Apua keskusteluun puolison kanssa

Anonyymi

Kertokaa hyviä vinkkejä kuinka keskustella puolison kanssa mielenkiinnon puutteesta puolisoa kohtaan.

16

1168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otat asian puheeksi

    • Anonyymi

      Ennen kuin otat puheeksi mieti miksi mielenkiinto on loppunut. Onko ollut vaikeita aikoja, kriisejä vai onko rakkaus vaan loppunut ja onko sitä ollutkaan.
      Kannattaa asia ilmaista hienotunteisesti, koska puolisosi voi järkyttyä jos ei ole mitään merkkejä ollut asiasta parisuhteessanne.

    • Anonyymi

      Aloita keskustelu aivan arkisista asioista ja sitten pikkuhiljaa siirryt ensimmäiselä kerralla varoen aiheesen joka sinua askarruttaa.
      Eri aiheiset keskustelut ovat aivan luonnollisia.

      Pahin mitä voit tehdä on toksäyttää: nyt me puhutaan mielenkiinnon puuttesta puolisoa kohtaan!
      Eihän kukkokaan käskystä laula!

      • Anonyymi

        Mä rakastan sinua ikuisesti


    • Anonyymi

      Mä ottaisin varmaan puheeksi näin "ootko miettinyt et tää meidän suhde on viime aikoina muuttunut aika kaveruulliseksi" (jos ei ole pitkään aikaa esim ollut seksiä). Kysymyksiä aloittaneelle; Onko tätä ollut jo pidempää, ettei ole motivaatiota? Kuinka kauan olette olleet yhdessä?

    • Anonyymi

      Puhumalla tietenkin

      • Anonyymi

        Mitä täytyy sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä täytyy sanoa?

        Lue 16.7. kirjoitettu vastaus. Se kertoo kaiken tarvittavan.


    • Anonyymi

      Mielestäni minä olisin enemmän sellainen joka tyytyy enemmän kasvotusten hoitaa hommat eli kutsu hänet kahville tai shoppailulle tai miksei pienehkölle matkalle maan sisällä, vaikka autolla tai sittenkin maan ulkopuolellekkin laivalla mm.

      Tällä tavalla saatte tunteen ehkä nousemaan molemmilla ja varsinkin hänellä, sillä koko matkanne aika on pelkästään te kaksi yhdessä

    • Anonyymi

      Suosittelen välttämään syyttäviä sanomuotoja esim. "Sä et ikinä..." ja "Sä aina.." jos toiveena on rakentava keskustelu..

    • Anonyymi

      Semmoista ei olekaan kuin ikuinen rakkaus ihmisten välillä, joten varaudu myös välirikkoon tai eroon, jos alat puhua syviä tuntoja. Ihmismieli on herkkä. Ehkä kannattaisi ensin miettiä yksikseen, miksi on mielenkiinto mennyt ja miten itse voit yrittää parantaa asiaa, ennen kuin otat asiaa edes puheeksi. Parannusta voi yksinkin tehdä.

      Usein nämä mielenkiinnon puutteet kertovat siitä, että oma haavekuvasi parisuhteesta ja kumppanista on liian vetovoimainen ja epärealistinen. Lakkaa katsomasta elokuvia, jotka ovat keksittyjä ja näyteltyjä. Katso sen sijaan eläviä pariskuntia, jotka ovat olleet kauan yhdessä. Ja ota opiksesi.

      • Anonyymi

        Mä jos alkaisin puhuun ukolleni tuosta mieltä painavasta asiasta,hän rupeaisi huutaan että mulla on joku toinen..mutta mutta.Mies nukkuu omasta tahdostaan toisessa huoneessa,muka kissan takia,ilmestyy kerran viikossa esittämään vaatimuksiaan sänkyni vierelle..minua vaan ei huvita,kun ei ole mitään muuta fyysistä kosketusta,enimmäkseen huutaa minulle joka asiasta.Teen kaikki kotityöt yksin,laitan jopa eväät hänelle töihin.Ja saan paskaa niskaan.Hän käyttäytyy ihan kuin isänsä jonka pääasiallinen tehtävä oli huutaa ja maata sohvalla.Jotkut tavat perityvät..ollaan oltu yhdessä 22v.Asunto on minun omistama,missä asutaan.Miehellä on rakas sisko jonka luona hän käy viikonloppuisin moelmpina vapaapäivinään,kulkee tämän vanhoissa vaatteissa,mm.gollegehousut ja sukat..en tiiä itkiskö vai nauraisko.Sisko on hyvin läheisriippuvainen,leski,40v.otti juopon ukon joka joi ihtensä hengiltä..sisko on hyvin mustasukkainen ja omistushaluinen,vihaa minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä jos alkaisin puhuun ukolleni tuosta mieltä painavasta asiasta,hän rupeaisi huutaan että mulla on joku toinen..mutta mutta.Mies nukkuu omasta tahdostaan toisessa huoneessa,muka kissan takia,ilmestyy kerran viikossa esittämään vaatimuksiaan sänkyni vierelle..minua vaan ei huvita,kun ei ole mitään muuta fyysistä kosketusta,enimmäkseen huutaa minulle joka asiasta.Teen kaikki kotityöt yksin,laitan jopa eväät hänelle töihin.Ja saan paskaa niskaan.Hän käyttäytyy ihan kuin isänsä jonka pääasiallinen tehtävä oli huutaa ja maata sohvalla.Jotkut tavat perityvät..ollaan oltu yhdessä 22v.Asunto on minun omistama,missä asutaan.Miehellä on rakas sisko jonka luona hän käy viikonloppuisin moelmpina vapaapäivinään,kulkee tämän vanhoissa vaatteissa,mm.gollegehousut ja sukat..en tiiä itkiskö vai nauraisko.Sisko on hyvin läheisriippuvainen,leski,40v.otti juopon ukon joka joi ihtensä hengiltä..sisko on hyvin mustasukkainen ja omistushaluinen,vihaa minua.

        Miksi et laske tuota miestä pois kodistasi kokonaan siskonsa luo? Pysyvästi?
        Miksi yhä valitset katsoa sen epäinhimillistä käytöstä?

        Oletko aloittaja jolla lapsia? Jos olet, onko tarkoituksesi huolelliseti ja vain valittamalla....minä poloinen, reppana minä... opettaa lapsillesi kuinka sairaasti aikuisten täytyy käyttäytyä?

        Ellet ole aloittaja, sitä suuremmalla syyllä on hyvin vaikea tajuta miksi valitset elää tuolla tavalla.
        Miksi?

        Mutkumääääuskon ja luulin... ei käy vastauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et laske tuota miestä pois kodistasi kokonaan siskonsa luo? Pysyvästi?
        Miksi yhä valitset katsoa sen epäinhimillistä käytöstä?

        Oletko aloittaja jolla lapsia? Jos olet, onko tarkoituksesi huolelliseti ja vain valittamalla....minä poloinen, reppana minä... opettaa lapsillesi kuinka sairaasti aikuisten täytyy käyttäytyä?

        Ellet ole aloittaja, sitä suuremmalla syyllä on hyvin vaikea tajuta miksi valitset elää tuolla tavalla.
        Miksi?

        Mutkumääääuskon ja luulin... ei käy vastauksesta.

        Sepä se..arvaappa miten usein toimitan häntä asumaan siskonsa luo,kun täällä ollaan vaan naama viturallaan!Ei ole yhteisiä lapsia.ja ne minun lapsetkin ovat jo omillaan.Mies oli ennen alkoholisti,ja nyt ollut juomatta jo liki kymmenen vuotta,mutta kova peliriippuvuus on kuvioissa,on aina ollut,samoin kuin äitilläänkin,joka tukee häntä ja mahdollistavat siskon kans pelaamisen laittamalla rahaa hänen tilille kaiken aikaa.En ole mikään reppana.Ihan omillani toimeen tuleva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se..arvaappa miten usein toimitan häntä asumaan siskonsa luo,kun täällä ollaan vaan naama viturallaan!Ei ole yhteisiä lapsia.ja ne minun lapsetkin ovat jo omillaan.Mies oli ennen alkoholisti,ja nyt ollut juomatta jo liki kymmenen vuotta,mutta kova peliriippuvuus on kuvioissa,on aina ollut,samoin kuin äitilläänkin,joka tukee häntä ja mahdollistavat siskon kans pelaamisen laittamalla rahaa hänen tilille kaiken aikaa.En ole mikään reppana.Ihan omillani toimeen tuleva.

        Niin miksi katselet tuollaista miestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se..arvaappa miten usein toimitan häntä asumaan siskonsa luo,kun täällä ollaan vaan naama viturallaan!Ei ole yhteisiä lapsia.ja ne minun lapsetkin ovat jo omillaan.Mies oli ennen alkoholisti,ja nyt ollut juomatta jo liki kymmenen vuotta,mutta kova peliriippuvuus on kuvioissa,on aina ollut,samoin kuin äitilläänkin,joka tukee häntä ja mahdollistavat siskon kans pelaamisen laittamalla rahaa hänen tilille kaiken aikaa.En ole mikään reppana.Ihan omillani toimeen tuleva.

        Miksi yhä VALITSET viettää elämäsi sen kanssa? Miksi? Voi, miksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe