Cuba Libre!

Tämä drinkki kehitettiin USA:n ja Espanjan sodan melskeissä, Havannassa ca.1900. Toi ca. tarkoittaa sirkkaa, jos joukossamme on sivistymättömiä.

Lähes kaikki tunnetuimmat drinkit ovat syntyneet sota- ajan oloissa. Mainittakoon vaikka, että Sex on The Beach kehitettiin amerikkalaissotilaiden toimesta Normandian maihinnousun aikana. Bloody Mary syntyi Guernican pommitusten aikana. Ja kaikkien tuntema Molotovin Cocktail syntyi ensimmäistä kertaa suomalaisten korsussa, talvisodan aikana. Kehittelijänä toimi kapteeni Kuittinen ja ensimmäinen cocktail syntyi poikkeuksellisesti lasin sijasta pulloon. Rajamäellä aloitettiin suuren suosion saaneen virvokkeen valmistus lähes välittömästi.

Suomessa ja Pohjoismaissa on uusimman tilaston mukaan maailman korkeimmat taksit. USA:ssa on eniten piilotakseja.

Maapörssissä, tällä viikolla nousussa Libya, jonka olot jatkavat vakautumistaan. Toisena nousussa on Afganistan, joka onnistui vihdoin karkoittaman ulkomaiset imperialistit ja maahan on nopeasti palautumassa oma identiteetti ja uskonto, Talibanien ansiosta. Laskussa on kaikista pahiten Libanon. Sitten Kuuba. Yllättäen Suomesta suunnitellaan pelkkää EU:n hiilinielua ja näin ollen se on kolmas laskeva maa.

Saa nähdä uudistuuko Kuuban autokanta vihdoin lähivuosina? Voisiko kansainvälinen museovirasto asettaa koko maan toimenpidekieltoon?

Nyt täytyy alkaa väijymään klubia skriimistä, joten lopetan!

7

166

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt ei tul mieleen se muinainen Alkotuote. Etelä-afrikkalainen. Jälleen se pompsahti mieleen, Lumumba.
      Hyvä aine se oli järjenpoistoon.

    • Anonyymi

      Cuba Libre ja Lumumba ovat tuttuja kurkunkostukkeita 70 luvulta lähtien.

      • Anonyymi

        Lumumba oli kova sana. Brandyä se oli. Sorbusta sanottiin sopaksi ja tilhiviinaksi.
        En muista enää sen viinakkeen nimeä, 28%. Liian epäpuhas aine ne morkkasi G-alkuinen.


    • Anonyymi

      Onhan Ca myös Kalifornia postilähetyksissä Noah Googlen mielestä.

    • Muistan kun korsussa luulin vetäneen pontikkaa mutta olinkin vetänyt molotovin cocktailin. No ulkoruokintaan jouduin kun pelkäsivät meikäläisen posahtavan, Ne oli kylmät ajat..sekä säällisesti ja noin muuten. Mutta selvittiin.

    • Kehitin keskisuomesa ysärillä sex on the field-drinkin. siihen kun liittyi nuori nainen hameineen without underpants.

    • Anonyymi

      Niin kun ihmiset eivät tiiä. Kun laitat juomapulloon puolukan tai karpalomarjan, juoma neutralisoituu.
      Sillai olen välttänyt alkoholin monet vaarat, monet putkareissut.
      Jos juttuun u s k o o, se toimii.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe