Laihdutus helteillä,syönti vain kerran päivässä

Anonyymi

Nyt kuumuuden takia ei jaksa harrastaa kaloreita kuluttavaa liikuntaa,joten ohjelma pitää olla HYVIN vähäkalorinen JOS haluaa laihtua.

Ainut järkevä konsti vähentää kalorit 1900 kaloriin on syödä VAIN kerran päivässä.
Aamulla vain vähän ja
päivällä ei mitään ruokaa koska JO pienestäkin syönnistä kalorit nousee ainakin 500 kaloria (kevyellä liikunnalla EI laihdu jos syö 2500 kaloria)

Itse syön vain illalla ennen nukkumaan menoa hiilihydraattipitoista ruokaa ,koska silloin saa hyvät yöunet,ja illalla on muutenkin mukavampi syödä.

Vähäkalorinen syönti laihduttaa eniten.Liikunta on pääasiassa vain ylimääräisten syötyjen kaloreiden kuluttamiseen jolla voi estää lihomista jopa 40-50 kiloa vuodessa.

Laihtuminen on SILLOIN nopeinta jos syö vähän ja liikkuu mahdollisimman paljon.Tärkeintä on syödä vähän koska jos syö liikaa ei laihdu ollenkaan vaikka liikkuisi kuinka paljon..

79

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohdit karkkien syömiset kellarissa yöaikaan. Yöaikaan maistuu varmaan nekin, kun on viileämpää? Vai tarkoitatko "hiilihydraattipitoisella" illalla nimenomaan karkkia?

      Mitä tulee liikuntaan niin itse en jaksa oikein liikkua muuten kuin uimalla. Helteellä en jaksa oikein muuta ulkona ja esim patikoiminen on täysin nyt out. Illalla jumppaan sisällä samalla kun tuuletan kämppää.

      T kn

      • Anonyymi

        Tarkoitan aivan normaalia ruokaa.
        Ei sitä saa syödä yhtään karkkia jos kalorit on vain 2000 päivässä
        Jos on kova reeni niin sitä saa aivan huoletta syödä 100 g 400 kaloriaJOKA päivä,ja laihtuu sittenkin 4 kiloa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan aivan normaalia ruokaa.
        Ei sitä saa syödä yhtään karkkia jos kalorit on vain 2000 päivässä
        Jos on kova reeni niin sitä saa aivan huoletta syödä 100 g 400 kaloriaJOKA päivä,ja laihtuu sittenkin 4 kiloa kuukaudessa.

        Tämäkin fitnestyttö tuskaili edellisellä filmillä lihomistaan.Näkee HETI että tuossakin filmissä herkuista päätellen kalorit n 4000 päivässä on paljon karkkia makkaraa ja muuta lihottavaa ruokaa.Tämä on juuri sitä mistä minä olen kirjoitellut,laihdutuksen jälkeen syödään liikaa ja lihotaan takaisin.Kalorit ylittyy ainakin 1000 kaloria päivässä mikä lihottaa 3 kiloa kuukaudessa.Jos olisi syönyt vain 3000 niin paino olisi pysynyt samassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=f6NsGATVT4E&t=196s


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin fitnestyttö tuskaili edellisellä filmillä lihomistaan.Näkee HETI että tuossakin filmissä herkuista päätellen kalorit n 4000 päivässä on paljon karkkia makkaraa ja muuta lihottavaa ruokaa.Tämä on juuri sitä mistä minä olen kirjoitellut,laihdutuksen jälkeen syödään liikaa ja lihotaan takaisin.Kalorit ylittyy ainakin 1000 kaloria päivässä mikä lihottaa 3 kiloa kuukaudessa.Jos olisi syönyt vain 3000 niin paino olisi pysynyt samassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=f6NsGATVT4E&t=196s

        Sinulla on yli 50% arviointivirheitä kaloreissasi. 4000 kcal on noin 1.8 kg grillmakkaraa tms.. Tuo on siis 18 kpl grillimakkaraa ja filmissä näkyi 4 kpl ja jotain vartaita tms.. Ruoka ei edes ollut tarkoitettu yhdelle hengelle.

        Hyvin harva lihoo 36 kiloa vuodessa. Yleensä lihomistahti on muutama kilo vuodessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sinulla on yli 50% arviointivirheitä kaloreissasi. 4000 kcal on noin 1.8 kg grillmakkaraa tms.. Tuo on siis 18 kpl grillimakkaraa ja filmissä näkyi 4 kpl ja jotain vartaita tms.. Ruoka ei edes ollut tarkoitettu yhdelle hengelle.

        Hyvin harva lihoo 36 kiloa vuodessa. Yleensä lihomistahti on muutama kilo vuodessa.

        Kyllä minä oikein arvioin olen syönyt tuohon tapaan ennen itsekkin 4000-5000 kaloria,jos karkkiakin on noin paljon jo siitäkin tulee 1000 kaloria ja 4 grillimakkaraa 1000 kaloria.
        Tämä on hyvinkin yleistä näillä fitnesurheilijoilla ja muillakin tavallisilla laihduttajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin fitnestyttö tuskaili edellisellä filmillä lihomistaan.Näkee HETI että tuossakin filmissä herkuista päätellen kalorit n 4000 päivässä on paljon karkkia makkaraa ja muuta lihottavaa ruokaa.Tämä on juuri sitä mistä minä olen kirjoitellut,laihdutuksen jälkeen syödään liikaa ja lihotaan takaisin.Kalorit ylittyy ainakin 1000 kaloria päivässä mikä lihottaa 3 kiloa kuukaudessa.Jos olisi syönyt vain 3000 niin paino olisi pysynyt samassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=f6NsGATVT4E&t=196s

        Etkös sinä nyt ole ihan eri ikäluokkaa kuin tuollainen parikymppinen fitness-urheilija? Onko sinulla nuoruuden urheilutaustaa ja minkä ikäinen olet? Muistan yhdestä ketjusta että kerrot olevasi 60v. Kuusikymppisellä on kyllä aivan eri tsydeemit kuin kaksikymppisellä joka keho on vielä nuori ja kestää mitä vaaan. Minusta tuntuu, että sinulla on joku ikäkriisi ja haluat näyttää nuoremmille, että kyllä kuulkaa papaltakin lähtee. Kun kovin suorituskeskeistä tuo touhusi on ja kilpailuhenkistäkin.

        Kuitenkin paniikinomainen liikunta ja riuhtominen on erittäin vahingollista varsinkin laihdutuksen kanssa jos ei ole ollut nuorena aktiiviurheilija. Lisäksi luu- ja lihaskatoa estää parhaiten painoharjoittelu ja sitä pitäisi ikääntyvällä olla ihan viikoittain mukana, ei pelkkää aerobista.

        Olen nähnyt niin läheltä mitä tarkoittaa kun tulee äkkipysäys elimistön ylirasitustilan vuoksi kun viisikymppinen alkoi repiä itseään tuntien päivittäisellä liikunnalla kun tuli viidenkympin villitys ja havahtuminen siihen että ei ole enää edessä niin paljon elämää kuin takana. Keski-ikäisen sydän ei jaksa samaa kuin kaksikymppisen, vaikka mieli olisi kuinka virkeä ja mieli tekisi maistaa vielä viimeisillä testosteroneilla nuorta lihaa ja esitellä kroppaa nuorille suklaaostoksilla. :))

        Mitä järkeä on laihduttaa laihduttamisen vuoksi, ei sillä nuoruutta takaisin saa eikä vanha mies pokattua mitään kaksikymppisiä fitnesskissoja. ;))

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä oikein arvioin olen syönyt tuohon tapaan ennen itsekkin 4000-5000 kaloria,jos karkkiakin on noin paljon jo siitäkin tulee 1000 kaloria ja 4 grillimakkaraa 1000 kaloria.
        Tämä on hyvinkin yleistä näillä fitnesurheilijoilla ja muillakin tavallisilla laihduttajilla.

        Fitness-Urheilijat eivät syö juurikaan grillimakkaraa ja jollei treenaa tosi raskaasti (lajina esimerkiksi kilpapyöräilyä) niin energiankulutus on luokkaa 3500 kcal päivässä. 3500 kcal on esimerkiksi 2.5 kg pasta bologneseä.

        Olet toki voinut syödä puoli kiloa karkkia tai 300 g suklaata joka päivä ja huuhdella ne alas sokerisella virvoitusjuomilla mutta normaalilla ruualla ei noihin määriin pääse. Mitä ja kuinka paljon söit kun söit 5000 kcal? Kolme täysikokoista pitsaa päivässä, 2 kg grillimakkaraa ja tilpehöörit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä oikein arvioin olen syönyt tuohon tapaan ennen itsekkin 4000-5000 kaloria,jos karkkiakin on noin paljon jo siitäkin tulee 1000 kaloria ja 4 grillimakkaraa 1000 kaloria.
        Tämä on hyvinkin yleistä näillä fitnesurheilijoilla ja muillakin tavallisilla laihduttajilla.

        3000 kaloria on vielä hyvin vaatimaton,siihen saa syödä hyvin myös herkkujakin ,mutta ei saa syödä esim perunalastuja ja suuria karkkimääriä makkaroita yms


      • Anonyymi kirjoitti:

        3000 kaloria on vielä hyvin vaatimaton,siihen saa syödä hyvin myös herkkujakin ,mutta ei saa syödä esim perunalastuja ja suuria karkkimääriä makkaroita yms

        Joo. 3000 kcal menee kyllä rikki helposti naposteltavilla, juomilla, makeisilla ja roskaruualla. Huomatkaa tuossa ja eikä tai. Veli lopetti virvoitusjuomat ja sipsit. Laihtui puolessa vuodessa 15 kg.

        5000 kcal on taas niin paljon ettei se oikein onnistu tavallisella ruualla. Pitsa ja olut -dieetillä kyllä. 5 l keppanaa ja kilo meetvurstipitsaa tuottaa suunilleen 5000 kcal.


      • hvp27 kirjoitti:

        Joo. 3000 kcal menee kyllä rikki helposti naposteltavilla, juomilla, makeisilla ja roskaruualla. Huomatkaa tuossa ja eikä tai. Veli lopetti virvoitusjuomat ja sipsit. Laihtui puolessa vuodessa 15 kg.

        5000 kcal on taas niin paljon ettei se oikein onnistu tavallisella ruualla. Pitsa ja olut -dieetillä kyllä. 5 l keppanaa ja kilo meetvurstipitsaa tuottaa suunilleen 5000 kcal.

        Bic Macissa on 500 kcal. 5000 kcal on siis 10 sellaista. Finelin mukaan kebapissa ranskalaisilla on 268 kcal per 100 g. Sitäkin joutuisi syömään siis liki 2 kg. Sama koskee salamipitsaa. Tavallista ruokaa sitten 3 kg tai enemmän. Kevyttä ruokaa jotain 5 kg.

        Syön tällä hetkellä yhden 3 dl valmiskeiton per päivä. Jotain 150-250 kcal per annos. Jos laskisi keskimäärin 200 kcal niin niitä siis 25 kpl per päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3000 kaloria on vielä hyvin vaatimaton,siihen saa syödä hyvin myös herkkujakin ,mutta ei saa syödä esim perunalastuja ja suuria karkkimääriä makkaroita yms

        Tämä kuuri tuntuu toimivan paremmin kuin mikään muu aikaisemmin.Kalorimäärät pysyy hyvin pienenä vaikka syökin hyvin ja ruoka on hyvää.Yöunetkin ovat olleet hyvät ja uni on tullut nopeasti.Laskin nyt tarkasti kaloria vain 1800.

        Tämä tuli tavallaan vahingossa kun huomasin että entinen ohjelma EI toimi näin helteellä.
        Pyöräily käy paremmin viileille ilmoille ja vesisadekkaan ei haittaa.Nyt liikuntana oli vain kävelyä 3 tuntia.
        Jos olisin käyttänyt ennenkin tätä syöntitapaa olisin laihtunut jo vuosi sitten.Päivällä olen nyt napostellut vain kirsikkatomateilla koska niiden kaloripitoisuus on hyvin pieni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kuuri tuntuu toimivan paremmin kuin mikään muu aikaisemmin.Kalorimäärät pysyy hyvin pienenä vaikka syökin hyvin ja ruoka on hyvää.Yöunetkin ovat olleet hyvät ja uni on tullut nopeasti.Laskin nyt tarkasti kaloria vain 1800.

        Tämä tuli tavallaan vahingossa kun huomasin että entinen ohjelma EI toimi näin helteellä.
        Pyöräily käy paremmin viileille ilmoille ja vesisadekkaan ei haittaa.Nyt liikuntana oli vain kävelyä 3 tuntia.
        Jos olisin käyttänyt ennenkin tätä syöntitapaa olisin laihtunut jo vuosi sitten.Päivällä olen nyt napostellut vain kirsikkatomateilla koska niiden kaloripitoisuus on hyvin pieni.

        Tuota asiaa on sinulle tolkutettu pitkään eli liikkuminen 1000 kcal per päivä jotta voi syödä lisää 1000 kcal per päivä on nollasummapeliä. Järkevämpi rajoittaa syömistä järkevälle tasolle ja 1800 kcal sallii kyllä maittavan ruuan ja ihan runsaan määrä kin ruokaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuota asiaa on sinulle tolkutettu pitkään eli liikkuminen 1000 kcal per päivä jotta voi syödä lisää 1000 kcal per päivä on nollasummapeliä. Järkevämpi rajoittaa syömistä järkevälle tasolle ja 1800 kcal sallii kyllä maittavan ruuan ja ihan runsaan määrä kin ruokaa.

        En ole ennen pystynyt pitämään niin pienikalorisia päiviä koska olen syönyt ruokaa päivällä.
        Olen kyllä monesti joskus välillä kokeillut sitäkin että en söisi illalla tai söisin vain vähän.
        Siinä joutuu kuitenkin olemaan niin kovassa nälässä koko illan että se ei toimi .

        Tämä iltasyönti toimii ainakin 10 kertaa paremmin.Ruokaa EI todellakaan tarvitse paljon syödä päivällä vaikka niin opetetaan,ja iltasyönnistä varoitetaan.Syön 3 kertaa illan aikana muutaman tunnin välein johon kuuluu ensin pääruoka ja sitten 2 muuta ruokaa jotka ovat tavallaan jälkiruokia

        Nämä ovat siis KAIKKI aivan vääriä väitteitä,mitä yleensä opetetaan.
        Reilu aamupala,
        pitää syödä liikuntasuorituksen jälkeen,
        syödä muutaman tunnin välein,
        ei saa syödä illalla

        Tässäkin sanotaan elimistössä ei ole kelloa,vaan syöty ruokamäärä ratkaisee
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/7-laihdutusmyyttia-joita-ei-kannata-uskoa-oletko-kuitenkin-sortunut/6386364#gs.5udirl

        Myös roskaruokaa saa syödä, syöty energiamäärä ratkaisee (itselläni EI muuta roskaruokaa ole kuin ne kahvikakut,karkkia en nyt syö ollenkaan)
        https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2010110912663963


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole ennen pystynyt pitämään niin pienikalorisia päiviä koska olen syönyt ruokaa päivällä.
        Olen kyllä monesti joskus välillä kokeillut sitäkin että en söisi illalla tai söisin vain vähän.
        Siinä joutuu kuitenkin olemaan niin kovassa nälässä koko illan että se ei toimi .

        Tämä iltasyönti toimii ainakin 10 kertaa paremmin.Ruokaa EI todellakaan tarvitse paljon syödä päivällä vaikka niin opetetaan,ja iltasyönnistä varoitetaan.Syön 3 kertaa illan aikana muutaman tunnin välein johon kuuluu ensin pääruoka ja sitten 2 muuta ruokaa jotka ovat tavallaan jälkiruokia

        Nämä ovat siis KAIKKI aivan vääriä väitteitä,mitä yleensä opetetaan.
        Reilu aamupala,
        pitää syödä liikuntasuorituksen jälkeen,
        syödä muutaman tunnin välein,
        ei saa syödä illalla

        Tässäkin sanotaan elimistössä ei ole kelloa,vaan syöty ruokamäärä ratkaisee
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/7-laihdutusmyyttia-joita-ei-kannata-uskoa-oletko-kuitenkin-sortunut/6386364#gs.5udirl

        Myös roskaruokaa saa syödä, syöty energiamäärä ratkaisee (itselläni EI muuta roskaruokaa ole kuin ne kahvikakut,karkkia en nyt syö ollenkaan)
        https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2010110912663963

        Ei ole olemassa mitään universaalisti parempaa dieettiä painonhallintaan. Terveyden suhteen Välimeren dieetti ja DASH ovat aika hyviä. Sama koskee ruokarytmiä, joillekin pätkäpaastoaminen tai kevyt aamu/ilta sopii parhaiten. Minulle toimii kevyt ruoka noin 3 tunnin välein, 300 kcal kerralla on aika optimi.

        Pieniin annoksiin tottuu nopeasti. Valitettavasti myös isoihin. Siksi en erikoisesti juhli syömällä paljon.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään universaalisti parempaa dieettiä painonhallintaan. Terveyden suhteen Välimeren dieetti ja DASH ovat aika hyviä. Sama koskee ruokarytmiä, joillekin pätkäpaastoaminen tai kevyt aamu/ilta sopii parhaiten. Minulle toimii kevyt ruoka noin 3 tunnin välein, 300 kcal kerralla on aika optimi.

        Pieniin annoksiin tottuu nopeasti. Valitettavasti myös isoihin. Siksi en erikoisesti juhli syömällä paljon.

        Se on ERITTÄIN huono sääntö syödä kolmen tunnin välein 300 kaloria

        Tämä toimii 10 kertaa paremmin syö koko päivän vain vähän,ja illalla ennen nukkumaan menoa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ERITTÄIN huono sääntö syödä kolmen tunnin välein 300 kaloria

        Tämä toimii 10 kertaa paremmin syö koko päivän vain vähän,ja illalla ennen nukkumaan menoa paljon.

        Se toimii vain silloin kun EI laihduta.Jos ei laihduta,niin saa huoletta syödä vaikka 2:den tunnin välein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on ERITTÄIN huono sääntö syödä kolmen tunnin välein 300 kaloria

        Tämä toimii 10 kertaa paremmin syö koko päivän vain vähän,ja illalla ennen nukkumaan menoa paljon.

        Tuota, minä olen laihtunut vuodessa 12 kg syömällä pieniä annoksia ja iltasyöminen valvottaa minua. Lisäksi kun en pysty syömään paljoa kerralla niin iltasyömisellä jäisi energian saanti liian vähäiseksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuota, minä olen laihtunut vuodessa 12 kg syömällä pieniä annoksia ja iltasyöminen valvottaa minua. Lisäksi kun en pysty syömään paljoa kerralla niin iltasyömisellä jäisi energian saanti liian vähäiseksi.

        Siitähän on vain etua että kalorit jää alhaiseksi.Yleensä ongelma on siinä että kalorit nousee liian isoksi vaikka yrittää syödä vähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän on vain etua että kalorit jää alhaiseksi.Yleensä ongelma on siinä että kalorit nousee liian isoksi vaikka yrittää syödä vähän.

        Ei ole. Liian matalat kalorit tarkoittavat myös sitä, että proteiinin saanti jää vähäiseksi. Optimi onkin juuri jotain 1800 kcal päivässä ja siihen tähtään. Ylipäätänsä minulle riittää se, että paino laskee. Kiirettä ei ole. Näin kesämökillä etätöissä paino saisi kyllä laskea kilon viikossa niin pääsisi tänä kesänä normaalipainoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ERITTÄIN huono sääntö syödä kolmen tunnin välein 300 kaloria

        Tämä toimii 10 kertaa paremmin syö koko päivän vain vähän,ja illalla ennen nukkumaan menoa paljon.

        "Se on ERITTÄIN huono sääntö syödä kolmen tunnin välein 300 kaloria

        Tämä toimii 10 kertaa paremmin syö koko päivän vain vähän,ja illalla ennen nukkumaan menoa paljon."


        Sinulla on niin outoja "sääntöjä" joita olet keksinyt että niillä saa itsensä työkyvyttömäksi alta aikayksikön. Kuten tuollainen älyttömyys että illalla ennen nukkumaan menoa pitäisi syödä paljon. Ei todellakaan. Ruuansulatus hidastuu ja elimistön pitäisi antaa huilata yön ja mielummin pitempikin paasto olisi terveellinen. Voi tulla suorastaan paha olo kun syö myöhään ja unen saaminen vaikeutuu kun maha on täynnä joka tarkoittaa väsymystä aamuisin kun ei ehdi nukkua riittävästi.

        Asia on eri jos on vanhus ja saa nukkua puolille päivin eikä ole väliä milloin nukkuu.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se on ERITTÄIN huono sääntö syödä kolmen tunnin välein 300 kaloria

        Tämä toimii 10 kertaa paremmin syö koko päivän vain vähän,ja illalla ennen nukkumaan menoa paljon."


        Sinulla on niin outoja "sääntöjä" joita olet keksinyt että niillä saa itsensä työkyvyttömäksi alta aikayksikön. Kuten tuollainen älyttömyys että illalla ennen nukkumaan menoa pitäisi syödä paljon. Ei todellakaan. Ruuansulatus hidastuu ja elimistön pitäisi antaa huilata yön ja mielummin pitempikin paasto olisi terveellinen. Voi tulla suorastaan paha olo kun syö myöhään ja unen saaminen vaikeutuu kun maha on täynnä joka tarkoittaa väsymystä aamuisin kun ei ehdi nukkua riittävästi.

        Asia on eri jos on vanhus ja saa nukkua puolille päivin eikä ole väliä milloin nukkuu.

        T kn

        Väitätkö että MKHn subjektiivinen kokemus olisi aivan pielessä? Aiemminhan olet väittänyt että se on tärkein mittari.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Väitätkö että MKHn subjektiivinen kokemus olisi aivan pielessä? Aiemminhan olet väittänyt että se on tärkein mittari.

        Subjektiivinen kokemus on tosiaankin tärkein ja toimii vain omalla kohdalla, koska jokaisella on omat sairautensa, elämäntilanteensa ja ikänsä esimerkiksi. Se mikä sopii yhdelle, ei sovi välttämättä lainkaan toiselle. Sitähän tuossa toin esille. Jos pyöräilee koko päivän eikä tee muuta kuin syö ja pyöräilee niin siinähän on sama sitten milloin nukkuu.

        Tkn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ennen pystynyt pitämään niin pienikalorisia päiviä koska olen syönyt ruokaa päivällä.
        Olen kyllä monesti joskus välillä kokeillut sitäkin että en söisi illalla tai söisin vain vähän.
        Siinä joutuu kuitenkin olemaan niin kovassa nälässä koko illan että se ei toimi .

        Tämä iltasyönti toimii ainakin 10 kertaa paremmin.Ruokaa EI todellakaan tarvitse paljon syödä päivällä vaikka niin opetetaan,ja iltasyönnistä varoitetaan.Syön 3 kertaa illan aikana muutaman tunnin välein johon kuuluu ensin pääruoka ja sitten 2 muuta ruokaa jotka ovat tavallaan jälkiruokia

        Nämä ovat siis KAIKKI aivan vääriä väitteitä,mitä yleensä opetetaan.
        Reilu aamupala,
        pitää syödä liikuntasuorituksen jälkeen,
        syödä muutaman tunnin välein,
        ei saa syödä illalla

        Tässäkin sanotaan elimistössä ei ole kelloa,vaan syöty ruokamäärä ratkaisee
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/7-laihdutusmyyttia-joita-ei-kannata-uskoa-oletko-kuitenkin-sortunut/6386364#gs.5udirl

        Myös roskaruokaa saa syödä, syöty energiamäärä ratkaisee (itselläni EI muuta roskaruokaa ole kuin ne kahvikakut,karkkia en nyt syö ollenkaan)
        https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2010110912663963

        Edellen toimii hyvin tämä kerran päivässä syönti.Päivällä tekee yleensä syödä ja ostaa herkkuja ja tekee mieli syödä ,mutta se menee ohi muutamissa tunneissa. Sitten päivälliseksi syön vain 3 kirsikkatomattia ja ruokalusikallisen raejuustoa ja 2 dl kivennäisvettä.

        Rehellisesti sanottuna en koskaan ennen ole saanut pidettyä kalorimäärää näin pienenä näin helposti kuin nyt,vaikka minulla on ollut kymmeniä muita erillaisia ruokaohjelmia.
        Päivän pystyy helposti olemaan syömättä ja illalla on sitten mukava syödä monta kertaa herkullista ruokaa.
        Syönnin jälkeen nukahdan muutamassa minutissa,nukun 8 tuntia ja uni on sikeää.Uniongelmat on hyvin tyypillisiä näissä matalakalorisissa dieteissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellen toimii hyvin tämä kerran päivässä syönti.Päivällä tekee yleensä syödä ja ostaa herkkuja ja tekee mieli syödä ,mutta se menee ohi muutamissa tunneissa. Sitten päivälliseksi syön vain 3 kirsikkatomattia ja ruokalusikallisen raejuustoa ja 2 dl kivennäisvettä.

        Rehellisesti sanottuna en koskaan ennen ole saanut pidettyä kalorimäärää näin pienenä näin helposti kuin nyt,vaikka minulla on ollut kymmeniä muita erillaisia ruokaohjelmia.
        Päivän pystyy helposti olemaan syömättä ja illalla on sitten mukava syödä monta kertaa herkullista ruokaa.
        Syönnin jälkeen nukahdan muutamassa minutissa,nukun 8 tuntia ja uni on sikeää.Uniongelmat on hyvin tyypillisiä näissä matalakalorisissa dieteissä.

        Kyseessä on todellakin enemmän mieliteot kuin nälkä.

        Minä en pysty syömään kerralla paljoa ja iltasyöminen heikentää unta mutta tunnen kyllä ihmisiä, jotka pääsääntöisesti syövät vasta illalla. Etelässähän tuo on hyvin yleistä.

        En kyllä usko että tämäkään dieettisi kestää pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellen toimii hyvin tämä kerran päivässä syönti.Päivällä tekee yleensä syödä ja ostaa herkkuja ja tekee mieli syödä ,mutta se menee ohi muutamissa tunneissa. Sitten päivälliseksi syön vain 3 kirsikkatomattia ja ruokalusikallisen raejuustoa ja 2 dl kivennäisvettä.

        Rehellisesti sanottuna en koskaan ennen ole saanut pidettyä kalorimäärää näin pienenä näin helposti kuin nyt,vaikka minulla on ollut kymmeniä muita erillaisia ruokaohjelmia.
        Päivän pystyy helposti olemaan syömättä ja illalla on sitten mukava syödä monta kertaa herkullista ruokaa.
        Syönnin jälkeen nukahdan muutamassa minutissa,nukun 8 tuntia ja uni on sikeää.Uniongelmat on hyvin tyypillisiä näissä matalakalorisissa dieteissä.

        No tuohan on periaatteessa pätkäpaastoa.

        Kerropa päivän menyysi eli mitä herkullista ruokaa on tänään mennyt mahasta alas ja käytkö kellarissa karkkivarastolla?

        Millaiset veriarvot sinulla on ja milloin olet käynyt viimeksi lääkärissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuohan on periaatteessa pätkäpaastoa.

        Kerropa päivän menyysi eli mitä herkullista ruokaa on tänään mennyt mahasta alas ja käytkö kellarissa karkkivarastolla?

        Millaiset veriarvot sinulla on ja milloin olet käynyt viimeksi lääkärissä?

        Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä.

        Nyt on vasta 3 mas päivä tällä kevennetyllä ruokavaliolla. n1900 kaloria päivässä
        Syödyn kalorimäärän perusteella paino tulee laskemaan ainakin kilon viikossa.
        Vielä ei ole tullut mitään muutoksia mihinkään .Olo on hyvin täysi ja nesteinen koska syön paljon hiilihydraatteja.Noin viikon kuluttua painon pitäisi pudota kerralla.
        Syödystä kalorimäärästä näkee pitemmällä tähtäyksellä luotettavasti rasvan poistumisen kehosta.
        Laihdutus tehdään SILLOIN oikein kun paino ei alussa äkillisesti laske monta kiloa,vaan sen pitää alkaa laskemaan aloituksesta vähän myöhemmin tasaisesti.

        En syö nyt mitään karkkeja ja pyöräilyn tilalla nyt kuumien ilmojen takia vain kävelyä 4 tuntia päivässä.Pyöräily suoreenin aloitan sitten myöhemmin.
        Yleensä syön samaa ruokaa vähintään kuukauden yhteen putkeen.Se riittää että ruoka on hyvää ja sellaista että samasta ateriasta saa hiilihydraatit rasvat ja proteenit.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyseessä on todellakin enemmän mieliteot kuin nälkä.

        Minä en pysty syömään kerralla paljoa ja iltasyöminen heikentää unta mutta tunnen kyllä ihmisiä, jotka pääsääntöisesti syövät vasta illalla. Etelässähän tuo on hyvin yleistä.

        En kyllä usko että tämäkään dieettisi kestää pitkään.

        Minä nukahdan heti dietilläkin koska syön paljon hiilihydraatteja illalla.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/c1113dc0-5eba-44a0-ae56-711b41063662


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä.

        Nyt on vasta 3 mas päivä tällä kevennetyllä ruokavaliolla. n1900 kaloria päivässä
        Syödyn kalorimäärän perusteella paino tulee laskemaan ainakin kilon viikossa.
        Vielä ei ole tullut mitään muutoksia mihinkään .Olo on hyvin täysi ja nesteinen koska syön paljon hiilihydraatteja.Noin viikon kuluttua painon pitäisi pudota kerralla.
        Syödystä kalorimäärästä näkee pitemmällä tähtäyksellä luotettavasti rasvan poistumisen kehosta.
        Laihdutus tehdään SILLOIN oikein kun paino ei alussa äkillisesti laske monta kiloa,vaan sen pitää alkaa laskemaan aloituksesta vähän myöhemmin tasaisesti.

        En syö nyt mitään karkkeja ja pyöräilyn tilalla nyt kuumien ilmojen takia vain kävelyä 4 tuntia päivässä.Pyöräily suoreenin aloitan sitten myöhemmin.
        Yleensä syön samaa ruokaa vähintään kuukauden yhteen putkeen.Se riittää että ruoka on hyvää ja sellaista että samasta ateriasta saa hiilihydraatit rasvat ja proteenit.

        Milloin olet käynyt lääkärissä ja millaiset on veriarvosi. Oletko tutkinut palautumistasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä.

        Nyt on vasta 3 mas päivä tällä kevennetyllä ruokavaliolla. n1900 kaloria päivässä
        Syödyn kalorimäärän perusteella paino tulee laskemaan ainakin kilon viikossa.
        Vielä ei ole tullut mitään muutoksia mihinkään .Olo on hyvin täysi ja nesteinen koska syön paljon hiilihydraatteja.Noin viikon kuluttua painon pitäisi pudota kerralla.
        Syödystä kalorimäärästä näkee pitemmällä tähtäyksellä luotettavasti rasvan poistumisen kehosta.
        Laihdutus tehdään SILLOIN oikein kun paino ei alussa äkillisesti laske monta kiloa,vaan sen pitää alkaa laskemaan aloituksesta vähän myöhemmin tasaisesti.

        En syö nyt mitään karkkeja ja pyöräilyn tilalla nyt kuumien ilmojen takia vain kävelyä 4 tuntia päivässä.Pyöräily suoreenin aloitan sitten myöhemmin.
        Yleensä syön samaa ruokaa vähintään kuukauden yhteen putkeen.Se riittää että ruoka on hyvää ja sellaista että samasta ateriasta saa hiilihydraatit rasvat ja proteenit.

        "Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä."

        😂🤣😂😃😄😅🤣😂

        Ei saaataana....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä.

        Nyt on vasta 3 mas päivä tällä kevennetyllä ruokavaliolla. n1900 kaloria päivässä
        Syödyn kalorimäärän perusteella paino tulee laskemaan ainakin kilon viikossa.
        Vielä ei ole tullut mitään muutoksia mihinkään .Olo on hyvin täysi ja nesteinen koska syön paljon hiilihydraatteja.Noin viikon kuluttua painon pitäisi pudota kerralla.
        Syödystä kalorimäärästä näkee pitemmällä tähtäyksellä luotettavasti rasvan poistumisen kehosta.
        Laihdutus tehdään SILLOIN oikein kun paino ei alussa äkillisesti laske monta kiloa,vaan sen pitää alkaa laskemaan aloituksesta vähän myöhemmin tasaisesti.

        En syö nyt mitään karkkeja ja pyöräilyn tilalla nyt kuumien ilmojen takia vain kävelyä 4 tuntia päivässä.Pyöräily suoreenin aloitan sitten myöhemmin.
        Yleensä syön samaa ruokaa vähintään kuukauden yhteen putkeen.Se riittää että ruoka on hyvää ja sellaista että samasta ateriasta saa hiilihydraatit rasvat ja proteenit.

        Voitko tarkentaa tätä:

        "Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain."

        Siis syöt edelleen 4000 kcal päivässä vaikka vaikka erillä lailla? Syöt kolme kertaa illalla? Joku tässä ei nyt täsmää. Jos syöt 4000 kcal sama mihin aikaan päivästä niin sehän on se sama 4000 kcal joka tapauksessa. Miksi syöt koko illan? Eikö yksi ateria silloin illallakin ole ihan riittävä? Mihin aikaan nouset aamulla ylös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä.

        Nyt on vasta 3 mas päivä tällä kevennetyllä ruokavaliolla. n1900 kaloria päivässä
        Syödyn kalorimäärän perusteella paino tulee laskemaan ainakin kilon viikossa.
        Vielä ei ole tullut mitään muutoksia mihinkään .Olo on hyvin täysi ja nesteinen koska syön paljon hiilihydraatteja.Noin viikon kuluttua painon pitäisi pudota kerralla.
        Syödystä kalorimäärästä näkee pitemmällä tähtäyksellä luotettavasti rasvan poistumisen kehosta.
        Laihdutus tehdään SILLOIN oikein kun paino ei alussa äkillisesti laske monta kiloa,vaan sen pitää alkaa laskemaan aloituksesta vähän myöhemmin tasaisesti.

        En syö nyt mitään karkkeja ja pyöräilyn tilalla nyt kuumien ilmojen takia vain kävelyä 4 tuntia päivässä.Pyöräily suoreenin aloitan sitten myöhemmin.
        Yleensä syön samaa ruokaa vähintään kuukauden yhteen putkeen.Se riittää että ruoka on hyvää ja sellaista että samasta ateriasta saa hiilihydraatit rasvat ja proteenit.

        "Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa"

        Rohkenen olla eri mieltä siinä tapauksessa että ymmärrät pizzalla jotain muuta kuin jotain saarioisten roiskeläppää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko tarkentaa tätä:

        "Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain."

        Siis syöt edelleen 4000 kcal päivässä vaikka vaikka erillä lailla? Syöt kolme kertaa illalla? Joku tässä ei nyt täsmää. Jos syöt 4000 kcal sama mihin aikaan päivästä niin sehän on se sama 4000 kcal joka tapauksessa. Miksi syöt koko illan? Eikö yksi ateria silloin illallakin ole ihan riittävä? Mihin aikaan nouset aamulla ylös?

        Aloituksessa sanoi syövänsä 1800 kcal päivässä. Syö siis illalla yhden tukevamman aterian ja kaksi pienempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa"

        Rohkenen olla eri mieltä siinä tapauksessa että ymmärrät pizzalla jotain muuta kuin jotain saarioisten roiskeläppää.

        Pitsoista on eroja. Minulle mättöpitsa ei oikein uppoa ja kun valmistusvinkit (vähän juustoa ja vähän täytteitä) ei mene perille pitserioissa niin pitsojen syönti on jäänyt aika vähäiseksi viime vuosina. Hyviäkin pitsoja saa mutta hinta (n. 15 €) ja laatu ei oikein kohtaa niin niitäkin tulee syötyä harvoin.

        Joskus tulee ostettua pitsa mukaan ja syön sen kylmänä. Ensimmäinen puolikas illalla ja toinen puolikas aamulla. Illallakin kylmänä niin ei mene pohja pilalle.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aloituksessa sanoi syövänsä 1800 kcal päivässä. Syö siis illalla yhden tukevamman aterian ja kaksi pienempää.

        "Aloituksessa sanoi syövänsä 1800 kcal päivässä. Syö siis illalla yhden tukevamman aterian ja kaksi pienempää."

        Oletko sinä hedelmätoffeen alter ego? Aloituksessa väittää että syö samoin kuin ennen 4000 kcal kunnes sanoo että ei syökään kuin 1800 kcal.

        On aika eri määrä ruokaa syödä 4000 kuin 1800 kcal. Epäilen että aloittaja on skitsofreenikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä.

        Nyt on vasta 3 mas päivä tällä kevennetyllä ruokavaliolla. n1900 kaloria päivässä
        Syödyn kalorimäärän perusteella paino tulee laskemaan ainakin kilon viikossa.
        Vielä ei ole tullut mitään muutoksia mihinkään .Olo on hyvin täysi ja nesteinen koska syön paljon hiilihydraatteja.Noin viikon kuluttua painon pitäisi pudota kerralla.
        Syödystä kalorimäärästä näkee pitemmällä tähtäyksellä luotettavasti rasvan poistumisen kehosta.
        Laihdutus tehdään SILLOIN oikein kun paino ei alussa äkillisesti laske monta kiloa,vaan sen pitää alkaa laskemaan aloituksesta vähän myöhemmin tasaisesti.

        En syö nyt mitään karkkeja ja pyöräilyn tilalla nyt kuumien ilmojen takia vain kävelyä 4 tuntia päivässä.Pyöräily suoreenin aloitan sitten myöhemmin.
        Yleensä syön samaa ruokaa vähintään kuukauden yhteen putkeen.Se riittää että ruoka on hyvää ja sellaista että samasta ateriasta saa hiilihydraatit rasvat ja proteenit.

        Siis spakettia ja kaakauta 1 ksi kuukausi putkeen. 🥴


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain.
        Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa.Sitten juuri ennen nukkumaan menoa kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä.

        Nyt on vasta 3 mas päivä tällä kevennetyllä ruokavaliolla. n1900 kaloria päivässä
        Syödyn kalorimäärän perusteella paino tulee laskemaan ainakin kilon viikossa.
        Vielä ei ole tullut mitään muutoksia mihinkään .Olo on hyvin täysi ja nesteinen koska syön paljon hiilihydraatteja.Noin viikon kuluttua painon pitäisi pudota kerralla.
        Syödystä kalorimäärästä näkee pitemmällä tähtäyksellä luotettavasti rasvan poistumisen kehosta.
        Laihdutus tehdään SILLOIN oikein kun paino ei alussa äkillisesti laske monta kiloa,vaan sen pitää alkaa laskemaan aloituksesta vähän myöhemmin tasaisesti.

        En syö nyt mitään karkkeja ja pyöräilyn tilalla nyt kuumien ilmojen takia vain kävelyä 4 tuntia päivässä.Pyöräily suoreenin aloitan sitten myöhemmin.
        Yleensä syön samaa ruokaa vähintään kuukauden yhteen putkeen.Se riittää että ruoka on hyvää ja sellaista että samasta ateriasta saa hiilihydraatit rasvat ja proteenit.

        "Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa" kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä."

        Kurmeeta on, kurmeeta tuo kaakau ja täytekakku pari kertaa päivässä. 🙂
        Sokeri maistuu varmaan hyvältä missä muodoissa tahansa jos on sokeririippuvuus. Eikös sulla ollut alkoholistitausta kun kerroit käyväsi AA:ssa, vai käytkö sokeririippuvuuden vuoksi? Alkoholisteilla tulee se sokerinhimo alkoholin himon tilalle, jos pidättäytyy kaljasta ja viinasta erossa, kun aivot vaatii sitä jotain humalaa, tuli se sokerista tai alkoholista koska verensokerit heilahtelee. Alkoholisteilla diabetes onkin enempi sääntö kuin poikkeus.

        https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=31366

        Pätkä keskustelusta:
        "Asun siis jo pari vuotta raittiina olleen alkoholistin kanssa.
        Miehelle maistuu makea, etenkin jäätelö, ja vähemmänin makeat karkit kuten salmiakki. Jäätelöä kuluu valtavia määriä, hänvoi syödä puolentoista litran pakkauksen kerralla tyhjäksi. Ja miltei joka ilta (...) Hän voi syödä esim. puolitoista litraa jäätelöä ja viisi appelsiinia kerralla, mutta jättää varsinaiset ruuat syömättä. Hyvä roolimalli lapsillemme...
        Tajusin kuitenkin pari iltaa sitten että mies syö makeaa ihan samaan tapaan kuin aikoinaan joi viiniä ja viinaa.
        Hän syö liikaa kerralla, pakonomaisesti ja vahtii koko ajan, että muut eivät vie. "

        Asiasanat #pakkoliikunta #pakonomaisuus #sokeririippuvuus #alkoholismi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa" kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä."

        Kurmeeta on, kurmeeta tuo kaakau ja täytekakku pari kertaa päivässä. 🙂
        Sokeri maistuu varmaan hyvältä missä muodoissa tahansa jos on sokeririippuvuus. Eikös sulla ollut alkoholistitausta kun kerroit käyväsi AA:ssa, vai käytkö sokeririippuvuuden vuoksi? Alkoholisteilla tulee se sokerinhimo alkoholin himon tilalle, jos pidättäytyy kaljasta ja viinasta erossa, kun aivot vaatii sitä jotain humalaa, tuli se sokerista tai alkoholista koska verensokerit heilahtelee. Alkoholisteilla diabetes onkin enempi sääntö kuin poikkeus.

        https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=31366

        Pätkä keskustelusta:
        "Asun siis jo pari vuotta raittiina olleen alkoholistin kanssa.
        Miehelle maistuu makea, etenkin jäätelö, ja vähemmänin makeat karkit kuten salmiakki. Jäätelöä kuluu valtavia määriä, hänvoi syödä puolentoista litran pakkauksen kerralla tyhjäksi. Ja miltei joka ilta (...) Hän voi syödä esim. puolitoista litraa jäätelöä ja viisi appelsiinia kerralla, mutta jättää varsinaiset ruuat syömättä. Hyvä roolimalli lapsillemme...
        Tajusin kuitenkin pari iltaa sitten että mies syö makeaa ihan samaan tapaan kuin aikoinaan joi viiniä ja viinaa.
        Hän syö liikaa kerralla, pakonomaisesti ja vahtii koko ajan, että muut eivät vie. "

        Asiasanat #pakkoliikunta #pakonomaisuus #sokeririippuvuus #alkoholismi

        Tässä tutkimuksessa ainakin käsitelty juuri alkoholiriippuvuuden ja makeanhimon yhteyttä ja niiden liittymistä aivojen välittäjäaineisiin, dopamiiniin ja myös perintötekijöihin. Mielenkiintoista on se, että alkoholisti-isien lapsilla on todettu taipumus makeanhimoon.

        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20648910/

        Contemporary research has shown that a high number of alcohol-dependent and other drug-dependent individuals have a sweet preference, specifically for foods with a high sucrose concentration. Moreover, both human and animal studies have demonstrated that in some brains the consumption of sugar-rich foods or drinks primes the release of euphoric endorphins and dopamine within the nucleus accumbens, in a manner similar to some drugs of abuse. The neurobiological pathways of drug and "sugar addiction" involve similar neural receptors, neurotransmitters, and hedonic regions in the brain.

        Tuossa päihdelinkin keskustelussa isä syö lastenkin jäätelöt ja karkit eli on vaipunut lasten tasolle henkisestikin. Alkoholistin tunne-elämä jää johonkin murrosikäisen tasolle, minkä on täälläkin pannut merkille monta kertaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Fitness-Urheilijat eivät syö juurikaan grillimakkaraa ja jollei treenaa tosi raskaasti (lajina esimerkiksi kilpapyöräilyä) niin energiankulutus on luokkaa 3500 kcal päivässä. 3500 kcal on esimerkiksi 2.5 kg pasta bologneseä.

        Olet toki voinut syödä puoli kiloa karkkia tai 300 g suklaata joka päivä ja huuhdella ne alas sokerisella virvoitusjuomilla mutta normaalilla ruualla ei noihin määriin pääse. Mitä ja kuinka paljon söit kun söit 5000 kcal? Kolme täysikokoista pitsaa päivässä, 2 kg grillimakkaraa ja tilpehöörit?

        "Fitness-Urheilijat eivät syö juurikaan grillimakkaraa"

        Kuinka paljon arvioisit että fitness-urheilijat syö grillimakkaraa ja mihin lähteeseen tietosi perustuu?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pitsoista on eroja. Minulle mättöpitsa ei oikein uppoa ja kun valmistusvinkit (vähän juustoa ja vähän täytteitä) ei mene perille pitserioissa niin pitsojen syönti on jäänyt aika vähäiseksi viime vuosina. Hyviäkin pitsoja saa mutta hinta (n. 15 €) ja laatu ei oikein kohtaa niin niitäkin tulee syötyä harvoin.

        Joskus tulee ostettua pitsa mukaan ja syön sen kylmänä. Ensimmäinen puolikas illalla ja toinen puolikas aamulla. Illallakin kylmänä niin ei mene pohja pilalle.

        Vinkkinä että pizzeria-pizzan voi lämmittää uunissa ja pohja rapeutuu uudestaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vinkkinä että pizzeria-pizzan voi lämmittää uunissa ja pohja rapeutuu uudestaan.

        Minulla on kyllä myös pöydällä pidettävä pitsa"uuni". Käytän sitä raakapakastekarjalanpiirakoiden kanssa. Teen myös joskus lämpimiä voileipiä siinä. Salamanteriakin harkitsen mutta tilaa ei ole.

        Ei se uunikaan poista rasvaa pohjasta. Sitä taas tulee kun pitsassa on liikaa juustoa ja salamia. Jostain syystä taas pitserioissa ei mene jakeluun se, että haluan noin 2/3 normaalista juustosta ja reilun yhden satsin salamia. Eipä noiden halpispitserioiden salamissa (=halvinta meetwurstia) tai juustossa kaan ole kehumista. Pepperonimakkara on hiukan parempaa. Se lienee halpaa tanskalaista (Dulano?). Espanjasta tuon kyllä taas 4 pötköä chorizo picantea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa" kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä."

        Kurmeeta on, kurmeeta tuo kaakau ja täytekakku pari kertaa päivässä. 🙂
        Sokeri maistuu varmaan hyvältä missä muodoissa tahansa jos on sokeririippuvuus. Eikös sulla ollut alkoholistitausta kun kerroit käyväsi AA:ssa, vai käytkö sokeririippuvuuden vuoksi? Alkoholisteilla tulee se sokerinhimo alkoholin himon tilalle, jos pidättäytyy kaljasta ja viinasta erossa, kun aivot vaatii sitä jotain humalaa, tuli se sokerista tai alkoholista koska verensokerit heilahtelee. Alkoholisteilla diabetes onkin enempi sääntö kuin poikkeus.

        https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=31366

        Pätkä keskustelusta:
        "Asun siis jo pari vuotta raittiina olleen alkoholistin kanssa.
        Miehelle maistuu makea, etenkin jäätelö, ja vähemmänin makeat karkit kuten salmiakki. Jäätelöä kuluu valtavia määriä, hänvoi syödä puolentoista litran pakkauksen kerralla tyhjäksi. Ja miltei joka ilta (...) Hän voi syödä esim. puolitoista litraa jäätelöä ja viisi appelsiinia kerralla, mutta jättää varsinaiset ruuat syömättä. Hyvä roolimalli lapsillemme...
        Tajusin kuitenkin pari iltaa sitten että mies syö makeaa ihan samaan tapaan kuin aikoinaan joi viiniä ja viinaa.
        Hän syö liikaa kerralla, pakonomaisesti ja vahtii koko ajan, että muut eivät vie. "

        Asiasanat #pakkoliikunta #pakonomaisuus #sokeririippuvuus #alkoholismi

        Minulla tulee mieleen tuosta pakonomaisesta käyttäytymisestä ja vahtimisesta erään miesystäväni isä eli appiukkokokelas ja hänen käytös.

        Yövyin kerran miesystäväni lapsuudenkodissa, jossa siis hänen vanhempansa. Yöllä minulla alkoi nuha ja aivastelu allergian takia ja lähdin etsimään keittiöstä talouspaperia niistämiseen, kun muistin nähneeni päivällä rullan työpöydällä. Kun löysin talouspaperirullan ja lähdin takaisin makuuhuoneeseen syttyi keittiön valo.

        Appiukkokandidaatti oli nukkunut keittiössä sohvalla ja raivostui minulle siitä, että olen tullut varastamaan hänen kossupullonsa keskellä yötä. Hän ei uskonut selityksiäni, että olen tullut etsimään talouspaperia vaikka näki rullan kädessäni. Vierailu jäi viimeiseksi.

        Olen niin monta kertaa joutunut riippuvuusongelmaisten omituisen käytöksen todistajaksi että on ihan harvinaista herkkua kun tapaa jonkun joka on normaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko tarkentaa tätä:

        "Syön aivan samalla tavalla kuin silloin kun söin 4000 kaloria päivässä.
        Tässä on nyt vain se ero että syön aamulla ja koko päivän hyvin kevyesti ja illalla 3 kertaa ja yksi niistä on pääruoka mikä voi olla mitä vain."

        Siis syöt edelleen 4000 kcal päivässä vaikka vaikka erillä lailla? Syöt kolme kertaa illalla? Joku tässä ei nyt täsmää. Jos syöt 4000 kcal sama mihin aikaan päivästä niin sehän on se sama 4000 kcal joka tapauksessa. Miksi syöt koko illan? Eikö yksi ateria silloin illallakin ole ihan riittävä? Mihin aikaan nouset aamulla ylös?

        Aaamu 300 kaloria
        päivä 100 kaloria
        ilta 1500 kaloria
        Yht 1900 kaloria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa kuin esim pitsa"

        Rohkenen olla eri mieltä siinä tapauksessa että ymmärrät pizzalla jotain muuta kuin jotain saarioisten roiskeläppää.

        On se paremman makuista kuin pitsa,JOS osaa tehdä.Pelkkä späketti ei sellaisenaan toimi ,siinä pitää ehdottomasti olla lihakasviskastike sillä lähtee hyvin nälkä.Pitsan syönnin jälkeen tulee kova väsymys ja herkkuja haluttaa syödä lisää

        On niitä paljon muitakin yhtä toimivia ruokia laihdutukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aloituksessa sanoi syövänsä 1800 kcal päivässä. Syö siis illalla yhden tukevamman aterian ja kaksi pienempää."

        Oletko sinä hedelmätoffeen alter ego? Aloituksessa väittää että syö samoin kuin ennen 4000 kcal kunnes sanoo että ei syökään kuin 1800 kcal.

        On aika eri määrä ruokaa syödä 4000 kuin 1800 kcal. Epäilen että aloittaja on skitsofreenikko.

        Ap kirjoittaa: "Ainut järkevä konsti vähentää kalorit 1900 kaloriin on syödä VAIN kerran päivässä.". Eli minusta hän syö nyt tuon 1900 kcal päivässä.

        Juu, ei ole kaikkein tasapainoisin henkilö. Jos on rahaa pankissa niin sanoisin eksentrikko mutta muuten en osaa mielenterveydestä sanoa. Elämä bulimian ja anoreksian kanssa ei ole helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se paremman makuista kuin pitsa,JOS osaa tehdä.Pelkkä späketti ei sellaisenaan toimi ,siinä pitää ehdottomasti olla lihakasviskastike sillä lähtee hyvin nälkä.Pitsan syönnin jälkeen tulee kova väsymys ja herkkuja haluttaa syödä lisää

        On niitä paljon muitakin yhtä toimivia ruokia laihdutukseen.

        Yhdellä aterialla saa olla yksi viidesosa päivän hiilihydraattimäärästä.

        Eli jos energiantarve ilman laihdutustarkoitusta on 2400 kcal, siitä 45 E% hiilihydraatteja on

        (2400*0,45)/4 = 270 g hiilareita yhteensä. Se jaettuna 5:llä tekee 54 g per ateria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt tällä hetkellä olen syönyt spakettia ja siihen pastakastikkeena kaalipataa jossa reilusti jauhelihaa proteenin lähteenä. tomattiketsuppia.Se on huomattavasti paremman makuista ruokaa" kaakauta vanajan kanelikorpuilla ja viinirypäleitä.Täytekakkukahvit 2 kertaa päivässä."

        Kurmeeta on, kurmeeta tuo kaakau ja täytekakku pari kertaa päivässä. 🙂
        Sokeri maistuu varmaan hyvältä missä muodoissa tahansa jos on sokeririippuvuus. Eikös sulla ollut alkoholistitausta kun kerroit käyväsi AA:ssa, vai käytkö sokeririippuvuuden vuoksi? Alkoholisteilla tulee se sokerinhimo alkoholin himon tilalle, jos pidättäytyy kaljasta ja viinasta erossa, kun aivot vaatii sitä jotain humalaa, tuli se sokerista tai alkoholista koska verensokerit heilahtelee. Alkoholisteilla diabetes onkin enempi sääntö kuin poikkeus.

        https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=31366

        Pätkä keskustelusta:
        "Asun siis jo pari vuotta raittiina olleen alkoholistin kanssa.
        Miehelle maistuu makea, etenkin jäätelö, ja vähemmänin makeat karkit kuten salmiakki. Jäätelöä kuluu valtavia määriä, hänvoi syödä puolentoista litran pakkauksen kerralla tyhjäksi. Ja miltei joka ilta (...) Hän voi syödä esim. puolitoista litraa jäätelöä ja viisi appelsiinia kerralla, mutta jättää varsinaiset ruuat syömättä. Hyvä roolimalli lapsillemme...
        Tajusin kuitenkin pari iltaa sitten että mies syö makeaa ihan samaan tapaan kuin aikoinaan joi viiniä ja viinaa.
        Hän syö liikaa kerralla, pakonomaisesti ja vahtii koko ajan, että muut eivät vie. "

        Asiasanat #pakkoliikunta #pakonomaisuus #sokeririippuvuus #alkoholismi

        Tuo on varmaan pihtimittaaja itse kun kuulostaa niin tutulle tuo jäätelön ja karkin ahmiminen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minulla on kyllä myös pöydällä pidettävä pitsa"uuni". Käytän sitä raakapakastekarjalanpiirakoiden kanssa. Teen myös joskus lämpimiä voileipiä siinä. Salamanteriakin harkitsen mutta tilaa ei ole.

        Ei se uunikaan poista rasvaa pohjasta. Sitä taas tulee kun pitsassa on liikaa juustoa ja salamia. Jostain syystä taas pitserioissa ei mene jakeluun se, että haluan noin 2/3 normaalista juustosta ja reilun yhden satsin salamia. Eipä noiden halpispitserioiden salamissa (=halvinta meetwurstia) tai juustossa kaan ole kehumista. Pepperonimakkara on hiukan parempaa. Se lienee halpaa tanskalaista (Dulano?). Espanjasta tuon kyllä taas 4 pötköä chorizo picantea.

        "Ei se uunikaan poista rasvaa pohjasta."

        Miksi kummassa rasva pitäisi poistaa, eikä sitä siellä alla ole edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaamu 300 kaloria
        päivä 100 kaloria
        ilta 1500 kaloria
        Yht 1900 kaloria

        SIIS illalla ruokaaa 3 men tunnin välein yht 1500 kaloria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS illalla ruokaaa 3 men tunnin välein yht 1500 kaloria

        Silloin kun söin joka päivä 4000 kaloria ja oli kova pyöräreeni päällä tuosta määrästä 2000 kaloria tuli herkuista,jugurtti,jäätelöä,karjalanpiirakoita,karkkia yms ja siihen sai päivällä syödä reilun ison ateriankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei se uunikaan poista rasvaa pohjasta."

        Miksi kummassa rasva pitäisi poistaa, eikä sitä siellä alla ole edes.

        Kun syöt kuumaa salamipitsaa niin siitä valuu rasvaa lautaselle ja se imeytyy pohjaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kun syöt kuumaa salamipitsaa niin siitä valuu rasvaa lautaselle ja se imeytyy pohjaan.

        😄😂😄

        Minkä takia laitat rasvaista makkaraa jos et halua rasvaa. Sehän on vielä sinulle sydänkohtauksen tuovaa tyydyttynyttä eläinrasvaa 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        😄😂😄

        Minkä takia laitat rasvaista makkaraa jos et halua rasvaa. Sehän on vielä sinulle sydänkohtauksen tuovaa tyydyttynyttä eläinrasvaa 😅

        Kyse on määristä. Tyydyttynyttä rasvaa sallitaan ravinnossa alle 10E% eli se ei lisää merkittävästi sydänkohtausriskiä. Kun energiankulutukseni on noin 2500 kcal päivässä niin tuo on noin 30 g tyydyttynyttä rasvaa päivässä eli salamipitsan voi hyvin syödä silloin tällöin.

        En sitten ahda sisääni grillimakkaraa, kermaa, voita tms. päivittäin. Yleensä siis tyydyttyneen rasvan saantini on huomattavasti alle 10E%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS illalla ruokaaa 3 men tunnin välein yht 1500 kaloria

        Siinä tulee melkein täyspaasto klo 9.00-18.00 välisenä aikana yht 9 tuntia.Päiväpaasto toimii huomattavasti paremmin kuin iltapaasto,pirteydestä ei ole päivällä mitään muuta kuin hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tulee melkein täyspaasto klo 9.00-18.00 välisenä aikana yht 9 tuntia.Päiväpaasto toimii huomattavasti paremmin kuin iltapaasto,pirteydestä ei ole päivällä mitään muuta kuin hyötyä.

        Tavallinen pätkäpaasto jossa syödään toisena päivänä enempi ja toisena vähempi ja jossa iltasyönti on kielletty SORTUU helposti syömään illalla herkkuja varsinkin silloin kun syö päivällä pääruuan.Tässä ei tule sitä koska ruoka syödään iltapäivällä ja illalla.
        Itsekkin kun aikaisemmin yritin laihduttaa pätkäpaastolla sorruin hyvin usein illalla napostelemaan keksejä ja muuta oikein lihottavaa.Sen takia minullakin junnasi paino monesti paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen pätkäpaasto jossa syödään toisena päivänä enempi ja toisena vähempi ja jossa iltasyönti on kielletty SORTUU helposti syömään illalla herkkuja varsinkin silloin kun syö päivällä pääruuan.Tässä ei tule sitä koska ruoka syödään iltapäivällä ja illalla.
        Itsekkin kun aikaisemmin yritin laihduttaa pätkäpaastolla sorruin hyvin usein illalla napostelemaan keksejä ja muuta oikein lihottavaa.Sen takia minullakin junnasi paino monesti paikallaan.

        Sinä sorrut koska sinulla paha riippuvuusongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tulee melkein täyspaasto klo 9.00-18.00 välisenä aikana yht 9 tuntia.Päiväpaasto toimii huomattavasti paremmin kuin iltapaasto,pirteydestä ei ole päivällä mitään muuta kuin hyötyä.

        Laihdutustulos nyt 5:dessä päivässä 2 kiloa ja pihtimittaustulos 2 mm ja se 5-6: den viimeisen kilon laihdutuksessa.
        Repiikää ketoukot siitä huumoria hiilihydraatit ollut 300g päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tulee melkein täyspaasto klo 9.00-18.00 välisenä aikana yht 9 tuntia.Päiväpaasto toimii huomattavasti paremmin kuin iltapaasto,pirteydestä ei ole päivällä mitään muuta kuin hyötyä.

        "Siinä tulee melkein täyspaasto"

        Täyspaasto? Ei se ole täyspaastoa että syö kerran päivässä. Täyspaasto tarkoittaa että ollaan syömättä mitään kiinteää useampana päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se paremman makuista kuin pitsa,JOS osaa tehdä.Pelkkä späketti ei sellaisenaan toimi ,siinä pitää ehdottomasti olla lihakasviskastike sillä lähtee hyvin nälkä.Pitsan syönnin jälkeen tulee kova väsymys ja herkkuja haluttaa syödä lisää

        On niitä paljon muitakin yhtä toimivia ruokia laihdutukseen.

        "Pitsan syönnin jälkeen tulee kova väsymys ja herkkuja haluttaa syödä lisää"

        Et ole varmaan koskaan saanut oikeaa kiviuunipizzaa tai hyvää ruokaa muutenkaan kun pidät jotain kaalipadan ja spaghettin oksettavaa sekoitusta ketsuppivirityksineen herkullisena ruokana.

        Sori kun tuomitsen tuon oksennusta pidätellen mutta todella aina iljettää ja tunnen myötähäpeää kun joku tuhlaa elintarvikkeita kun ei osaa valmistaa niitä eikä maustaa niiden vaatimalla tavalla. Meillä on perheessä keittiömestari ja sommelier niin hyvä ruoka, tuotteiden ja eri keittiöiden kunnioitus ja juomat on harrastuksena.

        Väsymys tulee vehnäjauhon syömisen jälkeen, oli se vehnäjauho sitten pastassa tai pizzapohjassa, se kun nostaa verensokeria jyrkästi. Samoin täytekakku ja ne karkit. Vielä ketsupit päälle, siis sokerilitkulla peitetään ja sotkitaan vielä ruuan oma maku.

        Tuo kova tarve sokerin mässyttämiseen ja kaiken sokerilla kuorruttamiseen sen kaikissa muodoissaan ja väsymys jne kertoo että verensokerit ei selvästikään ole sulla kohdallaan. Lähtisin sinuna lääkäriin rasituskokeeseen. Voisit kokeilla vähähiilarista tai ainakin sokerittomiutta senkin takia että näkisit vaimeneeko sokerinhimo vai ei.

        Tuo kuulostaa niin minun entiseltä treenikaverilta jolla todettiin diabetes vaikka treenasi päivittäin pyöräilemällä ja ja tunteja kerrallaan, pyöräili esim treenimatkat salille. Hän söi todella paljon hiilaria myös. Se on kova kierre. Ei olisi muuten mennyt vieläkään lääkäriin mutta tuli se totaalinen pysähdys kun keho ei enää kestänyt, eli sydän ei vaan jaksanut pumpata, jatkuva stressitila elimistössä tekee sen loppuun rääkättynä. Nyt mies ei saa treenata enää loppuikänään vaan pelkkää kävelyä. Tuli sydänlääkkeet ja insuliinit samalla kertaa ja ne kasvatetut lihakset jäi löysinä pusseina roikkumaan ja pyörä jäi tarpeettomaksi. Viisikymppisellä ei vaan iho eikä keho palaudu eikä se keho siedä sitä mitä parikymppisellä.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutustulos nyt 5:dessä päivässä 2 kiloa ja pihtimittaustulos 2 mm ja se 5-6: den viimeisen kilon laihdutuksessa.
        Repiikää ketoukot siitä huumoria hiilihydraatit ollut 300g päivässä.

        😂😂😂 naurettavaa tuo pihtitouhu. Sairasta ihan. Menisit nyt lääkäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen pätkäpaasto jossa syödään toisena päivänä enempi ja toisena vähempi ja jossa iltasyönti on kielletty SORTUU helposti syömään illalla herkkuja varsinkin silloin kun syö päivällä pääruuan.Tässä ei tule sitä koska ruoka syödään iltapäivällä ja illalla.
        Itsekkin kun aikaisemmin yritin laihduttaa pätkäpaastolla sorruin hyvin usein illalla napostelemaan keksejä ja muuta oikein lihottavaa.Sen takia minullakin junnasi paino monesti paikallaan.

        "sorruin hyvin usein illalla napostelemaan keksejä"

        Olisko sulla diabetes? Tuo jatkuva sokerinhimo kielii siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siinä tulee melkein täyspaasto"

        Täyspaasto? Ei se ole täyspaastoa että syö kerran päivässä. Täyspaasto tarkoittaa että ollaan syömättä mitään kiinteää useampana päivänä.

        Se riittää kuitenkin erittäin hyvin laihtumiseen,ja se nyt tutkitusti toimii..


    • Anonyymi

      Uinti on hyvä laji kuumalla. Laihtumiseen myös vaikuttaa aineenvaihdunta.

    • Anonyymi

      Itse juuri mietin, että paaston jaksaa paremmin viileällä kuin lämpimällä säällä. Kevyehköllä kävelylenkillä voi käydä vähän viileämpään yöaikaan, jos omat elämän kuviot sen sallivat.

      • Anonyymi

        Sullahan ne sallii kun ei ole perhettä, työtä, koulutusta eikä parisuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan ne sallii kun ei ole perhettä, työtä, koulutusta eikä parisuhdetta.

        Olipa ilkeä tokaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ilkeä tokaisu.

        Mutta totta. Ikävä jos elämäsi on niin ilkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta totta. Ikävä jos elämäsi on niin ilkeää.

        Kommenttisi oli kuitenkin täysin turha eikä kuvastanut oppineisuuttasi.


    • Anonyymi

      Vain kerran päivässä syöminen on älytöntä.
      Varsinkin helteillä. Syö vähän mutta usein.

      • Anonyymi

        Ei se toimi usko jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se toimi usko jo.

        Tai toimiihan sekin,mutta syönti kerran päivässä toimii huomattavasti paremmin.
        (Tarkemmin sanottuna syönti VAIN illalla 3 kertaa)


      • Anonyymi

        Nimenomaan helteellä pitää syödä koska tulee muuten heikko olo. Pieniä suolaisia annoksia.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe