Ajatuksia huumorista

Puhutaanpa hieman tuosta huumorista. Mitä mieltä olette sen tasosta täällä 24:ssa? Itse olen pistänyt merkille - en vain tällä palstalla, vaan joillain muillakin - joidenkin huumorin. Itse olen aika suuri komedian ystävä (esim. Monty Python and flying circus, The Fast show, Mr Bean, Pokka Pitää, Pulttibois, Jopet show, Kyllä Jeeves hoitaa, Freisier, Kaikki rakastavat Raymondia, Kyllä isä osaa, Onnenpäivät, Mies ja alaston ase -elokuvat, Brianin elämä, Hamekyttä-elokuvat, Buster Keatonin elokuvat, Putous) ja joidenkin tälle foorumille kirjoittavien huumori ei ole kovin kaksista. Jotkut repivät huumoria esim. toisten ulkonäöstä, seksuaalisesta-tai sukupuolisesta suuntautumisesta, ulkomaalaisista, uskonnosta ja seksistä (toki näistäkin tai ainakin osasta voi huumoria saada aikaiseksi, esim. Monty Pythoneilla oli vitsejä myös homoista, mutta he tekivät ne niin, etteivät ne suoranaisesti eli tarkoituksella loukanneet ketään). Samalla kun nämä 24:n komedian kuninkaat ja kuningattaret ehkä ajattelevat olevansa hauskoja ja murjanneensa vuosisadan vitsin, niin he tulevat loukanneeksi ihmisiä. Ja miksikö? Se on asia, jota olen monesti peräänkuuluttanut eli tyyli, jolla asiat tuodaan esiin. Menihän esim. Aku Hirviniemellä aikoinaan Putouksessa jutut välillä vähän viistoon tai ainakin meniasi, kun esitti sketsihahmoaan, pappi Usko Eevertti Luttista, mutta hän onnistui silti pysymään hauskana eikä mielestäni loukannut ketään, ei ainakaan tietoisesti. Ne, joiden vahvin laji tuo huumori ei oikein ole, mutta silti haluavat sitä viljellä tai joiden huumori menee välillä enemmän tai vähemmän loukkauksen puolelle kehottaisin katsomaan vaikka tuon The Fast shown sketsejä tai Monty Pythonien tai vaikka Ismo Leikolan stand up -komiikkaa tai vanhoja Putouksen jaksoja. Myös esim. Pulttibois ja Jopet show käyvät hyvin. Näistä voi ehkä oppia jotain siitä miten huumoria tehdään hauskasti ja taiten ja vähimmäismäärässäkin ihan jees.

84

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr. Bean ja Pokka pitää on näistä mun suosikit. Tykkään kyllä myös ns. mustasta, hirteisestä huumorista ja en loukkaannu herkästi, vaikka minusta tehtäis pilaa.

      Sen sijaan näppärä roust naurattaa itseänikin, siis vaikka itse olen se jolle nauretaan ja roustataan.

      Tykkään ehkä vähän sarkastisesta otteesta, tietyllä tavalla pidän sitä älykkäänä huumorina, joskin kaikki ei siihen pysty.

      Itseironiakin on jees.

      Olen kasvanut hirteisen huumorin ympäröimänä ja sen saattaa huomata joskus.


      Mummoni oli eläessään oikea vääräleuka ja nyt niitä leukoja tuskin paljon jäljellä on. Kuollut jo 13 vuotta sitten.

      • Itse keksin itsestäni joskus huumoria. Esim. jos aamulla katson peilistä ja silmät seisoo päässä, jos en ole nukkunut hyvin saatan ajatella, että mikäs vaeltava aave se sieltä katselee tai jos tukkakin vielä pystyssä, niin että hei vaan Uuno Turhapuro tai Rölli Peikko. Tai jos vaikka kaadun liukkaalla tiellä ja liun alaspäin, niin voin tuumata (olettaen ettei sattunut pahasti), että minähän kiisin nopeasti kuin Supermies.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse keksin itsestäni joskus huumoria. Esim. jos aamulla katson peilistä ja silmät seisoo päässä, jos en ole nukkunut hyvin saatan ajatella, että mikäs vaeltava aave se sieltä katselee tai jos tukkakin vielä pystyssä, niin että hei vaan Uuno Turhapuro tai Rölli Peikko. Tai jos vaikka kaadun liukkaalla tiellä ja liun alaspäin, niin voin tuumata (olettaen ettei sattunut pahasti), että minähän kiisin nopeasti kuin Supermies.

        Se on hyvästä. Nauraa itselleen.

        Mä joskus omistin sellaisen värikkään vaakaraidallisen uimapuvun. Äireeltä saannu sen. Vedin uimapuvun päälle ja katselin peilistä. Hörö nauru pääs useemman kerran. Näytin uikkarissa ihan rantapallolle. Oikeesti. 😂

        Pyöree maha ja vaakaraidat siinä oikeen korosti pyöreyttä.


      • Jostain syystä mua nauratti tää "Mummoni oli eläessään oikea vääräleuka ja nyt nuutä leukoja tuskin paljon jäljellä. Kuollut jo 13 vuotta". En tiedä oliko tarkoitettu hoomoriks, mutta itse näin siinä huumoria. Ei tietenkään se ole kiva, että sun mummo (RIP) kuoli, mutta muuten oli hyvä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Se on hyvästä. Nauraa itselleen.

        Mä joskus omistin sellaisen värikkään vaakaraidallisen uimapuvun. Äireeltä saannu sen. Vedin uimapuvun päälle ja katselin peilistä. Hörö nauru pääs useemman kerran. Näytin uikkarissa ihan rantapallolle. Oikeesti. 😂

        Pyöree maha ja vaakaraidat siinä oikeen korosti pyöreyttä.

        Kerran töihin lähteissä oli kiirus ja minä hajamielinen, ei ollut mun aamu ollenkaan. Ja pääsin lopulta autoon asti, aloin vetää ovea kiinni, sitten sattui.

        Pää oli oven välissä ja vedin ovea kiinni.

        Otti kuuppaan hetken, mutta nauroin vedet silmissä työmatkan miten töllö ihminen voikin olla. 😛


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kerran töihin lähteissä oli kiirus ja minä hajamielinen, ei ollut mun aamu ollenkaan. Ja pääsin lopulta autoon asti, aloin vetää ovea kiinni, sitten sattui.

        Pää oli oven välissä ja vedin ovea kiinni.

        Otti kuuppaan hetken, mutta nauroin vedet silmissä työmatkan miten töllö ihminen voikin olla. 😛

        Jalka on ollut usein atonoven välissä, mutta että pää niin... 🙄😝


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jostain syystä mua nauratti tää "Mummoni oli eläessään oikea vääräleuka ja nyt nuutä leukoja tuskin paljon jäljellä. Kuollut jo 13 vuotta". En tiedä oliko tarkoitettu hoomoriks, mutta itse näin siinä huumoria. Ei tietenkään se ole kiva, että sun mummo (RIP) kuoli, mutta muuten oli hyvä.

        Oli huumoria juu. ☺️

        Mummo kuoli itseasiassa porukoilla asuessaan paskahuusiin eli vessareissulla. Housut kintuissa. Sydän petti.

        Hän olis siihen itse todennut, jos olis vielä voinut, että olipa paska reissu, mutta tulipa tehtyä.

        Naurettiin jälkeenpäin, että niin olis tehnyt. 😆


      • Mut on melko helppo saada nauramaan, mutta ilkeästä huumorista en pidä. Melko yksinkertainen huumori paras, mutta myös sellainen Fingerpori-huumori mikä perustuu sanaleikkeihin. Jos joku kaatu hassulla tavalla tai puhuu hassulla tavalla, niin yleensä mua naurattaa. Juuri esim. Monty Pythonin lentävässä sirkuksessa, The Fast showssa ja vaikka Mr Beanissa huumori perustuu monesti siihen millaisella tyylillä jokin asia sanotaan ja miten muuten elehditään ja ilmehditään. Hyvä esimerkki on tuo Mr Beanin hahmo tai vaikka The Fast shown sketsihahmo Rowley Birkin, joka sepittää omia tarinoitaan pienessä humalassa.

        Rowley Birkin (The Fast show)
        https://www.youtube.com/watch?v=Jn2I2o9eHgA


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mut on melko helppo saada nauramaan, mutta ilkeästä huumorista en pidä. Melko yksinkertainen huumori paras, mutta myös sellainen Fingerpori-huumori mikä perustuu sanaleikkeihin. Jos joku kaatu hassulla tavalla tai puhuu hassulla tavalla, niin yleensä mua naurattaa. Juuri esim. Monty Pythonin lentävässä sirkuksessa, The Fast showssa ja vaikka Mr Beanissa huumori perustuu monesti siihen millaisella tyylillä jokin asia sanotaan ja miten muuten elehditään ja ilmehditään. Hyvä esimerkki on tuo Mr Beanin hahmo tai vaikka The Fast shown sketsihahmo Rowley Birkin, joka sepittää omia tarinoitaan pienessä humalassa.

        Rowley Birkin (The Fast show)
        https://www.youtube.com/watch?v=Jn2I2o9eHgA

        Nojoo, loukkaukset on oma lukunsa. Joskus raja on häilyvä.

        Mites etsivä Pink Panther, komediat?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Nojoo, loukkaukset on oma lukunsa. Joskus raja on häilyvä.

        Mites etsivä Pink Panther, komediat?

        Mites tämmönen imitoiminen?

        https://youtu.be/qYr9kIyambE


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kerran töihin lähteissä oli kiirus ja minä hajamielinen, ei ollut mun aamu ollenkaan. Ja pääsin lopulta autoon asti, aloin vetää ovea kiinni, sitten sattui.

        Pää oli oven välissä ja vedin ovea kiinni.

        Otti kuuppaan hetken, mutta nauroin vedet silmissä työmatkan miten töllö ihminen voikin olla. 😛

        Mä yritin kävellä sisään espanjalaiseen pankkiin, mutta törmäsin lasioveen ja pyörryin.

        (Hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä yritin kävellä sisään espanjalaiseen pankkiin, mutta törmäsin lasioveen ja pyörryin.

        (Hirn)

        Auts.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Nojoo, loukkaukset on oma lukunsa. Joskus raja on häilyvä.

        Mites etsivä Pink Panther, komediat?

        Jep. Vanhoina 1960-luvun versioina (Peter Sellers etsivä Clouseauna) sekä 2000-luvun uusintaversioina, joissa Clouseauta esittää Steve Martin.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mites tämmönen imitoiminen?

        https://youtu.be/qYr9kIyambE

        En tuosta imitoimisesta tiedä, mutta Max Raabesta tykkään. Hän yleensä esittää taustaorkesterinsa kanssa 1920-30 luvun tyylistä musiikkia tai sitten joitain 2000-luvun kappaleita vähän 1920-30 -lukujen tyyliin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Vanhoina 1960-luvun versioina (Peter Sellers etsivä Clouseauna) sekä 2000-luvun uusintaversioina, joissa Clouseauta esittää Steve Martin.

        Peter Sellers oli minun makuun, Steven esityksistä en ole moksiskaan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En tuosta imitoimisesta tiedä, mutta Max Raabesta tykkään. Hän yleensä esittää taustaorkesterinsa kanssa 1920-30 luvun tyylistä musiikkia tai sitten joitain 2000-luvun kappaleita vähän 1920-30 -lukujen tyyliin.

        Juu, tykkään kans. Tuo sattui niitä muita kuunnellessa kerran eteen ja nauratti kyllä makeesti ekat kerrat.


      • Anonyymi

        Musta huumori kanssa toimii ja syystä toisesta se on aina tuntunut itselleni luonnolliselta myös itse itselleni tai toisen suunnasta tähdättynä ja ammuttuna, "osui ja upposi" kuten sanonta menee mutta harva sitä tuolla livessä ymmärtää, lähinnä aistin toisesta pidättyvän vaivautuneisuuden. - cu-


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Se on hyvästä. Nauraa itselleen.

        Mä joskus omistin sellaisen värikkään vaakaraidallisen uimapuvun. Äireeltä saannu sen. Vedin uimapuvun päälle ja katselin peilistä. Hörö nauru pääs useemman kerran. Näytin uikkarissa ihan rantapallolle. Oikeesti. 😂

        Pyöree maha ja vaakaraidat siinä oikeen korosti pyöreyttä.

        Oliko se sellainen trikoo-mallinen puku. Tuli mieleen wanhat haalistuneet fotot, missä joku baijeriwiiksekäs tyyppi pullistelee hauiksiaan rannalla. - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musta huumori kanssa toimii ja syystä toisesta se on aina tuntunut itselleni luonnolliselta myös itse itselleni tai toisen suunnasta tähdättynä ja ammuttuna, "osui ja upposi" kuten sanonta menee mutta harva sitä tuolla livessä ymmärtää, lähinnä aistin toisesta pidättyvän vaivautuneisuuden. - cu-

        Se on kyllä totta ja saman huomannut, että aika harva ymmärtää mustaa huumoria. Joku korrektius pakko lyö vastaan.

        Toki ei ehkä hautajaisiin kannata mennä kailottamaan, että tulikin sopivasti korona ja hänen osakkeet perinnöksi.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Auts.

        Ei se sattunut.

        Messukeskuksen joukkopistostilaisuudessa huomautin tuntemattomalle naiselle odotusalueella, että hänen maskinsa saattoi olla kasvoilla väärinpäin, koska huulipunan jäljet olivat täälläpäin.

        (Hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se sellainen trikoo-mallinen puku. Tuli mieleen wanhat haalistuneet fotot, missä joku baijeriwiiksekäs tyyppi pullistelee hauiksiaan rannalla. - cu-

        Ei ollu, kun ihan uikkarikangasta. Mutta armottoman värinen ja ehkä vähän pienikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sattunut.

        Messukeskuksen joukkopistostilaisuudessa huomautin tuntemattomalle naiselle odotusalueella, että hänen maskinsa saattoi olla kasvoilla väärinpäin, koska huulipunan jäljet olivat täälläpäin.

        (Hirn)

        Heh, terävä havainto. :D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Oli huumoria juu. ☺️

        Mummo kuoli itseasiassa porukoilla asuessaan paskahuusiin eli vessareissulla. Housut kintuissa. Sydän petti.

        Hän olis siihen itse todennut, jos olis vielä voinut, että olipa paska reissu, mutta tulipa tehtyä.

        Naurettiin jälkeenpäin, että niin olis tehnyt. 😆

        Tämähän kuulosti ihan Monty Pythonien sketsiltä ja mikseipä myös olis voinnu olla The Fast showssakin tällainen sketsi. Jossain suomalaisessa sketsisarjassakin kyllä, mutta nuo britit taitaisivat ja ainakin ennen tehdä tästä aiheesta ehkä hieman paremman ja terävämmän jutun.

        Sun mummolla taisi leikata aika hyvin huumorin tasolla.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, terävä havainto. :D

        Ajattele jos sulla on edessä joku tärkeä palis, ja säntäät paikalle maski väärinpäin kasvoilla - tuunattuna huulipunalla.

        Juurikin niin.

        (Hihitystä)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tämähän kuulosti ihan Monty Pythonien sketsiltä ja mikseipä myös olis voinnu olla The Fast showssakin tällainen sketsi. Jossain suomalaisessa sketsisarjassakin kyllä, mutta nuo britit taitaisivat ja ainakin ennen tehdä tästä aiheesta ehkä hieman paremman ja terävämmän jutun.

        Sun mummolla taisi leikata aika hyvin huumorin tasolla.

        Juu leikkas, vaikka välillä leikkas iso pyörä kiinnikin. Sairasti vaikeaa skitsofreniaa. Eikä lääkitys oikein ikinä toiminut kunnolla. Rankka sairaus, mutta hyvin rakas ihminen oli mulle ja tärkeä.

        Ikävöin usein, nytkin taas tuli ikävä hänestä kirjoittaessa. Hän oli magee mummu. Ihan paras. 💙


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu leikkas, vaikka välillä leikkas iso pyörä kiinnikin. Sairasti vaikeaa skitsofreniaa. Eikä lääkitys oikein ikinä toiminut kunnolla. Rankka sairaus, mutta hyvin rakas ihminen oli mulle ja tärkeä.

        Ikävöin usein, nytkin taas tuli ikävä hänestä kirjoittaessa. Hän oli magee mummu. Ihan paras. 💙

        Se oli pahinta ehkä, että hänelle tuli dementia vanhemmiten ja meni muutama vuosi ennen kuolemaansa hyvin vaikeeksi. Ei tuntenua minua eikä vävyään, ihmisiä joita rakasti ja muisti sen aina myös kertoa.

        Mutta dementia sai aikaan ilkeyttä, kun ei tuntenut haukkui, nimitteli, uhkaili, toivoi kuolemaa jne. Se tuntui pahalta, mutta sairaudet sen teki. Ei hän sille mitään itse mahtanut.

        Olis vaan ollut kiva kyetä sanomaan hänelle, että rakastan häntä, ennen kuolemaansa monet kerrat. Mutta ei hän kuunnellut, kun piti vieraana minua. Joku joka esittää ja on paha, eikä se oikea lapsen lapsi.

        Luuli mun kuolleen vuosia sitten ja olisin joku identiteettivaras.

        No se meni niin. Harmi vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele jos sulla on edessä joku tärkeä palis, ja säntäät paikalle maski väärinpäin kasvoilla - tuunattuna huulipunalla.

        Juurikin niin.

        (Hihitystä)

        Kääk. 😮


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Se oli pahinta ehkä, että hänelle tuli dementia vanhemmiten ja meni muutama vuosi ennen kuolemaansa hyvin vaikeeksi. Ei tuntenua minua eikä vävyään, ihmisiä joita rakasti ja muisti sen aina myös kertoa.

        Mutta dementia sai aikaan ilkeyttä, kun ei tuntenut haukkui, nimitteli, uhkaili, toivoi kuolemaa jne. Se tuntui pahalta, mutta sairaudet sen teki. Ei hän sille mitään itse mahtanut.

        Olis vaan ollut kiva kyetä sanomaan hänelle, että rakastan häntä, ennen kuolemaansa monet kerrat. Mutta ei hän kuunnellut, kun piti vieraana minua. Joku joka esittää ja on paha, eikä se oikea lapsen lapsi.

        Luuli mun kuolleen vuosia sitten ja olisin joku identiteettivaras.

        No se meni niin. Harmi vaan.

        Mummilla (isän äiti) oli muistisairaus ja oli viimeiset elinvuotensa hoitokodissa. Kerran menin taas tapani mukaan katsomaan häntä (kävin joka viikonloppu mummia katsomassa) ja mummi sanoi melkein heti kättelyssä ilkeästi, että sun kanssa ei voi puhua, kun ei tiedä mitä sun suusta oikein tulee. Kysyin haluaako hän, että lähden. Mummi vastasi, että haluan. Lähdin itkien pois, koska ajattelin, ettei mummi ennen muistisairautta puhunut koskaan niin ilkeästi. Mutta sairaus siinä puhui eikä mummi.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Se oli pahinta ehkä, että hänelle tuli dementia vanhemmiten ja meni muutama vuosi ennen kuolemaansa hyvin vaikeeksi. Ei tuntenua minua eikä vävyään, ihmisiä joita rakasti ja muisti sen aina myös kertoa.

        Mutta dementia sai aikaan ilkeyttä, kun ei tuntenut haukkui, nimitteli, uhkaili, toivoi kuolemaa jne. Se tuntui pahalta, mutta sairaudet sen teki. Ei hän sille mitään itse mahtanut.

        Olis vaan ollut kiva kyetä sanomaan hänelle, että rakastan häntä, ennen kuolemaansa monet kerrat. Mutta ei hän kuunnellut, kun piti vieraana minua. Joku joka esittää ja on paha, eikä se oikea lapsen lapsi.

        Luuli mun kuolleen vuosia sitten ja olisin joku identiteettivaras.

        No se meni niin. Harmi vaan.

        Sitten kerran, kun menin taas katsomaan mummia, niin hän maksi keskellä käytävää. Muutama hoitaja oli siinä hänen vieressään ja kysyin heiltä mitä on tapahtunut. Yksi hoitajista selitti, että mummi oli kaatunut suorilta jaloilta lattialle. Kysyin oliko sellaista tapahtunut useasti ja hoitaja sanoi, että muutaman kerran. Sitten vasta outous alkoi, kun hoitajat nostivat mummin ylös ja alkoivat taluttaa häntä huoneeseensa. Mummi näytti koko matkan käytävästä huoneeseen kuin nukkuvan ja nukkui vielä silloinkin, kun hoitajat pistivät hänet istumaan sängylle. Yritin saada mummin reagoimaan, mutta mitään ei tapahtunut. Hän oli ikäänkuin jonkinlaisessa narkolepsian tai kooman kaltaisessa tilassa. Yritin laittaa mummin makuuasentoon, mutta en pystynyt, kun hän ei siinä oudossa tilassa yhtään liikuttanut käsiään ja jalkojaan eikä muutenkaan näyttänyt ulospäin mitään elonmerkkiä. Kävin sitten pyytämässä hoitajan paikalle.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Se oli pahinta ehkä, että hänelle tuli dementia vanhemmiten ja meni muutama vuosi ennen kuolemaansa hyvin vaikeeksi. Ei tuntenua minua eikä vävyään, ihmisiä joita rakasti ja muisti sen aina myös kertoa.

        Mutta dementia sai aikaan ilkeyttä, kun ei tuntenut haukkui, nimitteli, uhkaili, toivoi kuolemaa jne. Se tuntui pahalta, mutta sairaudet sen teki. Ei hän sille mitään itse mahtanut.

        Olis vaan ollut kiva kyetä sanomaan hänelle, että rakastan häntä, ennen kuolemaansa monet kerrat. Mutta ei hän kuunnellut, kun piti vieraana minua. Joku joka esittää ja on paha, eikä se oikea lapsen lapsi.

        Luuli mun kuolleen vuosia sitten ja olisin joku identiteettivaras.

        No se meni niin. Harmi vaan.

        Näistä tapauksista oli huumori kaukana. Oli melko pelottavaa nähdä mummi sellaisessa kooman kaltaisessa tilassa, jossa ei reagoinnut mitenkään. Outo tapaus.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kerran töihin lähteissä oli kiirus ja minä hajamielinen, ei ollut mun aamu ollenkaan. Ja pääsin lopulta autoon asti, aloin vetää ovea kiinni, sitten sattui.

        Pää oli oven välissä ja vedin ovea kiinni.

        Otti kuuppaan hetken, mutta nauroin vedet silmissä työmatkan miten töllö ihminen voikin olla. 😛

        Mulle kävi niin joskus nuorena, että olin juuri nousemassa autosta ulos ja kaveri epähuomiossa läimäs oven kiinni. Nenä sattui jotenkin oveen, että veri vaan lensi ja mulla on vieläkin arpi siitä muistona. Ei naurattanut silloin kyllä ollenkaan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näistä tapauksista oli huumori kaukana. Oli melko pelottavaa nähdä mummi sellaisessa kooman kaltaisessa tilassa, jossa ei reagoinnut mitenkään. Outo tapaus.

        Huomenta. Joo, kuulostaa siltä et sun mummolla oli joku poissaolokohtaus. Oliko lääkitys vahva? Epilepsiakin voi ilmetä tuolleen poissaolokohtauksina, aina ei tule mitään nytkimistä ja vatkaamista.

        Ihminen vaan "katoaa" hetkeksi poissaoloon.

        Päätällit on pahoja, niistä voi tulla verenvuotoja, mitkä ei välttämättä ole massiivisia mutta vaurioittaa. Ja voi jäädä huomaamatta, jollei tarkisteta kaatuilujen jälkeen. Toki joka kaatuminen joka useinkin tapahtuu olis kallista tarkistaa, siksihän niitä jää välillä pimentoon. Vaurioita aivoissa, kun oireet ei ikään kuin anna aihetta.

        Meidän huumorijutut muuttui hetkeksi vakaviksi, rakkaista jutteluksi.

        Tuo dementiakin, se tekee helposti ilkeeksi. Monilla vanhuksilla käytös muuttuu radikaalisti, kun dementia puhkeaa. Siinä ei sitten auta kiukutella takaskaan, kun toisella lyö tyhjää muutenkin.

        Ikäviä juttuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kävi niin joskus nuorena, että olin juuri nousemassa autosta ulos ja kaveri epähuomiossa läimäs oven kiinni. Nenä sattui jotenkin oveen, että veri vaan lensi ja mulla on vieläkin arpi siitä muistona. Ei naurattanut silloin kyllä ollenkaan.

        No tuo on kaukana hauskasta. On varmasti sattunut.


    • Joku täällä kirjoitti nukahtaneensa rannalle ja heränneensä siihen kun Green Peacen tyypit kantoivat mereen..

      Mun mielestä se oli hauska lohkaisu. Siis kun se kohdistui itseensä.

      • On täällä joskus/välillä tuota hyvääkin huumoria, mutta sitten myös sitä ei niin hyvää, josta osa myös ilkeämielistä.


      • Anonyymi

        En se minä ollut, vaan kymmenen kiloa sitten.

        (Hihitystä)


    • Anonyymi

      Eihän täällä huumori kannata. Se kannattaa hyvässä seurassa, jossa oikeasti nauretaan spontaanisti ja hyväntahtoisesti jollekin yleisasialle. Huumori vaatii sisäsyntyistä älyä. Sitä ei voi ostaa eikä opetella.

      • Huumori on taitolaji. Sanotaan, että se on vaikemapaa kuin draama ja tragedia. Jotkut kuitenkin ovat synnynnäisiä huumorityyppejä.

        Pulttibois, The Fast show ym. voivat opettaa tai saada ainakin huomaamaan sitä huumorin tekemisen tyyliä eli sitä, että asiat voi sanoa myös sellaisessakin paketissa, että ei ole tietoisesti lähdetty loukkaamaan ketään tai olemaan ilkeämielisiä.


    • Anonyymi

      Mitä tykkäät Markus Kajosta? Hänellä on kilttiä huumoria joka tuskin loukkaa ketään. Vähän se välillä itkettääkin kun on niin suloista.

      • Anonyymi

        Monotonista paskaa.


      • Joskus ysärinä tuli teeveestä ohjelma, jossa Markus Kajo esitteli ihmisten tekemiä kotivideoita (ikään kuin Haukojen kotivideoitten edeltäjä) ja videoitten näyttämisen lomassa jutusteli niitä näitä.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Joskus ysärinä tuli teeveestä ohjelma, jossa Markus Kajo esitteli ihmisten tekemiä kotivideoita (ikään kuin Haukojen kotivideoitten edeltäjä) ja videoitten näyttämisen lomassa jutusteli niitä näitä.

        https://areena.yle.fi/audio/1-2007696

        Kannattaa tutustua Internetin tarjontaan. Kotivideot oli vain esi- ja jälkimakua.


      • Norppa83

        Katsottiin tätä Kajon ohjelmaa koko perheen voimin.


    • Tarkoituksella loukkaaminen on nykyaikana mahdotonta, koska ihmiset joka tapauksessa tarkoituksella loukkaantuvat kaikesta mahdollisesta.

      Fast Showssa oli mm. räätälit, jotka pilkkasivat aina asiakasta ja yleensä seksiin viitaten. Ted ja Ralph perustui oleellisesti Ralphin homouteen. Se ulkomainen tv-kanava oli mun suosikki. Mutta sekin perustuu ei-brittiläisen pilkkaamiseen? En tiedä kävisikö tuokaan enää nykyään.

      Huomisen sääennuste: Scorchio!

      • Mun suosikkeja The Fast showsta esim. Rowley Birkin (mies kertoilee tarinoitaan humalassa ja usein niistä ei saa kovin paljon selvää), Jazz klubi, rähjäinen tyyppi, joka tulee vajasta tai milloin mistäkin selittämään mitä on milloinkin syönyt tai millaisia vaatteita käyttänyt, Mannsaari (ihmiset kertovat, että ovat Mann saarelta kotoisin ja mainostavat saarta), Dave Angel - Ekosoturi (mafioson näköinen tyyppi, joka saarnaa ilmastonmuutoksesta ja ekologisuudesta), Ted ja Ralph, Unlucky Alf (vanha mies, jolle sattuu epäonnisia asioita, esim. myöhästyy linja-autosta, ja kun toinen on sopivasti tulossa, niin pysäkkitolpan kyltti tippuu päähän ja kaatuu maahan ja näin jää tästä toisestakin autosta).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mun suosikkeja The Fast showsta esim. Rowley Birkin (mies kertoilee tarinoitaan humalassa ja usein niistä ei saa kovin paljon selvää), Jazz klubi, rähjäinen tyyppi, joka tulee vajasta tai milloin mistäkin selittämään mitä on milloinkin syönyt tai millaisia vaatteita käyttänyt, Mannsaari (ihmiset kertovat, että ovat Mann saarelta kotoisin ja mainostavat saarta), Dave Angel - Ekosoturi (mafioson näköinen tyyppi, joka saarnaa ilmastonmuutoksesta ja ekologisuudesta), Ted ja Ralph, Unlucky Alf (vanha mies, jolle sattuu epäonnisia asioita, esim. myöhästyy linja-autosta, ja kun toinen on sopivasti tulossa, niin pysäkkitolpan kyltti tippuu päähän ja kaatuu maahan ja näin jää tästä toisestakin autosta).

        Unlycky Alf kaatuu maahan, kun pysäkkitolpan kyltti tippuu päähän ja näin hän jää toisestakin linja-autosta.


    • Sanaleikit ovat aina hauskoja.

      https://www.iltalehti.fi/fingerpori/02.07.2021

      Spontaani huumori on luonnollisinta ja usein riemukkainta, mutta eihän se runosuoli puhkea juuri silloin, kun olisi tilaisuus, vaan vasta paljon myöhemmin tulee mieleen, että olisi pitänyt lohkaista se sellainen juttu tohon väliin, niin kaikki olisivat nauraneet polvet ruvella.

      Tai sitten eivät...

      • Näinhän se monesti menee. Parhaat jutut syntyy usein jälkikäteen eikä juuri silloin, kun tilaisuus on käsillä. Tosin joskus tilaisuuden ollessa käsilläkin.


      • Tosi hauska Fingerpori-juttu =D


    • Anonyymi

      Huumori loppuu kun näet elämää riittävästi.

      • Anonyymi

        Eikun se on just päinvastoin.


      • Sitten se huumori vasta alkaakin, kun ei muutoin kestäisi! :D

        Oma kokemus...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Sitten se huumori vasta alkaakin, kun ei muutoin kestäisi! :D

        Oma kokemus...

        Siis,todellakin. Sellasta asiaa ei olekaan, josta ei voisi huumoria veistää ja josta ei huumorilla pääse ylitse. Raadollista mutta totta.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Sitten se huumori vasta alkaakin, kun ei muutoin kestäisi! :D

        Oma kokemus...

        Näin monesti on. Huumori monesti pelastaa, vaikka ei ihan kaikkea aina viitsi huumoriksi pistää, mutta huumori voi viedä eteenpäin ja keventää mieltä.


    • Anonyymi

      Et ole vielä nähnyt juuri mitään.

    • Anonyymi

      Huumori

      Suoraan sanottuna inhoan huumoria, sillä sen ote on läpitunkeva, läpileikkaava ja pakonomainen.

      Huumorista ei pääse eroon. Ei tarvitse kuin käväistä Ärrällä, niin joku pelle on heti vääntämässä jotain vitun vitsiä.

      (Naurua)

    • Anonyymi

      Kohellushuumoria lukuunottamatta kaikki huumori perustuu käsittääkseni jonkin kustannuksella pilailulle ja siihen liittyy siten aina riski, että pilailun kohde loukkaantuu. Varsinkin kantaaottava huumori loukkaa yleensä aina jotain. Ja usein se on hyvinkin tarkoituksellista. Toki sitten sillä on hyvinkin paljon tasoeroja kuinka ilkeitä vitsit milloinkin ovat. Jos oikein yrittämällä yritetään tehdä ketään loukkaamatonta huumoria tuloksena on yleensä täysin epähauskaa kohellusta. Omasta mielestä parasta kotimaisen huumorin tasoa edustaa Ketonen ja Myllyrinne, joka on paikoitellen melko älykästä ja hyvinkin mustaa. Ulkomaisesta huumorista taas parhaimmistoa on South Park, joka pilailee tasapuolisesti kaikelle hyvinkin illeästi ja ottaa samalla kantaa moniin nykyajan kummallisiin ilmiöihin. Putousta en ole juuri koskaan pitänyt itse hauskana vaan se on aiheuttanut lähinnä myötähäpeää. Monty Python uppoaa välillä, välillä ei.

      Mitä sarjan huumorin tasoon tulee niin aika paljon täällä on kehää kiertävää vittuilua, joko tietyille ihmisryhmille ja jollekin palstan vakkarikirjoittajille. Aika suuri osa siitä navanalustasoa. Monesti palstan "vitsiniekoilla" ei varmaankaan ole tarkoitus naurattaa vaan provoilla ja/tai purkaa omaa pahaa oloaan. DarkFear-vittuilu edusti tästä jonkinlaista äärimuotoa. Siinä tosin tuntui olevan hahmon luoja itsekin mukana.

    • Anonyymi

      Muutamat naurahdukset saitti on tarjonnut. Huumori täällä vaikuttaa oivaltavan nokkelalta. Muuten sinänsä en ole ikinä välittänyt ymmärtää, mitä huumoria vaikkapa toisen synnynnäinen ulkonäkö voi tarjota. Tuskin kukaan voi vaikuttaa syntymäänsä...mutta jos erilaiset pärstät huvittavat, niin ainahan sen välttämiseksi voi lähteä vaikka Kiinaan tai pohjoiskoreaan, sielläpäin näköjään synnytään kloonikioskin kautta ulkonäöstä ja - asuista päätellen ja tuskin paljoa pyrskähtelevät. Apn sarjoista jäänyt jeevesin toilailut mieleen. Woudhaussihan halusi tuoda yläluokan tyhjänpäiväisyyden ja - päisen tällä tavalla esille joutumatta peruukkipäiden käräjille. Freisörin sarkastisuus oli kanssa herkullista. Sarkasmihan toimii vain, jos vastapuoli sen hoksaa. "vanhan kivikasvon" ilmeetöntä ja kulmikasta kohellusta löytyy onneksi tuupista, tyyppihän teki kaikki stunttinsa itse ja unohtamatta ohukaisia ja paksukaisia "nau luk vot juu did" :D, sellaista aitoa, tilannelähtöistä ja toista loukkaamatonta huumoria ja unohtamatta alkuperäisiä sellersin tähdittämiä pinkpanther leffoja. -cu-

      • Buster Keatonin elokuva "Kenraali" (missä seikkailee junan kyydissä matkalla pelastamaan tyttöystävänsä, joka on kaapattu) ja "Steamboat Bill jr" (nauroin tälle elokuvalle vielä seuraavanakin päivänä ja meniasin ihan kuolla nauruun) ovat mestariteoksia.

        Oliver Hardyn ja Stan Laurelin seikkailuja on tullut katottua, lapsena erityisesti tykkäsin.

        Frasier on mahtava komediasarja. Mun suosikkeja siitä on Frasierin ja Nilesin isä sekä Niles, mutta on ite Frasierkin hauska.

        Kyllä Jeeves hoitaa on tosi hauska. Muistan, että meinasin kuolla nauruun, kun katoin sitä yhteen aikaan teeveestä, kun tuli uusintana.

        Yks mikä kanssa on ollu musta hauska, niin on Simpsonit.


    • Anonyymi

      Olisikin jännä ja valaiseva homma saada aikaiseksi jonkun sukulaisen kanssa roustivierailu. Naurattaa jo heti, mitä vaikkapa siskostani saisin roustattua. Melkein tiedän, mitä hän taas minusta saisi kerrottua, ja naurattaa sekin. Tosin kaikki muu yllättävä olisi sekin vain hauskaa.
      Näen arjessa paljon huumoria, itseni kautta eritoten. Se on elömän suola.

    • No sorppa, mut en kovin tarkkaan lukenut sun aloituksen saatetta, keskityn vaan tähän palstaan vastauksessa.

      Mä en sina ymmärrä joittenkin huumoria tällä palstalla varmaan, koska trollaus ei toimi mulle.

      Mutta kyllä täällä joskus osuu kivoja juttuja. Vaikka se nainen, jonka mies tekee ihan älytöntä. 😄
      Meen heti mukaan. 😁

      Vakkareista mxx;n, wuppiksen, linerin, harmiksen ja vaikka pihallatipusen kanssa hommat kolisee kivasti. Ainiin ja Ellu kettunrn ja Yb. Ja on varmaan muitakin, mutta huumorin pitää erottua selkeesti.

      Itse viljelen huumoria usein. Varmasti kaikki ei tiedä milloin heitän legendaa, milloin en. Varsinkaan jotka mua ei tiedä. 😄

      Mut sellaista...

    • Anonyymi

      https://www.youtube.com/watch?v=UwahG1s4dqI

      Tämä on hieno esimerkki siitä kuinka tehostetaan tuotantoa ja saadaan ihmisestä entistäkin tuottavampi. Toki toiminnanohjausjärjestelmässä saattaa olla pieniä haasteita...

    • Pokka pitää, pikku-britannia, kyllä herra ministeri ja jos joku muistaa vielä sellaisen sarjan kuin mennään bussilla. Sen tyylistä ohjelmistoa katselee mielellään.
      Kotimaisista tankki täyteen ja yksi lemppari oli hyvät ja huonot uutiset; varsinkin Henkka Hyppösen juontamana.

      Kun noita deitti-ilmoituksia on katselllut niin aika moni, eli miltei kaikki, kertoilee olevansa huumorintajuinen, mutta jos haluaa erottua niin ihan jo muutaman esimerkin kautta hiukan jos syventää asiaa niin esiintyy jo ilmoituksissa edukseen.

      • Anonyymi

        Tuo "mennään bussilla" oli ihan loistawa. Aina inspektoorin kustannuksella. "ai heit juu Bleik, uuhuhuu" :D - cu-


      • Hyvät ja huonot uutiset☝️ Siinä sai kyllä repeillä, mihin sekin jäi? Pikku- Britannia oli ihan must.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Hyvät ja huonot uutiset☝️ Siinä sai kyllä repeillä, mihin sekin jäi? Pikku- Britannia oli ihan must.

        Suomalaisista Neil Hardwickin tuotannot: Reinikainen, sisko ja sen veli. Lisäksi Kyllä isä osaa ja Mummo. Putous, Pitääkö olla huolissaan ja ykkösenä muuten Viikon uutiset👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Suomalaisista Neil Hardwickin tuotannot: Reinikainen, sisko ja sen veli. Lisäksi Kyllä isä osaa ja Mummo. Putous, Pitääkö olla huolissaan ja ykkösenä muuten Viikon uutiset👍

        Neil Hardwick oli kyllä tuottelias. Lisäksi se huumori oli sellaista lämminhenkistä.


      • M184 kirjoitti:

        Neil Hardwick oli kyllä tuottelias. Lisäksi se huumori oli sellaista lämminhenkistä.

        Niin oli.. ja oivaltavaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Suomalaisista Neil Hardwickin tuotannot: Reinikainen, sisko ja sen veli. Lisäksi Kyllä isä osaa ja Mummo. Putous, Pitääkö olla huolissaan ja ykkösenä muuten Viikon uutiset👍

        Ja aikoinaan Antero Mertarannan, Risko Kaskilahden ja Jukka Laaksosen "Se on siinä". Ja tietysti "Itsevaltiaat".


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja aikoinaan Antero Mertarannan, Risko Kaskilahden ja Jukka Laaksosen "Se on siinä". Ja tietysti "Itsevaltiaat".

        Tuo itsevaltiiat tosiaan oli jo unohtunut. Loistavaa viihdettä


      • M184 kirjoitti:

        Tuo itsevaltiiat tosiaan oli jo unohtunut. Loistavaa viihdettä

        Niin on. Hauska.


    • Anonyymi

      Tällä palstalla erotan toisistaan huumorin ja ihan puhtaan vittuilun. Joskus vittuilu on ihan tarpeen ja siinäkin on oma huumorinsa. Vaikka se voi toki olla joskus ilkeetäkin. Itse vittuilen ihan huolella, jos koen siihen olevan syytä. Mä en ite koskaan alota, mutta takasin vittuilen kyllä, jos toinen on tarpeeksi hölmö alottaakseen.

      Huumori taas on tämmösessä paikassa monesti aika vaikeeta. Ihmisillä on muutenkin erilaisia huumorintajuja ja täällä se oikeen korostuu. Itse olen tilanteesta lähtevän huumorin ystävä ja mulla on varsin musta ja sarkastinenkin huumorintaju. Monelle se menee usein normielämässäkin tosi lujaa ja korkeelta ylitse.

      • Anonyymi

        Mitä huumorisarjoihin tulee niin en ole herran aikoihin katsonut mitään. Huonosti käyttäytyvät miehet oli aikanaan mun iso suosikkini.


    • Anonyymi

      Et sitten osaa jaksottaa? En raskasta kirjoitustasi lukenut.

      • Ajattelin jälkikäteen, että olisi ehkä pitänyt, mutta olivat tavallaan samaa asiakokonaisuutta, niin en sitten ruvennut jaksottamaan.


    • Anonyymi

      Kyllä Jeeves hoitaa, Ketonen ja Myllyrinne, Siskonpeti, Ou Nou...
      Sosiaalisten tilanteiden tahatonta komiikkaa, hirtehishuumoriakin, usein tunnistaa itseäänkin noista tilanteista, että voisi möläyttää juuri noin tai on sen tehnytkin. Englantilaiset sketsisarjat ja hardwickin tankki täyteen kans hyviä. Stereotyypeillä vitsailu sitä helpointa lajia sitten
      https://youtu.be/rBVnpR-eabc

      • Ou Nou oli kyllä hyvä.


      • Hauska tuo Ketosen ja Myllyrinteen sketsi.


    • Anonyymi

      Niin, no ei esim minun vitsin murjaisut kaikille maistu ja targettina on nimenomaan nämä vitsikuninkaat ja kuningattaret, jotka tulee silmät kiiluen loukkaamaan muita. Marginaalihuumoriksi sanoisin ja toisekseen on se myös selvitytymismekanismi ollut ja kipeäksihän se välillä menee. Kolmannekseen sen avulla voi kertoa yllättävän paljon asioita.

    • Ainakaan mun huumorintaju, lähinnä niiden trollihahmojen kautta, ei läheskään uponnut kaikkiin, tai sitten siinä oli mukana jotain henkilökohtaista, siinä määrin kuin periaatteessa vieraalle ihmiselle nimimerkin takana voi olla 🙄

      Mähän hassuttelin lähinnä kaikenlaisten stereotypioiden kanssa, mutta pyrin silti olemaan loukkaamatta mitään ihmisryhmää, saati muita palstalaisia. Enimmäkseen hyväntuulisiahan ne hahmot aina olivat palstalla. Bicky, Porari, Näädän Make yms. olivat sellaisia moottoripyöräkerholaisten karikatyyreja nahkaliiveineen, jyystö-truckeineen ja tatuointeineen mihin ei aina päivä paista. Timppa nyt oli sellainen keskiluokkainen, hyväuskoinen puurtava työmuurahainen ja aisurimiehen karikatyyri, Janica juoksunsa juossut hypergaminen naishahmo, Jorma ja Jere muakin pahempia amiksia ja bensalenkkareita jne. Ja noi hahmotkin ikäänkuin seurasivat aikaansa, "Bickyhän" joutui silloin samoihin aikoihin hetkellisesti tutkintavankeuteen kun Nacci jäi kiinni, julkaisi haiku-runokirjan pian Räikkösen jälkeen, Porarin Makesta liikkuu huhuja että olisi Amerikan matkallaan käynyt USA:n kongressitalon mellakoissa, Bicky Jr. kirjoitti välillä yhtä typerää suomea kuin ne Koskelan teinimurhaajat ja siinä toisessa novellissa oli mukiloinut juurikin kahden kaverinsa kanssa neljättä osapuolta, kunnes Bicky sai tietää asiasta ja jämptinä isänä pisti pojan kuraamaan kerhotilojen vessaa 😄

      Vain luoja tietää kuinkahan moni sellainen sinänsä kuivakka, mutta tarkemmin ajateltuna hauska vitsi on mennyt monelta ohi, eikä niiden tajuamiseen tarvitse edes tietää "kaikkea" vaikkapa autoista 😅 Ja sitten oli paljon noita sanaleikkejä kuten K**kerin N*lli -grilliannos (grillimakkara, kaksi lihapullaa ja sinappia/majoneesia paperitaskussa), savunpoistoluukku, perän esijännitys, jakoketju, firmojen nimet JyystaXi, Jyysteria yms, Jorman viestin viimeinen lause täysin virheettömästi kirjoitettu muuten yhdyssana- ja muita virheitä täynnä olevan tekstin joukkoon jne. 😅 Oma lukunsa toki oli ihan silkat alapäävitsit, joita en loppua kohti niin ahkerasti enää edes viljellyt. Darkkis niille kai eniten nauroi aikoinaan, mutta omasta mielestäni ne oli joskus vähän päälleliimattuja ja kuluneita.

      Omakehu ehkä haisee, mutta musta tuntui välillä että jotkut yhden rivin ihmeet saattoivat olla ikäänkuin kateellisia että keksin yllättävänkin laajan ja erilaisia hahmoja täynnä olevan universumin Bicky Royal mainoksen ympärille. En tiedä voiko trollihahmoista olla "mustasukkainen" mutta olihan niitä niin monta, ja kaikilla oma jonkinlainen agendansa johon ne vitsitkin yleensä liittyivät, että aika paljon siinä olisi pitänyt jonkun tehdä ajatustyötä ja nähdä aikaa ja vaivaa, että olisi saanut luotua hahmoja, jotka olisivat sysänneet penetraattorit sun muut täysin sivuosaan 😅 No mä tein sen sitten ihan itse, ainakin nyt toistaiseksi.

      • Ainiin, sanaleikeistä unohtui Bicky Jr:n telaketjut ja mutterit. 😄 Isäpuoli Timppa oli ensimmäisistä lähinnä innoissaan, harrastaessaan itsekin panssarivaunujen pienoismalleja. Ja jälkimmäisistä huolissaan, että mitähän virityksiä se mopoonsa oikein tekee. Niin ja Pääskyvuoren Maansiirtovirmassa Jerehän kuskasi telaketjuja usein työmaa-alueelle 😅

        Vaikka noihan siis on Xanor-lääkkeen yleisiä kutsumanimiä, perustuen tablettien muotoon.


      • p234racing kirjoitti:

        Ainiin, sanaleikeistä unohtui Bicky Jr:n telaketjut ja mutterit. 😄 Isäpuoli Timppa oli ensimmäisistä lähinnä innoissaan, harrastaessaan itsekin panssarivaunujen pienoismalleja. Ja jälkimmäisistä huolissaan, että mitähän virityksiä se mopoonsa oikein tekee. Niin ja Pääskyvuoren Maansiirtovirmassa Jerehän kuskasi telaketjuja usein työmaa-alueelle 😅

        Vaikka noihan siis on Xanor-lääkkeen yleisiä kutsumanimiä, perustuen tablettien muotoon.

        Ihan mielenkiintoisia ne sun novellit, ainakaan sulta ei mielikuvitusta puutu.


    • Anonyymi

      Huumorista puheen ollen - itseäni on aina ihmetyttänyt suomalainen "huumori" missä omaa kroppaa, olemusta, ulkonäköä yms. mollataan ja haukutaan mitä rumimmilla tavoilla.
      Facebookissa jaetaan "hauskoja" vitsejä naisista (99% vitsin kohteista on naisia) jotka tavalla tai toisella tuskailee liikakilojen kanssa, kiskoo liian pientä uimapukua hiiki otsalla ylleen ja tekstinä on joku kauhean hauska naseva solvaus. Ja kommentoijat nauraa ja lisää pökköä pesään haukkumalla omaa kroppaansa ja väheksymällä itseään.
      Miksi?
      Mitä hauskaa on oman itsensä - tai jonkun toisen - ulkonäön haukkuminen ja mollaaminen? Tätä tapaa en ole muualla nähnyt kuin Suomessa.
      Liittyykö siihen, että Suomessa et saa olla mitään, et saa tietää mitään, et saa menestyä, et saa onnistua? Pitää väheksyä saavutuksiaan ja varsinkin toisen saavutuksia. Ettei vaan kukaan luule että tuo nyt tuossa luulee jotain itsestään.

      Liittyy surkeaan itsetuntoon tietysti, mutta kauhean surullista että tämä juurtuu automaattisesti jo lapsen kengistä. Itseään pitää vihata ja väheksyä. Siitä tehdään kauhean hauskoja vitsejä!
      Olen asunut yli 26 vuotta täällä maailmalla, ja missään muualla en ole törmännyt tuohon tapaan.
      Sarkasmia ymmärrän ja viljelen itsekin, myös itseeni kohdistuvaa, mutta hyvä sarkasmi on älykästä, ei rääväsuisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      194
      4538
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      254
      2550
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      201
      1259
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      83
      1110
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1094
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1037
    Aihe