • Anonyymi

      Lähde nyt helvetissä juoksemaan ja niin lujaa kuin ikinä pääset, äläkä katso taaksesi. Nimittäin nyt vielä pääset juoksemaan ,mutta se on hyvin epävarmaa kun on puukko tai luoti selässä.. Tsemppiä kovasti ja toivon todella ,ettei se ole liian myöhäistä...

    • Anonyymi

      Välit poikki heti- oli ensimmäinen ajatukseni mikä tuli mieleen. Pelasta elämäsi. Ansaitset parempaa.

      Kyllä nyt oli sellainen aloitus, jo hiukan enempi elämää nähneen silmissä, että hälytyskellot alkoivat soimaan. Tuohan on jo suorastaan häiriintynyttä käytöstä. Ja se pitää ymmärtää, että vaikka kuinka et viitsisi purkaa suhdetta, niin vaihtoehtoja ei välttämättä enään ole olemassa.

      On tietty raja, jonka jälkeen karkuun pääseminen huonosta ihmissuhteesta muuttuu mahdottomaksi. Mitä pitempään se saa jatkua, sitä suurempi ote häiriintyneellä puolisolla on. Voit verrata mustan aukon tapahtumahorisonttiin. Sen kun ylität, paluuta ei ole.

      Vaikka saisitkin puhuttua käyttäytymään asiallisesti, niin jäisi kuitenkin epäilys, että jospa sairaanloinen mustasukkaisuus on vain nyt kätkettynä kulissien taakse. Padottuna.

      Jokaisella yksilöllä on murtumispisteensä.

      Haeppas ajankuluksesi vanhoja uutisia perhesurmista. Huomioi kohdat joissa naapurit kertovat miten uhri oli aina niin iloinen puolisonsa seurassa.

      Esiintyykö parisuhteessasi jo nyt merkkejä puolison halusta hallita käytöstäsi julkisissa tilanteissa....

    • Anonyymi

      Mustasukkainen käytös tekee ihmisestä mustasukkaisemman. Turha kuvitella, että voisit ikinä todistaa sitä, että mitään syytä mustasukkaisuuteen ei ole. Mustasukkaisuus on poikaystäväsi tunne ja se on hänessä. Päivittäiset kysymykset siitä missä olet ollut ja kenet tavannut vahvistavat hänen mustasukkaisuuttaan ja pahentavat tilannetta PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ.

      Elät syöksykierteessä ja menee sietokykysi raja missä tahansa, niin se tullaan luultavimmin saavuttamaan, jos poikaystäväsi ei hae apua. Ilman apua hänen käytös ei tule muuttumaan. Pelkkä "oma tsemppaus" ei riitä, koska tuskin poikaystäväsi itsekkään tietää mistä kaikesta moinen epävarmuus ja hylätyksi tulemisen pelko kumpuavat. Saati että osaisi käsitellä sen todellisia syitä.

      Ainoa vaihtoehto on vaatia, että poikaystäväsi hakee ongelmaansa apua. Jos ei hae, niin lähde. Lähteminen on päivä päivältä ja viikko viikolta raastavampaa, mutta se tie, millä nyt olette ei johda mihinkään. Ei ainakaan mihinkään positiiviseen.

    • Anonyymi

      En tiedä minkä ikäisiä olette, mutta selfien ottaminen/postaaminen päivittäin ja hänen kielenkäyttönsä perusteella voisin päätellä, että olette nuoria ja ehkä teillä kummallakin on opittavaa toisen kunnioituksesta, arvostuksesta ja huomioonottamisesta. Vaikuttaa siltä ettei teistä kumpikaan ole tyytyväinen/onnellinen suhteessaanne, joten miksi olette yhdessä ? Jos ei kumppanin kanssa voi keskustella suhteen ongelmista, vaan apua pitää pyytää tällaisilta foorumeilta, niin silloin on asiat kyllä solmussa !

      • Anonyymi

        Vaikeita juttuja.


    • Anonyymi

      Aina kun vika on päässä se on silloin pahassa paikassa Ja vaikea korjata

    • Anonyymi

      Nämä mustasukkaiset ovat vaikeita tapauksia.

    • Anonyymi

      Tästä keskustelusta puuttuu homot, ja se on syrjintää!

    • Anonyymi

      Saatat olla suhteessa narsistin kanssa, tai ainakin itsestään epävarman henkilön kanssa. Gaslightingia nuo kysymykset ovat. Ja eikö selfiet ole aika liki naisten asia, ei miesten?
      Hyvässä suhteessa luottamuksen pitäisi pelata.

    • Anonyymi

      Onko selfieissäsi "otan suihin"-asento huulilla tai kuvakulmassa, näkyykö tissivako, oletko bikineissä?

      • Anonyymi

        Joskus mustasukkaisuutta on vaikkei näin olisikaan.
        Terapiaa voi pitää myös ihan kodin sisällä, mutta puhua täytyy, kipeistä asioista, usein ja ajan kanssa. Ja sen täytyy olla selvä, että tai JOS kumpikin on sitoutunut suhteeseen ja toiseensa - että kumpikin ymmärtää toisen olevan hyvin aikein liikkeellä ja läsnä.


    • Anonyymi

      Kuvauksesi perusteella poikaystäväsi tarvitsee mielenterveydellistä ammattiapua ja terapiaa. Tai oikeastaan molemmat tarvitsette, jos aiotte suhdetta ylläpitää. Nopeimmin alkuun ja tilannekartoitukseen voi päästä hakeutumalla Mieli ry:n kriisikeskukseen ,jotka ovat matalan kynnyksen, ilman lähetettä toimivia paikkoja . Kriisikeskuksia on 22:lla paikkakunnalla ja työntekijät ovat koulutettuja ammattilaisia.

    • Anonyymi

      Kertoo miehesi epävarmuudesta ja huono itsetunto. Ei muuta. Nimimerkillä kokemusta on..... Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa.

    • Anonyymi

      Ai missä menee raja? No minulla ois mennyt rajat jo aikoja sitten...

    • Anonyymi

      Ensin kysyn elämäsi filosofian. - Onko tuo mielestäsi elämää yleensäkään? - Miksi otat selfiet? - Keitä varten?
      Itseäsi tyrkytät ja teet itsestäsi juuri tuon ärsyttävän piirteen.
      Hanki kunnon elämä ja katso sinne peiliin. - juuri sinne peiliin mistä niitä selfieitä otat.
      Suomalainen vanha sanonta "jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia".

    • Anonyymi

      Erään tutun naisen silloinen kihlattu sai lähtöpassit, kun etelän lomalla joku manolo oli kuulemma katsonut naista "sillä silmällä", ja tämä sankari oli vetänyt morsiantaan nyrkillä siitä hyvästä.

    • Anonyymi

      Lähde suhteesta vielä kun se on "helppoa". Mustasukkaisuuden hoito on vaikeaa ja se vaatii pitkää terapiaa, johon mustasukkaisen pitää täysin sitoutua ja haluta tulla kuntoon. Ja vaikka hän terapiaan menisikin, mustasukkaisuudesta on vaikea päästä edes terapian avulla sillä se juontaa juurensa varhaislapsuuteen. Sairaalloisella mustasukkaisuudella on tapana vain pahentua suhteen edetessä. Normaali ihminen alkaa luottaa kumppaniinsa enemmän suhteen edetessä, sairaalloisen mustasukkainen muuttuu vain kontrolloivammaksi ja suhde käy usein väkivaltaiseksi. Aluksi mukaan tulee henkinen väkivalta. Sinun tapauksessasi tästä on jo viitteitä. Hänen käytöksessään on jo henkistä väkivaltaa kuvaamasi perusteella.

      Itse seurustelin 4 vuotta super mustasukkaisen miehen kanssa. Aloin jo uskoa että vika on minussa ja että minun pitäisi muuttua. Kerran mies baari-illan jälkeen sai pahan mustasukkaisuuskohtauksen ja pisti kämppäämme säpäleiksi. Paikalle tuli poliisit ja kehottivat minua eroamaan hänestä. Mies vietiin sairaalaan ja myöhemmin tapasimme yhdessä psykiatria, joka selitti meille nuo yllä kertomani asiat mustasukkaisuuden hoidosta. Päätin jättää hänet. Hän roikkui minussa ja uhkasi itsemurhalla. Prosessi ei ollut helppo mutta jälkeenpäin se on ollut yksi elämäni parhaimmista päätöksistä ellei paras. On muitakin kumppaneita ja yksinkin voi elää onnellista elämää. Parasta on se vapauden tunne kun toinen ei enää rajoita elämää vaan kumppanini tukee minua ja luottaa minuun. Ei kannata huonon kanssa jäädä yhteen vaikka rakkautta olisikin. Rakkaus yksin ei pitkälle riitä.

    • Anonyymi

      Raumalla kuoli kesäkuussa 2 eri naista puolison
      mustasukkaisuuden takia. Toiselta jäi 3 nuorta ilman äitiä. Mikään järkipuhe suhteesta lähtemiseen ei auttanut. Maksoi sen hengellään.
      Toista oli hakattu monta kertaa, sitten tuli se viimeinen. Alle 40v. Lähtivät molemmat.
      Ainoa tapa toimia on lähteä ja katkaista suhde.
      Ennenkuin on mullan alla.

    • Anonyymi

      Ei tule paranemaan, vaan pahenemaan. Jätä se ajoissa.

    • Anonyymi

      Jätä tyyppi, on pahasti sairas

    • Anonyymi

      Onko aihetta olla mustasukkanen?

    • Anonyymi

      Eikö kukaan tunne ymmärrystä miestä kohtaan?

      Sulle näyttää somehuomio olevan tärkeämpää kuin parisuhde.

      Et kirjoittanut, minkä tyyppisiä kuvia someen laitat.

      Toivottavasti mies ymmärtää lähteä.

      Ei miehen käytös ole paranoidista hulluutta, vaan huolta. Olet ilmeisesti hänelle tärkeä.

      • Anonyymi

        Minä tunnen. Ei toisen tarvitse pettää luottamusta aiheuttaakseen mustasukkaisuutta. Varsinkin jos aloittaja laittaa nettiin paljastavia kuvia itsestään, nii ei varmaan ole kiva ajatus, että muut miehet saattavat kuolata häntä. Mies ei sentään kiellä laittamasta niitä, vaan yrittää vain saada naisen ymmärtämään, miltä hänestä tuntuu tekemällä samoin. Oma mieheni ei pidä siitä, että muut näkevät minut niukissa vaatteissa. Pukeudun kuitenkin lähinnä häntä varten, enkä ainakaan muita miehiä.


    • Anonyymi

      Ei tuo ole sairaallaloisen mustasukkainen poikaystävä vaan narsisti. Kaikki pitää saada mitä toisella on ja vähän enemmän. LÄHDE vielä kun voit.
      Itsellä ollut sekä narsisti mies sekä itsellä mustasukkaisuus taustaa johtuen aiemmista traumoista ja voin sanoa että pelkkä mustasukkasuus ei oireile noin. Narsisti haluaa tuhota, mustasukkainen pelkää menettämistä ja kärttää vahvistusta sille että on väärässä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä mieltä olette tästä?
      Seurustelin yli vuoden erään naisen kanssa. Seurustelu alkoi viime vuonna, Suhteen alkuvaiheessa kävimme ravintolassa pari kertaa ja mm. Eräällä risteilyllä. Tulin katselleeksi erästä ravintolan työntekijää. Kuvasin esiintyjää lisöksi videolle, jolle myös työntekijä osui kövelemöön. Toisella kerralla kuvasin tanssilattialta esiintyjää. Luuli minun kuvanneen naisia tanssilattialla. Näin ei ollut, Kummallakin kerralla tuli hirvittävä riita illan jälkeen, jotka kuitenkin sovittiin. Risteilyllä erehdyin katselemaan työntekijää. Tästä huomautti myöhemmin. Näistä asioista, riidoista sovittiin ja parisuhde jatkui. Mentiin mm. Kihloihin myöhemmin. Suunniteltiin yhteistä tulevaisuutta, kunnes tänä vuonna elokuusta lokakuuhun alkoi vuoristorata ja mentiin on/off, vanhat asiat kaivoi esille. Kunnes nyt marraskuussa halusi ottaa eron. Minun syytä, kun ryssin koko parisuhteen. Meistä olisi voinut tulla kuulemma mitä vaan. Pettänyt en ole ja olen pyrkinyt auttamaan kaikin tavoin, hyvillä asioilla. Ihmiset jotka tapahtumissa olen nähnyt on täysin vieraita, enkä ole yhteyttä keneenkään ottanut. Kaikki toimi muuten suhteessamme. Autoin muutonkin toiselle paikkakunnalle. Myöhemmin piti muuttaa perässä asumaan. Itsestäni vaikuttaa siltä, että ihminen on mustasukkainen ja epävarma itsestään. Onko kyseessä jonkinlainen epävakaa pers. Häiriö?
      Nyt hän on köynyt Treffeillä ja pettynyt miehiin. Lisöksi kertonut kokemuksistaan minulle. Haukkunut minua useasti. Kaataa paskaa niskaan sanallisesti, Vakuutteluistani huolimatta että hänet haluan ja häntä rakastan ja haluaisin jatkaa hönen kanssaan ei tunnu olevan mitään vaikutusta.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe