Työnteko turhaa, ei siitä mitään jää käteen

Anonyymi

Tulin siihen tulokseen nyt kesälomalla, että työnteossa ei voita kyllä itse työntekijä yhtään mitään.
Ensinnäkin, työelämässä ollessa, auto pakollinen täällä maaseudulla, että pääsee töihin
Tästä sitten jo tuleekin sellaiset kulut, että sinne töihin edes pääsee, että se ei kannata. Auton vakuutusmaksut, ajoneuvoverot, polttoainekulut, autolainan lyhennys, korjauskulut jne. Ruokakulut suuremmat, kun kuluttaa enemmän, mitä vaikkapa oleilemalla.
Tästä potista, että töissä voi kulkea suurimman osan vie valtio. Valtio vie vielä sitten palkastakin verot.
Laskin, että mikäli elelisin tuilla, jäisi minulle 100e vähemmän rahaa kuukaudessa, mitä töissä käymällä kaikkien siihen liittyvien kulujen jälkeen. Tuntuu kyllä turhalta tehdä pitkiä työpäiviä valtion vuoksi itse siitä hyötymättä juuri mitään. Nyt kesälomalla huomasin, miten vähän kuluja tuleekaan, kun ei tarvitse käydä töissä. Ei tarvitse ostaa koko ajan bensaa, eikä maksaa auton kuluja, kun sen olen poistanut nyt loman ajaksi liikennekäytöstä. Melkeinpä taidan ottaa lopputilin, kun kesäloma loppuu ja alkaa nauttimaan pienistä kuluista ja stressittömistä päivistä.

67

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On sinullaki ajatukset heh.Nooh sulla syksyllä sitten aikaa vetää käteen.

    • Anonyymi

      Ten juuri samoin, paitsi että liikuin töihin julkisilla 550e vuosi rajaton kortti, ajallisesti meni ja energiallisesti, eli enemmän ruokaa joutui vetämään. Palkka oli netto 1350e kk. 40h vko ja matkat 1,5h päivä. Laskin, että työttömänä tienaan 200 vähemmän ja on sitä aikaa. Onneksi oli YT:t, niiden nimissä pääsin livahtamaan pois.

    • Anonyymi

      Kyllä se näin on, ei työ kannata nykysin.

      Mekin ollaan oltu miehen kanssa työttömiä suuremman osan elämästä, aina sillon tällön tehty 6 kk työtä ettei ansiosidonnaiset katkea, siinä välissä taas saa olla 400 pvä työttömänä, Kivasti osuu aina pitkä työttömyys pätkä yhtaikaa. Työttömyys on parasta mekin katsoimme ettemme saa töistä yhtään enempää kuin työttömänäkään.

      Oli yhdessä työpaikassa jossa sain 1400 e käteen jäävä osuus, ja ansiodonnaista tuli 1300 e, eli se 100 vähemmän, mutta se olisi mennyt bensaan ja eväisiin ja vaatteisiin, että tasoilla on. Ei todellakaan työ kannata.

    • Anonyymi

      Tuo ei ole normaali palkka vaan jotain puuhastelua. Itse saan yksinkertaisesta 37,5 h viikko työstä 1700 € nettoa. Tämä vielä pohjois suomessa.

      • Anonyymi

        Vai puuhastelua. Voin kertoa kokemuksesta, että mitä pienempi palkka sen raskaampi ja veemäisempi työ ja palkassakin yritetään aina huijata. Eihän se mikään ihme ole, että pienipalkkaista raatajaa pidetään tyhmänä jolta voi ottaa vähän omaan taskuun.


    • Anonyymi

      Kyllähän työstä maksetaan niin oma valinta mitä työtä tekee. Aloittajalla oikeen hyvä loma fiilis heh heh ja sitten jättäytyy töistä pois. Motivaatio se on mikä ratkaisee monen asian. Mitä järkeä notkua työttömänä eikä sitä rahaa hirveemmin tule ja viimeistään sitten kun eläikä lähestyy niin hups ei paljon mitään työeläkettä.

      • Anonyymi

        No jos sinä 9 e päiväkorvauksella tienaat elantosi, niin mikäs siinä, me muut haluamme palkkaa, tai ei tehdä töitä.
        Korvauksillakin elää paremmin kuin 9 e pivärahapalkalla.


    • Anonyymi

      Jos aloittaja asuu maaseudulla hankalien yhteyksien päässä, niin verotuksessa saa varmaan mittavat matkakuluvähennykset jolloin tulee huimat palautukset.

      • Anonyymi

        Joo, pienestä palkasta huimat palautukset?


      • Anonyymi

        Palautuksia ei moni laske noissa "työ ei kannata" -teksteissä. Eikä moni aloittajan tavoin ota autolainaa ja sitten vielä maksa auton korjauskuluja. Mitä järkeä on ostaa lainarahalla rikkinäisiä menopelejä?


    • Anonyymi

      Usein työttömyyskrovausta saa enmpi kuin palkkaa. Kyllä niin on, mutta katkerat vaan haluaa prvoilla.

    • Anonyymi

      Työmatka 1,5h yhteen suuntaan, eli 3h työpäivästä menee jo siihen. Bensaa palaa 30e-40e / päivä työmatkoihin. Ruokaa kuluu paljon enemmän, mitä silloin kun on vapaalla. Kelan rahoilla lasketaan, että käteen pitää jäädä 500e elämistä varten kulujen jälkeen. Töitä tehdessä ei jää edes sitä, kun suurin osa palkasta menee töissä kulkemiseen. Ihan turhaa hommaa, ja vihdoin sen ymmärsin. Valtiohan nuo polttoaineisiin menneet rahat kerää myös itselleen, ja saa rahat heti. Veronpalautuksia saa odottaa vuosia, ja eivätpä ne kummoisia ole. Tv. Aloittaja.

      • Anonyymi

        Miksi et vähennä työmatkakuluja verokortille? Oletko hölmö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vähennä työmatkakuluja verokortille? Oletko hölmö?

        Työmatkakulujen ns. nettohyöty palautuksina on noin kolmasoasa maksamistasi bensakuluista, huomioon ei oteta mitään korjauksia eikä huoltoja joten koko vähennys omavastuineen päivineen on täyttä kusetusta.

        Parempi olla vaan kotona kun kusetetaan niin palkassa kuin työmatkakuluissakin.


    • Anonyymi

      Olisipa tavallisella kansallakin 850e aamupalarahaa, niinkuin eliitillä. Ei kannata tehdä töitä meidän tavallisten tallaajien. Eliitti kerää rahat kuitenkin tekemättä mitään. Suuri pyramidihuijaus koko Suomi! Minulle ainakin riitti valtion hyväksi työskentely. T. Aloittaja

      • Anonyymi

        "Olisipa tavallisella kansallakin 850e aamupalarahaa, niinkuin eliitillä. Ei kannata tehdä töitä meidän tavallisten tallaajien. Eliitti kerää rahat kuitenkin tekemättä mitään. Suuri pyramidihuijaus koko Suomi! Minulle ainakin riitti valtion hyväksi työskentely. T. Aloittaja"

        Kukakohan ne tuet sitten maksaa? Ettei vain olisi se valtio. Ja mitä useampi lopettaa työnteon, sitä enemmän tuet pienenee! Revi id***tti siitä!


      • Anonyymi

        Eli tarkoittaako tämä sitä että et halua valtiolta edes työttömyysrahaa, vaan irtisanoudut täysin valtiosta?


    • Anonyymi

      Auton käytöstä työmatkoihinkin pitää maksaa valtiolle. Missä on ne hyvät tiet sitten, mistä maksetaan, ja Trafissa väitetään, että teiden kunnossapitoa varten kerätään auton käytöstä rahaa? Ei ainakaan täällä päin. Talvella saa itse aurata ensin tien, että pääsee töihin. Muutenkin, tiet on täällä päin päällystetty joskus 20 vuotta sitten, että kunto on melkein sama, kuin pellolla ajaisi, ja tottakai sitten autoa saa huonojen teiden vuoksi korjata enemmän. Valtio tekee työnteosta kannattamatonta, niin olkoot. Tehkööt virkamiehet vain töitä sitten, saavat kuitenkin hyvää palkkaa ja kaikki edut ja työmatkatkin maksetaan heti. Täällä se ei kannata, eikä päättäjät edes sitä tajua, kun itse saavat niin hyvät edut!

    • Anonyymi

      Onko sinulla nyt matematiikka ja verosuunnittelu lainkaan hallinnassa? Me asutaan täällä syrjäseudulla ja ollaan työelämässä kumpikin vaimoni kanssa. Meillä on auto, kohtuu käytetty, siitä mitään autolainoja ole (lähes ilmainen halpiainen), vakuutukset ihan vain pakollinen liikennevakuutus kilpailuttaen. Me saadaan tuosta autosta vähentää verotuksessa tulonhankintaan ja edunvalvontaan käytetyt kilometrit, sekä vaimoni työnantaja maksaa kilometrikorvaukset 0,43€/km työmatkoista. Käytännössä me jäädään voitolle näiden tulonhankintaan liittyvien ajojen vuoksi, koska auton pääomakulut on olemattomat.
      Lisäksi verotuksessa saa vähentää ammattikirjallisuuden ja -lehdet, pesuaineet, polkupyörän, toimistotarvikkeet, työhuoneet, työvaatteet ym. ym.
      Lisäksi tulee vielä päivärahat verottomana!
      Kaikki vähennykset muuttaa myös verotusta aika lailla kohtuulliseksi, koska osa vähennyksistä tehdään kaavamaisesti, eikä ne perustu todellisiin kustannuksiin. Meiltä ei mene lainkaan tulovero valtiolle! Kunnallisvero toki maksamme, mutta sitäkin varsin kohtuullisesti. Pääomaveroa menee myös pieni summa, mutta siihenkin auttaa verovähennykset, koska vähennykset tehdään kaavamaisesti, eikä ne perustu todellisiin kustannuksiin.

      syrjäseudunasukki

      • Anonyymi

        Kaikki nuo verosuunnittelut ja kansalaiselle saatavat on niin pientä että on ihan nimellistä, että jotain saa, ei se mene läheskään tasan käyttökustannuksiin. On tehty niin mataliksi että aina kansalainen jää maksumieheksi joka asiass, siksi ei työ kannata.

        Työtä pitäisi tehdä rahan vuoksi ei siksi että itse maksat siitä että teet työtä.

        Olen moensti laskenut mitä tienaan vuosittain työttömänä ja selvästi jää plussalle, työllisenä jäin aina miinuksille, joten turha väittää että jotkut veroedut ym olisi kansalaiselle tuloa. Kyllä tuo valehteleva ja keiroilva hallitus ja virkamiehet osaavat laskelmoida ettei kansalle jää mitään, yhdestä kun annetaan niin jo toisesta viedään pois.

        Siksi me ollaankin päätetty ettei tehdä työtä, kun työttömnä elät parempaa elämää. Ei tarvi ottaa velkaa kun tt tuesta maksetaan laksut, ja kyttörahaa tulee molemmille sen verran että pjrätään paremmin kuin työllisinä. aKhta autoa ei travi eikä mene työmatkaa bensaa eikä tarvi eväitä eikä vaatteita niin paljon. Talvellakin voi olla vaan sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nuo verosuunnittelut ja kansalaiselle saatavat on niin pientä että on ihan nimellistä, että jotain saa, ei se mene läheskään tasan käyttökustannuksiin. On tehty niin mataliksi että aina kansalainen jää maksumieheksi joka asiass, siksi ei työ kannata.

        Työtä pitäisi tehdä rahan vuoksi ei siksi että itse maksat siitä että teet työtä.

        Olen moensti laskenut mitä tienaan vuosittain työttömänä ja selvästi jää plussalle, työllisenä jäin aina miinuksille, joten turha väittää että jotkut veroedut ym olisi kansalaiselle tuloa. Kyllä tuo valehteleva ja keiroilva hallitus ja virkamiehet osaavat laskelmoida ettei kansalle jää mitään, yhdestä kun annetaan niin jo toisesta viedään pois.

        Siksi me ollaankin päätetty ettei tehdä työtä, kun työttömnä elät parempaa elämää. Ei tarvi ottaa velkaa kun tt tuesta maksetaan laksut, ja kyttörahaa tulee molemmille sen verran että pjrätään paremmin kuin työllisinä. aKhta autoa ei travi eikä mene työmatkaa bensaa eikä tarvi eväitä eikä vaatteita niin paljon. Talvellakin voi olla vaan sisällä.

        Oletko nyt kuitenkaan sisäistänyt verosuunnittelua, jos maksat, että teet työtä???
        Olen ollut vuosia Veronmaksajain keskusliiton jäsen ja saanut sieltä hyvät neuvot verotuksen suunnitteluun.
        Kuten edellä jo kirjoitin, niin monet verovähennykset ovat kaavamaisia ja ne ei perustu todellisiin kuluihin. Kilometrikorvaukset ja päivärahat on aika reilut. Ja muutenkin, kun tulonhankkimiskulut saa vähentää verotuksessa, niin ei tule niistäkään kuluja.

        syrjäseudunasukki

        ps. oletko kokeillut etätyötä, jolloin kuluja jää pois ja saat täyden työhuonevähennyksen ja voit vähentää muitakin kuluja verotuksessa vielä lisäksi.


      • Anonyymi

        En ole ollut koskaan työssä missä maksettaisiin kilometrikorvauksia aina on artisti maksanut ihan itse. Taitaa olla se totuus useimmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt kuitenkaan sisäistänyt verosuunnittelua, jos maksat, että teet työtä???
        Olen ollut vuosia Veronmaksajain keskusliiton jäsen ja saanut sieltä hyvät neuvot verotuksen suunnitteluun.
        Kuten edellä jo kirjoitin, niin monet verovähennykset ovat kaavamaisia ja ne ei perustu todellisiin kuluihin. Kilometrikorvaukset ja päivärahat on aika reilut. Ja muutenkin, kun tulonhankkimiskulut saa vähentää verotuksessa, niin ei tule niistäkään kuluja.

        syrjäseudunasukki

        ps. oletko kokeillut etätyötä, jolloin kuluja jää pois ja saat täyden työhuonevähennyksen ja voit vähentää muitakin kuluja verotuksessa vielä lisäksi.

        Minä olen ollut vuosia veronmaksajana työssä ja aina maksanut veroja työstäni ja mätkyjä vaikka kuin suunnitellut ja miettinyt, niin aina se verottaja vaan keksii nyjäsitä palkansaajan tilistä itselleen vaikkei mitään ole sen eteen tehnyt.

        Siksipä riitti ja kiitti ja ryhdyin suunnittelemaan miten työttömyyspäiväni vietän, ainakaan en maksele työmatkoja enkä eväitä ja kaikki jää mulle ja tt tuesta ja kelast saa lisää. ja kyllä elää hyvin, enkä töihin enä mene. Kela on nyt mun kamu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut vuosia veronmaksajana työssä ja aina maksanut veroja työstäni ja mätkyjä vaikka kuin suunnitellut ja miettinyt, niin aina se verottaja vaan keksii nyjäsitä palkansaajan tilistä itselleen vaikkei mitään ole sen eteen tehnyt.

        Siksipä riitti ja kiitti ja ryhdyin suunnittelemaan miten työttömyyspäiväni vietän, ainakaan en maksele työmatkoja enkä eväitä ja kaikki jää mulle ja tt tuesta ja kelast saa lisää. ja kyllä elää hyvin, enkä töihin enä mene. Kela on nyt mun kamu.

        Elikä sait lopputilin heh heh tervemenoa elää luuserina loppuelämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt kuitenkaan sisäistänyt verosuunnittelua, jos maksat, että teet työtä???
        Olen ollut vuosia Veronmaksajain keskusliiton jäsen ja saanut sieltä hyvät neuvot verotuksen suunnitteluun.
        Kuten edellä jo kirjoitin, niin monet verovähennykset ovat kaavamaisia ja ne ei perustu todellisiin kuluihin. Kilometrikorvaukset ja päivärahat on aika reilut. Ja muutenkin, kun tulonhankkimiskulut saa vähentää verotuksessa, niin ei tule niistäkään kuluja.

        syrjäseudunasukki

        ps. oletko kokeillut etätyötä, jolloin kuluja jää pois ja saat täyden työhuonevähennyksen ja voit vähentää muitakin kuluja verotuksessa vielä lisäksi.

        Niissä vähennyksissä on ”omavastuu” osuudet. Ja isompia hankintoja pitää jakaa usealle vuodelle. Ei noista kotitoimiston vähennyksistä hyötymään pääse. Yhtä tyhjän kanssa, itse en jaksa edes vähentää muutaman surkean kympin hyödyn takia jonka ehkä sieltä saisi jos jaksaisi miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikä sait lopputilin heh heh tervemenoa elää luuserina loppuelämä.

        Onneksi sain, elämäni paras asia. Eipä saanu karenssia kun ei itse lähteny. Mutta työttömänä olen parhaimmillani, joten potkut oli onnenpotkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä vähennyksissä on ”omavastuu” osuudet. Ja isompia hankintoja pitää jakaa usealle vuodelle. Ei noista kotitoimiston vähennyksistä hyötymään pääse. Yhtä tyhjän kanssa, itse en jaksa edes vähentää muutaman surkean kympin hyödyn takia jonka ehkä sieltä saisi jos jaksaisi miettiä.

        No tosi isot pitää olla hankinnat, että pitää jakaa useammalle vuodelle! Kyllä meillä menee aika paljon ihan kerrasta vähennykseen. Ja ne muutaman kympin vähennykset... se on kymmenen kymppiä aina satanen. Jos vuoden lopussa katselee kuitit yhteen, tulee aina melkoinen summa niistä.
        Ei ole suuri vaiva suunnitella verotusta ja tehdä vähennykset, kyllä siinä hommassa pääsee hyvin palkoille!
        Ja jo yksistään täysi työhuonevähennys on meilläkin merkittävä, kun kumpikin saa sen tehdä verotuksessa. Auton kaikki tulonhankintaa käytetyt kilometrit vaan pitää perustella verottajalle (jos niitä kysytään), ajopäiväkirjaa me ei olla pidetty tai vaimolla on tarkempi tuntikirjanpito, mutta minulla kilometrit perustuu muuhun selvitykseen, eli tositteet. Kaikki vähennykset on aina menneet läpi verottajalle, joskus on pitänyt tehdä lisäselvitystä, mutta ne olleet ihan riittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut vuosia veronmaksajana työssä ja aina maksanut veroja työstäni ja mätkyjä vaikka kuin suunnitellut ja miettinyt, niin aina se verottaja vaan keksii nyjäsitä palkansaajan tilistä itselleen vaikkei mitään ole sen eteen tehnyt.

        Siksipä riitti ja kiitti ja ryhdyin suunnittelemaan miten työttömyyspäiväni vietän, ainakaan en maksele työmatkoja enkä eväitä ja kaikki jää mulle ja tt tuesta ja kelast saa lisää. ja kyllä elää hyvin, enkä töihin enä mene. Kela on nyt mun kamu.

        "Siksipä riitti ja kiitti ja ryhdyin suunnittelemaan miten työttömyyspäiväni vietän, ainakaan en maksele työmatkoja enkä eväitä ja kaikki jää mulle ja tt tuesta ja kelast saa lisää. ja kyllä elää hyvin, enkä töihin enä mene. Kela on nyt mun kamu."

        Entä sitten kun kaikki tekevät kuten sinä? Sinun saamasi tuet tulevat suoraan verokertymästä, eli tuet pienenevät kertymän pienentyessä. Tosin pienentyminen on ekpotentiaalista, yhteiskunnan perustoimintoja kun ei voi lakkauttaa. Eli verokertymän lasku 1/3 osalla tarkoittaa maksettavien tukien laskua 2/3 osalla.

        Nyt käsi sydämelle, elätkö 150 eurolla/kk käyttörahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut vuosia veronmaksajana työssä ja aina maksanut veroja työstäni ja mätkyjä vaikka kuin suunnitellut ja miettinyt, niin aina se verottaja vaan keksii nyjäsitä palkansaajan tilistä itselleen vaikkei mitään ole sen eteen tehnyt.

        Siksipä riitti ja kiitti ja ryhdyin suunnittelemaan miten työttömyyspäiväni vietän, ainakaan en maksele työmatkoja enkä eväitä ja kaikki jää mulle ja tt tuesta ja kelast saa lisää. ja kyllä elää hyvin, enkä töihin enä mene. Kela on nyt mun kamu.

        Siis miten ihmeessä olet voinut saada palkansaajana mätkyjä? Oletko tehnyt jotain pimeitä hommia ja jättänyt ilmoittamatta tuloja, jolloin verottaja ei pidä antamaasi veroilmoitusta luotettavana ja antaa mätkyt. Siis eihän palkansaaja voi muuten saada mitenkään mätkyjä, ellei yritä kusettaa verottajaa pimeillä ansioilla.

        Muutenhan normi palkansaajalla verotus on NIIN yksinkertaista hommaa, että siinä ei mitenkään voi saada mätkyjä. Jäännösveroa voi toki tulla, jos veroennakonpidätys on ollut liian pieni, mutta jäännösverohan ei ole mikään mätky, vaan ihan normaalia verotusta, kun ennakonpidätys ei riitä lopullisen verotuksen valmistuttua.

        Et ole ilmeisesti osannut hoitaa veroennakonpidätystä oikein tai et ole osannut tehdä sinulle kuuluvia verovähennyksiä. Verotustahan olisi voinut vielä korjata lopullisen verotuksen valmistuttuakin monta vuotta jälkeenkin, jos tuntuu, että ei ole mennyt ihan kohdilleen tai on jäänyt vähennyksiä pois. Ja voihan verottajakin olla tehnyt virheen, minullekin kävi kerran niin, että verovalmistelijalta oli jäänyt huomioimatta vähennyksiäni, mutta virhe korjattiin, kun kävin tekemässä asiasta huomautuksen.

        Jos olet työssä ollessasi maksellut työmatkasi, niin jotain on ollut jo silloin pielessä sinulla, koska ei työmatkoja tarvitse itse maksella, ne saa vähentää verotuksessa tai niistä saa työnantajalta kilometrikorvauksen. Usein vielä työmatkoilla käydään kaupassakin kotimatkalla, nyt työttömänä maksat sitten takuuvarmasti kaikki kauppareissutkin ihan itse, et saa niitä vähentää mitenkään verotuksessa! Älyhoi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten ihmeessä olet voinut saada palkansaajana mätkyjä? Oletko tehnyt jotain pimeitä hommia ja jättänyt ilmoittamatta tuloja, jolloin verottaja ei pidä antamaasi veroilmoitusta luotettavana ja antaa mätkyt. Siis eihän palkansaaja voi muuten saada mitenkään mätkyjä, ellei yritä kusettaa verottajaa pimeillä ansioilla.

        Muutenhan normi palkansaajalla verotus on NIIN yksinkertaista hommaa, että siinä ei mitenkään voi saada mätkyjä. Jäännösveroa voi toki tulla, jos veroennakonpidätys on ollut liian pieni, mutta jäännösverohan ei ole mikään mätky, vaan ihan normaalia verotusta, kun ennakonpidätys ei riitä lopullisen verotuksen valmistuttua.

        Et ole ilmeisesti osannut hoitaa veroennakonpidätystä oikein tai et ole osannut tehdä sinulle kuuluvia verovähennyksiä. Verotustahan olisi voinut vielä korjata lopullisen verotuksen valmistuttuakin monta vuotta jälkeenkin, jos tuntuu, että ei ole mennyt ihan kohdilleen tai on jäänyt vähennyksiä pois. Ja voihan verottajakin olla tehnyt virheen, minullekin kävi kerran niin, että verovalmistelijalta oli jäänyt huomioimatta vähennyksiäni, mutta virhe korjattiin, kun kävin tekemässä asiasta huomautuksen.

        Jos olet työssä ollessasi maksellut työmatkasi, niin jotain on ollut jo silloin pielessä sinulla, koska ei työmatkoja tarvitse itse maksella, ne saa vähentää verotuksessa tai niistä saa työnantajalta kilometrikorvauksen. Usein vielä työmatkoilla käydään kaupassakin kotimatkalla, nyt työttömänä maksat sitten takuuvarmasti kaikki kauppareissutkin ihan itse, et saa niitä vähentää mitenkään verotuksessa! Älyhoi!!!

        Kaikkihan saavat mätkyjä, harva saa mitään takasin, paitsi eduskunnan laikamadot! Niille tulee velatkin saataviksi aina.

        Suomen verotus ajaa ihmset työttömiksi tai ulkomaille asumaan. Moni tuttava asuu ulkomailla kun siellä on verotus tosi heikkoa.

        Täällä maksetaan siitä että sulla on töitä, ei siitä että teet töitä. Sen vjoksi ty ei kannata suomessa. Kannattaa elää tuilla, jos meinaa elää hyvää elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan saavat mätkyjä, harva saa mitään takasin, paitsi eduskunnan laikamadot! Niille tulee velatkin saataviksi aina.

        Suomen verotus ajaa ihmset työttömiksi tai ulkomaille asumaan. Moni tuttava asuu ulkomailla kun siellä on verotus tosi heikkoa.

        Täällä maksetaan siitä että sulla on töitä, ei siitä että teet töitä. Sen vjoksi ty ei kannata suomessa. Kannattaa elää tuilla, jos meinaa elää hyvää elämää.

        Mätkyjä saavat vain ne, joiden veroilmoitusta verottaja pitää epäluotettavana ja siksi tulot arvioidaan, tulee mätkyt. Jäännösvero EI ole mikään mätky, vaan normaalia veroa, kun ennakonpidätys ei ole ollut riittävää.

        Ulkomailla verotus on monessa maassa lievempää, mutta myös yhteiskunnan tarjoamat palvelutkin vastaavasti vähäisemmät. Lasten koulutus, kouluruokailu, terveydenhuolto ei ole itsestään selvyys.

        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt alhaisen verotuksen ongelmat. Köyhät tekee kahta tai kolmeakin työtä, että edes jotenkin pärjäävät. Monelle suomalaiselle esim. USA on yllättävä maa, kun mennään vaikkapa vaihto-oppilaaksi vuodeksi, että millainen systeemi siellä on.

        joten ihan turhaa trollia väännät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mätkyjä saavat vain ne, joiden veroilmoitusta verottaja pitää epäluotettavana ja siksi tulot arvioidaan, tulee mätkyt. Jäännösvero EI ole mikään mätky, vaan normaalia veroa, kun ennakonpidätys ei ole ollut riittävää.

        Ulkomailla verotus on monessa maassa lievempää, mutta myös yhteiskunnan tarjoamat palvelutkin vastaavasti vähäisemmät. Lasten koulutus, kouluruokailu, terveydenhuolto ei ole itsestään selvyys.

        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt alhaisen verotuksen ongelmat. Köyhät tekee kahta tai kolmeakin työtä, että edes jotenkin pärjäävät. Monelle suomalaiselle esim. USA on yllättävä maa, kun mennään vaikkapa vaihto-oppilaaksi vuodeksi, että millainen systeemi siellä on.

        joten ihan turhaa trollia väännät

        NO MISKI EDSUKUNNAN VALEHTELIJAT EIVÄT SITTEN SAA MÄTKYJÄ HE SAAVAT VAAN LISÄÄ RAHAA?? HEHÄN OVAT NIITÄ EPÄLUOTETTAVIA MEIDÄN KAIKKIEN MIELESTÄ.

        heillä taitaa olla sellasetn piilo jutut ettei niitä kukaan tajua löytää, sinne vaan rahat piilotetaan.

        Siellä ne epäluotettavat häärii, toisten rahojen kimpussa jotta voi lomalla kesällä 4 kk ja talvella 3 kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO MISKI EDSUKUNNAN VALEHTELIJAT EIVÄT SITTEN SAA MÄTKYJÄ HE SAAVAT VAAN LISÄÄ RAHAA?? HEHÄN OVAT NIITÄ EPÄLUOTETTAVIA MEIDÄN KAIKKIEN MIELESTÄ.

        heillä taitaa olla sellasetn piilo jutut ettei niitä kukaan tajua löytää, sinne vaan rahat piilotetaan.

        Siellä ne epäluotettavat häärii, toisten rahojen kimpussa jotta voi lomalla kesällä 4 kk ja talvella 3 kk.

        Voi sinua ressukkaa, kun et ymmärrä mistään mitään! Et taida ymmärtää verotuksesta yhtään mitään, saati eduskunnan ja kansanedustajien työstä. Ei ne kansanedustajien lomat ole todellisuudessa lomaa, jos eduskunnassa ei ole täysistuntoja, valiokunnat kokoontuu kesälläkin ja lisäksi monet kansanedustajat ovat valittuina moneen muuhun, mihin ovat sitoutuneet mm. vaikkapa EU-vaalitarkkailijaksi ulkomaille, kuten nyt Moldovaan.

        Kyllä kansanedustajat ovat palkkansa ansainneet ihan rehellisesti. Ja he ovat muutenkin niin tarkan valvonnan alla, että harva mitään vilppiä edes yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan saavat mätkyjä, harva saa mitään takasin, paitsi eduskunnan laikamadot! Niille tulee velatkin saataviksi aina.

        Suomen verotus ajaa ihmset työttömiksi tai ulkomaille asumaan. Moni tuttava asuu ulkomailla kun siellä on verotus tosi heikkoa.

        Täällä maksetaan siitä että sulla on töitä, ei siitä että teet töitä. Sen vjoksi ty ei kannata suomessa. Kannattaa elää tuilla, jos meinaa elää hyvää elämää.

        En ole koskaan saanut mätkyjä enkä jäännösveroja, vaan aina palautusta. Olin sitten työssä tai työttömänä.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      työ ei kuulu pyhän miehen kulttuuriin, paljo parempi kela loma suomi, pureskellaan khattia, paljo vapaa-aikka, voi levätä ja siittää. pureskella ja kuljetella khattia. sukulaiset tuo. Kaikki ilmaista.

      • Anonyymi

        se tässä huvittavaa onkin, että kun matu tulee kela lomille suomeen, kaikki ilmaista, ja sitten vielä saa takuueläkkeen kun ikää tulee. - ja tämä takuueläke on yhtä suuri kuin suomalaisella pienpalkkaisella veronmaksajalla, joka ikänsä on tehnyt huonopalkkaisia töitä !!

        Palkinto suomalaiselle tyhmälle veronmaksajalle on huono eläke, ja töissä ollessaan velvoite maksaa erittäin kalliin pakolais turismin kuluja!! ja nyt veroja myös välimerelle!
        Outoja aikoja eletään, rahaa riittää vaikka isis tappaja terroristien lomiin suomessa.
        Ja suomi köyhä on se pakkomaksaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se tässä huvittavaa onkin, että kun matu tulee kela lomille suomeen, kaikki ilmaista, ja sitten vielä saa takuueläkkeen kun ikää tulee. - ja tämä takuueläke on yhtä suuri kuin suomalaisella pienpalkkaisella veronmaksajalla, joka ikänsä on tehnyt huonopalkkaisia töitä !!

        Palkinto suomalaiselle tyhmälle veronmaksajalle on huono eläke, ja töissä ollessaan velvoite maksaa erittäin kalliin pakolais turismin kuluja!! ja nyt veroja myös välimerelle!
        Outoja aikoja eletään, rahaa riittää vaikka isis tappaja terroristien lomiin suomessa.
        Ja suomi köyhä on se pakkomaksaja!

        Ihan samat tuet saadaan me kantasuomalaisetkin, kuin mamut, joten älä yhtään yritä trollata! Ja meitä kantasuomalaisia on vielä paljon enempi, kuin mamuja, joten ihan suomalaiset ne rahat vetää, mitkä veronmaksajat maksaa.
        Ja me köyhät ei makseta edes valtion tuloveroa latiakaan, kun alle 2420€/kk tuloista ei mene valtion tuloveroa senttiäkään.

        jotainrajaatrollilla


    • Anonyymi

      Aloitukseen että mikä ihmeen autolaina täh jos töissä olet käynyt niin kyllä auto maksettu on. Aloittaja missään töissä ole ollut ja nyt tarjotaan jotain työllistämispaikkaa voi voi kun kaikki vaikeeta. Heh heh pohtii mukamas lomilla ettei työ kannata huh huh jos itse otat lopputilin niin saat karenssin mikä ihmeen huithapeli tyyppi olet.

      • Anonyymi

        Itsekin tein aikoinaan vuosia pienellä palkalla työtä ja matkustin pitkiäkin matkoja töihin eri paikkoihin, kun piti tehdä töitä tuntisopimuksilla moneen yritykseen. Kaiken näköisiä hanttihommia piti tehdä tiskaamisesta kaupan pullopojan hommiin. Siihen aikaan kaikki palautuspullot piti lajitella käsin. Vaimolla samanlainen stoori. Nyt ollaan jo pitkään tehty töitä yli 100.000€ vuosituloilla, firman autot käytössä ja muut edut. Palkkakin nousee mukavasti koko ajan.

        Jos olisimme hanskat heittänyt tiskiin ja lopettanut yrittämästä tai emme olisi aloittanut sitkeästi pohjalta emme olisi varmasti tässä tilanteessa tänä päivänä.


      • Anonyymi

        Monessa työpaikassa on tarjolla autoetu, eli ei tarvitse huolehtia autolainoista. Ihan huithapeli on tuo aloittaja, ei ymmärrä edes omaa verotustaan ja sitten on viisaana muiden asioissa, kuten jaksaa eduskunnan asioita vääntää ja tyhmyytensä tuoda esille.


    • Anonyymi

      Jos jää edes euron käteen verojen ja laskujen jälkeen niin kyllä se työn tekeminen kannattaa. Töihin vaan lusmut tai tulee karenssia.

      • Anonyymi

        Kyllä se pidemmän korren nappaa kuka työelämässä kuin se joka maleksii kotona. Ei ihmisen mitenkään hyvä ole olla vaan pitempää aikaa.Kyllähän näitä löytyy jotka työttömänä mutta on koneen korjaustaitoinen niin rassaa autoja ja välillä myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pidemmän korren nappaa kuka työelämässä kuin se joka maleksii kotona. Ei ihmisen mitenkään hyvä ole olla vaan pitempää aikaa.Kyllähän näitä löytyy jotka työttömänä mutta on koneen korjaustaitoinen niin rassaa autoja ja välillä myy.

        Mitä eroo on maleksia työpaikalla? Enemmän sitä kotona saa aikaan kun töissä.

        Hyi, töitä ei kiitos, en jaksais 9 e päiväkorvauksella edes jalkaani liikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroo on maleksia työpaikalla? Enemmän sitä kotona saa aikaan kun töissä.

        Hyi, töitä ei kiitos, en jaksais 9 e päiväkorvauksella edes jalkaani liikuttaa.

        Mitä ihmeen 9€ päiväkorvauksia?? Töistä maksetaan vähintään 9€ tunnissa, meilläkin perheen nuoriso nyt kesätöissä, saavat palkkaa lähes 10€ tunnissa ja viikonlopuista vielä lisät päälle, jos ovat töissä viikonloppuna. Ja töihin pääsivät heti, kun menivät vain kysymään.
        Minulla on vain yksi tuttu, joka on työkokeilussa ja saa tuon 9€ kulukorvauksen, kun hän käy muutaman tunnin tekemässä yksinkertaista homma. Ihan hyvin pärjää, kun saa ateriat sieltä ja kulkee fillarilla sen lyhyen matkan, se kulukorvaus tulee kaverille ihan extraa ja verottomana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen 9€ päiväkorvauksia?? Töistä maksetaan vähintään 9€ tunnissa, meilläkin perheen nuoriso nyt kesätöissä, saavat palkkaa lähes 10€ tunnissa ja viikonlopuista vielä lisät päälle, jos ovat töissä viikonloppuna. Ja töihin pääsivät heti, kun menivät vain kysymään.
        Minulla on vain yksi tuttu, joka on työkokeilussa ja saa tuon 9€ kulukorvauksen, kun hän käy muutaman tunnin tekemässä yksinkertaista homma. Ihan hyvin pärjää, kun saa ateriat sieltä ja kulkee fillarilla sen lyhyen matkan, se kulukorvaus tulee kaverille ihan extraa ja verottomana!

        Elikkä tuttavasi on työtön, Korvaukset ei ole palkkaa. Niitäs saa vain kun on työtön.

        Palkka on suurempi ja sillä pitää voida elää ja siihen ei pitäisi liittää mitään kelan etuuksia ja korvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä tuttavasi on työtön, Korvaukset ei ole palkkaa. Niitäs saa vain kun on työtön.

        Palkka on suurempi ja sillä pitää voida elää ja siihen ei pitäisi liittää mitään kelan etuuksia ja korvauksia.

        Tietysti kaveri on työtön, kun on työkokeilussa ja saa kaikki mahdolliset tuet sen 9€/päivä kulukorvauksen verottomana lisäksi. Mistä hän nyt töitä saisi, kun ei pysty oikein mihinkään työhön, hakee kyllä töitä vaikka johtavaksi ylilääkäriksi, mutta on suorittanut vain kaksivuotisen levyseppähitsaajan ammattikoulun eikä osaa lainkaan hitsata... Eli ei pysty normaaliin työhön, ei tule koskaan työllistymään normaaliin työelämään. Työkokeilu on käytännössä aivan yksinkertaista suojatyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti kaveri on työtön, kun on työkokeilussa ja saa kaikki mahdolliset tuet sen 9€/päivä kulukorvauksen verottomana lisäksi. Mistä hän nyt töitä saisi, kun ei pysty oikein mihinkään työhön, hakee kyllä töitä vaikka johtavaksi ylilääkäriksi, mutta on suorittanut vain kaksivuotisen levyseppähitsaajan ammattikoulun eikä osaa lainkaan hitsata... Eli ei pysty normaaliin työhön, ei tule koskaan työllistymään normaaliin työelämään. Työkokeilu on käytännössä aivan yksinkertaista suojatyötä.

        On sulla rankkaa elämässä. Puhut itsestäsi, mutta haukut kaveriasi??? On siinä hänellä ystävä.
        Voisitko ajatella mennö oppisopimuksella kokeilemaan jotain ettei sun tarvi olla kotona? Mut mistä sä niitä saat, niinkuin sanoit et pysty työhön. Ensiksi voisit hakea ammattiapua tuohon harhoihisi ja mielentilaasi, ja sitten niitä töitä katsella. Tsemppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla rankkaa elämässä. Puhut itsestäsi, mutta haukut kaveriasi??? On siinä hänellä ystävä.
        Voisitko ajatella mennö oppisopimuksella kokeilemaan jotain ettei sun tarvi olla kotona? Mut mistä sä niitä saat, niinkuin sanoit et pysty työhön. Ensiksi voisit hakea ammattiapua tuohon harhoihisi ja mielentilaasi, ja sitten niitä töitä katsella. Tsemppiä.

        Kuules nyt, olen koettanut auttaa tuota kaveria. Ja auttanutkin melkoisesti, kun on sössinyt asiansa.
        Minulla ihan hyvin asiat, töitä riittää niin kauan, kun haluan niitä tehdä.


    • Anonyymi

      Kyllä työnteosta jää "käteen" muutakin kuin palkka, mutta sen ymmärtämiseen tarvitaan jotain muuta kuin setelin kuvat silmissä. - Nm. Snaijannetko

      • Anonyymi

        No jäähän siitä kauheat traumat orjatyötä kohtaan, väsymys, sairaudet, nivelkivut, ja kaikki kauheet vammat... siitä jää todi pahat fyysiset ja psyykkiset oireet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jäähän siitä kauheat traumat orjatyötä kohtaan, väsymys, sairaudet, nivelkivut, ja kaikki kauheet vammat... siitä jää todi pahat fyysiset ja psyykkiset oireet.

        Voit olla varma, että saat ne myös lorvimisesta. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Ei tarvitse kitata eikä imeskellä nautintoaineita, kun on ihan oikeita harrastuksia ja yhdistystoiminta, vireitä sosiaalisia suhteita ja lisäksi sopivasti rahaa, millä voi hyvin toteuttaa mieleisiään puuhia. Ei tarvitse jäädä makaamaan sohvalle.

    • Anonyymi

      Mä en ole koskaan tehnyt töitä alle 5 tonnin kuussa. Siksi olenkin työtön ja jaksan mitä vaan. Työ ei ole koskaan rasittanut minua kun en tee sitä. Joka pivälle on oma harrastus ja autonkin sti että pääsee vaikka mihin. Huomenna mennään iisalmeen siellä ollaan viikko ja sitten mennään mkille mattojen pesuun ja onhäitä ja juhia vaikka mitä, ja jaksaa kun ei ole töitä. Kun oltiin töisä aikanaan niin ei koskaan käyty missään eikä juhlissa, ei jaksanu. Ruokakin itlattiin kun ei jasanu tehdä ja siivota, ja tilattiin aina kun jakso.

      Nyt on kuin uusi elämä ollut vuosia, ja kyllä kannatti.

    • Anonyymi

      On kyllä ihmeellistä valitusta, että työnteosta ei muka jää mitään käteen. Itellä kesäkuun käteen tullut osuus oli 3600€. Yleensä tulee se noin 2800€, kesäkuun palkassa oli lomarahat mukana.

      • Anonyymi

        mä en saanu palkkaa ollenkaan, kun töitä palkalla ei löydy.


    • Anonyymi

      Paljon parempi kun on työtön ja nostaa kelan kaikki tuet. Näin selvii arjesgaan paremmin, ja jos jaksaa tekee kirppismyyntiä, niin kyllä selvii kaieksta. TT tuki myös auttaa.

      Epärehellisyys maan perii, rehellisyys vie sinulta kaiken.

      Eräs luottokampaajani sanoi ettei kaikkea kannata ikeä kassaan, muuten ei jäisi käteen mitään. On paljon aloja joissa voi ottaa rahaa vasstaan ohi kassan, varsinkin yksin yrittäjät. he tienaa mutta rehelliset veronmaksajat ei ja saa vielä mätkyjä. Ilmakos eduskunta on täynnä näitä epehellisiä ihmisiä.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, taviksen elämä on yritysten palkanmaksuhaluttomuuden vuoksi tehty siihen pisteeseen ettei työnteko ole enää kannattavaa, täällä ne surkeat firmat ja yrittäjät sitten itkee työvoimapulaa siis ilmaisista duunareista.

        Kummallista että vielä 90-luvulla työllistyi ihan normi palkalla ja suuoraan yrityksiin töihin. nyt venkoillaan ja kuseteaan kaikenlaisilla vedätyksillä. Ihmiset ovat väsyneet kusetuksiin, jäävät kokonaan ja pysyvästi pois töistä joissa ei makseta normi liksaa ja palkalla ei tule toimeen.

        Pitäkää tunkkinne, ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, taviksen elämä on yritysten palkanmaksuhaluttomuuden vuoksi tehty siihen pisteeseen ettei työnteko ole enää kannattavaa, täällä ne surkeat firmat ja yrittäjät sitten itkee työvoimapulaa siis ilmaisista duunareista.

        Kummallista että vielä 90-luvulla työllistyi ihan normi palkalla ja suuoraan yrityksiin töihin. nyt venkoillaan ja kuseteaan kaikenlaisilla vedätyksillä. Ihmiset ovat väsyneet kusetuksiin, jäävät kokonaan ja pysyvästi pois töistä joissa ei makseta normi liksaa ja palkalla ei tule toimeen.

        Pitäkää tunkkinne, ei kiinnosta.

        olit -90 L nuorempi, ja kelpasit töihin pienellä palkalla.
        - ja vahoja ei kelpuuteta enää töihin, me roikutaan vaan työmarkkina-tuki köyhyydessä.


    • Anonyymi

      Outoa et eduskunta on omalla 4 kk paraikaa, ja nauttivat palkastaan silti ja etuuksista, joten on hävytöntä edes kenenkään mennä duuniin tonnin palkalla, kun toiset vaan on tekemättä mitään, myös lomalla.

      En ole kehdannut moisia huijareita enää äänestää 30 vuotee , enkä tule äänestämään , enkä menemään töihin, enkä yhtään mitään mitä en itse halua.

      • Anonyymi

        Eduskunta on lomalla, mutta ei kansanedustajat ole lomalla 4kk, jos et sitä ole tiennyt. Kansanedustajilla on monenlaista työtä kesällä ja valiokunnat kokoontuu. Ei todellakaan ole lomailua 4kk!
        Olet sen verran tietämätön, ettet pysty ottamaan edes selvää asioista, vaan trollaat tyhmyyksiä tänne.


    • Anonyymi

      Mulle ainakin jää mukavasti nettoa palkasta noin 2650 euroa kuussa. Ihan hyvin pärjäilen, kiitos kysymästä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe